pi_110536010
registreer om deze reclame te verbergen
Heb op m'n werk de tas klaar staan met kleding voor de sporschool, ga morgen weer eens proberen..ik heb sinds ik ben gestopt met roken niet zulke afkick verschijnselen gehad als ik nu heb van die medicatie. De eerste twee dagen dat ik het begon te slikken waren ook...ehh...interesant. Zeg maar. Dus ik had het wel een beetje verwacht.
ESF fan. Vader van een baletdanser. Recreatief wielrenner(ongeschoren), enthousiast vakantiefietser. ABBA en Slayer op dezelfde dag, waarom niet? Dropkick Murphy's. Dichter en Bluesmens.
pi_110543557
Vandaag niet gelopen, te drukke dag. Vanochtend om 8 uur ziekenhuisafspraak in Leeuwarden, daarna door naar Dordrecht, vlug de vuile vaat erdoor gejast en eten gemaakt, door naar het werk in Capelle a.d. IJssel, en nu tot 22:00 aan het werk. Daarna half uurtje naar Dordrecht rijden en dan morgen weer een hele dag werken. Dan zaterdag weer werken en na het werk nog ff een half uurtje hardlopen denk ik dan maar.
Wel gevoelige knieën overgehouden aan de vorige hardloopsessie, hoewel ik het lopen beter volhield dan de voorgaande keren. 3 Min aan een stuk hardlopen is nu haalbaar, terwijl ik 2,5 weken geleden nog moeite had met 1 minuut :)
pi_110544165
quote:
Wenen - Hongarije - Graz- Wenen - Donau volgen tot de tijd op is - trein terug in Regensburg pakken - fietstocht
Vet.

Fietsen werkt trouwens ook therapeutisch, mooi dat je knieën je er waarschijnlijk niet zo in zullen belemmeren.
Dosis sola venenum facit
3046km gefietst 566km hardgelopen
"Die Einen hör' ich sagen Ich sei der alte nicht mehr. Und wieder Andere sich beklagen Dass ich noch der alte wär'"
pi_110544236
:), wil je de vervolgcursussen Fredduh?

ik ga zaterdag mee doen met de geinloop, 5 km in wedstrijd verband, gewoon omdat het kan. Morgen heel rustig fietsen :)
pi_110546362
Vervolgcursus heb ik op dit moment nog niet nodig haha :D Best zwaar, m'n knieën moeten echt aardig wennen. Ben al wel leuke muziek aan het bij elkaar pakken zodat ik een lekker loopritme kan houden.
  donderdag 19 april 2012 @ 23:12:53 #81
308981 Narcotical
Best in the World
pi_110546485
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 23:03 schreef Freddeh het volgende:
Vervolgcursus heb ik op dit moment nog niet nodig haha :D Best zwaar, m'n knieën moeten echt aardig wennen. Ben al wel leuke muziek aan het bij elkaar pakken zodat ik een lekker loopritme kan houden.
Fijn om te horen dat je het leuk vind, nu hopen dat het ook mee gaat helpen aan het afvallen! :). Probeer iig wel je knieen te ontzien door lichtvoetig te lopen, maar daar zal je wss zelf ook al wel aan gedacht hebben ;).

Wat voor muziek zoek je precies om op te lopen? :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
The Challenge - Tot streefgewicht: 5.5 kg
pi_110550259
Iets hoger tempo en een beetje vrolijk (ben redelijk gevoelig voor muziek heb ik gemerkt). Waar ik echt waanzinnig vrolijk van word is "call me maybe" van Carly Rae Jepsen, heeft ook een lekker tempo. "Stronger" van Kelly Clarkson is ook cool. Nog lastig om een lading muziek met een goed tempo bij elkaar te zoeken die niet te deprimerend is, zelfs vrolijke nummers hebben er tegenwoordig muziek onder hangen waarvan je depri kan worden (ik iig). Ik heb zaterdag dienst dus dan kan ik op m'n gemak door m'n hele mp3 collectie heen bladeren op zoek naar wat ik nodig heb :)

Geheel offtopic... Waar ik overigens helemaal gestoord van begin te worden, is dat ik als ik "Stronger" van Kelly Clarkson hoor, dat ik dan altijd "Kids" van MGMT er doorheen hoor in m'n hoofd. Benieuwd wie het van wie gejat heeft...
pi_110551262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Vet.
Fietsen werkt trouwens ook therapeutisch, mooi dat je knieën je er waarschijnlijk niet zo in zullen belemmeren.
Yep, en ik heb voor de Donau en die kant van Oostenrijk gekozen omdat het lekker vlak is. Ik heb nu zelfs al een paar campings uitgekozen (vorig jaar in Belgie/Luxemburg keek ik 's ochtends waar ergens in de buurt van waar ik naar toe reed een camping zou zitten, goede manier om afstanden verkeerd in te schatten en te verdwalen) en ik ga bij de tent koken ipv de pizeria induiken. goedkoper en meer survival (lees met ironie) gevoel.

Dat de route ook heel populair is bij bejaarden met trapondersteuning doet wel wat af aan de stoerheid, maar ach...ik ben wel de hele dag aan het fietsen, dus dat is goed om het afvallen weer eens een beetje op te pakken, sta nu stil op dat gebied :@
ESF fan. Vader van een baletdanser. Recreatief wielrenner(ongeschoren), enthousiast vakantiefietser. ABBA en Slayer op dezelfde dag, waarom niet? Dropkick Murphy's. Dichter en Bluesmens.
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:19:13 #84
308981 Narcotical
Best in the World
pi_110551625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:25 schreef Freddeh het volgende:
Iets hoger tempo en een beetje vrolijk (ben redelijk gevoelig voor muziek heb ik gemerkt). Waar ik echt waanzinnig vrolijk van word is "call me maybe" van Carly Rae Jepsen, heeft ook een lekker tempo. "Stronger" van Kelly Clarkson is ook cool. Nog lastig om een lading muziek met een goed tempo bij elkaar te zoeken die niet te deprimerend is, zelfs vrolijke nummers hebben er tegenwoordig muziek onder hangen waarvan je depri kan worden (ik iig). Ik heb zaterdag dienst dus dan kan ik op m'n gemak door m'n hele mp3 collectie heen bladeren op zoek naar wat ik nodig heb :)

Geheel offtopic... Waar ik overigens helemaal gestoord van begin te worden, is dat ik als ik "Stronger" van Kelly Clarkson hoor, dat ik dan altijd "Kids" van MGMT er doorheen hoor in m'n hoofd. Benieuwd wie het van wie gejat heeft...
Probeer je dan ook om in de beat van de muziek te lopen? :)
pi_110557902
Pijnloos getrained!!!

Ik moest van de fysio het volgende schema volgen:
30 minuten lang fietsen:

5 min warm up
1 minuut op 110 rpm, hartslag 144
2 min op 75 rpm, hartslag 117
5 min cooling down

En verrek, als ik dat ritme volg, en die hartslagen als target neem. heb ik geen pijn! Voel nu wel dat ik gewerkt heb, dus absoluut niet op het gemak gedraaid, en een klein beetje napijn zit er volgens mij wel aan te komen, maar ik moest ook absoluut een rustdag tussen twee trainingen in doen van haar. Dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Maar gewoon sporten zonder pijn...was bijna vergeten hoe je dat doet!
pi_110558452
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:19 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Probeer je dan ook om in de beat van de muziek te lopen? :)
Dat niet per sé, maar van die hele rustige muziek remt me alleen maar af. Kan ik net zo goed direct een half uur gaan wandelen...
pi_110576900
Narc, een paar voorbeeldjes van waar ik goed op loop en die een beetje positieve vibe afgeven:

* Kelly Clarkson - Stronger
* Carly Rae Jepsen - Call me maybe
* Ke$ha - Tik tok
* Katy Perry - Last Friday night
* LMFAO - Party rock anthem
* Agnes - Release me
* Eric Prydz - Call on me

Wat ook heerlijk tempo heeft zijn de volgende nummers (ik houd echt van deze nummers) maar die hebben niet meer zo'n positieve vibe:

* Tv on the Radio - Wolf like me
* Anberlin - Enjoy the silence
* Shiny Toy Guns - You are the one

Dus ideeën wat er nog meer in omloop is waar ik een beetje wat aan heb bij het lopen?
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:59:14 #88
308981 Narcotical
Best in the World
pi_110577587
Staan op het moment wel meer van dit genre nummers in de top 40 :). Dus wellicht zit daar nog wat voor je tussen
pi_110578878
- verwijderd door admin - senk joe!
pi_110586127
DnB is wel tof inderdaad, maar qua ritme zou ik er helemaal gek van worden tijdens het hardlopen of fietsen. Probeer het maar eens bij te houden :') Hoewel ik wel zo thuis ben als ik dan in de auto zit van Zoetermeer naar Appelscha. Heb het ooit binnen 2 uur gedaan, maar veel korter lukt niet denk ik.

Anyway, ik duik ff de top 40 in :)
pi_110586248
Wat een wijvenmuziek Freddeh :P
pi_110586318
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat een wijvenmuziek Freddeh :P
Dank je :) Loopt wel prima, en heb positieve vibes nodig, zeker op dit moment.
pi_110589328
Voel de kracht, en voel hem in je stromen. Je voeten lopen snel en licht, want jij bent je voet, licht als een vlinder. Jij bent de vlinder, je bent sterk. Zweef op de warme lucht...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 12:12:51 #94
162870 motorbloempje
Make that the cat wise...
pi_110589389
Ah, we hebben dezelfde sportmuziek'smaak' Freddeh! Normaal vind ik 't verschrikkelijk, maar voor hardlopen en spinnen vind ik dat soort muziek echt heerlijk!
Op donderdag 18 oktober 2012 00:02 schreef Prissor het volgende:
Motorbloempje of hor dan ook jij bent de meest waardeloze admin op heel het internet.
Wolve en ik hebben een huis gekocht in Yorkshire!
pi_110589519
Vrouwen onder elkaar :P
- verwijderd door admin - senk joe!
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 12:18:52 #96
162870 motorbloempje
pi_110589533
/care, heb 't in m'n mp3 speler, dus mensen hoeven er niet verplicht bij mee te genieten!
Motorbloempje of hor dan ook jij bent de meest waardeloze admin op heel het internet.
  zaterdag 21 april 2012 @ 12:23:05 #97
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_110589625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:45 schreef Freddeh het volgende:
Narc, een paar voorbeeldjes van waar ik goed op loop en die een beetje positieve vibe afgeven:

* Kelly Clarkson - Stronger
* Carly Rae Jepsen - Call me maybe
* Ke$ha - Tik tok
* Katy Perry - Last Friday night
* LMFAO - Party rock anthem
* Agnes - Release me
* Eric Prydz - Call on me

Wat ook heerlijk tempo heeft zijn de volgende nummers (ik houd echt van deze nummers) maar die hebben niet meer zo'n positieve vibe:

* Tv on the Radio - Wolf like me
* Anberlin - Enjoy the silence
* Shiny Toy Guns - You are the one

Dus ideeën wat er nog meer in omloop is waar ik een beetje wat aan heb bij het lopen?
Als ik die muziek hoor wil ik eigenlijk alleen maar keihard wegrennen. Dus misschien werkt het idd wel.
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 12:28:06 #98
162870 motorbloempje
pi_110589729

Binnenkort maar 's even op de iPod zetten 8-)
pi_110590411
Ik fiets vaak met de decibel weekendmix. Is vaak dezelfde stijl muziek die jullie hier posten en dan bijna een uur aan elkaar gemixt. Ik kan daar lekker op door fietsen. Je kunt ze gewoon downloaden via podcasts en dan op je mp3 speler knallen.
If it is to be,
it is up to me
pi_110592316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:18 schreef eentwee het volgende:
Vrouwen onder elkaar :P
:')
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:28 schreef motorbloempje het volgende:

Binnenkort maar 's even op de iPod zetten 8-)
Denk dat ik binnenkort maar een trainingsbroek met panterprint ga bestellen voor het hardlopen ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:58 schreef the85mc het volgende:
Ik fiets vaak met de decibel weekendmix. Is vaak dezelfde stijl muziek die jullie hier posten en dan bijna een uur aan elkaar gemixt. Ik kan daar lekker op door fietsen. Je kunt ze gewoon downloaden via podcasts en dan op je mp3 speler knallen.
Ga ik ff naar kijken :)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')