abonnement Unibet Coolblue
pi_109893985
Het grote "rammelaars"-topic deel 33

Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:
pi_109894106
met een :* voor iedereen die 'm kan gebruiken..
pi_110404535
Een doop bijwonen is ook al niet veilig meer. :'). Zat ik daar te janken in de kerk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 16 april 2012 @ 21:07:16 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110413649
Een doop bijwonen lijkt me sowieso al wel een aanleiding om te janken toch? oO<
pi_110427074
Heb je er zo'n hekel aan om in de kerk te zitten? :D .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:02:10 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110435751
Oh! Nee zo bedoelde ik m niet hoor! Ik ben dan wel niet gelovig, maar volgens mij wordt bij de doop min of meer beloofd om het kind goed op weg te helpen toch? Dat lijkt me juist heel mooi O+ en dus zou ik het hoe dan ook niet droog houden :')
pi_110443116
Ja, dat is ook mooi, maar bij dat deel van de dienst waren we nog lang niet aangekomen. :+.

Wordt er hier verder niet meer gerammeld? Ineens vrijwel geen posts meer! Hier is het inmiddels al zo dat als er iets over kinderen/zwangerschap o.i.d. op tv is, m'n vriend direct in 'niet huilen, liefje'-modus schiet. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_110444435
Awh, DAD, is het zo erg ja? :* een doop lijkt me best O+ , maar ook vol emoties ja..

LB, hoe gaat het met jou nu dan? Ik lees wel een beetje mee, maar het gaat overal zo snel..

Hier rammelt het nog steeds, maar ik probeer mezelf in te houden. Het wordt voorlopig toch niets.
pi_110444620
Ik rammel als gek, maar probeer me net als Bubbles wat onder controle te houden en vooral te genieten van ons O+ brokje rijkdom O+ dat hier rondloopt.
maar ik zou zo graag... :X
pi_110444730
Gisteren bleek dat mijn vriend toch wel een beetje meerammelt en ook gek wordt van alle plotseling opduikende zwangeren/baby's. Hij was flink chagrijnig aan het doen, en op de vraag wat er was kreeg ik een snauw dat 'als zelfs iemand die net twee maand een relatie heeft zonder toekomst, zn vriendin zwanger kan maken en een collega puur zwanger is 'omdat het zo hoort na 10 jaar samen zijn en 5 jaar getrouwd zijn' waarom kan het dan bij ons nu niet?' Zo lief. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_110444856
Wel leuk dat hij meerammelt :Y

Hier is het erg wisselend. Het ene moment ziet P. het helemaal zitten, de andere dag is Thomas zo... euhm... energiek (mooi gezegd, hé ;) ) dat P. reageert met een "Mijn god, hoe zouden we dit ooit doen als we er 2 zouden hebben?"

Wisselend dus :Y
  dinsdag 17 april 2012 @ 16:33:45 #12
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110445005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wordt er hier verder niet meer gerammeld?
Oh jawel hoor. Ik rammel volop. (alweer :+ )Helaas voor mij....mijn man wil geen kinderen meer :{ En daar heb ik het soms best moeilijk mee.
pi_110445027
Vind het ook wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft. Wij zijn door medische omstandigheden tijdelijk gestopt met klussen, en mijn vriend is echt zo'n typische man die nooit laat blijken datie ergens last van heeft. Drie keer slikken en weer doorgaan, zeg maar. Dus ik vond het echt wel mooi dat hij het ook ineens even zat was, want ik dacht heel de tijd dat ik de enige was die het nog niet helemaal kon accepteren.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_110445066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:33 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Ik rammel volop. (alweer :+ )Helaas voor mij....mijn man wil geen kinderen meer :{ En daar heb ik het soms best moeilijk mee.
Ohw, dat lijkt me echt zwaar om mee om te gaan. :* voor jou.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 17 april 2012 @ 16:35:54 #15
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110445118
Lief Nanuke ;) Maar ik mag eigenlijk niet zeuren vind ik. Ik heb 3 (gezonde) kinderen...
pi_110445191
Hoeveel kinderen je ook hebt, het lijkt me toch best moeilijk om je over zoiets heen te zetten. Ook omdat het lichamelijke gevoel soms zo sterk kan zijn en daar kan je nou eenmaal niet even tegen zeggen 'ga eens uit'. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_110445335
Ah kijk, daar is iedereen ineens weer. :P.

Dat lijkt me ook moeilijk, Nanuke - weten dat jullie allebei wel willen maar dat het door omstandigheden niet kan.

Ik ben trouwens zo blij dat m'n vriend zo vreselijk veel geduld met me heeft. Hij reageert elke keer zo ontzettend lief als ik het er weer eens over heb. Zo kreeg ik vorige week te horen dat mijn contract met een jaar werd verlengd. Super natuurlijk, maar ik kon eigenlijk alleen maar balen dat het geen vast contract was; we vinden allebei dat ik dat eigenlijk wel moet hebben voordat we aan kinderen kunnen beginnen. Ik durfde eigenlijk niet te vertellen dat ik daar om die reden van baalde, maar hij voelde dat al helemaal aan en begon er zelf over. Fijn.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_110445417
ik rammel, maar wil eerst het financiële plaatje wat duidelijker hebben. En een schooljaar normaal kunnen draaien, om vlak voor je verlof nog examenklassen af te moeten ronden beviel niet echt goed...
  dinsdag 17 april 2012 @ 17:01:34 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110446225
quote:
Ouch :')

En het zijn natuurlijk stereotypen, maar het lijkt soms wel zo te gaan ja :')

Om op Bubbles' vraag te antwoorden: ik wacht nog steeds op de uitslag van alle onderzoeken. Die zou ik eigenlijk al hebben, maar toen bleek dat ze 'iets' in mijn baarmoeder hadden gezien (mogelijk een poliepje), dus dat moet eerst nog verder onderzocht worden :{
En het wordt er niet leuker op, zeker niet nu mijn schoonzusje wel zwanger is :')

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyBlack op 17-04-2012 17:19:48 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 17:29:20 #21
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_110447473
Ik ben er ook nog (ver op de achtergrond) maar rammel wel nogsteeds.ik heb steeds meer zoiets van "waarom moeten we wachten" en waar wachten we op. ja oke ik ben nogsteedsniet klaar met school,maar zoals al werd gezegd: waarom zij wel en wij niet?!
Zo is er een meid (bijna net zo oud als mij) net bevallen en mevrouw vind t 2weken na de bevalling al tijd om een weekend op stap te gaan en het kindje het hele weekend bij opa en oma te dumpen! Ja ik vind t echt schandalig en had echt zoiets van: je bent tkind niet waard!

Conclusie ik wil heel graag :p
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_110461617
Nanuke, wat fijn dat hij zijn gevoelens toch liet merken :) dat gevoel ken ik, dat je het idee hebt dat je er alleen in staat. Ook al weet je dat dat niet zo is, af en toe horen dat hij dat ook voelt, is toch fijn.

Leonieke, ik kan me voorstellen dat je O+ brokje rijkdom O+ juist die wens op nog zo'n leukerd flink kan versterken. Jammer dat die energieke dagen de mening van je man/vriend zo doet veranderen! Maar ook logisch op zich..

PureEvil, zoals wel eens wordt gezegd, de wens voor een kindje erbij (of dat nou een 2e, 3e, 4e of 5e is) kan net zo sterk zijn als de wens voor een eerste kindje. Dat kan af en toe best lastig zijn, als je weet dat het bij 3 blijft!

LadyBlack, nog ff afwachten dus! Wanneer krijg je de volgende onderzoeken? Hopelijk krijg je snel alle uitslagen terug. Als ik te ver ga met vragen, gewoon laten weten. Kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt in vragen.. iig :*
pi_110462929
Jaja ik rammel nog gewoon door. Nog 59 nachtjes slapen voor ons nieuwe huis en dan begint het wachten tot vriendlief er klaar voor is.
Gisteren wel heel blij verrast dat vriendlief niet gillend wegrende of naar de gamesafdeling ging toen zijn moeder en ik bij de babyspullen stonden te snuffelen. Hij leek zelfs wel enigzins geintereseerd :-o
En toen zei hij, ja maar ik wil ook wel een kindje hoor, ooit.
Wel een beetje jammer, die ooit. Maar ik klaag niet. Ik ben blij.
pi_110477315
DAD; Is ook moeilijk, vooral omdat het niet de medische redenen zijn om er nu niet voor te gaan. Want er zijn natuurlijk vast mogelijkheden waarop het wel kan. Alleen zo'n medische molen is momenteel echt niet te doen, omdat ik nog studeer en daar ook veel energie aan kwijt ben. Maar de medische omstandigheden zijn wel de reden dat ik vroeger al riep dat ik jong aan kinderen wilde beginnen, en mijn vriend zei altijd dat hij voor zijn dertigste wel wilde beginnen met klussen. Dat laatste gaat nu (helaas) ook niet meer op. Verwachtingen bijstellen is moeilijk, vooral nu om ons heen ineens mensen bolle buiken krijgen en er spontaan ook kinderen uitpoepen.
Wel fijn dat je vriend je zo goed aanvoelt. Is ook belangrijk, toch?

Bubbles; Was ook wel erg fijn zo'n bevestiging. Hij wil het er niet zo graag over hebben en ik vatte dat op als 'ik ben er wel klaar mee'. Maar hij vindt het gewoon nog te moeilijk om actief na te denken over wat nu en wanneer en hoe. Zo lief. :)

LB; :* Hier ook een schoonzusje wat zwanger is. En die daar ook in elk gesprek met haar de nadruk op moet leggen. Ik wist helemaal niet dat je welk onderwerp dan ook kon omdraaien richting zwangerschap, maar blijkbaar. toch...

Risu; Ooit is beter dan zeker weten van helemaal nooit, toch? :)

En ach, eerlijk zeggen. Dat rammelen is soms ook wel fijn. Lekkere kriebels bij het zien van baby's en helemaal weg kunnen dromen bij de gedachte aan... O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_110522386
Nanuke: :* Fijn dat je vriend stiekem toch ook heel erg meerammelt en dat het hem heus wel iets doet :) Hopelijk kunnen jullie spoedig weer verder klussen en komt er dan een heel gewenst kindje uit voor jullie!

LadyBlack: Ohh, ik hoop dat het allemaal meevalt wat ze hebben gevonden! Ook voor jou hoop ik nog steeds ontzettend hard op dat gewenste kindje O+

Risu: Dat 'ooit' komt me heel erg bekend voor! Dat zei mijn vriend ook ;). En ik heb het hier vaker gelezen. Over het algemeen is die 'ooit' heel positief. Het betekend dat hij er in zijn hoofd mee bezig is en dat duidt er vaak weer op dat het best eens kan zijn dat hij over niet al te lange tijd ook om zal zijn. Op subtiele momenten het onderwerp er tussendoor gooien zodat het niet wegzakt in zijn gedachten ;)

Leonieke: Lees ik nu goed in je woorden dat je man toch minder afwijzend staat tegenover een tweede? Ik hoop zo dat hij overstag gaat en dat jullie het nog eens kunnen proberen!

Tyler-Girl: Probeer eens (samen) uit te zoeken wat jullie prioriteiten zijn. Mijn vriend en ik stellen ook andere prioriteiten dan veel mensen om ons heen. Maar het is jullie leven, dus trek je ook weer niet alles aan van de prioriteiten van anderen. Bedenk, alleen of samen, hoe jullie het voor je zien, misschien helpt dat wel om het wat duidelijker te krijgen wanneer jullie ervoor kunnen/willen gaan allebei!

Ik rammel de pan uit....

Op mijn facebook zijn echt _alle_ (vage) kennissen die ik daar heb opeens zwanger, allemaal de afgelopen week 'uit de kast' gekomen met het goede nieuws :o

En dan te bedenken dat er in mijn buik ook een babietje zat (voor degene die het niet hebben meegekregen, 2,5 weken terug heb ik een vroege miskraam gehad). Nu gaan we wel weer verder met opnieuw proberen, maar het maakt me toch een beetje verdrietig; zij allemaal wel en ik eigenlijk ook, maar toch nog niet opeens...

En in de tussentijd rammel ik extra hard. Ik heb nu voor het echie gevoeld hoe het is om een babietje in mijn buik te hebben, al was het maar heel kort, en dat was zo geweldig. Ik weet nu echt heel zeker dat ik dat wil! Alle restjes twijfel die heel soms nog wel eens de kop op staken, zoals ik hier ook wel eens voorbij zie komen, allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen. Het zelfde geldt voor mijn vriend, door de hele ervaring zijn bij hem ook alle laatste restjes twijfel helemaal weg, ook hij heeft even 'gevoeld' hoe het is en wil het ook heel erg graag opnieuw! Maar dat maakt het gerammel gedurende het klussen en 'afwachten' er niet minder om :P en al die zwangeren overal helpen dus ook al niet echt mee...
pi_110522685
Ja zijn moeder en ik doen ook heel subtiel die gedachte erin houden.
Hij luistert altijd podcasts van games enzo (giant bomb en player one) en ik luister vaak mee, want ik ben ook wel van de games en ze zijn vaak heel grappig. Gisteren vroeg hij of we eerder konden gaan slapen zodat we ernaar konden luisteren in bed (doen we vaker, lekker knuffelen met zo'n oordopje in en samen lachen erom enzo) maar deze keer zei hij erbij dat een van die mensen net een baby had gekregen en dat hij er vast wel over zou praten. Dus ik vroeg hem of hij dat leuk vond, en hij twijfelde een beetje. Dus ik zei maar dat hij het best leuk mocht vinden, dat ik niet spontaan zwanger raak omdat hij babies leuk vind. En toen zei hij ook dat ie het wel leuk vond.
Dus toen hebben we ernaar geluisterd en volgens mij vond hij het heel leuk. Die ooit zou best nog weleens volgend jaar kunnen worden. Misschien ben ik straks wel degene die zegt van hoho eerst even de strip afmaken he (van de pil). Zal wel niet, maar toch :-)
pi_110523138
Hihi, dat klinkt wel heel lief Risu!
En volgens mij gaat het vaak zo met mannen. Eerst zijn ze er vooral voor zichzelf mee bezig en pas als ze er zelf enigszins uit zijn, dan gaan ze er over praten. Dus dat hij 'ooit' zei, betekend al dat hij er al veel meer over heeft nagedacht. Wat je zelf ook zegt, het kan dan zomaar sneller gaan dan je denkt...
  donderdag 19 april 2012 @ 10:40:36 #28
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110523277
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:57 schreef Bubbles90. het volgende:
PureEvil, zoals wel eens wordt gezegd, de wens voor een kindje erbij (of dat nou een 2e, 3e, 4e of 5e is) kan net zo sterk zijn als de wens voor een eerste kindje. Dat kan af en toe best lastig zijn, als je weet dat het bij 3 blijft!

Je hebt nog gelijk ook.
Ik ga vandaag maar ff medelijden met mezelf hebben. Ja..dat doe ik :Y
Ik heb in de 1e weken ook echt ontzettend lopen janken...Want dit is mn laatste kindje. noooit meer zwanger, nooit meer zo'n kleine frummel.....(van mezelf dan ;) ) Nu maak ik wel alles bewuster mee, klinkt gek? En t gaat zo snel allemaal, ze is zaterdag alweer 7 weken :'(

Stiekem hoop ik toch wel dat ik manlief nog een keer kan overtuigen, maar ik weet bijna zeker dat dat niet gaat lukken....Hij heeft namelijk zn leeftijd ook niet echt mee :{

:* voor de andere dames
pi_110523546
PureEvil: Rammelen voor elk kindje is even uniek als het kindje zelf denk ik. En naar wat ik zelf merkte kan ik me nu ook zomaar voorstellen dat rammelen voor een 2e, 3e, 4e kindje zelfs nog heftiger kan zijn omdat je al eerder hebt meegemaakt hoe het werkelijk is. Je weet waar het voor is zeg maar :D
Bewust genieten, dat klinkt helemaal niet gek! Gewoon lekker doen :) En wie weet, wie weet...

:*
  donderdag 19 april 2012 @ 13:23:30 #30
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_110528731
@ Bellelena, bedankt voor je reactie. Je hebt ook gewoon gelijk hoor....maar prioriteiten stellen is denk ik niet mijn sterkste punt.
Wat jammer van je miskraam, hoop dat het snel weer lukt en dat het dan wel een plakkertje is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En uiteraard ook nog veel succes en dikke kus voor iedereen die het kan gebruiken.....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_110539483
@Bellelena: het is zo met z'n momenten. Ik weet niet of ik hem ooit 100% zal overtuigd krijgen ;) Maar moest ik zwanger zijn dan zou hij er wel helemaal klaar voor zijn, denk ik (was ook zo met Thomas). Maar laat dat zwanger worden nu niet zomaar lukken met wat plezier in bed ;)
  donderdag 19 april 2012 @ 17:44:43 #32
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_110540461
@leonieke, mogen jullie het nu wel nog een keer proberen? Toen was er toch iets dat jullie al jullie pogingen opgebruikt zouden hebben? Is dat weer terug gedraaid?
Khoop dat je je man mog kan overtuigen!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_110540687
Ik heb sowieso nog recht op 6 terug betaalde IVF-pogingen.
pi_110541135
Leonieke als ik het me goed herinner had je man er toch moeite mee om nu IVF te moeten gaan doen, i.p.v. IUI? Ik hoop dat hij er snel ook voor wil gaan :).

Ik heb afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan want ik was 4 dagen over tijd. Hij was negatief. Voor nu is dat wel beter, dus gelukkig! Maar oh oh.. ik was toch stiekem een beetje teleurgesteld :@.

Rammellllllll
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_110541338
Klopt, Kirb, heb je goed onthouden :Y Maar ik wil hem niet pushen (en hoop ondertussen op een terugbetalingsmirakel voor de IUI's :') ) dus is het nu voornamelijk genieten van Thomas en het gerammel onder controle proberen te houden.

En :* voor de negatieve zwangerschapstest. Ik vond het toen altijd heel erg confronterend, ook al wist ik eigenlijk dat diegene die ik deed negatief gingen zijn (ik had ze toen nodig om verder te mogen gaan).

Veel succes met je gerammel :)
pi_110551054
leonieke: Je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren, ik blijf gewoon stiekem meehopen dat je man ineens spontaan helemaal omturnt of op een IUI terugbetalingsmirakel ;). De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Tot die tijd (en daarna uiteraard ook) lekker genieten van je mannetje O+

Kirb: :* Herkenbaar hoor, heb dat ook wel eens meegemaakt en stiekem ergens hoop je dan toch.
pi_110644078
Oh, hihi, wist niet dat dit topic bestond O-) .. Dit is mijn topicje met rammel problemen ;) : Rammel!
Ik zal het hier gaan volgen :)
pi_110646099
Welkom :) Je hoort hier inderdaad wel helemaal thuis :)
pi_110647596
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:34 schreef leonieke het volgende:
Welkom :) Je hoort hier inderdaad wel helemaal thuis :)
Thanks :D. Ik was al bang dat ik de enigste was, haha ;). Toch wel fijn om ook dingetjes van andere mensen te lezen :).
pi_110647862
Welkom Maxellera :)

Hier is het rammelen redelijk weg de laatste tijd, maarja met 2 pups in huis heb je ook amper tijd om adem te halen laat staan om te rammelen :')
S. 2014
J. 2016
pi_110647911
rammelen?? wat is dat?? O-)
ik word er gek van :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110648089
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:59 schreef Vicky het volgende:
rammelen?? wat is dat?? O-)
ik word er gek van :D
Ik dacht met je bericht op facebook dat je een tijdje uitgerammeld was ;)

Maar is je man al wat aan het rammelen?
pi_110648831
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:02 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik dacht met je bericht op facebook dat je een tijdje uitgerammeld was ;)

Maar is je man al wat aan het rammelen?
:N
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110649252
Weet je waarom hij niet rammelt?
Ik denk namelijk dat P. wel rammelt, maar dat hij zoveel beren op de weg ziet waardoor hij het niet echt aandurft. Te druk met 2 kinderen, te weinig tijd om evenveel met allebei bezig te kunnen zijn, wat als de 2e geen goeie slaper is?, wat als...? Nou ja, je snapt me wel ;) Is het ook dat wat jouw man tegenhoudt terwijl hij er misschien wel zin in heeft? Of "gewoon" niet rammelen?

(ik weet nu al dat ik voor een derde nooit zou moeten beginnen vragen, maar zoals ik het NU* zelf zie, zou ik dat ook niet zien zitten :N gewoon omdat ik dan zelf te veel praktische problemen zie: een kamer te weinig, een grotere auto nodig, je hebt zelf maar 2 handen dus alleen ergens naartoe gaan, hoe doe je dat dan?, ...)

* voor ik zwanger was van Thomas zei ik ook altijd dat ik er maar één wou en zie me hier posten :')
  zondag 22 april 2012 @ 21:53:16 #45
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110651644
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:19 schreef leonieke het volgende:
(ik weet nu al dat ik voor een derde nooit zou moeten beginnen vragen, maar zoals ik het NU* zelf zie, zou ik dat ook niet zien zitten :N gewoon omdat ik dan zelf te veel praktische problemen zie: een kamer te weinig, een grotere auto nodig, je hebt zelf maar 2 handen dus alleen ergens naartoe gaan, hoe doe je dat dan?, ...)
Wij hebben nu ook 3 kids, en bij ons slapen de jongens samen op een kamer, en de baby heeft haar eigen kamer nu.
En ze kunnen met zn 3en op de achterbank in de auto.
En ergens met de kids naartoe gaan....daar ben ik maar mee gestopt. Ik moet constant waarschuwen. Maar goed, als jij nog een 3e zou krijgen, dan gaan je kinderen inmiddels toch al naar school ;)
pi_110688585
Rammel de bammel :@
Noot noot.
pi_110689869
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:53 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Wij hebben nu ook 3 kids, en bij ons slapen de jongens samen op een kamer, en de baby heeft haar eigen kamer nu.
En ze kunnen met zn 3en op de achterbank in de auto.
En ergens met de kids naartoe gaan....daar ben ik maar mee gestopt. Ik moet constant waarschuwen. Maar goed, als jij nog een 3e zou krijgen, dan gaan je kinderen inmiddels toch al naar school ;)
Oh, voor dat laatste moet ik het niet laten, Thomas gaat in november al volledig naar school.

Maar nee, echt, zoals ik het nu zie, in combinatie met allebei fulltime werken (misschien doen jullie dit ook, écht chapeau, hoor!) zou 3 kinderen geen gezonde optie zijn voor ons gezin.

Welkom Jojoortje :W Heb je al kinderen? Of rammel je voor het eerste?
  maandag 23 april 2012 @ 20:36:54 #48
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110690881
Leonieke, ik werk niet. naja, ik ben fulltime huismoeder/schoonmaker/politieagent :')

Ik ben trouwens vandaag begonnen aan de pil -O- heb m al vanaf donderdag in huis, maar ik had, en heb eigenlijk helemaal geen zin om dat te pakken :@ en ik was het ook nog eens vergeten, naja....vanaf vandaag maar proberen bij te houden :')

Van de week zei mn man dat ie heeeeel misschien nog wel een kindje wou maar niet nu gelijk. maar ik geloof m niet :N Van uitstel komt afstel zegmaar }:|
pi_110691019
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:21 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oh, voor dat laatste moet ik het niet laten, Thomas gaat in november al volledig naar school.

Maar nee, echt, zoals ik het nu zie, in combinatie met allebei fulltime werken (misschien doen jullie dit ook, écht chapeau, hoor!) zou 3 kinderen geen gezonde optie zijn voor ons gezin.

Welkom Jojoortje :W Heb je al kinderen? Of rammel je voor het eerste?
Nog geen kinderen, maar wil wel heel graag O+ Iedereen om me heen wordt zwanger en nu woon ik ook al bijna een jaar samen met vriendlief... En ja... dan begint het te kriebelen :o En dat had ik twee jaar geleden nog totaal niet :')
Noot noot.
pi_110691110
pi_110691248
Is het niet een idee om in de OP te vermelden waarin staat waarom je nog eventueel wacht om een kindje te krijgen, als men dat überhaupt wil? Want ik ben hier nieuw en weet van niemand het verhaal :+
Noot noot.
pi_110691618
quote:
19s.gif Op maandag 23 april 2012 20:42 schreef Jojoortje het volgende:
Is het niet een idee om in de OP te vermelden waarin staat waarom je nog eventueel wacht om een kindje te krijgen, als men dat überhaupt wil? Want ik ben hier nieuw en weet van niemand het verhaal :+
Goed plan!
Ik kan er helaas nog niet aan beginnen omdat ik nog te jong ben (mentaal niet, kan niet wachten en weet wat me te wachten staat, maar ben pas bijna 20).
Dus voor mij is het, eerst wat jaren hebben samengewoond, afgestudeerd zijn -nog 2 jaar, en dan het liefste rond mijn 23e echt beginnen :D. Wat vervelend lang is als ik nu al de hele tijd zit te rammelen en al heel wat tijd besteed aan info opzoeken, dingen lezen en leuke dingetjes delen met mijn vriend. Ellende ellende ;). Gelukkig heb ik mijn hond om me op te richten in de tussentijd ;).
pi_110692066
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:36 schreef PureEvil het volgende:
Leonieke, ik werk niet. naja, ik ben fulltime huismoeder/schoonmaker/politieagent :')
Kan ik me voorstellen met drie kinderen. Is zo al druk genoeg :)
quote:
Ik ben trouwens vandaag begonnen aan de pil -O- heb m al vanaf donderdag in huis, maar ik had, en heb eigenlijk helemaal geen zin om dat te pakken :@ en ik was het ook nog eens vergeten, naja....vanaf vandaag maar proberen bij te houden :')

Van de week zei mn man dat ie heeeeel misschien nog wel een kindje wou maar niet nu gelijk. maar ik geloof m niet :N Van uitstel komt afstel zegmaar }:|
Minder leuk, maar toch ook hoopgevend nieuws in één post. Ik duim met je mee :)

quote:
19s.gif Op maandag 23 april 2012 20:39 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Nog geen kinderen, maar wil wel heel graag O+ Iedereen om me heen wordt zwanger en nu woon ik ook al bijna een jaar samen met vriendlief... En ja... dan begint het te kriebelen :o En dat had ik twee jaar geleden nog totaal niet :')
Spannend! Wil je vriend kinderen? En iedereen om je heen zwanger? Zó herkenbaar :)
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:47 schreef Maxellera het volgende:

[..]

Goed plan!
Ik kan er helaas nog niet aan beginnen omdat ik nog te jong ben (mentaal niet, kan niet wachten en weet wat me te wachten staat, maar ben pas bijna 20).
Dus voor mij is het, eerst wat jaren hebben samengewoond, afgestudeerd zijn -nog 2 jaar, en dan het liefste rond mijn 23e echt beginnen :D. Wat vervelend lang is als ik nu al de hele tijd zit te rammelen en al heel wat tijd besteed aan info opzoeken, dingen lezen en leuke dingetjes delen met mijn vriend. Ellende ellende ;). Gelukkig heb ik mijn hond om me op te richten in de tussentijd ;).
Wat zal die hond verwend worden ;)
Hopelijk vliegen je studies voorbij voor je goed en wel beseft ;)
pi_110692294
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:47 schreef Maxellera het volgende:

[..]

Goed plan!
Ik kan er helaas nog niet aan beginnen omdat ik nog te jong ben (mentaal niet, kan niet wachten en weet wat me te wachten staat, maar ben pas bijna 20).
Dus voor mij is het, eerst wat jaren hebben samengewoond, afgestudeerd zijn -nog 2 jaar, en dan het liefste rond mijn 23e echt beginnen :D. Wat vervelend lang is als ik nu al de hele tijd zit te rammelen en al heel wat tijd besteed aan info opzoeken, dingen lezen en leuke dingetjes delen met mijn vriend. Ellende ellende ;). Gelukkig heb ik mijn hond om me op te richten in de tussentijd ;).
Maakt het voor jou nog uit of je een baan hebt als je bent afgestudeerd?
En die dingetjes opzoeken... ja dat doe ik ook :D
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:54 schreef leonieke het volgende:

Spannend! Wil je vriend kinderen? En iedereen om je heen zwanger? Zó herkenbaar :)
Ja mijn vriend wil wel kinderen, maar nu nog niet :+

(Zit nu de film Nine Months te kijken :') )
Noot noot.
pi_110692556
Hier ook aan het rammelen omdat ik nog geen studie heb afgerond of werk heb en we eerst wat meer financiële basis willen hebben voor we aan kinderen beginnen. Heb al ruim 5 jaar een relatie waarvan 2 jaar samenwonend. Mentaal ben ik er al wel klaar voor, vriendlief wil ook wel kinderen, maar nu dus nog niet.
pi_110692623
quote:
19s.gif Op maandag 23 april 2012 20:58 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Maakt het voor jou nog uit of je een baan hebt als je bent afgestudeerd?
En die dingetjes opzoeken... ja dat doe ik ook :D

Ja het liefste wil ik dan een jaartje fulltime werken (om wat te sparen) en dan overstappen op parttime, en als dat niet mogelijk gelijk parttime. Maar ik studeer voor lerares, dus hopelijk kan ik vanuit mijn laatste jaar (wat een vol jaar stage is) gelijk doorstromen om daar te werken. En zolang mijn vriend in ieder geval ook zeker een baan heeft, maar dat lukt als het goed is dan ook wel :).
En het helpt inderdaad wel om soms even te denken, de tijd gaat niet al te langzaam, het duurt niet zo heel lang meer :D.
Maar mijn vriend staat er ook achter om het dan te doen, zolang we het maar kunnen onderhouden zegt hij. Maar hij weet dat als ik nu per ongeluk zwanger zou worden, dat ik het niet weg zou halen, en daar staat hij gelukkig ook achter :).
Misschien even gaan sjoemelen met de pil? }) haha, nee grapje hoor :). Vind het niet heel erg om een tijdje te wachten, maar de drang blijft er wel :D.
pi_110692764
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:04 schreef Maxellera het volgende:

[..]

Ja het liefste wil ik dan een jaartje fulltime werken (om wat te sparen) en dan overstappen op parttime, en als dat niet mogelijk gelijk parttime. Maar ik studeer voor lerares, dus hopelijk kan ik vanuit mijn laatste jaar (wat een vol jaar stage is) gelijk doorstromen om daar te werken. En zolang mijn vriend in ieder geval ook zeker een baan heeft, maar dat lukt als het goed is dan ook wel :).
En het helpt inderdaad wel om soms even te denken, de tijd gaat niet al te langzaam, het duurt niet zo heel lang meer :D.
Maar mijn vriend staat er ook achter om het dan te doen, zolang we het maar kunnen onderhouden zegt hij. Maar hij weet dat als ik nu per ongeluk zwanger zou worden, dat ik het niet weg zou halen, en daar staat hij gelukkig ook achter :).
Misschien even gaan sjoemelen met de pil? }) haha, nee grapje hoor :). Vind het niet heel erg om een tijdje te wachten, maar de drang blijft er wel :D.
Dat heb ik pas ook aan mijn vriend gevraagd wat hij zou doen als ik per ongeluk zwanger zou raken (heb een spiraaltje) En dan zou hij het wel houden zei ie O+ Hij is 31 trouwens en ik 25.
pi_110693262
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:04 schreef Maxellera het volgende:

[..]

Ja het liefste wil ik dan een jaartje fulltime werken (om wat te sparen) en dan overstappen op parttime, en als dat niet mogelijk gelijk parttime. Maar ik studeer voor lerares, dus hopelijk kan ik vanuit mijn laatste jaar (wat een vol jaar stage is) gelijk doorstromen om daar te werken. En zolang mijn vriend in ieder geval ook zeker een baan heeft, maar dat lukt als het goed is dan ook wel :).
En het helpt inderdaad wel om soms even te denken, de tijd gaat niet al te langzaam, het duurt niet zo heel lang meer :D.
Maar mijn vriend staat er ook achter om het dan te doen, zolang we het maar kunnen onderhouden zegt hij. Maar hij weet dat als ik nu per ongeluk zwanger zou worden, dat ik het niet weg zou halen, en daar staat hij gelukkig ook achter :).
Misschien even gaan sjoemelen met de pil? }) haha, nee grapje hoor :). Vind het niet heel erg om een tijdje te wachten, maar de drang blijft er wel :D.
Ja die tijd gaat echt wel snel hoor, ik was een paar jaar geleden ook soms gefrustreerd omdat ik nog 'zó lang' moest wachten maar uiteindelijk is die tijd voorbij gevlogen :). Geniet eerst nog maar lekker van elkaar en kijk eens hoe het samenwonen bevalt. Als dat allemaal goed gaat heb je over 3 jaar ook een goede stabiele basis en zijn jullie er helemaal klaar voor ^O^
pi_110696488
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:04 schreef Maxellera het volgende:

[..]

Ja het liefste wil ik dan een jaartje fulltime werken (om wat te sparen) en dan overstappen op parttime, en als dat niet mogelijk gelijk parttime. Maar ik studeer voor lerares, dus hopelijk kan ik vanuit mijn laatste jaar (wat een vol jaar stage is) gelijk doorstromen om daar te werken. En zolang mijn vriend in ieder geval ook zeker een baan heeft, maar dat lukt als het goed is dan ook wel :).
En het helpt inderdaad wel om soms even te denken, de tijd gaat niet al te langzaam, het duurt niet zo heel lang meer :D.
Maar mijn vriend staat er ook achter om het dan te doen, zolang we het maar kunnen onderhouden zegt hij. Maar hij weet dat als ik nu per ongeluk zwanger zou worden, dat ik het niet weg zou halen, en daar staat hij gelukkig ook achter :).
Misschien even gaan sjoemelen met de pil? }) haha, nee grapje hoor :). Vind het niet heel erg om een tijdje te wachten, maar de drang blijft er wel :D.
Oh je doet de PABO? Maar je weet hoe het nu zit in het onderwijs? :P
Wel fijn dat je een vriend hebt die hetzelfde wil :)
Noot noot.
pi_110697045
quote:
19s.gif Op maandag 23 april 2012 22:01 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh je doet de PABO? Maar je weet hoe het nu zit in het onderwijs? :P
Wel fijn dat je een vriend hebt die hetzelfde wil :)
Nee ik doe opleiding tot leraar Engels in het voortgezet onderwijs :), dus daar hopelijk wel wat vooruitzichten in ;).
pi_110713807
Ik kom hier ook maar een beetje mee-rammelen. Ik rammel nog niet zo heel erg, maar met vlagen. We hebben 2 meiden (3 en 10mnd) en mijn man is fel tegen een 3e.
Bijna elke keer als hij de zolder op loopt wil hij dat ik de bakken met kleertjes wegdoe, de maxicosi verkoop, of het babybadje eruit gooi. Ik kan dat niet!!!
Ik hoop zo dat hij nog van gedachten veranderd. Het hoeft van mij nu ook nog niet, de jongste is niet de makkelijkste en slaapt nog steeds niet door, maar mijn 'toekomst-plaatje' bestaat uit 3 kids.
Nadeel is ook dat het niet in ons huis past, en de huizenmarkt zo ruk is.
Maar goed, tot hij van gedachten veranderd rammel ik wel mee.. ;(
pi_110722297
Welkom nieuwe rammelaarsters, dat wij met z'n allen maar gauw doormogen naar het 'wachten op...' topic.
Even kort 'voorstellen'. Ik rammel op het moment nog steeds omdat ons nieuwe huis pas half juni wordt opgeleverd en we daarna al ons spaargeld opnieuw moeten opbouwen vanwege dit nieuwe huis. Het hangt er maar helemaal vanaf hoeveel geld er overblijft aan het eind van de maand, hoe lang we nog moeten wachten. Op het moment 'wonen' we samen bij zijn ouders, en we zijn beide vorig jaar afgestudeerd. Verder zijn wij beide bijna 28 en in mijn hoofd is dat al aardig 'laat'. Mijn eigen moeder was 24 en was toen al 4 jaar bezig.
Oh ja en mijn vriend moet nog even aan het idee wennen. :-)

Overigens probeer ik mezelf hier zo anoniem mogelijk te houden, want dan kan ik lekker zeggen wat ik wil zonder dat mensen die ik ken daar ineens vragen over gaan stellen. Mochten mensen er toch achterkomen wie ik ben, dan is dat maar zo.
pi_110731713
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:11 schreef Maxellera het volgende:

[..]

Nee ik doe opleiding tot leraar Engels in het voortgezet onderwijs :), dus daar hopelijk wel wat vooruitzichten in ;).
Ah gelukkig! :)
Noot noot.
pi_110731758
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik kom hier ook maar een beetje mee-rammelen. Ik rammel nog niet zo heel erg, maar met vlagen. We hebben 2 meiden (3 en 10mnd) en mijn man is fel tegen een 3e.
Bijna elke keer als hij de zolder op loopt wil hij dat ik de bakken met kleertjes wegdoe, de maxicosi verkoop, of het babybadje eruit gooi. Ik kan dat niet!!!
Ik hoop zo dat hij nog van gedachten veranderd. Het hoeft van mij nu ook nog niet, de jongste is niet de makkelijkste en slaapt nog steeds niet door, maar mijn 'toekomst-plaatje' bestaat uit 3 kids.
Nadeel is ook dat het niet in ons huis past, en de huizenmarkt zo ruk is.
Maar goed, tot hij van gedachten veranderd rammel ik wel mee.. ;(
Hoi :W Leuk dat je al 2 meiden hebt :)

Kun je van de zolder dan geen babykamer maken? :+
Noot noot.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:27:49 #65
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_110733997
*meldt heel voorzichtig* :o
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_110734774
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:38 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoi :W Leuk dat je al 2 meiden hebt :)

Kun je van de zolder dan geen babykamer maken? :+
Onze meiden zijn ook de wereld voor me, en met 2 gezonde meiden heb ik ook echt niks te klagen hoor. (maar ik zou het wel graag willen)

Ik zei ook al dat de oudste dan wel naar de zolder kon, en beide meiden zouden ook op 1 kamer kunnen. En dat dan in afwachting van verkoop/aankoop van een huis, dus dat vind ik niet zo'n probleem (hij wel). De auto is ook groot genoeg, financieel kan het, maar hij kan niet tegen de drukte.

Maarja, m'n zin doordrammen wil ik niet, hij moet er wel echt achter staan. Dus wacht ik maar hoopvol af, en peil ik de stemming af en toe eens.
pi_110735168
Hi Risu, balen dat wachten op jullie huis. Maar 28 is tegenwoordig nog jong toch ;)
Sterkte met het aftellen, gelukkig heb je wel het huis dat je vast afleiding genoeg geeft!
pi_110736969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Risu het volgende:
Welkom nieuwe rammelaarsters, dat wij met z'n allen maar gauw doormogen naar het 'wachten op...' topic.
Even kort 'voorstellen'. Ik rammel op het moment nog steeds omdat ons nieuwe huis pas half juni wordt opgeleverd en we daarna al ons spaargeld opnieuw moeten opbouwen vanwege dit nieuwe huis. Het hangt er maar helemaal vanaf hoeveel geld er overblijft aan het eind van de maand, hoe lang we nog moeten wachten. Op het moment 'wonen' we samen bij zijn ouders, en we zijn beide vorig jaar afgestudeerd. Verder zijn wij beide bijna 28 en in mijn hoofd is dat al aardig 'laat'. Mijn eigen moeder was 24 en was toen al 4 jaar bezig.
Oh ja en mijn vriend moet nog even aan het idee wennen. :-)

Overigens probeer ik mezelf hier zo anoniem mogelijk te houden, want dan kan ik lekker zeggen wat ik wil zonder dat mensen die ik ken daar ineens vragen over gaan stellen. Mochten mensen er toch achterkomen wie ik ben, dan is dat maar zo.
Dat zal dan wel goed gaan komen :). Zodra jullie echt samen een plekje hebben kunnen jullie wel beginnen met proberen :). Het proberen en de zwangerschap duren ook nog een tijdje dus in die tijd kun je ook veel voorbereiden en sparen ;). Maar ik snap je 'probleem', eerst goed financiële zekerheid zorgt voor een stuk rustiger gevoel :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:27 schreef StampertjeX het volgende:
*meldt heel voorzichtig* :o
Welkom :D, en wat is jouw verhaal stampertje :)?
pi_110737001
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:27 schreef StampertjeX het volgende:
*meldt heel voorzichtig* :o
Hoi! :W

Vertel... :+
Noot noot.
pi_110777274
Ik liep vandaag door de stad en kon me niet inhouden en heb iets heel leuks gekocht, hoewel ik niet te vroeg wil beginnen en het voor mezelf 'jinxen'.. Maar... zijn jullie al nieuwsgierig en willen jullie het zien? :D
pi_110777445
Ja!

ik rammel trouwens ook. Maar ik heb het al eentje rond-euh-liggen van amper 3,5 maand dus ik hou het nog even bij rammelen. en oh ja, man moet nog overtuigd worden, bij nummer 1 duurde het het ook een tijdje en ik ben inmiddels ook al 33....dus misschien rammel ik wel door tot ik kleinkinderen krijg... :')
pi_110778066
Ik wil altijd babyspulletjes zien.
pi_110778446
Tada :D Ik vond het zo'n leuk slaapzakje! (Bij Disney store :) )



Afbeelding van dichtbij:

pi_110778816
Aaaaaawwwwww O+
pi_110778830
O+
pi_110781560
Ja he? :D
En ook zo lekker zacht en warm :), en neutrale kleur..
Maar nu leg ik het in een la en koop ik twee jaar niks meer want anders wordt het rammelen alleen maar erger :@ ..
pi_110789896
Wat een leuk ding! Snap best dat je dat hebt gekocht :)

Oh, en rammel...
pi_110804710
Ik ga vanmiddag even langs prenatal. Ik heb op de 9maandenbeurs namelijk zo'n leuk kamertje van hun gezien. Ben gewoon benieuwd wat ie kost, dan kan ik me daarop voorbereiden.
Hopelijk kan ik de kleertjes en spulletjes verder laten liggen.
  donderdag 26 april 2012 @ 09:49:03 #79
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110804778
Oh Maxellera, die is leuk!

En je bent trouwens niet de enige die al iets ' van te voren' koopt hoor. Ikzelf bijv. was nog niet eens zwanger van nr 3, en toen had ik een heeeeeel schattig jurkje (en jasje) gezien, en die heb ik gewoon gekocht! En later toen ik idd zwanger was, bleek het ook nog een meisje te zijn, dus dat kwam dan weer goed uit ;)
pi_110807258
PureEvil, wat toevallig! Grappig om te lezen :)

Ik durf niets te kopen. Het duurt nog wel ff voor we aan kinderen zullen/kunnen beginnen, en ik denk dat het me alleen maar ongeduldiger zou maken.
pi_110807641
Hele lieve slaapzak zeg!

Risu: de prenatal kom je niet uit met lege handen! ;) veel kijk-plezier!

Toen ik zwanger was van de 1e, hadden we met 7wk de box al in huis :)
pi_110807790
Ik ga ook echt nog niets kopen. :o. Wordt het alleen maar confronterender van.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_110811309
Toen ik laatst zwanger was heb ik wel al iets gekocht. Toen het mis ging heb ik het ver weg in een la gestopt, daar ligt het nu.

Voordat ik zwanger was nooit iets gekocht, en nu ook niet totdat ik opnieuw zwanger ben en waarschijnlijk dan ook wat voorzichtiger dan de afgelopen keer.

Daarentegen kijk ik wel veel op internet rond ;) Van kleertjes tot meubeltjes, maakt me niet uit, zo heb ik me in ieder geval alvast goed georiënteerd :D
pi_110811345
Ik durfde echt niks te kopen tot na de goede termijnecho. Leek me veel te confronterend als het zwanger worden niet zou lukken of mis zou gaan..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_110811778
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik durfde echt niks te kopen tot na de goede termijnecho. Leek me veel te confronterend als het zwanger worden niet zou lukken of mis zou gaan..
Kan het me wel voorstellen ja! Ik had er eerst helemaal niet zo bij stilgestaan dat het misschien niet goed zou gaan. En nu bewaar ik het als aandenken aan mijn zwangerschap, want die is er hoe dan ook toch geweest! Maar ik denk dat ik de volgende keer ook wel wat voorzichtiger erin zal staan :)
pi_110813717
Bellelena :* hopelijk kun je het er snel weer bij pakken :)

Als ik zwanger zou zijn, zou ik denk ik wel wat halen, iets kleins, sokjes ofzo :) maar ik wacht waarschijnlijk wel met de grotere aankopen, bang dat het toch verkeerd gaat en het er dan maar staat..
pi_110814280
Bellelena, fijn dat je er nog wel een mooie betekenis aan kan geven en het niet ziet als iets slechts :). Je kunt het inderdaad houden als aandenken aan je zwangerschap of als je toch een kindje krijgt het alsnog gebruiken :).

Nee dit was ook meer een impuls aankoop en omdat ik weet dat we de Disney store niet in Nederland hebben (zover ik weet ;) ). Verder vind ik het ook niet zo'n fijn idee om al van alles te hebben en het dan desnoods weg te moeten doen.
Maar inderdaad, met andere kleren en echt meubels en spullen zou ik ook wachten tot minimaal 3/4 maanden zwangerschap denk ik. Niet te vroeg, maar ook niet te laat dat het gehaast moet :).
pi_110814331
Ik zou het ook niet weer zo snel doen, bij die box liep het ook net even samen (we konden hem overnemen van vrienden). Maar met 20wk hadden we toen bijna alles al klaar.

M'n 2e zwangerschap liep bij 9wk mis, toen had ik net een zwangerschapsdagboek gekocht. Die heb ik weggegooid, te verdrietig werd ik er van.

Bij zwangrschapnr 3 hebben we pas na 12wk iets gekocht en het kamertje pas in mijn verlof klaar gemaakt.
pi_110818850
Ik durf nu echt nog niets te kopen, idd te confronterend als het straks nog heel lang duurt of wellicht helemaal niet lukt. Alleen een paar babysokjes gekocht als 'cadeautje' voor onszelf toen we besloten hadden om ervoor te gaan. Maar die liggen nu in een la en kijk er eigenlijk nooit naar, maar op dat moment vond ik het wel heul tof om te kopen O+

Wel laten we in onze nieuwe auto de optie inbouwen dat je de Maxi Cosi op de passagiersstoel kunt bevestigen, dat vind ik al leuk :D Maarja, dat is ook gewoon onhandig en duur om dat later nog weer te moeten doen.
pi_110827057
Ben uiteindelijk niet langs prenatal gegaan, weer was te slecht.
Maar misschien maar goed ook. Schoonmoeder is echt gewoon bang dat ik onvruchtbaar word door het kopen van een teddybeer. Serieus, ik heb het zo letterlijk aan haar gevraagd en ze zei dat ze daar idd bang voor was. Toen had ik echt zoiets van heuh?? God's wrath ofzo?
Ze stond nl zelf vandaag ook in een winkel met een knuffelnijntje waar geluid uit kwam in haar handen. Ze zei dat ze het uiteindelijk niet had gekocht omdat ze het niet wilde jinxen. Nou ben ik blij dat ze het niet meenam hoor, want af en toe heb ik het idee dat ze m'n liefde wil kopen met kado's zoveel krijg ik, maar die gedachte erachter vind ik toch wel erg overdreven.
Overigens word ik zelf ook wat ongemakkelijk soms als ze weer met een kado aankomt. Maar ja, daar leef ik nu al bijna 3 jaar mee, gek genoeg went het een beetje.
pi_110828051
Zuster87 :W Hoe is het?

Bellelena :* Ik vond het zo naar om te lezen dat het mis is gelopen. Hopelijk is het heel snel weer raak en blijft ie plakken.

Welkom nieuwe rammelaars! Hopelijk snel door naar WOHTS :s)

Ik durf nu echt niets te kopen, m'n vriend ziet me aankomen :P maar net als Bellelena kijk ik genoeg rond op internet, daar merkt hij niks van O-). Zo heb ik al een mooie draagdoek voor ooit op het oog.. en een paar kledingmerken dat echt mijn ding is.. zucht..
Volgend jaar zomer eerst op vakantie naar Amerika en dan wie weet daarna!
* Kirb rammelt vrolijk verder
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_110828196
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:07 schreef L0t.. het volgende:
Ik durf nu echt nog niets te kopen, idd te confronterend als het straks nog heel lang duurt of wellicht helemaal niet lukt. Alleen een paar babysokjes gekocht als 'cadeautje' voor onszelf toen we besloten hadden om ervoor te gaan. Maar die liggen nu in een la en kijk er eigenlijk nooit naar, maar op dat moment vond ik het wel heul tof om te kopen O+

Wel laten we in onze nieuwe auto de optie inbouwen dat je de Maxi Cosi op de passagiersstoel kunt bevestigen, dat vind ik al leuk :D Maarja, dat is ook gewoon onhandig en duur om dat later nog weer te moeten doen.
Waarom laat je die optie voorin bouwen? Het is de meest onveilige plek in je auto. Achterin is veiliger.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110828202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:39 schreef Kirb het volgende:
Zuster87 :W Hoe is het?

Bellelena :* Ik vond het zo naar om te lezen dat het mis is gelopen. Hopelijk is het heel snel weer raak en blijft ie plakken.

Welkom nieuwe rammelaars! Hopelijk snel door naar WOHTS :s)

Ik durf nu echt niets te kopen, m'n vriend ziet me aankomen :P maar net als Bellelena kijk ik genoeg rond op internet, daar merkt hij niks van O-). Zo heb ik al een mooie draagdoek voor ooit op het oog.. en een paar kledingmerken dat echt mijn ding is.. zucht..
Volgend jaar zomer eerst op vakantie naar Amerika en dan wie weet daarna!
* Kirb rammelt vrolijk verder
Je weet hoe dat gaat met vakanties naar Amerika hier he ;)
pi_110828227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:41 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Je weet hoe dat gaat met vakanties naar Amerika hier he ;)
Ja, enkel plannen maken en je bent al (onverwacht) zwanger :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110828560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Waarom laat je die optie voorin bouwen? Het is de meest onveilige plek in je auto. Achterin is veiliger.
Is dat zo ja? Hmm, ik las een tijd geleden dat mensen het juist zo onhandig vonden dat dat niet kon.. Ga het eens even uizoeken, bedankt voor de tip ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja, enkel plannen maken en je bent al (onverwacht) zwanger :+
Jij ook al :D
pi_110828822
Ik durf nog niks te kopen hoor, maar ik heb dan ook nog geen kinderen.
Mijn vriend ziet me al aan komen met babyspullen :D :')
Noot noot.
pi_110829299
Lot, er zijn mensen die het fijner vinden om hun kind naast zich te hebben want je ziet het beter en kan er bij maar veiligheid is in mijn ogen belangrijker.
Vroegah, waren vaak alleen de voorgordels lang genoeg om om een MC heen te doen maar zelfs in onze oude golf uit 1997 was achterin de gordel lang genoeg.

Tenzij je een Volvo hebt. Daar zijn de gordels overal te kort schijnt omdat Volvo wil dat je hun autostoeltjes gebruikt :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110829528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:39 schreef Kirb het volgende:
Zuster87 :W Hoe is het?
Hallo! Hier alles goed. Ik lees hier nog dagelijks mee, maar heb gewoon niets te vertellen. Rammelen? Ik? :X
Hopelijk eind van het jaar/begin 2013 opschuiven naar het volgende topic. *)

Een reis naar Amerika, leuk! Wie weet komen jullie wel met z'n drietjes terug.

Oh en ik koop nog niets hoor, dat durf ik niet. Kijken daarentegen... :)
pi_110830158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:41 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Je weet hoe dat gaat met vakanties naar Amerika hier he ;)
Uhuh :D

Zuster87 eind van het jaar! Hoop dat de tijd vliegt!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_110830509
Wat is trouwens WOHTS?
Noot noot.
  donderdag 26 april 2012 @ 20:23:21 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110830627
Wachten Op Het Tweede Streepje
pi_110830643
quote:
17s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:23 schreef Kyara het volgende:
Wachten Op Het Tweede Streepje
Oh ja duh. :@
Noot noot.
pi_110831048
Het topic waar we hopelijk zo snel mogelijk naar door mogen schuiven ;)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_110831201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:31 schreef Kirb het volgende:
Het topic waar we hopelijk zo snel mogelijk naar door mogen schuiven ;)
*O*
Noot noot.
pi_110831353
Dat zou leuk zijn :)
pi_110831751
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lot, er zijn mensen die het fijner vinden om hun kind naast zich te hebben want je ziet het beter en kan er bij maar veiligheid is in mijn ogen belangrijker.
Vroegah, waren vaak alleen de voorgordels lang genoeg om om een MC heen te doen maar zelfs in onze oude golf uit 1997 was achterin de gordel lang genoeg.

Tenzij je een Volvo hebt. Daar zijn de gordels overal te kort schijnt omdat Volvo wil dat je hun autostoeltjes gebruikt :P
Ahh oké, dan gaan we er nog eens even over nadenken! We kunnen het natuurlijk altijd erin laten zetten, kunnen we altijd kijken of we het willen gebruiken :)

quote:
17s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:03 schreef Zuster87 het volgende:
Hallo! Hier alles goed. Ik lees hier nog dagelijks mee, maar heb gewoon niets te vertellen. Rammelen? Ik? :X
Hopelijk eind van het jaar/begin 2013 opschuiven naar het volgende topic. *)
Oh dat schiet al lekker op joh, nog een (ruim) half jaar *O*
pi_110835602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lot, er zijn mensen die het fijner vinden om hun kind naast zich te hebben want je ziet het beter en kan er bij maar veiligheid is in mijn ogen belangrijker.
Vroegah, waren vaak alleen de voorgordels lang genoeg om om een MC heen te doen maar zelfs in onze oude golf uit 1997 was achterin de gordel lang genoeg.

Tenzij je een Volvo hebt. Daar zijn de gordels overal te kort schijnt omdat Volvo wil dat je hun autostoeltjes gebruikt :P
Maar ook alleen bij nieuwe volvo's de 440 hadden juist extreem lange gordels.
pi_110835942
EDIT: Zag niet dat op pagina vijf Jojoortje's vraag al was beantwoord :P :@ .
pi_110845512
Wachten op het tweede streepje. Ons doel.
Bah ik kan niet slapen. Mijn dag was te saai, nu ben ik niet moe genoeg.
pi_110846276
Nee je doel is Z&G of nog beter het babytopic. Of wilde je eeuwig gaan wachten op dat streepje? :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110846334
Haha, Risu, herkenbaar!

Het zou fijn zijn als we met zn allen door zouden kunnen schuiven naar wohts :) en daarna snel door naar z&g! (Insert jompelsmiley)
pi_110862293
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee je doel is Z&G of nog beter het babytopic. Of wilde je eeuwig gaan wachten op dat streepje? :P
Ik bedoelde, ons eerste doel. Kleine stapjes ;)
pi_110872290
Hihi mijn vriend komt vanavond voor een weekje langs :) (zit nu in mijn laatste maand van buitenlandstage in Ierland ^^). Ik zal hem het slaapzakje in de loop van de week eens laten zien, hopelijk schrikt hij er niet van, haha ;).
pi_110945476
Ik ben benieuwd wat je vriend ervan vindt Maxellara!

In Z&G werd dit filmpje gepost, rammel rammel rammel O+

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Als we het toch over bad hebben.. ik rammelde net mijn mini-muppet er bijna uit door dit filmpje O+

pi_110945866
Ja ik zag hem. Ik wil ook een baby in bad doen. Het liefst mijn eigen, maar dat kan nu niet.
Deed een paar maanden geleden wel een baby in bad. Was een kleindochter van een kennis, 7 maanden, maar te vroeg geboren, dus vrij klein voor de leeftijd. Was zooooo schattig. Heb heel de dag naar baby geroken.
En toen ik weer naar huis moest was ik toch wat verdrietig dat ik nog zo lang moet wachten. Maar meiden, onze tijd komt vanzelf wel. ;)
pi_110947314
Ik moest stiekem echt wel even een beetje sniffen bij dat filmpje. Hmpf. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 29 april 2012 @ 22:29:35 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110948450
Filmpje is schattig O+ Maar ik rammel vooral als ik naar mijn eigen baby kijk. Alleen vindt hij badderen helemaal niet leuk. :N
pi_110948536
Dat filmpje.. hoe lief? O+
Noot noot.
pi_110948702
Dat filmpje is echt slecht voor mijn rammelende eierstokken. En itt Kyara rammel ik vooral als ik denk aan mijn kleine jongen als grote broer. En hij is super leuk, maar geen vers babytje meer. Ik hoop snel weer een vers babytje te kunnen knutselen.
  zondag 29 april 2012 @ 22:37:27 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110948833
Ik hoop het ook voor jullie Poezebeest! In juli afspraak toch?

ze worden zo snel groot he! (ja, ik weet het hij is 'pas' 3,5 maand maar alles is relatief)
pi_110949240
Kyara; ik verwacht juli/augustus, heb nog niets concreets gehoord. Klinkt nog ver weg, maar het is al bijna mei.

En alle cliché's zijn zo ontzettend waar, het gaat echt snel en het wordt alleen maar leuker!
pi_110964481
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:07 schreef Nanuke het volgende:
Ik moest stiekem echt wel even een beetje sniffen bij dat filmpje. Hmpf. :(
Ik zag hem net en ik moet er best hard van huilen :'( O+
  maandag 30 april 2012 @ 17:57:50 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110967611
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:46 schreef Poezebeest het volgende:
Kyara; ik verwacht juli/augustus, heb nog niets concreets gehoord. Klinkt nog ver weg, maar het is al bijna mei.

En alle cliché's zijn zo ontzettend waar, het gaat echt snel en het wordt alleen maar leuker!
Het gaat inderdaad supersnel. Dus juli/augustus is het ook zo! Ben benieuwd hoor.
pi_110987473
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:17 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ik zag hem net en ik moet er best hard van huilen :'( O+
:* O+ Samen snotteren.


Hoe zuur het op sommige momenten ook voelt, toch is dat rammelen ook wel een fijn gevoel. Begin een beetje te beseffen dat ik maar moet genieten van de baby's die ik straks in m'n omgeving heb. Lekker oefenen. O+ En ik denk dat mijn schoonzusje een jochie krijgt, dus dan kan ik daar lekker leuke dingen voor breien en haken.

Onze tijd komt ook, dames. Misschien niet nu, misschien niet volgend jaar. Maar hij komt. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_111001799
Ik heb de prenatal overleefd. Van de week niet geweest vanwege slecht weer, dus vandaag gegaan.
Het kamertje hadden ze niet staan, en ik durfde niet te vragen. Dus toen maar andere dingetjes gesnuffeld. Ook een superlief rompertje met nijntje erop. Zo klein :o maar ik hoefde niet te huilen. Dus ik voel me sterk. Ik hou het nog wel even vol zonder kindje.

Daarna wel nog even ook en kringloop winkel ingelopen om te zien wat ze daar nou eigenlijk hadden. Toen zag ik een boekje liggen voor zwangere dames, die had ik dus bijna meegenomen. Toch maar laten liggen, ook al was ie maar een euro ofzo.
pi_111050185
Zat vanmiddag nog te bedenken, dat het wel handig is, dat ik niet zo van die rammelende vriendinnen heb. Word ik er niet zo mee geconfronteerd enzo. Wordt mijn vriend net gebeld door een vriend van hem, zijn vriendin is zwanger. Dat had ik dus helemaal niet aan zien komen. En ik mag haar niet echt, geen ruzie ofzo, maar ze ligt me totaal niet, dus extra kut.
Maar mijn schoonmoeder zei wel doodleuk: 'oh al 3 maanden? Dat halen 'we' niet meer in dan.'
Alsof ik als niet-zwangere ooit een zwangere kan inhalen, en wie is 'we' in dit verhaal?
Nou ja, ik leg me er maar bij neer, wij hebben tenminste een eigen huis over 43 dagen, zij zitten in een flatje. /evil modus
pi_111050281
Ik heb een vriendin die net haar tweede heeft gekregen.
Zij schaamde zich voor haar dikke zwangere buik, snap dat niet zo goed.

Ik zou er heel trots mee rond lopen denk ik :D
Noot noot.
pi_111050965
Oh ja ik ook hoor, en dan heel trots rondlopen op de positiekleding afdeling, en alvast alle babywinkels afgaan om te kijken wat ze hebben, terwijl het misschien gewoon lijkt alsof je wat dikkig bent.
pi_111053055
Maxellera, wat vond je vriend van je aankoop?

Risu, wat stom dat die vriendin zwanger is! Maar jullie krijgen wel een leuke woning :) en jullie kinderen worden ook veeul leuker, haha! af en toe evilmodus mag best toch :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:01:35 #130
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111053423
Volgens mij maak je het jezelf met die evil modus alleen maar lastiger :@ Er gaan nog wel veel meer mensen om je heen zwanger worden voor jou waarschijnlijk dus die boze gevoelens los laten gaat je meer brengen denk ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111054545
dat klopt ook wel.. ik gun het mensen echt wel om kinderen te krijgen, hartstikke juist! Alleen vraag ik me soms af waarom sommige mensen wel al ouder worden. Gelukkig is dat vaak maar tijdelijk van aard :)
pi_111056640
Mijn collega is 10 weken zwanger vertelde ze me vanmiddag. En ik vind het zo ontzettend leuk!
Toen ik zwanger was rammelde zij ook ontzettend. En haar man. Die rammelde nog harder :D
Nu heeft hij zijn zin. En ik vind het echt super voor ze O+

Nu wilde ik al graag een tweede. Maar nu nog meer. Zou me gaaf lijken om samen met haar zwanger te zijn.
Ik vind het zo super dat ik er helemaal hyper van raakte vanmiddag :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111056710
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:57 schreef Tally het volgende:
Mijn collega is 10 weken zwanger vertelde ze me vanmiddag. En ik vind het zo ontzettend leuk!
Toen ik zwanger was rammelde zij ook ontzettend. En haar man. Die rammelde nog harder :D
Nu heeft hij zijn zin. En ik vind het echt super voor ze O+

Nu wilde ik al graag een tweede. Maar nu nog meer. Zou me gaaf lijken om samen met haar zwanger te zijn.
Ik vind het zo super dat ik er helemaal hyper van raakte vanmiddag :D
:D

De man die nog meer rammelt dan de vrouw, hoe leuk is dat? :P
Noot noot.
pi_111058325
quote:
19s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:58 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

:D

De man die nog meer rammelt dan de vrouw, hoe leuk is dat? :P
Ik heb hem 1 keer ontmoet even snel op Lowlands.
Met Sinterklaasviering op het werk was ik zwanger.
En hij kwam bij me staan en vroeg allemaal dingen over zwanger zijn en vertelde dat hij al dat kleine grut ook wel ontzettend leuk vind. Vooral als die van zich zelf zouden zijn.
Hint hint hint. Maar zn vrouw zei: kijk maar goed naar die buik want bij mij zie je hem voorlopig niet :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111061318
Ik ben ook helemaal niet boos ofzo hoor, Heb er de rest van de avond ook niet eens meer over nagedacht. Mijn tijd komt echt nog wel. Dus die evil modus was maar heel even.
En als ik haar zou zien binnekort, dan feliciteer ik ze ook gewoon hoor, ik ben niet zo zielig aangelegd. Ach zo vaak zie ik ze toch niet.

(en ja onze kids worden stiekem toch veel leuker) :p
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:04:20 #136
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_111065016
Ik snap je reactie wel hoor Risu, op dat moment baal je gewoon en is de 'gun-factor' even ver te zoeken! Omdat je zelf zo graag wil! Even diep ademhalen en dan komt het rationele nadenken vanzelf weer :)

Tally, wat leuk voor je collega en voor jouw rammel-gevoel!! Kwou dat mijn man meer rammeld dan ik ;)

Hier rammelt het soms, zoals ik vandaag door het dorp liep en echt een pasgeboren baby-huiltje uit een kinderwagen hoorde komen, dan kriebelt het. Maar onze jongste is zo pittig, dat mijn man echt steeds meer anti word. Word ik dan niet zo blij van... :( maar ik hoop gewoon door!

[ Bericht 8% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 03-05-2012 01:58:39 ]
pi_111065446
En op een flatje kan je het ook best heel goed hebben hoor.
Wij wonen in een flat, en Sofie is nu 18 maanden en de tweede is op komst. Gaat prima!
*poef* nu is het weg
pi_111077751
Misschien moet ik me langzaamaan ook maar eens melden hier..hihi ik durf nog niet zo goed.
Ik lees hier al ongeveer 5 jaar mee, maar toen was het nog helemaal een ver van mijn bed show. Mijn vriend en ik zijn inmiddels 7 jaar samen wonen momenteel samen bij ouders, over een paar maanden kunnen we eindelijk intrekken in ons eigen plekje.
En ja, ik rammel! Maar we zijn nog jong en ik heb het idee dat om ons heen nog niemand ermee bezig is. Ik heb zo dan ook eigenlijk niemand om erover te praten. Alleen mijn vriend, maargoed die wil ik niet te zenuwachtig maken
pi_111084271
Ja in een flatje een kind opvoeden gaat natuurlijk prima, en is helemaal niets mis mee.
Mijn vriend was alleen laatst bij ze op 'housewarming' en toen bleek er nog maar bar weinig in huis te staan, dus ik zat me al af te vragen hoe ze dat gingen doen als ze zelf nauwelijks iets hebben. Maar ja, dat had ik er gisteren niet bijgezegd natuurlijk.
Naja, ze moeten het allemaal zelf weten hoor, maar ik had een half jaartje gewacht. (doe ik tenslotte nu ook.)
pi_111084495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:32 schreef Nolita het volgende:
Misschien moet ik me langzaamaan ook maar eens melden hier..hihi ik durf nog niet zo goed.
Ik lees hier al ongeveer 5 jaar mee, maar toen was het nog helemaal een ver van mijn bed show. Mijn vriend en ik zijn inmiddels 7 jaar samen wonen momenteel samen bij ouders, over een paar maanden kunnen we eindelijk intrekken in ons eigen plekje.
En ja, ik rammel! Maar we zijn nog jong en ik heb het idee dat om ons heen nog niemand ermee bezig is. Ik heb zo dan ook eigenlijk niemand om erover te praten. Alleen mijn vriend, maargoed die wil ik niet te zenuwachtig maken
Oeh bijna hetzelfde als ik, alleen wacht jij blijkbaar al veel langer. Voel je vrij hier je verhaal te zetten als je er behoefte aan hebt.
Overigens ben ik van mening dat je nooit te jong, of te oud bent om te rammelen. En ik zou inderdaad je vriend niet te zenuwachtig maken. De mijne kijkt me af en toe ook zo moeilijk aan. Ik zeg dan ook elke maand weer braaf dat ik weer gewoon ongesteld ben geworden.
pi_111084564
Tjah, er zijn nu eenmaal mensen die hun prioriteiten anders stellen. Bij de eerste hadden we een heel iniminiehuisje en moesten we wel verhuizen. We hebben gezorgd dat de baby alles had wat ze nodig had (daar heb je immers 9 maanden de tijd voor, het hoeft niet van te voren al klaar) en de rest van het huis werd steeds meer af in de afgelopen 2 jaar. Geen enkel probleem is dat.
pi_111084746
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb hem 1 keer ontmoet even snel op Lowlands.
Met Sinterklaasviering op het werk was ik zwanger.
En hij kwam bij me staan en vroeg allemaal dingen over zwanger zijn en vertelde dat hij al dat kleine grut ook wel ontzettend leuk vind. Vooral als die van zich zelf zouden zijn.
Hint hint hint. Maar zn vrouw zei: kijk maar goed naar die buik want bij mij zie je hem voorlopig niet :D
_O-
Noot noot.
pi_111084800
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:32 schreef Nolita het volgende:
Misschien moet ik me langzaamaan ook maar eens melden hier..hihi ik durf nog niet zo goed.
Ik lees hier al ongeveer 5 jaar mee, maar toen was het nog helemaal een ver van mijn bed show. Mijn vriend en ik zijn inmiddels 7 jaar samen wonen momenteel samen bij ouders, over een paar maanden kunnen we eindelijk intrekken in ons eigen plekje.
En ja, ik rammel! Maar we zijn nog jong en ik heb het idee dat om ons heen nog niemand ermee bezig is. Ik heb zo dan ook eigenlijk niemand om erover te praten. Alleen mijn vriend, maargoed die wil ik niet te zenuwachtig maken
:W

Hoe oud zijn jullie dan?
Noot noot.
pi_111088556
Ik word deze maand 22, mijn vriend is 23. Onze leeftijd vind ik niet uit principe in de weg staan, dat is meer een gevoelskwestie in vergelijking met onze omgeving die er nog niet mee bezig lijkt te zijn.
Daarnaast zijn we beiden nog bezig met onze opleiding, ik ben aan het afstuderen en hopelijk deze zomer klaar, mijn vriend moet dan nog 1 jaar.
Als we klaar zijn hoop ik dat we ook beiden snel werk kunnen vinden waarvoor we gestudeerd hebben.
We gaan over een paar maanden dus samenwonen met het idee dat we daar ongeveer drie jaar zullen blijven en dan hopelijk een huisje kunnen kopen en weer terug naar een dorp verhuizen. Het appartementje vind ik niet meteen geschikt voor kinderen, er is maar een klein tweede slaapkamertje aanwezig waar onze computer komt te staan. Toch lijkt het me geen onmogelijk idee om het eerste jaar van een kindje nog in het appartementje te wonen en dan te verhuizen...
Ik praat er bewust niet te veel over met mijn vriend omdat het nu eenmaal nog wel even duurt en het niet sneller zal gaan daardoor. Hij wil iig wel kinderen dus dat zit al goed ;)

Ik merk dat het lezen hier in oud mij wel al een heleboel kennis opgeleverd heeft al die jaren. Als mensen uit mijn omgeving die zwanger zijn (collega's) mij iets vertellen leggen ze het heel uitgebreid uit omdat ze denken dat ik er nog niets van weet, maar stiekem weet ik vaak precies waar ze het over hebben. Mijn collega's zijn dan ook de enige die wel eens vragen of ik ook kinderen wil en laatst op kraamvisite ook dat wij nu wel aan de beurt zijn..Vanuit de vriendengroep is dat helemaal niet aan de orde en wordt er raar opgekeken als iemand van onze leeftijd zwanger is, terwijl dat zo gek niet is.

Ik ga ervan uit dat ik nog zeker twee jaar hier mee mag blijven rammelen!
pi_111091835
Ja dat laatste heb ik dus ook, dat ik veel kennis heb erover.
Maar ik heb ook een opleiding SPW gevolgd, waardoor ik ook over jonge kinderen veel weet. Alleen zeg ik inderdaad ook meestal niets, want ik wil niet als betweter gezien worden. Ben bang dat mensen gaan zeggen van, wat weet jij er nou van, je bent zelf net uit de luiers (dat denken ze vaak, want ik zie er heel jong uit). Dus ik zeg maar niets.

En het ziet er naar uit dat je al precies weet wat je wil voorlopig. En dat je vriend ook wel kinderen wil, zegt inderdaad wel dat het wel goed gaat komen allemaal. Maar ja, dat maakt het rammelen niet veel minder.
pi_111093227
Haha, ik hou me niet stil om het betweterige, meer dat ik bang ben dat ze dan in de gaten hebben dat ik rammel. Als ze het vragen zeg ik wel dat ik graag wil, maar nog even moet wachten tot we alles op een rijtje hebben.

Ik heb inderdaad wel een bepaald beeld voor ogen, al denk ik ook soms ach wat, waarom niet nu al. Maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed zo, straks eerst nog even met zijn tweeën genieten. Daar kijken we al zo naar uit na al die jaren thuis/op kamers/inwonen ed!
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:45:28 #147
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_111093606
Dat heb ik ook wel hoor..heb veel kennis op gedaan hier in OUD maar wil idd niet betweterig overkomen en niet te hard laten merken dat ik er iets vanf weet, want dan wordt je weer raar aangekeken zo van; waarom weet jij dat???!!!

Gisteren waren we op een verjaardag waarbij op een gegeven moment de nicht van de jarige binnen kwam met haar zoontje van net een maand oud...mijn vriend rende er nog net niet op af...maar hij is er wel 10x heen gelopen om ff te kijken en ff te voelen (aan zijn vingertjes dan weer een aai over de wang) en uiteindelijk mocht hij hem ook ff vast houden...hij was zielsgelukkig en wilde hem bijna niet meer afgeven. <3

En iedereen...ow hij is er al helemaal klaar voor, ja dat wordt wel een goede pappa :)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_111156419
@Iedereen, sorry dat het even duurde voor ik weer iets laat weten! Net even een paar daagjes met mijn vriend in Dublin geweest ^^.
Hij vond het een leuk slaapzakje :D. En had zoiets al wel een beetje verwacht omdat hij mijn, 'jonge kinderwens' topic had gelezen :P. Dus hij vond het wel leuk, zolang het maar niet meer werd, haha ;).

Nolita, welkom :D. Je leest al lang mee zeg! En super leuk dat jullie al vanaf zo'n jonge leeftijd bij elkaar zijn en het nog zo goed gaat, leuk verhaal voor de kinderen ;).

Zodra mijn vriend weer naar huis gaat maandag zal ik weer beter bij lezen en een langere reactie plaatsen :).
pi_111161663
Mag ik met jullie meerammelen?

We hebben 2 heerlijke meiden, een kleuter en een peuter, maar ik heb een hele grote wens voor een derde kindje. Alleen mijn man deelt de wens niet.
Ik heb altijd gezegd zijn nee te respecteren, maar heb er op het moment heel veel moeite mee. Ik mag er niet teveel over praten, want nee is nee. Dat betekent dus dat ik mijn gevoel voor een derde maar aan de kant moet schuiven. En dat lukt me niet. Waarom niet luisteren naar mijn ja? Als ik alleen al t gevoel, het niet compleet zijn, mag benoemen, zal me dat misschien al veel rust geven. Of t rammelen ooit ophoudt bij mij, nee, dat niet, ik ben zoals de vk zei, gemaakt om zwanger te zijn.
pi_111175773
Wat lastig HH.. Het lijkt me toch wel belangrijk er in elk geval over te kunnen praten, hoe het voor je voelt.

Mijn eierstokken vertonen nu nog wat stuiptrekkingen, ik hoop maar dat ze snel helemaal klaar zijn met rammelen.. Eigenlijk moet ik dit topic ook helemaal niet openen, daar ga ik alleen maar weer van rammelen.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:03:49 #151
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_111229962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:04 schreef HandigeHarriët het volgende:
Mag ik met jullie meerammelen?

We hebben 2 heerlijke meiden, een kleuter en een peuter, maar ik heb een hele grote wens voor een derde kindje. Alleen mijn man deelt de wens niet.
Ik heb altijd gezegd zijn nee te respecteren, maar heb er op het moment heel veel moeite mee. Ik mag er niet teveel over praten, want nee is nee. Dat betekent dus dat ik mijn gevoel voor een derde maar aan de kant moet schuiven. En dat lukt me niet. Waarom niet luisteren naar mijn ja? Als ik alleen al t gevoel, het niet compleet zijn, mag benoemen, zal me dat misschien al veel rust geven. Of t rammelen ooit ophoudt bij mij, nee, dat niet, ik ben zoals de vk zei, gemaakt om zwanger te zijn.
Hey HH, ik zit in precies hetzelfde schuitje! Jouw situatie=die van mij! Moeilijk hè, ik vind het soms zo frustrerend, waarom moet ik zijn 'nee' accepteren, maar hij mijn 'ja' niet?
Ik probeer soms gewoon toch even kort te laten merken hoe ik er over denk. Maar hij gewoon zo anti.
Hopelijk bedenkt jouw man zich, of wil hij er over nadenken. Dat alleen al zou fijn zijn...
pi_111238587
Nou idd, heel frustrerend. Ik probeer het af en toe wel ter sprake te brengen, maar dan krijg ik of weinig reactie, of n grappige reactie (in zijn ogen, ik zou er gewoon graag eens over praten, zonder de gekheid)
Wat hier ook niet meehelpt is dat de meisjes geregeld vragen of er bij ons ook nog n baby komt. We hebben in dec n nichtje gekregen. Hebben een buurvrouw die in juli een tweeling krijgt. En al die kinderen op school/kdv die broertjes/zusjes krijgen.

Fijn dat er herkenning is, voel me soms zo alleen hierin.
pi_111238637
Chan, wat lijkt me dat lastig zeg. Sterkte!
  maandag 7 mei 2012 @ 11:14:33 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111241087
:o Ik kwam net al klikkend in het topic dat geopend was toen Oscar net geboren was en daar ging de boel toch nog wel even weer van klapperen hoor. :Y
Zo ontzettend gaaf, zo'n kindje op de wereld zetten en helemaal leren kennen. O+

*nu de boel maar weer tot stilte maant...
***
  maandag 7 mei 2012 @ 12:19:13 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111243272
Man geeft nog steeds aan het bij een te willen laten. Ik heb gemengde gevoelens, maar neig wel naar een tweede. Reden man is dat hij bang is dat er met mij iets gebeurt. Ik ben bij zwangerschap altiijd 'medisch' vanwege chronische hoge bloeddruk. Daardoor is risico op complicaties iets verhoogd (zw vergiftiging, lichte baby). Bij de eerste keer ging alles echter goed. Liep zelfs door tot en met 41 weken en baarde een 8,5 ponder. Zwangerschap probleemloos, geen centje pijn en kon doorwerken tot verlof, ben nu weer helemaal gezond en wel. Een ander bezwaar is ruimte, we hebben 3 slaapkamers en een grote zolderkamer, echter wij werken allebei veel thuis en hebben ruimte nodig. Verhuizen zit er gezien de crisis echt niet in. Nog een kind erbij is natuurrlijk ook duurder, en we houden nu al geen bakken over aan het eind van de maand...moeilijk hoor.
pi_111243569
Lastig is dat hé! Wij wonen net in ons nieuwe huis met ook 3 slaapkamers waarvan er 1 als kantoor is ingericht omdat mijn vriend een eigen bedrijf heeft. Mijn vriend is ook overtuigd van 1 kind ook omdat hij financieel gezien de mogelijkheid wil hebben om Cas alle kansen te bieden qua opleiding etc. En op dat gebied ben ik het volkomen met hem eens, ik vind het een fijne gedachte dat Cas daardoor alles zou kunnen doen wat hij wil. Maar toch, een tweede lijkt me ook heel erg fijn! O+ Maar zal er ooit weer zo'n leukertje komen als Cas? Want hij is in mijn ogen wel het allerleukste kindje wat er is! *;

Ach, ik snuif straks wel zo vaak mogelijk aan onze op komst zijnde nieuwe familielid. Schoonzusje staat op punt van bevallen O+
pi_111244304
Oh dat lijkt me inderdaad heel moeilijk om mee om te gaan. Ik heb nu al aan mijn vriend doorgegeven, dat ik er 2 wil. Tot nu toe lijkt hij het ermee eens te zijn. Wij hebben ook een huis met 3 slaapkamers, en zijn van plan een tuinhuisje te bouwen, die te isoleren en dat als extra hobbyruimte te gaan gebruiken. We zien tegen die tijd wel of dat financieel haalbaar is. Anders hobbien we wel in de woonkamer.

Overigens vroeg ik hem gisteren of hij al een beetje wist wanneer hij een kindje wilde. Toen zei hij, wanneer we er klaar voor zijn. En toen ik zei dat het misschien wel nooit was, schudde hij heftig zijn hoofd, nee hoor ik wil echt wel kinderen. Uiteindelijk zijn we gekomen op volgend jaar. Nu nog even over een maand of 2 zeggen, dat ik de pil tot eind september heb....
Maar ben nu wel weer een beetje blijer.
pi_111248412
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:19 schreef Aventura het volgende:
Man geeft nog steeds aan het bij een te willen laten. Ik heb gemengde gevoelens, maar neig wel naar een tweede. Reden man is dat hij bang is dat er met mij iets gebeurt. Ik ben bij zwangerschap altiijd 'medisch' vanwege chronische hoge bloeddruk. Daardoor is risico op complicaties iets verhoogd (zw vergiftiging, lichte baby). Bij de eerste keer ging alles echter goed. Liep zelfs door tot en met 41 weken en baarde een 8,5 ponder. Zwangerschap probleemloos, geen centje pijn en kon doorwerken tot verlof, ben nu weer helemaal gezond en wel. Een ander bezwaar is ruimte, we hebben 3 slaapkamers en een grote zolderkamer, echter wij werken allebei veel thuis en hebben ruimte nodig. Verhuizen zit er gezien de crisis echt niet in. Nog een kind erbij is natuurrlijk ook duurder, en we houden nu al geen bakken over aan het eind van de maand...moeilijk hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:29 schreef Cyntiaa het volgende:
Lastig is dat hé! Wij wonen net in ons nieuwe huis met ook 3 slaapkamers waarvan er 1 als kantoor is ingericht omdat mijn vriend een eigen bedrijf heeft. Mijn vriend is ook overtuigd van 1 kind ook omdat hij financieel gezien de mogelijkheid wil hebben om Cas alle kansen te bieden qua opleiding etc. En op dat gebied ben ik het volkomen met hem eens, ik vind het een fijne gedachte dat Cas daardoor alles zou kunnen doen wat hij wil. Maar toch, een tweede lijkt me ook heel erg fijn! O+ Maar zal er ooit weer zo'n leukertje komen als Cas? Want hij is in mijn ogen wel het allerleukste kindje wat er is! *;

Ach, ik snuif straks wel zo vaak mogelijk aan onze op komst zijnde nieuwe familielid. Schoonzusje staat op punt van bevallen O+
Ja dat is inderdaad ook wel een lastige situatie. Het is natuurlijk altijd mogelijk om het tweede kindje op dezelfde kamer te laten slapen als die groot genoeg is maar dat is niet voor heel lang fijn voor het oudere kindje.
De kosten zijn altijd wel een probleem, maar ik denk dat de overstap van 1 naar 2 makkelijker op te vangen is dan van 0 naar 1. Want veel dingen heb je als het goed is nog, of moet je toch al halen voor het eerste kindje. Ook met de ervaring die je al hebt weet je waar je op moet letten.
Ik ga altijd te veel vooruit denken met dit soort dingen.. Dan denk ik, stel dat jullie kindje later ook een kind krijgt, dat kind heeft geen oom, geen tante, alleen zijn/haar ouder van die kant. Lijkt me wel eenzaam, ik zou mijn leven niet voor kunnen stellen zonder mijn zussen, en ben ook hartstikke blij als ze straks de levens van mijn kinderen mee kunnen maken :). Maar dat is allemaal natuurlijk emotioneel bekeken ;). Maar kan altijd een beetje bij stilgestaan worden..
Succes in ieder geval!
pi_111248508
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:50 schreef Risu het volgende:
Oh dat lijkt me inderdaad heel moeilijk om mee om te gaan. Ik heb nu al aan mijn vriend doorgegeven, dat ik er 2 wil. Tot nu toe lijkt hij het ermee eens te zijn. Wij hebben ook een huis met 3 slaapkamers, en zijn van plan een tuinhuisje te bouwen, die te isoleren en dat als extra hobbyruimte te gaan gebruiken. We zien tegen die tijd wel of dat financieel haalbaar is. Anders hobbien we wel in de woonkamer.

Overigens vroeg ik hem gisteren of hij al een beetje wist wanneer hij een kindje wilde. Toen zei hij, wanneer we er klaar voor zijn. En toen ik zei dat het misschien wel nooit was, schudde hij heftig zijn hoofd, nee hoor ik wil echt wel kinderen. Uiteindelijk zijn we gekomen op volgend jaar. Nu nog even over een maand of 2 zeggen, dat ik de pil tot eind september heb....
Maar ben nu wel weer een beetje blijer.
Oh dat is wel heel fijn! Duurt misschien voor je gevoel nog heel lang maar die tijd is zo voorbij!
Fijn dat je nu tenminste in een bepaalde mate wat 'duidelijkheid' hebt, of in ieder geval een beetje een beter beeld voor jezelf :). Komt allemaal goed, maar hopen dat je vriend ook snel gaat rammelen.
pi_111248769
Ik zie voor een tweede zo op tegen nog een keer kosten voor kinderopvang.. :@

Wij houden ook geen bakken geld over, en dan zou er nog een keer zo'n bedrag afmoeten... Nu weet ik wel dat er meer kinderopvangtoeslag is als je een tweede kindje krijgt, maar hier moeten we of eens goed gaan rekenen, of zorgen voor een flinke buffer om het op te vangen...
  maandag 7 mei 2012 @ 14:57:48 #161
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111248878
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zie voor een tweede zo op tegen nog een keer kosten voor kinderopvang.. :@

Wij houden ook geen bakken geld over, en dan zou er nog een keer zo'n bedrag afmoeten... Nu weet ik wel dat er meer kinderopvangtoeslag is als je een tweede kindje krijgt, maar hier moeten we of eens goed gaan rekenen, of zorgen voor een flinke buffer om het op te vangen...
Halleluja eindelijk iemand die het ook eens een keer zegt.
Dat is dus ook ons probleem wel en ik verbaas me nogal over de makkelijkheid waarmee iedereen hier binnen OUD een tweede en/of derde lijkt te krijgen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111249000
Ik heb aan een drukte maker voorlopig meer dan genoeg! :D
Wil ook niet mijn aandacht verdelen...maar ook geen ruimte, we zitten al krap in 50m2!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 7 mei 2012 @ 20:54:20 #163
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111263026
Wij hebben een grote (van 2 is 1 gemaakt) en een iets kleinere slaapkamer en een zolder. Bij ons is er wel de wens voor een tweede, de komende jaren zal dan de kleinste eerst bij ons op de kamer slapen en als ze groot geneog zijn om een kamer te delen, gaat ons bed op de kleinere kamer en gaan de kindjes samen op de grote kamer, daar hebben ze fijn de ruimte voor een eigen plek en zijn ze dan toch samen, dat lijkt ons fijn voor kindjes. Onze zolder dat is speelruimte voor de grote oppaskinderen, wasruimte en onze kledingkasten zijn daar. Dat willen we ook zo houden, we willen graag op dezelfde verdieping als ons mupke slapen.

De keuze voor een tweede op termijn vinden wij voor ons zelf fijn, maar vooral ook voor Lientje, wij komen beide uit een gezin van twee en weten hoe leuk het is om een broer/zus te hebben. Dus dat willen we ook graag voor haar. Ow en nog zo'n leukerd.... het lijkt me zo geweldig!

Drie zou een optie zijn bij een groter huis en een flinke bankrekening zodat ik niet zou hoeven werken, maar dat zit er niet in en daar heb ik eigenlijk ook wel vrede mee.
Nu blijf ik sowieso werken en komen er altijd nog extra kindjes in huis om voor te zorgen en dat vind ik ook fijn.
  maandag 7 mei 2012 @ 20:58:40 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111263313
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Halleluja eindelijk iemand die het ook eens een keer zegt.
Dat is dus ook ons probleem wel en ik verbaas me nogal over de makkelijkheid waarmee iedereen hier binnen OUD een tweede en/of derde lijkt te krijgen.
Ik noemde het niet letterlijk, maar mijn 'we houden geen bakken met geld over' betekent ook dat ik niet weet of er nog wel zo'n fors bedrag aan kdv-kosten af kan. Wij nemen nu 2 dagen p.w. af en dat kost ons bruto al 589. Netto 400. Dat vind ik echt al een hele hap uit ons besteedbaar inkomen. We zijn hoog opgeleid, werken beiden ong, 36 uur en hebben een goed salaris, maar dan nog is het leven gewoon duur. Ik snap ook nooit hoe dat kan, 3 kinderen of meer. Waar doen ze 't van?
  maandag 7 mei 2012 @ 21:01:10 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111263496
Ow en dat is bij ons dan een groot voordeel, ik werk als gastouder thuis, dus werk 40 uur of meer per week en maak zelf geen gebruik van kinderopvang. Voor mij zou het dus voorlopig ook totaal geen optie zijn om iets anders te gaan doen, dat zou ik pas doen als mijn eigen kindjes naar school gaan.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:02:49 #166
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111263605
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:45 schreef Maxellera het volgende:

Ja dat is inderdaad ook wel een lastige situatie. Het is natuurlijk altijd mogelijk om het tweede kindje op dezelfde kamer te laten slapen als die groot genoeg is maar dat is niet voor heel lang fijn voor het oudere kindje.
De kosten zijn altijd wel een probleem, maar ik denk dat de overstap van 1 naar 2 makkelijker op te vangen is dan van 0 naar 1. Want veel dingen heb je als het goed is nog, of moet je toch al halen voor het eerste kindje. Ook met de ervaring die je al hebt weet je waar je op moet letten.
Ik ga altijd te veel vooruit denken met dit soort dingen.. Dan denk ik, stel dat jullie kindje later ook een kind krijgt, dat kind heeft geen oom, geen tante, alleen zijn/haar ouder van die kant. Lijkt me wel eenzaam, ik zou mijn leven niet voor kunnen stellen zonder mijn zussen, en ben ook hartstikke blij als ze straks de levens van mijn kinderen mee kunnen maken :). Maar dat is allemaal natuurlijk emotioneel bekeken ;). Maar kan altijd een beetje bij stilgestaan worden..
Succes in ieder geval!
Ik denk er wel over na hoe het straks is voor Ventje. Ik heb zelf een tweelingzus en dan nog een zus en een broer, en dat vind ik hartstikke fijn. De vriend van mijn zus is enig kind, de hele familie bestaat uit hemzelf, zijn ouders en zijn oma (moeder's moeder). 4 personen. Terwijl ik uit een enorme familie kom met veel neven en nichten. Maargoed, dat vind ik geen doorslag geven in onze beslissing.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:04:24 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111263681
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:01 schreef Juud79 het volgende:
Ow en dat is bij ons dan een groot voordeel, ik werk als gastouder thuis, dus werk 40 uur of meer per week en maak zelf geen gebruik van kinderopvang. Voor mij zou het dus voorlopig ook totaal geen optie zijn om iets anders te gaan doen, dat zou ik pas doen als mijn eigen kindjes naar school gaan.
Ik werk 18 van die 36 uur thuis en ben er dus met uit bed halen, hapjes geven etc. Rest van de dag is hij bij papa O+ Dat is heerlijk, 4 dagen de hele dag van huis zijn zou ik heel moeilijk vinden. Dit wil ik ook bij een eventueel tweede kind. Ik weet alleen niet of ik dan nog wel aan werken toe kom op zo'n dag :D
pi_111263833
Dat is dan het voordeel van mijn onregelmatige werken. We hebben weinig opvang nodig. Sofie gaat gemiddeld 50 uur in de maand. We betalen wat we afnemen.
*poef* nu is het weg
  maandag 7 mei 2012 @ 21:11:17 #169
61183 leonieke
Dan toch?
pi_111264072
De kosten swingen hier ook de pan uit en ik zou ook niet weten hoe we twee kinderen tegelijkertijd in de opvang krijgen. Nog een voordeel dat Thomas hier vanaf november naar school gaat :)
  maandag 7 mei 2012 @ 21:14:01 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111264239
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Halleluja eindelijk iemand die het ook eens een keer zegt.
Dat is dus ook ons probleem wel en ik verbaas me nogal over de makkelijkheid waarmee iedereen hier binnen OUD een tweede en/of derde lijkt te krijgen.
Een kind is zo gemaakt :7 (meestal dan ;) )

Ik denk dat niet alle moeders met 2,3,4,5 kinderen een baan hebben hoor. Ik zelf werk ook niet. Mijn 'salaris' zou ook niet opwegen tegen de kosten voor een opvang (van 3 kids..), denk ik.
Dus...ik blijf liever thuis ;) :@
  maandag 7 mei 2012 @ 21:17:54 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111264476
Mijn salaris is veel hoger dan kosten voor de opvang, ook bij 3 kids. Juist daarom kan en wil ik niet stoppen. Neemt niet weg dat het gewoon een aanslag is op je besteedbaar inkomen. Maargoed, dat is tijdelijk. Ik denk maar zo: nu stoppen met werken, een giga pensioengat creeeren en je kansen op de arbeidsmarkt met het jaar zien verdampen is op termijn veel duurder. Stoppen met werken om kinderopvangkosten op te vangen is (voor mij) kortetermijndenken.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:18:07 #172
61183 leonieke
Dan toch?
pi_111264493
Was een kind maar zo gemaakt dan had ik er hier waarschijnlijk nog één rondkruipen ;) (en dat bedoel ik echt met een knipoog en niet een hallo-wil-je-eens-rekening-houden-met-het-feit-dat-het-niet-bij-iedereen-zo-simpel-gaat-post :) ).

Maar ik vind het omgekeerde ook moeilijk: ik hou van mijn uitdagende (soms wel iets te vermoeiende) job en zou eigenlijk niet willen thuis blijven (ik zou er echt ongelukkig van worden, denk ik :@ ) maar onze fulltime jobs maken het er ook niet makkelijker op om voor een 2e te kiezen.

En dus ook hetgeen Aventura zegt :Y
Ik mag er ook niet aan denken dat ik mijn job zou moeten laten schieten. Wat doe je dan 3 jaar later? Tevreden zijn met een minder leuke job omdat je toch weer aan het werk wil?
  maandag 7 mei 2012 @ 21:44:06 #173
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111265973
Al heb je geen opvangkosten als je thuis blijft met 3 kinderen vind ik het nog knap. Als al mijn kosten van het salaris van de meneer moeten houden we ook helemaal niks over. Dus ook als de moeder thuis zit snap ik nog niet hoe men het financieel doet. Nog minder zelfs.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 mei 2012 @ 21:48:10 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111266232
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Al heb je geen opvangkosten als je thuis blijft met 3 kinderen vind ik het nog knap. Als al mijn kosten van het salaris van de meneer moeten houden we ook helemaal niks over. Dus ook als de moeder thuis zit snap ik nog niet hoe men het financieel doet. Nog minder zelfs.
Ja inderdaad! Dat snap ik ook niet, als je ervan uit gaat dat een modaal salaris 30.000 euro is. Maar zelfs anderhalf of twee keer modaal, dan hou je tussen de 2300 en 3300 euro netto over, daar kan je toch niet van leven met 2 volwassenen en 2 of 3 kids, of ik zie echt wat over het hoofd. Misschien dwalen we nu te erg af. :P
pi_111266498
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Dat snap ik ook niet, als je ervan uit gaat dat een modaal salaris 30.000 euro is. Maar zelfs anderhalf of twee keer modaal, dan hou je tussen de 2300 en 3300 euro netto over, daar kan je toch niet van leven met 2 volwassenen en 2 of 3 kids, of ik zie echt wat over het hoofd. Misschien dwalen we nu te erg af. :P
En toch zijn er zat gezinnen met 2 of 3 kinderen. Dus het kan wel :)
Je kan het ene gezin gewoon niet vergelijken met een andere.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:52:18 #176
30252 Soempie
Procreating
pi_111266512
Krijg hier net te horen van m'n man dat het wachten op mij is voor -hopelijk- een tweede kindje, met de toevoeging: 'als het maar niet te lang duurt voor je er weer klaar voor bent!' 8)7

Maar ik rammel helemaal nog niet.

En Kyara wel al, lees ik. :D

Hier doen we sinds een maand alleen met het salaris van m'n man. Kan prima, maar we hebben dan ook een klein koophuisje, doen niet aan luxe verre reizen, enz. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 mei 2012 @ 21:52:41 #177
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111266535
Nou hebben wij ook niet superveel te besteden hoor DML, zeg ik heel eerlijk.
En verder qua kosten Aventura....'t hangt natuurlijk ook wel af van wat je vaste lasten zijn. Of je nu een hypotheek hebt van 400 of 1200 per maand (bijvoorbeeld), of wat voor kleding je voor je kids koopt, waar (en hoeveel) boodschappen je doet, of je een dure (nieuwe) auto rijdt ...Tja.. keuzes, keuzes dames ;)
pi_111266583
Soempie ook hier :D
Noot noot.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:54:34 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111266653
Als ik van te voren had geweten dat ik het mama zijn zo leuk zou vinden dan hadden we er nu misschien al wel 3 rondlopen.

Nee, je moet er natuurlijk ook zelf aan toe zijn. En als je er zelf aan toe bent moet je partner er ook nog eens aan toe zijn. En dan heb je eindelijk een kindje en rammel voor een 2e en dan beginnen de "onderhandelingen" weer gewoon van voor af aan }:|

Kosten voor kdv zijn inderdaad fors. Eigenlijk kun je dan beter wachten tot de oudste naar de basisschool gaat geloof (niet dat dat altijd een optie is en dan heb je natuurlijk ook weer andere voor- en nadelen).
  maandag 7 mei 2012 @ 21:55:12 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111266696
Soempie's man rammelt O+
  maandag 7 mei 2012 @ 21:57:29 #181
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111266868
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Dat snap ik ook niet, als je ervan uit gaat dat een modaal salaris 30.000 euro is. Maar zelfs anderhalf of twee keer modaal, dan hou je tussen de 2300 en 3300 euro netto over, daar kan je toch niet van leven met 2 volwassenen en 2 of 3 kids, of ik zie echt wat over het hoofd. Misschien dwalen we nu te erg af. :P
Ik vraag me wel eens hetzelfde af :Y Nou is het wonen in Amsterdam wel relatief duur, maar dan nog...

Wij hebben beide heel duidelijk de wens voor een tweede, maar voorlopig ben ik ook nog helemaal niet toe aan weer zwanger zijn... :@
Oude (on)bekende.
pi_111266957
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:57 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens hetzelfde af :Y Nou is het wonen in Amsterdam wel relatief duur, maar dan nog...

Wij hebben beide heel duidelijk de wens voor een tweede, maar voorlopig ben ik ook nog helemaal niet toe aan weer zwanger zijn... :@
Waarom niet eigenlijk? Zware zwangerschap?
Noot noot.
pi_111266977
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:52 schreef PureEvil het volgende:
Nou hebben wij ook niet superveel te besteden hoor DML, zeg ik heel eerlijk.
En verder qua kosten Aventura....'t hangt natuurlijk ook wel af van wat je vaste lasten zijn. Of je nu een hypotheek hebt van 400 of 1200 per maand (bijvoorbeeld), of wat voor kleding je voor je kids koopt, waar (en hoeveel) boodschappen je doet, of je een dure (nieuwe) auto rijdt ...Tja.. keuzes, keuzes dames ;)
Of je 3 keer per jaar op vakantie wil, elke maand de nieuwste telefoons of andere gadget.
Het ene moet je (voorlopig) laten voor het andere. Daarom kan je nooit het ene gezin vergelijken met andere.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:59:10 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_111266998
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:53 schreef Jojoortje het volgende:
Soempie ook hier :D
Jou had ik hier wel verwacht. :D Wat vindt je vriend van het idee? Of lees ik daar nu overheen?

Maar ik rammel dus niet. Vind het ook doodeng: ik ben zo gek op Mattís, wat als ik helemaal niet zo stapel ben op een tweede? :@ Ik ben er dus nog niet klaar voor, laat ik het daar maar op houden. M'n man had zo door gewild. :D

En ik vond zwanger zijn echt geen poep aan. Tegen het eind vond ik het zelfs behoorlijk waardeloos.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_111267105
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Jou had ik hier wel verwacht. :D Wat vindt je vriend van het idee? Of lees ik daar nu overheen?

Maar ik rammel dus niet. Vind het ook doodeng: ik ben zo gek op Mattís, wat als ik helemaal niet zo stapel ben op een tweede? :@ Ik ben er dus nog niet klaar voor, laat ik het daar maar op houden. M'n man had zo door gewild. :D
Ik rammel als sinds Zoë geboren is :') Mijn man vind het allemaal goed :P
Al ziet hij tegen de zwangerschap op :') Niet tegen het kind :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:01:46 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111267218
Klopt helemaal hoor, dat van keuzes maken. Alleen hebben wij in onze situatie al keuzes gemaakt voor de kinderwens er kwam. Lees: wat hogere hypotheeklasten (geen toplening ofzo hoor trouwens). De woningmarkt zit ook nog eens muurvast.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:01:59 #187
30252 Soempie
Procreating
pi_111267238
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik rammel als sinds Zoë geboren is :') Mijn man vind het allemaal goed :P
Al ziet hij tegen de zwangerschap op :') Niet tegen het kind :D
En jullie gaan er nu echt weer voor! *O* Wat maakt dan dat jullie besloten hebben er nu voor te gaan en niet eerder/ later?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 mei 2012 @ 22:03:42 #188
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111267355
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:58 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Zware zwangerschap?
Ja, 9 maanden misselijk :{ Daarnaast ook nog grote cyste in eierstok waaraan ik met 16 weken met spoed geopereerd moest worden. Heb sociaal en ook qua werk echt 9 maanden stil gestaan :{
Oude (on)bekende.
pi_111267377
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Jou had ik hier wel verwacht. :D Wat vindt je vriend van het idee? Of lees ik daar nu overheen?

Maar ik rammel dus niet. Vind het ook doodeng: ik ben zo gek op Mattís, wat als ik helemaal niet zo stapel ben op een tweede? :@ Ik ben er dus nog niet klaar voor, laat ik het daar maar op houden. M'n man had zo door gewild. :D

En ik vond zwanger zijn echt geen poep aan. Tegen het eind vond ik het zelfs behoorlijk waardeloos.
Ja joh? :+

Mijn vriend wil nog niet. Snap het ook wel, want we wonen ook pas een jaar samen en hij wil nog gewoon genieten met z'n tweetjes nog... En dan snap ik ook!

Maar mijn collega's en vriendinnen worden allemaal zwanger en dan begint het bij mij ook te rammelen hoor :o En ik droom de laatste tijd alleen maar over het zwanger zijn, hoe raar is dat? :{

Waarom vond jij het zwanger zijn niet leuk dan? :o Veel klachten?
Noot noot.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:04:38 #190
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111267418
Wij hebben een mini huisje met mini hypotheek. Verdienen samen 2x modaal en gaan 's zomers kamperen. En dan nog vraag ik me af hoe mensen het doen hoor :D

Ik heb niet de illusie dat met geen kinderopvang (meer) de kosten van kinderen dalen. In tegendeel als je ze allemaal een spaarpotje mee wilt geven en wil laten studeren en ze een mening krijgen over (merk)kleding etc.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 mei 2012 @ 22:05:37 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111267473
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef Aventura het volgende:
Klopt helemaal hoor, dat van keuzes maken. Alleen hebben wij in onze situatie al keuzes gemaakt voor de kinderwens er kwam. Lees: wat hogere hypotheeklasten (geen toplening ofzo hoor trouwens). De woningmarkt zit ook nog eens muurvast.
Mee eens, en je bent natuurlijk ook gewend aan een bepaald uitgaven patroon. Wij hebben hier ook altijd betaald voor gemak toen we beiden fulltime werkten en we konden alles doen en laten. Nu ik 40% minder ben gaan werken en we een extra kostenpost er bij hebben gekregen, is dat soms wel even omschakelen.
pi_111267489
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:04 schreef HandigeHarriët het volgende:
Mag ik met jullie meerammelen?

We hebben 2 heerlijke meiden, een kleuter en een peuter, maar ik heb een hele grote wens voor een derde kindje. Alleen mijn man deelt de wens niet.
Ik heb altijd gezegd zijn nee te respecteren, maar heb er op het moment heel veel moeite mee. Ik mag er niet teveel over praten, want nee is nee. Dat betekent dus dat ik mijn gevoel voor een derde maar aan de kant moet schuiven. En dat lukt me niet. Waarom niet luisteren naar mijn ja? Als ik alleen al t gevoel, het niet compleet zijn, mag benoemen, zal me dat misschien al veel rust geven. Of t rammelen ooit ophoudt bij mij, nee, dat niet, ik ben zoals de vk zei, gemaakt om zwanger te zijn.
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:03 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Hey HH, ik zit in precies hetzelfde schuitje! Jouw situatie=die van mij! Moeilijk hè, ik vind het soms zo frustrerend, waarom moet ik zijn 'nee' accepteren, maar hij mijn 'ja' niet?
Ik probeer soms gewoon toch even kort te laten merken hoe ik er over denk. Maar hij gewoon zo anti.
Hopelijk bedenkt jouw man zich, of wil hij er over nadenken. Dat alleen al zou fijn zijn...
Beide herkenbaar. Ik heb het nu maar even een poosje laten gaan, binnenkort maar eens kijken hoe hij er dan over denkt.
pi_111267559
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:05 schreef Nummer_Drie het volgende:

[..]

[..]

Beide herkenbaar. Ik heb het nu maar even een poosje laten gaan, binnenkort maar eens kijken hoe hij er dan over denkt.
count me in too!

Het is hier geen definitieve nee maar het is ook geen ja..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111267595
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

En jullie gaan er nu echt weer voor! *O* Wat maakt dan dat jullie besloten hebben er nu voor te gaan en niet eerder/ later?
Ik wilde eerder maar dacht dat het handig was om te wachten tot de kleine kon lopen. Maar het ging de afgelopen tijd slecht met mijn Oma en ik wil dat zij de kleine nog mee zou maken voor het echt goed fout gaat met dr. Daarbij wilde we niet te lang wachten omdat het de eerste keer ook lang heeft geduurd.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111267816
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mee eens, en je bent natuurlijk ook gewend aan een bepaald uitgaven patroon. Wij hebben hier ook altijd betaald voor gemak toen we beiden fulltime werkten en we konden alles doen en laten. Nu ik 40% minder ben gaan werken en we een extra kostenpost er bij hebben gekregen, is dat soms wel even omschakelen.
Ik ben getrouwd met een boekhouder :D
Toen we beide fulltime werkte heeft hij (dat wat we nu zouden missen) wat op zij gezet. Dat gebruiken we nu :)
En dat heeft hij de afgelopen 10 jaar gedaan. En ook nu zet hij nog van alles op zij O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111267897
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Maar bij jullie voelt het nog incompleet ofzo? Hadden jullie altijd een plaatje met drie kinderen in jullie hoofd? :)
Noot noot.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:14:41 #197
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111268058
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ben getrouwd met een boekhouder :D
Toen we beide fulltime werkte heeft hij (dat wat we nu zouden missen) wat op zij gezet. Dat gebruiken we nu :)
En dat heeft hij de afgelopen 10 jaar gedaan. En ook nu zet hij nog van alles op zij O+
Dat klinkt wel goed! Wij zijn beide nooit zo met geld bezig geweest (luxeprobleem, ik weet het) en het is nu echt even omschakelen!
Oude (on)bekende.
pi_111268077
Als het bij ons makkelijk had gegaan had mijn man ook een groot gezin willen hebben. Omdat hij dat gewend is van thuis. Zijn ouders hebben beide grote gezinnen. Hij zelf komt uit een gezin van drie kinderen.

Maar het lot heeft anders bepaald dus houden we het 1 of 2 :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111268187
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:12 schreef Jojoortje het volgende:
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Een vriendinnetje van mij vertelde vorige week dat ze zwanger is van nr 4. Haar oudste wordt deze zomer 4. Ik vind het zo'n sneltreinvaart :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 7 mei 2012 @ 22:17:37 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111268201
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ben getrouwd met een boekhouder :D
Toen we beide fulltime werkte heeft hij (dat wat we nu zouden missen) wat op zij gezet. Dat gebruiken we nu :)
En dat heeft hij de afgelopen 10 jaar gedaan. En ook nu zet hij nog van alles op zij O+
Hier ook wel redelijk gebufferd hoor. Maar wij zijn dan weer zo neurotisch dat we daar niet aan willen komen.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:17:46 #201
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111268211
Musje, als wij een tweede willen (nog niet over uit) dan zou dat ook pas zijn als Olivier naar school gaat omdat ik ook 9 maanden lang totaal stil stond en ik er niet aan moet denken dan nog een dreumes/peuter thuis te hebben.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111268241
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

count me in too!

Het is hier geen definitieve nee maar het is ook geen ja..
:*
pi_111268394
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:12 schreef Jojoortje het volgende:
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Maar bij jullie voelt het nog incompleet ofzo? Hadden jullie altijd een plaatje met drie kinderen in jullie hoofd? :)
Ik had geen plaatje voor me met drie kinderen, ik kom wel uit een gezin met drie kinderen.

Het incomplete gevoel, het zwanger zijn en de mini baby nog een keer mee willen maken, de oerkracht tijdens de bevalling, de eerste kennismaking.
Nou ja, zoiets dus.
pi_111268437
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook wel redelijk gebufferd hoor. Maar wij zijn dan weer zo neurotisch dat we daar niet aan willen komen.
Mijn man wil er best aan komen, als hij er weer een andere auto van kan kopen :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:22:18 #205
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111268501
*O* leuk Tally!!!

DML, ik herken helemaal niet wat je zegt. :o ... Hier in mijn omgeving veel modaal en meerdere kinderen, zonder problemen...
Begrijp me niet verkeerd.... Ik snap jouw gezichtspunt ook hoor, maar ik denk dat de keuzes hierop fok bij veel mensen met 'gemak' (financieel) te maken heeft. Alsof niet iedereen erover nadenkt?

Wij zijn voor Alexa (in termen van huis en baan) en na Seth hele andere keuzes gaan maken. En ik moet zeggen, tegen de tijd dat er hier een derde zou komen, zit Alexa op de basisschool. Dit jaar kunnen we niet op vakantie, zo BE It.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 7 mei 2012 @ 22:26:09 #206
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111268742
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Musje, als wij een tweede willen (nog niet over uit) dan zou dat ook pas zijn als Olivier naar school gaat omdat ik ook 9 maanden lang totaal stil stond en ik er niet aan moet denken dan nog een dreumes/peuter thuis te hebben.
Dat ook. Dat heb ik nu. Terwijl ik wel een derde zou willen ooit.
Iemand vind het nu prima en zou de kids echt te kort doen als er een derde zou komen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 7 mei 2012 @ 22:28:39 #207
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111268917
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Musje, als wij een tweede willen (nog niet over uit) dan zou dat ook pas zijn als Olivier naar school gaat omdat ik ook 9 maanden lang totaal stil stond en ik er niet aan moet denken dan nog een dreumes/peuter thuis te hebben.
Ik zou idd niet weten hoe ik in die 9 maanden nog voor een kind had moeten zorgen! Nu weet ik dat ik een eerste zwangerschap niets hoeft te zeggen over een volgende zwangerschap en dat de complicatie die ik met de cyste had heel zeldzaam is... Maar toch hè...

Bevallen daarentegen doe ik zo weer :Y En de gedachte aan Simon als grote broer... O+ Een knorrend minimensje... O+
Oude (on)bekende.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:31:28 #208
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111269120
Ik zeg ook niet dat men er hier op fok niet over na zou denken maar ik verbaas me hoe makkelijk anderen het blijkbaar financieel wel kunnen.
Doen wij dan structureel dingen zo anders en verkeerd schijnbaar dat wij met mini hypotheek etc (zoals eerder al geschetst) bijvoorbeeld echt helemaal niks meer opzij zouden kunnen zetten als er nu een tweede komt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111269246
Volgens mij zal mijn meisje ook een super grote zus zijn O+

En mijn man riep net nog dat meer dan 2 kinderen ook niet in ons bed zouden passen aangezien ons meisje 'tussen' ons in ligt :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:35:40 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111269387
Ergens lijkt het me ook geweldig om veel kinderen te hebben. Ik had gewoon echt geen idee hoe leuk ik het zou vinden. Ik weet pas wat rammelen (=jeukwoord, maar oke) betekent nu ik een kind heb! Ik heb dat serieus 32 jaar lang nooit gedaan. Ik ben ook niet bang dat ik Ventje tekort doe of dat andere kinderen nooit zo leuk kunnen zijn...het zal een ander kind zijn. Een kind waar ik, net als bij de eerste, zo nieuwsgierig naar ben...het klinkt misschien gek, maar Ventje is er ook omdat we nieuwsgierig waren. Zou het ons lukken, wat zou het dan worden, zou het kind op ons lijken...de laatste paar weken van mijn zwangerschap kon ik het er wel uit kijken. En dan die eerste ontmoeting. Magisch gewoon. Ja, alleen daarom wil ik nog wel een keer.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:37:38 #211
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111269513
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zeg ook niet dat men er hier op fok niet over na zou denken maar ik verbaas me hoe makkelijk anderen het blijkbaar financieel wel kunnen.
Doen wij dan structureel dingen zo anders en verkeerd schijnbaar dat wij met mini hypotheek etc (zoals eerder al geschetst) bijvoorbeeld echt helemaal niks meer opzij zouden kunnen zetten als er nu een tweede komt.
Oh excuses op die manier ;)

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je woont. In A'dam woon je voor een 2+ slaapkamerhuisje al veel meer dan dat je dat hier of in Friesland doet.

En ja, het kan zomaar zijn dat je structureel dingen anders doet. Zo heb ik me zitten verbazen hoe veel het scheelt als je kiest voor gastouders zoals vrienden van ons, bijvoorbeeld. Maar die keuze wil ik niet maken nu. Of mijn zus, die alle acties van supermarkten afgaat, en zo voor haar zoon en haar veel geld bespaart. Maar nogmaals, allemaal keuzes die ik niet wil maken :)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_111269562
Ik heb echt een kut zwangerschap gehad maar ik kan niet wachten tot ik weer dat mensje in mijn buik kan voelen draaien O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:40:56 #213
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111269693
In mijn berekening is een gastouder veel duurder maar dat ligt er maar helemaal aan hoeveel je afneemt en op welke tijdstippen.
Wij hebben de conventionele werkuren overdag nodig en doordat de overheid er minder toeslag voor geeft zouden we duurder uit zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 07-05-2012 22:48:50 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 mei 2012 @ 22:42:01 #214
30252 Soempie
Procreating
pi_111269767
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:04 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja joh? :+

Mijn vriend wil nog niet. Snap het ook wel, want we wonen ook pas een jaar samen en hij wil nog gewoon genieten met z'n tweetjes nog... En dan snap ik ook!

Maar mijn collega's en vriendinnen worden allemaal zwanger en dan begint het bij mij ook te rammelen hoor :o En ik droom de laatste tijd alleen maar over het zwanger zijn, hoe raar is dat? :{

Waarom vond jij het zwanger zijn niet leuk dan? :o Veel klachten?
Zo raar is dat toch niet?Helemaal als in je omgeving mensen kindjes krijgen. Ik hoop dat het niet zo lang meer zal duren voor je. :*

En tijdens de zwangerschap herkende ik mezelf niet meer terug. En dan bedoel ik niet eens door die dikke buik, maar ik vond het verschrikkelijk zo afhankelijk te zijn en amper meer wat te kunnen (bekkeninstabiliteit en vermoeidheid). Maar natuurlijk ook heel mooie en bijzondere momenten, zoals de echo's, het idee dat er een kindje in je buik groeit, opeens midden in de nacht het besef: verrek, die regelmatige hupsjes, hij heeft de hik!, het tweede streepje, enz.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 mei 2012 @ 22:45:12 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111269944
Ik vond zwanger zijn geen zak aan. Ik ben geen seconde misselijk geweest, kon doorwerken tot verlof, geen bekkenklachten, voelde me prima. Maar ik voelde me afgeremd en geisoleerd, kon op het eind gewoon niet meer goed meekomen. Je bent alleen maar buik voor sommige mensen. Ik voelde me heel erg niet mezelf. Maar dat heb ik er evengoed nog wel een keer voor over. Een bevalling daarentegen...
  maandag 7 mei 2012 @ 22:48:27 #216
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111270114
Zwanger zijn was een hel maar ik zit hier nu nog met stuit- en bekkenpijn achter mijn computertje door de bevalling.
Ik ben doodsbang of het nog meer te beschadigen of als het straks hopelijk toch over is, het weer een knauw te geven.

Dus streep mij van uw klonenlijstje de komende drie jaar. Wij hebben de beslissing ruim uitgesteld.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 mei 2012 @ 22:48:53 #217
30252 Soempie
Procreating
pi_111270145
Dat beschrijf je precies goed: geisoleerd en ik voelde me ook niet mezelf. Heb ook doorgewerkt tot 36 weken, dus dat was het niet. Ik had het gekoppeld aan de klachten, maar het zou goed kunnen dat ik hetzelfde zou hebben als ik er fluitend doorheen gegaan was.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 mei 2012 @ 22:49:13 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111270163
Hier meelezen is overigens ook niet goed om gerammel tegen te gaan. ;)
***
  maandag 7 mei 2012 @ 22:51:20 #219
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111270267
Zwangerschappen vond ik ellende, en nog steeds ben ik niet boven Jan. Bevallen vond ik ook kicken.

Rammelen doe ik wel, maar rationeel sta ik er echt heel anders in...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 7 mei 2012 @ 22:53:01 #220
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111270348
Klopt. Ik word helemaal week en irrationeel van dit topic. Niet goed voor me. Paar weken geleden was ik nog zo in mijn nopjes met mijn officiele ontzwangering (9 maanden af) :')
  maandag 7 mei 2012 @ 22:56:44 #221
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111270561
:Y

*pakt Aventura aan de hand en rukt haar weg uit topic *
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_111270663
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:49 schreef Brighteyes het volgende:
Hier meelezen is overigens ook niet goed om gerammel tegen te gaan. ;)
helemaal mee eens :D

zwanger zijn, bevallen.. ik vond het allebei "heerlijk"!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:03:09 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111270894
Dit las ik dus vanmiddag:

quote:
17s.gif Op zaterdag 29 augustus 2009 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik rammel zelfs, en hij is van mij! :o :D

Ik hoorde net van de vk dat haar dochter weer zwanger is (ze heeft bij mij in de klas gezeten), voor de 4e keer! Ik werd op slag jaloers. 4 keer zo'n kersvers, hagelnieuw kindje, 4 keer kennismaken, 4 keer genieten, 4 keer leren van elkaar... Wow! O+

Oh ja, ratio zegt me dat het loeizwaar is, maar toch... dit wil je toch gewoon elk jaar minstens 1 keer mee maken? Zo overweldigend mooi en bijzonder vind ik dit. :Y Dat je de hele dag 'Och kijk nou! O+ ' zegt en kirt, al is het maar omdat hij zijn handje omhoog doet. :') O+

Kan iemand de tijd stil zetten alsjeblieft?
Sasha is geweldig, ik geniet enorm van hem nu met alle nieuwe dingen die hij kan en leert en doet en laat zien en ik kan niet wachten op meer daarvan, maar dit kleine humpie... ik wil hem graag nog heel lang zo heel klein en knuffelig houden. :@ O+
Als ik me dan bedenk dat dit kleine frunnikje over anderhalf jaar ook 'ooto' zegt als ik een poging tot tekenen doe... :o Dat is me te snel hoor! :X
Oh man, dan gaat alle ratio bijna overboord hoor.
Maar goed, verder dan rammelen zal het hier wrsch toch wel niet meer komen hoor.
***
pi_111270929
en bedankt he BE..... ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111271178
Oh man. Pasgeboren baby's O+ . Ik zou er nog wel tien willen baren.
pi_111271566
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:04 schreef Vicky het volgende:
en bedankt he BE..... ;)
+1

Ik wilde vroeger altijd al een groot gezin, 4 kindjes lijkt me geweldig. Helaas gaat het hier niet vanzelf en moeten we het doen met in ieder geval 1 mini mannetje en hopelijk volgend jaar nummertje 2. Hoe verschrikkelijk mijn zwangerschap en bevalling ook zijn geweest, voor nog zo'n exemplaar doorsta ik het met alle liefde.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:20:43 #227
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111271742
Misschien komt het door de slechte zwangerschap, de lichamelijke klap van de bevalling die nog voort duurt en de huilbaby die Puck was maar ik rammel niet zo zeer van een pasgeboren baby. Sterker nog ik vind de dreumesfase leuker geloof ik :@
Maar mijn ventje als grote broer en gewoon nog een kindje in ons gezin lijkt me geweldig O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111278738
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:08 schreef Jore het volgende:
Oh man. Pasgeboren baby's O+ . Ik zou er nog wel tien willen baren.
Ja, ik ook wel.
Ik houd ook zo van die eerste tijd. Het gekroel met zo'n babietje. Bordtvoeden...
Maar baby's worden groot. En om straks een rammel grote kinderen in huis te hebben...nah.

Dat "rammelen" verdwijnt dus eigenlijk nooit want er komt altijd een einde aan een babytijd :+
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 09:54:56 #229
5428 crew  miss_sly
pi_111279587
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:13 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, ik ook wel.
Ik houd ook zo van die eerste tijd. Het gekroel met zo'n babietje. Bordtvoeden...
Maar baby's worden groot. En om straks een rammel grote kinderen in huis te hebben...nah.

Dat "rammelen" verdwijnt dus eigenlijk nooit want er komt altijd een einde aan een babytijd :+
Dat zegt mijn moeder van 65 inderdaad ook :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:07:04 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111281654
Ik heb juist niet zoveel met die hele kleintjes, ik vind ze 'eng' en weet niet goed hoe te handelen. Nu vind ik het veeeel leuker. De volgende keer wil ik een baby van 6 maanden. Hoewel, dat bevalt denk ik een tikje lastig.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 11:12:52 #231
5428 crew  miss_sly
pi_111281861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:07 schreef Aventura het volgende:
Ik heb juist niet zoveel met die hele kleintjes, ik vind ze 'eng' en weet niet goed hoe te handelen. Nu vind ik het veeeel leuker. De volgende keer wil ik een baby van 6 maanden. Hoewel, dat bevalt denk ik een tikje lastig.
Ow, ik zou zo graag nog eens een baby willen O+ Of de babytijd met ons meisje over doen!

Ze begint zelf ook regelmatig over een broertje of zusje, dat vind ik wel heel lastig. Ik leg dan altijd maar uit dat een broertje of zusje een kindje van papa en mama zou zijn, en dat papa en mama geen kindjes meer krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_111281900
Mijn schoonzus heeft 3 kids, man met salaris ongeveer net zoals die van mij maar wel 2 auto's en ze is thuis moeder!
ik snap niet hoe ze het kunnen veroorloven..wij kunnen niet leven op 1 salaris...nouja ieder familie is inderdaad anders..

ik rammel totaal niet gelukkig, ik heb een hele drukke baby met een hele uitgesproken karakter! vind ik heerlijk maar zeker genoeg :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_111283397
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, ik zou zo graag nog eens een baby willen O+ Of de babytijd met ons meisje over doen!

Ze begint zelf ook regelmatig over een broertje of zusje, dat vind ik wel heel lastig. Ik leg dan altijd maar uit dat een broertje of zusje een kindje van papa en mama zou zijn, en dat papa en mama geen kindjes meer krijgen.
Heb je geen gezin met kleinere kindjes dan senna in je omgeving? Ik ben de jongste (nakomertje) en ik vond het vroeger ook heel jammer dat ik nooit een zusje of broertje zou krijgen. Maar mijn oom en tante woonden om de hoek met 5 kinderen die jonger waren dan ik. Daar heb ik ontzettend veel opgepast en geknuffeld en gespeeld.

Ik rammel zo nu en dan even voor een eerste, maar wat lijkt het me lastig als je blijft rammelen voor een tweede, derde, of vierde kindje zeg! Pfff ik zie de toekomst wat dat betreft niet heel gunstig in. Ik zie het zo voor me dat het hebben van een kindje me zo goed bevalt dat ik er graag meer wil, maar ik denk dat mijn man dat niet heeft en twee sowieso wel genoeg heeft. Ik denk dat ik uiteindelijk wel iemand ben voor een groot gezin. Ik geniet er echt van als ik met de drie kinderen van mijn broer op stap ben en redt dat ook prima. 't Zijn ook schatjes, dat scheelt :) Ik moet soms gniffelen als ik moeders moeilijk zie doen op fok over het op stap gaan met meerdere kinderen :@ . Dat is wel een nadeel aan de vele oppas-ervaring en het vele meelezen op fok. Ik heb soms meer kennis van en ervaring met kinderen dan schoonzussen die net de eerste hebben gekregen. Bijt m'n tong dan haast af om geen advies te geven :X maarja, ik denk dat nieuwe moeders al adviezen genoeg krijgen en dat het niet helpt als ik als 'onervaren' persoon me er ook nog eens tegen aan bemoei.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_111283625
Al zijn de meeste kindjes anders bij een oppas of familie lid, dan dat ze thuis zijn :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111283773
Nou, dat is inderdaad echt waar. Mijn kinderen zijn thuis al niet echt moeilijk maar onder de supervisie van een ander zijn ze helemaal extreem braaf. Ook als ze diegene heel goed kennen. De driftbuien, het niet willen eten, weglopen of anderszins klieren doen ze lekker thuis.
pi_111283833
Ja, dat schijnt zo te wezen ;) Alhoewel ik wel denk dat dat effect kleiner is naarmate je meer oppast, en op die kinderen heb ik jarenlang één dag per week opgepast bij hun in huis. Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met het meegaande karakter van de kinderen in kwestie en de handige leeftijden. Met de tweeling van mijn schoonzusje vind ik het ook een stuk minder relaxt om de deur uit te gaan. Kom ogen en handen te kort dan :Y)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_111283835
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:00 schreef Jore het volgende:
Nou, dat is inderdaad echt waar. Mijn kinderen zijn thuis al niet echt moeilijk maar onder de supervisie van een ander zijn ze helemaal extreem braaf. Ook als ze diegene heel goed kennen. De driftbuien, het niet willen eten, weglopen of anderszins klieren doen ze lekker thuis.
Mijn moeder kijkt me raar aan als ik zeg dat mini lastig was :')
Van aaaaaaal die keren dat ik heb opgepast (of dat ze is blijven slapen) is ze nog nooit lastig geweest.
Nee Ma zal best aan mij liggen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:03:38 #238
5428 crew  miss_sly
pi_111283879
Ik denk inderdaad dat het niet te vergelijken is met je eigen kind, hoeveel ervaring je ook hebt. Kinderen zijn bij de ouders toch vaak anders. Bovendien heb je je eigen kinderen 24/7 en niet maar een paar uurtjes of zelfs dagen. Wel is het handig denk ik met betrekking tot praktische zaken; dat moeten veel nieuwe moeders ook nog leren.

Ons meisje heeft regelmatig contact met andere kindjes, gelukkig. Vaak zijn ze wel ouder, maar dat maakt voor haar niet uit. Ze vindt zichzelf namelijk heel erg groot :D Dus andere kindjes zijn om voor te zorgen :P

Ik vind het wel verdrietig voor haar dat ze alleen zal blijven. Van de andere kant kan dat ook zijn positieve punten hebben, en als ze daarnaast voldoende contacten met andere kinderen van allerlei leeftijden heeft, komt dat vast wel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_111283934
De eerste 16 jaar van mijn leven at ik bij mijn Opa en Oma netjes mijn eten op terwijl mijn ouders het in hun haar konden smeren :+
Dus ik persoonlijk geloof niet zo dat het ligt aan hoe vaker je op past :)
Maar misschien geld dat bij sommige/andere kinderen wel :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:07:16 #240
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284035
Op fok hebben er ook veel de kinderen vrij dicht op elkaar. Ga maar eens met 3 kinderen onder de vier op stap of een stel van 5, 7 en 9.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111284106
Op net 5 is er nu elke avond een programma op dat heet iets in de trant van 'mijn leven met 17 kinderen'. Die moeder is nu zwanger van de 18e. Ik denk dat je dan met 3 kinderen je handjes nog aardig dicht kan knijpen. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:09:32 #242
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284109
En dat de ouders alles voor je klaar hebben en je ze zo mee kan nemen of dat jij ze allemaal moet verschonen aankleden weer verschonen als net de jassen aan zijn, luiertassen met extra kleren eten drinken spenen etc klaar maken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111284181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:09 schreef Nanuke het volgende:
Op net 5 is er nu elke avond een programma op dat heet iets in de trant van 'mijn leven met 17 kinderen'. Die moeder is nu zwanger van de 18e. Ik denk dat je dan met 3 kinderen je handjes nog aardig dicht kan knijpen. :P
Maar die heeft ook best grote kinderen die helpen met de opvoeding :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:16:35 #244
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284335
En die zie ik al helemaal niet met allemaal tegelijk op stap gaan :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111284363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En die zie ik al helemaal niet met allemaal tegelijk op stap gaan :P
Gister toevallig voor het eerst gezien. Op stap in NY. 3 taxis nodig om van de ene kant naar de andere te komen :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111284370
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Maar die heeft ook best grote kinderen die helpen met de opvoeding :P
Ik zou me een waardeloze moeder gaan voelen als ik mijn grote kinderen de kleine kinderen mede liet opvoeden. Volgens mij heb je dan nooit meer genoeg aandacht voor elk kind. En dan nog, volgens mij heb je met een beetje pech ook nog je handen wel vol aan die oudere kinderen. Ik was in ieder geval niet de makkelijkste van mijn 14 tot 18e. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:17:50 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111284379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:02 schreef Lot_1 het volgende:
Ja, dat schijnt zo te wezen ;) Alhoewel ik wel denk dat dat effect kleiner is naarmate je meer oppast, en op die kinderen heb ik jarenlang één dag per week opgepast bij hun in huis. Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met het meegaande karakter van de kinderen in kwestie en de handige leeftijden. Met de tweeling van mijn schoonzusje vind ik het ook een stuk minder relaxt om de deur uit te gaan. Kom ogen en handen te kort dan :Y)
Misschien hebben die moeders waar jij om gniffelt mss ook wel kinderen zoals de tweeling van je zus?

Srsly, ik snap werkelijk waar niet waarom mensen andere ouders/moeders/verzorgers uitlachen/begniffelen/ofwatdanook als ze zien dat een ander het een of het ander wat lastiger vindt dan het ogenschijnlijk (!!!!!) lijkt. :{
***
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:19:24 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111284414
Sorry, persoonlijke ergernis. :@
***
pi_111284422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En die zie ik al helemaal niet met allemaal tegelijk op stap gaan :P
Met z'n allen naar NY; samen naar het park, uit eten, en in 3! taxi's moeten omdat ze naar de andere kant van NY gaan. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_111284446
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Misschien hebben die moeders waar jij om gniffelt mss ook wel kinderen zoals de tweeling van je zus?

Srsly, ik snap werkelijk waar niet waarom mensen andere ouders/moeders/verzorgers uitlachen/begniffelen/ofwatdanook als ze zien dat een ander het een of het ander wat lastiger vindt dan het ogenschijnlijk (!!!!!) lijkt. :{
Ik lach alleen mijn schoonzus uit die doet alsof ze engeltjes van kinderen heeft :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111284698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Op fok hebben er ook veel de kinderen vrij dicht op elkaar. Ga maar eens met 3 kinderen onder de vier op stap of een stel van 5, 7 en 9.
Ha, dat zeg ik toch ook? Ik geef toe dat ze handige leeftijden hebben en dat het met een temperamentvolle tweeling van 2,5 een stuk moeilijker is.

Overigens zetten ouders in dit geval niets klaar ofzo hoor. Heb ook eens een weekend op ze gepast, en dan gaat het me prima af om zondag op tijd in de kerk te zitten. Maar daarbij hielp het erg dat ze zo rond half 7 al wakker zijn :O

@BE: wellicht klinkt 'gniffelen' wat gemener in jouw oren dan in de mijne, want natuurlijk besef ik wel dat het ook hartstikke zwaar kan zijn om 24/7 (en dat heb ik inderdaad niet, zoals Miss_sly terecht opmerkte) ondernemende kinderen te moeten opvoeden. Maar kom op, een topic over wat je mee moet nemen voor een dagje dierentuin, daar mag ik toch wel een glimlach van om mijn mond krijgen? Net zoals dat ik het erg vermakelijk vindt wanneer iemand met een kind van één jaar in paniek raakt wanneer ze een baby in haar handen krijgt geduwt, en dan aan mij vraagt om de baby alsjeblieft over te nemen omdat ik tenminste weet hoe ik zo'n kind stil krijg (wat ik ook helemaal niet altijd weet, maar blijkbaar straal ik - zelfs voor moeders - uit dat ik goed ben met kinderen. Blijkbaar hebben sommige mensen dat meer dan anderen: ik geniet er van en het maakt dat ik droom van een gezin. Maar helaas pindakaas: dat duurt voor mij nog wel even :{ (om weer ontopic te gaan)
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:32:30 #252
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284816
Dat Topic was van DJMO :')
Waar wij allemaal riepen dat ze niet zo moeilijk moest doen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:33:14 #253
5428 crew  miss_sly
pi_111284843
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat Topic was van DJMO :')
Waar wij allemaal riepen dat ze niet zo moeilijk moest doen.
Ik mis de "Vind ik leuk" knop :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:33:34 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111284851
Nou ja, don't get your hopes up too high zou ik zeggen.

Ik was de ideale oppas van mijn tante, drie kinderen, ik ging mee op vakantie, kon geen fout doen bij die kinderen, altijd lol, had ze zo stil. Zo ook de kinderen van vrienden, logeren bij mij was altijd feest, mijn vriendin: kind met dikke oorontsteking 'kan jij ze even troosten, jij bent daar altijd zo goed in'.

En toen kreeg ik zelf kinderen... :')
***
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:36:25 #255
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111284954
Wat Be zegt. Ik dacht ook dat ik het allemaal wel wist door oppas ervaring maar men wat was een eigen baby anders dan dat.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111285002
Kinderen van jezelf zijn altijd anders. Met kinderen van anderen ga je gewoon gemakkelijker om.
Toen mijn nichtje begon met lopen hielp ik dr graag. Zette ik dr over eind en als ze dan op dr kont viel en ging huilen nou dan troostte ik dr toch!
En nu krijg ik een stuip als mini probeert te lopen langs de bank omdat ik bang ben dat ze valt.

Om maar een voorbeeld te geven :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111285254
Oh mèn! Mijn illussies :'( Dan maar geen kinderen. ;(

Dank voor alle wijze woorden, maar ik besef heus wel dat ik vooral theoretische kennis bezit en dat ik net zo onzeker zal zijn als elke moeder. En misschien valt het me allemaal ontzettend tegen, maar mag ik nog een beetje er van dromen dat ik een oermoeder ben die het met twee vingers in haar neus makkelijk aan kan over een aantal jaar? :Y)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_111285312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:44 schreef Lot_1 het volgende:
Oh mèn! Mijn illussies :'( Dan maar geen kinderen. ;(

Dank voor alle wijze woorden, maar ik besef heus wel dat ik vooral theoretische kennis bezit en dat ik net zo onzeker zal zijn als elke moeder. En misschien valt het me allemaal ontzettend tegen, maar mag ik nog een beetje er van dromen dat ik een oermoeder ben die het met twee vingers in haar neus makkelijk aan kan over een aantal jaar? :Y)
Zolang je er maar geen moeite mee heb als er een oppas staat te gniffelen dat je het even moeilijk hebt met je eigen kinderen :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111285337
Als ik nuchter nadenk weet ik dat allemaal heus wel. Maar op momenten dat ik de pan uitrammel hou ik mezelf graag de illusie voor dat het rozegeur en maneschijn is. Als het dat echt was had ik nu al wel een kind want dan was het prima te combineren met studie en geldgebrek.

@Tally: haha, nee hoor, ik ben dan waarschijnlijk blij toe dat ik een goede oppas heb :P
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_111285442
Nou ik kan echt iedereen dood gooien (inclusief familie) als die staan te lachen als ze moeilijk doet hoor :')

Gelukkig is dat natuurlijk nog niet voorgekomen :+ Want ze is gewoon fantastisch en een voorbeeld kind O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 12:50:14 #261
43556 miss_dynastie
pi_111285463
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat Topic was van DJMO :')
Waar wij allemaal riepen dat ze niet zo moeilijk moest doen.
Ik had dat topic helemaal gemist :o

Ik merk wel dat ik een jaar of vijf, zes geleden een stuk onbezorgder was. Nu zou het an sich prima kunnen en zie ik allemaal beren op de weg :@
pi_111285524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat Be zegt. Ik dacht ook dat ik het allemaal wel wist door oppas ervaring maar men wat was een eigen baby anders dan dat.
dat idd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111285531
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik had dat topic helemaal gemist :o

Ik merk wel dat ik een jaar of vijf, zes geleden een stuk onbezorgder was. Nu zou het an sich prima kunnen en zie ik allemaal beren op de weg :@
Die beren blijf je zien hoor :P

Wij hebben er 5 jaar lang over gedaan. En wilde echt. Toen het zo ver was wilde ik eerst niet meer. Toen weer wel maar eng. Toen weer niet want stel je voor dat ik het niet kan. Of we toch nog iets over het hoofd hadden gezien. Hebben we wel genoeg ruimte? Hebben we wel genoeg geld? Willen we het ook echt wel. Sjips en als je zo twijfelt is dat dan wel weer goed......
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111287796
Het is toch nooit het juiste moment... Dus dan maar gewoon in het diepe springen...
pi_111295205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:46 schreef Lot_1 het volgende:
Als ik nuchter nadenk weet ik dat allemaal heus wel. Maar op momenten dat ik de pan uitrammel hou ik mezelf graag de illusie voor dat het rozegeur en maneschijn is. Als het dat echt was had ik nu al wel een kind want dan was het prima te combineren met studie en geldgebrek.

@Tally: haha, nee hoor, ik ben dan waarschijnlijk blij toe dat ik een goede oppas heb :P
als ik de pan uit rammel, vind ik het juist fijner om te denken aan al die situaties waarin je je kinderen achter het behang wilt plakken :P daarvan wordt het rammelen minder erg, en kan ik wat meer genieten van mn leven nu zonder kind :P
pi_111296217
Ach Lot_1, het oppassen ging me altijd makkelijk af en het moederschap nu ook. :7

Miss_sly maakt wel een goede opmerking: je draagt altijd zorg voor je kinderen en dat maakt dat je wel eens veel minder kunt hebben dan wanneer het bij een oppassessie blijft. Daar staat tegenover dat je je eigen kinderen kent als geen ander. Dat laatste maakt het allemaal in mijn ogen ook weer veel makkelijker. En wat praktische rompslomp betreft is het bij mij een kwestie van er niet te veel over nadenken en gewoon doen. Dat heb ik moeten leren. Als je een persoonlijkheid hebt waarbij dat je makkelijker afgaat is dat mooi meegenomen! Dat is bij mij dan weer niet het geval.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:42:53 #267
370685 -Spring
-Spring
pi_111299789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:42 schreef -Spring het volgende:
Waar is DJMO eigenlijk?
WIE is DJMO eigenlijk? ;)
pi_111299917
@Claudia: ha, het kan dus wel ;) Wat ook helpt is dat je als oppas 's nachts wel slaapt en daardoor meer energie hebt.

Is DJMO niet al weg sinds haar blessure in het hardlooptopic? Heb 't niet heel goed bijgehouden maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_111300808
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:00 schreef Lot_1 het volgende:
@Claudia: ha, het kan dus wel ;) Wat ook helpt is dat je als oppas 's nachts wel slaapt en daardoor meer energie hebt.

Is DJMO niet al weg sinds haar blessure in het hardlooptopic? Heb 't niet heel goed bijgehouden maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
DJMO is nog gewoon in het hardlooptopic hoor, die traint nu voor een (halve?) marathon.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:28:38 #271
370685 -Spring
-Spring
pi_111301380
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:00 schreef Lot_1 het volgende:
@Claudia: ha, het kan dus wel ;) Wat ook helpt is dat je als oppas 's nachts wel slaapt en daardoor meer energie hebt.

Is DJMO niet al weg sinds haar blessure in het hardlooptopic? Heb 't niet heel goed bijgehouden maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
Was dat DJMO? :D

Had het verhaal ergens horen waaien, maar geen idee dat zij dat was. :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:45:10 #272
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111302286
Ik snap die onzekerheid van DJMO juist heel goed, ik heb soms nog steeds het gevoel van 'wie heeft mij dit kind gegeven'? :P Ik ben ook in alle staten als we ergens naartoe gaan, ik wil gewoon goed voorbereid zijn. We gaan in de zomer misschien met de auto op vakantie, ik voel me bij voorbaat al gestresst. Als we trouwens eenmaal op pad zijn gaat het altijd prima, dan zijn we allemaal ontspannen en is het dikke lol. Ik heb soms weleens het idee dat alle andere moeders een geheim genootschap vormen en allerlei trucjes en handigheden kennen. Speelt ook mee dat ik vroeger nooit met baby's of oudere kinderen in aanraking kwam en geen vriendinnen of (schoon)zussen met kinderen heb. Ik moet alles zelf uitvogelen :P
pi_111302574
Aan welk topic refereren jullie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111302733
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ach Lot_1, het oppassen ging me altijd makkelijk af en het moederschap nu ook. :7
Nog een variant: ik heb nooit veel opgepast maar het moederschap gaat me tot nu toch makkelijk af. Maar ja, ik heb er nu pas 1 (en dat is de moeilijkste niet), misschien piep ik wel anders als nummer 2 er straks is. ;)
pi_111303089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Aan welk topic refereren jullie?
[OUD] Een dagje uit ~ wat neem je mee?
*poef* nu is het weg
pi_111303825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:53 schreef Cantare het volgende:

[..]

Nog een variant: ik heb nooit veel opgepast maar het moederschap gaat me tot nu toch makkelijk af. Maar ja, ik heb er nu pas 1 (en dat is de moeilijkste niet), misschien piep ik wel anders als nummer 2 er straks is. ;)
M'n moeder vertelde me dat ik (de oudste) makkelijk was, en dat daarna m'n broertje kwam...en nóg makkelijker was. Zo ging het hier ook. Je weet het tevoren natuurlijk niet, maar het kan.

Het is nu natuurlijk wel drukker. Vooral de deur uitkomen was een behoorlijke kluif de laatste maanden, aangezien er de hele dag wel een kindje sliep. :+ Maar Lena is nu over op één slaapje en dat maakt ons wat flexibeler.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111304768
Ja, mijn moeder heeft er 3, vrij snel achter elkaar. Ik als eerste was heel makkelijk, en omdat het 4 jaar duurde dat ik kwam, vrij snel voor een tweede geprobeert, wat dan weer meteen lukte. Mar dat was allemaal nog geen probleem. Makkelijke kinderen. Toen kwam mijn zusje. Ik was pas 3,5 broertje net 2. En toen dus een baby zusje, heel erg vrolijk kind, maar super druk. Mijn moeder zei ooit eens dat als zij de eerste was geweest, dat ze er misschien geen 3 had gehad. Later bleek ze pdd-nos te hebben, maar dat weet je ook nooit van te voren natuurlijk.
Ik heb overigens een top jeugd gehad. Supergezellig met mijn broertje en zusje. Vandaar dat ik ook minstens twee kinderen wil.
Zelf kijk ik het meeste uit naar de jonge babytijd. Ik heb zo'n jaartje op een psz gewerkt, en dan heb je de 2 tot 4 jarige. Dus die leeftijd ken ik nou wel. Juist de jongste lijkt me nu wel leuk. Helemaal nieuw zal dat zijn.
Heb ook in totaal een half jaartje op een kdv gewerkt, maar daar waren heel weinig baby's op.
pi_111305266
@Claudia: ja, wie weet... mijn moeder beweert ook bij hoog en bij laag dat wij thuis alle 5 (!) heel makkelijk waren. Het lijkt alleen wat te mooi om waar te zijn... :o

@Risu: ik weet niet of dat zo werkt met je eigen kind, van 'die leeftijd ken ik nu wel'. Ik vind elke tijd tot nu toe even leuk. O+
pi_111305811
Ik bedoelde meer van wat een kind allemaal kan op die leeftijd. Niet zozeer de persoonlijkheid van een kind.
Een beetje in het hele, ik kan knippen, plakken, fietsen met zijwieltjes, kletsen, rollenspelletjes, zelf dingen willen doen. Beetje zoiets.
Met baby bedoel ik meer dat die dat allemaal niet kunnen, en dan het hele 'alles voor het eerst' wat je dan hebt. Eerste keer lachen, eerste keer rollen. Lijkt me helemaal geweldig nu.
Het lijkt me natuurlijk ook heel leuk om met mijn eigen kind te knippen en plakken, en kletsen enzo, maar juist die babyleeftijd, die voor mij dus echt onbekend terein is, lijkt me super.
Maar ja, niet teveel 'omg geweldig' gaan denken, want t valt anders zo hard tegen misschien.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:54:02 #280
298849 mignonne
mignonne
pi_111306319
Hoi *O*
ik rammel. :') heel behoorlijk hard ook nog c_/

En wij hebben eerst een ontzettend makkelijk kind gekregen, en daarna een kind waar wat veel meer tijd/aandacht/moeite in ging zitten. Ik heb het van tijd tot tijd best zwaar gevonden afgelopen jaar, maar inmiddels is ze 1 geweest en het heeft me ook wel weer gesterkt in mijn beleving van "this too shall pass" Ik genoot en geniet maar liever van de leuke momenten dan steeds stil te staan bij de zware momenten. Het helpt dat het sowieso nog even duurt voor er hier weer een baby komt, maar ik ben er niet bang voor dat het weer zwaar zal zijn. Dat is dan maar zo, ik ben allang blij dat ik er dan beter op toegerust ben om daar mee om te gaan. als ik het voor t zeggen heb kies ik uiteraard voor een makkelijk kind hè, dat spreekt voor zich toch? :P
:)
pi_111307531
Voor Cantare, zo leuk kan het zijn:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111307655
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Voor Cantare, zo leuk kan het zijn:

Gemenerd.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:18:26 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111307857
Als er een award voor 'de makkelijkste baby' zou zijn, dan ging-ie naar ons jonkie. Door mijn vorige posts lijkt het misschien alsof ik de begintijd niet leuk vond. Dat is zeker niet zo. Het is meer dat het elke dag nog iets leuker wordt! Claudia, wat een geweldig filmpje! Het helpt niet om mijn wens voor een tweede te onderdrukken :'(
pi_111308050
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Voor Cantare, zo leuk kan het zijn:

:D O+ halverwege zat ik hardop mee te lachen

Ik kijk wel heel erg uit naar onze tweede spruit, haast nog meer dan naar de eerste. Dat het wéér is gelukt, dat E een broertje of zusje krijgt, dat we nog zo'n wurm mogen verwelkomen en zien opgroeien... bofkonterij. O+
pi_111308124
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:21 schreef Cantare het volgende:

[..]

:D O+ halverwege zat ik hardop mee te lachen
Wij hier met zijn tweetjes... Allebei met dezelfde gedachte volgens mij.... O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:24:40 #286
298849 mignonne
mignonne
pi_111308177
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door mignonne op 08-05-2012 21:52:26 ]
:)
pi_111308243
vooral die tweede foto mignonne O+ ontroerend
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:26:06 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111308263
* Aventura klikt op 'stop volgen'
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:26:18 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_111308282
Nouououou ;( ;( waarom lees ik hier dan ook??? :')
pi_111308283
Feest der herkenning. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111308373
Aaaaaw wat lief O+

Maarja, hier zal eerst een eerste moeten komen ;)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:28:53 #292
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111308409
Over drie jaar pas }:|

Mignonne wat doe je!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111308431
Nou moet ik helemaal een broertje of zusje voor mini, wat ontzettend lief Mignonne & Claudia
pi_111308520
Ohh, dat wil ik ook! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111308572
Geweldig die foto's en dat filmpje O+
Hoop dat,dat hier ook zoiets wordt en geen taferelen zoals bij ons thuis vroeger :+
Daar zijn geen filmpjes en foto's van ;)
Al was dat op die leeftijd nog niet zo erg :D
Ben benieuwd hoe Floris op zn zus gaat reageren O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:42:25 #296
298849 mignonne
mignonne
pi_111309171
Het is echt nog zoveel leuker dan ik gedacht had O+ ze zijn echt een twee-eenheid samen. Genieten is het <3

vannacht lagen ze allebei in ons bed een lit-jumeux is dus wel een aanrader btw :') en alletwee in t meiden. Helemaal in elkaar gevouwen en verstrengeld, het was zó schetig dat k er gewoon een kwartier ofzo naar heb liggen kijken. Mn meiden O+
:)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:53:18 #297
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_111309798
oooooh broer/zusje en zus/zusje O+ O+ O+

rammel.......... :D :P
pi_111309861
O+
pi_111309882
Ahhh, rammel overkill hier :P. Make it stop!! ;)
pi_111310125
Hoewel joep een verrassing was is t super leuk en ben ik blij dat ze zo kort op elkaar zijn gekomen en 2jongens.

Wat jij zegt mignonne,joep weet niet anders of tijn is er.....als tijn er niet is lijkt hij wat te missen.
Die twee zijn zo aan elkaar gewaagd,erg leuk.
Rammelen doe ik gelukkig absoluut niet,als ik een baby zie denk ik leuk maar meer ook niet.

Gelukkig maar.....zwanger zijn is lichamelijk niet handig meer voor me en ze hebben behoorlijk gehuild als baby,vrij heftig.

Tis goed en fijn zo.

T.z.t een x pleeg of gast of logeergezin.....
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:00:31 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111310192
dat filmpje, die foto's O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')