quote:
Op maandag 14 mei 2012 18:34 schreef An24 het volgende:[..]
[..]
Ja het gaat pijn doen en ja ik ga ze missen. Ondertussen zijn ze allemaal erg knuffelig geworden. Elke avond zitten we met vier kittens op schoot en de grote katten ook op de bank. Vooral Cassi is erg op mensen gericht. Gelukkig mag zij drie weken langer blijven omdat het baasje eerst op vakantie gaat.
Dus ja deels pijn in het hart, anderzijds ook wel weer lekker als er weer rust komt. Het is nu wel heel druk in huis

Tja, dat heb ik met die twee (drie) kerels in huis ook... Soms ben ik blij dat ik naar m'n werk mag!

quote:
Op maandag 14 mei 2012 22:50 schreef megamandy het volgende:Wil even zeggen dat ik het echt prachtige katten vind! En wat ik hier lees (o.a. dat je ze best lang bij je houdt voordat je ze weg geeft) ben je een goede fokster

Nu woon ik nog bij mijn ouders maar als ik ga samenwonen wil ik ook twee katten (het liefst ook uit hetzelfde nest, dat is zo lief soms hoe die beesten met elkaar om blijven gaan) en ben mij nu aan het oriënteren wat voor een ras ik wil.
Nu heb ik een Britse Korthaar en in huis loopt ook een rode htk rond maar die mag/kan ik niet meenemen als ik verhuis. Helaas zitten in veel lijnen van de Britse Kortharen toch wel veel genetische fouten helaas. En soms mis ik toch wel het aanhankelijke van op de schoot komen liggen, iets wat de rode kater dan wel weer doet maar ik ben meer van de forse katten

Maar het zal nog wel een aantal jaar duren tot ik genoeg geld heb om te verhuizen + katten te kopen.
Ik ben ook altijd gek geweest op grote katten (terwijl we vroeger nooit katten hadden, maar honden!). En mijn eerste kat was ook groot. De tweede is veel kleiner (maar 1 bonk spier) en de derde (de eerste is helaas veel te vroeg overleden) is weer een grote kat. Alle drie merk-onbekend.
Ik weet niet of ik ooit een kitten zou nemen, ze zien er lief uit maar je kunt nog niet echt zien hoe ze uiteindelijk gaan worden. Dat is het voordeel van een asielkat (hoewel die ook kunnen veranderen, kijk maar naar onze Rooie, die is veranderd van een angstige, schichtige kat die nog niet eens over z'n rug mocht aaien, naar een lieve (ietwat schichtige) kat, die het lieft helemaal in je kruipt...
Maar zo'n Noor, zou zeer goed staan in ons huis! (:P) (maar dan moet hij wel een anti-klit vacht hebben, want ons huis heeft ook een hele boel landbouw grond om zich heen! dat is het voordeel van kort-harigen...)