quote:
Op zondag 15 april 2012 20:32 schreef bianconeri het volgende:[..]
Haha hoor wie het zegt.
Als wij aankomen met dat het woord dag in Genesis 1 slaat op een langere periodes in de grondtekst van de Bijbel en dat is iets wat gewoon ontwijfelbaar vast staat.
Dan duik jij snel weg.
Bla Bla en Bla en niet geven wat de lange periode is. sneu hoor.
quote:
Op zondag 15 april 2012 20:59 schreef UltraR het volgende:[..]
Discussiëren, debatteren is duidelijk nieuw voor je. Begrijpelijk voor een gelovige.
Ik draag argumentatie aan, jij komt niet verder dan 'ik geloof daar in.'
Welke argumentatie geef je dan? Moet je ook wel geven.
quote:
Omdat jij geen vragen stelt en van de onderwerp wilt wijzigen.
quote:
Op zondag 15 april 2012 21:56 schreef BlackLodge het volgende:[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Net zoals onze ontwikkeling hier op aarde en ons genetisch verwantschap duidt op een evolutie. Zoals in dit korte filmpje kort maar krachtig uitgelegd wordt.
Titel is niet erg duidelijk, maar het gaat over het DNA van de mens en de chimpansee.
Een mens heeft 46 chromosoom en een chimpansee heeft er 48 nog twee meer en wij evolueren tot chimpansee of Aardappel

de denkwijze van een Atheïst
Probleem is, Atheisten hebben met hun religie (evolutie) toch in de wetenschap te bereiken alleen de wetenschap heeft nooit iets van hun religie bevestigd
quote:
Op zondag 15 april 2012 23:13 schreef Philosophia het volgende:Allereerst; goedenavond allen. Graag meng ik me in deze discussie door te reageren op de volgende opmerkingen:
[..]
[quote]En gelijk heeft-ie (Kingdom34). Want dat is immers het fundament van 'geloven'. Geloven wil juist zeggen dat je iets aanneemt zonder daar bewijs voor te hebben.
Dan gelijk een advies voor Kingdom34: Als je echt gelooft kun je je het beste niet mengen in discussies van deze aard. Je zult het altijd verliezen. Voor het geloof zijn namelijk veel minder bewijzen dan voor evolutie. En het belangrijkste: de meeste religieuze verschijnselen zijn niet met logica of berekeningen te verklaren! Om die reden zul je nooit een debat met een atheïst kunnen winnen over de waarheid van religies.
Waar heb je het over? citeer even zijn argumenten en naast ook de mijne, wees niet selectief.
[..]
quote:
De bijbel is volgens mij dan ook niet letterlijk te nemen. Bovendien is het niet eens zeker wie al die boeken geschreven heeft, en of ieder boek wel even correct en juist is als het andere; waarschijnlijk niet. Aan het begin van het Byzantijnse Imperium is door een aantal 'wijsneuzen' bepaald welke boeken er wel of niet in de bijbel moesten komen, en daarbij is enkel rekening gehouden met de invloed die elk boek zou hebben op het gedrag van de maatschappij. En dus niet met de betrouwbaarheid van de boeken.
Je zegt het goed, volgens mij maar ik neem de Bijbel wel letterlijk anders ben ik geen Christen.
Jezus en andere volgelingen namen ook de Bijbel letterlijk althans de Thora en heeft het vervuld.
Leg mij eens uit over letterlijk, wat moet ik als Christen niet letterlijk nemen?
Je praat als een Atheïst, waarom zeg je niet zoals evolutie religie jouw religie?
Hoe moeten we de oerknal serieus nemen als de Bijbel heel duidelijk zegt. Tijd/Materie en energie samen in een keer. Moet ik dat ook niet letterlijk nemen?
Oerknal theorie is maar een grote knal, maar waar komt de energie en materie vandaan en niet te vergeten wanneer het is gebeurd dat zijn de dingen wat er ontbreken. Moet ik dat officieel erkennen of niet letterlijk vatten? Maar waarom wordt dat op scholen geleerd als feit evenals evolutie theorie wat nooit is bewezen wat de Bijbel wel keer op keer heeft bewezen.
Bijv: dat een Hond steeds een Hond produceert of Mens steeds een Mens produceert waar zijn de bewijzen v dat wij van de Apen afstammen?
[..]
quote:
Bewijzen zijn er wel, echter zijn deze (evenals de bijbel) interpreteerbaar. Bewijzen zijn een reeks gegevens die door alledaagse menselijke logica verbonden worden en daarmee een theorie kunnen ondersteunen. Maar met bewijzen maak je niet perse feiten.
Het bewijs voor de oerknal vind ik bovendien erg slecht. Dat het heelal expandeert is gemakkelijk toe te wijzen aan het overal aanwezig zijn van celdeling.
Dan het punt van Kosmische achtergrondstraling, een quote van de website: "Tot nu toe komt de enige correcte verklaring hiervoor voort uit de Oerknaltheorie." Zegt genoeg toch? Interpreteerbaar.
Dat is wat ik zeg, wat is er logies aan de oerknal zonder de bron van Materie/energie en wanneer het gebeurd is? Zonder energie heb je geen oerknal en zonder Materie heb je geen planeten zoals de Aarde en wanneer ja dat is een grote vraag volgens de Atheisten is dat iets van 20 Miljard jaren geleden, ze houden van cijfertjes die evolutionisten maar feiten ho maar.
Wees eens reëel, het is ONMOGELIJK om te kunne berekenen tot 20 Miljard of Miljoen jaren geleden dat is echt onmogelijk, dat is keer op keer bewezen en elke keer werd de Aarde ouder en ouder en ouder terwijl de Bijbel zegt in keer zonder corrigeren.
Dus wees jij maar lekker selectief