abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 5 april 2012 @ 19:24:11 #1
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_109951045

Digital Art?
Het topic waar ieder zijn creativiteit kwijt kan! Digital art staat voor alle kunstvormen die je kunt creëren mbv je pc. Waar moet je dan aan denken? Nou, tekeningen, 3D creaties of misschien iets heel anders. Aarzel niet maar deel het met anderen! Waarom? Nou gewoon omdat het leuk is of omdat je met de positieve kritiek je werk kunt verbeteren.

Hoe dan?
Wat betreft tekeningen is het erg handig wanneer je beschikt over een tablet. Maar je kunt natuurlijk ook erg artistiek zijn met je muis. Er zijn verschillende programma's waarmee tekeningen gemaakt kunnen worden. De meest gebruikten zijn photoshop, poser, pixia, illustrator, painter, artrage en natuurlijk oldschool paint!

Voorbeelden








Vorige topics
Digital Art #1
Digital Art #2
Digital Art #3
Digital Art #5
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_109952168
Prima topic. Ik post ook wel ff wat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_109953475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:48 schreef daftme het volgende:
Prima topic. Ik post ook wel ff wat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
netjes.
Chuck Norris threw a grenade & killed 10 people. Then the grenade exploded.
  maandag 9 april 2012 @ 01:35:56 #4
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_110085404

Grotendeels gemaakt met Painter 12 dit keer. Het blijft toch lastig om het resultaat scherp te houden zonder de brushes van PaintTool SAI. Morgen maar eens kijken of ik er wat voor kan vinden. :{
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  maandag 9 april 2012 @ 09:52:27 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_110087717
van


naar
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 10 april 2012 @ 01:11:32 #6
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_110122450

Zo, mijn tijd weer goed benut deze tweede paasdag. :P
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_110126867
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:52 schreef Mirel het volgende:
van
[ afbeelding ]

naar
[ afbeelding ]
Dafuq! :P
Lekker happen
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:24:35 #8
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_110127493
spelen met de art brush mixer of hoe dat ding ook heet. Was anderhalf jaar geleden ofzo :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_110248552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 01:11 schreef Samael het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, mijn tijd weer goed benut deze tweede paasdag. :P
super nice, hoe verzin je zoiets?
en btw, het lijkt wel alsof ze electriciteit hebben? of was dat de bedoeling?
dat paarse,roze licht is ook heel gaaf!!
  donderdag 12 april 2012 @ 21:42:44 #10
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_110251768
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:59 schreef Skittels het volgende:

[..]

super nice, hoe verzin je zoiets?
en btw, het lijkt wel alsof ze electriciteit hebben? of was dat de bedoeling?
dat paarse,roze licht is ook heel gaaf!!
Of ze electriciteit hebben? Geen idee, niet relevant. Ik begin gewoon ergens en zie wel waar het schip strandt. :P








Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_110274888
Hey Samael, ik lurk (nog altijd) mee in dit topic en bewonder nog steeds je creaties! Mag ik vragen wat je zoal doet om te 'oefenen'? Of wat je vroeger deed om te oefenen bijvoorbeeld? Ik vraag me ook af hoe vaak je potlood en papier gebruikt! En teken je naast environments ook mensen?

Zeker geen bedoelingen om je te bekritiseren of whatever, just wondering :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:40:52 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_110275126
Ik heb nogal moeite met 'digitaal' inken'.

Heb laatste Manga Studio gedownload omdat dat een goed programma daarvoor zou moeten zijn, maar ik vind het nog steeds erg ongemakkelijk en onwennig...

Ik heb ook SAI, en dat VOELT beter aan, qua snelheid enzo, maar ik blijf het inkten echt lastig vinden.

Iemand tips? Het gaat echt puur om het zwart inkten, dus lijnwerk enzo. Ik heb een Intuos 3/4 tablet btw.
pi_110275223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:40 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb nogal moeite met 'digitaal' inken'.

Heb laatste Manga Studio gedownload omdat dat een goed programma daarvoor zou moeten zijn, maar ik vind het nog steeds erg ongemakkelijk en onwennig...

Ik heb ook SAI, en dat VOELT beter aan, qua snelheid enzo, maar ik blijf het inkten echt lastig vinden.

Iemand tips? Het gaat echt puur om het zwart inkten, dus lijnwerk enzo. Ik heb een Intuos 3/4 tablet btw.
Weet niet hoe het in SAI en Manga Studio werkt, maar als ik schetsen (dan wel ingescand van papier, of gewoon getekend met mijn tablet), ga realiseren tot de final lineart, dan gebruik ik gewoon de pen tool in Photoshop.

Weet niet of je bekend bent met de pen tool, maar het biedt je in ieder geval de mogelijkheid om de lijnen exact zo te krijgen als hoe je ze wilt hebben.
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:56:01 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_110275746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:43 schreef Rem-koe het volgende:

[..]

Weet niet hoe het in SAI en Manga Studio werkt, maar als ik schetsen (dan wel ingescand van papier, of gewoon getekend met mijn tablet), ga realiseren tot de final lineart, dan gebruik ik gewoon de pen tool in Photoshop.

Weet niet of je bekend bent met de pen tool, maar het biedt je in ieder geval de mogelijkheid om de lijnen exact zo te krijgen als hoe je ze wilt hebben.
De pen-tool ken ik uiteraard, maar dat is verdomd lang werk volgens mij.

Welke 'stroke' geef je het dan trouwens? Rechte lijnen zonder dikte, of gebruik je een lijn die telkens verschilt in dikte!?
pi_110275890
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

De pen-tool ken ik uiteraard, maar dat is verdomd lang werk volgens mij.

Welke 'stroke' geef je het dan trouwens? Rechte lijnen zonder dikte, of gebruik je een lijn die telkens verschilt in dikte!?
Ligt eraan waar ik mee bezig ben, maar meestal bij lineart gewoon dezelfde dikte.

Verder doe ik dat eigenlijk de laatste tijd niet meer zo, ik probeer de lineart eigenlijk weg te schilderen.

Zelf vond ik het altijd wel meevallen, het is zeker geen leuk werk ja, maar toen ik eenmaal gewend raakte aan de pen tool ging het makkelijk.
pi_110276095
Je kan ook gewoon ehm, eerst je lijnen als pixels tekenen, en daarna er een vector van maken en de boel opschonen :P
pi_110276122
Ik snap niet echt dat jullie het over de dikte van de pen tool hebben. Je hebt toch een pressure tablet neem ik aan?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_110276200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:05 schreef daftme het volgende:
Ik snap niet echt dat jullie het over de dikte van de pen tool hebben. Je hebt toch een pressure tablet neem ik aan?
Ja maar er zit verschil in of je een 'lijn' tekent die gewoon een vectorcurve is zeg maar zonder dikte, die je dan een stroke geeft zodat het een lijn wordt, óf

Met de brush tool een lijn zet die je met pressure kan regelen

Of een lijn tekent die stiekem geen lijn is maar een vector vlak :') en dan wel zo'n variabele dikte heeft
pi_110276313
Oh nou ja :P ik teken eigenlijk alles met de brush en pen tool.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_110276618
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Maisnon het volgende:
Je kan ook gewoon ehm, eerst je lijnen als pixels tekenen, en daarna er een vector van maken en de boel opschonen :P
Wij zitten echt op één lijn. :Y

Ik scan het inderdaad ook gewoon in en dan trace ik het.
Lekker happen
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:23:42 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_110276860
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Maisnon het volgende:
Je kan ook gewoon ehm, eerst je lijnen als pixels tekenen, en daarna er een vector van maken en de boel opschonen :P
Dat kan in Photoshop? Want Illustrator heb ik nog niet aan de praat gekregen, en ook geen zin in om het te proberen want vorige keer nam het meteen Photoshop in zijn val mee, dus toen moest ik die ook weer opnieuw installeren.

Ik ben nu nog even mijn bureau enzo aan het schoonmaken en alles goed instellen enzo, en ik wil dan vanaf maandag iedere dag minstens 1 tutorial of tekening/oefening doen. Ik moet eigenlijk ook een nieuwe bureaustoel neerzetten want krijg nu last van mijn schouder als ik met tablet werk...
pi_110277179
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]
en ik wil dan vanaf maandag iedere dag minstens 1 tutorial of tekening/oefening doen
Ik doe mee :D
pi_110277432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:31 schreef Rem-koe het volgende:

[..]

Ik doe mee :D
Lekker happen
pi_110277683
Weet alleen nooit waar ik moet beginnen, ik zou het liefst een of ander 'schema' hebben om beter te worden in tekenen.

Maarja, minder zeiken, meer tekenen I guess :p..... Go!
pi_110278787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:44 schreef Rem-koe het volgende:
Weet alleen nooit waar ik moet beginnen, ik zou het liefst een of ander 'schema' hebben om beter te worden in tekenen.

Maarja, minder zeiken, meer tekenen I guess :p..... Go!
Na tekenen is denk ik de beste oefening.
Lekker happen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')