abonnement Unibet Coolblue
pi_120234057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:26 schreef waaromniet1988 het volgende:
Nadat jij je CV en motivatiebrief opstuurt, kun je een telefoontje verwachten.

Wat kan je verwachten van dit telefoontje en waarom doen ze dit?
Ik neem aan dat dit telefoontje twee kanten op kan:
1. Hoi. We willen je graag uitnodigen voor een test en/of sollicicatiegesprek.
2. Hoi. Sorry maar we willen je niet.

Of snap ik je vraag nou zo verkeerd? :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_120234164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:26 schreef waaromniet1988 het volgende:
waarom doen ze dit?
Omdat ze weinig te doen hebben :D
pi_120234207
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:40 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit telefoontje twee kanten op kan:
1. Hoi. We willen je graag uitnodigen voor een test en/of sollicicatiegesprek.
2. Hoi. Sorry maar we willen je niet.

Of snap ik je vraag nou zo verkeerd? :P
Ik ben gebeld, maar er werd gevraagd naar mijn motivatie en een paar losse inhoudelijke vragen. Echter ze hebben niet medegedeeld over testen die ik moet maken
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_120234243
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:55 schreef ejfaar het volgende:

[..]

:N
Nederlandse spelling is inderdaad niet mijn sterkste kant plus dat ik niet specifiek op een positie had gesolliciteerd maar een telefoontje heb gekregen of ik interesse had.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120234249
Komt nog wel, mits ze je niet direct afwijzen
pi_120310842
vroeg me af wat de meeste antwoorden op de volgende sollicitatie vraag:
Wat is je grootste passie?
Ik neem aan dat de recruiter graag iets wilt horen wat aansluiting heeft met het kantoor of vergis ik me nu?
pi_120315995
Voetbal :Y
pi_120325122
Zo'n vraag kan om heel veel redenen gesteld worden in mijn ogen. Als je zenuwachtig bent is het meestal een goede manier om iemand wat tot rust te brengen, je kan er uit halen of je meer een einselganger bent of in groepen wilt leven, je kan het verschil horen tussen waar je werkelijk passie voor hebt en waar je sociaal gewenste antwoorden geeft etc.
pi_120464400
Heeft iemand enig idee hoe de huidige overuren compensatie van KPMG nu in elkaar zit, na het eerder afschaffen van de betaalde compensatie? (zie:http://www.accountant.nl/(...)eren+en+schrapt.aspx)

Is daar nu ook een zogenaamde tijd-voor-tijd regeling zoals bijv. Deloitte en Pwc hanteren? En hoe zitten ze daar qua vakantiedagen? Pwc zit erg ruim met 30, Deloitte toch een stuk krapper met 26 maar daar krijg je wel alle overuren terug in tijd, bij PwC zijn de eerste 5 uren p. week voor jezelf. Iemand die me hier meer over kan vertellen?
pi_120857794
- Ernst & Young zijn de eerste 100 uur p/j eigen tijd.

- KPMG is naar beneden bijgesteld. Het aantal overuren dat je hier maakt (en niet meer krijgt) zou worden meegenomen bij je salarisverhoging. Dit wordt niet heel serieus genomen door het personeel (is mijn ervaring).

- PWC betaalt inderdaad de eerste 5 uur p/w niet. Ik ben dan altijd benieuwd hoe het zit met de mensen die 3x 40 uur p/w maken en dan vervolgens 1x 60 uur p/w (op papier dan, door hun overuren te 'sparen').

[ Bericht 30% gewijzigd door Dr.Cooper op 28-12-2012 13:00:53 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:22:27 #191
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_120864460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:21 schreef Dr.Cooper het volgende:
- Ernst & Young zijn de eerste 100 uur p/j eigen tijd.

- KPMG is naar beneden bijgesteld. Het aantal overuren dat je hier maakt (en niet meer krijgt) zou worden meegenomen bij je salarisverhoging. Dit wordt niet heel serieus genomen door het personeel (is mijn ervaring).

- PWC betaalt inderdaad de eerste 5 uur p/w niet. Ik ben dan altijd benieuwd hoe het zit met de mensen die 3x 40 uur p/w maken en dan vervolgens 1x 60 uur p/w (op papier dan, door hun overuren te 'sparen').
En Deloitte:

Deloitte heeft nu een 35/45 regeling. In het voorjaar 10 weken standaard 45 uur werken, in het najaar 10 wekend standaard 35 uur. Eventuele overschrijding van de 35 of 45 uur, krijg je gewoon als verlof terug.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_120872085
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:22 schreef KaBuf het volgende:

[..]

En Deloitte:

Deloitte heeft nu een 35/45 regeling. In het voorjaar 10 weken standaard 45 uur werken, in het najaar 10 wekend standaard 35 uur. Eventuele overschrijding van de 35 of 45 uur, krijg je gewoon als verlof terug.
Goede regeling. Is het mogelijk om 4 x 9 (-1) te doen? Ik hoop dat zoiets wordt opgepakt door andere kantoren.

De enige opmerking is, hoe combineer je dit met de studie? Een groot aantal big 4 (junior) mensen zal één dag per week aan de opleiding spenderen (RA of RE bijvoorbeeld).
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:38:05 #193
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_120879602
In SAP staat gewoon vijf maal 7 of 9 uur.
Voor ons kantoor is afgesproken dat studie ook gewoon voor de hele dag, dus 7 en 9 uur geschreven mag worden. Uiteindelijk dus gewoon 8 uur.

En je mag meestal zelf wel kiezen hoe je je uren maakt, als je maar aan het totaal komt. Afhankelijk van de manager of course.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_121087181
Ook nog ideeën over mobiliteitsregeling verschillen tussen de kantoren? Deloitte lijkt er qua (sec.) arbeidsvoorwaarden dus goed uit te komen, er vanuit gaande dat salarissen ongeveer gelijk zijn.
pi_121092351
Al ben ik absoluut van mening dat het belangrijk is om naar de arbeidsvoorwaarden te kijken, denk ik zelf dat je eventuele korte termijn meest gunstige voorwaarde je op de lange termijn niet gelukkiger maakt. Ik verwacht dat de echte verschillen heel klein zijn en je beter kunt kijken naar hoe je gesprekken vind gaan bij deze bedrijven om dan te kijken waar je jezelf het beste vindt passen.

Als je op korte termijn geld wil verdienen kan je beter bij een internal audit bij een financial aan de slag (als ze je al aannemen zonder ervaring). Zelf vind ik over het algemeen een paar jaar Big-4 ervaring wel een betere stap voor een carriere.
pi_121097552
Voor de arbeidsvoorwaarden zou ik nooit bij een big-four aan de slag gaan. Toen ik begon waren de andere aanbiedingen die ik had financieel allemaal veel aantrekkelijker, en doe hoef je ook nog eens minder uur te werken. Bij de big-four ga je wat mij betreft omdat jij wilt investeren in jezelf en zo snel mogelijk in een breed kader ervaring wilt opdoen. Denk aan vaktechnische kennis, specifieke kennis van de verschillende sectoren, ervaring in werken onder hoge druk en strikte deadlines etc. etc. Allemaal dingen die later in je carriere door toekomstige werkgevers zal worden gewaardeerd. Bijkomend voordeel is dat de kantoren in mijn ervaring heel makkelijk zijn in het faciliteren van al je wensen met betrekking tot externe opleidingen en cursussen.
  maandag 7 januari 2013 @ 20:28:49 #197
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121284463
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:24 schreef Ravvie het volgende:
Voor de arbeidsvoorwaarden zou ik nooit bij een big-four aan de slag gaan. Toen ik begon waren de andere aanbiedingen die ik had financieel allemaal veel aantrekkelijker, en doe hoef je ook nog eens minder uur te werken. Bij de big-four ga je wat mij betreft omdat jij wilt investeren in jezelf en zo snel mogelijk in een breed kader ervaring wilt opdoen. Denk aan vaktechnische kennis, specifieke kennis van de verschillende sectoren, ervaring in werken onder hoge druk en strikte deadlines etc. etc. Allemaal dingen die later in je carriere door toekomstige werkgevers zal worden gewaardeerd. Bijkomend voordeel is dat de kantoren in mijn ervaring heel makkelijk zijn in het faciliteren van al je wensen met betrekking tot externe opleidingen en cursussen.
Ik moet zeggen dat de arbeidsvoorwaarden voor iemand die rechtstreeks uit school komt niet verkeerd zijn hoor. Ik kan me wel voorstellen dat je na een paar jaar werkervaring wel iets anders zou willen..
pi_121319132
Dat gaat lekker. Bij 2 kantoren van de Big 4 afgewezen voor een Master afstudeerstage.

Echt klote :(

Het is deels mijn schuld aangezien ik pas in December ging solliciteren, maar ik had toch meer verwacht. Ik had beide kantoren leren kennen via inhousedagen, maar het mocht niet baten.

Wat raden jullie mij nu aan?

Proberen via de andere kantoren of is het te laat.

Ik zag de stage als een manier om uiteindelijk een contract te krijgen bij hun. Zijn er andere manieren om toch aan dit contract te komen?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_121319643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:48 schreef waaromniet1988 het volgende:
Dat gaat lekker. Bij 2 kantoren van de Big 4 afgewezen voor een Master afstudeerstage.

Echt klote :(

Het is deels mijn schuld aangezien ik pas in December ging solliciteren, maar ik had toch meer verwacht. Ik had beide kantoren leren kennen via inhousedagen, maar het mocht niet baten.

Wat raden jullie mij nu aan?

Proberen via de andere kantoren of is het te laat.

Ik zag de stage als een manier om uiteindelijk een contract te krijgen bij hun. Zijn er andere manieren om toch aan dit contract te komen?
Solliciteren na behalen van diploma.
Solliciteren na een inhoudedag.
Solliciteren na een business course.


Begrijp niet waarom je niet meteen in hebt gesolliciteerd bij de andere big 4? En je kan het altijd proberen, dus doen!
pi_121319939
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:01 schreef xminator het volgende:

[..]

Solliciteren na behalen van diploma.
Solliciteren na een inhoudedag.
Solliciteren na een business course.

Begrijp niet waarom je niet meteen in hebt gesolliciteerd bij de andere big 4? En je kan het altijd proberen, dus doen!
Ik heb niet gesolliciteerd bij de andere 2, omdat ze mij niet kennen.
Ik heb gehoord dat het vereist is dat ze je eerder hebben gezien bij bijvoorbeeld een inhousedag of tijdens een business course.

Als ik al niet wordt toegelaten om een assessment te maken bij een kantoor die ik heb leren kennen tijdens een inhousedag, hoe moet het dan met de kantoren die nog nooit eerder van mij gehoord hebben?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_121320346
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:07 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Ik heb niet gesolliciteerd bij de andere 2, omdat ze mij niet kennen.
Ik heb gehoord dat het vereist is dat ze je eerder hebben gezien bij bijvoorbeeld een inhousedag of tijdens een business course.

Als ik al niet wordt toegelaten om een assessment te maken bij een kantoor die ik heb leren kennen tijdens een inhousedag, hoe moet het dan met de kantoren die nog nooit eerder van mij gehoord hebben?
:') slaat echt nergens op wat je nu schrijft.

Zie nu dat je in december pas gesolliciteerd hebt voor februari? Dan ben je dik te laat en dat is de voornaamste reden, dus ligt wel aan jezelf maar niet aan je persoonlijke kwaliteiten. Kop op!

En ze doen nu wel wat strenger met de nieuwe aanwas geloof ik..
pi_121320392
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:19 schreef xminator het volgende:

[..]

:') slaat echt nergens op wat je nu schrijft.

Zie nu dat je in december pas gesolliciteerd hebt voor februari? Dan ben je dik te laat en dat is de voornaamste reden, dus ligt wel aan jezelf maar niet aan je persoonlijke kwaliteiten. Kop op!

En ze doen nu wel wat strenger met de nieuwe aanwas geloof ik..
Het was voor Maart, maar inderdaad het is grotendeels mijn eigen schuld.

Echter, wat is het beste dat ik nu kan doen?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_121320453
Proberen te solliciteren gewoon? Desnoods bij de iets kleinere kantoren.. En anders gewoon zelf je scriptie schrijven en opleiding behalen, vervolgens tijdens het schrijven van je scriptie meedoen met activiteiten van de big4 en zodoende een plek regelen voor na je studie.
  maandag 14 januari 2013 @ 15:11:54 #204
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121548250
Is het een probleem om van Deloitte naar een andere Big Four te switchen? Je loopt namelijk in feite met informatie van de organisatie naar de 'vijand'. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_121556850
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:11 schreef SarsaEd het volgende:
Is het een probleem om van Deloitte naar een andere Big Four te switchen? Je loopt namelijk in feite met informatie van de organisatie naar de 'vijand'. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Kijkt niet zo nauw. Zeker op lagere niveau's heb je meestal toch geen concurrentiebeding (misschien wel een relatiebeding) en zolang jij geen IP van Deloitte meeneemt naar je nieuwe werkgever moet het wel goed komen. (Ik ken in ieder geval genoeg "switchers")
pi_121563261
Nee er zijn veel mensen die vastlopen in hun carriere en zo proberen door te gaan. Wees dus wel voorbereid op een goed verhaal waarom je de overstap maakt. Uiteindelijk kom je toch grotendeels in dezelfde cultuur terecht, dus een argument als ik zocht een nieuwe uitdaging wordt toch wel opgevat met "hij zat op een dood spoor".
  maandag 14 januari 2013 @ 22:28:30 #207
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121570228
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:32 schreef snabbi het volgende:
Nee er zijn veel mensen die vastlopen in hun carriere en zo proberen door te gaan. Wees dus wel voorbereid op een goed verhaal waarom je de overstap maakt. Uiteindelijk kom je toch grotendeels in dezelfde cultuur terecht, dus een argument als ik zocht een nieuwe uitdaging wordt toch wel opgevat met "hij zat op een dood spoor".
Ah oke. Wat voor argument zou je aanraden dan? Iets wat niet zo doorzichtig is lijkt mij.
pi_121573577
De waarheid? Als de waarheid niet echt handig is, zeggen dat het beter voor je carriere is. Dan denkt tenminste iedereen dat je de waarheid spreekt.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 01:34:39 #209
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_121578221
En waarom wil je precies weg bij Deloitte, aangezien we toch in het goede topic zitten.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:00:15 #210
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121582538
Ik loop momenteel nog stage bij Deloitte, maar zou in de toekomst graag willen zien hoe het bij de andere is. Met name KPMG en PWC ben ik benieuwd naar. Heb van horen en zeggen vernomen dat het daar allemaal wat formeler is.

Voor mij als stagiair zal het dus geen probleem zijn als ik van Deloitte overstap naar een ander.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')