abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 april 2012 @ 22:59:31 #1
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_110256217
Deze week kwam ik op het spoor van de Deense film To Verdener, het vertelt het verhaal van een 17 jarig meisje ( Jehovah's getuigen ) die verliefd wordt op een jongen buiten de geloofsgemeenschap.
Het verhaal wordt op een hele goede manier verteld zonder vooroordelen, JG's worden niet afgeschilderd als slecht of dom.
Zelf heb ik een beetje in deze situatie gezeten op de middelbare school en daarom kwamen er wel wat emoties los bij het kijken van deze film. Bij mij was het allemaal niet zo heftig, ik werd verliefd op een JG bij ons op school en dat bleek wederzijds. We konden gewoon met elkaar omgaan zonder dat haar ouders bezwaar maakten en ook bij mij thuis was ze meer dan welkom.
Na verloop van tijd veranderde de verliefdheid in een diepe vriendschap die altijd gebleven is.

Een hele herkenbare scene in de film voor mij was toen Sara, de hoofdpersoon in de film, moest overnachten bij haar vriend omdat ze de trein miste. Bij mij gebeurde iets dergelijks, mijn vriendin kwam met ingepakte koffer bij mij thuis en vertelde dat ze niet meer naar huis wilde en bij mij wilde slapen. Ze heeft daar toen heel lang met mijn moeder over gesproken en die heeft haar duidelijk gemaakt dat dat uitsluiting kon betekenen. Mijn moeder heeft haar toen thuis gebracht, maar wel met de boodschap dat ze altijd welkom zou zijn. Wel vreemd dat mijn familie, geen JG, haar op het rechte pad heeft gehouden ;)

De film staat op Youtube en is echt een aanrader voor iedereen die in deze materie geinteresseerd is. Ik ben ook benieuwd wat JG op dit forum van de film vinden want ook hun kant van het verhaal wordt verteld.


.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_110257750
interessant, bedankt voor de tip!
Ja doei.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:35:03 #3
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110277332
Wow, heftig zeg. Heel indrukwekkend.

Goeie film, echt een aanrader voor iedereen die dit onderwerp interessant vindt, bedankt!
I thought you thought
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:36:52 #4
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_110282563
In de laatste scene zie je een blond meisje in de trein die lacht naar Sara. Dat is de echte "Sara", haar naam is Tabita Broner en de film is gebaseerd op haar leven.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
  zaterdag 14 april 2012 @ 01:15:30 #5
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110304368
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:36 schreef drug_tito het volgende:
In de laatste scene zie je een blond meisje in de trein die lacht naar Sara. Dat is de echte "Sara", haar naam is Tabita Broner en de film is gebaseerd op haar leven.
Okee cool :)
Ik vond het einde sowieso erg mooi, wat ze tegen die vader zegt ook. Echt goed gedaan.
I thought you thought
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')