quote:
Op donderdag 12 april 2012 22:45 schreef Revolution-NL het volgende:[..]
Als je zelf geen motorrijder bent kan je imo ook niks zinnigszeggen over de gevaarzetting.
Even voor je beeldvorming, met een motor heb je net zoveel ruimte nodig als je te voet bent.
Als de file stilstaat of zeer langzaamrijd en zeer gecomprimeerd is (dus geen gaten op beide rijbanen) dan betekend dit dat auto's ook niet van baan kunnen wisselen, daarnaast heb je met een motor veel overzicht omdat je OVER alle auto's heen kijkt.
Ik ken situaties waar je met gemak met 80kmph door de file kan, ik ken ook situaties waar 15kmph al te hard is.
Een automobilist die nooit motor heeft gereden kan NOOIT de gevaarzetting inschatten.
Je zegt het zelf: ik kan nooit de gevaarzetting goed inschatten, dus ik schat hem veel te zwaar in. En schik dus wanneer er weer zo'n mongool tussen de rijen doorschiet, terwijl ik hem nooit heb zien aankomen. Een motorrijder die met een paar km/h verschil rijdt, die kun je ruim op tijd zien, zo'n mongool die het nodig vindt om het met hoge snelheid te doen, niet.
quote:
Op donderdag 12 april 2012 17:42 schreef error_404 het volgende:[..]
Wanneer de verkeerslichten een kilometer verderop staan, kan ik me daar wel in vinden. Je kunt ook te vroeg afremmen voor een verkeerslicht.
Ook irritant in die reeks: mensen die niet aansluiten wanneer je moet wachten voor een verkeerslicht en ruimte voor 2 andere auto's tot hun voorganger overhouden. Dat begrijp ik gewoon niet, eigenlijk.
quote:
Op donderdag 12 april 2012 17:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Wat ik dan nóg irritanter vind is als diezelfde mensen vervolgens om de 20 seconden weer een stukje opschuiven naar degene voor hun. Als je er dan achter staat lijkt het op een gegeven moment alsof jij dat gat gelaten hebt, als je niet ook meedoet.
Ja, zo heb ik regelmatig een auto-lengte voor me bij het stoplicht... Gewoon omdat ik geen zin heb continue een gaatje dicht te rijden. Als ik stil sta, sta ik stil en ga ik pas weer rijden op het moment dat het stoplicht op groen staat (en m'n voorgangers ook gaan rijden) De enige uitzondering die ik daarop maak, is als ik aan het het begin van een uitvoegstrook sta voor het afslaande stoplicht.
Dat brengt mij tot m'n huidige ergenis: mensen die kilometers voor het stoplicht afremmen omdat
hun stoplicht op rood staat, maar daarmee ook het afslaand verkeer hinderen die mogelijk wel een groen stoplicht hebben. Als je wilt uitrollen voor een stoplicht, doe dat pas nadat de uitvoegstroken begonnen zijn...