abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 5 april 2012 @ 16:05:56 #1
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109943422


Welkom in het centrale PvdA-topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, duurzaamheid en solidariteit. Dat zijn de idealen van de
sociaal-democratie. In de confrontatie van deze idealen met de werkelijkheid van alle dag geven
beginselen richting. Voor de Partij van de Arbeid staat daarbij het recht op een fatsoenlijk bestaan
centraal. Een bestaan dat een volwaardige participatie in de maatschappij mogelijk maakt, met
ruimte voor wie wil en waardigheid voor wie niet kan. Een fatsoenlijke samenleving ontstaat waar
vrijheid, solidariteit en verantwoordelijkheid elkaar de hand reiken.

De sociaal-democratie is een Europese én internationale beweging die vecht voor deze idealen.
De Partij van de Arbeid is de Nederlandse vertegenwoordiger hiervan. Het is een beweging die zich
verzet tegen schending van mensenrechten, tegen onredelijke ongelijkheid van inkomen en macht,
tegen armoede, tegen discriminatie en tegen de uitputting en vervuiling van natuur en milieu.

'De sociaal-democratische methode' kan niet zonder een sterke economie en een vitale markt
maar begrenst deze door kaders die niet vanzelfsprekend door die markt geleverd worden:
sociale rechtvaardigheid, democratische verantwoording, publiek belang, culturele ontwikkeling
en ecologische duurzaamheid.

De manier waarop de beweging in de loop van de 20e eeuw haar bakens heeft verzet getuigt van
verantwoordelijkheidsbesef en realisme. De sociaal-democratie vervulde een leidende rol bij het
negentiende-eeuwse verzet tegen het ongeremde kapitalisme dat de levensomstandigheden van
grote groepen van de bevolking aantastte, bij de emancipatie van de arbeider en andere
achtergestelde groepen, en bij de wederopbouw van een door twee wereldoorlogen geteisterd
Europa.

De sociaal-democratie voelt zich historisch verbonden met de opbouw van de parlementaire
democratie, de verzorgingsstaat en de sociale overlegeconomie en wil daarom een bijdrage blijven
leveren aan het moderniseren van deze pijlers onder de fatsoenlijke samenleving. Voor de sociaal-
democratie stond en staat de overtuiging centraal dat dit niet is te verwezenlijken zonder een
sterke en democratische overheid.

Sociaal-democratische idealen binden en inspireren mensen met de meest uiteenlopende
achtergronden en levensovertuigingen al meer dan een eeuw. De Partij van de Arbeid wil al deze
mensen mobiliseren en een plek bieden van waaruit zij zich voor hun idealen in kunnen zetten,
binnen en buiten de politiek maar altijd langs democratische weg. Voorop staat de overtuiging dat
politiek het verschil kan maken tussen een marginaal en een fatsoenlijk bestaan, tussen
vernedering en emancipatie, tussen rivaliteit van natiestaten en internationale samenwerking,
tussen apartheid en vrijheid: politiek doet er toe.

www.pvda.nl

Recente vorige delen:

[CENTRAAL] PvdA #13 - Met Samsom als nieuwe fractievoorzitter
[CENTRAAL] PvdA #12 - Waar Job afscheid heeft genomen.
[CENTRAAL] PvdA #11 - Waar Ploumen haar Job opgeeft
[CENTRAAL] PvdA #10 - Waar Samsom en Timmermans de media domineren.
[CENTRAAL] PvdA #9 - Waar de partij op 1 mei 65 jaar bestaat
[Centraal] PvdA - Partij van de Arbeid #8 - Alles gaat voorbij

Actuele ontwikkelingen:

quote:
Lilianne Ploumen neemt in januari 2012 afscheid als voorzitter
Hierbij laat ik weten dat ik op het congres van januari 2012 afscheid zal nemen als voorzitter van de Partij van de Arbeid. Om de leden in staat te stellen in alle rust een opvolger te kiezen, maak ik mijn vertrek nu reeds bekend. Ik heb dit besluit genomen omdat dit het beste is voor de partij.
Meer op: http://nu.pvda.nl/bericht(...)-als-voorzitter.html

quote:
PvdA-voorzitter Ploumen: Cohen niet zichtbaar genoeg
Vertrekkend PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen zegt dat PvdA-leider Job Cohen niet automatisch de lijsttrekker is bij de volgende Kamerverkiezingen. Hoewel hij onlangs zijn beschikbaarheid heeft bevestigd, moet hij concurrentie krijgen van andere kandidaten. Ook moet Cohen zich de komende tijd 'veel meer manifesteren in de partij'.
Meer op: http://www.volkskrant.nl/(...)chtbaar-genoeg.dhtml

quote:
Oud-PvdA-minister Peper: Partij is op sterven na dood
De PvdA is als partij 'bijna dood'. Dat heeft oud-PvdA-minister Bram Peper dinsdag gezegd in een reactie op de onrust die binnen de partij is ontstaan over de positie van Job Cohen. 'Het gaat niet goed met de partij,' aldus Peper op Radio 1. 'Een paar afdelingen zijn weer wat begonnen, maar de partij functioneert nauwelijks meer als een politieke vereniging.'
Meer op: http://www.elsevier.nl/we(...)-sterven-na-dood.htm

quote:
'PvdA, kom maar door met die linkse vernieuwing'
De PvdA moet zichzelf vernieuwen, maar haar representanten moeten ook de sociaal-democratische lifestyle gaan voorleven, schrijft Volkskrant-columnist René Cuperus.
Meer op: http://www.volkskrant.nl/(...)se-vernieuwing.dhtml

quote:
Afdelingen PvdA in opstand tegen gezapigheid binnen partij
PvdA-afdelingen in zes grote steden komen in actie tegen de slappe koers die de partij in hun ogen vaart. 'De partij heeft nauwelijks nog gevoel met wat er in de samenleving speelt. De partij is stil, gezapig en biedt geen enkel serieus weerwoord op de plannen van dit kabinet.' Dat zegt Michiel Emmelkamp, coördinator van 'Linkse vernieuwing', een initiatief van PvdA-bestuurders en leden uit Groningen, Eindhoven, Nijmegen, Maastricht, Enschede en Utrecht.
Meer op: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-binnen-partij.dhtml

quote:
Job Cohen treedt af als fractievoorzitter van de Tweede Kamerfractie van de Partij van de Arbeid. Hij blijft ook niet aan als Kamerlid, en stopt (dus) als politiek leider van de partij. Dat is vandaag bekendgemaakt door de PvdA.
Meer in de Volkskrant

quote:
PvdA'er Leerdam stapt op
PvdA-Tweede Kamerlid John Leerdam is opgestapt. Dat heeft hij in een verklaring laten weten. Leerdam reageerde gisteren in de 3FM-show van Giel Beelen uiterst serieus op verzonnen berichten, zoals de vrijlating van de straatterrorist Jael Jablabla.
Meer op: http://nos.nl/artikel/359075-pvdakamerlid-leerdam-stapt-op.html

[ Bericht 2% gewijzigd door IkeDubaku99 op 05-04-2012 16:11:24 ]
pi_109962790
kutpartij
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 6 april 2012 @ 05:51:03 #3
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_109970564
De PvdA is misschien wel de meest ongeloofwaardige partij van de afgelopen 50 jaar.
pi_109970910
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 05:51 schreef Oldie57 het volgende:
De PvdA is misschien wel de meest ongeloofwaardige partij van de afgelopen 50 jaar.
Brievenbuspissers zijn geloofwaardiger?
pi_109970976
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 05:51 schreef Oldie57 het volgende:
De PvdA is misschien wel de meest ongeloofwaardige partij van de afgelopen 50 jaar.
Nee, dat die die extreme kutpartij PVV. En de SP is nog een stukje ongeloofwaardiger.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 6 april 2012 @ 08:06:59 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109971023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 05:51 schreef Oldie57 het volgende:
De PvdA is misschien wel de meest ongeloofwaardige partij van de afgelopen 50 jaar.
Oh jee, nee hoor. Misschien net in de Top 10, maar je kunt over de afgelopen 50 jaar genoeg partijen aanwijzen die erger zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 6 april 2012 @ 08:08:01 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109971034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 07:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, dat die die extreme kutpartij PVV. En de SP is nog een stukje ongeloofwaardiger.
Want...? Je kunt zeggen wat je wilt van de SP, maar vergeleken bij de meeste andere partijen zijn ze een stuk consequenter in hun standpunten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 6 april 2012 @ 13:15:05 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109979407
Over elke grote partij valt veel te zeiken, niet zozeer alleen de PvdA. Alleen is dat hip tegenwoordig :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:43:45 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_109980726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:15 schreef rubbereend het volgende:
Over elke grote partij valt veel te zeiken, niet zozeer alleen de PvdA. Alleen is dat hip tegenwoordig :')
Welnee, de PvdA bashen is van alle tijden. Komt omdat het zo makkelijk is :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_109980788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want...? Je kunt zeggen wat je wilt van de SP, maar vergeleken bij de meeste andere partijen zijn ze een stuk consequenter in hun standpunten.
Dat iemand consequent is, wil nog niet zeggen dat hij dan ook geloofwaardig is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:24:37 #11
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_109989459
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wilt van de SP, maar vergeleken bij de meeste andere partijen zijn ze een stuk consequenter in hun standpunten.
Eens. Maar hun standpunten zijn ronduit achterlijk en funest voor de Nederlandse economie.
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:25:16 #12
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109989483
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want...? Je kunt zeggen wat je wilt van de SP, maar vergeleken bij de meeste andere partijen zijn ze een stuk consequenter in hun standpunten.
Dat is ook een stuk makkelijker van de zijlijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109992642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 08:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh jee, nee hoor. Misschien net in de Top 10, maar je kunt over de afgelopen 50 jaar genoeg partijen aanwijzen die erger zijn.
Ik vond de boerenpartij van Boer Koekoek persoonlijk wel een toppertje :)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:27:53 #14
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_109996823
Tja, die Leerdam. Ik vind dat die blunder ook afstraalt op Lutz Jacobi en dat zij ook moet wieberen. Geen idee waarom, maar weg ermee.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_110007537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:15 schreef rubbereend het volgende:
Over elke grote partij valt veel te zeiken, niet zozeer alleen de PvdA. Alleen is dat hip tegenwoordig :')
Inderdaad. En 8 van de 10 zeikers komt niet eens verder dan het nakraaien van een paar one-liners die rechtse populisten de wereld hebben ingeslingerd.
pi_110062507
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:27 schreef Zeeland het volgende:
Tja, die Leerdam. Ik vind dat die blunder ook afstraalt op Lutz Jacobi en dat zij ook moet wieberen. Geen idee waarom, maar weg ermee.
Wat heeftLutz ermee van doen? :?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:49:49 #17
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_110154034
Hebben jullie het PvdA bijeenskomst dingetje gezien?

Ik had er een topic voor gemaakt:
"Keuzes voor de toekomst van NL" oftewel feestje open deuren intrappen

Wat vinden jullie ervan?
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:29:51 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_110156937
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef n00b13 het volgende:
Hebben jullie het PvdA bijeenskomst dingetje gezien?

Ik had er een topic voor gemaakt:
"Keuzes voor de toekomst van NL" oftewel feestje open deuren intrappen

Wat vinden jullie ervan?
Ik vind de titel al behoorlijk suggestief.
pi_110161053
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind de titel al behoorlijk suggestief.
Ik vind jouw onderschrift behoorlijk discriminerend
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110161629
Ik zal het morgen eens goed doornemen, maar wat ik zo snel lees klinkt me uitermate goed in de oren.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:48:53 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110162371
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef n00b13 het volgende:
Hebben jullie het PvdA bijeenskomst dingetje gezien?

Ik had er een topic voor gemaakt:
"Keuzes voor de toekomst van NL" oftewel feestje open deuren intrappen

Wat vinden jullie ervan?
Daar kan links zijn vingers bij aflikken :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:02:20 #22
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_110163266
Ik vond het eigenlijk nogal een herhaling van zetten. Het meeste wisten we al. En echte hervormingen mis ik wel een beetje.

Ook is het jammer dat er geen doorrekening van het CPB is. En ik vraag me af wat nu werkelijk het nut hiervan is. MP markje laat zich echt niet uit het torentje zetten nu de PvdA eens wat hersenspinsels op papier heeft gezet.

Hij gaat sowieso de PvdA pakken op de, in zijn ogen, inadequate manier van bezuinigen en dat daardoor de 3% niet wordt gehaald.

Kanonnenvoer voor de coalitie! Dom van de PvdA.
  woensdag 11 april 2012 @ 10:39:33 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_110172650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:02 schreef n00b13 het volgende:
Ik vond het eigenlijk nogal een herhaling van zetten. Het meeste wisten we al. En echte hervormingen mis ik wel een beetje.

Ook is het jammer dat er geen doorrekening van het CPB is. En ik vraag me af wat nu werkelijk het nut hiervan is. MP markje laat zich echt niet uit het torentje zetten nu de PvdA eens wat hersenspinsels op papier heeft gezet.

Hij gaat sowieso de PvdA pakken op de, in zijn ogen, inadequate manier van bezuinigen en dat daardoor de 3% niet wordt gehaald.

Kanonnenvoer voor de coalitie! Dom van de PvdA.
Ik kan me er goed in vinden en vind het helder. En die doorrekening door het CPB komt er aan.
  woensdag 11 april 2012 @ 11:13:54 #24
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110173661
Ik hoorde gisteren dat Kok en Wallage als commissaris van TNT post hadden ingestemd met enorme salarisverhogingen en bonussen aan de top van het bedrijf, terwijl het personeel op straat wordt gedumpt. Kok had het kunstje al eerder bij ING al laten zien.

Tja. Hoe geloofwaardig zijn ze eigenlijk? :')
Daar sta je dan.
pi_110174179
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:13 schreef poepa het volgende:
Ik hoorde gisteren dat Kok en Wallage als commissaris van TNT post hadden ingestemd met enorme salarisverhogingen en bonussen aan de top van het bedrijf, terwijl het personeel op straat wordt gedumpt. Kok had het kunstje al eerder bij ING al laten zien.
Waarom zou bij ontslag van het lager personeel de top altijd mee moeten lijden (sowieso, is ontslag lijden?)? Ontslag van personeel kan noodzakelijk om kosten te beperken bijvoorbeeld in het geval van teruglopende vraag naar het product dat wordt geproduceerd. Het is juist de taak van de top om het bedrijf soepel die aanpassing te laten doorstaan. Een succesvolle reorganisatie is wel wat extra salaris waard, zelfs als daar ontslag bij vallen.
  woensdag 11 april 2012 @ 11:34:49 #26
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110174371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou bij ontslag van het lager personeel de top altijd mee moeten lijden (sowieso, is ontslag lijden?)?
Ontslag is reden om feest te vieren? Zeker als het werknemers betreffen die al op leeftijd zijn, is ontslag geen reden voor een feestje. De kans dat een 45+ nog werk vind is nl. nihil.
quote:
Ontslag van personeel kan noodzakelijk om kosten te beperken bijvoorbeeld in het geval van teruglopende vraag naar het product dat wordt geproduceerd. Het is juist de taak van de top om het bedrijf soepel die aanpassing te laten doorstaan. Een succesvolle reorganisatie is wel wat extra salaris waard, zelfs als daar ontslag bij vallen.
Een reorganisatie kan nodig zijn. Maar het past gewoon niet om dan niet om de top dan extra te belonen. Hoe strookt zoiets met je geweten?

Ik vind dat de top in dat soort gevallen best even een pas op de plaats kunnen maken.
Daar sta je dan.
pi_110174550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:34 schreef poepa het volgende:
Ontslag is reden om feest te vieren? Zeker als werknemers betreffen die al op leeftijd zijn, is ontslag geen reden voor een feestje. De kans dat een 45+ nog werk vind is nl. nihil.
Ontslag is natuurlijk geen feest, maar ook niet het drama wat links georiënteerde personen en partijen er wel eens van maken. Ontslag is ook juist een kans, een kans om je carrière te heroriënteren en te evalueren. Verder voorkomt het dat mensen hun hele leven slijten in dezelfde functie of bedrijf.

quote:
Een reorganisatie kan nodig zijn. Maar het past gewoon niet om dan niet om de top dan extra te belonen. Hoe strookt zoiets met je geweten?
Het strookt prima met mijn geweten. Een succesvolle reorganisatie komt echt niet zomaar uit de lucht vallen en kan erg belangrijk zijn voor de toekomst van de onderneming. Ik vind continuiteit en productiviteit belangrijker dan werkgelegenheid en als het management een reorganisatie succesvol volbrengt mag het daar best extra voor beloond worden. Sterker nog, ik vind het dan meer op z'n plaats dan de haast standaard bonussen die je wel eens ziet.
  woensdag 11 april 2012 @ 11:46:16 #28
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110174751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ontslag is natuurlijk geen feest, maar ook niet het drama wat links georiënteerde personen en partijen er wel eens van maken. Ontslag is ook juist een kans, een kans om je carrière te heroriënteren en te evalueren. Verder voorkomt het dat mensen hun hele leven slijten in dezelfde functie of bedrijf.
Dat klinkt nogal idealistisch. Je weet toch ook wel dat een oudere gewoon geen kans meer maakt op ander werk?
quote:
[..]

Het strookt prima met mijn geweten. Een succesvolle reorganisatie komt echt niet zomaar uit de lucht vallen en kan erg belangrijk zijn voor de toekomst van de onderneming. Ik vind continuiteit en productiviteit belangrijker dan werkgelegenheid en als het management een reorganisatie succesvol volbrengt mag het daar best extra voor beloond worden. Sterker nog, ik vind het dan meer op z'n plaats dan de haast standaard bonussen die je wel eens ziet.
Een bonus om het personeelsbestand flink te laten slinken vind ik echt pervers om maar iets te noemen. :{ Ik zou het niet over m'n hart kunnen krijgen. Maar managers hebben vaak niet zo last van hun geweten, ze worden er gewoon op geselecteerd. :{
Daar sta je dan.
  woensdag 11 april 2012 @ 11:50:33 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110174927
[insert foto van bejaarde postbesteller] "Ontslag geeft mij mogelijkheden op een nieuwe loopbaan!"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_110175061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:46 schreef poepa het volgende:
Dat klinkt nogal idealistisch. Je weet toch ook wel dat een oudere gewoon geen kans meer maakt op ander werk?
Maar er zijn natuurlijk niet alleen maar ouderen die ontslagen worden. Sterker nog, het is veel duurder in Nederland om oudere werknemers dan om jongere werknemers te ontslaan. De praktijk is dus veel vaker dat er vooral jongere werknemers worden ontslagen omdat die al minder lang bij het bedrijf werken. Wat betreft de oudere werknemers, ik heb soms ook wel het idee dat ze nogal eens een te hoog salaris willen hebben, terwijl de productiviteit van oudere werknemers juist afneemt en je dus een lager salaris zou moeten vragen.

quote:
Een bonus om het personeelsbestand flink te laten slinken vind ik echt pervers om maar iets te noemen. :{ Ik zou het niet over m'n hart kunnen krijgen. Maar managers hebben vaak niet zo last van hun geweten, ze worden er gewoon op geselecteerd. :{
Ik heb er echt geen moreel probleem mee, als iemand zijn job goed doet mag daar best een bonus tegenover staan.
pi_110175101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[insert foto van bejaarde postbesteller] "Ontslag geeft mij mogelijkheden op een nieuwe loopbaan!"
Mijn moeder is op haar 58ste weer gaan werken, en wel gewoon in een echte baan.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:17:50 #32
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110175955
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mijn moeder is op haar 58ste weer gaan werken, en wel gewoon in een echte baan.
Voor het minimumloon of een heel klein beetje erboven? :{
Daar sta je dan.
pi_110176018
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:17 schreef poepa het volgende:

[..]

Voor het minimumloon of een heel klein beetje erboven? :{
Volgens mij tussen de 2500 en 3000 Euro per maand. Wel heeft ze enige jaren als vrijwilliger gewerkt voordat ze aan deze baan kwam (wel goed voor je netwerk natuurlijk), dus dat moet je er dan eigenlijk weer vanaf trekken.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:20:56 #34
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110176056
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij tussen de 2500 en 3000 Euro per maand. Wel heeft ze enige jaren als vrijwilliger gewerkt voordat ze aan deze baan kwam, dus dat moet je er dan eigenlijk weer vanaf trekken.
Precies.

Maar vind je het niet eigenlijk gewoon schandalig zoiets?
Daar sta je dan.
pi_110176135
Wat vindt jij er schandalig aan?

[ Bericht 26% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-04-2012 11:56:52 ]
  woensdag 11 april 2012 @ 12:25:10 #36
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110176193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat vindt jij er schandalig aan?
Om mensen eerst een tijd lang voor de katse viool te laten werken?
Daar sta je dan.
pi_110340987
quote:
Op zondag bij Eva Jinek

PvdA-partijleider Diederik Samsom is te gast op de paarse bank van Eva Jinek. Deze week presenteerde hij zijn nieuwe strategie. Hoe realistisch is de nieuwe koers van de PvdA? Wat zijn zijn politieke ambities? Hoe kijkt hij naar de onderhandelingen in het Catshuis? Eva vraagt het hem.
http://www.omroepwnl.nl/programmas/detail/eva-op-zondag
  zondag 15 april 2012 @ 09:10:07 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110341254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat vindt jij er schandalig aan?
Die -dt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110344619
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 09:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Die -dt.
Schaamteloos inderdaad. :@
pi_110386223
quote:
Eva Jinek: 150.000 euro per jaar is 'middeninkomen'

WNL-ster blijkt op andere planeet te leven

Eva Jinek, ster van de Telegraaf-omroep WNL, verkeert in de overtuiging dat je een 'middeninkomen' hebt als je anderhalve ton per jaar verdient. Dat bleek tijdens een interview met PvdA-leider Diederik Samsom. De zichtbaar verbaasde politicus maakt de presentatrice duidelijk dat een 'hoger middeninkomen' in werkelijkheid ongeveer een derde van dat bedrag is. Jinek blijft ondertussen vasthouden aan haar waanidee. Het zal de vroege ochtend geweest zijn...

Bekijk als je tijd over hebt hier het hele interview waarin Jinek, ooit een veelbelovend talent, een hele reeks aanvallende vragen op Samsom afvuurt maar helemaal niets weet te raken.
http://www.joop.nl/show/d(...)ar_is_middeninkomen/
pi_110389275
Joop.nl
quote:
Joop.nl is dan ook wel de meest kortzichtigste en stigmatiserende weblog die Nederland rijk (of kan ik beter arm) is. Als je daar je 'nieuws' af moet halen dan is er iets goed verkeerd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 13:23:46 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110392759
quote:
_O- de salarisstrook van Eva zal wel royal zijn _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 april 2012 @ 13:49:56 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110393946
Met dank aan Bram :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110394146
De PvdA zou heel wat geloofwaardigheid terugwinnen als per direct Wim Kok en Jaques Wallage uit de partij getrapt zouden worden. Hun goedkeuring van het mensonterende beleid van Post.nl heeft laten zien dat ze geheel niets meer wensen te betekenen voor de kleine man.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 15:53:44 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110398827
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:54 schreef Arolsen het volgende:
De PvdA zou heel wat geloofwaardigheid terugwinnen als per direct Wim Kok en Jaques Wallage uit de partij getrapt zouden worden. Hun goedkeuring van het mensonterende beleid van Post.nl heeft laten zien dat ze geheel niets meer wensen te betekenen voor de kleine man.
Waarom zouden die mensen geen lid van de partij mogen zijn? Moet je dan je hele ledenbestand uit gaan kammen naar dingen die niet bijd e lijn van de partij passen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110412732
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Joop.nl

[..]

Joop.nl is dan ook wel de meest kortzichtigste en stigmatiserende weblog die Nederland rijk (of kan ik beter arm) is. Als je daar je 'nieuws' af moet halen dan is er iets goed verkeerd.
Klopt, maar dat maakt Eva niet minder wereldvreemd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110414098
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Joop.nl

[..]

Joop.nl is dan ook wel de meest kortzichtigste en stigmatiserende weblog die Nederland rijk (of kan ik beter arm) is. Als je daar je 'nieuws' af moet halen dan is er iets goed verkeerd.
Erg Joperig ben ik ook niet maar ik lees graag uiteenlopende meningen. ;)
Joop was de eerste site waar het filmpje werd geplaatst. Ik had de uitzending gister ook gezien en vond Eva Jinek erg irritant en arrogant overkomen maar haar blunder en het waarom die journalisten op de bank zo lacherig waren, drong niet tot me door, tot ik het stukje bij Joop zag. 8-)
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 18 april 2012 @ 00:07:54 #48
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110468631
Morgen naar de ledenvergadering van de PVDA

Het *O* Moet *O* Eerlijker *O*
Eerlijk *O* Verdelen *O*
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 18 april 2012 @ 00:09:16 #49
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110468681
Met *O* Hansie *O* Spekman *O* En *O* Samsom *O* Gaan *O* Wij *O* Voor *O* De *O* Nr *O* 1 *O* !
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 18 april 2012 @ 00:10:19 #50
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110468713
VVD *O* KAN *O* WEL *O* INPAKKEN *O* WE *O* KOMEN *O* ERAAAAAN
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 18 april 2012 @ 00:59:32 #51
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110470022
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Joop.nl

[..]

Joop.nl is dan ook wel de meest kortzichtigste en stigmatiserende weblog die Nederland rijk (of kan ik beter arm) is. Als je daar je 'nieuws' af moet halen dan is er iets goed verkeerd.
Het komt toch uit haar mond?
pi_110591417
quote:
Vernietigend boek over PvdA

DEN HAAG - De PvdA krijgt vernietigende kritiek vanuit eigen gelederen. De sociaaldemocraten hebben geen visie over integratie, proberen vooral allochtone kiezers niet voor het hoofd te stoten en lopen weg voor problemen.

Dat constateert voormalig PvdA-Kamerlid Samira Bouchibti, die tot 2010 parlementariër was voor de partij. Ze haalt in het boek De Islam, de moslims en ik, dat woensdag verschijnt, hard uit naar haar vroegere collega’s.
Vooral op integratiegebied slaan de sociaaldemocraten volgens haar de plank volledig mis. "Hun taboes en vooringenomenheid staan een realistische aanpak van veel problemen in de weg”, schrijft ze. "De PvdA ziet niet dat de meerderheid van de allochtonen zich ook doodergert aan klaplopers onder de allochtone bevolking."
Nee echt?? Goh dit is toch een echte openbaring zeg.......benieuwd hoe lang men het nu nog durft te ontkennen hier :)
pi_110591723
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee echt?? Goh dit is toch een echte openbaring zeg.......benieuwd hoe lang men het nu nog durft te ontkennen hier :)
Ach het is al wel langer in de volksmond de Partij van de Allochtonen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 april 2012 @ 01:28:25 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110661227
Toch geinig hoe die PvdA'ers altijd in hun eigen nest schijten

Had ze het niet van te voren kunnen bedenken voor de de kamer in ging?
pi_110664109
Dus eerst roepen ze': Wij zijn overal tegen, wij stemmen overal tegen.

NU: wij willen wel meedenken hoor, we moeten snel met zijn allen aan de slag.

Als ze maar op het pluche kunnen zitten.....je zou maar stemmen op dit soort droeftoeters.
  maandag 23 april 2012 @ 09:34:12 #56
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_110664155
Dit is toch wel het mooiste staaltje draaikonterij, binnen 6 weken 180 graden draaien:

Samsom bereid tot regeren met Rutte (23-04-2012)
Samsom wil niet met VVD in kabinet (08-03-2012)

Alles voor dat pluche ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_110664187
quote:
99s.gif Op maandag 23 april 2012 09:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dus eerst roepen ze': Wij zijn overal tegen, wij stemmen overal tegen.

NU: wij willen wel meedenken hoor, we moeten snel met zijn allen aan de slag.

Als ze maar op het pluche kunnen zitten.....je zou maar stemmen op dit soort droeftoeters.
Het pluche is natuurlijk het streven van elke partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_110664203
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Dit is toch wel het mooiste staaltje draaikonterij, binnen 6 weken 180 graden draaien:

Samsom bereid tot regeren met Rutte (23-04-2012)
Samsom wil niet met VVD in kabinet (08-03-2012)

Alles voor dat pluche ?
Begrijpend lezen is ook een vak blijkbaar...
pi_110664302
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:54 schreef Arolsen het volgende:
De PvdA zou heel wat geloofwaardigheid terugwinnen als per direct Wim Kok en Jaques Wallage uit de partij getrapt zouden worden. Hun goedkeuring van het mensonterende beleid van Post.nl heeft laten zien dat ze geheel niets meer wensen te betekenen voor de kleine man.
De PvdA is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de daden van oud-politici die actief zijn in het bedrijfsleven. Niettemin heeft Samsom tegenover Kok zijn afkeuring laten blijken over de gemaakte keuzes, hoewel die overigens het gevolg zijn van doorgeslagen liberalisering en de manier waarop bedrijven worden gerund. Niet de dienstverlening, maar een commercieel gezond bedrijf staat daarbij voorop.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Joop.nl is dan ook wel de meest kortzichtigste en stigmatiserende weblog die Nederland rijk (of kan ik beter arm) is. Als je daar je 'nieuws' af moet halen dan is er iets goed verkeerd.
Joop.nl is niet beter of slechter dan andere vooringenomen, politiek-gekleurde weblogs/websites als GeenStijl en de Dagelijkse Standaard. Overigens is het gewoon een uitspraak die Jinek gedaan heeft en dus niet iets dat Joop.nl heeft verzonnen.
  maandag 23 april 2012 @ 09:56:16 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_110664631
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:36 schreef FTWO het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook een vak blijkbaar...
Ah, dus die artikelen spreken elkaar niet tegen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_110664765
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 09:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah, dus die artikelen spreken elkaar niet tegen?
Ik ben het op zich wel met je eens, maar Samsom stelt in het eerdere artikel eigenlijk dat hij een politieke samenwerking onwaarschijnlijk acht omdat de VVD zichzelf op grote afstand van de PvdA heeft gepositioneerd. En dat klopt natuurlijk ook gewoon. Dat hij gisteren zei open te staan voor een samenwerking, is niet verwonderlijk en hoeft niet per se te botsen met zijn eerdere uitlatingen. In wezen stelt Samsom dat hij bereid is in een coalitie te stappen met de VVD, ofwel hij sluit de partij niet uit. Zijn bezwaren blijven echter staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_110665196
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nee echt?? Goh dit is toch een echte openbaring zeg.......benieuwd hoe lang men het nu nog durft te ontkennen hier :)
Ik wil er wel een paar dingen over zeggen. Ten eerste dient zich de vraag aan waarom ze eerst (in 2005) een boek schreef met de titel "De moslim bestaat niet", om nu te komen met "De Islam, de moslims en ik"... Ik proef daar al enige tegenstrijdigheid.

Verder rijst de vraag wat ze dan zelf als kamerlid heeft bijgedragen. Kennelijk niet veel en kennelijk was er ook weinig wil bij haar aanwezig, aangezien ze zich na 4 jaar kamerlidmaatschap niet opnieuw verkiesbaar stelde.

Dat de PvdA geen pasklaar antwoord heeft op het integratievraagstuk, is al wel langer duidelijk. Maar voor de goede orde: geen enkele partij heeft dat. OF ze staan er ongeveer net zo in als de PvdA, OF ze verzanden in irrealistisch, populistisch gereutel.

Overigens signaleer ik bij de PvdA al enige tijd een toenemend kritische houding (al is deze inderdaad nog niet kritisch genoeg)
pi_110665390
quote:
99s.gif Op maandag 23 april 2012 09:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dus eerst roepen ze': Wij zijn overal tegen, wij stemmen overal tegen.
NU: wij willen wel meedenken hoor, we moeten snel met zijn allen aan de slag.

Als ze maar op het pluche kunnen zitten.....je zou maar stemmen op dit soort droeftoeters.
De PvdA heeft nooit gezegd dat ze "overal tegen" zijn. Ze hebben alleen gezegd dat ze de huidige gedoogcoalitie niet aan een meerderheid gingen helpen. Maar die regering is nu geschiedenis en het is wél nodig om voor 2013 een fatsoenlijke begroting te maken. Kortom: er is een nieuwe situatie. Eentje die overigens vergelijkbaar is met die van 2010, na de val van Balkenende-IV.

quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Dit is toch wel het mooiste staaltje draaikonterij, binnen 6 weken 180 graden draaien:

Samsom bereid tot regeren met Rutte (23-04-2012)
Samsom wil niet met VVD in kabinet (08-03-2012)
Alles voor dat pluche ?
Nee, dit is een staaltje onbegijpend lezen. Samsom heeft herhaaldelijk aangegeven dat hij weinig ziet in samenwerking met "deze VVD", doelend op de conservatieve, populistisch-rechtse koers. Hij heeft ook herhaaldelijk gesteld dat hij meer op had de "groene", sociaal-liberale Rutte.

En feitelijk zegt -ie nu nog steeds hetzelfde: partijen zullen over hun eigen schaduw heen moeten springen. Vrij vertaald: partijen zullen water bij de wijn moeten doen, moeten veranderen, toenadering moeten zoeken. En in het geval van de VVD betekent toenadering dus automatisch een beweging in sociaal-liberale richting.

Kortom: de beide uitspraken zijn volledig in lijn met elkaar, maar ja: om dat te snappen, moet je wat meer doen dan alleen simplistisch koppensnellen met als hoofddoel PvdA'tje bashen.
  maandag 23 april 2012 @ 10:27:26 #64
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_110665490
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:24 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, dit is een staaltje onbegijpend lezen. Samsom heeft herhaaldelijk aangegeven dat hij weinig ziet in samenwerking met "deze VVD", doelend op de conservatieve, populistisch-rechtse koers. Hij heeft ook herhaaldelijk gesteld dat hij meer op had de "groene", sociaal-liberale Rutte.

En feitelijk zegt -ie nu nog steeds hetzelfde: partijen zullen over hun eigen schaduw heen moeten springen. Vrij vertaald: partijen zullen water bij de wijn moeten doen, moeten veranderen, toenadering moeten zoeken. En in het geval van de VVD betekent toenadering dus automatisch een beweging in sociaal-liberale richting.

Kortom: de beide uitspraken zijn volledig in lijn met elkaar, maar ja: om dat te snappen, moet je wat meer doen dan alleen simplistisch koppensnellen met als hoofddoel PvdA'tje bashen.
Lijkt me nogal stug dat de VVD nu binnen een paar dagen een enorme ommezwaai gaat maken om met de PvdA overweg te kunnen denk je niet :').

Dat Samson gaat roepen dat elke partij water bij de wijn moet doen is simplistisch en populistisch gebral van iemand die inziet dat het pluche voor het grijpen ligt. De verkiezingen zijn dus gewoonweg al begonnen, en zijn praatje steekt hij overal in de media graag af. Niet serieus te nemen.

Samson heeft een hoop noten op zijn zang maar vergeet dat hij links ingehaald wordt door de SP en straks gevangen zit tussen 2 machtsblokken; de VVD en de SP. Ben benieuwd hoeveel toenadering de andere partijen willen gaan zoeken met de PvdA, zeker als blijkt dat er een kabinet gevormd kan gaan worden zonder hen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_110665673
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lijkt me nogal stug dat de VVD nu binnen een paar dagen een enorme ommezwaai gaat maken om met de PvdA overweg te kunnen denk je niet :').
Dat zal moeilijk worden idd, met de huidige VVD kan je als PvdA gewoon geen zaken doen.

quote:
Dat Samson gaat roepen dat elke partij water bij de wijn moet doen is simplistisch en populistisch gebral van iemand die inziet dat het pluche voor het grijpen ligt. De verkiezingen zijn dus gewoonweg al begonnen, en zijn praatje steekt hij overal in de media graag af. Niet serieus te nemen.
Precies, ik neem de politici die nu zeggen halsstarrig vast te houden aan hun eigen kroonjuweeltjes en daar geen enkel compromis over te zullen sluiten veel serieuzer :') .

quote:
Samson heeft een hoop noten op zijn zang maar vergeet dat hij links ingehaald wordt door de SP en straks gevangen zit tussen 2 machtsblokken; de VVD en de SP. Ben benieuwd hoeveel toenadering de andere partijen willen gaan zoeken met de PvdA, zeker als blijkt dat er een kabinet gevormd kan gaan worden zonder hen.
Ik vermoed dat een kabinet zonder de PvdA vormen nagenoeg onmogelijk zal zijn. Of de huidige coalitie zal zich flink moeten herstellen in de peilingen en VVD en CDA moeten het nog een keer willen proberen met Wilders.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_110665864
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:
Lijkt me nogal stug dat de VVD nu binnen een paar dagen een enorme ommezwaai gaat maken om met de PvdA overweg te kunnen denk je niet :').

Dat Samson gaat roepen dat elke partij water bij de wijn moet doen is simplistisch en populistisch gebral van iemand die inziet dat het pluche voor het grijpen ligt. De verkiezingen zijn dus gewoonweg al begonnen, en zijn praatje steekt hij overal in de media graag af. Niet serieus te nemen.

Samson heeft een hoop noten op zijn zang maar vergeet dat hij links ingehaald wordt door de SP en straks gevangen zit tussen 2 machtsblokken; de VVD en de SP. Ben benieuwd hoeveel toenadering de andere partijen willen gaan zoeken met de PvdA, zeker als blijkt dat er een kabinet gevormd kan gaan worden zonder hen.
Ik zal het je beter vertellen: de VVD had in 2010 al veel meer water bij de wijn moeten doen. Ze hadden moeten inzien dat ze weliswaar de grootste partij waren, maar dat de grootste partij nog nooit zo weinig zetels had (31) en dat het verschil met de tweede partij (30) nihil was. De kiezer sprak zich duidelijk uit voor een centrumkabinet van danwel VVD-PvdA met D66 en GroenLinks, danwel met het CDA. Dat waren de enige twee werkbare coalities met een ruime meerderheid.

Maar nee, in plaats van een breed gedragen meerderheidskabinet in een tijd van economische crisis, moest de VVD zonodig over rechts, waarvoor nauwelijks mandaat was, met ook nog eens een populistische, dubieuze en onbetrouwbare gedoogpartner. We zijn anderhalf jaar gesteggel en gezeik verder. Zelfs als je fan bent van rechts beleid, moet je vaststellen dat het beleid hopeloos faalt en dat deze regering alleen maar zorgt voor nog meer stilstand.

De VVD zal na de volgende verkiezingen niet over rechts kunnen regeren. Als men opnieuw de grootste wordt, zal men in zee moeten met partijen die linkser zijn dan de VVD (welke partijen dat ook zijn). Dat partijen "water bij de wijn moeten doen" is overigens mijn vertaling van Samsoms woorden.

Verder druipt de rancune af van je tekst. De verkiezingen zijn niet door toedoen van de PvdA begonnen, maar omdat VVD en CDA zonodig in zee wilden met een onbetrouwbare gedoogpartner die willens en wetens de boel laat klappen. Lees anders dit bericht eens:
http://www.powned.tv/nieu(...)lang_interessee.html

De PvdA wil op het pluche :') Goh, je meent het. Ken je politieke partijen die geen macht of invloed ambiëren?

Wat de verkiezingsuitslag wordt, is koffiedik kijken. Peilingen zijn momentopnames. Alleen de uitslag in september telt echt. Er is nog van alles denkbaar. En de maatregelen die partijen de komende tijd in de Tweede Kamer nemen (en steunen) zullen ook van invloed zijn op het stemgedrag.

Overigens zegt "voorbijgestreefd worden" of "gehalveerd worden" helemaal niks. Het CDA werd bij de vorige verkiezingen gehalveerd, maar regeerde doodleuk verder. De SP stond in 2006 met 25 zetels aan de kant. De PvdA op dit moment met 30 zetels. Eind jaren '70 was de PvdA zelfs de grootste partij, maar gingen CDA en VVD samen regeren. Ook zulke constructies zijn anno 2012 denkbaar: VVD en PVV (als de VVD überhaupt nog met de PVV wil regeren) zullen nooit groot genoeg zijn. Meer dan 60 zetels worden het echt niet. Blijven er dus nog 90 over. Er is wellicht wel een centrum-links kabinet te vormen waarbij de VVD als grootste partij buitenspel staat.
pi_110665993
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lijkt me nogal stug dat de VVD nu binnen een paar dagen een enorme ommezwaai gaat maken om met de PvdA overweg te kunnen denk je niet :').

Dat Samson gaat roepen dat elke partij water bij de wijn moet doen is simplistisch en populistisch gebral van iemand die inziet dat het pluche voor het grijpen ligt. De verkiezingen zijn dus gewoonweg al begonnen, en zijn praatje steekt hij overal in de media graag af. Niet serieus te nemen.
Gast, de verkiezingsstrijd begon al op het moment dat Verhagen zaterdag zn bek opentrok. Ik weet dus niet in wat voor naieve droomwereld jij leeft, maar elke partijleider zal zich zo nodig in bochten wringen om te winnen.

En dat jij vindt dat de PvdA niet serieus is te nemen, mag natuurlijk nauwelijks een verrassing heten. Je bent nu spijkers op laag water aan het zoeken en komt over als een wereldvreemd figuur dat voor het eerst van zn leven kennismaakt met politiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_110666062
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat zal moeilijk worden idd, met de huidige VVD kan je als PvdA gewoon geen zaken doen.
Mee eens. De VVD zal moeten veranderen en zal moeten inzien dat de huidige koers simpelweg te rechts is. Ook de VVD zal beseffen dat men zichzelf wel eens buitenspel kan zetten.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vermoed dat een kabinet zonder de PvdA vormen nagenoeg onmogelijk zal zijn. Of de huidige coalitie zal zich flink moeten herstellen in de peilingen en VVD en CDA moeten het nog een keer willen proberen met Wilders.
De tijd zal het leren. Een constructie met de PVV komt er zeker niet opnieuw. Rest voor VVD en CDA alleen nog het aanpappen met partijen als D66, GroenLinks, en ChristenUnie. Probleem is echter dat het CDA in de peilingen veel kleiner is dan in 2010. VVD en CDA zijn samen minder groot dan bij de verkiezingen in 2010. En D66 heeft weliswaar licht gewonnen, maar GroenLinks verliest juist weer.

Of constructies met VVD en PvdA als hart haalbaar zijn, hangt af van de omvang van die twee partijen, maar ook de omvang van D66 (paars) én niet te vergeten de SP. Want die is erg groot in de peilingen.
  maandag 23 april 2012 @ 10:47:07 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110666099
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zal het je beter vertellen: de VVD had in 2010 al veel meer water bij de wijn moeten doen. Ze hadden moeten inzien dat ze weliswaar de grootste partij waren, maar dat de grootste partij nog nooit zo weinig zetels had (31) en dat het verschil met de tweede partij (30) nihil was. De kiezer sprak zich duidelijk uit voor een centrumkabinet van danwel VVD-PvdA met D66 en GroenLinks, danwel met het CDA. Dat waren de enige twee werkbare coalities met een ruime meerderheid.

Maar nee, in plaats van een breed gedragen meerderheidskabinet in een tijd van economische crisis, moest de VVD zonodig over rechts, waarvoor nauwelijks mandaat was, met ook nog eens een populistische, dubieuze en onbetrouwbare gedoogpartner. We zijn anderhalf jaar gesteggel en gezeik verder. Zelfs als je fan bent van rechts beleid, moet je vaststellen dat het beleid hopeloos faalt en dat deze regering alleen maar zorgt voor nog meer stilstand.

De VVD zal na de volgende verkiezingen niet over rechts kunnen regeren. Als men opnieuw de grootste wordt, zal men in zee moeten met partijen die linkser zijn dan de VVD (welke partijen dat ook zijn). Dat partijen "water bij de wijn moeten doen" is overigens mijn vertaling van Samsoms woorden.

Verder druipt de rancune af van je tekst. De verkiezingen zijn niet door toedoen van de PvdA begonnen, maar omdat VVD en CDA zonodig in zee wilden met een onbetrouwbare gedoogpartner die willens en wetens de boel laat klappen. Lees anders dit bericht eens:
http://www.powned.tv/nieu(...)lang_interessee.html

De PvdA wil op het pluche :') Goh, je meent het. Ken je politieke partijen die geen macht of invloed ambiëren?

Wat de verkiezingsuitslag wordt, is koffiedik kijken. Peilingen zijn momentopnames. Alleen de uitslag in september telt echt. Er is nog van alles denkbaar. En de maatregelen die partijen de komende tijd in de Tweede Kamer nemen (en steunen) zullen ook van invloed zijn op het stemgedrag.

Overigens zegt "voorbijgestreefd worden" of "gehalveerd worden" helemaal niks. Het CDA werd bij de vorige verkiezingen gehalveerd, maar regeerde doodleuk verder. De SP stond in 2006 met 25 zetels aan de kant. De PvdA op dit moment met 30 zetels. Eind jaren '70 was de PvdA zelfs de grootste partij, maar gingen CDA en VVD samen regeren. Ook zulke constructies zijn anno 2012 denkbaar: VVD en PVV (als de VVD überhaupt nog met de PVV wil regeren) zullen nooit groot genoeg zijn. Meer dan 60 zetels worden het echt niet. Blijven er dus nog 90 over. Er is wellicht wel een centrum-links kabinet te vormen waarbij de VVD als grootste partij buitenspel staat.
Voordeel is wel dat de PVV nu door echt alle partijen in de hoek is te zetten. En niet op een manier zoals Geert dat wil, maar echt hard, en met feiten. Op alles wat hij nu zegt kan je een beetje honend reageren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110667652
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat jij vindt dat de PvdA niet serieus is te nemen, mag natuurlijk nauwelijks een verrassing heten. Je bent nu spijkers op laag water aan het zoeken en komt over als een wereldvreemd figuur dat voor het eerst van zn leven kennismaakt met politiek.
Jij voelt jezelf weer beter dan de rest?? Eens kijken hoeveel allochtonen dit jaar gaan stemmen....ik verwacht een hoop.
  maandag 23 april 2012 @ 11:39:15 #71
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_110667851
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, de verkiezingsstrijd begon al op het moment dat Verhagen zaterdag zn bek opentrok. Ik weet dus niet in wat voor naieve droomwereld jij leeft, maar elke partijleider zal zich zo nodig in bochten wringen om te winnen.
Dat zeg ik toch ook?

quote:
En dat jij vindt dat de PvdA niet serieus is te nemen, mag natuurlijk nauwelijks een verrassing heten. Je bent nu spijkers op laag water aan het zoeken en komt over als een wereldvreemd figuur dat voor het eerst van zn leven kennismaakt met politiek.
Wow, wat een frustratie. Wil je erover praten?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_110667856
quote:
99s.gif Op maandag 23 april 2012 11:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Jij voelt jezelf weer beter dan de rest??
Oh, nee hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat Scorpie dondersgoed weet hoe het politieke spelletje werkt. Hij houdt zich echter van de domme om zo de PvdA in het verdomhoekje te kunnen plaatsen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_110668064
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, nee hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat Scorpie dondersgoed weet hoe het politieke spelletje werkt. Hij houdt zich echter van de domme om zo de PvdA in het verdomhoekje te kunnen plaatsen.
Nou om de pvda in het verdomhoekje te stoppen hoef je geen moeite te doen en zeker niet te deon of je het niet begrijpt, kijk alleen al naar de partij en de onderlinge ruzies en messen in ruggen. Zeg maar de pvv manier maar dan via de linker afslag. Daar waarde pvda aanhangers in het pvv topic losgaan over slechte onderlinge samenwerking kan deze club met 'schijnheiligen' erover doceren.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 27 april 2012 @ 08:07:18 #74
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110850010
quote:
Kunduz-akkoord is valse start
op 26 april 2012

Er lag een unieke kans op een nieuwe start voor Nederland waarmee het begrotingstekort op orde gebracht had kunnen worden en de pijn die daarmee gepaard gaat eerlijk verdeeld had kunnen worden. Dit is niet die nieuwe start. Dit is een valse start.

Dit pakket zet leraren en politieagenten op de nullijn, jaagt VUT’ters de bijstand in, maakt de dagelijkse boodschappen procenten duurder, vermindert de kansen op een baan voor ouderen en vraagt vrijwel niets van de hoogste inkomens. De lasten eerlijk delen zou betekenen dat er eindelijk van hen ook een extra bijdrage wordt gevraagd.

De PvdA is dus teleurgesteld. Nederland had een nieuwe start kunnen maken. Maar nog meer dan teleurgesteld zijn wij strijdbaar. Zolang het pakket niet definitief is zullen wij iedere kans blijven grijpen om ervoor te zorgen dat het oplossen van de financiële problemen op een eerlijke en verantwoorde manier gebeurt.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:20:09 #75
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_110851187
De PvdA heeft dus gekozen voor een extremistische koers. Met de SP en de PVV wordt het dringen aan de populistische flank van het politiek spectrum. De PvdA geeft dus aan geen verantwoordelijkheid te willen nemen. Tja het kan verkeren, Samsong en Wilders die eendrachtig het kabinet gaan bestrijden.
pi_110851473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:20 schreef Oldie57 het volgende:
De PvdA heeft dus gekozen voor een extremistische koers. Met de SP en de PVV wordt het dringen aan de populistische flank van het politiek spectrum. De PvdA geeft dus aan geen verantwoordelijkheid te willen nemen. Tja het kan verkeren, Samsong en Wilders die eendrachtig het kabinet gaan bestrijden.
Ouwe spinnert... Wat is er extremistisch aan het verkiezingsprogramma of aan de doorgerekende aanpassing (die meer geld oplevert dan bij GL)?
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:32:27 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110851515
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:20 schreef Oldie57 het volgende:
Samsong.
Kim Sam Song?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110851628
Diederik,u draait en u bent niet eerlijk. _O_
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:55:09 #79
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_110852185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:36 schreef Quarant het volgende:
Diederik,u draait en u bent niet eerlijk. _O_
Diederik, u hebt u laten inpakken door de SP. U bent dus geen zelfstandige leider maar een bedrijfspoedel.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 27 april 2012 @ 09:55:55 #80
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110852217
Hou op jullie ;(
PVDA is de beste partij van NL :(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:18:20 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110852892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:55 schreef Paul het volgende:
Hou op jullie ;(
PVDA is de beste partij van NL :(
Nee, niet meer. Ze zijn de weg kwijt. Ze hadden een opgelegde kans om samen met de rest van de oppositie met De Jager een akkoord te sluiten en dus de basis te leggen voor een centrum-links Kabinet na de verkiezingen. Door zich in te graven op het '3% hoeft voor ons niet' standpunt, hebben ze zichzelf gediskwalificeerd en gaat de rest nu met de veren strijken. De omzwaai van Samsom kwam te laat. Ik snap de rest wel, dat ze er toen geen zin meer in hadden. Ze waren al een heel eind op dat moment.
De PvdA plaatst zich hiermee buiten het hele proces. En ik vrees met grote vreze dat ze dit de komende verkiezingen de kop gaat kosten. Tenzij na doorrekening van het nu voorliggende plan blijkt, dat half Nederland enorm gaat inleveren en de PvdA komt met een doorwrochte campagne, goed onderbouwd met cijfers, voor een beter plan.
Maar die kans acht ik erg klein.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:25:04 #82
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_110853097
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Maar die kans acht ik erg klein.
Dat denk ik ook. De PvdA is niet meer geinteresseerd in cijfers en feiten maar laat zijn oor hangen naar Roemer die niet wil bezuinigen en wil blijven doorgaan met het uitgeven van geld dat we niet hebben.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:27:21 #83
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110853158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:25 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. De PvdA is niet meer geinteresseerd in cijfers en feiten maar laat zijn oor hangen naar Roemer die niet wil bezuinigen en wil blijven doorgaan met het uitgeven van geld dat we niet hebben.
Dat laatste is sowieso kolder van jou. Je zou je eens wat objectiever kunnen proberen op te stellen. Gaan je posts kwalitatief ongetwijfeld van vooruit.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 27 april 2012 @ 15:41:54 #84
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110864520
http://www.eenvandaag.nl/politiek/40272/brede_steun_voor_akkoord_

Het akkoord dat VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie hebben gesloten kan rekenen op brede steun van kiezers : 69 procent is positief.

Dat blijkt uit onderzoek onder 14.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel. De achterban van de deelnemende partijen staat zelfs massaal achter de overeenkomst.

PvdA-achterban kritisch
PvdA-kiezers zijn verdeeld over de beslissing van Diederik Samsom om niet mee te onderhandelen. De grootste groep stemmers (49 procent) vindt het geen goede keuze van de PvdA, 40 procent wel. Bijna één op de drie PvdA-stemmers (31%) vindt dat de PvdA het partijbelang heeft laten gelden boven het landsbelang en vreest dat het de partij stemmen zal kosten. 65 Procent van de PvdA-stemmers staat achter het akkoord.

De GroenLinks-achterban is zeer positief over de beslissing van de partij om wel deel te nemen aan de onderhandelingen: 87 procent steunt Jolande Sap in die keuze.

Steun voor voorstellen
Veel bezuinigingen en hervormingen in het akkoord kunnen op dit moment rekenen op steun van kiezers: de verhoging van het hoge btw-tarief (54% voor), een versnelde verhoging van de AOW-leeftijd (68% voor), het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek voor aflossingsvrije hypotheken (80% voor), het versoepelen van het ontslagrecht (56% voor) en het instellen van de nullijn voor ambtenaren (73% voor).

Kiezers hebben wel moeite met bezuinigingen op de zorg, het aanpakken van het reiskostenforfait en het besluit om de belastingschijven (eenmalig) niet aan te passen aan de inflatie.

Terugdraaien bezuinigingen
64 Procent van de deelnemers is blij met de beslissing om de basisbeurs voor studenten niet te vervangen door een leenstelsel. Ook de extra investering van 200 miljoen in een duurzame economie (64% voor) valt goed. Het besluit om de geplande bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking terug te draaien valt minder goed: 60 procent van de deelnemers vindt terugdraaien een slechte zaak.

PVV-stemmers zijn in krappe meerderheid (51%) tegen het akkoord. De achterban van de SP is verdeeld: 43 procent vindt het een goede zaak, 42% niet.

Over het onderzoek
Aan het onderzoek deden ruim 14.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel mee. Het onderzoek vond plaats op 27 april 2012.

Het EenVandaag Opiniepanel bestaat uit ruim 40.000 mensen. Zij beantwoorden vragenlijsten op basis van een online onderzoek. De uitslag van de peilingen onder het EenVandaag Opiniepanel zijn na weging representatief voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2010.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:45:30 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_110864666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:55 schreef Paul het volgende:
Hou op jullie ;(
PVDA is de beste partij van NL :(
Ik ben ook teleurgesteld in de PvdA dat ze dit akkoord niet gesteund hebben. Maar ik zie nu dat ik niet alleen sta. Het zal vast een interessante ledenraad worden morgen Paul :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 april 2012 @ 15:58:52 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110865268
Samsom had gewoon zo snel mogelijk aan moeten haken. Maar het drietal oppositiepartijen dat de basis vormde was al tijden samen bezig, daar haak je ook niet heel makkelijk bij aan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 27 april 2012 @ 16:14:24 #87
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110865879
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ben ook teleurgesteld in de PvdA dat ze dit akkoord niet gesteund hebben. Maar ik zie nu dat ik niet alleen sta. Het zal vast een interessante ledenraad worden morgen Paul :P
:Y
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:35:13 #89
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110866703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:58 schreef rubbereend het volgende:
Samsom had gewoon zo snel mogelijk aan moeten haken. Maar het drietal oppositiepartijen dat de basis vormde was al tijden samen bezig, daar haak je ook niet heel makkelijk bij aan.
Het is ook geen makkelijke situatie; elke keuze heeft wel weer zo zijn tegenstanders.
pi_110869767
quote:
MSTERDAM – De PvdA verliest maar liefst 5 zetels na het aannemen van het begrotingsakkoord waarbij de partij niet betrokken was.

Foto: ANP
Dat blijkt uit een peiling die Maurice de Hond vrijdag hield onder 5000 kiezers.
Afgelopen zondag stond de partij onder leiding van Diederik Samsom nog op 24 zetels, dat waren er zes minder dan bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2010. Nu houdt de partij nog 19 zetels over.

Toch vindt slechts 35 procent van de PvdA-kiezers het niet verstandig dat de PvdA niet heeft ingestemd met het akkoord dat VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie hebben gesmeed. Van alle kiezers vindt 58 procent dat een onverstandige beslissing.
PvdA en PVV worden door alle kiezers als grootste verliezers gezien van de afgelopen week, met respectievelijk 58 en 66 procent. Tot de grootste winnaars worden D66 (51 procent) en GroenLinks (44 procent) gerekend.
De Jager
Een krappe meerderheid van alle deelnemers aan de peiling is positief (24 procent) of vrij positief (27 procent) over de inhoud van het akkoord.
Volgens verreweg de meeste mensen (49 procent) is dat in de eerste plaats te danken aan demissionair minister Jan Kees de Jager (Financiën). Hij voerde sinds woensdag overleggen met verschillende partijen om te horen wat hun wensen en ideeën waren.
Slechts 7 procent van de kiezers denkt in de eerste plaats aan demissionair premier Mark Rutte. Van de fractievoorzitters die bij de onderhandelingen zaten, wordt Alexander Pechtold (D66) met 8 procent het meest genoemd, gevolgd door Jolande Sap (GroenLinks) met 4 procent en Arie Slob (ChristenUnie) met 2 procent.
De fractievoorzitters van VVD en CDA, Stef Blok en Sybrand van Haersma Buma, worden helemaal niet genoemd. En 24 procent denkt aan ‘niemand in de eerste plaats’.
PVV
Een overgrote meerderheid van alle kiezers (79 procent) is achteraf bezien blij dat de PVV haar steun aan de regering van VVD en CDA heeft ingetrokken. Opvallend daarbij is dat van de VVD-kiezers slechts 59 procent daar blij mee is, tegenover 90 procent van de CDA-kiezers. Van de eigen PVV-aanhang staat 70 procent achter het besluit.
In de peiling verliest de PVV opnieuw 2 zetels en komt daarmee uit op 17 zetels. De partij van Geert Wilders, die vorige week de Catshuisonderhandelingen liet klappen, staat daarmee op het laagste punt sinds de Tweede Kamerverkiezingen.
SP
De SP was ook niet bij het akkoord betrokken, maar wint wel 1 zetel en is daarmee opnieuw samen met de VVD de grootste partij (beiden 31 zetels) in de peilingen.
Grootste winnaar is deze week GroenLinks, die met 3 zetels meer uitkomt op 8 zetels (tegenover nu 10 in de Tweede Kamer). CDA en D66 winnen beiden 2 zetels en staan daarmee op respectievelijk 13 en 17 zetels.
Daarmee staat de zogenaamde 'Kunduz-coalitie', de partijen die deze week tot een akkoord kwamen en eerder instemden met de Kunduz-missie komt daarmee in totaal op 76 zetels (tegen 77 zetels in de huidige Kamer). Dat is 6 zetels meer dan vorige week.
Was te verwachten. Vind de tactiek van de PvdA onbegrijpelijk. Met deze linkse koers hebben ze besloten te concurreren met de SP en de PVV, 2 partijen waar ze weinig zetels weg zullen halen.

Samsom had gewoon zonder voorwaarden direct zich in de onderhandelingen moeten opdringen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 09:48:03 #91
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110891915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:50 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Was te verwachten. Vind de tactiek van de PvdA onbegrijpelijk. Met deze linkse koers hebben ze besloten te concurreren met de SP en de PVV, 2 partijen waar ze weinig zetels weg zullen halen.

Samsom had gewoon zonder voorwaarden direct zich in de onderhandelingen moeten opdringen.
quote:
'Alexander, we moeten in beweging komen'
Laatste update: 27 april 2012 15:14 info
DEN HAAG - Het begon allemaal met een belletje afgelopen maandagochtend. "Alexander, volgens mij moeten we in beweging komen."

Foto: ANP
Het was ChristenUnie-fractievoorzitter Arie Slob die belde met D66-leider Alexander Pechtold.

Het zou het begin blijken van een turbulente week, waarin uiteindelijk GroenLinks, ChristenUnie en D66 samen met het demissionaire kabinet tot een noodpakket kwamen om het begrotingstekort in 2013 terug te dringen.

Slob is met zijn adequate optreden misschien wel dé held van de week. Een unicum, voor een politicus die in feite zojuist akkoord is gegaan met miljardenbezuinigingen waarbij niemand gespaard wordt.

In een interview met NU.nl, doet hij zijn verhaal.

Dat sluit mooi op elkaar aan: na zo’n spetterende week bent u vrijdag voorgedragen als lijsttrekker voor de ChristenUnie. Toeval?

"Ja, want ik heb zondag besloten beschikbaar te zijn en daar zou donderdagavond het bestuur zich over buigen, met dus dit resultaat."
"In toeval geloof ik natuurlijk niet, maar het is wel heel bijzonder."

Voor we vooruitblikken, een terugblik op de week. Hoe heeft u die ervaren?

"Het was wel emotioneel, dat mag je best weten. Dit gaat veel dieper dan het zoveelste debatje. Deze week ging het er even écht om. Ik denk ook dat het een ijkpunt was voor de parlementaire geschiedenis, maar dat zal moeten blijken."

De week begon ermee dat u na de val van het kabinet in feite de enige was die PVV-leider Wilders in het debat bekritiseerde. Waarom?

"Ik weet echt niet waarom ik de enige was. Deze man heeft Nederland in een chaos terecht laten komen. Dan kan het toch niet zijn dat hij niet ter verantwoording wordt geroepen? Ik heb geprobeerd naar boven te krijgen wat Wilders bewogen heeft."

Waarom liet de rest van de oppositie dat na denkt u?

"Daar gaan ze zelf over. Ik heb niet de tijd gehad om er met ze over te praten. Ik heb wel begrepen dat dit niet zo georganiseerd was, want dat dacht ik even. Dat had me ook heel onverstandig geleken."

Had u toen al het idee dat het land nog uit bestuurlijke en economische verlamming kon worden getrokken?

"Ook politieke verlamming. We zitten in een economische crisis die zich alleen maar verder verdiepte. Daar kwam nog eens een politieke crisis overheen. Dan ben je wel op de bodem beland van wat je met elkaar aan kunt."

Wanneer en vanuit welke hoek kwam deze week het eerste voorstel om eens samen met GroenLinks, D66 en ChristenUnie rond de tafel te gaan?

"Ik heb maandagochtend Alexander Pechtold (D66) gebeld: 'Alexander, volgens mij moeten we nu in beweging komen.' We noemden ook meteen GroenLinks, waarop Alexander contact zocht met Jolande Sap."
"We waren altijd al gedrieën met elkaar bezig als het op crisisaanpak aankwam. Wij hadden ook al in oktober 2011 een motie ingediend waarin we zeiden: als er bezuinigd moet worden, doen we mee, maar dan wel met hervormingen. En dat hebben we nu opgepakt."


En de PvdA dan?

"We gingen in eerste instantie dus even met z’n drieën zitten. Ook omdat we het crisisplan van de PvdA kenden, en dat in heel veel opzichten veel afwijkt van waar wij voor staan."
"Bijvoorbeeld op het gebied van zorg, gaan zij weer terug naar voor het jaar 2000, met de hogere wachtlijsten enzo. Dat is terug, en je moet vooruit."
"Op de arbeidsmarkt en de woningmarkt zagen we bij die partij weliswaar wél bewegingen, maar over de 3 procent begrotingstekort werd dan weer in allerlei bewoordingen gezegd dat het niet van de PvdA hoefde."


En de SGP dan?

"Die heeft geen crisisaanpak. Er lag niets van hen. En ze waren ook getalsmatig nog niet nodig."
"Daarbij kwam dat de partij de afgelopen tijd het kabinet op een aantal punten heeft gesteund, waar wij juist correcties wilden."

Wist minister Jan Kees de Jager (Financiën) woensdag dat u daar met z’n drieën op de kamer van Pechtold hem op zat te wachten?

"Jazeker. We hadden hem al ingelicht over onze gezamenlijke aanpak. Dat vond hij volgens mij prima."

Had u toen al het idee dat dit plan ook ging lukken?

"Nee, dat weet je echt pas op het moment dat zo’n akkoord bezegeld is."

Wat is precies de rol van De Jager geweest?

"Verkennen. Hij heeft naar ons moeten luisteren, hij heeft ons ook bevraagd op wat wij wilden. En we konden van hem informatie krijgen over de mogelijkheden."
"Ook deed hij suggesties en fungeerde hij als verbinding met het kabinet. Echt een verbinder. De minister van Financiën is daar denk ik ook bij uitstek geschikt voor."

Op welk punt heeft u voor uw gevoel met name over uw schaduw heen moeten springen?

"We hebben op heel veel terreinen bewegingen gemaakt die niet in ons verkiezingsprogramma zitten, maar die noodzakelijk zijn vanwege de crisis."
"De kritiek uit de achterban is vooralsnog beperkt. Ik denk dat het langer doorwerken bij mensen wel hard aankomt."

Eén punt van kritiek bleef gister evenwel hangen. Hoe houdbaar is dit akkoord?

"We moeten nu handelen. 12 september zijn verkiezingen, dat is democratie. Ik hoop dat partijen verantwoordelijkheidsbesef hebben, dat straks niet alles weer wordt omgegooid. En als na de verkiezingen nog een paar correcties kunnen worden toegepast, hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Maar het hart staat er: dat zijn de hervormingen."
"Het zou doodzonde zijn als na 12 september een heel grote SP en een heel grote PVV samen aan de macht komen en alles weer terug gaan draaien."

Acht u het waarschijnlijk dat VVD, CDA, GroenLinks, D66 en ChristenUnie ook na de verkiezingen samen verder gaan?

"Dit akkoord is inderdaad niet zonder betekenis. Maar als je een kabinet gaat smeden, komen er ook andere onderwerpen op tafel waar we het niet altijd met elkaar over eens zijn. Daar wil ik niet voor weglopen, dat zou ik nooit doen, maar dat moeten we nog even zien."
Met welke boodschap gaat u nu de verkiezingen in?

"Ook in crisistijd kunnen er nog idealen zijn."
Welke tactiek? Slob geeft hier toe dat ze de PvdA erbuiten hebben gehouden.
  zaterdag 28 april 2012 @ 09:50:32 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110891958
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 09:48 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Welke tactiek? Slob geeft hier toe dat ze de PvdA erbuiten hebben gehouden.
Bij P&W zei hij wat anders:

quote:
Er zijn oprechte pogingen geweest om de PvdA erbij te halen, maar de partij lag zelf dwars. Dat zeiden de fractievoorzitters van D66, GroenLinks en ChristenUnie, de drie partijen die gisteren met VVD en CDA een nieuw akkoord vormden, vandaag bij Pauw en Witteman.

Bij het zogenoemde 'wandelgangenakkoord' is de PvdA niet betrokken. Maar volgens Alexander Pechtold (D66), Jolande Sap (GroenLinks) en Arie Slob (GroenLinks) hebben ze de partij niet vanaf het begin genegeerd. Sap: 'PvdA gaf alleen aan wat ze niet wilden.' Slob: 'Op een gegeven moment moesten we gewoon door.'

Volgens Pechtold is het best begrijpelijk dat de PvdA 'aarzelde'. 'Mijn gevoel is dat niemand woensdagavond nog dacht dat het zou lukken. Dat is niemand kwalijk te nemen. Voor de PvdA is het best een gok om hieraan mee te doen.'

Sap wil graag een zo progressief mogelijke coalitie vormen na de verkiezingen. 'Als de verkiezingsuitslag het toelaat, zou ik graag de VVD of het CDA willen wippen voor de PvdA.'
http://www.volkskrant.nl/(...)wel-bij-hebben.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 28 april 2012 @ 09:52:26 #93
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110891990
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bij P&W zei hij wat anders:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)wel-bij-hebben.dhtml
Tja, dan is het kiezen, ik ga voor het interview van nu.nl.
pi_110892170
Diederik Samsom lijkt te zijn getackeld door het oprechte drietal.

De SGP is, heel toevallig, naar eigen zeggen ook buitengesloten.

quote:
Boze Van der Staaij verwijt Pechtold 'gezwam'

Video SGP-leider Van der Staaij is geirriteerd dat D66-fractievoorzitter Pechtold de SGP niet heeft gevraagd om mee aan tafel te zitten.
http://nos.nl/video/36696(...)pechtold-gezwam.html
  zaterdag 28 april 2012 @ 10:09:07 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110892279
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:02 schreef yyyentle het volgende:
Diederik Samsom lijkt te zijn getackeld door het oprechte drietal.

De SGP is, heel toevallig, naar eigen zeggen ook buitengesloten.

[..]

http://nos.nl/video/36696(...)pechtold-gezwam.html
Op nu.nl zegt Slob daarover:

quote:
En de SGP dan?

"Die heeft geen crisisaanpak. Er lag niets van hen. En ze waren ook getalsmatig nog niet nodig."
"Daarbij kwam dat de partij de afgelopen tijd het kabinet op een aantal punten heeft gesteund, waar wij juist correcties wilden."
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 28 april 2012 @ 10:37:17 #96
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110892707
Straks naar Utrecht *O*
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 april 2012 @ 14:33:20 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110898041
Die drie hadden al lang contact, al een jaar omdat ze bij de vorige algemene beschouwingen ook een aantal dingen samen ingediend hebben. En hun plannen lagen in dit geval ook het dichts bij elkaar omdat ze alle drie wel wilden tekenen voor 3% met de juiste tegemoetkomingen. Als je dan maar een paar dagen hebt vind ik het niet heel gek dat het zo gelopen is. PvdA had er alleen veel simpeler in moeten staan. Door dat moeilijk doen staat het nu stom.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 28 april 2012 @ 15:12:50 #98
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_110899122
Ik zit nu in de zaal in Utrecht
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_110956730
Ronald Plasterk: 'Did I do that?' :|W

Plasterk de mist in met tweet over Thielemans

DEN HAAG - Pijnlijk moment voor PvdA’er Ronald Plasterk. Het Tweede Kamerlid ving met een half oor een bericht op het Journaal op over de negentigste verjaardag van Toots Thielemans. Plasterk dacht echter te verstaan dat de gevierde mondharmonicaster is overleden en stuurde een bedroefde tweet de wereld in over diens vermeende dood.


“Toots Thielemans is vandaag overleden op 90-jarige leeftijd”, zo twitterde Plasterk in het Engels met daarbij een link naar een YouTube-video van een optreden vanThielemans.
Het Kamerlid werd direct terechtgewezen door enkele mede-twitteraars. Met het schaamrood op de kaken maakte Plasterk zijn excuses. “Oops, had net een prachtige link naar Toots Thielemans, maar met fout bericht. Hij is jarig, berengezond! Excuus, en #Toots nog vele jaren.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110956769
Ik heb een vriendin die heel actief is voor de PVDA,
maar elke keer als ik haar vraag of ze blij/tevreden is met hoe de PVDA iets aanpakt heeft ze altijd kritiek xd
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')