quote:
Op dinsdag 10 april 2012 21:43 schreef bianconeri het volgende:[..]
1. Ooit aan gedacht dat die natuurlijke gebeurtenissen door God veroorzaakt zijn?
Ik weet niet of die aflevering die je stuurde van NG maar ik heb het wel eens gezien op NG over de 10 plagen. Perfect natuurlijk uit te leggen grotendeels.
Wel heel toevallig dat het in zo'n kort tijdsbestek gebeurde, terwijl dat normaal niet zo gebeurd in vele vele jaren. En dat het precies Gods volk hielp, dat heeeel toevallig net op die plek was.
2. De Bijbel leert niet dat de aarde maar 6.000 jaar oud is. Wij geloven ook dat de aarde heel erg oud is.
Nog zo'n perfect voorbeeld. Klopt, de Bijbel leert nergens dat het 6000 jaar oud is, maar verteld de hele levensloop tot aan de vloed en daarna tot aan Jezus (als ik me niet vergis) en daaruit kunnen we dus opmaken, na wat berekeningen, dat Adam en Eva ongeveer 6000 jaar geleden "gemaakt" moeten zijn. Dus dat houd in dat de wereld 6000 jaar oud is. En aangezien het in de Bijbel staat, is het waar, dat zeg je zelf.
En over dat eerste stukje wat je typte, nu draai je oorzaak en gevolg precies om. Misschien was het niet precies toevallig dat die dingen toen gebeurde, maar gebeurde ze en maakte de mensen er toen gebruik van. En het hielp niet Gods volk, want iedereen is Gods volk, ook de Maya's, Inca's, Egyptenaren, Sumeriërs, noem maar op, die nog nooit van Jezus of (de Bijbelse) God gehoord hebben.
quote:
Ooit aan gedacht dat die natuurlijke gebeurtenissen door God veroorzaakt zijn?
Maar op die manier kan je toch niks verklaren? Als ik van mijn fiets val, komt het dan door God, of komt het omdat ik 2 jaar geleden een klein scheurtje in m'n broek kreeg, dit scheurtje in de loop van de tijd groter werd tot er een sliertje aan m'n broek hing, deze tijdens het fietsen tussen mijn tandwiel kwam waardoor het vastliep en ik dus viel. Wanneer kan je zonder enige twijfel, 100% zeker, zweren op leven, zeggen dat het door God komt? Hoe kan je bewijzen dat ZIJN wil erachter zit en het niet gewoon een opeenstapeling van omstandigheden is?
[ Bericht 14% gewijzigd door BlackLodge op 10-04-2012 22:06:32 ]