abonnement Unibet Coolblue
pi_109828172
Ik heb een vraag. Ik heb één tand scheef staan. Om voor één scheef staande tand een beugel te pakken ben ik eigenlijk niet van plan. Ik heb gelezen dat er ook de mogelijkheid is om de scheve tand laten te trekken en op die plaats een stifttand te laten maken. Dit is een kunsttand maar je ziet het er niet aan.

Wat zouden jullie doen als je maar één tand scheef hebt staan? Een beugel of een stifttand. Ik ben trouwens 19 en op die leeftijd hebben volgens mij niet veel mensen nog een beugel dus dat speelt ook wel een beetje.
pi_109828230
Zorg dat je melktanden er allemaal uit zijn.
pi_109828241
Facings niet mogelijk?
I'm not a sinner.
pi_109828286
Late trekken dan hoef je geen beugel die jaren blijft zitten
pi_109828526
Zelfs mensen in de 30 en ouder hebben nog een beugel... dus waarom zou je dat niet doen?
pi_109828639
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:27 schreef Rekkie het volgende:
Zelfs mensen in de 30 en ouder hebben nog een beugel... dus waarom zou je dat niet doen?
Zoals al gezegd gaat het maar om één tand. Als ik nou, zoals sommigen, heel veel tanden scheef had staan was het een ander verhaal. Om voor één tand een beugel te nemen?
pi_109828700
Ik zou hem er uit laten trekken
  maandag 2 april 2012 @ 22:35:22 #8
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109829129
Die beugel is zo voorbij als het echt maar om één tand gaat. Ga dan voor de beugel en geniet zo lang mogelijk van je eigen gebit.
pi_109829168
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Die beugel is zo voorbij als het echt maar om één tand gaat. Ga dan voor de beugel en geniet zo lang mogelijk van je eigen gebit.
Deze man _O_
  maandag 2 april 2012 @ 22:36:14 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109829174
Tand in bovenkaak of onderkaak? En hoe scheef is scheef?
Je krijgt met een neptand nooit, op de wat langere termijn, een mooie aansluiting met het tandvlees.
In de bovenkaak is dat altijd te zien; in de onderkaak is dat vaak wat minder zichtbaar.

Jammer dat je er nu pas iets aan wilt doen. Tot 18 jaar wordt een beugel vaak heel aardig vergoed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_109829177
Eruit laten trekken en zeggen dat je in Irak hebt gediend.
  maandag 2 april 2012 @ 22:37:12 #12
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109829245
Wat is trouwens de kostenvergelijking neptand en orthodontist? Hier kost een nepkies 2250 euro, maar bij de persoon waar ie zit is ie niet van echt te onderscheiden hoor, en hij schijnt ook steviger te zijn. Je mist wel het gevoel van je tand erbij overigens.
pi_109829336
Alles scheef laten slaan, dan valt het minder op.
deal with it
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:26:11 #14
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_109833752
Jij denkt dat het om 1 scheve tand gaat maar zodra de ortho er naar kijkt zal blijken dat er wel meer aan de tand is.

Je gaat toch geen gezonde tand uit je bek trekken en een stiftandje nemen. :')
pi_109834328
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:26 schreef Joe-Momma het volgende:
Jij denkt dat het om 1 scheve tand gaat maar zodra de ortho er naar kijkt zal blijken dat er wel meer aan de tand is.
Mooie woordspeling. O+
  dinsdag 3 april 2012 @ 01:47:57 #16
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_109835092
Mijn hoektanden hadden onvoldoende plek vanboven en kwamen daardoor wat te ver naar voren. (Zou niet hebben misstaan in The Vampire Diaries). Toch een brug gehad voor die twee, & na een paar dagen helse pijn stonden ze al zo goed als recht. Uiteindelijk anderhalf jaar een brug gedragen voor ze zo te locken (ook vanonder, omdat mijn beet nietmeer mooi op elkaar paste), maar er geen seconde spijt van gehad. Bijna Colgate reclametoestanden nu <o/ Je echte tanden zijn veruit te preferen boven valse stukken waar je toch vroeg of laat problemen mee hebt.
pi_109841846
Waarom vraag je je tandarts om advies? Die weet beter wat de mogelijkheden zijn ;)
pi_109842171
Wat is er mis met een scheve tand trouwens? Ik ben niet tegen gebitscorrectie of zo, ik heb zelf ook een beugel gehad, maar ik krijg wel eens de indruk dat gebitten de laatste jaren alleen mooi gevonden worden als ze niet van een kunstgebit te onderscheiden zijn. Een beetje hetzelfde als met neptieten.

Een gebit mag best eigen zijn en afwijkingen hebben, daar wordt het niet meteen lelijk van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109842485
Mijn tand naast mijn bovenvoortand (god weet hoe die heet) staat een beetje scheef naar voren. Ik heb daar nu een nachtplaatje voor. Tandarts gaf aan dat het ook mogelijk is om er een stukje af te vijlen en dan op een andere plek er een stukje aan te maken en zo de optische illusie te creëren dat hij recht staat. Echter heb je kans dat het nieuwe stukje niet meebleekt, mocht je je tanden een keer willen bleken. Daarom heb ik gekozen voor een plaatje.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:58:40 #20
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109843775
Ik heb zelf ook een scheef tandje, maar ik ben er trots op. O+ Ik heb sowieso geen Hollywood gebit, maar waarom zou ik? Dat streven naar perfectie altijd ...
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_109844002
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:58 schreef Fera het volgende:
Ik heb zelf ook een scheef tandje, maar ik ben er trots op. O+ Ik heb sowieso geen Hollywood gebit, maar waarom zou ik? Dat streven naar perfectie altijd ...
Precies, perfectie is boring, hopeloos overschat en heeft maar zijdelings met schoonheid te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:05:12 #22
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109844080
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies, perfectie is boring, hopeloos overschat en heeft maar zijdelings met schoonheid te maken.
Inderdaad. Persoonlijk vind ik al die super gebleekte, ultra rechte gebitten maar niets. Niet dat ik een gebit met rechte tanden lelijk vind, in tegendeel. Als het maar natuurlijk is, want het verschil zie je meteen. :P
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:44:38 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_109845565
Welke tand is het en hoe scheef staat ie?
Natuurlijke gebitten zijn niet kaarsrecht he. En dat je serieus overweegt om een goede tand te laten trekken :D :N Gewoon laten zo :Y
disclaimer
pi_109846835
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:05 schreef Fera het volgende:

[..]

Inderdaad. Persoonlijk vind ik al die super gebleekte, ultra rechte gebitten maar niets.
Sommige zijn gewoon eng, net zoals veel opgespoten lippen of neptieten eng zijn. Maar die mensen zien dat niet meer, die hebben schoonheid teruggebracht tot wit en regelmatig. Als je foto's uit de jaren 70 ziet dan is het wel zo dat de schoonheid er bij velen op vooruit zou gaan wanneer hun gebit witter en regelmatiger was, maar dat wil niet zeggen dat perfect wit en regelmatig dan ook altijd het mooiste is. Te wit kan ook, te regelmatig kan ook, en schoonheid komt ook in andere varianten.

quote:
Niet dat ik een gebit met rechte tanden lelijk vind, in tegendeel. Als het maar natuurlijk is, want het verschil zie je meteen. :P
Ik vind iets eigens vaak wel leuk, hangt ook van de rest van het gezicht af. Een gezicht is ook niet mooier als het perfect rond is. Prominente hoektanden en voortanden die recht tov elkaar staan ipv in een ronding vind ik vaak leuk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109857525
Neem gewoon een beugel, als het om zo'n klein probleem gaat is die vaak al na een paar maanden weer eruit. Bron: www.rechtetanden.nl ik kom er zelf ook maar denk dat andere orthodontisten ook ervaring hebben met volwassenen.

Tevens is het sowieso verstandig om naar een orthodontist te gaan want die scheve tand kan een aanwijzing zijn voor andere kaakproblemen.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2012 17:25:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')