abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 april 2012 @ 16:38:17 #1
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110099209
Ik zag dat ik het vorige topic vol had gemaakt, ik zal een nieuwe voor 2012 beginnen

01: Bedrijfstak:
02: Functie:
03: Opleiding:
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:
06: Aantal vakantiedagen:
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:
11: Werkervaring:
12: Goodies:

Tevreden?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_110099311
Nee, wat moeten we hiermee?
  maandag 9 april 2012 @ 16:52:55 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_110099690
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:41 schreef Rekkie het volgende:
Nee, wat moeten we hiermee?
:')

het is alleen maar een reeks die bestaat uit verschillende topics
pi_110099781
reiskosten vergoeding bij je netto salaris optellen.. :')
pi_110102275
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:55 schreef jpjedi het volgende:
reiskosten vergoeding bij je netto salaris optellen.. :')
Ja, dat zeg ik.
  maandag 9 april 2012 @ 18:31:59 #6
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110103085
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:55 schreef jpjedi het volgende:
reiskosten vergoeding bij je netto salaris optellen.. :')
dus? als het constant is, is dat je netto inkomen. En voor de belasting moet je ook alles opgeven. Zelfs wat kleine bijverdiensten uit hobbywerk is niet veilig voor de fiscus. Ik zie het probleem niet, afgezien van een formaliteit.
pi_110106831
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:52 schreef Blik het volgende:

[..]

:')

het is alleen maar een reeks die bestaat uit verschillende topics
Dus het was echt maar een kleine moeite omdat ik de OP op te nemen?
Ok thanks voor de opheldering ;)
  maandag 9 april 2012 @ 21:48:10 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_110112640
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 20:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dus het was echt maar een kleine moeite omdat ik de OP op te nemen?
Ok thanks voor de opheldering ;)
En dat moet ik weten n.a.v. die post?
pi_110118536
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:31 schreef Frith het volgende:

[..]

dus? als het constant is, is dat je netto inkomen. En voor de belasting moet je ook alles opgeven. Zelfs wat kleine bijverdiensten uit hobbywerk is niet veilig voor de fiscus. Ik zie het probleem niet, afgezien van een formaliteit.
Het is geen inkomen, het is vergoeding! Ga je 20km dichterbij wonen dan vervalt dat deel en je "verdient" er niets mee. Het is geen beloning en niet eens belast.

Get my point?
pi_110126358
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:27 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Het is geen inkomen, het is vergoeding! Ga je 20km dichterbij wonen dan vervalt dat deel en je "verdient" er niets mee. Het is geen beloning en niet eens belast.

Get my point?
Alleen in uitzonderlijke situaties kan het nog wel eens gezien worden als 'extra' inkomsten.

Maharbal heeft zelf tijdens zijn werk nog een tijdje een OV-jaarkaart (studenten weekkaart) gehad, waarmee hij gratis door de week kon reizen. Kreeg gewoon netjes een reiskostenvergoeding van de baas :+
pi_110126783
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Alleen in uitzonderlijke situaties kan het nog wel eens gezien worden als 'extra' inkomsten.

Maharbal heeft zelf tijdens zijn werk nog een tijdje een OV-jaarkaart (studenten weekkaart) gehad, waarmee hij gratis door de week kon reizen. Kreeg gewoon netjes een reiskostenvergoeding van de baas :+
Kijk... das slim ! :)
Playing guitar is a religion.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:38:39 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_110149342
Fietsen helpt ook, ik krijg zo'n ¤50 pm en zo vaak koop ik niet een nieuwe fiets :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_110161332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Alleen in uitzonderlijke situaties kan het nog wel eens gezien worden als 'extra' inkomsten.

Maharbal heeft zelf tijdens zijn werk nog een tijdje een OV-jaarkaart (studenten weekkaart) gehad, waarmee hij gratis door de week kon reizen. Kreeg gewoon netjes een reiskostenvergoeding van de baas :+
Tja er zijn zeker truukjes mee uit te halen. Zo denk ik dat carpoolers ook zeker wel wat opstrijken. Maar dat is met zoveel zaken.
pi_110161798
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:38 schreef APK het volgende:
Fietsen helpt ook, ik krijg zo'n ¤50 pm en zo vaak koop ik niet een nieuwe fiets :+
Hier ook, met de fiets en rond de ¤ 40 per maand km vergoeding. Maar dat zijn de uitzonderingen. De meesten zijn het kwijt voor het reizen zelf.
  woensdag 11 april 2012 @ 22:27:54 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_110208107
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:35 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Tja er zijn zeker truukjes mee uit te halen. Zo denk ik dat carpoolers ook zeker wel wat opstrijken. Maar dat is met zoveel zaken.
Ik kreeg vorig jaar netto 406 euro reiskostenvergoeding. Een NS-jaarkaart kostte 3600 per jaar dat ik in 10 termijnen maandelijks betaalde. De laatste 2 maanden van dat jaar had je dus geen kosten, maar wel je 406 euro reiskosten. Geen trucje, maar wel lekker. :P
pi_110208870
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:35 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Tja er zijn zeker truukjes mee uit te halen. Zo denk ik dat carpoolers ook zeker wel wat opstrijken. Maar dat is met zoveel zaken.
Sja totdat ze er achter komen, gewoon fraude.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 11 april 2012 @ 22:49:52 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110209434
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Sja totdat ze er achter komen, gewoon fraude.
Mijn vriendin en ik carpoolen en krijgen beiden reiskostenvergoeding.
Bij dezelfde baas (andere BV) ook nog...geen probleem hoor!
  woensdag 11 april 2012 @ 23:36:47 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_110211703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik carpoolen en krijgen beiden reiskostenvergoeding.
Bij dezelfde baas (andere BV) ook nog...geen probleem hoor!
Het mag toch ook? Al ga je lopend... :)
pi_110219524
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Sja totdat ze er achter komen, gewoon fraude.
Want? Bij mijn werkgever mag het ook. Je declareert kilometers. Of je nou fiets, loopt, stept, carpoolt, vliegt, treint of met de auto gaat.
pi_110221248
Bruto 2000 en netto 2100?

Hoe zit die vork in de steel? :?
I feel kinda Locrian today
pi_110222145
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:56 schreef starla het volgende:
Bruto 2000 en netto 2100?

Hoe zit die vork in de steel? :?
Als je terug leest, zul je zien dat hij zijn reisvergoeding bij zijn netto salaris op telt...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110232368
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Als je terug leest, zul je zien dat hij zijn reisvergoeding bij zijn netto salaris op telt...
Wanneer krijgen we jouw salaris te lezen? :)
pi_110232412
Die heeft hij volgens mij al wel eens gepost.
pi_110232831
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:28 schreef ArnosL het volgende:
Die heeft hij volgens mij al wel eens gepost.
Nee hoor!
pi_110234374
quote:
8s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Nee hoor!
Wel onder zijn vorige username :+
pi_110234810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:28 schreef ArnosL het volgende:
Die heeft hij volgens mij al wel eens gepost.
Nee, hoewel het wel verleidelijk is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110234832
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:07 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Wel onder zijn vorige username :+
Ook niet, hoewel je niet de enige bent met die veronderstelling.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110240119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, hoewel het wel verleidelijk is.
Wat houdt je tegen? Het is toch wel DE topic waar iedereen anoniem zijn inkomsten kan droppen :) Zie dat maar eens in het echte leven uit iemand te krijgen...
pi_110240432
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen? Het is toch wel DE topic waar iedereen anoniem zijn inkomsten kan droppen :) Zie dat maar eens in het echte leven uit iemand te krijgen...
In mijn wereld is iedereen daar vrij open over, maar ik begrijp je punt. Verbaasd me sowieso altijd, zodra ik in Nederland ben is iedereen vrij gesloten of een enorme patser. Hier in Londen is men vrij open, alleen maar handig om te weten of je onder/over betaald wordt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110243819
Bajskorv, komt u maar met uw salaris. Je wil toch niet de topposter in uitgerekend deze topics zijn zonder ooit zelf een salaris gepost te hebben. :D
pi_110243947
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:45 schreef Kaas- het volgende:
Bajskorv, komt u maar met uw salaris. Je wil toch niet de topposter in uitgerekend deze topics zijn zonder ooit zelf een salaris gepost te hebben. :D
Natuurlijk wel, dat is stijlvol :')

Nee, niet voor mij. Daarnaast toch erg ondoorzichtig doordat het bestaat uit verschillende "baantjes" en andere inkomsten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 12 april 2012 @ 19:50:24 #32
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110244075
Dat probleem heb ik dus ook.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110255177
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In mijn wereld is iedereen daar vrij open over, maar ik begrijp je punt. Verbaasd me sowieso altijd, zodra ik in Nederland ben is iedereen vrij gesloten of een enorme patser. Hier in Londen is men vrij open, alleen maar handig om te weten of je onder/over betaald wordt.
Hoe kom je eigenlijk aan zoveel tijd om op Fok te posten als je zo'n druk bezet en succesvolle zakenman bent die de hele wereld overvliegt?
pi_110256270
Even even een ander vraagje tussendoor. Ik ben momenteel aan het afstuderen en ik verwacht daar deze zomer mee klaar te zijn. Nu heb ik deze week een eerste sollicitatiegesprek bij een bedrijf in de sector media en verkoop en ik mag daar op een tweede gesprek komen. Nu vroegen ze bij mijn eerste gesprek al naar een salaris indicatie. Ik ga aan dat ik mezelf daar nog niet in verdiept had. Op de site van het bedrijf waar de vacature stond was er ook geen salaris indicatie opgegeven. Alleen dat de primaire en secundaire arbeidsomstandigheden goed zijn.

Even alles op een rijtje:

- 26 jaar
- HBO MER afstudeerder
- Wel wat ervaring in het vak qua werk maar ik ben niet in die richting afgestudeerd
- Ze willen dat ik nog een Nima A diploma ga halen

Nu was ik net even aan het zoeken naar wat vacatures die op de functie waar ik op gesolliciteerd heb leken. Toen kwam ik toevallig de vacature waar ik op gesolliciteerd heb tegen op een site van een uitzendbureau. Daar stond wel een salaris indicatie op van 2000 euro.

Nu is mijn vraag; als ik dadelijk aan moet gaan geven wat ik zou willen verdienen, op welk salaris zouden jullie dan inzetten? Het gaat om een functie van 38 uur per week en ze werken daar met een salaris om de 4 weken (dus 13 keer per jaar en niet per maand). Op de site van het uitzendbureau staat niet of die 2000 euro per maand of per 4 weken is.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 12 april 2012 @ 23:00:45 #35
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110256281
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Hoe kom je eigenlijk aan zoveel tijd om op Fok te posten als je zo'n druk bezet en succesvolle zakenman bent die de hele wereld overvliegt?
:')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator donderdag 12 april 2012 @ 23:27:05 #36
45833 crew  Fogel
pi_110257339
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef static het volgende:

[..]

:')
Dat.

Niet iedereen staat aan een lopende band...

Als ik op reis ben voor het werk heb ik juist meer tijd om op FOK! te gaan omdat ik (vooral) 's avonds alleen ben. En door tijdzones kan dat ook overdag zijnin Nederland.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_110257558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Hoe kom je eigenlijk aan zoveel tijd om op Fok te posten als je zo'n druk bezet en succesvolle zakenman bent die de hele wereld overvliegt?
'Druk' is subjectief. Als ik mijn vrienden van 9-5 werktijden mag geloven werken ze ook 'hard' en zijn ze ook elke avond 'te moe' om wat te doen. ;)
pi_110258606
Hij laat zichzelf voorkomen als iemand die 60 uur in de week werkt plus veel vlieguren. Ik heb een tijdje ook zulke uren gemaakt nog zonder het vliegen erbij en zat dan echt niet meer regelmatig te fokken.

Maar laat hem maar zn salaris enz posten kunnen we eens zien wat we daar van vinden
pi_110263936
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:47 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dat is stijlvol :')

Nee, niet voor mij. Daarnaast toch erg ondoorzichtig doordat het bestaat uit verschillende "baantjes" en andere inkomsten.
Wat een smoesjes allemaal, som die "baantjes" op, tel de salarissen bij elkaar, en klaar is Bajskorv.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110263954
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef Guidetti het volgende:
Even even een ander vraagje tussendoor. Ik ben momenteel aan het afstuderen en ik verwacht daar deze zomer mee klaar te zijn. Nu heb ik deze week een eerste sollicitatiegesprek bij een bedrijf in de sector media en verkoop en ik mag daar op een tweede gesprek komen. Nu vroegen ze bij mijn eerste gesprek al naar een salaris indicatie. Ik ga aan dat ik mezelf daar nog niet in verdiept had. Op de site van het bedrijf waar de vacature stond was er ook geen salaris indicatie opgegeven. Alleen dat de primaire en secundaire arbeidsomstandigheden goed zijn.

Even alles op een rijtje:

- 26 jaar
- HBO MER afstudeerder
- Wel wat ervaring in het vak qua werk maar ik ben niet in die richting afgestudeerd
- Ze willen dat ik nog een Nima A diploma ga halen

Nu was ik net even aan het zoeken naar wat vacatures die op de functie waar ik op gesolliciteerd heb leken. Toen kwam ik toevallig de vacature waar ik op gesolliciteerd heb tegen op een site van een uitzendbureau. Daar stond wel een salaris indicatie op van 2000 euro.

Nu is mijn vraag; als ik dadelijk aan moet gaan geven wat ik zou willen verdienen, op welk salaris zouden jullie dan inzetten? Het gaat om een functie van 38 uur per week en ze werken daar met een salaris om de 4 weken (dus 13 keer per jaar en niet per maand). Op de site van het uitzendbureau staat niet of die 2000 euro per maand of per 4 weken is.
Als startende HBO'er mag je je handjes samenknijpen met ¤ 2000,- per 4 weken. Dus waarom niet daarop inzetten?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110264207
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als startende HBO'er mag je je handjes samenknijpen met ¤ 2000,- per 4 weken. Dus waarom niet daarop inzetten?
Omdat ik het idee heb dat het uitzendbureau ook zijn graantje mee wil pakken in het geval als ik via hun aangenomen wordt. Ik solliciteer nu direct bij ze dus misschien kunnen ze dan iets meer bieden? En om nou meteen toe te happen op wat ze mij bieden... dat is niet echt onderhandelen over het salaris.
Maar dit is mijn eerste keer dus voor mij is het allemaal nieuw en ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110264423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:00 schreef Bombshell het volgende:
Hij laat zichzelf voorkomen als iemand die 60 uur in de week werkt plus veel vlieguren. Ik heb een tijdje ook zulke uren gemaakt nog zonder het vliegen erbij en zat dan echt niet meer regelmatig te fokken.

Maar laat hem maar zn salaris enz posten kunnen we eens zien wat we daar van vinden
ik maak de uren nog steeds en heb juist zeeen met tijd om te Fok!en..

zit vandaag lekker thuis, beetje presentaties maken en kan dan wat rondhangen hier als ik even inspiratie nodig heb.. ook op vliegvelden, flink aantal vluchten heeft tegenwoordig wireless (Heathrow new-york voor 5 dollar wireless on board) dus tijd zat om te Fok!en..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_110264508
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:00 schreef Bombshell het volgende:
Hij laat zichzelf voorkomen als iemand die 60 uur in de week werkt plus veel vlieguren. Ik heb een tijdje ook zulke uren gemaakt nog zonder het vliegen erbij en zat dan echt niet meer regelmatig te fokken.

Maar laat hem maar zn salaris enz posten kunnen we eens zien wat we daar van vinden
wat een bullshit.... reistijden e.d. wordt ook gewoon als werktijd gezien...

het wordt anders als je 60 uur per week achter een lopende band staat.. dan kun je het gewoon niet
Playing guitar is a religion.
pi_110265010
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:31 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Omdat ik het idee heb dat het uitzendbureau ook zijn graantje mee wil pakken in het geval als ik via hun aangenomen wordt. Ik solliciteer nu direct bij ze dus misschien kunnen ze dan iets meer bieden? En om nou meteen toe te happen op wat ze mij bieden... dat is niet echt onderhandelen over het salaris.
Maar dit is mijn eerste keer dus voor mij is het allemaal nieuw en ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat.
Het tarief wat het uzb doorberekend is inderdaad hoger om hun overhead te dekken, het bedrijf koopt daar echter ook onzekerheid mee af (ze hebben jou bijvoorbeeld niet onder contract en kunnen makkelijker van je af). Reken er dus niet op dat je een hoger salaris krijgt als je direct in dienst gaat i.p.v. via een uzb.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110265633
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:14 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het tarief wat het uzb doorberekend is inderdaad hoger om hun overhead te dekken, het bedrijf koopt daar echter ook onzekerheid mee af (ze hebben jou bijvoorbeeld niet onder contract en kunnen makkelijker van je af). Reken er dus niet op dat je een hoger salaris krijgt als je direct in dienst gaat i.p.v. via een uzb.
Daar zit wat in idd. Maar een klein beetje onderhandelen en inzetten op 2250 zou jij niet doen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110265663
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:38 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Daar zit wat in idd. Maar een klein beetje onderhandelen en inzetten op 2250 zou jij niet doen?
Te hoog inzetten kan ook verkeerd aflopen :P

ik denk dat je met 2000,- blij mag zijn hoor als je net bent afgestudeerd.. niets om je over t schamen ;)
Playing guitar is a religion.
pi_110265775
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:38 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Daar zit wat in idd. Maar een klein beetje onderhandelen en inzetten op 2250 zou jij niet doen?
Als het om een maandsalaris zou gaan wel, bij 4 weken is dat net te hoog naar mijn idee. Maar vragen kan altijd natuurlijk.
Wellicht kan je ook de afspraak maken als je niet direct tevreden ben over je start salaris dit na je proeftijd nog eens een keer te evalueren, je werkgever weet dan ook beter wat hij aan je heeft.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110265963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als het om een maandsalaris zou gaan wel, bij 4 weken is dat net te hoog naar mijn idee. Maar vragen kan altijd natuurlijk.
Wellicht kan je ook de afspraak maken als je niet direct tevreden ben over je start salaris dit na je proeftijd nog eens een keer te evalueren, je werkgever weet dan ook beter wat hij aan je heeft.
Ik weet idd niet of die 2000 euro die op de website van het UZB staat per 4 weken of per maand is. Nog even afwachtend dus.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110266274
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Hoe kom je eigenlijk aan zoveel tijd om op Fok te posten als je zo'n druk bezet en succesvolle zakenman bent die de hele wereld overvliegt?
Ten eerste :')

Ten tweede zit jou blijkbaar iets dwars, want ik beweer nergens een "druk bezet en succesvolle zakenman" te zijn. Sterker nog, dat ben ik ook niet. Succes is doen wat je wilt doen met je leven, en ik ben een van die jammere mensen die nog steeds niet weet wat hij wil met zijn leven. Geld verdienen maakt je niet meer of minder succesvol. De meest succesvolle vrienden die ik heb verdienen geen drol, maar maken hun dromen waar.

Tevreden?

PS: Was ik bijna vergeten. Maar je punt is terecht, ik Fok erg veel tijdens werk. Ik Fok in de taxi 's ochtends, op de plee op kantoor, tussen meetings, op vliegvelden en zelfs tijdens mijn werk achter mijn PCtje. Ik verveel me snel en kan me niet 60 minuten achter elkaar op mijn werk concentreren. Helaas, een van mijn vele tekortkomingen :W
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110266361
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:58 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ten eerste :')

Ten tweede zit jou blijkbaar iets dwars, want ik beweer nergens een "druk bezet en succesvolle zakenman" te zijn. Sterker nog, dat ben ik ook niet. Succes is doen wat je wilt doen met je leven, en ik ben een van die jammere mensen die nog steeds niet weet wat hij wil met zijn leven. Geld verdienen maakt je niet meer of minder succesvol. De meest succesvolle vrienden die ik heb verdienen geen drol, maar maken hun dromen waar.

Tevreden?

PS: Was ik bijna vergeten. Maar je punt is terecht, ik Fok erg veel tijdens werk. Ik Fok in de taxi 's ochtends, op de plee op kantoor, tussen meetings, op vliegvelden en zelfs tijdens mijn werk achter mijn PCtje. Ik verveel me snel en kan me niet 60 minuten achter elkaar op mijn werk concentreren. Helaas, een van mijn vele tekortkomingen :W
Maar ga je je lijstje nou nog posten of wat?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110266537
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar ga je je lijstje nou nog posten of wat?
Nee. Ik heb van Static geleerd dat onthouding goed voor je is. :D
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:13:44 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_110266791
Kut, account van vriendin :') .
disclaimer
pi_110266812
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Kut, account van vriendin :') .
_O-

What was seen, can not be forgotten...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:14:36 #54
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_110266813
En nu mijn eigen account:
Nou. om maar even ontopic te gaan, (stelletje zanikerds ;) ).

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:38 schreef Anonymousz het volgende:
Ik zag dat ik het vorige topic vol had gemaakt, ik zal een nieuwe voor 2012 beginnen

01: Bedrijfstak: Insurance
02: Functie: Technisch Projectmanager
03: Opleiding: Informatica HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: Krijg er 36 uitbetaald, werk er 40 a 50.
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: +/- 3300
09: Netto maand salaris: +/- 2200 (geloof ik)
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd, die ik niet op genomen krijg :')
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Winstuitkering, Treinabo naar standplaats, ruime km-vergoeding naar andere locaties en de usual stuff die stoer schijnt te zijn maar die ik liever inlever (telefoon, laptop, etc :') )

Tevreden?
Jain, overall ben ik blij met waar ik ben als ik dat vergelijk met mijn omgeving qua salaris en baan, en zolang ik nog kan slapen s'nachts moet ik niet zeuren.

Wel wil ik dit jaar een aardige verhoging erbij (+10%) anders wordt ik wat chagrijnig :P .
Dit doordat imho mijn salaris momenteel niet in lijn is met de verantwoordelijkheden (team van 30 man op een erg groot crisisproject).
Dus....
En genoeg tijd om te Fok!ken op de toilet en in de avonduren ;) .
Ben overigens aan het denken om een Master te doen, bedrijfskunde of MBA. Lukt nu ff niet naast mijn klus, maar denk wel dat het mij een hoop kan opleveren in de toekomst. Wat zouden jullie aanraden? Regulier bedrijfskunde of MBA?
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:16:34 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_110266881
dus ik mag deze weer ontvolgen? :')
disclaimer
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:17:10 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_110266897
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
dus ik mag deze weer ontvolgen? :')
Jep! :P
pi_110266938
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
dus ik mag deze weer ontvolgen? :')
Ik zeg lijfstraffen. Je moet die kerel gewoon manieren leren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:42:52 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_110267797
Welnee, ik doe gewoon mee :P

01: Bedrijfstak: Consumentenelectronica
02: Functie: IT Project Support Officer
03: Opleiding: HBO Communicatie
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Neen
08: Bruto maand salaris: 2550 + 625
09: Netto maand salaris: 2200
10: Overuren betaald: Neen
11: Werkervaring: 6,5 jaar in 5 vakgebieden ( :') )
12: Goodies: Jaarlijkse "bonus", kilometervergoeding, laptop en telefoon, met korting kopen in de personeelswinkel, zelf inrichten van secundair arbeidsvoorwaardenpakket (o.a. extra vakantiedagen en vakantiegeld, zie de 625 extra in mijn brutoloon)

Best tevreden, gezien mijn achtergrond en het feit dat ik nog in een aanloopschaal zit. Hopelijk kan ik doorgroeien tot projectmanager binnen drie jaar.
disclaimer
pi_110270531
Nou vooruit dan:

01: Bedrijfstak: Dienstverlening, ICT
02: Functie: Senior Consultant BI / Business Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 5300
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: Leaseauto, telefoon, laptop, internet, onkostenvergoeding, bonus


Typo in bruto salaris verwijderd
pi_110272040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:49 schreef Rekkie het volgende:
Nou vooruit dan:

01: Bedrijfstak: Dienstverlening, ICT
02: Functie: Senior Consultant BI / Business Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 5300
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: Leaseauto, telefoon, laptop, internet, onkostenvergoeding, bonus

Typo in bruto salaris verwijderd
Wat hou je netto over? ;)
I feel kinda Locrian today
pi_110272608
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:27 schreef starla het volgende:

[..]

Wat hou je netto over? ;)
Bijna 4k mede door wat extra salariscomponenten die ik niet heb verwerkt in het bruto salaris.
pi_110272699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Bijna 4k mede door wat extra salariscomponenten die ik niet heb verwerkt in het bruto salaris.
Nice :)
I feel kinda Locrian today
pi_110272811
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef Guidetti het volgende:
Even even een ander vraagje tussendoor. Ik ben momenteel aan het afstuderen en ik verwacht daar deze zomer mee klaar te zijn. Nu heb ik deze week een eerste sollicitatiegesprek bij een bedrijf in de sector media en verkoop en ik mag daar op een tweede gesprek komen. Nu vroegen ze bij mijn eerste gesprek al naar een salaris indicatie. Ik ga aan dat ik mezelf daar nog niet in verdiept had. Op de site van het bedrijf waar de vacature stond was er ook geen salaris indicatie opgegeven. Alleen dat de primaire en secundaire arbeidsomstandigheden goed zijn.

Even alles op een rijtje:

- 26 jaar
- HBO MER afstudeerder
- Wel wat ervaring in het vak qua werk maar ik ben niet in die richting afgestudeerd
- Ze willen dat ik nog een Nima A diploma ga halen

Nu was ik net even aan het zoeken naar wat vacatures die op de functie waar ik op gesolliciteerd heb leken. Toen kwam ik toevallig de vacature waar ik op gesolliciteerd heb tegen op een site van een uitzendbureau. Daar stond wel een salaris indicatie op van 2000 euro.

Nu is mijn vraag; als ik dadelijk aan moet gaan geven wat ik zou willen verdienen, op welk salaris zouden jullie dan inzetten? Het gaat om een functie van 38 uur per week en ze werken daar met een salaris om de 4 weken (dus 13 keer per jaar en niet per maand). Op de site van het uitzendbureau staat niet of die 2000 euro per maand of per 4 weken is.
Zou 2200 obv 40 uur per maand vragen. Waars kom je op 2000 uit.
Eerst denken, dan typen
pi_110275033
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef Piger het volgende:
Zou 2200 obv 40 uur per maand vragen.
Zozo. Da's wel een héél gunstige deal dan.
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 14:48:23 #65
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110277824
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Zozo. Da's wel een héél gunstige deal dan.
Ik zou voor dat salaris denk ik 20 uur per week gaan werken :9
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110285090
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef Piger het volgende:

[..]

Zou 2200 obv 40 uur, per maand vragen. Waars kom je op 2000 uit.
Dit moest t zijn. Wat een komma een verschil maakt.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:56:17 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_110285206
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:52 schreef Piger het volgende:

[..]

Dit moest t zijn. Wat een komma een verschil maakt.
Met die komma is het nog steeds discutabel.
He leest namelijk alsof je werkweken van 10 uur bedoeld, dus een uurloon van 50 eur per uur.
Kortom, typ gewoon 40 uur per week en niet per maand.
disclaimer
pi_110285421
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met die komma is het nog steeds discutabel.
He leest namelijk alsof je werkweken van 10 uur bedoeld, dus een uurloon van 50 eur per uur.
Kortom, typ gewoon 40 uur per week en niet per maand.
Dat lees jij. Per maand aangezien t niet per 4 weken is.
Eerst denken, dan typen
pi_110285806
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Zozo. Da's wel een héél gunstige deal dan.
Soms droom ik ook dat mijn baas mij mijn eigen uren zou laten kiezen. Dan zou ik lekker van 5 naar 2 dagen in de week werk gaan voor 40% van mijn huidige compensatie...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110289385
Omdat de lange uren je echt tegen beginnen te staan of neem ik het te zwaar op en is het meer onder het mom van 'wie wil er niet wat vaker vrij'?
pi_110293026
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Bijna 4k mede door wat extra salariscomponenten die ik niet heb verwerkt in het bruto salaris.
Dan ben ik wel benieuwd wat die salariscomponenten zijn. Gezien je ook nog een lease auto hebt, zijn het wel significante componenten.
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 21:11:08 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110293086
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:49 schreef Rekkie het volgende:
Nou vooruit dan:

01: Bedrijfstak: Dienstverlening, ICT
02: Functie: Senior Consultant BI / Business Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 5300
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: Leaseauto, telefoon, laptop, internet, onkostenvergoeding, bonus

Typo in bruto salaris verwijderd
Leuk salaris, Rek!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110294587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:10 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd wat die salariscomponenten zijn. Gezien je ook nog een lease auto hebt, zijn het wel significante componenten.
Onder andere onkostenvergoeding en additionele bonus die maandelijks wordt bepaald.
pi_110295654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:06 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee. Ik heb van Static geleerd dat onthouding goed voor je is. :D
Aaah beetje jammer hoor! Dat is toch bijna niet te verantwoorden... wel vaak posten in dit topic maar geen staatje invullen... :)

Wat maakt t uit? Of je nou 1/m per maand binnen harkt of 15/m.. who cares?
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 22:05:05 #75
45833 crew  Fogel
pi_110296225
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:55 schreef 02626 het volgende:

[..]

Aaah beetje jammer hoor! Dat is toch bijna niet te verantwoorden... wel vaak posten in dit topic maar geen staatje invullen... :)

Wat maakt t uit? Of je nou 1/m per maand binnen harkt of 15/m.. who cares?
You care...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_110296406
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

You care...
Ik ben gewoon benieuwd wat Bajskorv voor werk doet. Het salaris vind ik niet zo van belang maar het is wel interessant dat zoveel mogelijk mensen het staatje ook daadwerkelijk in vullen..

Plus hij maakt het wel erg spannend allemaal door zich te onthouden :)
pi_110307411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:00 schreef Kaas- het volgende:
Omdat de lange uren je echt tegen beginnen te staan of neem ik het te zwaar op en is het meer onder het mom van 'wie wil er niet wat vaker vrij'?
Nee, mijn huidige workload is precies goed voor mij. Maar hoe relaxed zou het zijn om met maar twee dagen werk alsnog meer dan genoeg te verdienen? Dan kan je de rest van de tijd lekker met je eigen projectjes bezig zijn, etc.

Het is niet realistisch, ik kan mijn werk niet met 60 procent reduceren. Dat werkt niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110459808
01: Bedrijfstak:
02: Functie: DTP
03: Opleiding:
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris: 2550
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: neen
11: Werkervaring:
12: Goodies:
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_110461106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:07 schreef 02626 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon benieuwd wat Bajskorv voor werk doet. Het salaris vind ik niet zo van belang maar het is wel interessant dat zoveel mogelijk mensen het staatje ook daadwerkelijk in vullen..

Plus hij maakt het wel erg spannend allemaal door zich te onthouden :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:07 schreef 02626 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon benieuwd wat Bajskorv voor werk doet. Het salaris vind ik niet zo van belang maar het is wel interessant dat zoveel mogelijk mensen het staatje ook daadwerkelijk in vullen..

Plus hij maakt het wel erg spannend allemaal door zich te onthouden :)
Hij moet wel veel vliegen voor zijn werk.. heb hem geloof ik weleens (1 of 2 keer max) horen zeggen dat hij dan businessclass vliegt.
pi_110469115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:49 schreef Bombshell het volgende:

[..]


[..]

Hij moet wel veel vliegen voor zijn werk.. heb hem geloof ik weleens (1 of 2 keer max) horen zeggen dat hij dan businessclass vliegt.
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld was? Volledig terecht, accepte!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 18 april 2012 @ 00:25:33 #81
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110469241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:49 schreef Bombshell het volgende:

[..]

[..]

Hij moet wel veel vliegen voor zijn werk.. heb hem geloof ik weleens (1 of 2 keer max) horen zeggen dat hij dan businessclass vliegt.
En dat is zó bijzonder hè. :')

No offence, Bajs, :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110469413
Nee, het was ook sarcastisch bedoeld vermoed ik. Omdat ik mijn mond wel vaker open doe dan '1 of 2 keer max'.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110502997
Jah was sarcatisch, je moet nu wel boos worden en happen. Anders heb ik het voor niks gezegd.
pi_110503136
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:43 schreef Bombshell het volgende:
Jah was sarcatisch, je moet nu wel boos worden en happen. Anders heb ik het voor niks gezegd.
Sorry, ik vond hem eigenlijk wel terecht en goed opgemerkt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110503436
Nu ben ik werkloos, maar als ik een baan heb dan wil ik mijn salaris hier ook niet posten als anderen loeren maar zelf niets vrijgeven :{

Niet dat ik verwacht hoger dan 2200 bruto te krijgen :')
pi_110551102
01: Bedrijfstak: Banking
02: Functie: Risico-analist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Bonus, OV-jaarabonnement
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:02:28 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110551308
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:47 schreef Apollon het volgende:
01: Bedrijfstak: Banking
02: Functie: Risico-analist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Bonus, OV-jaarabonnement
Dat is flink voor een 22 jarige :Y
WO al afgerond op je 22e?
pi_110551774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is flink voor een 22 jarige :Y
WO al afgerond op je 22e?
Jep, wel via een wat alternatieve route. Ik had mijn HAVO-diploma toen ik net 17 was. HBO afgerond in de nominale duur, met aansluitende 1-jarige Master (schakelprogramma deed ik als minor op het HBO). :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:14:35 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110552952
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:26 schreef Apollon het volgende:

[..]

Jep, wel via een wat alternatieve route. Ik had mijn HAVO-diploma toen ik net 17 was. HBO afgerond in de nominale duur, met aansluitende 1-jarige Master (schakelprogramma deed ik als minor op het HBO). :)
Ik heb dezelfde route gevolgd, echter met 2-jarige (en uiteindelijk bijna 3 jaar over gedaan) Master.
Maar wel lekker hoor!
pi_110554751
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:47 schreef Apollon het volgende:
01: Bedrijfstak: Banking
02: Functie: Risico-analist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Bonus, OV-jaarabonnement
Zo zo, 3k als startsalaris :notbad:
Ben benieuwd wat ik kan verwachten, denk niet eens 2300 :') Ben al blij als ik ergens aan de slag ga :+
pi_110555345
Persoonlijk vind ik het raar dat iemand die HBO doet en een universitaire master gelijk qua niveau en salaris staat met iemand die WO heeft gedaan plus master. Ik weet niet helemaal zeker of dit zo is, maar het lijkt er verdacht veel op ?
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:32:19 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110555372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Persoonlijk vind ik het raar dat iemand die HBO doet en een universitaire master op gelijke voet staat met iemand die WO heeft gedaan plus master. Ik weet niet helemaal zeker of dit zo is, maar het lijkt er verdacht veel op ?
Ligt aan de werkgever / sector. Je kunt er zo weinig over zeggen.
Mijn werk nu heeft meer raakvlak met mijn HBO opleiding dan met mijn WO opleiding.
pi_110555442
Ah oke. Dan hoop ik dat ik niet voor niets mijn WO bachelor afmaak :)
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_110555497
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Persoonlijk vind ik het raar dat iemand die HBO doet en een universitaire master gelijk qua niveau en salaris staat met iemand die WO heeft gedaan plus master. Ik weet niet helemaal zeker of dit zo is, maar het lijkt er verdacht veel op ?
En waarom zou dat niet mogen :? Wordt je leven en salaris al vanaf je 11e bepaald, afhankelijk van je cito-score?
Al is 3k als startsalaris deze tijden eerder een uitzondering dan een regel.
pi_110555531
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Persoonlijk vind ik het raar dat iemand die HBO doet en een universitaire master gelijk qua niveau en salaris staat met iemand die WO heeft gedaan plus master. Ik weet niet helemaal zeker of dit zo is, maar het lijkt er verdacht veel op ?
Het is ook weer niet zo dat je met een HBO bachelor direct doorstroomt de masterfase in. Er komt nog wel wat bijspijkeren bij kijken.
Apollon heeft het ook al over een schakelprogramma.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110555568
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:37 schreef SwaPore het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet mogen :? Wordt je leven en salaris al vanaf je 11e bepaald, afhankelijk van je cito-score?
Al is 3k als startsalaris deze tijden eerder een uitzondering dan een regel.
Hij bedoelt meer dat het vreemd is dat je dat in dezelfde tijd ongeveer kan doen. Sterker nog, je kunt dan sneller klaar zijn met je WO master dan iemand die VWO+WO doet. Da's wellicht vreemd.

Op de TU waren de HTS-ers meestal nog vaak minimaal een jaar bezig met een "bijspijker" programma.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:53:50 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110555880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hij bedoelt meer dat het vreemd is dat je dat in dezelfde tijd ongeveer kan doen. Sterker nog, je kunt dan sneller klaar zijn met je WO master dan iemand die VWO+WO doet. Da's wellicht vreemd.

Op de TU waren de HTS-ers meestal nog vaak minimaal een jaar bezig met een "bijspijker" programma.
In Wageningen ook. Half jaar wiskunde bijspijkeren, en daarna hard je best doen om het in de volgende 2 jaar af te ronden. Dat lukte er niet zo veel.
pi_110556062
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:47 schreef Apollon het volgende:
01: Bedrijfstak: Banking
02: Functie: Risico-analist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Bonus, OV-jaarabonnement
Netjes! Welke Master heb je gedaan?
En bij welke instelling werk je?
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:29:57 #99
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110562813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Persoonlijk vind ik het raar dat iemand die HBO doet en een universitaire master gelijk qua niveau en salaris staat met iemand die WO heeft gedaan plus master. Ik weet niet helemaal zeker of dit zo is, maar het lijkt er verdacht veel op ?
het is ook een HBO master en geen WO master, zit heel groot verschil tussen de gemiddelde promovendus duur 59 a 60 maanden dus jij krijgt geen WO master in minder dan VWO + 5 jaar dus gemiddelde van 23 jaar oud. Maarja dit is het grootste joktopic van FOK dus wat wil je.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110563027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:29 schreef trigt013 het volgende:

[..]

het is ook een HBO master en geen WO master, zit heel groot verschil tussen de gemiddelde promovendus duur 59 a 60 maanden dus jij krijgt geen WO master in minder dan VWO + 5 jaar dus gemiddelde van 23 jaar oud. Maarja dit is het grootste joktopic van FOK dus wat wil je.
Nou volgens mij kan het wel.. ik heb al eens gehoord dat iemand 4 jaar MER heeft gedaan op een HBO instelling en in de minor een doorstroom volgende op de RU voor bedrijfskunde en dan nog maar een jaar Master hoefte op de RU. In totaal dus 5 jaar.
pi_110563589
Ik heb gewoon een volwaardige WO-master (in Economics & Business), en heb dan ook gewoon dezelfde titel als andere mensen die eerst een WO-bachelor (van 3 jaar) gedaan hebben. VWO + 4 jaar is in dit geval dus de minimale duur.

Mijn HBO route is even snel, aangezien HAVO 1 jaar korter is en een HBO bachelor 4 jaar ipv 3 kost. Het had me wel een jaar langer gekost via HBO als ik het schakelprogramma (1 jaar) apart gedaan had.. Sneller kan in ieder geval niet (?).

Ik ervaar wel dat deze combi goed in de markt ligt (voor althans de financiële sector), omdat er zo meer balans is tussen praktische ervaring (ik had ook twee fantastische stages) en theoretische diepgang. Ik zal het iedereen dan ook van harte aanraden :)

Edit: een schakelprogramma kan ook gelezen worden als bijspijkerprogramma. Dit werk je normaal gesproken op de universiteit af na het halen van je HBO-bachelor. Maar soms worden deze programma's ook aangeboden als zogenoemde doorstroom-minor op het HBO.

[ Bericht 13% gewijzigd door Apollon op 20-04-2012 18:20:21 (Toevoeging) ]
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:54:24 #102
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110568219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:29 schreef trigt013 het volgende:

[..]

het is ook een HBO master en geen WO master, zit heel groot verschil tussen de gemiddelde promovendus duur 59 a 60 maanden dus jij krijgt geen WO master in minder dan VWO + 5 jaar dus gemiddelde van 23 jaar oud. Maarja dit is het grootste joktopic van FOK dus wat wil je.
Wat heeft promoveren met een master te maken?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:35:01 #103
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110570331
Je
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:54 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat heeft promoveren met een master te maken?
Je hebt gelijk, master en masteronderzoek moest daar staan.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110570882
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:35 schreef trigt013 het volgende:
Je

[..]

Je hebt gelijk, master en masteronderzoek moest daar staan.
:? Voor een masteronderzoek staat een minimale studielast van 16 ECTS, iets wat je makkelijk in nog geen half jaartje af kan ronden (mits je een onderwerp kunt verzinnen). Promotieonderzoek daarentegen kan jaren duren, waarbij vijf jaar geen uitzondering is. :o
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:03:30 #105
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110571793
Meeste mensen weten helemaal geeneens wat een modaal netto inkomen is, laat staan wat modaal netto startsalaris is op MBO, HBO of WO
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110573850
weet jij dat wel? ik ook niet eerlijk gezegd. Ik heb 2 HBOstudies gedaan. *kuch* geen een afgemaakt, niet eens een propedeuse gehaald.
nu aan de slag als franchiseondernemer, maar ik vind het wel interessant :)

heb je misschien een rijtje/overzichtje?
pi_110574071
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:46 schreef Waterweg het volgende:
weet jij dat wel? ik ook niet eerlijk gezegd. Ik heb 2 HBOstudies gedaan. *kuch* geen een afgemaakt, niet eens een propedeuse gehaald.
nu aan de slag als franchiseondernemer, maar ik vind het wel interessant :)

heb je misschien een rijtje/overzichtje?
Epic fail, lekkere studieschuld opgebouwd zonder papiertje?

[ Bericht 1% gewijzigd door CoolStoryBro op 20-04-2012 21:56:17 ]
pi_110574117
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:46 schreef Waterweg het volgende:
weet jij dat wel? ik ook niet eerlijk gezegd. Ik heb 2 HBOstudies gedaan. *kuch* geen een afgemaakt, niet eens een propedeuse gehaald.
nu aan de slag als franchiseondernemer, maar ik vind het wel interessant :)

heb je misschien een rijtje/overzichtje?
Welke franchise?
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:24:49 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_110575850
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:03 schreef trigt013 het volgende:
Meeste mensen weten helemaal geeneens wat een modaal netto inkomen is, laat staan wat modaal netto startsalaris is op MBO, HBO of WO
Zou inderdaad wel leuk zijn als iemand dat even in dit topic post :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_110578542
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:24 schreef APK het volgende:

[..]

Zou inderdaad wel leuk zijn als iemand dat even in dit topic post :)
Helpt dit?



Afkomstig van het CBS, gepubliceerd in 2011.
pi_110579605
Lolwut, de inkomens van mbo-ers en hbo-ers dalen terwijl die van wo-ers stijgen? :')
Ik zou meteen emigreren als mbo-er zijnde. Alleen in NL kijken ze nog op je 60e naar je diploma :r
  vrijdag 20 april 2012 @ 23:50:48 #112
6941 APK
Factual, I think.
pi_110580002
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:20 schreef Apollon het volgende:

[..]

Helpt dit?

[ afbeelding ]

Afkomstig van het CBS, gepubliceerd in 2011.
Liever gewoon cijfertjes :P

Edit: Om eerlijk te zijn vraag ik mij af -en volgens mij veel mensen- wat 'modaal' ongeveer is zodat ze dat kunnen vergelijken met hun eigen inkomen.

I know, google etc. ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_110581044


[ Bericht 20% gewijzigd door Sport_Life op 21-04-2012 00:35:38 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 00:50:22 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_110582420
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:43 schreef SwaPore het volgende:
Lolwut, de inkomens van mbo-ers en hbo-ers dalen terwijl die van wo-ers stijgen? :')
Ik zou meteen emigreren als mbo-er zijnde. Alleen in NL kijken ze nog op je 60e naar je diploma :r
Uiteindelijk gaat het om je inzet en je kunnen. Als je bereid bent hard te werken (40 uur+) en verrekte slim bent maakt het geen hol uit wat je opleidingsniveau is. Feit is blijkbaar wel dat er dus meer wo opgeleide mensen zijn die kneiterhard werken en ontzettend slim zijn. Dan mboers of hboers. Maar dat is logisch of niet?
pi_110584442
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het om je inzet en je kunnen. Als je bereid bent hard te werken (40 uur+) en verrekte slim bent maakt het geen hol uit wat je opleidingsniveau is. Feit is blijkbaar wel dat er dus meer wo opgeleide mensen zijn die kneiterhard werken en ontzettend slim zijn. Dan mboers of hboers. Maar dat is logisch of niet?
Er zullen wel genoeg mbo-ers en hbo-ers zijn die knetterhard werken maar er niet zullen komen (in NL), juist omdat overal hier papieren worden gevraagd. Doorstuderen is ook niet altijd een optie als alles duurder wordt en je op je 11e al bepaald wordt hoe je leven eruit komt te zien.

Ik geloof wel dat echt talent er wel komt en daar heb je helemaal geen opleiding voor nodig.
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:18:20 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_110588044
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Persoonlijk vind ik het raar dat iemand die HBO doet en een universitaire master gelijk qua niveau en salaris staat met iemand die WO heeft gedaan plus master. Ik weet niet helemaal zeker of dit zo is, maar het lijkt er verdacht veel op ?
Idd, Havo - HBO - Master is wel de weg met de minste weerstand. :P

Havo <<< VWO en HBO <<< Bachelor Uni....
pi_110588102
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:50 schreef APK het volgende:

[..]

Liever gewoon cijfertjes :P

Edit: Om eerlijk te zijn vraag ik mij af -en volgens mij veel mensen- wat 'modaal' ongeveer is zodat ze dat kunnen vergelijken met hun eigen inkomen.

I know, google etc. ;)
Ik vond wel een mooi overzichtje met wat startsalarissen per opleiding voor HBO/WO:

Algemene startsalarissen hbo

Accountancy ¤ 2350
Bedrijfseconomie ¤ 2300
Business Studie ¤ 2275
Chemische Technologie ¤ 2325
Commerciële Economie ¤ 2125
Fiscale Economie ¤ 2365
Fysiotherapie ¤ 2325
Informatica ¤ 2500
Journalistiek ¤ 1925
Leraar Basisonderwijs ¤ 2100
Media en Entertainment Management ¤ 2150
Pedagogiek ¤ 2025
Technische Bedrijfskunde ¤ 2105
Zee- en luchtvaart ¤ 3050

Gemiddeld startsalaris bij hbo'ers ¤ 2122

Algemene startsalarissen wo

Accountancy ¤ 2690
Algemene Cultuurwetenschappen ¤ 2025
Archeologie ¤ 1800
Bedrijfskunde ¤ 2825
Communicatiewetenschappen ¤ 2275
Economie ¤ 2850
Econometrie ¤ 3125
Europese Studies ¤ 2341
Farmacie ¤ 2950
Fiscaal Recht ¤ 3225
Fiscale Economie ¤ 2800
Financieel Analist ¤ 2642
Geneeskunde ¤ 2975
Geschiedenis ¤ 2100
Human Technology ¤ 1976
Industrieel Ontwerpen ¤ 2450
Internationale Bedrijfskunde ¤ 2633
Kunst- en Cultuurstudies ¤ 2025
Kunstgeschiedenis ¤ 1800
Nederlandse Taal en Cultuur ¤ 2100
Pedagogiek ¤ 2200
Psychologie ¤ 2250
Sociologie ¤ 2525
Tandheelkunde ¤ 5900
Theater-, Film en Televisiewetenschappen ¤ 2248
Theologie ¤ 2075
Technische Bedrijfskunde ¤ 2624
Universitaire Lerarenopleiding ¤ 2300
Vrijetijdswetenschappen ¤ 2184
Wijsbegeerte ¤ 2450

Gemiddeld startsalaris wo'er ¤ 2632

Bron

MBO iemand? :)
pi_110588152
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Idd, Havo - HBO - Master is wel de weg met de minste weerstand. :P

Havo <<< VWO en HBO <<< Bachelor Uni....
Wel met één "klein" nadeeltje. Het schijnt een trend te zijn voor bedrijven om een VWO-cijferlijst te vragen :') Dan kom je er met die route dus echt niet in (werd daar zelf ook nog een keer mee geconfronteerd) :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:32:41 #119
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_110588307
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:23 schreef Apollon het volgende:

[..]

Wel met één "klein" nadeeltje. Het schijnt een trend te zijn voor bedrijven om een VWO-cijferlijst te vragen :') Dan kom je er met die route dus echt niet in (werd daar zelf ook nog een keer mee geconfronteerd) :')
Dat is wel erg zuur. Misschien een tip om in de avonduren je VWO-diploma te halen. :P
pi_110588355
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 02:12 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Er zullen wel genoeg mbo-ers en hbo-ers zijn die knetterhard werken maar er niet zullen komen (in NL), juist omdat overal hier papieren worden gevraagd. Doorstuderen is ook niet altijd een optie als alles duurder wordt en je op je 11e al bepaald wordt hoe je leven eruit komt te zien.

Ik geloof wel dat echt talent er wel komt en daar heb je helemaal geen opleiding voor nodig.
En dan denk je dat het hier al erg is... ga voor de gein eens naar de Verenigde Staten. ;) Daar is die papiertjes- en opleidingsindustrie nog eens tig keren zo erg. Zelfs al heb je een mooi papiertje, dan is zelfs het instituut waar je dat behaald hebt van groot belang bij veel topwerkgevers.

Verder is het natuurlijk zo dat je er ongeacht opleidingsniveau wel zult komen als je verstand van je vak hebt en het goed aanpakt. Ik heb zelf mijn MBO niet eens afgemaakt, maar het gros van mijn vrienden (aan de HBO of uni afgestudeerd) zouden maar al te graag met mij willen ruilen, zowel financieel als de manier hoe ik mijn boterham verdien (parttime baan van 3 dagen + eigen bedrijf dat steeds beter begint te lopen). ;)
pi_110588460
Tja. Dat heb je als je een systeem hebt waar werkgevers kunnen vragen wat ze willen...de meest idiote dingen. Arbeidsmarkt heeft nog nooit gefunctioneerd :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:41:48 #122
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110588525
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:23 schreef Apollon het volgende:

[..]

Wel met één "klein" nadeeltje. Het schijnt een trend te zijn voor bedrijven om een VWO-cijferlijst te vragen :') Dan kom je er met die route dus echt niet in (werd daar zelf ook nog een keer mee geconfronteerd) :')
Overigens is de gedachte dat een WO-master diploma zaligmakend is en daarom de weg met de minste weerstand het aantrekkelijkst ook een aardige inschattingsfout.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110589229
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja. Dat heb je als je een systeem hebt waar werkgevers kunnen vragen wat ze willen...de meest idiote dingen. Arbeidsmarkt heeft nog nooit gefunctioneerd :')
De afgunst druipt er af, zuurpruim.
pi_110589332
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

De afgunst druipt er af, zuurpruim.
Laat EG toch, die moet zich af en toe afreageren. Hij doet geen vlieg kwaad verder.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 12:45:58 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110590117
Die startsalarissen liggen tegenwoordig echt wel lager.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110590266
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:20 schreef Apollon het volgende:

[..]

Ik vond wel een mooi overzichtje met wat startsalarissen per opleiding voor HBO/WO:

Algemene startsalarissen hbo

Accountancy ¤ 2350
Bedrijfseconomie ¤ 2300
Business Studie ¤ 2275
Chemische Technologie ¤ 2325
Commerciële Economie ¤ 2125
Fiscale Economie ¤ 2365
Fysiotherapie ¤ 2325
Informatica ¤ 2500
Journalistiek ¤ 1925
Leraar Basisonderwijs ¤ 2100
Media en Entertainment Management ¤ 2150
Pedagogiek ¤ 2025
Technische Bedrijfskunde ¤ 2105
Zee- en luchtvaart ¤ 3050

Gemiddeld startsalaris bij hbo'ers ¤ 2122

Algemene startsalarissen wo

Accountancy ¤ 2690
Algemene Cultuurwetenschappen ¤ 2025
Archeologie ¤ 1800
Bedrijfskunde ¤ 2825
Communicatiewetenschappen ¤ 2275
Economie ¤ 2850
Econometrie ¤ 3125
Europese Studies ¤ 2341
Farmacie ¤ 2950
Fiscaal Recht ¤ 3225
Fiscale Economie ¤ 2800
Financieel Analist ¤ 2642
Geneeskunde ¤ 2975
Geschiedenis ¤ 2100
Human Technology ¤ 1976
Industrieel Ontwerpen ¤ 2450
Internationale Bedrijfskunde ¤ 2633
Kunst- en Cultuurstudies ¤ 2025
Kunstgeschiedenis ¤ 1800
Nederlandse Taal en Cultuur ¤ 2100
Pedagogiek ¤ 2200
Psychologie ¤ 2250
Sociologie ¤ 2525
Tandheelkunde ¤ 5900
Theater-, Film en Televisiewetenschappen ¤ 2248
Theologie ¤ 2075
Technische Bedrijfskunde ¤ 2624
Universitaire Lerarenopleiding ¤ 2300
Vrijetijdswetenschappen ¤ 2184
Wijsbegeerte ¤ 2450

Gemiddeld startsalaris wo'er ¤ 2632

Bron

MBO iemand? :)
Wat een onzin, 2500 met hbo-informatica, en 5900 als startsalaris Tandarts? :')
pi_110590382
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:35 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

En dan denk je dat het hier al erg is... ga voor de gein eens naar de Verenigde Staten. ;) Daar is die papiertjes- en opleidingsindustrie nog eens tig keren zo erg. Zelfs al heb je een mooi papiertje, dan is zelfs het instituut waar je dat behaald hebt van groot belang bij veel topwerkgevers.

Verder is het natuurlijk zo dat je er ongeacht opleidingsniveau wel zult komen als je verstand van je vak hebt en het goed aanpakt. Ik heb zelf mijn MBO niet eens afgemaakt, maar het gros van mijn vrienden (aan de HBO of uni afgestudeerd) zouden maar al te graag met mij willen ruilen, zowel financieel als de manier hoe ik mijn boterham verdien (parttime baan van 3 dagen + eigen bedrijf dat steeds beter begint te lopen). ;)
Ik vind het hier een stuk erger ja. Oke in de VS kom je misschien bij de top niet in als je niet afstudeert bij een Ivy Leagu maar daar kan je gaandeweg nog binnenkomen door hoge cijfers te halen en goed te scoren op de SAT, waar je op kan voorbereiden.

Dat is heel wat anders dan kinderen op hun 11/12e een momentopname te laten maken op de CITO en hun leven te bepalen, als bedrijven al om een vwo-diploma vragen. Het is makkelijker om te zakken van vwo naar havo, maar enorm moeilijk om van het vmbo naar het vwo te komen, dit omdat scholen hun slagingspercentages hoog willen houden en abnormale eisen gaan stellen (gemiddeld een 9 staan, studieadviseurs die mbo-hbo-uni route aanraden wat enorm duur is deze dagen etc.). Daarnaast is NL een land van papiertjes voor de meest simpele banen, een hbo voor receptie etc.

Daarnaast hoef je niet eens in een topbedrijf te komen in de VS om succesvol te worden, niet eens een diploma. Echt talent komt er wel! Genoeg ooms die met een zak kleding daarheen gingen en zonder opleiding nu rentenieren als miljonair. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar er zullen vast wel meer succesverhalen zijn. zie hier maar eens in het maaiveld ondernemend te worden :N Het wordt niet voor niets land of opportunities genoemd ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door SwaPore op 21-04-2012 13:03:26 ]
pi_110590463
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:45 schreef Renesite het volgende:
Die startsalarissen liggen tegenwoordig echt wel lager.
Dat idee had ik ook al, maar ach, het is iets :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:04:41 #129
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110590542
Gemiddeld netto inkomen in 2012 is 1670

Startsalaris VMBO 1000 (600 tot 1100)
Startsalaris MBO 1300 (800 tot 1400
Startsalaris HBO 1500 (1050 tot 1800)
Startsalaris WO 1800 (1500 tot 2200)

tussen haakjes is de grootste spreiding in salaris na vijf jaar ongeveer 50% erop in hoogste salaris en 10% erbij in laagste salaris.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:05:34 #130
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110590558
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:57 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ik vind het hier een stuk erger ja. Oke in de VS kom je misschien bij de top niet in als je niet afstudeert bij een Ivy Leagu maar daar kan je gaandeweg nog binnenkomen door hoge cijfers te halen en goed te scoren op de SAT, waar je op kan voorbereiden.

Dat is heel wat anders dan kinderen op hun 11/12e een momentopname te laten maken op de CITO en hun leven te bepalen, als bedrijven al om een vwo-diploma vragen. Het is makkelijker om te zakken van vwo naar havo, maar enorm moeilijk om van het vmbo naar het vwo te komen, dit omdat scholen hun slagingspercentages hoog willen houden en abnormale eisen gaan stellen (gemiddeld een 9 staan, studieadviseurs die mbo-hbo-uni route aanraden wat enorm duur is deze dagen etc.). Daarnaast is NL een land van papiertjes voor de meest simpele banen, een hbo voor receptie etc.

Daarnaast hoef je niet eens in een topbedrijf te komen in de VS om succesvol te worden, niet eens een diploma. Echt talent komt er wel! Genoeg ooms die met een zak kleding daarheen gingen en zonder opleiding nu rentenieren als miljonair. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar er zullen vast wel meer succesverhalen zijn. zie hier maar eens in het maaiveld ondernemend te worden :N Het wordt niet voor niets land of opportunities genoemd ;)
In amerika worden de topbanen alleen onder familie en vrienden vergeven, beetje zoals in nederland in de topfuncties
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110591696
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:05 schreef trigt013 het volgende:

[..]

In amerika worden de topbanen alleen onder familie en vrienden vergeven, beetje zoals in nederland in de topfuncties
Natuurlijk. Het gebruikelijke excuus...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:55:30 #132
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110593765
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:48 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het gebruikelijke excuus...
neem een beroemde amerika, dit mag uit muziek industrie zijn, of politiek of finaniciele wereld. Google hem en google daarna zijn ouders en zoek de connectie tussen zijn ouders en de ouders van diegene die hem in het zadel heeft geholpen....en daar is de connectie.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110593972
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

neem een beroemde amerika, dit mag uit muziek industrie zijn, of politiek of finaniciele wereld. Google hem en google daarna zijn ouders en zoek de connectie tussen zijn ouders en de ouders van diegene die hem in het zadel heeft geholpen....en daar is de connectie.
Lloyd Blankfein is slechts een van de vele voorbeelden die men kan noemen om het genoemde argument te ontkrachten. Ik zal niet ontkennen dat er in elk land sprake is van een "Old Boys" netwerk, maar dit betekent niet dat men hiervan deel uit moet maken om het ver te schoppen. Net zoals er ook geen 'glazen plafond' voor vrouwen bestaat.

P.S. Blankfein is de CEO van Goldman Sachs.
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:26:28 #134
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110594949
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:02 schreef ASR.N het volgende:

[..]

Lloyd Blankfein is slechts een van de vele voorbeelden die men kan noemen om het genoemde argument te ontkrachten. Ik zal niet ontkennen dat er in elk land sprake is van een "Old Boys" netwerk, maar dit betekent niet dat men hiervan deel uit moet maken om het ver te schoppen. Net zoals er ook geen 'glazen plafond' voor vrouwen bestaat.

P.S. Blankfein is de CEO van Goldman Sachs.
Schoonpapa was een hoge speler in de new yorkse zakenwereld.

Norman S. Jacobs
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110596111
quote:
Schoonpapa was een hoge speler in de new yorkse zakenwereld.

Norman S. Jacobs
"Her father, who is retired, was editor in chief of the publications of the Foreign Policy Association in New York." (NY Times). Ten tijde van het huwelijk was Blankfein al een trader bij een divisie van Goldman Sachs en de positie van Jacobs was niet dermate hoog dat Blankfein enkel om deze reden CEO is geworden.

Andere voorbeelden van Amerikaanse personen die hoge functies hebben bereikt zonder bekende familie zijn; Harry Reid (Senator), Clarence Thomas (Supreme Court Justice). Daarnaast zijn Ronald Reagen en Barrack Obama beide president geworden zonder invloedrijke ouders.
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:59:37 #136
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_110596260
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

neem een beroemde amerika, dit mag uit muziek industrie zijn, of politiek of finaniciele wereld. Google hem en google daarna zijn ouders en zoek de connectie tussen zijn ouders en de ouders van diegene die hem in het zadel heeft geholpen....en daar is de connectie.
Arnold Schwarzenegger. _O_
Bedankt Hans.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:19:28 #137
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110597030
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:59 schreef bascross het volgende:

[..]

Arnold Schwarzenegger. _O_
Die is leuk, jeugdidool. Ik weet alleen dat hij in zijn jonge jaren bodybuilder is geweest. Maar zou mijn eigen jeugdidool niet willen afvallen.

ARNIE!!! IK HOU VAN JOU *O* *O* *O* *O*
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110600634
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:20 schreef Apollon het volgende:

[..]

Algemene startsalarissen wo

Tandheelkunde ¤ 5900

Lol!
pi_110601869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:02 schreef ASR.N het volgende:

[..]

Lloyd Blankfein is slechts een van de vele voorbeelden die men kan noemen om het genoemde argument te ontkrachten. Ik zal niet ontkennen dat er in elk land sprake is van een "Old Boys" netwerk, maar dit betekent niet dat men hiervan deel uit moet maken om het ver te schoppen. Net zoals er ook geen 'glazen plafond' voor vrouwen bestaat.

P.S. Blankfein is de CEO van Goldman Sachs.
Onzin. Blankenfein is joods en daar speelt de old boys network al helemaal een vooraanstaande rol, zeker onder de extremisten die geen drol willen geven aan de Goy.
pi_110601902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:59 schreef bascross het volgende:

[..]

Arnold Schwarzenegger. _O_
Dit _O_
Land of opportunities :P
pi_110602005
Ik dacht dat dit topic over salarissen ging. :?
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:19:30 #142
264800 duidelijkheden
Het kan maar duidelijk zijn.
pi_110602195
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:13 schreef k_man het volgende:
Ik dacht dat dit topic over salarissen ging. :?
Nee, over afgunst en je leven niet in eigen hand nemen.
pi_110602300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:47 schreef Apollon het volgende:
01: Bedrijfstak: Banking
02: Functie: Risico-analist
Mag ik je daar eens over pm'en Apollon? Risicomanagement trekt me best wel, maar er is niet zo veel informatie over beschikbaar als bij veel andere banen in het bankwezen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:25:55 #144
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110602392
Mwa
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:19 schreef duidelijkheden het volgende:

[..]

Nee, over afgunst en je leven niet in eigen hand nemen.
Mwa ik zou het persoonlijk leuker vinden als mensen gewoon eerlijk hun salaris neerzetten. Dus dat gejok veroorzaakt gewoon heel erg veel gevoel van minderwaardigheid bij de mensen die gewoon een realistisch en eerlijk salaris verdienen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:27:47 #145
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110602445
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:25 schreef trigt013 het volgende:
Mwa

[..]

bij de mensen die gewoon een realistisch en eerlijk salaris verdienen.
:')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110602847
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mag ik je daar eens over pm'en Apollon? Risicomanagement trekt me best wel, maar er is niet zo veel informatie over beschikbaar als bij veel andere banen in het bankwezen.
Ja prima ^O^ Het is een back office functie, die waarschijnlijk wat onderbelicht wordt in verband ook met alle (media) aandacht voor de front office mensen in deze sector (lees: de beurshandelaren).
pi_110606018
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:23 schreef Apollon het volgende:

[..]

Wel met één "klein" nadeeltje. Het schijnt een trend te zijn voor bedrijven om een VWO-cijferlijst te vragen :') Dan kom je er met die route dus echt niet in (werd daar zelf ook nog een keer mee geconfronteerd) :')
er is mij zelfs nog nooit naar een diploma gevraagd , laat staan een cijferlijst .

[ Bericht 0% gewijzigd door DroogDok op 21-04-2012 21:08:02 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:47:45 #148
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110608305
Soms moeten je diploma's & certificaten gelegaliseerd worden, heb ik wel eens gehad voor buitenlandse projecten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:29:17 #149
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110610480
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:52 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Wat een onzin, 2500 met hbo-informatica, en 5900 als startsalaris Tandarts? :')
de bron daarvoor is de Elsevier 'beste banen' bewerking van een onderzoek wat ik nu al een paar keer op dit forum heb aangehaald, maar blijkbaar steeds genegeerd wordt. (daadwerkelijke data? schande!)

Het meetmoment is hier het gemiddelde anderhalf jaar na afstuderen, dus van 'starters' is eigenlijk geen sprake. Het kan zelf anderhalf jaar na het krijgen van een baan zijn, in dit geval. dat weet ik even niet zeker meer.

Hoe dan ook staat 'tandarts' daar inderdaad met bijna het dubbele van de nummer 2 bovenaan, maar dat is waarschijnlijk omdat men het beroep als categorie neemt, wat dus de zeer lange leerperiode en het eventueel werken in een eigen praktijk negeert.

Zo goed is die data nou ook weer niet.
pi_110614400
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:29 schreef Frith het volgende:

[..]

de bron daarvoor is de Elsevier 'beste banen' bewerking van een onderzoek wat ik nu al een paar keer op dit forum heb aangehaald, maar blijkbaar steeds genegeerd wordt. (daadwerkelijke data? schande!)

Het meetmoment is hier het gemiddelde anderhalf jaar na afstuderen, dus van 'starters' is eigenlijk geen sprake. Het kan zelf anderhalf jaar na het krijgen van een baan zijn, in dit geval. dat weet ik even niet zeker meer.

Hoe dan ook staat 'tandarts' daar inderdaad met bijna het dubbele van de nummer 2 bovenaan, maar dat is waarschijnlijk omdat men het beroep als categorie neemt, wat dus de zeer lange leerperiode en het eventueel werken in een eigen praktijk negeert.

Zo goed is die data nou ook weer niet.
Hoe zit het met andere landen :? Ik zag deze van VS:

College Degree Mid-Career Median Salary

Petroleum engineering $155,000
Chemical engineering $109,000
Electrical engineering $103,000
Material science & engineering $103,000
Aerospace engineering $102,000
Physics $101,000
Applied mathematics $98,600
Computer engineering $101,000
Nuclear engineering $97,800
Biomedical engineering $97,800
Economics $94,700
Mechanical engineering $94,500
Statistics $93,800
Industrial engineering $93,100
Civil engineering $90,200
Mathematics $89,900
Environmental engineering $88,600
Management Info. Systems $88,200
Software engineering $87,800
Finance $87,300

http://www.cbsnews.com/83(...)ege-degrees-in-2011/

Is een ton per jaar verdienen niet te mooi om waar te zijn :? Hier verdienen de meesten aan het eind van hun carrière niet eens...
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:39:59 #151
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_110616795
Een ton dollar is wat anders dan euro.
En vergeet niet dat die gasten daar morgen op straat kunnen staan, vrijwel niets als backup hebben omtrent verzekeringen en pensioen, etc.. Telt ook allemaal mee lijkt mij.

Ander ding wat dan wel weer geinig is imho. is een lijstje voorbij zien komen dat een HBO starter rond zijn/haar 25-29ste een 26K verdient, terwijl je volgens het nobiles lijstje op een 2300 euro p/m zit :') . Kortom, klopt geen hout van.
pi_110618811
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef bleiblei het volgende:
Een ton dollar is wat anders dan euro.
En vergeet niet dat die gasten daar morgen op straat kunnen staan, vrijwel niets als backup hebben omtrent verzekeringen en pensioen, etc.. Telt ook allemaal mee lijkt mij.

Ander ding wat dan wel weer geinig is imho. is een lijstje voorbij zien komen dat een HBO starter rond zijn/haar 25-29ste een 26K verdient, terwijl je volgens het nobiles lijstje op een 2300 euro p/m zit :') . Kortom, klopt geen hout van.
Is maar een paar honderd euro verschil :{
En een ton is nog steeds heel veel geld, al dan niet in dollar of euro. Vooral opmerkelijk als je ziet wat voor beroepen er staan in de op 20, allemaal ingenieurs, terwijl die in NL slechts tot het hoger middenkader behoren.
  zondag 22 april 2012 @ 00:36:00 #153
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110619032
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:43 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Hoe zit het met andere landen :? Ik zag deze van VS:

College Degree Mid-Career Median Salary

Petroleum engineering $155,000
Chemical engineering $109,000
Electrical engineering $103,000
Material science & engineering $103,000
Aerospace engineering $102,000
Physics $101,000
Applied mathematics $98,600
Computer engineering $101,000
Nuclear engineering $97,800
Biomedical engineering $97,800
Economics $94,700
Mechanical engineering $94,500
Statistics $93,800
Industrial engineering $93,100
Civil engineering $90,200
Mathematics $89,900
Environmental engineering $88,600
Management Info. Systems $88,200
Software engineering $87,800
Finance $87,300

http://www.cbsnews.com/83(...)ege-degrees-in-2011/

Is een ton per jaar verdienen niet te mooi om waar te zijn :? Hier verdienen de meesten aan het eind van hun carrière niet eens...
oh leuk, gooi wat random data op zonder enige uitleg van meting of wat dan ook. Ja, lekker betrouwbaar.

De data is dus uiteindelijk afkomstig van payscale.com en is een of andere aggregator, maar ik kan de daadwerkelijk surveys (enquetes) zo snel even niet vinden.

voor Amerikanen zou het salaris bij 'minder dan een jaar ervaring' tussen de $35,591 - $58,133 liggen voor mannen ($30,437 - $51,106 voor vrouwen), maar dat is voor alle categorieën bij elkaar, waarbij BA, Bsc, MA, Msc, en PhD e.d. allemaal bij elkaar zit. Dat maakt wel heel erg veel uit, want met een Bachelor zit je tussen de 30 en 50k en met een PhD tussen de 50 en 80k om maar eens wat te noemen.

het salaris van een BA / BSc zit echter niet zo gek ver van het Nederlandse salaris af volgens mij (2400x12=28800 dus ongeveer 30k in EURO, wat in DOLLAR 40k is), echter zijn 'degrees' in de VS erg duur (the dept trap) en is er inderdaad geen pensioen, vangnet of wat dan ook, dus ook de '401k' (pensioen) moet helemaal uit het salaris komen.

Ik denk echter niet dat je je zorgen hoeft te maken dat je achtergesteld wordt. Sowieso hebben mensen de neiging om 'naar boven' gelijkheid te wensen, zoals het vrijgeven van CEO salarissen juist leidde tot een sterke groei in salaris in plaats van een afname. Met globale data beschikbaar en afstanden e.d. op zich niet zo'n punt meer, is het te verwachten dat de meeste beroepen zichzelf tot een 'gelijk' niveau gaan afregelen.

Persoonlijk zou ik voor geen goud in de VS willen gaan wonen overigens. Zorg? Was da? Nee, dank je. Dan liever het beloofde land: CANADA. :P
pi_110619113
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:36 schreef Frith het volgende:

[..]

oh leuk, gooi wat random data op zonder enige uitleg van meting of wat dan ook. Ja, lekker betrouwbaar.

De data is dus uiteindelijk afkomstig van payscale.com en is een of andere aggregator, maar ik kan de daadwerkelijk surveys (enquetes) zo snel even niet vinden.

voor Amerikanen zou het salaris bij 'minder dan een jaar ervaring' tussen de $35,591 - $58,133 liggen voor mannen ($30,437 - $51,106 voor vrouwen), maar dat is voor alle categorieën bij elkaar, waarbij BA, Bsc, MA, Msc, en PhD e.d. allemaal bij elkaar zit. Dat maakt wel heel erg veel uit, want met een Bachelor zit je tussen de 30 en 50k en met een PhD tussen de 50 en 80k om maar eens wat te noemen.

het salaris van een BA / BSc zit echter niet zo gek ver van het Nederlandse salaris af volgens mij (2400x12=28800 dus ongeveer 30k in EURO, wat in DOLLAR 40k is), echter zijn 'degrees' in de VS erg duur (the dept trap) en is er inderdaad geen pensioen, vangnet of wat dan ook, dus ook de '401k' (pensioen) moet helemaal uit het salaris komen.

Ik denk echter niet dat je je zorgen hoeft te maken dat je achtergesteld wordt. Sowieso hebben mensen de neiging om 'naar boven' gelijkheid te wensen, zoals het vrijgeven van CEO salarissen juist leidde tot een sterke groei in salaris in plaats van een afname. Met globale data beschikbaar en afstanden e.d. op zich niet zo'n punt meer, is het te verwachten dat de meeste beroepen zichzelf tot een 'gelijk' niveau gaan afregelen.

Persoonlijk zou ik voor geen goud in de VS willen gaan wonen overigens.
Zorg? Was da? Nee, dank je. Dan liever het beloofde land: CANADA. :P
Ik wil wel de sfeer van opportunities proeven :P
Alleen kom je de VS niet zo snel binnen...
  zondag 22 april 2012 @ 01:09:22 #155
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_110619998
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:30 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Is maar een paar honderd euro verschil :{
En een ton is nog steeds heel veel geld, al dan niet in dollar of euro. Vooral opmerkelijk als je ziet wat voor beroepen er staan in de op 20, allemaal ingenieurs, terwijl die in NL slechts tot het hoger middenkader behoren.
Een paar honderd euro? 30% is veel hoor. :P . Ik wil best met je euro's tegen dollars ruilen tegen een 1-1 koers als je het verschil toch te verwaarlozen vindt :P .
  zondag 22 april 2012 @ 07:50:14 #156
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110622722
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:38 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ik wil wel de sfeer van opportunities proeven :P
Alleen kom je de VS niet zo snel binnen...
Ik heb in Amerika op school gezeten, die kansen zijn toch extreem klein als je geen connecties hebt. Maar zo laten ze het gepeupel wel harder werken door de illusie te geven dat ze een kans hebben. De inkomens ongelijkheid is zo scheef dat het bijna misdadig is. Je hebt zo goed als geen kans om uit de armoede te komen vanwege alle verplichte schulden die je moet maken. Middenlaag is heel klein dus daarna verdien je gelijk stuk meer dan modaal. Maar alle premies en lasten moet je zelf dragen. Dus met 55.000 dollar bruto op jaarbasis hou je ongeveer 1500 dollar netto over na afdracht van premie's pensioen ziektekosten en belasting. Dus met 100.000 inkomen kan je gezin als iets boven modaal onderhouden en dat is heel erg goed in Amerika.

Het heeft wel iets positief, mensen worden veel meer getriggerd om te werken en na te denken over geld dan hier waar het toch wel goed komt.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 22 april 2012 @ 09:04:48 #157
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_110623040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:43 schreef SwaPore het volgende:

Hoe zit het met andere landen :? Ik zag deze van VS:

Is een ton per jaar verdienen niet te mooi om waar te zijn :? Hier verdienen de meesten aan het eind van hun carrière niet eens...
Dan moet je er ook allerlei andere zaken bij gaan halen om goed te kunnen vergelijken.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_110629634
01: Bedrijfstak: Metaal
02: Functie: Metaalbewerker, Heftruck, en "Van alles en nog wat"
03: Opleiding: Vmbo-tl, (kon havo/vwo"easy"), maar school word niet echt gestimuleerd.
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris:2200
09: Netto maand salaris: 1600
10: Overuren betaald: Ja x 1.5
11: Werkervaring: Zit er nu 3 jaar
12: Goodies:Tanken zonder BTW prijs, Telefoon, GEEN REISTIJD (woon er praktisch naast), werkkleding/etcetera

Wilde loonsverhoging dus heb nu een tijdelijke verhoging gekregen van 2050 naar 2200 als ik 23 word gaat dat verder omhoog.

Het werk is erg saai, vooral lichamelijk. Terwijl ik juist sterk qua denken ben.

Qua salaris wel tevreden, maar meer is altijd beter.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 14:17:01 #159
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110630161
Vind dat best veel voor de metaalsector! Meer omdat ik vaker hoor over veel lagere salarissen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110630282
Ik doe het eigenlijk ook maar "tijdelijk" is de bedoeling dat ik in het bedrijf verder ga/andere functie.
Maak dus producten voor de fundering/bouw, die door dit bedrijf de grond in geslagen worden.
  zondag 22 april 2012 @ 14:29:55 #161
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_110630827
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:05 schreef Pap89 het volgende:
01: Bedrijfstak: Metaal
02: Functie: Metaalbewerker, Heftruck, en "Van alles en nog wat"
03: Opleiding: Vmbo-tl, (kon havo/vwo"easy"), maar school word niet echt gestimuleerd.
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris:2200
09: Netto maand salaris: 1600
10: Overuren betaald: Ja x 1.5
11: Werkervaring: Zit er nu 3 jaar
12: Goodies:Tanken zonder BTW prijs, Telefoon, GEEN REISTIJD (woon er praktisch naast), werkkleding/etcetera

Wilde loonsverhoging dus heb nu een tijdelijke verhoging gekregen van 2050 naar 2200 als ik 23 word gaat dat verder omhoog.

Het werk is erg saai, vooral lichamelijk. Terwijl ik juist sterk qua denken ben.

Qua salaris wel tevreden, maar meer is altijd beter.
:')
  zondag 22 april 2012 @ 14:34:52 #162
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110631052
quote:
13s.gif Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

:')
goede metaalbewerkers moet je koesteren. het is echte vakmanschap
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110631078
Dat klinkt sneu, maar het is zo.
Had nog een mbo opleiding gedaan(Multimedia), beroepskeuze tests(waar niks uit kwam) en tests of ik hbo zou kunnen, nou dat kon dus makkelijk.
Behalve dat ik nooit wist wat ik wilde.
Heb ook niet hiervoor geleerd, wilde juist wat anders maar wist het gewoon niet.
Daardoor moest ik maar gaan werken vond m'n vader :')
  zondag 22 april 2012 @ 14:49:00 #164
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_110631748
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:05 schreef Pap89 het volgende:
03: Opleiding: Vmbo-tl, (kon havo/vwo"easy"), maar school word niet echt gestimuleerd.

:')
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
  zondag 22 april 2012 @ 14:56:24 #165
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110632122
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:49 schreef PhatBassBoom het volgende:

[..]

:')
Oh, jij taalpuncturist
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_110632225
Hij is niet gestopt met het niet stimuleren....vandaar de word :')
pi_110638716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef static het volgende:
Soms moeten je diploma's & certificaten gelegaliseerd worden, heb ik wel eens gehad voor buitenlandse projecten.
Zelfde hier. Ik moest voor mijn eerste baan ook cijfers inleveren. Dat moet je in de City echt overal. Bij de betere consultants, etc is dat ook vrij normaal. Zeker de VWO cijfers hebben inderdaad hun interesse. Ik vraag ze trouwens bij nieuwe hires hier ook, ik vind het interessant om te zien wat voor pad mensen volgen, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 april 2012 @ 17:47:23 #168
321624 Pan.da
bam.BOE!
pi_110639078
Bij mijn sollicitatiegesprek zei ik: cijfers doen er niet toe, ik ben awesome. En dat moest de interviewer beamen. Ben 20 min na mijn gesprek, waarin we 'gezellig gekletst' hebben, opgebeld met het nieuws dat ik aangenomen was.
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_110639123
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:47 schreef Pan.da het volgende:
Bij mijn sollicitatiegesprek zei ik: cijfers doen er niet toe, ik ben awesome. En dat moest de interviewer beamen. Ben 20 min na mijn gesprek, waarin we 'gezellig gekletst' hebben, opgebeld met het nieuws dat ik aangenomen was.
:7
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 april 2012 @ 18:09:59 #170
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_110640007
01: Bedrijfstak: Facilitair Management
02: Functie: Supervisor Servicedesk
03: Opleiding: MBO4 Filiaalbeheerder.
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2236
09: Netto maand salaris: 1675
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: anderhalf jaar bij huidig bedrijf, sinds 17e fulltime aan het werk in diverse functies-branches
12: Goodies: Reiskostenvergoeding van 100 netto, verder geen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_110640173
quote:
17s.gif Op zondag 22 april 2012 18:09 schreef Debsterr het volgende:
01: Bedrijfstak: Facilitair Management
02: Functie: Supervisor Servicedesk
03: Opleiding: MBO4 Filiaalbeheerder.
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2236
09: Netto maand salaris: 1675
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: anderhalf jaar bij huidig bedrijf, sinds 17e fulltime aan het werk in diverse functies-branches
12: Goodies: Reiskostenvergoeding van 100 netto, verder geen.
Je gaat nog wel meer verdienen neem ik aan?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 22 april 2012 @ 18:19:06 #172
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_110640379
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Je gaat nog wel meer verdienen neem ik aan?
O.b.v. toekomstige beoordelingen kan ik stijgen. Ligt dus aan mijn eigen inzet ;).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 22 april 2012 @ 19:30:41 #173
297051 schaal_9
Caissière B
pi_110643036
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:11 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Laat EG toch, die moet zich af en toe afreageren. Hij doet geen vlieg kwaad verder.
Ik ben benieuwd naar wat voor werk hij dan wel zoekt (dan kunnen we adviseren), en naar wat hij nu verdient. Lager dan het wettelijk minimumloon, voor zijn leeftijd, zal het niet zijn.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_110651856
01: Bedrijfstak: Chemie
02: Functie: Supply Chain Resolver
03: Opleiding: HAVO (aangevuld met Six Sigma en momenteel APICS opleiding)
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 40 tot 50
06: Aantal vakantiedagen: 36
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris:4098
09: Netto maand salaris: +/- 2700
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies:Bonus, Veel reizen, goede doorgroeimogelijkheden

Tevreden: Ja, vooral omdat er veel mogelijk is voor de toekomst.
  † In Memoriam † zondag 22 april 2012 @ 22:01:58 #175
230491 Zith
pls tip
pi_110652168
Leuk, ik ga ook die kant op :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_110653204
Het is wel duidelijk uit dit topic dat de chemie goed betaalde banen heeft voor verschillende opleidingsniveaus. Tenminste nog een technische sector waar ze goed betalen, mooi!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110653626
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:17 schreef Bajskorv het volgende:
Het is wel duidelijk uit dit topic dat de chemie goed betaalde banen heeft voor verschillende opleidingsniveaus. Tenminste nog een technische sector waar ze goed betalen, mooi!
Nou moet ik wel zeggen dat ik in de Supply Chain werk, dus met de "chemie" zelf niet veel te maken heb. Het is een Amerikaans bedrijf uit de Fortune 500, dus vandaar de zeer goede doorgroei mogelijkheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door DMuitK op 22-04-2012 22:35:43 ]
pi_110657881
01: Bedrijfstak: Metaal
02: Functie: Proces-Operator ( Officiële functiebenaming is Productievakman A )
03: Opleiding: Vapro B, momenteel studerend voor Vapro C ( scriptie afgerond alleen nog presenteren )
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 33,6 ( 5 ploegendienst )
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: Circa 3070
09: Netto maand salaris: Circa 2050
10: Overuren betaald: Ja, minimaal x1,5 en maximaal x3
11: Werkervaring: 4 jaar en 10 maanden
12: Goodies: Winstuitkering, werkkleding, opleiding Vapro-C en toezegging om HBO te mogen gaan studeren.
13: Tevreden: Nee, ik ben toe aan promotie naar plaatsvervangend teamleider. Volgens iedereen, ook het kader, ben ik er geschikt voor en bezit ik over de benodigde competenties. Helaas wordt er nauwelijks promotie gegeven vanwege de huidige economische situatie.
pi_110658164
Als ik opnieuw zou mogen kiezen voor een opleiding zou ik echt voor dat Vapro gaan.. :@
  zondag 22 april 2012 @ 23:49:33 #180
6941 APK
Factual, I think.
pi_110658269
Werkkleding als 'goody' vind ik wel speciaal :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_110658752
Het is vooral de ploegentoeslag dat het zo aantrekkelijk maakt.
pi_110658765
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:05 schreef Pap89 het volgende:
01: Bedrijfstak: Metaal
02: Functie: Metaalbewerker, Heftruck, en "Van alles en nog wat"
03: Opleiding: Vmbo-tl, (kon havo/vwo"easy"), maar school word niet echt gestimuleerd.
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris:2200
09: Netto maand salaris: 1600
10: Overuren betaald: Ja x 1.5
11: Werkervaring: Zit er nu 3 jaar
12: Goodies:Tanken zonder BTW prijs, Telefoon, GEEN REISTIJD (woon er praktisch naast), werkkleding/etcetera

Wilde loonsverhoging dus heb nu een tijdelijke verhoging gekregen van 2050 naar 2200 als ik 23 word gaat dat verder omhoog.

Het werk is erg saai, vooral lichamelijk. Terwijl ik juist sterk qua denken ben.

Qua salaris wel tevreden, maar meer is altijd beter.
Deze maakt het wel heel erg bont. Een broekie van 22 met 2200 bruto als salaris. Wordt steeds gekker hier.

Ik werk ook in de Metaal en hebben hier dus ook verschillende niveaus werken,ik ken dus de CAO van de MetaalUnie en de daarbij behorende schalen. No way dat een beginnende metaalbewerker zoveel verdiend.

& BTW vrij tanken. Kom op. whats up with that... Bullcrap. Meneertje tankt voor 1 euro 40. whahahaha.
pi_110658841
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:02 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Deze maakt het wel heel erg bont. Een broekie van 22 met 2200 bruto als salaris. Wordt steeds gekker hier.

Ik werk ook in de Metaal en hebben hier dus ook verschillende niveaus werken,ik ken dus de CAO van de MetaalUnie en de daarbij behorende schalen. No way dat een beginnende metaalbewerker zoveel verdiend.

& BTW vrij tanken. Kom op. whats up with that... Bullcrap. Meneertje tankt voor 1 euro 40. whahahaha.
Serieus? 1600? Draai ik nog een keer om.
Ik zwaai naar dieren.
pi_110662486
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:02 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Deze maakt het wel heel erg bont. Een broekie van 22 met 2200 bruto als salaris. Wordt steeds gekker hier.

Ik werk ook in de Metaal en hebben hier dus ook verschillende niveaus werken,ik ken dus de CAO van de MetaalUnie en de daarbij behorende schalen. No way dat een beginnende metaalbewerker zoveel verdiend.

& BTW vrij tanken. Kom op. whats up with that... Bullcrap. Meneertje tankt voor 1 euro 40. whahahaha.
Je moet dit topic ook met een flinke korrel zout nemen ;) .
  maandag 23 april 2012 @ 06:51:31 #185
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_110662514
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:30 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar wat voor werk hij dan wel zoekt (dan kunnen we adviseren), en naar wat hij nu verdient. Lager dan het wettelijk minimumloon, voor zijn leeftijd, zal het niet zijn.
EG is Ir. heeft een heel behoorlijk IQ, is 35 of ouder, wat hij nu doet weet ik niet, mijn beeld is in ieder geval dat hij zeer gefrustreerd is geraakt door mensen met een hoger EQ dan hij.

We (lees: in POL, vooral DS4) hebben hem alleen proberen te helpen, maar hij kiest ervoor om zuur te blijven, en de schuld van alles buiten zichzelf te leggen. Met andere woorden: don't waste your time...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 23 april 2012 @ 08:21:52 #186
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110663047
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:56 schreef DMuitK het volgende:
01: Bedrijfstak: Chemie
02: Functie: Supply Chain Resolver
03: Opleiding: HAVO (aangevuld met Six Sigma en momenteel APICS opleiding)
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 40 tot 50
06: Aantal vakantiedagen: 36
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris:4098
09: Netto maand salaris: +/- 2700
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies:Bonus, Veel reizen, goede doorgroeimogelijkheden

Tevreden: Ja, vooral omdat er veel mogelijk is voor de toekomst.
Bruto zit ik ook op jouw salaris, maar nette een stuk (ca. ¤500,-) lager, een deel daarvan komt door de bijtelling van mijn leaseauto.
Zit bij jouw netto loon ook nog een stuk onregelmatigheidstoeslag ofzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 23 april 2012 @ 08:26:55 #187
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110663110
Wie is EG?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 23 april 2012 @ 08:27:14 #188
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110663113
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:26 schreef static het volgende:
Wie is EG?
EchtGaaf
  maandag 23 april 2012 @ 08:48:49 #189
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_110663324
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 06:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

EG is Ir. heeft een heel behoorlijk IQ, is 35 of ouder, wat hij nu doet weet ik niet, mijn beeld is in ieder geval dat hij zeer gefrustreerd is geraakt door mensen met een hoger EQ dan hij.

We (lees: in POL, vooral DS4) hebben hem alleen proberen te helpen, maar hij kiest ervoor om zuur te blijven, en de schuld van alles buiten zichzelf te leggen. Met andere woorden: don't waste your time...
Vergeet niet de immense haat jegens alles dat meer dan modaal verdient en waar ze in zijn ogen geen recht op hebben.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_110663368
Volgens mij gaat dit topic over salarissen, dus een discussie over/met EG hoeft wat mij betreft niet....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 23 april 2012 @ 08:54:53 #191
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_110663404
Sorry :@
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_110663536
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 06:38 schreef Devv het volgende:

[..]

Je moet dit topic ook met een flinke korrel zout nemen ;) .
Tegelijkertijd moeten mensen ook kappen met zeiken op de posters die toevallig een paar honderd euro boven de CAO zitten. Nogal naief om te denken dat een CAO de maatstaf voor een complete sector is... Lullig als je eigen baas zo betaalt, maar er zijn ook andere bedrijven met andere methodes.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110664010
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Programmeur
03: Opleiding: HAVO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 1950 ongeveer
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: twee jaar in dit bedrijf
12: Goodies: laptop, iphone (+ abbo), en eindejaars bonus.
Op een berg met sneeuw enzo
Op een berg met zon wandelpad
Op een berg met skiezo
Op een berg met vrouwen die bloot lopen daar
pi_110664701
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:21 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Bruto zit ik ook op jouw salaris, maar nette een stuk (ca. ¤500,-) lager, een deel daarvan komt door de bijtelling van mijn leaseauto.
Zit bij jouw netto loon ook nog een stuk onregelmatigheidstoeslag ofzo?
Nee , wel een of andere fiscale regeling omdat ik geen woon werk verkeer betaald krijg. Levert netto iets meer op.
pi_110819904
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Inkoper
03: Opleiding: HBO + Nevi 1
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: thuiswerk, fietsplan, 0,30 km vergoeding

Ben ik de enige die zo bizar veel pensioenpremie afdraagt ofzo ? Zie allemaal bedragen als 3100 bruto 2700 netto langskomen :S
pi_110819951
édit.
pi_110820148
Haha ik zeik niet echtgaaf.... Het is meer dan ik het verschil bizar is met alle andere posters....
pi_110821394
ik betaal iets van 80 euro pensioenpremie. Als ik dat vergelijk met wat mijn broer afdroeg dan is dat echt heel weinig (tot voor kort droeg hij 400 euro af ofzo, echt absurd. Met zijn nieuwe functie is dat gelukkig naar 0 gegaan en bepaalt hij zelf wat hij doet voor z'n pensioen).

De meeste mensen hier zetten hun reiskostenvergoeding erbij, daarom staat er netto zo veel.

Moet wel toegeven dat ik 3100 bruto en 1900 netto overhouden aan de iets lage kant vind. Dat houd ik met 2900 euro ook over namelijk, en dan is mijn pensioenpremie en mijn zorgverzekering a 70 euro al vanaf.
pi_110853344
Binnenkort een iPhone 4s :p
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:40:23 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110853623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:07 schreef _VoiD_ het volgende:
ik betaal iets van 80 euro pensioenpremie. Als ik dat vergelijk met wat mijn broer afdroeg dan is dat echt heel weinig (tot voor kort droeg hij 400 euro af ofzo, echt absurd. Met zijn nieuwe functie is dat gelukkig naar 0 gegaan en bepaalt hij zelf wat hij doet voor z'n pensioen).

De meeste mensen hier zetten hun reiskostenvergoeding erbij, daarom staat er netto zo veel.

Moet wel toegeven dat ik 3100 bruto en 1900 netto overhouden aan de iets lage kant vind. Dat houd ik met 2900 euro ook over namelijk, en dan is mijn pensioenpremie en mijn zorgverzekering a 70 euro al vanaf.
Ik houd met ca. 3170 bruto zelfs maar rond de 1900 over (ex. reiskosten en ziektekosten vergoeding). Metaal en Techniek is niet de beste sector wat dat betreft (understatement).
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:41:39 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110853677
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:27 schreef aardappelvlees het volgende:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Programmeur
03: Opleiding: HAVO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 1950 ongeveer
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: twee jaar in dit bedrijf
12: Goodies: laptop, iphone (+ abbo), en eindejaars bonus.
Kijk, dit bedoel ik dus. Zo'n bruto - netto verhouden kan ik dus wel vergeten. Komt dit puur en alleen door de pensioenpremie?
pi_110853859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:32 schreef YebCar het volgende:
Binnenkort een iPhone 4s :p
Die moet ik dan weer zelf lappen, eikels.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:03:00 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_110854455
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik houd met ca. 3170 bruto zelfs maar rond de 1900 over (ex. reiskosten en ziektekosten vergoeding). Metaal en Techniek is niet de beste sector wat dat betreft (understatement).
De sector heeft weinig invloed op het bruto-netto traject...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:03:34 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_110854474
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoel ik dus. Zo'n bruto - netto verhouden kan ik dus wel vergeten. Komt dit puur en alleen door de pensioenpremie?
Misschien zit er reiskostenvergoeding in het nettobedrag opgenomen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:04:29 #205
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_110854501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:30 schreef ELNinõõ het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Inkoper
03: Opleiding: HBO + Nevi 1
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: thuiswerk, fietsplan, 0,30 km vergoeding

Ben ik de enige die zo bizar veel pensioenpremie afdraagt ofzo ? Zie allemaal bedragen als 3100 bruto 2700 netto langskomen :S
Die verhoudingen kloppen niet. Zelfs als er geen pensioenpremie betaald zou worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_110854529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:36 schreef ELNinõõ het volgende:
Haha ik zeik niet echtgaaf.... Het is meer dan ik het verschil bizar is met alle andere posters....
Dat zou kunnen hoor. Maar waarom vraag je het dan niet bij je werkgever hoe dat dan zit?

Verder heb je wel een pracht salaris man, waar de meesten hun vingers bij aflikken. :{

[ Bericht 7% gewijzigd door EchtGaaf op 27-04-2012 11:50:03 ]
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:40:28 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110855863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Die verhoudingen kloppen niet. Zelfs als er geen pensioenpremie betaald zou worden.
Heb ik ook zo ongeveer hoor.

Krijg overigens ook een telefoon volgende week. Geen iPhone maar mag hem wel prive gebruiken ^O^

En een nieuwe laptop. Het vervangen van de bijna defecte harde schijf is te duur / niet rendabel :P
pi_110857887
nouja...als ik per maand met 1000-2000 bruto omhoog zo kunnen gaan wil ik die iphone4s ook wel zelf betalen hoor ;)
een telefoon twv 600 euro + abbo in 2 jaar is natuurlijk niks
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:50:25 #209
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110858288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoel ik dus. Zo'n bruto - netto verhouden kan ik dus wel vergeten. Komt dit puur en alleen door de pensioenpremie?
Ik betaal ook tegen de 400, welliswaar bruto, maar het hakt er lekker in.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:08:39 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_110858877
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoel ik dus. Zo'n bruto - netto verhouden kan ik dus wel vergeten. Komt dit puur en alleen door de pensioenpremie?
pensioen en geen lease-auto, ik zou ook een dergelijke verhouding hebben als ik geen lease-auto zou hebben
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:37:26 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_110859920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:08 schreef Blik het volgende:

[..]

pensioen en geen lease-auto, ik zou ook een dergelijke verhouding hebben als ik geen lease-auto zou hebben
Dit ging toch over 3100 bruto = 2700 netto? Die verhouding klopt dus totaal niet. Als er helemaal geen enkel ander component is dan brutoloon dan kom je met ¤ 3100 op precies ¤ 2152 netto uit...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_110860072
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:38 schreef YebCar het volgende:
nouja...als ik per maand met 1000-2000 bruto omhoog zo kunnen gaan wil ik die iphone4s ook wel zelf betalen hoor ;)
een telefoon twv 600 euro + abbo in 2 jaar is natuurlijk niks
Natuurlijk, maar bij mij is het gewoon vreemd. Ik verslijt jaarlijks 2-3 blackberry's, laptops, mobiele telefoons, etc... Maar een een iPhone is dan opeens voor eigen rekening. Vaag. Gelukkig betalen ze het prive abonnement wel, dus wereldwijd roamen is geen probleem.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110860216
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar bij mij is het gewoon vreemd. Ik verslijt jaarlijks 2-3 blackberry's, laptops, mobiele telefoons, etc... Maar een een iPhone is dan opeens voor eigen rekening. Vaag. Gelukkig betalen ze het prive abonnement wel, dus wereldwijd roamen is geen probleem.
:?
pi_110860287
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar bij mij is het gewoon vreemd. Ik verslijt jaarlijks 2-3 blackberry's, laptops, mobiele telefoons, etc... Maar een een iPhone is dan opeens voor eigen rekening. Vaag. Gelukkig betalen ze het prive abonnement wel, dus wereldwijd roamen is geen probleem.
Waarschijnlijk zijn ze het een beetje zat geworden dat je je BB als bieropener gebruikt en je laptop als schoonloopmat :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:52:06 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_110860449
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit ging toch over 3100 bruto = 2700 netto? Die verhouding klopt dus totaal niet. Als er helemaal geen enkel ander component is dan brutoloon dan kom je met ¤ 3100 op precies ¤ 2152 netto uit...
Nee, de quote ging over 2700 bruto = 1950 netto

Fok! Salaris 2012: Bruto, netto, info, goodies?
pi_110861335
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:45 schreef jpjedi het volgende:

[..]

:?
Ik ben een idioot. De blackberry zit aan mijn hand gelijmd en slijt gewoon snel, er gaat elk half jaar wel iets aan kapot. De laptops komen van IT, geen idee waarom ik telkens een nieuwe krijg. En mobieltjes raakte ik veel kwijt (ik heb BB en mobiel).

Gek genoeg heb ik mijn iPhone nu al best lang, ding gaat goed mee!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110861372
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn ze het een beetje zat geworden dat je je BB als bieropener gebruikt en je laptop als schoonloopmat :')
Nee, het is voor iedereen hetzelfde. En bier open je met je tanden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:44:39 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110862291
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit ging toch over 3100 bruto = 2700 netto? Die verhouding klopt dus totaal niet. Als er helemaal geen enkel ander component is dan brutoloon dan kom je met ¤ 3100 op precies ¤ 2152 netto uit...
Ook dat haal ik bij lange na niet. Mag blij zijn als ik dat haal met 130 euro reiskosten + 25 euro ziektekostenvergoeding.
pi_110862443
Je ziet toch gewoon wat je betaalt aan pensioenpremie op je loonstrookje? Die 7,1% zvw is bij iedereen gelijk, net als de loonheffingen. Het moet dan echt uit je andere delen komen (premies dus).
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:50:53 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110862530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:48 schreef _VoiD_ het volgende:
Je ziet toch gewoon wat je betaalt aan pensioenpremie op je loonstrookje? Die 7,1% zvw is bij iedereen gelijk, net als de loonheffingen. Het moet dan echt uit je andere delen komen (premies dus).
Zal eens kijken. Heb er nooit zo op gelet, dacht dat het normaal was.
Maar als ik dit zo zie hier kom ik er bekaaid vanaf. PMT pensioen is sowieso kut trouwens }:| :r

Ik hou ca. 2000 (ex. reiskosten etc.) over van 3170 bruto.
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:10:10 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_110863271
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:48 schreef _VoiD_ het volgende:
Je ziet toch gewoon wat je betaalt aan pensioenpremie op je loonstrookje? Die 7,1% zvw is bij iedereen gelijk, net als de loonheffingen. Het moet dan echt uit je andere delen komen (premies dus).
Je ziet alleen het deel dat je zelf betaald natuurlijk ;)

De ZVW is alleen bij specifieke groepen anders, maar globaal genomen voor iedereen gelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_110863744
Bizar dat echt iedereen in dit topic ruim boven de 2000 bruto per maand zit. Als ik dit zo vergelijk met de tijd die ik nog in loondienst werkte, en ook met de salarissen van mijn vrienden, dan lijkt het wel alsof mensen hier voor 'de show' een factortje van 40% er bovenop doen. :P
pi_110863824
de meeste mensen hier zijn hoger opgeleid, rond de 25 (of ouder), of werken in ploegen. Nogal wiedes dat je dan gemiddeld wat hoger zit dan de tuinman :)
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:40:24 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_110864457
En als je een bovenmodaal salaris verdient zul je daar eerder over pochen dan als je op minimumloon zit
pi_110864814
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:25 schreef _VoiD_ het volgende:
de meeste mensen hier zijn hoger opgeleid, rond de 25 (of ouder), of werken in ploegen. Nogal wiedes dat je dan gemiddeld wat hoger zit dan de tuinman :)
De tuinman? Mijn 5 betere vrienden/vriendinnen zijn respectievelijk HBO verpleegkundige, MBO multimedia vormgever, HBO commercieel manager, HBO psychologe en MBO signmaker, en van die 5 is alleen de persoon die de HBO opleiding commercieel management heeft afgerond begonnen met een salaris van boven de 2000, namelijk 2150 bruto. Zij was overigens 25 toen ze die opleiding afrondde. Sterker nog, die signmaker en HBO verpleegkundige tikken die 2000 nog niet eens aan.

Ook bij het drietal bedrijven waar ik in loondienst gewerkt heb begonnen de meeste HBO starters (leeftijd: 21 t/m 25 jaar) en MBO`ers met zo'n 3 á 4 jaar ervaring gemiddeld rond de 1900 bruto.

Wat zie je hier in dit topic? Mensen van 21 á 22 jaar die schijnbaar al een poos HBO afgestudeerd zijn en dik bovenmodaal verdienen. Dat kan toch gewoon niet. :')
pi_110865315
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:02 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Deze maakt het wel heel erg bont. Een broekie van 22 met 2200 bruto als salaris. Wordt steeds gekker hier.

Ik werk ook in de Metaal en hebben hier dus ook verschillende niveaus werken,ik ken dus de CAO van de MetaalUnie en de daarbij behorende schalen. No way dat een beginnende metaalbewerker zoveel verdiend.

& BTW vrij tanken. Kom op. whats up with that... Bullcrap. Meneertje tankt voor 1 euro 40. whahahaha.
ik ben 23 en verdien 2500 bruto voor 36 uur.. omgerekend naar 40 uur dus bijna 2800 euro..
wat is daar mis mee?
pi_110865394
01: Bedrijfstak: Beveiliging
02: Functie: Beveiligingsmedewerker
03: Opleiding: VWO/MBO
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2250
09: Netto maand salaris: 2000 (incl ¤350 reiskostenvergoeding)
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: kerstpakket :')_!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110865400
quote:
0s.gif [b]Op
Ben ik de enige die zo bizar veel pensioenpremie afdraagt ofzo ? Zie allemaal bedragen als 3100 bruto 2700 netto langskomen :S
ik draag ook veel pensioenpremie af, verdien 2500 bruto en houd er netto 1850 aan over.. draag volgens mij ruim 250 euro af aan pensioenpremie...
pi_110865938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:01 schreef Me_Wesley het volgende:
01: Bedrijfstak: Beveiliging
02: Functie: Beveiligingsmedewerker
03: Opleiding: VWO/MBO
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2250
09: Netto maand salaris: 2000 (incl ¤350 reiskostenvergoeding)
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: kerstpakket :')_!
Serieus? Zoveel? Wat zijn nou de werkzaamheden wat je doet? Wat ik zie is dat het altijd fucking saai is en jullie zelden iets doen. Niet persoonlijk hoor maar dit heb ik gezien bij de belastingdienst, gemeente, het loo, enz
pi_110866373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:16 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Serieus? Zoveel? Wat zijn nou de werkzaamheden wat je doet? Wat ik zie is dat het altijd fucking saai is en jullie zelden iets doen. Niet persoonlijk hoor maar dit heb ik gezien bij de belastingdienst, gemeente, het loo, enz
een vriend van werkt bij de marechaussee.. hoeft amper wat te doen maar wel een bak met geld binnenhalen.. alleen vaak saai werk en niks te doen..

het is maar wat je liever hebt toch?
pi_110866482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:16 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Serieus? Zoveel? Wat zijn nou de werkzaamheden wat je doet? Wat ik zie is dat het altijd fucking saai is en jullie zelden iets doen. Niet persoonlijk hoor maar dit heb ik gezien bij de belastingdienst, gemeente, het loo, enz
Vrij specifiek werk binnen luchthaven Schiphol.. Salaris is 1840 vast, 240 functietoeslag en dan nog 150 euro aan weekendtoeslagen.

Saai werk, ach, ik vind van niet. Je bent veel bezig met mensen en hun verhalen. Daar hou ik wel van.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110866754
Schiphol is misschien wel prima omdat je dan veel mensen spreekt maar genoeg beveiligers gezien die echt alleen maar zaten. Maar lekker salaris hoor.
pi_110867296
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:36 schreef stoeltafel het volgende:
Schiphol is misschien wel prima omdat je dan veel mensen spreekt maar genoeg beveiligers gezien die echt alleen maar zaten. Maar lekker salaris hoor.
Klopt wel hoor, mijn vorige functie was fysieke passagierscontrole (xray, security-scan, dat verhaal). Dat kon bij tijden behoorlijk saai zijn inderdaad.
Tegenwoordig hou ik interviewgesprekken met passagiers op vluchten met een hoger risicoprofiel. Ontzettend leuk en er staat inderdaad een voor dit vakgebied goede vergoeding tegenover!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110867834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:48 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Klopt wel hoor, mijn vorige functie was fysieke passagierscontrole (xray, security-scan, dat verhaal). Dat kon bij tijden behoorlijk saai zijn inderdaad.
Tegenwoordig hou ik interviewgesprekken met passagiers op vluchten met een hoger risicoprofiel. Ontzettend leuk en er staat inderdaad een voor dit vakgebied goede vergoeding tegenover!
Dan vind ik jouw salaris eigenlijk weer een beetje een de lage kant, je loopt immers wel min of meer risico omdat je met gekken te maken kunt krijgen. Dat is één van de grootste stokpaardjes-argumenten voor de gemiddelde politieagent om hun loon te kunnen rechtvaardigen. Of is er nog vooruitzicht op noemenswaardige loonsverhogingen voor jou de komende jaren?
pi_110867971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:59 schreef Impossibruuu het volgende:
Dan vind ik jouw salaris eigenlijk weer een beetje een de lage kant
Op je 24e met alleen MBO 2250 euro laag noemen? ....
pi_110868081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Op je 24e met alleen MBO 2250 euro laag noemen? ....
Als je het zo stelt niet, maar heb je de rest van m'n post ook gelezen? :P

Overigens geeft hij eerder aan ook een weekendtoeslag te ontvangen waardoor dat salaris zo 'hoog' is. Waarschijnlijk staat 'ie ook vaak genoeg op een zaterdag- of zondagavond te werken terwijl jij en ik dan in de kroeg hangen. IMO nog erger dan ploegendienst, want dan heb je meestal nog een beetje afwisseling. :P
pi_110868675
Wat zouden jullie doen? Dit is mijn situatie nu:

01: Bedrijfstak: Werving en selectie
02: Functie: Recruitment
03: Opleiding: WO bedrijfskunde
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 50
06: Aantal vakantiedagen: 22
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2000 (bij behalen targets loopt dit snel op naar 3/4000)
09: Netto maand salaris: 1500 (zie boven)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4 maanden
12: Goodies: na behalen targets telefoon, scooter ed.

Ik maak veel uren, het verdient standaard niet veel, en het bedrijf past niet bij me heb ik het idee.
Nu heb ik de kans aangeboden gekregen afdelingsmanagement te gaan doen binnen een filliaal in retail. Als ik dit zou doen is het wel om later een stap voorwaarts te kunnen maken (en dus ervaring op te doen) binnen deze branche. Dit is mijn ideale branche, minder uren, maar als je kijkt naar mijn opleiding is het denk ik redelijk onder mijn niveau. Salaris gezien weet ik niet precies wat dat verdient, maar ik denk niet meer dan nu. Maar natuurlijk zijn er meer zaken belangrijk dan dat.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:22:18 #238
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110868745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Vrij specifiek werk binnen luchthaven Schiphol..
Wat doe je precies voor beveiliging op Schiphol?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110869129
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:22 schreef static het volgende:

[..]

Wat doe je precies voor beveiliging op Schiphol?
Dat staat er twee posts onder. :')
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:54:53 #240
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110869884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat staat er twee posts onder. :')
Wilde even zeker weten dat het één van die figuren is waar ik het regelmatig mee aan de stok heb vanwege hun onvriendelijkheid.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110877084
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:59 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Dan vind ik jouw salaris eigenlijk weer een beetje een de lage kant, je loopt immers wel min of meer risico omdat je met gekken te maken kunt krijgen. Dat is één van de grootste stokpaardjes-argumenten voor de gemiddelde politieagent om hun loon te kunnen rechtvaardigen. Of is er nog vooruitzicht op noemenswaardige loonsverhogingen voor jou de komende jaren?
Groeimogelijkheden zijn er nagenoeg niet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110877937
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:48 schreef _VoiD_ het volgende:
Je ziet toch gewoon wat je betaalt aan pensioenpremie op je loonstrookje? Die 7,1% zvw is bij iedereen gelijk, net als de loonheffingen. Het moet dan echt uit je andere delen komen (premies dus).
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Je ziet alleen het deel dat je zelf betaald natuurlijk ;)

De ZVW is alleen bij specifieke groepen anders, maar globaal genomen voor iedereen gelijk.
De ZVW premie is wel 7,1%, maar - tegenwoordig - gemaximeerd op een grondslag van 4172 Euro. Daarboven betaal je dus eigenlijk een lager percentage.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 21:16:50 #243
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110878097
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Palletsorteerder
03: Opleiding: -
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: conform cao
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1500
09: Netto maand salaris: 1100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: -
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110878864
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Palletsorteerder
03: Opleiding: -
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: conform cao
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1500
09: Netto maand salaris: 1100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: -
Gelukkig zijn er niet veel soorten pallets.
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 23:12:43 #245
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110883565
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:33 schreef lipper het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er niet veel soorten pallets.
Hout, houtvezel, kunststof, karton, piepschuim enzovoorts. Diverse afmetingen. Het gebruik, eenmalig of meermalig. Dan heb je daarbij weer de opzetranden, vlonders, deksels enzovoorts. Ook de andere wijze van verpakken zoals kisten en kratten enzovoorts. En als laatste de afvoer en recycling. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:30:49 #246
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_110899613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:12 schreef Sometimes het volgende:

[..]


[..]

De ZVW premie is wel 7,1%, maar - tegenwoordig - gemaximeerd op een grondslag van 4172 Euro. Daarboven betaal je dus eigenlijk een lager percentage.
Je hebt ook nog een laag tarief, naast de 7,1% :)

Zit mobiel dus ga het nu even niet bijzoeken voor je.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 april 2012 @ 00:12:00 #247
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_110916326
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Palletsorteerder
03: Opleiding: -
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: conform cao
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1500
09: Netto maand salaris: 1100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: -
:D
pi_110927213
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Palletsorteerder
03: Opleiding: -
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: conform cao
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1500
09: Netto maand salaris: 1100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: -
ik heb daar een serieuze vraag over;

wat voor baan heeft je vrouw\partner dan qua salarieering? heb je kinderen?
Ik vind het moeilijk voor te stellen hoe iemand rond kan komen van 1100 euro inclusief kinderen en alles erbij.. hell, ik zou in mijn eentje echt alles moeten laten staan om ermee rond te komen..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  zondag 29 april 2012 @ 13:39:03 #249
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110927877
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef freak1 het volgende:

[..]

ik heb daar een serieuze vraag over;

wat voor baan heeft je vrouw\partner dan qua salarieering? heb je kinderen?
Ik vind het moeilijk voor te stellen hoe iemand rond kan komen van 1100 euro inclusief kinderen en alles erbij.. hell, ik zou in mijn eentje echt alles moeten laten staan om ermee rond te komen..
idem. Maar je hebt wel weer recht op allerlei toeslagen.
  † In Memoriam † zondag 29 april 2012 @ 14:44:20 #250
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110930428
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef freak1 het volgende:

[..]

ik heb daar een serieuze vraag over;

wat voor baan heeft je vrouw\partner dan qua salarieering? heb je kinderen?
Ik vind het moeilijk voor te stellen hoe iemand rond kan komen van 1100 euro inclusief kinderen en alles erbij.. hell, ik zou in mijn eentje echt alles moeten laten staan om ermee rond te komen..
Mijn vrouw werkt niet. Geen kinderen.
Ik werk omdat ik het leuk vind, niet omdat ik het moet. Ik ben niet financieel afhankelijk van mijn baan. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  Moderator zondag 29 april 2012 @ 22:48:02 #251
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110949312
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:44 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Mijn vrouw werkt niet. Geen kinderen.
Ik werk omdat ik het leuk vind, niet omdat ik het moet. Ik ben niet financieel afhankelijk van mijn baan. :P
Ow? :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110949466
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:44 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Mijn vrouw werkt niet. Geen kinderen.
Ik werk omdat ik het leuk vind, niet omdat ik het moet. Ik ben niet financieel afhankelijk van mijn baan. :P
Vind je het zo leuk dan pallets sorteren?
  † In Memoriam † zondag 29 april 2012 @ 22:54:15 #253
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110949534
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:52 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Vind je het zo leuk dan pallets sorteren?
Nee, maar de koffie in de kantine is prima te doen. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110951440
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ow? :s)
Hij heeft nog een wietplantage in zijn huis, vandaar.
pi_110952427
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Palletsorteerder
03: Opleiding: -
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: conform cao
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1500
09: Netto maand salaris: 1100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: -
uhm 20 jaar werkervaring en dat schaalt niet mee met je salaris?
over welke cao hebben we het dan? :?
kan mij dat niet voorstellen namelijk
  maandag 30 april 2012 @ 00:07:40 #256
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_110952551
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, maar de koffie in de kantine is prima te doen. :P
:D
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_110952642
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, maar de koffie in de kantine is prima te doen. :P
Ja maar ze hebben toch ergens anders ook wel lekkere koffie?
pi_110953561
quote:
2s.gif Op maandag 30 april 2012 00:03 schreef YebCar het volgende:

[..]

uhm 20 jaar werkervaring en dat schaalt niet mee met je salaris?
over welke cao hebben we het dan? :?
kan mij dat niet voorstellen namelijk
Dit, 1500 is toch wel een minimumsalaris :{
  maandag 30 april 2012 @ 00:46:04 #259
6941 APK
Factual, I think.
pi_110953851
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 00:37 schreef Pluteau het volgende:

[..]


Dit, 1500 is toch wel een minimumsalaris :{
32 uur, iets hoger dus.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † maandag 30 april 2012 @ 00:55:06 #260
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110954121
Het is niet hoog nee, maar het is ook geen volledige werkweek, dus wel boven het minimumloon.

quote:
Bedragen bruto minimumloon per 1 januari 2012

leeftijd
per maand
23 jaar en ouder
¤ 1.446,60

De bedragen van het minimumloon gelden voor een volledige werkweek.

Het is niet wettelijk vastgelegd hoeveel uur een volledig dienstverband is. In de praktijk is dit meestal 36, 38 of 40 uur per week.

http://www.rijksoverheid.(...)het-minimumloon.html
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110957727
Ook het feit dat er zo verbaasd over het inkomen van De_Kardinaal gereageerd wordt bewijst maar weer hoe dit topic de realiteit absoluut niet weerspiegeld. Ik ken meer dan genoeg mensen die maar net 1500 bruto per maand hebben (in sommige gevallen zelfs voor een 40-urige werkweek), dat is helemaal niet vreemd. Hell, zelf heb ik met nog minder moeten rondkomen in de tijd toen ik assistent-elektromonteur was.
  † In Memoriam † maandag 30 april 2012 @ 12:23:33 #262
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110961043
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 10:03 schreef Impossibruuu het volgende:
Ook het feit dat er zo verbaasd over het inkomen van De_Kardinaal gereageerd wordt bewijst maar weer hoe dit topic de realiteit absoluut niet weerspiegeld. Ik ken meer dan genoeg mensen die maar net 1500 bruto per maand hebben (in sommige gevallen zelfs voor een 40-urige werkweek), dat is helemaal niet vreemd. Hell, zelf heb ik met nog minder moeten rondkomen in de tijd toen ik assistent-elektromonteur was.
De salarissen hier zijn niet echt doorsnee te noemen. Een beetje hetzelfde gebeuren dat de gemiddelde piemelaar op fok! boven de 30 cm ligt. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110961432
1500 voor 32 euro is dan ook helemaal niet zo laag. 1500 voor 40 uur vind ik dan wel erg weinig, aangezien je bij een mcdonalds al bijna 1600 kan verdienen. Zelfs voor lage functie's vind ik je hele leven voor minimumloon werken gewoon niet kunnen.
Eerst denken, dan typen
  maandag 30 april 2012 @ 12:52:50 #264
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_110961778
Nou ik ben ook wel wat verbaasd... of ja hoe noem je het .. geschrokken misschien van het lage salaris van De_Kardinaal. Maar dat komt misschien ook omdat ik voor mezelf een andere verwachting heb van wat ik wil/kan/hoop te ontvangen als ik 42 ben. Maar goed ik wil dan ook geen palletsorteerder zijn/worden.

dat is overigens geen kritiek hoor, maar gewoon andere ideeën (op dit moment dan) over mijn werk, carrière dan dat. Neemt niet weg dat het hartstikke fijn is dat je er niet financieel van afhankelijk bent, dat moet toch zeker veel rust en plezier geven denk ik zo.

Verder is het natuurlijk zo dat mensen op de één of andere manier altijd de behoefte voelen om te pochen ja. Heel jammer wat serieus voor wie doe je het als je dat hier op FOK! doet?
klerkje
pi_110963275
Als je dit topic vergelijkt met het salaristopic op GoT dan liggen de salarissen gemiddeld hier 40% hoger. :')
pi_110963721
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 12:52 schreef Spiegelei het volgende:
Nou ik ben ook wel wat verbaasd... of ja hoe noem je het .. geschrokken misschien van het lage salaris van De_Kardinaal. Maar dat komt misschien ook omdat ik voor mezelf een andere verwachting heb van wat ik wil/kan/hoop te ontvangen als ik 42 ben. Maar goed ik wil dan ook geen palletsorteerder zijn/worden.

dat is overigens geen kritiek hoor, maar gewoon andere ideeën (op dit moment dan) over mijn werk, carrière dan dat. Neemt niet weg dat het hartstikke fijn is dat je er niet financieel van afhankelijk bent, dat moet toch zeker veel rust en plezier geven denk ik zo.

Verder is het natuurlijk zo dat mensen op de één of andere manier altijd de behoefte voelen om te pochen ja. Heel jammer wat serieus voor wie doe je het als je dat hier op FOK! doet?
Ik ben ook enigszins verbaasd, maar meer vanwege het vermoeden dat De_Kardinaal mij een van de weinigen in dit topic lijkt die niet buitenproportioneel zit te liegen, of in ieder geval een schepje er boven op doet. Zoals ik ook in een vorige post al concludeerde, lijkt het wel alsof iedereen hier nog maar net in de 20 is, al jaren HBO afgestudeerd is en ruim boven de 2000 bruto zit. Maar enkele van mijn vrienden/kennissen die na het HBO aan het werk gegaan is, zat meteen ruim boven die 2000 bruto. En die waren echt niet pas 21 of 22 jaar oud toen die afstudeerden.

Overigens, wat lage lonen betreft, van de ouders van een vriendin van me werkt de vader 36 uren per week bij een wasstraat en de moeder zo'n 20 uren per week in de schoonmaak. Respectievelijk verdienen die ongeveer 1350 bruto en zo'n 700 bruto per maand. Mijn schoonvader werkt al meer dan 15 jaar als administrateur bij een semi-overheidsinstantie en heeft net 1800 bruto in de maand. Een oom van me is al meer dan 10 jaar glaszetter bij hetzelfde bedrijf en verdient nauwelijks 1700 bruto. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Die mensen hebben het allemaal echt niet slecht overigens, in tegenstelling tot wat menig post hier beweert. :')

Zelf werk ik momenteel parttime en heb ik bijna 2 jaren een eigen bedrijfje. Mijn inkomsten liggen maandelijks gemiddeld op 3000 bruto, maar door het bedrijf heb ik ook erg veel uitgaven natuurlijk. Laten we zeggen dat ik zo'n 1500 / 1600 netto per maand overhoudt. In vergelijking met menig user in dit topic bar weinig, maar toch doe ik het hartstikke goed in vergelijking met de meeste mensen in mijn omgeving. Mijn auto is een leuke middenklasser van maar net 5 jaar oud, ik heb een leuk ingerichte koopwoning, ik ga regelmatig met de vriendin uit eten, koop nogal veel 'gadgets', enzovoorts. En dat met 'maar' zo'n 1500 netto in de maand. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die buitengewoon goed zijn in hun vak en bij menig bedrijf al voor minimaal 2K bruto terwijl ze pas 20 zijn, aan de slag kunnen. Maar dit topic slaat gewoon alles. :')
pi_110963820
Wat overigens best logisch is. Ik vertrouw de meeste posts hier wel op een paar uitzonderingen na.
Als je niet veel verdient, is het niet echt leuk om dit te gaan plaatsen tussen de mensen die dat wel doen. Ergens kan je je ook afvragen wat het nut is om je salaris te posten als het minimumloon is. Bij dat soort functie's is het meestal helemaal niet moeilijk in te schatten wat je krijgt en kan je amper/geen eisen stellen. Daar hebben andere fokkers voor salarisonderhandelingen niet veel aan.
Eerst denken, dan typen
pi_110964634
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:00 schreef jpjedi het volgende:
Als je dit topic vergelijkt met het salaristopic op GoT dan liggen de salarissen gemiddeld hier 40% hoger. :')
Daarom moet je er ook 40% vanaf denken om op het werkelijke salaris uit te komen ;) .
  maandag 30 april 2012 @ 15:46:52 #269
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_110964977
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:37 schreef Piger het volgende:
Wat overigens best logisch is. Ik vertrouw de meeste posts hier wel op een paar uitzonderingen na.
Als je niet veel verdient, is het niet echt leuk om dit te gaan plaatsen tussen de mensen die dat wel doen. Ergens kan je je ook afvragen wat het nut is om je salaris te posten als het minimumloon is. Bij dat soort functie's is het meestal helemaal niet moeilijk in te schatten wat je krijgt en kan je amper/geen eisen stellen. Daar hebben andere fokkers voor salarisonderhandelingen niet veel aan.
Ja dat is misschien ook wel zo, al moet ik zeggen dat ik het gewoon leuk vind om te kijken wat iemand voor werk doet en wat dat hem/haar oplevert. Gewoon keiharde nieuwsgierigheid hoor van mijn kant. Ik gebruik dit ook niet als onderhandeling, zelfs niet eens als indicatie voor mijn eigen salaris icm functie.
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Ik ben ook enigszins verbaasd, maar meer vanwege het vermoeden dat De_Kardinaal mij een van de weinigen in dit topic lijkt die niet buitenproportioneel zit te liegen, of in ieder geval een schepje er boven op doet. Zoals ik ook in een vorige post al concludeerde, lijkt het wel alsof iedereen hier nog maar net in de 20 is, al jaren HBO afgestudeerd is en ruim boven de 2000 bruto zit. Maar enkele van mijn vrienden/kennissen die na het HBO aan het werk gegaan is, zat meteen ruim boven die 2000 bruto. En die waren echt niet pas 21 of 22 jaar oud toen die afstudeerden.

Overigens, wat lage lonen betreft, van de ouders van een vriendin van me werkt de vader 36 uren per week bij een wasstraat en de moeder zo'n 20 uren per week in de schoonmaak. Respectievelijk verdienen die ongeveer 1350 bruto en zo'n 700 bruto per maand. Mijn schoonvader werkt al meer dan 15 jaar als administrateur bij een semi-overheidsinstantie en heeft net 1800 bruto in de maand. Een oom van me is al meer dan 10 jaar glaszetter bij hetzelfde bedrijf en verdient nauwelijks 1700 bruto. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Die mensen hebben het allemaal echt niet slecht overigens, in tegenstelling tot wat menig post hier beweert. :')

..<knip>..
Hoe weet je dit? Serieus, in mijn vrienden- en kennissenkring worden vrijwel nooit salarissen genoemd. Niet dat ik niet nieuwsgierig ben en serieus van mij mag men het in principe wel weten (een enkele 'kennis' daargelaten die ik graag in de waan laat dat ik geweldig veel krijg :P ). Maar het gebeurd gewoon niet zomaar.

Dat is ergens ook wel jammer, zeker bij collega's onderling als er wel telkens gemord wordt over de directie en het lage salaris of de geen/weinig verhoging. Maar ondertussen blijven de lippen stijf op elkaar ook naar elkaar toe. In mijn optiek is dat eigenlijk heel stom, als we het dan toch ook salarisonderhandelingen hebben kun je als collega's (met gelijkwaardige functies) misschien beter samen opkomen voor je rechten op (bijvoorbeeld) meer salaris.

Weten jullie het salaris van je ouders, vrienden, familie?
klerkje
pi_110965027
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:46 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Weten jullie het salaris van je ouders, vrienden, familie?
Niet van iedereen, maar wel van een aantal vrienden en familie. Onderling delen we wel informatie om zo meer uit het bedrijfsleven te halen. Maar niet iedereen staat daar voor open uiteraard.
pi_110965065
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:46 schreef Spiegelei het volgende:
Hoe weet je dit? Serieus, in mijn vrienden- en kennissenkring worden vrijwel nooit salarissen genoemd. Niet dat ik niet nieuwsgierig ben en serieus van mij mag men het in principe wel weten (een enkele 'kennis' daargelaten die ik graag in de waan laat dat ik geweldig veel krijg :P ). Maar het gebeurd gewoon niet zomaar.

Dat is ergens ook wel jammer, zeker bij collega's onderling als er wel telkens gemord wordt over de directie en het lage salaris of de geen/weinig verhoging. Maar ondertussen blijven de lippen stijf op elkaar ook naar elkaar toe. In mijn optiek is dat eigenlijk heel stom, als we het dan toch ook salarisonderhandelingen hebben kun je als collega's (met gelijkwaardige functies) misschien beter samen opkomen voor je rechten op (bijvoorbeeld) meer salaris.

Weten jullie het salaris van je ouders, vrienden, familie?
Tja, ik weet het gewoon, het is niet iets dat je iemand zo uit het niets vraagt, maar op een gegeven moment komt het gewoon ter sprake. Overigens is dat echt iets Nederlands, die mysterie rondom salaris. Ik zou zelf niet weten waarom je er niet gewoon over kunt praten. Ik weet van vrijwel al mijn directe familieleden en vrienden het salaris ja. Overigens heb ik vanwege mijn werk veel toegang tot bijv. databases en software, en dan zie je ook heel goed hoe veel men écht verdient. :)

Sowieso ben ik met mijn vrienden best wel open over hoe veel we verdienen. Ik denk dat dat komt doordat we gewoon met alles over elkaar kunnen praten. :P
  maandag 30 april 2012 @ 16:09:35 #272
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_110965403
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:51 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Tja, ik weet het gewoon, het is niet iets dat je iemand zo uit het niets vraagt, maar op een gegeven moment komt het gewoon ter sprake. Overigens is dat echt iets Nederlands, die mysterie rondom salaris. Ik zou zelf niet weten waarom je er niet gewoon over kunt praten. Ik weet van vrijwel al mijn directe familieleden en vrienden het salaris ja. Overigens heb ik vanwege mijn werk veel toegang tot bijv. databases en software, en dan zie je ook heel goed hoe veel men écht verdient. :)

Sowieso ben ik met mijn vrienden best wel open over hoe veel we verdienen. Ik denk dat dat komt doordat we gewoon met alles over elkaar kunnen praten. :P
Nee dat snap ik ook wel :) , ik weet het zelf ook wel van een paar vrienden, maar het is inderdaad iets waar men niet zomaar over begint. Ook een beetje angst om af te gaan ofzo lijkt het wel.
klerkje
pi_110966345
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:46 schreef Spiegelei het volgende:

Weten jullie het salaris van je ouders, vrienden, familie?
Mijn pa is agrarier en heeft dus geen vast salaris. Van mijn broertje weet ik het, en verder van absoluut niemand. Ik heb het er ook nauwelijks over met vrienden, ook al zijn ze soms nieuwsgierig over wat ik in Londen verdien. Mij boeit het op zich wel, daarom vind ik dit topic zo leuk.

Ik denk trouwens niet eens dat mensen hier enorm liegen. Je ziet gewoon bovengemiddeld veel mensen met HBO+ en mensen uit sectoren die beter betalen. Natuurlijk rekenen sommigen wellicht hun reiskosten ofzo mee, het zij zo. Kan me niet voorstellen dat mensen anoniem gaan opscheppen en dan ook vaak nog ik zulk detail.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator maandag 30 april 2012 @ 16:56:35 #274
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110966376
Ik weet wel van diverse mensen het salaris. Ligt altijd zeker een hele boel fracties lager dan mensen hier.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110966585
Ik weet ook van een paar vrienden het salaris. Van ééntje moet ik toch wel aangeven dat hij het liefst overal zijn jaaropgave laat zien vanwege zijn te royale salaris (meer dan 80k p.j.) en iedereen moet dat dus weten. Als ik hem vertel over dit topic, dan zal hij zeker ook even trots verkondigen dat hij beter is dan ons allemaal ;)
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  maandag 30 april 2012 @ 17:21:08 #276
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_110966934
De_Kardinaal houdt ons voor het lapje toch? :P

Op fok is pallets sorteren natuurlijk een bekend fenomeen. Met dank aan Kees Kankerkachel. :)
  † In Memoriam † maandag 30 april 2012 @ 17:57:26 #277
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110967603
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:21 schreef Zwansen het volgende:
De_Kardinaal houdt ons voor het lapje toch? :P

Op fok is pallets sorteren natuurlijk een bekend fenomeen. Met dank aan Kees Kankerkachel. :)
Tuurlijk. Ik heb de gegevens overgenomen van een vacature voor een dergelijke baan en afgerond naar mooi bedragen zonder dat het al te veel hoger of lager lag. Het viel mij namelijk op dat de salarissen hier niet echt representatief waren aangezien ze veel hoger leken te liggen dan wat ik van anderen hoor. Aan de reacties hier merk ik toch dat men moeite heeft met dat salaris terwijl heel veel mensen hard moeten werken voor een dergelijk bedrag. Alsof het een schande is om te werken tegen minimumloon of net erboven. Niet iedereen wordt betaald in gouden florijnen. Ik wilde de reacties wel eens peilen. Dat was niet gebeurd als ik mijn eigen inkomen had neer gemikt, want ik ben gewoon nog student en geen 42 jaar. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 30 april 2012 @ 18:21:27 #278
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_110968095
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik heb de gegevens overgenomen van een vacature voor een dergelijke baan en afgerond naar mooi bedragen zonder dat het al te veel hoger of lager lag. Het viel mij namelijk op dat de salarissen hier niet echt representatief waren aangezien ze veel hoger leken te liggen dan wat ik van anderen hoor. Aan de reacties hier merk ik toch dat men moeite heeft met dat salaris terwijl heel veel mensen hard moeten werken voor een dergelijk bedrag. Alsof het een schande is om te werken tegen minimumloon of net erboven. Niet iedereen wordt betaald in gouden florijnen. Ik wilde de reacties wel eens peilen. Dat was niet gebeurd als ik mijn eigen inkomen had neer gemikt, want ik ben gewoon nog student en geen 42 jaar. :P
Hèhè.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator maandag 30 april 2012 @ 18:22:49 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110968121
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik heb de gegevens overgenomen van een vacature voor een dergelijke baan en afgerond naar mooi bedragen zonder dat het al te veel hoger of lager lag. Het viel mij namelijk op dat de salarissen hier niet echt representatief waren aangezien ze veel hoger leken te liggen dan wat ik van anderen hoor. Aan de reacties hier merk ik toch dat men moeite heeft met dat salaris terwijl heel veel mensen hard moeten werken voor een dergelijk bedrag. Alsof het een schande is om te werken tegen minimumloon of net erboven. Niet iedereen wordt betaald in gouden florijnen. Ik wilde de reacties wel eens peilen. Dat was niet gebeurd als ik mijn eigen inkomen had neer gemikt, want ik ben gewoon nog student en geen 42 jaar. :P
Jooooh :o :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110968321
Het veroorzaakte wel een relevante discussie met betrekking tot het gemiddelde salaris van mensen die hier posten.
pi_110968727
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:05 schreef WillieW het volgende:
Ik weet ook van een paar vrienden het salaris. Van ééntje moet ik toch wel aangeven dat hij het liefst overal zijn jaaropgave laat zien vanwege zijn te royale salaris (meer dan 80k p.j.) en iedereen moet dat dus weten. Als ik hem vertel over dit topic, dan zal hij zeker ook even trots verkondigen dat hij beter is dan ons allemaal ;)
Ik wil mijn salarisstrookje wel een keer faxen, als hij daarmee een toontje lager gaat zingen ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  † In Memoriam † maandag 30 april 2012 @ 18:54:00 #282
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110968789
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 18:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik wil mijn salarisstrookje wel een keer faxen, als hij daarmee een toontje lager gaat zingen ;)
En daar gaan we weer. Dan zal ik aan mijn P.A. vragen of hij wil doorgeven dat de secretaresse vraagt of de stagiair het voor mij wil faxen. :')
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110970134
Ik zit nu op zo'n 42K als Proces Operator in de dagdienst ;)
-weg, zie banmeldtopic-
pi_110982897
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 18:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En daar gaan we weer. Dan zal ik aan mijn P.A. vragen of hij wil doorgeven dat de secretaresse vraagt of de stagiair het voor mij wil faxen. :')
Jij studeert nog, dus niet overdrijven ;)

quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 18:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik wil mijn salarisstrookje wel een keer faxen, als hij daarmee een toontje lager gaat zingen ;)
Als je nou eens je salaris even overmaakt naar mijn rekening, dan beoordeel ik wel of je meer verdient of niet :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij boeit het niet of je meer of minder verdient. Uiteindelijk gaat het om voldoening (jaja, cliché). Leuk voor die jongen dat hij 80k per jaar krijgt, maar ik heb er niets aan. Tevens vind ik het gewoon interessant om te lezen of te horen hoe iemand zijn doel heeft bereikt. Helaas zijn er ook genoeg die 'beetje' moeten overdrijven.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_110984535
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 17:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik heb de gegevens overgenomen van een vacature voor een dergelijke baan en afgerond naar mooi bedragen zonder dat het al te veel hoger of lager lag. Het viel mij namelijk op dat de salarissen hier niet echt representatief waren aangezien ze veel hoger leken te liggen dan wat ik van anderen hoor. Aan de reacties hier merk ik toch dat men moeite heeft met dat salaris terwijl heel veel mensen hard moeten werken voor een dergelijk bedrag. Alsof het een schande is om te werken tegen minimumloon of net erboven. Niet iedereen wordt betaald in gouden florijnen. Ik wilde de reacties wel eens peilen. Dat was niet gebeurd als ik mijn eigen inkomen had neer gemikt, want ik ben gewoon nog student en geen 42 jaar. :P
pi_110985022
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 18:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En daar gaan we weer. Dan zal ik aan mijn P.A. vragen of hij wil doorgeven dat de secretaresse vraagt of de stagiair het voor mij wil faxen. :')
Zo geef je mensen bij voorbaat natuurlijk geen kans meer om hun salaris te posten. En faxen doe ik meestal zelf, als we het uberhaupt ooit doen. Een PA heb ik sowieso niet en stagaires doen wij niet aan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110985036
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:29 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Ik ben ook enigszins verbaasd, maar meer vanwege het vermoeden dat De_Kardinaal mij een van de weinigen in dit topic lijkt die niet buitenproportioneel zit te liegen, of in ieder geval een schepje er boven op doet. Zoals ik ook in een vorige post al concludeerde, lijkt het wel alsof iedereen hier nog maar net in de 20 is, al jaren HBO afgestudeerd is en ruim boven de 2000 bruto zit. Maar enkele van mijn vrienden/kennissen die na het HBO aan het werk gegaan is, zat meteen ruim boven die 2000 bruto. En die waren echt niet pas 21 of 22 jaar oud toen die afstudeerden.

Overigens, wat lage lonen betreft, van de ouders van een vriendin van me werkt de vader 36 uren per week bij een wasstraat en de moeder zo'n 20 uren per week in de schoonmaak. Respectievelijk verdienen die ongeveer 1350 bruto en zo'n 700 bruto per maand. Mijn schoonvader werkt al meer dan 15 jaar als administrateur bij een semi-overheidsinstantie en heeft net 1800 bruto in de maand. Een oom van me is al meer dan 10 jaar glaszetter bij hetzelfde bedrijf en verdient nauwelijks 1700 bruto. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Die mensen hebben het allemaal echt niet slecht overigens, in tegenstelling tot wat menig post hier beweert. :')

Zelf werk ik momenteel parttime en heb ik bijna 2 jaren een eigen bedrijfje. Mijn inkomsten liggen maandelijks gemiddeld op 3000 bruto, maar door het bedrijf heb ik ook erg veel uitgaven natuurlijk. Laten we zeggen dat ik zo'n 1500 / 1600 netto per maand overhoudt. In vergelijking met menig user in dit topic bar weinig, maar toch doe ik het hartstikke goed in vergelijking met de meeste mensen in mijn omgeving. Mijn auto is een leuke middenklasser van maar net 5 jaar oud, ik heb een leuk ingerichte koopwoning, ik ga regelmatig met de vriendin uit eten, koop nogal veel 'gadgets', enzovoorts. En dat met 'maar' zo'n 1500 netto in de maand. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die buitengewoon goed zijn in hun vak en bij menig bedrijf al voor minimaal 2K bruto terwijl ze pas 20 zijn, aan de slag kunnen. Maar dit topic slaat gewoon alles. :')
Sja maar die zaten vanmiddag lekker in de stad/terras, of in het weekend in de kroeg etc en ik ben 3 van de 5 gewoon aan het werk.
Voor minder dan 2k ex brandstofvergoeding, blijf ik nog wel even liggen.

Maja keuzes, maar net wat je zelf wilt.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 07:50:49 #288
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_110986231
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 18:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik wil mijn salarisstrookje wel een keer faxen, als hij daarmee een toontje lager gaat zingen ;)
Post je stats liever een keer in dit topic, patser :D
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110987049
01: Bedrijfstak: Accountancy (big-4)
02: Functie: senior IT auditor
03: Opleiding: WO en een executive master
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: contract 40 (gemiddeld 45-50 uur met uitschieters naar 60+)
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3300
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: ja (tegen normaal tarief met compensatie voor vakantiegeld of tijd voor tijd op te nemen)
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: leaseauto, iphone, laptop, internet vergoeding (25 euro p/m), studieschuld

Best tevreden. Lange dagen, maar vindt het werk leuk dus heb ik er voor over. Is niet werk dat ik nog 10 jaar zou doen.
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2012 @ 12:43:08 #290
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110992313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 02:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zo geef je mensen bij voorbaat natuurlijk geen kans meer om hun salaris te posten. En faxen doe ik meestal zelf, als we het uberhaupt ooit doen. Een PA heb ik sowieso niet en stagaires doen wij niet aan.
Alsof de mensen met een salaris van boven de 80K sowieso de tijd hebben een beetje te posten op een forum. Ik kan best onderscheid maken tussen dat lijkt mij wel realistisch en nou dat zal wel niet. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110992583
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:43 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Alsof de mensen met een salaris van boven de 80K sowieso de tijd hebben een beetje te posten op een forum. Ik kan best onderscheid maken tussen dat lijkt mij wel realistisch en nou dat zal wel niet. :P
tijd genoeg.. zoals Bajskorv en anderen al gemeld hebben, je hebt juist tijd.. je bent veel met een computer bezig, veel aan het denken voordat je weer iets op papier zet, en ik vind Fok een heerlijke afleiding terwijl ik aan het nadenken ben..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2012 @ 12:54:54 #292
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110992665
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:52 schreef freak1 het volgende:

[..]

tijd genoeg.. zoals Bajskorv en anderen al gemeld hebben, je hebt juist tijd.. je bent veel met een computer bezig, veel aan het denken voordat je weer iets op papier zet, en ik vind Fok een heerlijke afleiding terwijl ik aan het nadenken ben..
En jij verdient ook meer dan 80K net als al die anderen? De salarissen hier wijken wel erg af val gemiddeld zeg.

De mensen die ik ken die dat verdienen of meer die hebben het te druk met vliegen, vergaderen, beslissingen nemen et cetera. Die hebben altijd wel internet bij de hand, maar geen tijd om veel te posten.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:59:29 #293
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110992781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:43 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Alsof de mensen met een salaris van boven de 80K sowieso de tijd hebben een beetje te posten op een forum. Ik kan best onderscheid maken tussen dat lijkt mij wel realistisch en nou dat zal wel niet. :P
Wat een onzin, ik zit daar ver boven en doe e.e.a. tussendoor. Is wel eens ff lekker. Echt zo'n onzinargument dat je maar niet op internet kunt omdat je nou toevallig wat meer verdient. Ik zit daarnaast heel veel in het buitenland, dus vanwege het tijdverschil kan het ook nog eens handig zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2012 @ 13:00:52 #294
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110992819
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:59 schreef static het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik zit daar ver boven en doe e.e.a. tussendoor. Is wel eens ff lekker. Echt zo'n onzinargument dat je maar niet op internet kunt omdat je nou toevallig wat meer verdient. Ik zit daarnaast heel veel in het buitenland, dus vanwege het tijdverschil kan het ook nog eens handig zijn.
Nou ja ik ken alleen mensen die ruim meer verdienen dan dat dus dan zal het wel een verschil zijn tussen 80K of veelvouden daarvan, dat zou natuurlijk ook kunnen.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110992870
Ik zit dan wellicht niet op de 80k, maar ook in een week waarin ik 65 uur werk is er gewoon tijd voor internet. Het is een keuze van tijdsbesteding. Ook heb ik het nodig om me te blijven concenteren. Het maken van uren is niet heilig, het moet wel productief blijven. Een manier van opladen en verkrijgen van creativiteit kan juist het 'onzinnige' internet zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2012 @ 13:04:23 #296
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110992926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:02 schreef vve_watermeter het volgende:
Ik zit dan wellicht niet op de 80k, maar ook in een week waarin ik 65 uur werk is er gewoon tijd voor internet. Het is een keuze van tijdsbesteding. Ook heb ik het nodig om me te blijven concenteren. Het maken van uren is niet heilig, het moet wel productief blijven. Een manier van opladen en verkrijgen van creativiteit kan juist het 'onzinnige' internet zijn.
En wat vind je vrouw en kinderen daarvan dan?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110992973
Die zijn het gewend. Volgens mij moet je eens berekenen hoeveel uur er in een week zit en hoeveel uur 65 nu werkelijk is. Vooruit + 10 uur reistijd. Kijk eens hoeveel tijd er nog over blijft.
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2012 @ 13:07:51 #298
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110993037
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:05 schreef vve_watermeter het volgende:
Die zijn het gewend. Volgens mij moet je eens berekenen hoeveel uur er in een week zit en hoeveel uur 65 nu werkelijk is. Vooruit + 10 uur reistijd. Kijk eens hoeveel tijd er nog over blijft.
Ik ken voornamelijk mensen die regelmatig weken niet thuis zijn, omdat het hoofdkantoor niet in Nederland staat of die voor gesprekken naar verschillende landen moeten. :P

Maar het gaat hier over salarissen en die blijven afwijken van het gemiddelde. En zo te lezen was ik niet de enige die het opgevallen was. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:17:57 #299
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110993375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:04 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En wat vind je vrouw en kinderen daarvan dan?
Die heb ik niet. Happy single. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:19:42 #300
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110993429
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:07 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Maar het gaat hier over salarissen en die blijven afwijken van het gemiddelde. En zo te lezen was ik niet de enige die het opgevallen was. :P
Hoe kun jij dat over mij bepalen? Ken je me? Weet je wat ik doe? (en ja, als je goed zoekt komt je dat wel ergens tegen).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2012 @ 13:29:22 #301
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110993755
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:19 schreef static het volgende:

[..]

Hoe kun jij dat over mij bepalen? Ken je me? Weet je wat ik doe? (en ja, als je goed zoekt komt je dat wel ergens tegen).
Zou ik dat precies moeten weten in jouw geval? Is het noodzakelijk dat ik het weet of jouw geval wel of niet waar is? Ik dacht van niet. Ik spreek namelijk over het gemiddelde op fok! en buiten fok! Een individuele post doet er niet toe.

Als ik 10 mensen naar hun salaris vragen dan kan daar prima iemand bij zitten die heel veel verdiend. Maar als ik 10 mensen zou vragen naar hun salaris en er zouden er 8 zijn die zeggen heel veel te verdienen dan is dat afwijkend. Dan is of de steekproef niet goed genomen of er wordt gewerkt met foutieve waarden. Nemen we aan dat binnen fok! gemiddeld het salaris hetzelfde is als buiten fok! dan kan een mogelijk verklaring zijn dat de posters hier voornamelijk degene zijn die meer verdienen, waardoor de steekproef niet klopt of mensen die foutieve gegevens opgeven. Ik houd het op een mix van beiden. Mensen met een laag salaris willen of durven die niet te posten en de mensen die een beter salaris hebben wel. Daarbij heb je natuurlijk ook nog mensen die het mooier maken dan dat het is.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')