quote:
Op maandag 23 april 2012 12:16 schreef DutchSL het volgende:[..]
Iglinskiy heeft nog nooit van zijn leven aanspraak gemaakt op welke klassieke zege dan ook of zelfs het podium, verre ereplaatsen. Dan waren Nuyens en Vansummeren zie ik noemde nog minder vreemd eigenlijk..
Gaat me niet om Iglinskiy af te kraken, slechts het opmerkelijke aantonen dat in al die generaties op Knaven (dankzij ploeg) na nooit een "toevallige" Nederlandse klassieke zege is geweest. Dat er toevallig geen Nederlandse superkampioenen geboren worden ok, maar dat alle subtoppers nooit een uitschieter hebben gehad behalve Knaven in de laatste 25 jaar is statistisch echt bizar te noemen.
De vraag is welke Nederlander in een superdag had gekund wat Iglinsky gisteren deed. Eigenlijk zie ik alleen Gesink in staat om zoiets (mits fit en in vorm) te doen.
Zelfde bij Gasparotto. Je kan moeilijk zeggen dat Mollema dat in een goede dag ook wel had kunnen winnen. Die had een goede dag en zat waar hij moest zetten.
Het valt te motiveren dat een Langeveld wel had kunnen doen wat Nuyens deed, maar had Langeveld een sprint gewonnen van Chavanel en Cancellara? Ik durf het te betwijfelen.
Ik ben het er wel mee eens dat de kasseiklassiekers van vorig jaar en de heuvelklassiekers van dit jaar mogelijkheden waren voor outsiders die niet benut werden, dat gaat alle jaren niet gebeuren. Je hebt ook bij de subtop afwerkers en niet-afwerkers en als je bij de niet-afwerkers zit, tja... dan ben je ook bij de subtop eigenlijk maar subtop. Klasse en talent genoeg, maar als je die sprint of die koelbloedigheid of dat killer instinct of die efficientie of dat koersintellect of hoe je 't allemaal maar wil noemen niet hebt, dan zal 't altijd moeilijk blijven, ook als de top het eens laat afweten.
Al is 't natuurlijk wel heel vreemd dat het allemaal "close but no cigar" renners zijn. Heeft dat iets met een verkeerde opleiding te maken? Hebben ze 't te gemakkelijk waardoor ze bij de jeugd altijd gewoon kunnen wegrijden en nooit tactisch moeten rijden om te winnen? Geen idee, maar het zit er zo ingebakken dat er toch ergens een configuratiefout moet inzitten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
I love the smell of nailpolish in the morning.
Would I rather be feared or loved? Um... Easy, both. I want people to be afraid of how much they love me.