abonnement Unibet Coolblue
pi_110964843
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 13:35 schreef Jabberwocky het volgende:
Kun je met een Europees rijbewijs dus gewoon rijden in de US? Ik wil dit najaar naar California en zal dan ook wel in de auto stappen.
simpel antwoord, ja
  maandag 30 april 2012 @ 18:21:22 #77
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_110968093
Zolang je maar geen busje voor 12 man gaat rijden. Daar mag dat, maar jij moet dan een vrachtwagenrijbewijs hebben.
  maandag 30 april 2012 @ 18:47:48 #78
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110968625
Mooi, thanks. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:14:36 #79
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_110989491
Vandaag over een week zit ik in Seattle! _O_
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:21:54 #80
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_110991647
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:14 schreef Garisson72 het volgende:
Vandaag over een week zit ik in Seattle! _O_
Vandaag over een week zit ik in Page! _O_

Veel plezier :)
pi_111050481
Hoort niet hier thuis, maar toch even vrage.

Iemand weleens in Chicago geweest?

Ik wil dit jaar 5 dagen naar New York, 2,5 dag naar Chicago, 9 dagen Californië en 3 dagen naar las Vegas en vanaf daar naar huis.
pi_111050537
Ik ben wel eens in chicago geweest voor 2 weken.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_111050623
Hoe is Chicago?
pi_111121268
Heeft er iemand ooit met ArkeFly naar de VS gevlogen? Ze zijn ca 200 euro goedkoper voor mij (1000 ipv 1200 euro), maar ik lees hier en daar dingen ove dramatische vertragingen...
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:14:35 #85
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_111121545
Ik vlieg juist best graag met ArkeFly, vaak goedkoop, leuke aanbiedingen, en aangezien we beide lang zijn, is de soms erg betaalbare upgrade (comfort class) echt een uitkomst.
Kijk ook of ze toevallig een hotel erbij aanbieden. Bij de gewone reizen dus. Dat deden voor Nepal, en hebben dat als start/stop pakket gebruikt. Kostte 30 pp extra voor 2 weken hotel met transfer en ontbijt :') Leuke prijzen zijn mogelijk, zo eens voor 400 naar cuba, 500 mexico en 400 voor Nepal.

We zijn nu 3x ermee gevlogen, geen vertragingen. Het lijkt erop dat ze meer de reputatie hebben, dan dat het klopt. Of wij hebben stom geluk gehad. Kan ook natuurlijk. Evt. vertraging vind ik vaak sowieso niet zo'n punt, ik bedoel, hoe veel haast heb je? Is die 2/3 uur écht zo'n drama?
Zeker voor rechtstreeks vluchten kan het me gewoon echt niet boeien... ja een dag vertraging, dat zou ik niet tof vinden, maar een paar uur... /care.
Voor evt aansluitingen ben je imo gewoon zelf verantwoordelijk, helemaal als je verschillende maatschappijen gaat combineren.

Als je de reviews leest, komt ArkeFly er niet veel beter/slechter uit dan andere maatschappijen.

Van de zomer vliegen ze op Vegas voor 600,-,- vanaf 550,- (wel in juni) zelfs, rechstreeks... Ik bedoel, prima prijsje toch?

[ Bericht 9% gewijzigd door jack4ya op 04-05-2012 11:20:57 ]
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:17:01 #86
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_111121640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:03 schreef nelisb het volgende:
Hoe is Chicago?
Chicago is echt tof _O_
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_111121940
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef jack4ya het volgende:
Ik vlieg juist best graag met ArkeFly, vaak goedkoop, leuke aanbiedingen, en aangezien we beide lang zijn, is de soms erg betaalbare upgrade (comfort class) echt een uitkomst.
Kijk ook of ze toevallig een hotel erbij aanbieden. Bij de gewone reizen dus. Dat deden voor Nepal, en hebben dat als start/stop pakket gebruikt. Kostte 30 pp extra voor 2 weken hotel met transfer en ontbijt :') Leuke prijzen zijn mogelijk, zo eens voor 400 naar cuba, 500 mexico en 400 voor Nepal.

We zijn nu 3x ermee gevlogen, geen vertragingen. Het lijkt erop dat ze meer de reputatie hebben, dan dat het klopt. Of wij hebben stom geluk gehad. Kan ook natuurlijk. Evt. vertraging vind ik vaak sowieso niet zo'n punt, ik bedoel, hoe veel haast heb je? Is die 2/3 uur écht zo'n drama?
Zeker voor rechtstreeks vluchten kan het me gewoon echt niet boeien... ja een dag vertraging, dat zou ik niet tof vinden, maar een paar uur... /care.
Voor evt aansluitingen ben je imo gewoon zelf verantwoordelijk, helemaal als je verschillende maatschappijen gaat combineren.

Als je de reviews leest, komt ArkeFly er niet veel beter/slechter uit dan andere maatschappijen.

Van de zomer vliegen ze op Vegas voor 600,-,- vanaf 550,- (wel in juni) zelfs, rechstreeks... Ik bedoel, prima prijsje toch?
Dat klinkt wel weer goed :)

Met dramatische vertragingen bedoelde ik > 8 uur, 2 of 3 uur is geen probleem.

Hotels erbij boeken gaat hem niet worden, we gaan rondreizen en ik vind hostels (met een tweepersoonskamer) dan eigenlijk veel leuker.
Klussen deel 1 en 2
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 11:43:50 #88
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_111122620
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:00 schreef nelisb het volgende:
Hoort niet hier thuis, maar toch even vrage.

Iemand weleens in Chicago geweest?

Ik wil dit jaar 5 dagen naar New York, 2,5 dag naar Chicago, 9 dagen Californië en 3 dagen naar las Vegas en vanaf daar naar huis.
Wij zijn onze vakantie in de VS-West begonnen in Chicago. Nee dat ligt niet in het Westen van de VS, klopt. ;) Maar het is een aantrekkelijke mooi gelegen stad waar je verder niet zo snel meer komt, én Chicago is een spoorwegknooppunt. Er zijn een paar prima en betaalbare Amtrak treinverbindingen met slaapgelegenheid en panoramawagen naar het westen. Wij hebben de "Southwest Chief" genomen. Uitgestapt in Flafstaff, Arizona. Vanaf daar Monnument Valley en de Grand Canyon bezocht, en via Vegas en Death Valley naar de westkust gereden.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:49:15 #89
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_111122793
Ja weet je, met zijn tweeen is 400,- een hoop geld! Vind ik wel tenminste, het lijkt wel alsof mensen soms liever 400,- betalen om minder kans op vertraging te hebben. Want kans op vertragin heb je altijd natuurlijk. Mijn broer vloog liever met KLM, was beter vond ie... Wat een giller toen zijn gezelschap gewoon een dag (!) vertraging had. Okay, je krijgt je geld wel na veel gesteggel terug, maar toch. Ze dachten respectabel te vliegen, voor 350,- pp extra tov een 'cheapie' ticket.

Persoonlijk pieker ik er niet over. Ik verdien geen honderden euro's in een paar uur. Die spaar ik gegarandeerd uit, terwijl ik bij een duurder ticket niet gegarandeerd géén vertraging hebt. Ik geef het liever te plekke uit.

mbt hotels: Met Las Vegas kan dat bijv best interessant zijn. We hebben boeken wel eens vaker hotels, maar niet met de intentie om er te verblijven voor de duur van de vakantie. Als een los ticket bijv 600 is, en met 2/3 overnachtingen (bijv 1 na aankomst en 2 voor dat je terug vliegt) voor een paar tientjes extra, dan kan dat best lekker zijn.

(Ergens in dit topic gaf ik al aan dat we nooit vooruit boeken, omdat we de vrijheid willen, maar je aankomst en vertrek ligt toch al vast.)
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 11:58:04 #90
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_111123100
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:49 schreef jack4ya het volgende:
Ja weet je, met zijn tweeen is 400,- een hoop geld! Vind ik wel tenminste, het lijkt wel alsof mensen soms liever 400,- betalen om minder kans op vertraging te hebben. Want kans op vertragin heb je altijd natuurlijk. Mijn broer vloog liever met KLM, was beter vond ie... Wat een giller toen zijn gezelschap gewoon een dag (!) vertraging had. Okay, je krijgt je geld wel na veel gesteggel terug, maar toch. Ze dachten respectabel te vliegen, voor 350,- pp extra tov een 'cheapie' ticket.

400 ¤ extra per ticket is ook wel érg veel geld.
Wij hebben wel met KLM gevlogen. Simpelweg omdat we dan heen naar Chicago en terug vanaf San Fransisco een rechtstreekse vlucht hadden. En da's wel lekker met een kind van 4 bij je. Het kostte ongeveer 150 ¤ per ticket meer dan een 'prijsvechter'. Het scheelde bijna 10 uur reistijd in totaal, want de goedkoopste opties waren allemaal met overstap. En een overstap geeft ook weer extra risico op vertraging en bagageproblemen.

Ik vond het comfort van rechtstreeks vliegen het geld helemaal waard. Maar voor twee studenten met een smalle beurs zullen de afwegingen weer totáál anders liggen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_111659368
Iemand nog een gouden car rental tip? Heb bij de volgende sites/bedrijven reeds gekeken;

http://www.enterprise.com
http://www.budget.com
http://www.avis.com/
https://www.alamo.com/
http://www.hertz.com/
http://www.carhire3000.com/

Gaat om laatste week juli, en eerste week augustus, totaal 15 dagen, op te halen en terug te brengen in San Francisco. Zal in California, Nevada, en Arizona mee gereden worden.

Best offer (mijnsinziens) is nu een Dodge Avenger (or similar) voor 494$, daarna een hele rits andere redelijke offers, voor 516$ een 'Chevy Impala, Nissan Altima, Dodge Charger or similar', en voor 576 een Chevy Cruze

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 11:56:40 ]
pi_111661282
quote:
Misschien www.eautohuur.nl of www.usareisen.de (Engelse versie www.drive-usa.de)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_111662584
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:45 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Misschien www.eautohuur.nl of www.usareisen.de (Engelse versie www.drive-usa.de)
eautohuur is hetzelfde als carhire3000, maar dan duuder (in ieder geval als ik zocht met dezelfde data, en hetzelfde model koos) :+

Ga de andere even checken ^O^
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:42:58 #94
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_111666907
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:52 schreef Loveless85 het volgende:
Iemand nog een gouden car rental tip? Heb bij de volgende sites/bedrijven reeds gekeken;
<knip knip>
En dat is incl. verzekeringen voor Europeanen?
pi_111667862
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:42 schreef JK het volgende:

[..]

En dat is incl. verzekeringen voor Europeanen?
Volgens mij wel, de meeste waren in ieder geval juist deals voor non-US residents, je geeft vaak aan waar je 'woont', en op basis daar van krijg je een prijsindicatie.
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:35:19 #96
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_111671325
OK, dan nog wel even opletten wat ze allemaal aanbieden aan verzekeringen. Soms is het net de basis die je nodig hebt om een mooie prijs te laten zien, maar kan het handig zijn om nog wat extra's verzekerd te hebben, zodat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken. Uiteraard is over-verzekeren ook iets Nederlands, maar daarnaast kunnen de Amerikanen belachelijke bedragen verzinnen en heb je meer dan genoeg letseladvocaten om je een poot uit te draaien.
pi_111690103
Op www.usareisen.de zijn de prijzen inclusief de benodigde verzekeringen. Wij huren altijd via hun onze auto en dat bevalt prima

In Amerika moet je wel oppassen, als je je auto ophaalt proberen ze je bij de balie nog allemaal onnodige verzekeringen aan te bieden. Ze vragen waar je met de auto heen gaat en proberen aan de hand daarvan je verzekeringen aan te smeren. Ga hier niet op in!! Die verzekeringen zijn echt onnodig..

Verder wordt je bijna altijd een upgrade aangeboden. Kan wel aantrekkelijk zijn. Soms heb je geluk en hebben ze je klasse auto niet op voorraad en mag je er gewoon 1 uitzoeken. :)
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_111693583
Vandaag ook in Mustang Conv. gereden in LA. Heerlijk autootje. Je bent telkens als eerste weg bij het stoplicht :P

Verbaasde me trouwens dat ik gewoon auto mocht huren. Heb pas 2 maanden rijbewijs (wel 26+) en nergens deden ze moeilijk of checkte ze het terwijl je op internet allemaal verhalen leest dat je pas een auto mag huren als je 1+ jaar je rijbewijs hebt.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:15:21 #99
85962 ioko
I Appear Missing
pi_111695473
Tickets geboekt voor een rondreis van 3 weken San Francisco - LA - Las Vegas - San Francisco (met de parken Joshua Tree, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Death Valley, Sequoia en Yosemite). Periode eind augustus, begin september.

Tickets geboekt voor circa 750 euro p.p. (de beslissing om te gaan is pas laat genomen). Heen van Brussel via Atlanta naar San Francisco (circa 16 uur) en terug rechtstreeks van San Francisco naar Amsterdam. Heen met Delta, terug met KLM. Bij de vlucht terug zit een treinticket naar Brussel, die we niet gaan gebruiken.

Waarschijnlijk gaan we een aantal overnachtingen boeken, de rest doen we ter plaatse.

Ik heb heel veel gehad aan het forum van Allesamerika.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:01:24 #100
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_111702764
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 02:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Vandaag ook in Mustang Conv. gereden in LA. Heerlijk autootje. Je bent telkens als eerste weg bij het stoplicht :P
De Amerikanen hebben een andere rijstijl dan Nederlanders. Waar ze in Nederland alleen het gaspedaal vol in kunnen drukken bij groen licht (ok, uitzonderingen daargelaten zoals bejaarden), doen de Amerikanen het heel rustig aan, o.a. ook vanwege de voor hun hoge brandstofprijzen.

Ik vond L.A. een bitch om in te rijden, veelste druk, je staat meer stil dan dat je kan rijden. Maar misschien was ik er wel op de verkeerde tijdstippen. Om er 3 uur over te doen van Hollywood naar Santa Monica (en dan echt het strand) op een vrijdagmiddag waarbij je om 13u ofzo vertrekt is wel heel erg...

Ohja, wat betreft het spul aansmeren etc. de laatste keer probeerde ze dat niet bij mij, maar dat kwam omdat ze snel wilde eten, haar pauze begon. Nog nooit zo snel een auto meegekregen. :)
Maar als jij geen lekke band kan vervangen, kan 'roadside plus' of iets in die naam nog best handig zijn. Heeft ook nog wat andere dingen waar ze voor komen (o.a. ook sleepkosten). In California heb ik dat wel gedaan omdat we echt een takke-eind gingen rijden, een losse vakantie in Las Vegas niet gedaan, in Florida doe ik het ook nooit.

Check wel of je een reserveband in je auto hebt liggen, het wil nog wel eens voorkomen dat deze er niet in zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')