abonnement Unibet Coolblue
pi_110047521
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:52 schreef Iridal het volgende:

[..]

Nijlandstraat, in een van die leuke weinige oude hutjes die er nog staan in die straat.
Ik dacht vanavond nog toen ik er langs kwam, dat pand van FNV wat nu leeg staat, wat zou dat doen in de maand?
PS: Heb jij een snor en een dikke blonde vrouw? Want dan heb ik bij je naar binnen gekeken.

quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:59 schreef Dingest het volgende:
Stukje toeren van Noordbarge naar Oosterhesselen met m'n 36 jaar oude Saab 96 8-)
Grotendeels binnendoor, klein stukje snelweg voor het geluid van de V4 :@
Was een 'idee-momentje' om mijn camera tussen het plafond en de zonneklep te proppen, dus de voorruit heb ik niet schoongemaakt en de camera heeft wat moeite met focussen (en de auto trilt ook nogal :P ). Her en der een stukje geknipt op de lange stukken, oogt wel aardig en het is een leuke route :Y
Jij blij dat je niet die mongolen van BNN tegenkwam, die rijden klassiekers met liefde in puin.
pi_110049000
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 02:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik dacht vanavond nog toen ik er langs kwam, dat pand van FNV wat nu leeg staat, wat zou dat doen in de maand?
PS: Heb jij een snor en een dikke blonde vrouw? Want dan heb ik bij je naar binnen gekeken.

[..]

Pand doet 750 in de maand, is een bedrijfspand. Je kan het ook kopen voor 175.000.

En nee, ik heb geen snor, laat staan een dikke vrouw :D
Weet wie je bedoelt, en gelukkig ben ik dat niet :)
pi_110049002
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:16 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dan woon jij maar binnen 1 km verderop :7
:) Gezellie :)
pi_110050198
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 02:55 schreef Nemephis het volgende:
Jij blij dat je niet die mongolen van BNN tegenkwam, die rijden klassiekers met liefde in puin.
Ik had het fragment gezien, zonde inderdaad -O-
Blijkt dat die man 15 jaar met die PV544 bezig is geweest en compleet had gerestaureerd, zit jaren werk en zo 15.000 euro aan geld in. Helaas werkt het bij oldtimers vaak zo dat de waarde nooit zo hoog wordt als het geld wat je erin moet steken, dus hij krijgt maar 10.000 terug en mag daarmee eerst het wrak voor 4.500 terugkopen van de verzekering. BNN zou ook lappen, maar dat hebben ze tot nu toe niet gedaan :{

Ik heb vorig jaar ook een vermogen (voor mijn doen) in m'n 96 gestoken, maar als die nou in puin gereden zou worden is-ie alsnog maar 750 euro waard :P Is niet zo'n heel fraai exemplaar :D
  zondag 8 april 2012 @ 10:25:49 #205
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110050323
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 02:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik dacht vanavond nog toen ik er langs kwam, dat pand van FNV wat nu leeg staat, wat zou dat doen in de maand?
PS: Heb jij een snor en een dikke blonde vrouw? Want dan heb ik bij je naar binnen gekeken.

[..]

Jij blij dat je niet die mongolen van BNN tegenkwam, die rijden klassiekers met liefde in puin.
_O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 8 april 2012 @ 11:14:53 #206
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110051112
Hoi, ik ben weer in Drenthe, het is mooi hier.
pi_110058258
quote:
Helaas werkt het bij oldtimers vaak zo dat de waarde nooit zo hoog wordt als het geld wat je erin moet steken, dus hij krijgt maar 10.000 terug en mag daarmee eerst het wrak voor 4.500 terugkopen van de verzekering. BNN zou ook lappen, maar dat hebben ze tot nu toe niet gedaan
Ik ben bezig met het opknappen van een motor, daarvoor geldt precies hetzelfde. De uren die je erin steekt zijn financieel gezien verloren uren, maar dat geeft niet, het is liefdewerk.
BNN zou over de brug moeten komen naar die man toe om hem schadeloos te stellen en snel ook.
  Redactie Frontpage zondag 8 april 2012 @ 15:31:16 #208
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_110058974
Het is vandaag nog wel schier weer in Drenthe. Morgen allemaal regen -O-
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 8 april 2012 @ 15:49:20 #209
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_110059680
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 11:14 schreef Inkomen het volgende:
Hoi, ik ben weer in Drenthe, het is mooi hier.
^O^

Net een uur op de fiets gezeten langs het Daan Huizinga pad. Prachtig weer lekker zonnetje! Hele lichaam tintelt als een gek, but its worth it :Y
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 8 april 2012 @ 20:23:55 #210
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_110069364
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:59 schreef Dingest het volgende:
Stukje toeren van Noordbarge naar Oosterhesselen met m'n 36 jaar oude Saab 96 8-)
Grotendeels binnendoor, klein stukje snelweg voor het geluid van de V4 :@
Was een 'idee-momentje' om mijn camera tussen het plafond en de zonneklep te proppen, dus de voorruit heb ik niet schoongemaakt en de camera heeft wat moeite met focussen (en de auto trilt ook nogal :P ). Her en der een stukje geknipt op de lange stukken, oogt wel aardig en het is een leuke route :Y
Leuke bak, waar staat hij?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_110080420
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 15:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik ben bezig met het opknappen van een motor, daarvoor geldt precies hetzelfde. De uren die je erin steekt zijn financieel gezien verloren uren, maar dat geeft niet, het is liefdewerk.
BNN zou over de brug moeten komen naar die man toe om hem schadeloos te stellen en snel ook.
Die uren zijn inderdaad niet zo erg, daarvoor is het je hobby. Al is het wel zonde van de moeite :N
Zelfs in onderdelen en betaalde arbeid (de dingen die je niet zelf kunt) ga je dat vaak al niet redden, denk dat dat zuurder is met wat hij ervoor terugkrijgt 13.gif Hij is precies geraakt ter hoogte van de vooras. Even los van nieuw chrome, plaatwerk (bijna een hele nieuwe neus) en overspuiten; in het ergste geval kan er een nieuwe ophanging op, aandrijfas kan weg, en als die echt een klap heeft gehad is dat allemaal doorgegeven op het differentieel, de bak en de motor. Revisie/vervangen van die dingen is ook een kapitaal...
Eén en ander hangt ook van de handelswaarde af, in sommige gevallen wordt het object wel net zo veel of meer waard: "One collector-car expert says you will pay just about the same, around US$20,000, for a complete restoration, whether it’s on a US$1,000 1978 AMC Pacer or a US$5,000 1969 Chevrolet Camaro. When restored, the value of the Pacer may be about US$4,000, compared with the Camaro’s US$25,000." :P

quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 15:49 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

^O^

Net een uur op de fiets gezeten langs het Daan Huizinga pad. Prachtig weer lekker zonnetje! Hele lichaam tintelt als een gek, but its worth it :Y
Beetje uit de richting, maar dat zijn de paadjes die ik het liefst fiets (als het weer meewerkt) :Y Ziet er wel leuk uit, misschien eens voor als ik eens in de buurt bent ^O^
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 20:23 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Leuke bak, waar staat hij?
Oosterhesselen :P Die ook niet al te jonge Mazda waar ik hem achter parkeer is mijn auto voor dagelijks gebruik.
pi_110081112
quote:
Eén en ander hangt ook van de handelswaarde af, in sommige gevallen wordt het object wel net zo veel of meer waard..
Mijn object wordt alleen maar meer waard: Heb 'm gratis gekregen :D Ik heb niet zoveel gereedschap, dat is echt een beperking: Tang nodig om borgringetjes te verwijderen - eerst naar de gereedschapkist van pa.. Gelukkig hoeft er niet veel te gebeuren, 't moeilijkste (electriciteit) is al klaar. Moet nog wel de kuip helemaal schuren en spuiten, k*twerk dat schuren zeg.
Maar je moet wat als je mee wilt doen met de TT hè! ^O^
pi_110081852
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 23:42 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Mijn object wordt alleen maar meer waard: Heb 'm gratis gekregen :D Ik heb niet zoveel gereedschap, dat is echt een beperking: Tang nodig om borgringetjes te verwijderen - eerst naar de gereedschapkist van pa.. Gelukkig hoeft er niet veel te gebeuren, 't moeilijkste (electriciteit) is al klaar. Moet nog wel de kuip helemaal schuren en spuiten, k*twerk dat schuren zeg.
Maar je moet wat als je mee wilt doen met de TT hè! ^O^
Gratis is altijd mooi meegenomen ^O^ Zo heb ik nog een oude Holtkamper vouwwagen staan :Y
Maar ik bedoelde meer dat het geld wat je er nu aan uitgeeft, zeker aan technisch onderhoud, niet per definitie de waarde ervan hoeft te verhogen. Goed optisch werk, vooral bij de details, kan wel lonen gek genoeg :P
Vorig jaar ben ik met de 96 begonnen met een dopsleutelset van de Aldi :P Maand later had ik een motortakel, hoogwaardige dopelseutelset en momentsleutel moeten aanschaffen, dat tikt vlot aan :D Maar goed gereedschap maakt wel een groot verschil.

Ambitieus, de TT. Succes! :Y Ik wilde alleen weer met m'n 96 kunnen rijden, dat is redelijk gelukt.
pi_110082503
quote:
Ambitieus, de TT. Succes! :Y Ik wilde alleen weer met m'n 96 kunnen rijden, dat is redelijk gelukt.
Dan moeten ze eerst nog wel even de wedstrijdregelementen aanpassen, anders mag ik niet meedoen. Maar ik ken de directeur van het TT-circuit, als de motor klaar is ga ik lobby'en dus dat komt wel goed :P

Zonder gein, ik wil er ook gewoon op kunnen rijden, niks meer niks minder. Duurt nog even maar dat komt nog wel.
pi_110083330
Ah, op die manier. Dan hoop ik voor je dat je lobbyen werkt :P

Echt restaureren is echt liefdewerk en vraagt bakken met liefde en geld :) Alleen repareren/opknappen soms ook, maar als het allemaal gewoon werkt ook al oogt het niet zo fraai dan geniet ik ook al van een ritje O+

[ Bericht 17% gewijzigd door Dingest op 09-04-2012 00:32:42 ]
pi_110083823
Die motor hoeft van mij ook niet tot showroom-staat hersteld te worden. Dat wil ik niet eens: Origineel was het een Rothmans-uitvoering, dus inclusief een grote reclamesticker van Rothmans erop - ik ga mooi niet als reclamebord voor hun rondrijden.
Er zitten her en der wel wat plekjes op het frame, maar die zitten me niet in de weg. Als ik 'm als nieuw wil maken moet ik het ding helemaal uit elkaar halen. Aangezien alles werkt zie ik daar het nut niet van in. Als alles technisch goed is ben ik allang tevree.

edit: foto van het apparaat:
pi_110084237
Tof ^O^ Motorrijden lijkt mij op zich ook een mooie hobby :Y

Bij mij zitten er wel wat stevige roestplekken op de carrosserie, maar ik had iets meer technische problemen en moest wel alles uit elkaar :P Koppeling was gaar, koppelingcilinders waren gaar, koppelinghefboom was wat uitgesleten, aandrijfas was aan vervanging toe, koppakking was lek, uitlaat was lek, remschijven waren aan vervanging toen, stuurkogels ook en wiellagers rondom moesten ingevet worden en wat laswerk aan de dorpels/bodem. Nog extra meegenomen toen maar; alle keerringen in de motor en bak vervangen, alle pakkingen van de motor vervangen, steunrubber bak vervangen, rubbers/zuigers remklauwen vervangen en koppen laten inspecteren, vlakken en kleppen vervangen/opschuren :P
Staat hier wel een heel verslag van: [PROJECT] Saab 96 V4 1976 - Terug op de weg!

Dus ook al zou ik de carrosserie willen restaureren, al het geld is in bovenstaande gegaan :@
pi_110086513
quote:
Dus ook al zou ik de carrosserie willen restaureren, al het geld is in bovenstaande gegaan :@
Ah je werkt tenminste in de goede volgorde! Ken ook iemand die het andersom aanpakte, die had op het eind een auto die er goed uitzag (voor zover dat kan bij een Manta) maar allerbelabberst betrouwbaar was...ding startte soms wel, soms niet, lekte olie, als een dweil op de weg, etc.etc.

Ik ga je topic over de Saab later even lezen. Nu eerst toch maar naar bed, 't is al veel later dan ik dacht..
  maandag 9 april 2012 @ 10:50:06 #219
248821 Rauw.
op je bord.
pi_110088635
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:59 schreef Dingest het volgende:
Stukje toeren van Noordbarge naar Oosterhesselen met m'n 36 jaar oude Saab 96 8-)
Grotendeels binnendoor, klein stukje snelweg voor het geluid van de V4 :@
Was een 'idee-momentje' om mijn camera tussen het plafond en de zonneklep te proppen, dus de voorruit heb ik niet schoongemaakt en de camera heeft wat moeite met focussen (en de auto trilt ook nogal :P ). Her en der een stukje geknipt op de lange stukken, oogt wel aardig en het is een leuke route :Y
Langs de zwarte Volvo Amazon! _O_
Jammer dat ze die zo afgetuigd hebben, ding stond er al zo lang ik me kan herinneren.

Mooi Saabje ook, rijden er nog 2 van (Donker rode en een bruinige) hier in de omgeving of niet?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 9 april 2012 @ 12:51:31 #220
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_110091763
He een Drenthe topic, daar moet ik uiteraard even in gepost hebben :)

Erica, represent *)
nee, jij dan!
  maandag 9 april 2012 @ 13:36:46 #221
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110093139
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:01 schreef GrunnigsTrots het volgende:
als ik jullie een tip mag geven: de roze olifant in noord(of west)laren :Y
mooie omgeving en een leuke tent :Y)
De wat? Ik woon daar in de buurt maar de roze olifant ken ik niet.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110104634
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Langs de zwarte Volvo Amazon! _O_
Jammer dat ze die zo afgetuigd hebben, ding stond er al zo lang ik me kan herinneren.

Mooi Saabje ook, rijden er nog 2 van (Donker rode en een bruinige) hier in de omgeving of niet?
O, bedoel je die langs de Ermerweg, bij die schuur? Die staat er inderdaad al ontzettend lang :P Beetje zonde, maar ik snap wel hoe iemand zo'n wagen kan laten 'wegkwijnen'. Ik heb ook nog een 95 V4 staan die ik geheel wilde restaureren, daarna zat het allemaal wat tegen en doe je er niet zoveel meer aan. Nu gebruikt voor wat opslag en reserve-onderdelen voor de 96. Zolang het niet in de weg staat blijf ik hoop houden er ooit iets mee te kunnen doen :@

Er rijden er een aantal nog wel van rond, de 96s zijn niet zo héél schaars en er tuffen hier in de regio nog wel een paar rond soms. Ik ken ook nog een blauwe die wel eens in Coevorden staat.

quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2012 03:29 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ah je werkt tenminste in de goede volgorde! Ken ook iemand die het andersom aanpakte, die had op het eind een auto die er goed uitzag (voor zover dat kan bij een Manta) maar allerbelabberst betrouwbaar was...ding startte soms wel, soms niet, lekte olie, als een dweil op de weg, etc.etc.

Ik ga je topic over de Saab later even lezen. Nu eerst toch maar naar bed, 't is al veel later dan ik dacht..
Startmotor is niet al te jofel meer en carburateur en/of ontsteking gaat toch ook wel werk nodig hebben, echt de meest technisch perfecte is het nou ook weer niet :P De bak zingt behoorlijk in z'n 2 maar dat is V4 eigen en kan waarschijnlijk nog jaren mee, voorlopig niet de 600e van een revisie waard :) Maar, met een beetje hulp, is het als oefen-object erg geslaagd.
pi_110104794
Hoe komt het dat ik hier meer over de auto moet praten dan in de PTA SC? :D
Dat kan toch niet de bedoeling zijn :P
  maandag 9 april 2012 @ 19:21:20 #224
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110104881
Klopt.
Deze discussie over auto's interesseert me ook geen reet.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_110105121
Dan lees je er toch overheen? :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')