TS mijn advies spaar nog even door zo'n 200-300 euro je hebt nu al 500 bij elkaar weten te sprokkelen dan moet dit niet zo'n erg bedrag zijn om bijelkaar te krijgen. dan is je "droompc" Realistischer te bereiken. Het verschil hiertussen is als je een Mini vergelijkt met een prachtige BMW.
Wat je vraagt is onrealistisch de nieuwste spellen op hoog spelen voor 500 euro.
Daarnaast , als je zo geļnteresseerd bent in wat voor componenten je erin wilt hebben.
Kijk op de Tweakers best buy guide:
http://tweakers.net/revie(...)-en-gamesysteem.htmlLees wat er staat vergelijk de systemen met elkaar.
1. Wat ik zelf doe is kijken op:
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html Naar een goede processor daarna kijken in welke winkel het goedkoopste Is, Prijs kwaliteit verhouding. Voor een processor leg ik zelf Max 200 euro neer. Dan zit je meestal met een redelijke processor. Dit geldt ook voor de videokaart.
Gaming is je doel op je pc. Je wil iets leuks kunnen zien op je pc en het moet vloeiend draaien;
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html Vergelijk Videokaarten met elkaar en maximaal 200 euro als budget voor een videokaart. Onder de 100 euro is een videokaart niet waard om te nemen. Is mijn ervaring.
2. Hoe check ik of onderdelen bij elkaar horen?
- Nu heb je een leuke videokaart uitgezocht , past deze op je moederbord? In de meeste gevallen wel. Hier hoef je geen zorgen over te maken. (behalve als je voor een minikast gaat) Dan moet je naar Low zoeken maar deze ondersteunen het gamen ook niet zo goed.
- Ik heb een processor gevonden, hoe weet ik of deze op mijn Moederbord past?
Elke processor heeft een bepaalde socket een manier waarmee deze met het moederbord verbonden is (het aantal pinnetjes) deze staat bij de specificaties van je moederbord erbij. Zoek naar "Socket". Daarna is het simpel matchen.
- Geheugen, past dit wel op mijn moederbord?
2 dingen waar je naar moet kijken, hoeveel MHZ kan mijn moederbord aan? Dit staat bij de specificaties aangegeven en hoeveel reepjes kunnen er in mijn moederbord? (slots )
- Hoeveel wattage trekt mijn pc en wat moet ik kiezen als voeding?
Hierbij wordt meestal als advies gegeven dat je een degelijke A merk voeding tevoorschijn haalt. Dit kan iets zijn van een Antec of een Corsair. Uit tests is gebleken dat deze de spanning waarmaken van 500-600 watt terwijl de B-merken het eerder als piekspanning hebben staan. (lagere voltage).
Met deze ideeėn heb je denk ik wel een goed overzicht met wat voor moederbord je tevoorschijn kan halen. ATX zijn de meeste moederborden (Staat ook bij de specificaties) En hiermee kan je kijken met het woord "ATX" welke kast je wilt halen. ATX is een formfactor.
Hierbij wil ik ook zeggen als slot stuk; Je wil dat wij met de pootjes in de lucht roepen of iets goed is of niet. Zoek het zelf ook eens uit. Op dit moment , schreeuw je merk A + B + C = Goed toch???? Terwijl je zelf niet weet of het soepel draait of niet.

Voor hetzelfde geld koop je iets baggers. Dat wil je dus voorkomen door wat "research" te doen.
[ Bericht 2% gewijzigd door cablegunmaster op 01-05-2012 13:37:35 ]