quote:
Op zaterdag 14 april 2012 14:07 schreef gekkewiebel het volgende:[..]
Ok bedankt! Schenen had ik nu tegen de bar aan, strepen staan er nog op
Zal meer focussen op chest up ja.
[..]
Ja dan kom je zeker op de 'parallel vs atg' discussie bedoel je?
[..]
Ok, heupen moeten dus hoger. Maar betekent dat niet ook dat m'n rug haast parallel komt te staan nog voor de lift-off?
Ja, het is een rug/glutes oefening, dus die moeten de ROM maken, niet je knieen/heupen. Als je je rug al op 30 graden (met rug omhoog = 0 graden) hebt bij lift off maak je hier bijna geen beweging in.
quote:
[..]
Heb die filmpjes laatst voorbij zien komen ja. De platen zaten nu voor't zicht, maar ik weet zeker dat m'n voeten onder de bar zaten. Of het precies het midden van de voet was weet ik zo goed niet (hangt af van je hoofdpositie), maar in ieder geval niet het begin of het eind.
Bekijk je video, je ziet de bar naar voren rollen omdat je met je knieen naar voren gaat (je drukt met je enkels naar voren).
quote:
Ik vind zijn rug trouwens niet bepaald hol op het 2e filmpje, maar blijkbaar is dat geen punt?
Het is een beginner, Rip gaat van punt naar punt toe. Als je zoekt op de piratenbaai zul je een starting strength ebook vinden MET dvd waar rippetoe zijn trainees een half uur lang de deadlift coacht. Alle punten komen hier ten sprake.
quote:
Kort gezegd: ik ben bang dat ik met hogere heupen ook een meer horizontale rug krijg?

Zo moet je staan. Afhankelijk van je lichaam sta je iets verticaler/horizontaler.
Maar als je
-
[b]precies[/b] je bar boven je voet doet, en dan
-je enkels ertegen brengen, en
-de bar vast pakt, en dan
-rug recht/chest up
dan sta je _altijd_ goed. Dan je billen naar beneden doen zal je knieen/bar naar voren brengen, etc... volg die stappen en de enige reden waarom het dan fout kan gaan is dat je niet de stappen uitvoert
quote:
Oh, ik zie nu trouwens wel dat ik na het terugleggen de bar idd telkens iets naar voren rol. Zal door volgende keer beter op letten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zith op 14-04-2012 16:03:01 ]
Op
zaterdag 21 januari 2012 13:17 schreef
waht het volgende:
En atheïsten zijn arrogant. Einde discussie.