abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:47:16 #201
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118457097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dutimon.
Overigens uitsluitend om kleine wondjes te ontsmetten. Voor het iets grotere werk heb ik m'n T3 olie. [edit: & Betadine niet vergeten]

! "In open wondjes kunt u beter geen poeder gebruiken.
Dit vertraagt de genezing en geeft bovendien kans op lelijke littekens."
!

[..]

Maar T3 is niet echt om ernstige verwondingen mee te stoppen. Het is inderdaad niet verstandig om poeder te gebruiken, maar in bepaalde situaties (openwonden, trauma) zul je niet anders kunnen, om het bloed te stoppen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:04:28 #202
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118457752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:47 schreef Killaht het volgende:
Maar T3 is niet echt om ernstige verwondingen mee te stoppen. Het is inderdaad niet verstandig om poeder te gebruiken, maar in bepaalde situaties (openwonden, trauma) zul je niet anders kunnen, om het bloed te stoppen.
Wondpoeder ook niet. Niets eigenlijk, afaik, maar dan gebruik ik nog liever T3, om het bloeden te stelpen, dan welk poeder dan ook. Als het goed was voor Australische militairen in oorlog, dan is dat goed genoeg voor mij ;)

Overigens moet je wel even wachten. Beter laat je de wond even bloeden & zichzelf daarmee 'schoonspoelen'.

Tegen een serieuze bloeding helpt sowieso geen poeder of zalfje of iets. Dan wordt het "drukpunten" en/of tourniquet.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_118561012
Wat ik mij afvraag iedereen heeft het hier over een BOB. Wat is er mis met een fiets eigenlijk. Zelf ben ik vervent vakantiefietser en menig nachtje al zomaar ergens gestaan. Mobiel tot en met en hoop bagage kan er mee. Afstanden van 150 km is geen enkel probleem. Stel electriciteit valt uit voorgoed in NL dan ben ik hier snel weg. En dat dan gewoon met kampeeruitrusting welke al zo goed als onder het TEOTWAKI topik valt.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:18:17 #204
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118562071
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:53 schreef Tikbalang het volgende:
Wat ik mij afvraag iedereen heeft het hier over een BOB. Wat is er mis met een fiets eigenlijk. Zelf ben ik vervent vakantiefietser en menig nachtje al zomaar ergens gestaan. Mobiel tot en met en hoop bagage kan er mee. Afstanden van 150 km is geen enkel probleem. Stel electriciteit valt uit voorgoed in NL dan ben ik hier snel weg. En dat dan gewoon met kampeeruitrusting welke al zo goed als onder het TEOTWAKI topik valt.
Ehm, ... Die BOB is gewoon de rugzak (bagage) die je ook op de fiets (je BOV) meeneemt ... :{

BOV = Bug Out Vehicle.
Wat dus prima een fiets kan zijn. ;)

De mijne heeft alleen een 800cc "hulp"-motor :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_118562310
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:18 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ehm, ... Die BOB is gewoon de rugzak (bagage) die je ook op de fiets (je BOV) meeneemt ... :{

BOV = Bug Out Vehicle.
Wat dus prima een fiets kan zijn. ;)

De mijne heeft alleen een 800cc "hulp"-motor :P
Ok die term kende ik nog niet of nog niet eerder gezien. Niks mis met een fiets dus. Lijkt mij persoonlijk beter dan een motor aangedreven voertuig. Daar mocht er een EOTW event plaatsvinden brandstof uit olie snel op is. Ja er mag dan wel een strategische voorraad in elk land liggen. Die is niet bedoeld voor de gewone burger. En zonder EOTW-event blijft de olie eerst nog wel stromen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:37:45 #206
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118562689
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:25 schreef Tikbalang het volgende:
Ok die term kende ik nog niet of nog niet eerder gezien. Niks mis met een fiets dus. Lijkt mij persoonlijk beter dan een motor aangedreven voertuig. Daar mocht er een EOTW event plaatsvinden brandstof uit olie snel op is. Ja er mag dan wel een strategische voorraad in elk land liggen. Die is niet bedoeld voor de gewone burger. En zonder EOTW-event blijft de olie eerst nog wel stromen.
Alles hangt af van de uiteindelijke omstandigheden, uiteraard.
Motor, fiets, lopen, auto, boot ... weten doe je het dan pas ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:46:50 #207
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118567606
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:25 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ok die term kende ik nog niet of nog niet eerder gezien. Niks mis met een fiets dus. Lijkt mij persoonlijk beter dan een motor aangedreven voertuig. Daar mocht er een EOTW event plaatsvinden brandstof uit olie snel op is. Ja er mag dan wel een strategische voorraad in elk land liggen. Die is niet bedoeld voor de gewone burger. En zonder EOTW-event blijft de olie eerst nog wel stromen.
Tanken zou nog lang moeten kunnen. Je kan namelijk tankstations gebruiken (gratis) of auto's en andere voertuigen uitzuigen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_118622146
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:46 schreef Killaht het volgende:

[..]

Tanken zou nog lang moeten kunnen. Je kan namelijk tankstations gebruiken (gratis) of auto's en andere voertuigen uitzuigen.
Als de populatie zakt naar 1% van de huidige is het geen probleem voor 2 jaar ong. Daarna is de brandstof op of moet het gefilterd en/of opnieuw gemengd worden voor de meeste huidige voertuigen.

Maar als de hel los barst waarbij niet iedereen om komt is de brandstof zo weg. (tankstations worden wekelijks gevuld bij ons geloof ik) dus ga ik er dan nog steeds vanuit dat ze na een week leeg zijn.
Mensen zullen meer thuis zitten dus minder rijden. Maar aan de andere kant zullen mensen ook dingen gaan inslaan en dus allemaal ook nog ff een volle tank regelen plus wat jerrycans
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:28:04 #209
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118646005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:53 schreef Saak het volgende:

[..]

Als de populatie zakt naar 1% van de huidige is het geen probleem voor 2 jaar ong. Daarna is de brandstof op of moet het gefilterd en/of opnieuw gemengd worden voor de meeste huidige voertuigen.

Maar als de hel los barst waarbij niet iedereen om komt is de brandstof zo weg. (tankstations worden wekelijks gevuld bij ons geloof ik) dus ga ik er dan nog steeds vanuit dat ze na een week leeg zijn.
Mensen zullen meer thuis zitten dus minder rijden. Maar aan de andere kant zullen mensen ook dingen gaan inslaan en dus allemaal ook nog ff een volle tank regelen plus wat jerrycans
Die tankstations zijn binnen één dag al leeg als de hel echt losbarst, maar men nog wel een veilig heenkomen kan (proberen te) zoeken.

Wat wel apart is, mocht je vervolgens met jerrycans vol de grens over willen ... :N
Binnen Europa mag je doorgaans maar 10 of 20 liter benzine in een reservetank "invoeren" per land :')

Edit:
en bij rampen en oorlogen / een restant aan 'regering', gaat iedere beschikbare druppel eerst naar leger & dienstverlening (politie, brandweer, ambulances, ziekenhuizen enz.) alvorens jij ervoor in de rij kunt gaan staan.

Ik zie mijn voertuig (die 800cc motor) dan ook uitsluitend als een mogelijkheid om zo snel mogelijk zo ver mogelijk te komen richting een 'safe area' (waarbij ik ook zoveel mogelijk mee kan nemen). Niet als iets om post-shtf vrolijk mee rond te blijven toeren. (hoewel ik dat niet zou nalaten indien mogelijk, uiteraard ;) )

Bij een iets geleidelijker process (weken tot maanden ipv uren tot dagen) is de benzine of anders je geld waarschijnlijk al op voor je vertrekken wil. (of je moet al vroeg aan je stutten trekken, maar dan kun je net zo goed nu meteen op pad gaan :P ) Dan heb ik altijd nog m'n ATB ter beschikking of desnoods de benenwagen :P (of de rubberboot op zolder :') )

[ Bericht 30% gewijzigd door R0N1N op 30-10-2012 22:41:00 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_118825848
Nou ja het was nu al even te zien in NY. Een categorie 1 huricane en 4 dagen later was alles op. Word het leger ingezet om te voorzien in nieuwe brandstof. En niet te vergeten buitenlandse tankers mogen opeens ook vanuit de Golf van New Mexico brengen naar de US. Wat dat er mee uit te staan heeft weet ik niet. Alsof de opslag tanks van NY opeens leeg zijn dan ofzo. Kwam gewoon omdat er niet uitgereden kon worden.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_118838295
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:40 schreef Tikbalang het volgende:
Nou ja het was nu al even te zien in NY. Een categorie 1 huricane en 4 dagen later was alles op. Word het leger ingezet om te voorzien in nieuwe brandstof. En niet te vergeten buitenlandse tankers mogen opeens ook vanuit de Golf van New Mexico brengen naar de US. Wat dat er mee uit te staan heeft weet ik niet. Alsof de opslag tanks van NY opeens leeg zijn dan ofzo. Kwam gewoon omdat er niet uitgereden kon worden.
De VS heeft zelf ENORME voorraden en wil deze koste wat het kost voor tot het laatste bewaren. Ook veel van de olievelden. Zodat wanneer de oliekraan dicht gaat, of wanneer er echt nergens meer olie te halen valt, ze zelf nog wel hebben.
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 5 november 2012 @ 13:25:44 #212
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118845498

Ik wil nog even terugkomen op bovenstaand filmpje. Deze geeft namelijk een realistisch beeld van de gevolgen als de mens zou verdwijnen (evt. door een catastrofe)

Het komt erop neer dat het Noordelijk halfrond eeuwenlang niet bewoonbaar zal zijn, vanwege de straling veroorzaakt door meltdowns van 100en reactoren de er in de wereld zijn.

Overlevingskans is er alleen in het Zuidelijk halfrond in bepaalde gebieden. Een belangrijk punt dus voor TEOTWAKI topic, om je z.s.m. te begeven richting het zuiden. (Zuid Amerika, Afrika en/of Australië)
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 6 november 2012 @ 00:55:05 #213
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118876434
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:25 schreef Killaht het volgende:

Ik wil nog even terugkomen op bovenstaand filmpje. Deze geeft namelijk een realistisch beeld van de gevolgen als de mens zou verdwijnen (evt. door een catastrofe)

Het komt erop neer dat het Noordelijk halfrond eeuwenlang niet bewoonbaar zal zijn, vanwege de straling veroorzaakt door meltdowns van 100en reactoren de er in de wereld zijn.

Overlevingskans is er alleen in het Zuidelijk halfrond in bepaalde gebieden. Een belangrijk punt dus voor TEOTWAKI topic, om je z.s.m. te begeven richting het zuiden. (Zuid Amerika, Afrika en/of Australië)
Het uitgangspunt in deze is "wat als er ineens geen mensen meer zijn", maar dat is een op zich onmogelijk scenario. Als plotseling iedereen verdwijnt blijft dus, in eerste instantie, alles 'in bedrijf'.
Totdat de boel vastloopt. Zoals te zien in de docu.

In een echt rampscenario, afhankelijk van de exacte hoe & wat, is daarvan geen sprake. Dan krijgen we veel meer een enigsinds gecontroleerde stop.

Het gevaar zit 'm in de permanente koeling van de gebruikte brandstofstaven & schade a la Fukushima.

Zolang er mensen zijn, zal het echter niet leiden tot een massale spontane meltdown van alle centrales. Hoewel je er beter ver bij uit de buurt kunt blijven uiteraard. (& dat is al snel het zuidelijk halfrond, ook i.v.m. fallout verspreiding e.d.)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:40:11 #214
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118879744
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 00:55 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het uitgangspunt in deze is "wat als er ineens geen mensen meer zijn", maar dat is een op zich onmogelijk scenario. Als plotseling iedereen verdwijnt blijft dus, in eerste instantie, alles 'in bedrijf'.
Totdat de boel vastloopt. Zoals te zien in de docu.

In een echt rampscenario, afhankelijk van de exacte hoe & wat, is daarvan geen sprake. Dan krijgen we veel meer een enigsinds gecontroleerde stop.

Het gevaar zit 'm in de permanente koeling van de gebruikte brandstofstaven & schade a la Fukushima.

Zolang er mensen zijn, zal het echter niet leiden tot een massale spontane meltdown van alle centrales. Hoewel je er beter ver bij uit de buurt kunt blijven uiteraard. (& dat is al snel het zuidelijk halfrond, ook i.v.m. fallout verspreiding e.d.)
De exacte oorzaak kijk ik niet zozeer naar, meer het punt dat men heeft wat betreft de permanente koeling van de staven. Dat is iets wat bij veel ernstige rampen een probleem kan worden, zeker op de lange termijn. Er zijn scenario's denkbaar waardoor hier geen controle meer op is op veel kerncentrales.

Ik zal bij een wereldwijde catastrofe die onherstelbaar is me z.s.m. begeven richting Afrika en kijk dan weer verder.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:02:18 #215
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118885616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:40 schreef Killaht het volgende:
De exacte oorzaak kijk ik niet zozeer naar, meer het punt dat men heeft wat betreft de permanente koeling van de staven. Dat is iets wat bij veel ernstige rampen een probleem kan worden, zeker op de lange termijn. Er zijn scenario's denkbaar waardoor hier geen controle meer op is op veel kerncentrales.

Ik zal bij een wereldwijde catastrofe die onherstelbaar is me z.s.m. begeven richting Afrika en kijk dan weer verder.
Dat wordt een lange, moeilijke reis. Tot aan de Middellandse zee. Dan wordt het een flink stuk zwemmen bij Gibraltar. of je moet omlopen via de Balkan (en dan de Bosporus over zwemmen), of nog verder via Rusland (Azerbaijan) ... en als je er dan eenmaal bent, moet je nog via Noord & Centraal Afrika (een van de gewelddadigste stukjes ter wereld) naar Zuid Afrika. Alwaar ze ook al niet op je zitten te wachten ...

Succes! (Je gaat het nodig hebben! :P ) Ik neem hier (in Noord Europa) mijn kansen wel. ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 7 november 2012 @ 10:52:26 #216
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118927938
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:02 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat wordt een lange, moeilijke reis. Tot aan de Middellandse zee. Dan wordt het een flink stuk zwemmen bij Gibraltar. of je moet omlopen via de Balkan (en dan de Bosporus over zwemmen), of nog verder via Rusland (Azerbaijan) ... en als je er dan eenmaal bent, moet je nog via Noord & Centraal Afrika (een van de gewelddadigste stukjes ter wereld) naar Zuid Afrika. Alwaar ze ook al niet op je zitten te wachten ...

Succes! (Je gaat het nodig hebben! :P ) Ik neem hier (in Noord Europa) mijn kansen wel. ;)
Valt wel mee, eerste gedeelte met de auto of motor (tenzij EMP). Waarom zwemmen, er liggen zat boten die niet in gebruik zullen zijn (motor/zeil).

Ik ben van plan te vestigen ergens in Noord Afrika (groen, landbouwrijk etc), zuidelijker wordt het onleefbaar en gevaarlijk.

In Europa ga je het niet redden, tenzij er scenario is waarbij een constante koeling van de centrales mogelijk is. Centraal Afrika ga ik niet, want dan ben je gedoemd dood te gaan vroeg of laat.

Het liefst heb ik een degelijke zeilboot om te kunnen verplaatsen uiteindelijk.

Welk TEOTWAWKI scenario is volgens jouw het aannemelijkst te gebeuren.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 7 november 2012 @ 11:47:41 #217
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118929680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:52 schreef Killaht het volgende:
Valt wel mee, eerste gedeelte met de auto of motor (tenzij EMP). Waarom zwemmen, er liggen zat boten die niet in gebruik zullen zijn (motor/zeil).
Daar ben ik nog niet zo zeker van. (hangt er uiteraard van af)
quote:
Ik ben van plan te vestigen ergens in Noord Afrika (groen, landbouwrijk etc), zuidelijker wordt het onleefbaar en gevaarlijk.
Noord Afrika groen :?
Ehm... kijk nog eens goed op de satelliet foto's ;)

quote:
In Europa ga je het niet redden, tenzij er scenario is waarbij een constante koeling van de centrales mogelijk is.
Die is er wel. Hoog water :P
Zelf kun je eventueel ook wel e.e.a. doen uiteraard. (of je ingraven ;) )

quote:
Centraal Afrika ga ik niet, want dan ben je gedoemd dood te gaan vroeg of laat.
In Noord verwacht ik het niet veel beter. Tussen de Marokkanen, Tunesiers, Libiers & Egyptenaren.
Denk niet dat ze je daar met open armen ontvangen tzt.

[edit: Het enige strookje groen zit in het land wat ik nog vergeten was, Algerije ;) ]
quote:
Het liefst heb ik een degelijke zeilboot om te kunnen verplaatsen uiteindelijk.
Zou best een unsinkable willen hebben :Y
quote:
Welk TEOTWAWKI scenario is volgens jouw het aannemelijkst te gebeuren.
1: EMP (van de zon)
2: financial collapse
3: WO3 (dat is incl. de eerste 2 :P (maar 1 is dan van de atoomwapens))

[ Bericht 3% gewijzigd door R0N1N op 07-11-2012 22:20:00 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_120297185
Akelig stil zo 7 dagen voor het einde van de wereld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ikzelf neem wel wat extra maatregelen. Toch net wat meer voedsel inslaan en zorgen dat ik op een goede locatie ben, kan geen kwaad.
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:34:38 #219
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120300048
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:52 schreef Saak het volgende:
Akelig stil zo 7 dagen voor het einde van de wereld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ikzelf neem wel wat extra maatregelen. Toch net wat meer voedsel inslaan en zorgen dat ik op een goede locatie ben, kan geen kwaad.
Stilte voor de storm :P

Als survival liefhebber, zijn de meeste 2012 scenario's uiteraard de ultieme teotwawki. In dat opzicht heeft het al jaren m'n interesse, maar denk niet dat er ook echt iets gaat gebeuren ;)

Verder hou ik er ook weinig rekening mee (qua locatie e.d.)
Ben wel vrij volgende week, dus mocht er wat gebeuren kan ik direct m'n spullen pakken :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_121455529
Zo, ik ben eindelijk bijgelezen. Ik ben een heel klein beetje aan het preppen. Ik kijk graag Doomsday Preppers (wat een geniale bullshit) en raakte een beetje geinspireerd :D En ik ben gek op aanbiedingen en hamsteren :D

Omdat ik ivm mijn lichamelijke gesteldheid niet de optie heb om buitenshuis te gaan survivallen ga ik uit van een scenario waarin wij een aantal weken binnen moeten blijven. Ik denk dat die kans hoe dan ook het grootst is. Ik denk dan aan een situatie zonder electriciteit of aan een pandemie of nuclear fall out.

Ik heb inmiddels een redelijke voorraad van vanalles in huis. Een liter of 50 water ( tip, Makro verkoopt trays van 12 flesjes water voor 1,30). Groot pak vuilniszakken, wc papier en keukenrol. Uiteraard een voorraad eten voor ongeveer 3-4 weken, dat wordt nog uitgebreid. Ik koop nu ze overal zo afgeprijsd zijn kaarsen en waxinelichten. En voor mij het belangrijkste: ik heb voor 1-2 maanden medicatie in huis.
Ik heb in mijn schuur redelijk wat (snelgroeiend) zaad en een grote zak potgrond. En een gas bbq met twee volle flessen.

Ik ben een lijstje aan het maken voor het geval er iets gebeurd. Alles wat ik in huis heb vol laten lopen met water, spullen uit de schuur en auto halen, mijn vriend naar de winkel sturen (indien mogelijk/veilig), naar de pinautomaat, eten koken, batterijen/telefoons/tablets/laptops opladen, ramen dichtpaken, etc. Het ligt maar helemaal aan de situatie wat er van belang is natuurlijk.

Ik moet nog wat dingen aanschaffen naast meer eten, drinken en medicatie. Ik wil wat waterzuiveringstabletten, een verrekijker, brandwondengel en meer kattenvoer en grit. Ik heb wel een dynamo zaklamp/radio/oplader, echt leuk. En 6 rollen ducttape.

Ik vind dit stiekem wel leuk, ik ben gek op organisen ;)

Weet iemand toevallig waar ik een zak kan kopen die ik in bad kan laten vollopen? Bij Doomsday Preppers had iemand uit New York zo'n ding waar een soort slurf om zat die om de badkraan kon.
Spoilers!
pi_121463150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, ik ben eindelijk bijgelezen. Ik ben een heel klein beetje aan het preppen. Ik kijk graag Doomsday Preppers (wat een geniale bullshit) en raakte een beetje geinspireerd :D En ik ben gek op aanbiedingen en hamsteren :D

Omdat ik ivm mijn lichamelijke gesteldheid niet de optie heb om buitenshuis te gaan survivallen ga ik uit van een scenario waarin wij een aantal weken binnen moeten blijven. Ik denk dat die kans hoe dan ook het grootst is. Ik denk dan aan een situatie zonder electriciteit of aan een pandemie of nuclear fall out.

Ik heb inmiddels een redelijke voorraad van vanalles in huis. Een liter of 50 water ( tip, Makro verkoopt trays van 12 flesjes water voor 1,30). Groot pak vuilniszakken, wc papier en keukenrol. Uiteraard een voorraad eten voor ongeveer 3-4 weken, dat wordt nog uitgebreid. Ik koop nu ze overal zo afgeprijsd zijn kaarsen en waxinelichten. En voor mij het belangrijkste: ik heb voor 1-2 maanden medicatie in huis.
Ik heb in mijn schuur redelijk wat (snelgroeiend) zaad en een grote zak potgrond. En een gas bbq met twee volle flessen.

Ik ben een lijstje aan het maken voor het geval er iets gebeurd. Alles wat ik in huis heb vol laten lopen met water, spullen uit de schuur en auto halen, mijn vriend naar de winkel sturen (indien mogelijk/veilig), naar de pinautomaat, eten koken, batterijen/telefoons/tablets/laptops opladen, ramen dichtpaken, etc. Het ligt maar helemaal aan de situatie wat er van belang is natuurlijk.

Ik moet nog wat dingen aanschaffen naast meer eten, drinken en medicatie. Ik wil wat waterzuiveringstabletten, een verrekijker, brandwondengel en meer kattenvoer en grit. Ik heb wel een dynamo zaklamp/radio/oplader, echt leuk. En 6 rollen ducttape.

Ik vind dit stiekem wel leuk, ik ben gek op organisen ;)

Weet iemand toevallig waar ik een zak kan kopen die ik in bad kan laten vollopen? Bij Doomsday Preppers had iemand uit New York zo'n ding waar een soort slurf om zat die om de badkraan kon.
Je wilt je vriend erop uit sturen als het niet vielig is, buiten? lol! :)
Ik hoop ook dat je voldoende opslagruimte hebt. Water en kattegrit neemt nogal wat ruimte in beslag.
Waarom wil je alles vol laten lopen met water? En wat bedoel je met een zak die je in bad kan laten vollopen?
Zelf bereid ik me maar heel beperkt voor, mocht er een keer iets gebeuren dan heb ik wat blikvoer, gevriesdroogde maaltijden (die ik ook gebruik als ik ga kamperen, dus dat is nooit weg. :P )
Ik heb een paar flessen petroleum, die ik kan gebruiken voor mijn petroleumvergasser zodat ik kan koken en mijn keet kan verlichten.
Verder heb ik een zakmes, multitool en een knijpkat.. Ik wil nog een destillatiekolom, kopen of zelf maken :P
pi_121465572
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]
Waarom wil je alles vol laten lopen met water? En wat bedoel je met een zak die je in bad kan laten vollopen?
(Drink)water hamsteren natuurlijk :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_121466955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:47 schreef wormtrein het volgende:

[..]

(Drink)water hamsteren natuurlijk :)
Maar is dat nodig in NL? Iedereen woont toch wel in de buurt van kwelwater, rivierwater, meer, vennetje, plas, zee.. en hier hoef je niet diep te graven voor grondwater en ook valt er regelmatig regen. Mocht er iets gebeuren tijdens een zeer droge zomer kun je zelfs een condensput improviseren. Ik vind zelf een goede manier om water te zuiveren veel relevanter.
pi_121483905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je wilt je vriend erop uit sturen als het niet vielig is, buiten? lol! :)
Ik hoop ook dat je voldoende opslagruimte hebt. Water en kattegrit neemt nogal wat ruimte in beslag.
Waarom wil je alles vol laten lopen met water? En wat bedoel je met een zak die je in bad kan laten vollopen?
Zelf bereid ik me maar heel beperkt voor, mocht er een keer iets gebeuren dan heb ik wat blikvoer, gevriesdroogde maaltijden (die ik ook gebruik als ik ga kamperen, dus dat is nooit weg. :P )
Ik heb een paar flessen petroleum, die ik kan gebruiken voor mijn petroleumvergasser zodat ik kan koken en mijn keet kan verlichten.
Verder heb ik een zakmes, multitool en een knijpkat.. Ik wil nog een destillatiekolom, kopen of zelf maken :P
Het ligt maar helemaal aan de situatie wat er aan last minute prepping gedaan moet wordn natuurlijk. En zoals ik al zei, ik stuur mijn vriend er alleen opuit als het [/i]veilig[i] is ;)
Wij hebben een redelijk formaat eengezinswoning en geen kinderen. Ik ben heel goed in opruimen, indelen en het optimaal benutten van de ruimte die ik heb dus ik kan hier en daar nog wel een en ander kwijt. En ach, die twee zakken van 20 kilo kattengrit kunnen er wel van af hoor.

Die badzak is een transparante plastic zak die precies in het bad past. Er zit een tuit aan die je over de kraan kan trekken zodat je de zak makkelijk kunt laten vollopen, afsluiten en aftappen. Ik weet er het fijne niet van maar het zag er handig uit.
Spoilers!
pi_121486475
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar is dat nodig in NL? Iedereen woont toch wel in de buurt van kwelwater, rivierwater, meer, vennetje, plas, zee.. en hier hoef je niet diep te graven voor grondwater en ook valt er regelmatig regen. Mocht er iets gebeuren tijdens een zeer droge zomer kun je zelfs een condensput improviseren. Ik vind zelf een goede manier om water te zuiveren veel relevanter.
Als ik door 10 minuutjes werk m'n badkuib en emmers e.d. kan vullen met water als dat dreigt uit te vallen, en het doel is om het zo lang mogelijk thuis uit te houden, dan ga ik niet staan klooien met beekjes en vijvertjes, filters, etc. Dat is pas relevant als je daadwerkelijk vertrekt, en je in de natuur terecht komt.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')