abonnement Unibet Coolblue
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 00:28:05 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109833790
Fransen geschokt over behandeling autistische kinderen
quote:
n Frankrijk is een rel ontstaan over een kritische documentaire die toont hoe de kinderpsychiatrie autistische kinderen behandelt. Daarin is te zien dat Franse behandelaars nog steeds de moeders de schuld geven van autisme en dat veel kinderen worden opgesloten in psychiatrische ziekenhuizen. De documentaire mag niet meer worden vertoond..

Ijskastmoeder
De eind vorig jaar uitgebrachte documentaire Le Mur van Sophie Robert laat zien dat de Franse kinderpsychiatrie wordt gedomineerd door psychoanalytici. Autisme is volgens hen een psychose, ontstaan door een verstoorde relatie met de moeder. In werkelijkheid is autisme een ontwikkelingsstoornis die voor ongeveer negentig procent erfelijk is bepaald. De opvatting dat de aandoening de schuld is van de moeder - de zogeheten ‘ijskastmoedertheorie’, afkomstig van de Oostenrijk-Amerikaanse psychiater Leo Kanner - is wetenschappelijk onjuist.

Aangeklaagd
Sinds eind januari dit jaar mag de documentaire op last van een Franse rechter niet meer worden vertoond. Drie van de in totaal tien psychoanalytici die in de film aan het woord komen, hadden Robert aangeklaagd omdat zij hun woorden uit hun oorspronkelijke context zou hebben gehaald. De rechter stelde hen in het gelijk en de film mag pas weer vertoond worden als hun passages eruit zijn knipt. Robert is tegen het vonnis in beroep gegaan. De film was tot voor kort overigens nog wel te zien op verschillende websites, waaronder You Tube.

Krokodil
In Le Mur gebruikt een Franse psychoanalytica een plastic krokodil om uit te leggen hoe een kind autistisch wordt. De opengesperde bek van het beest symboliseert een moeder die haar kind probeert te ‘verorberen’. Haar relatie met het kind is zo symbiotisch, dat het kind geen enkele behoefte voelt om te communiceren met de buitenwereld. Ook andere behandelaars, onder wie vooraanstaande Franse kinderpsychiaters, verklaren in de documentaire dat autisme kan ontstaan door een verstoorde relatie met de moeder die zij omschrijven als te kil of juist te liefdevol.

Zeepbel
In Frankrijk verzetten ouders van autistische kinderen zich al jaren tegen de dominantie van de psychoanalytische benadering in de kinderpsychiatrie, waardoor moderne behandelingen vrijwel onbereikbaar zijn. Het stimuleren van vaardigheden, bijvoorbeeld door middel van cognitieve gedragstherapie of een cursus sociale vaardigheden, wordt in de Franse geestelijke gezondheidszorg veelal als onwenselijk beschouwd. Het autistische kind moet namelijk worden geaccepteerd zoals het is. Gevraagd naar wat de psychoanalytische aanpak het autistische kind concreet oplevert, antwoordt een behandelaar in de film na een lange stilte: ‘Het plezier dat iemand interesse toont voor zijn zeepbel.’

Koude lakens
Veel autistische kinderen worden in Frankrijk opgesloten in psychiatrische ziekenhuizen en krijgen nauwelijks onderwijs. Ouders worden zoveel mogelijk op afstand gehouden. Kinderen die onhandelbaar zijn of extreem onrustig, gaan de isoleercel in. Of ze krijgen een zogeheten ‘pakking’, wat betekent dat ze gewikkeld worden in natte koude lakens.

Actiecomités
De documentaire van Robert heeft veel losgemaakt in Frankrijk, waar 2012 toevallig is uitgeroepen tot Jaar van Autisme. Voor het eerst wordt het psychoanalytische gedachtegoed in de kinderpsychiatrie openlijk ter discussie gesteld in de media. Talloze actiecomités zijn opgericht, waarin zich behalve ouders ook onderwijzers, wetenschappers, psychiaters en psychologen hebben verenigd. Zij eisen dat autistische kinderen voortaan goede scholing krijgen en moderne therapieën.

Advies
Begin deze maand werden zij op hun wenken bediend. Toen verscheen namelijk het jarenlang voorbereide advies van de Haute Autorité de Santé (HAS), een invloedrijk onafhankelijk adviesorgaan voor de medische wereld, waarin cognitieve gedragstherapie en educatieve stimuleringsprogramma’s voor autistische kinderen sterk worden aanbevolen. Adviesorgaan HAS veroordeelt de pakkingmethode en roept psychoanalytici op de effectiviteit van hun methode te onderzoeken. (JW)
http://www.psy.nl/meer-ni(...)72d94faac0c56287381a

Ik schrik me rot van dit artikel, barbaars gewoon.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:53:07 #2
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109834340

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de docu Le Mur compleet weg is. Dat het in Frankrijk bijv. verboden is dat zou kunnen maar internationaal? Terwijl de protesten veel te vinden zijn.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:53:54 #3
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_109834350
Inderdaad, ben nu wel benieuwd en wil het graag zelf zien. Belachelijk natuurlijk.
an urge to help mankind overcomes me
pi_109834369
Of ze trauma's van krijgen.. ze zijn sowieso minder gevoelig, dat is een feit.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:55:58 #5
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109834382
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:55 schreef KeimpeHart het volgende:
Of ze trauma's van krijgen.. ze zijn sowieso minder gevoelig, dat is een feit.
Ga slapen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:56:56 #6
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109834400
Keimpehart las wat door. Verstandig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109834416
Ken het van dichtbij, Pure triestheid.. Mocht ik maar adopteren ;(
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:03:08 #8
358881 Kamergezocht
O nee, toch niet.
pi_109834513
Haha

[ Bericht 95% gewijzigd door yvonne op 03-04-2012 01:05:07 ]
Buikpijn in m'n kaken van het lachen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:27:52 #9
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109834827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:57 schreef Sneezeechu het volgende:
Ken het van dichtbij, Pure triestheid.. Mocht ik maar adopteren ;(
Ik zou daar eigenlijk niet zo 1,2,3 tegenop gewassen zijn. Ken ook een aantal pubers die zwaar autistisch zijn en dat is echt niet mals voor die ouders. De wanhoop en verdriet heb ik de afgelopen jaren wel gezien. Met gezinshulp en met het ouder worden van bijv. die jongens gaat het ook zoveel beter. Maar adopteren nee, ik zou het absoluut niet beter hebben gedaan. Integendeel wrs.

Maar het bericht in de OP is schokkend en YT staat vol met protesten ook.
Heb ook wel docu's gezien over hoe ze met gehandicapten (zichtbaar gehandicapt dus) omgaan in bijv. oostbloklanden. Echt schrijnend.

Autisme is niet direct zichtbaar. Overigens is het niet Frankrijk te verwijten natuurlijk. Het komt er voor en veelal toch uit armoedige delen denk ik. Die protesten zijn er ook niet voor niets zo groot.

Maar dat Le Mur gewoon compleet weg is vind ik wel heel vreemd.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109834871
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik zou daar eigenlijk niet zo 1,2,3 tegenop gewassen zijn. Ken ook een aantal pubers die zwaar autistisch zijn en dat is echt niet mals voor die ouders. De wanhoop en verdriet heb ik de afgelopen jaren wel gezien. Met gezinshulp en met het ouder worden van bijv. die jongens gaat het ook zoveel beter. Maar adopteren nee, ik zou het absoluut niet beter hebben gedaan. Integendeel wrs.

Maar het bericht in de OP is schokkend en YT staat vol met protesten ook.
Heb ook wel docu's gezien over hoe ze met gehandicapten (zichtbaar gehandicapt dus) omgaan in bijv. oostbloklanden. Echt schrijnend.

Autisme is niet direct zichtbaar. Overigens is het niet Frankrijk te verwijten natuurlijk. Het komt er voor en veelal toch uit armoedige delen denk ik. Die protesten zijn er ook niet voor niets zo groot.

Maar dat Le Mur gewoon compleet weg is vind ik wel heel vreemd.
Hoef je mij niet te vertellen ik ben kloon van...
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:31:59 #11
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109834882
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:31 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Hoef je mij niet te vertellen ik ben kloon van...
Ik weet dat het laat is he. Maar zo snap ik het niet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109834924
quote:
Fransen geschokt over behandeling autistische kinderen
Als ik autistische kinderen had dan zou ik ze preventief laten ruimen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:36:38 #13
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109834945
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Als ik autistische kinderen had dan zou ik ze preventief laten ruimen.
Hoezo? Dat heeft jouw moeder toch ook niet gedaan?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109834947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:31 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik weet dat het laat is he. Maar zo snap ik het niet.
We hebben lang genoeg in PM gesproken dacht ik zo.

quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Als ik autistische kinderen had dan zou ik ze preventief laten ruimen.
tyf op.
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 01:37:10 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109834957
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Als ik autistische kinderen had dan zou ik ze preventief laten ruimen.
Ik ben blij dat het jachtseizoen op vossen weer gewoon door mag gaan ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:38:27 #16
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109834969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:36 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

We hebben lang genoeg in PM gesproken dacht ik zo.

Ik verander nooit van usernaam. Neem me niet kwalijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109834988
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:38 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik verander nooit van usernaam. Neem me niet kwalijk.
Ik dus wel.
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 01:40:21 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109834994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Autisme is niet direct zichtbaar. Overigens is het niet Frankrijk te verwijten natuurlijk. Het komt er voor en veelal toch uit armoedige delen denk ik. Die protesten zijn er ook niet voor niets zo groot.

Maar dat Le Mur gewoon compleet weg is vind ik wel heel vreemd.
Hoezo is het Frankrijk niet te verwijten?
Franse behandelaars, Franse kinderpsychiatrie, een Franse rechter die de docu verbiedt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:40:58 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109835004
de rechter is niets kwalijk te nemen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:41:08 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109835008
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:38 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik verander nooit van usernaam. Neem me niet kwalijk.
wie was stali?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 01:45:44 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109835064
Ontopic bitte.
Over hoeveel kinderen zou het gaan?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:46:26 #22
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109835072
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:39 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Ik dus wel.
Dat vind ik helemaal best en je zal er wel je reden voor hebben maar dan moet je er niet vanuit gaan dat ik als tante Staal maar 1 neus heb voor 1 user. Er zijn genoeg FOK!kers die een moeilijke periode meemaken en het lastig hebben. Die namen onthou ik stuk voor stuk.

Maar ik ga niet aan kloontje raden doen. Het spijt me, ik herken je niet als Sneezeechu.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:48:06 #23
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109835096
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoezo is het Frankrijk niet te verwijten?
Franse behandelaars, Franse kinderpsychiatrie, een Franse rechter die de docu verbiedt.
Geertje Wilders?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:49:28 #24
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109835116
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wie was stali?
Zeur niet. Daar staat mijn foto zelfs in. Iedereen weet dat. Newbies flikkeren me niet.

Wat is jouw mening zonder oneliner dit keer OT?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:50:29 #25
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109835132
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:45 schreef yvonne het volgende:
Ontopic bitte.
Over hoeveel kinderen zou het gaan?
Daar ben ik wel benieuwd naar en ook naar waar die docu gebleven is. Dat kan toch niet compleet weg zijn, lijkt me.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109835142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:46 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal best en je zal er wel je reden voor hebben maar dan moet je er niet vanuit gaan dat ik als tante Staal maar 1 neus heb voor 1 user. Er zijn genoeg FOK!kers die een moeilijke periode meemaken en het lastig hebben. Die namen onthou ik stuk voor stuk.

Maar ik ga niet aan kloontje raden doen. Het spijt me, ik herken je niet als Sneezeechu.
A: Zo doe ik niet.
B: Ik Reageer.
C: Ontopic nu.


http://www.wrongplanet.net/article421.html
Is al van 17 jan.
  dinsdag 3 april 2012 @ 02:01:33 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109835284
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:49 schreef Staal het volgende:

[..]

Zeur niet. Daar staat mijn foto zelfs in. Iedereen weet dat. Newbies flikkeren me niet.
Ik zeur niet, ik corrigeer je alleen maar ;).

quote:
Wat is jouw mening zonder oneliner dit keer OT?
Ouders zijn zelf bij de behandeling van hun kind. Het staat ze vrij de behandeling te stoppen als de methodes ze niet bevallen, lijkt me. En anders verhuizen naar België waar mogelijk wel goede hulp te vinden is.
Eigenlijk wel bizar, maar mijn tante is zwaar autistisch. Die zit haar hele leven al in een 'gesloten' inrichting. En sinds kort in een soort van woonwijk speciaal voor verstandelijk gehandicapten. Ik heb niet het idee dat ze daar slecht behandeld werd of dat er betere methodes waren voor haar problematiek. Maar deze docu zal wel gaan over lichtere gevallen die dan toch naar zo'n inrichting moeten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109835417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:50 schreef Staal het volgende:

[..]

Daar ben ik wel benieuwd naar en ook naar waar die docu gebleven is. Dat kan toch niet compleet weg zijn, lijkt me.
Ik kijk wel of ik hem morgen op youtube geknikkerd krijg..
  dinsdag 3 april 2012 @ 02:28:28 #29
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109835603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 02:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zeur niet, ik corrigeer je alleen maar ;).

Je hebt gelijk. Dat is waar idd. Maar je begrijpt me wrs. wel.

[q]Ouders zijn zelf bij de behandeling van hun kind. Het staat ze vrij de behandeling te stoppen als de methodes ze niet bevallen, lijkt me. En anders verhuizen naar België waar mogelijk wel goede hulp te vinden is.
Het getob op Nederlandse scholen heb ik wel gezien hoor. Vanaf de kleuterschool moet je echt vechten voor je kind want laat het niet teveel wiebelen ook he. Dan had het meteen wel ADHD. En er werden allemaal bureautjes in het leven geroepen en die gingen dan wat testjes doen en diezelfde bureautjes moesten natuurlijk wel geld verdienen. Het is doorgeslagen op die schooltjes en daar zijn de werkelijke rugzakkinderen die echt hulp nodig hebben nu dus echt de dupe van. Dit maar door mijn ogen he. Maar er is flink van gegeten, denk ik.

Verhuizen gaat vaak niet door werkomstandigheden. En als een hele omgeving zegt van jouw kind etc, et voila. Ook in Nederland kun je je kinderen niet eindeloos maar op andere scholen doen. Er wordt vanaf de peuterschool al een dossier aangelegd bijv. Dat is heel goed natuurlijk bij normale gang van zaken maar als je kind eenmaal het stempel heeft autistisch te zijn dan raakt het er niet vanaf. Ook niet in Frankrijk.

quote:
Eigenlijk wel bizar, maar mijn tante is zwaar autistisch. Die zit haar hele leven al in een 'gesloten' inrichting. En sinds kort in een soort van woonwijk speciaal voor verstandelijk gehandicapten. Ik heb niet het idee dat ze daar slecht behandeld werd of dat er betere methodes waren voor haar problematiek. Maar deze docu zal wel gaan over lichtere gevallen die dan toch naar zo'n inrichting moeten.
Ze heeft daar veilig in die gesloten inrichting gezeten maar ik vind het toch heel naar voor haar. Het lijkt me echt afschuwelijk om gevangen te zitten in je hele zijn ten opzichte van de mensen buiten. Toch een hele verbetering dat ze naar een soort woonwijk is gegaan. Dat is zorg.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 3 april 2012 @ 02:37:32 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109835694
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 02:28 schreef Staal het volgende:

Ze heeft daar veilig in die gesloten inrichting gezeten maar ik vind het toch heel naar voor haar. Het lijkt me echt afschuwelijk om gevangen te zitten in je hele zijn ten opzichte van de mensen buiten. Toch een hele verbetering dat ze naar een soort woonwijk is gegaan. Dat is zorg.
Maar jij bent niet zwaar autistisch, dus dat zul je nooit begrijpen.
Bij die gesloten inrichting waren kleine huisjes waar je dan een soort van woongroep had, om die huisjes was een heel groot park waar iedereen vrij kan doen wat ie wil, zoals konijnen voeren, naar een kinderboerderij of fietsen. En dat park was dan weer afgesloten. Als we bij haar op bezoek gingen dan waren we ook heel blij met de activiteiten in dat park (zoals skelteren etc). Zo erg was het dus niet.

Als ze nu wil gaan fietsen dan kan dat in een heel klein terreintje maar eigenlijk kan ze het huis nu niet meer uit zonder begeleiding. Ze is er overigens wel heel gelukkig mee, althans zo lijkt het :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 april 2012 @ 03:00:41 #31
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109835837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 02:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar jij bent niet zwaar autistisch, dus dat zul je nooit begrijpen.
Jij dus ook niet. Of wel? Ik kan het me in ieder geval niet bij je voorstellen.

quote:
Bij die gesloten inrichting waren kleine huisjes waar je dan een soort van woongroep had, om die huisjes was een heel groot park waar iedereen vrij kan doen wat ie wil, zoals konijnen voeren, naar een kinderboerderij of fietsen. En dat park was dan weer afgesloten. Als we bij haar op bezoek gingen dan waren we ook heel blij met de activiteiten in dat park (zoals skelteren etc). Zo erg was het dus niet.
Het enige dat ik intern ooit gezien heb is die inrichting in Monster (vreemde plaatsnaam maar ik ben serieus.) vanwege de IT daar. Maar dit klinkt als heel fijne zorg.

quote:
Als ze nu wil gaan fietsen dan kan dat in een heel klein terreintje maar eigenlijk kan ze het huis nu niet meer uit zonder begeleiding. Ze is er overigens wel heel gelukkig mee, althans zo lijkt het :).
Het klinkt veilig. En dat is eigenlijk wel wat ieder mens graag wil voelen. Zeker als je zo om je heen tast.
Daarom is het zo klote als je de OP leest. Die kinderen die toch al zoveel moeite hebben om e.e.a te plaatsen, dan is regelmaat ten behoeve van die veiligheid heel belangrijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 02:11 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Ik kijk wel of ik hem morgen op youtube geknikkerd krijg..
Als het je lukt, ik wil die docu wel graag bekijken ook.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109836450
Ik vind dat de kinderpsychiatrie in grote mate moet worden afgeschaft. Het is gewoon een en al tiranniek gedoe dat niet helpt.
pi_109837148
Koude natte lakens.
Wtf, lekker 18e eeuws.
:X
Twiddel
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:42:53 #34
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109840616
quote:
In Le Mur gebruikt een Franse psychoanalytica een plastic krokodil om uit te leggen hoe een kind autistisch wordt. De opengesperde bek van het beest symboliseert een moeder die haar kind probeert te ‘verorberen’. Haar relatie met het kind is zo symbiotisch, dat het kind geen enkele behoefte voelt om te communiceren met de buitenwereld. Ook andere behandelaars, onder wie vooraanstaande Franse kinderpsychiaters, verklaren in de documentaire dat autisme kan ontstaan door een verstoorde relatie met de moeder die zij omschrijven als te kil of juist te liefdevol.
quote:
Veel autistische kinderen worden in Frankrijk opgesloten in psychiatrische ziekenhuizen en krijgen nauwelijks onderwijs. Ouders worden zoveel mogelijk op afstand gehouden. Kinderen die onhandelbaar zijn of extreem onrustig, gaan de isoleercel in. Of ze krijgen een zogeheten ‘pakking’, wat betekent dat ze gewikkeld worden in natte koude lakens.
;( Kutvolk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:55:25 #35
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_109841097
;( Bah wat een narigheid.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_109842040
Ik dacht dat Roemenië verder weg lag, maar het ligt gewoon onder België dus. Dat dit kan in Nederland Frankrijk.
pi_109846097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 03:00 schreef Staal het volgende:

[..]

Als het je lukt, ik wil die docu wel graag bekijken ook.
Gaat even duren ben er mee bezig :)
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:14:53 #38
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109846623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Gaat even duren ben er mee bezig :)
Geen haast, tof dat je de moeite neemt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:50:45 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109848058
Ik dacht echt dat dit al compleet was uitgerangeerd. Blijkbaar niet dus.

Aan de andere kant is het grappig dat Nederlandse psychiaters haldol gebruiken terwijl al tig keer is aangetoond dat het veel slechter is dan nieuwere medicatie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_109849252
Het gaat gewoon er om hoe er met die kinderen wordt omgegaan. Ze zitten veel te veel op hun lip een beetje klinisch te doen. Laat die kinderen gewoon kinderen zijn en stop ze niet vol met drugs (medicatie) en stop met die geforceerde door de psychiatrie opgelegde benaderingswijzen. Die kinderen worden behandeld als aliens, dus gaan ze zich gedragen er naar.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:19:24 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109849325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 03:00 schreef Staal het volgende:

[..]

Jij dus ook niet. Of wel? Ik kan het me in ieder geval niet bij je voorstellen.
Haar niveau is zegmaar dat ze niet eens kan praten, behalve dan een paar woorden zoals papa mama etc ;). Ze heeft wel een geheugen als een olifant, plaatsen waar ze al 15 jaar niet geweest is herkent ze nog, bijvoorbeeld.
quote:
Het enige dat ik intern ooit gezien heb is die inrichting in Monster (vreemde plaatsnaam maar ik ben serieus.) vanwege de IT daar. Maar dit klinkt als heel fijne zorg.
Als je het wil weten, het was haarendael in haaren (NB) :). De nieuwe wijknaam ben ik vergeten.
quote:
Het klinkt veilig. En dat is eigenlijk wel wat ieder mens graag wil voelen. Zeker als je zo om je heen tast.
Daarom is het zo klote als je de OP leest. Die kinderen die toch al zoveel moeite hebben om e.e.a te plaatsen, dan is regelmaat ten behoeve van die veiligheid heel belangrijk.
klopt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin dinsdag 3 april 2012 @ 15:01:30 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109851247
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:50 schreef Re het volgende:
Ik dacht echt dat dit al compleet was uitgerangeerd. Blijkbaar niet dus.

Aan de andere kant is het grappig dat Nederlandse psychiaters haldol gebruiken terwijl al tig keer is aangetoond dat het veel slechter is dan nieuwere medicatie
Ik ga gewoon even flink door de bocht, heel de psychiatrie in alle vormen is funest voor een opgroeiend kind.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:26:20 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109852316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ga gewoon even flink door de bocht, heel de psychiatrie in alle vormen is funest voor een opgroeiend kind.
probleem is dus dat het gaat om hersenen die nog volop in de groei zijn, de kinderpsychiatrie is een beetje gespiegeld naar volwassenen psychiatrie waarbij de hersenen al volledig zijn ontwikkeld. Grootste probleem is educatie en het bijhouden van de huidige ontwikkelingen, en je gewoon houden aan de richtlijnen en niet als een gek gaat lopen experimenteren.

Desalniettemin zul je gewoon mazzel moeten hebben met welke kinderspycholoog je krijgt, er zitten echt wel goede tussen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_109853138
Grotendeels compleet. Er mist een stukje tussen deel 1 en deel 2.1...

  dinsdag 3 april 2012 @ 15:48:17 #45
11682 Moonah
Jolie femme
pi_109853284
Dank voor het uploaden Sneezeechu. Ik ga vanavond kijken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_109853517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:48 schreef Moonah het volgende:
Dank voor het uploaden Sneezeechu. Ik ga vanavond kijken.
Geen probleem :)
pi_109854898
quote:
De documentaire mag niet meer worden vertoond.
Schandalig.
pi_109855172
Dat stuk tekst in de OP. :{ Hoe erg zijn je oogkleppen wanneer je er zulke ideeën op na houdt, terwijl er voldoende wetenschappelijke onderbouwing is voor de werkelijke oorzaken van autisme.
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:29:43 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109855176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ga gewoon even flink door de bocht, heel de psychiatrie in alle vormen is funest voor een opgroeiend kind.
Ik vind dat je als vuistregel moet aanhouden: If it ain't broken, don't fix it. Daarnaast mag de focus wel wat meer op het kind zelf liggen ipv hem/haar een labeltje te proberen op te plakken en hem/haar medicijnen toe te dienen. Ik zal het nog eens aan m'n moeder vragen maar in mijn schooltijd (ben nu 31) waren er volgens mij helemaal geen kinderen met psychische stoornissen in m'n 8 jaar basisschooltijd. Waarom heerst er nu de illusie dat perfecte kinderen 'maakbaar' zijn met wat therapie en een pilletje hier en daar?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:10:17 #50
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_109856957
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:18 schreef hlmllp het volgende:
Het gaat gewoon er om hoe er met die kinderen wordt omgegaan. Ze zitten veel te veel op hun lip een beetje klinisch te doen. Laat die kinderen gewoon kinderen zijn en stop ze niet vol met drugs (medicatie) en stop met die geforceerde door de psychiatrie opgelegde benaderingswijzen. Die kinderen worden behandeld als aliens, dus gaan ze zich gedragen er naar.
Helemaal mee eens.

Ze dachten bij mij als kleuter dat ik autisme zou hebben, ben dan ook op speciaal basisonderwijs gezet, wat een hele negatieve invloed op mijn ontwikkeling heeft gehad. Je leert daar namelijk niet wat normaal gedrag is. Persoonlijke begeleiding deden ze ook bar weinig aan, eigenlijk zijn het gewoon weggegooide jaren. Gelukkig ben ik op een normale middelbare school gezet door mijn ouders, waar ik dus hele goede punten haalde. Door dat speciaal basisonderwijs ben ik op VMBO gezet wat veel te laag zat, maar moest dat eerst helemaal afronden. Heb VMBO-T gehaald met beste cijfers van iedereen. Daarna HAVO gedaan met hoge cijfers en doe nu VWO. Ik kan tegenwoordig toch redelijk normaal functioneren waar ik een paar jaar geleden nog totaal achterlijk was qua sociale vaardigheden. Hoe kwam het? Omdat ik rond HAVO 4/5 erkende dat het probleem bij mij lag en niet bij andere mensen dat ik zo onaardig behandeld werd, ik keek naar wat er fout met mij was en ik heb via begripvolle leeftijdsgenoten normaal sociaal gedrag aangeleerd, voor zover mogelijk. Ik ging in stappen vooruit en met de maanden werd ik gewoons teeds socialer. Dit heb ik gewoon allemaal gedaan zonder professionele hulp, en misschien is dat maar beter ook, want je moet jezelf ook zien als een normaal persoon die gewoon bepaalde beperkingen heeft, maar die dus wel gewoon een normaal persoon is! Anders wordt er gewoon niks opgelost, of dan heeft dat gewoon negatieve invloed.

Als ik op speciaal voortgezet onderwijs was gezet was ik nu waarschijnlijk nog steeds een sociaal achterlijk persoon geweest.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')