abonnement Unibet Coolblue
pi_110017683


Impractical Jokers
De komische realityserie Impractical Jokers wordt vanaf eind 2011 uitgezonden in de VS door de kleine zender truTV. De show draait om vier leden van de cabaretgroep The Tenderloins en bestaat uit Brian 'Q' Quinn, James 'Murr' Murray, Joseph 'Joe' Gatto en Salvatore 'Sal' Vulcano. De leden kennen elkaar al vanaf jongs af aan.


Origineel
In eerste instantie lijkt Impractical Jokers de zoveelste candid camera-achtige show, maar verschilt in het opzicht dat het programma een ultieme combinatie is tussen aan de ene kant goed voorbedachte situaties en deels teksten en aan de andere kant bestaat uit veel improvisatie en spontaniteit.

Dit elimineert tegelijkertijd een groot probleem waar de meeste 'humor'-programma's anno 2012 mee te kampen hebben: het scripted geforceerd grappig proberen te zijn (Koefnoen, De TV Kantine, Draadstaal, geacteerde comedyseries, comedyfilms en cabaretshows) en anderzijds 'makkelijk' humoristisch bedoelde shows als Jackass, Benidorm Bastards en Candid Camera.


Opdrachten
De vier mannen van Impractical Jokers voeren individueel opdrachten uit in het anonieme publiek en moeten alles doen wat de andere leden vertellen. Als ze dat niet lukt verliezen ze, en wie het vaakst verliest moet op het einde van de show als straf een beschamende opdracht doen. De bedoeling is dan ook niet zo zeer het voor lul zetten van het publiek zoals in veel andere programma's, maar in dit geval zijn de hoofdrolspelers vaak de grootste sjaak.

quote:
Reception of Impractical Jokers

Impractical Jokers has been generally well-received by critics, with Linda Stasi of the New York Post calling it "possibly the funniest, most ridiculous show I’ve seen in years."

While it has been compared to earlier hit prank shows such as Candid Camera and Jackass, critics have offered praise for its unique twist on the genre, wherein the stars' reactions to the pranks are often equally as humorous as those of the public strangers.

Neil Genzlinger of The New York Times stated that "the gag pays off twice: once in the reaction of the unsuspecting passer-by, once in the discomfort of the fellow doing the asking." He later wrote that the cast-members' occasional integrity [kept] these four clowns a little bit lovable."

Dean Robbins of The Daily Page echoed this sentiment, stating that "the friends are jovial rather than Jackass-obnoxious, even rejecting some dares as too offensive."
Links
Officiële site: http://www.trutv.com/shows/impractical-jokers/index.html
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt2100976/ (Ratings: 9.1/10 from 651 users)
TV.com: http://www.tv.com/shows/impractical-jokers/
List of Impractical Jokers episodes: http://en.wikipedia.org/wiki/Impractical_Jokers#Episodes
Wikipedia EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Impractical_Jokers

[ Bericht 2% gewijzigd door pberends op 07-04-2012 20:18:53 ]
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:56:14 #2
356891 Abed
hooggeleid
pi_110019837
Lachen man..
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:24:35 #3
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_110028133
Dit is toch het origineel wat de Fukkers op Veronica kopieren?
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:28:34 #5
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_110028804
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:09 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Dit is toch het origineel wat de Fukkers op Veronica kopieren?
idd.
pi_110033119
Ik heb gelijk de eerste vijf afleveringen bekeken en de ballen uit mijn broek gelachen. Leuke show. :)

Doet me een heel klein beetje denken aan Kenny VS Spenny. Dat was ook zo tof.
pi_110033584
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:09 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Dit is toch het origineel wat de Fukkers op Veronica kopieren?
Ik heb De Fukkers ook geprobeerd, maar dat is in tegenstelling tot de Amerikaanse versie bijna om te huilen zo slecht. Het is weer typisch Nederlands om een goed concept zo te verkrachten. Het kan hoogstens een grimlachje op het gezicht toveren. Er kijkt overigens ook geen hond naar, dus een succes is het al helemaal niet.

Men maakt bij de NL-versie gebruik van een groep (Tim Haars, Tess Milne, Jay Boske en Sjaak van Es) die ten eerste elkaars jeugdvrienden helemaal niet zijn (of zogenaamd sinds kort bevriend zijn), dus dat komt sowieso een beetje geforceerd over. Bovendien zijn deze vier personen helemaal geen komieken/cabaretiers zoals in Impractical Jokers, maar "gewone" media-figuren.

Daarnaast maken ze gebruik van een vrouw, en helaas, die zijn zelden tot nooit grappig zoals we allemaal wel weten. Het grappige en sympathieke aan Impractical Jokers is dat het juist "4 white losers" zijn. Plus dat de helft van Nederland Tim Haars (New Kids) en Tess Milne kent, dat maakt het doen van opdrachten niet erg geloofwaardig.

Daarnaast leent de Nederlandse samenleving zich minder voor dit programma, omdat we hier onverschilliger en minder uitbundig zijn. Als ik Veronica-baas was geweest had ik Impractical Jokers gewoon overgekocht en de NL-versie door de plee gespoeld.
pi_110033719
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:56 schreef Abed het volgende:
Lachen man..
Inderdaad _O_ (of had je de filmpjes niet gezien?).
pi_110038660
ben dit nu aan het bekijken, heerlijk :) vult het gat van Jackass e.d.
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:19:40 #10
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_110039226
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik heb De Fukkers ook geprobeerd, maar dat is in tegenstelling tot de Amerikaanse versie bijna om te huilen zo slecht. Het is weer typisch Nederlands om een goed concept zo te verkrachten. Het kan hoogstens een grimlachje op het gezicht toveren. Er kijkt overigens ook geen hond naar, dus een succes is het al helemaal niet.

Men maakt bij de NL-versie gebruik van een groep (Tim Haars, Tess Milne, Jay Boske en Sjaak van Es) die ten eerste elkaars jeugdvrienden helemaal niet zijn (of zogenaamd sinds kort bevriend zijn), dus dat komt sowieso een beetje geforceerd over. Bovendien zijn deze vier personen helemaal geen komieken/cabaretiers zoals in Impractical Jokers, maar "gewone" media-figuren.

Daarnaast maken ze gebruik van een vrouw, en helaas, die zijn zelden tot nooit grappig zoals we allemaal wel weten. Het grappige en sympathieke aan Impractical Jokers is dat het juist "4 white losers" zijn. Plus dat de helft van Nederland Tim Haars (New Kids) en Tess Milne kent, dat maakt het doen van opdrachten niet erg geloofwaardig.

Daarnaast leent de Nederlandse samenleving zich minder voor dit programma, omdat we hier onverschilliger en minder uitbundig zijn. Als ik Veronica-baas was geweest had ik Impractical Jokers gewoon overgekocht en de NL-versie door de plee gespoeld.

pi_110061208
quote:
Wat is hier humor aan? Dit is alleen maar goedkoop mensen in de zeik nemen. Tim Haars heeft schijnbaar een zeer gebrekkig komisch talent en komt weg met het feit dat hij vooral asociaal en dom kan doen.
  maandag 9 april 2012 @ 19:14:47 #12
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')