abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:55:32 #101
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_115579968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daar post ik al een tijdje mee. Geweldig om te zien dat je de groots mogelijke onzin kunt dumpen, en toch van alle kanten bijval krijgt zolang je reactie maar anti-HRA of pro-huren is... Gaat nergens over. Maar hee, ik maak wel mensen tijdelijk gelukkig. Dat is ook wat waard. _O-
Mooi toch dat er nog een plek op het internet is waar je niet door moderators en administrators opgelegd krijgt wat te denken en te typen ;)

Zeg eens.... onder welke nick post jij daar eigenlijk? doc T of Juan :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_115580209
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mooi toch dat er nog een plek op het internet is waar je niet door moderators en administrators opgelegd krijgt wat te denken en te typen ;)
Moderators horen bij een forum. Niks mis mee, en die horen ook (onderbouwd) in te grijpen. Luie moderators horen niet op een forum. Moderators die een topic sluiten zonder te melden door wie en waarom horen ook niet op een forum, die snappen hun taak simpelweg niet eens.

quote:
Zeg eens.... onder welke nick post jij daar eigenlijk? doc T of Juan :')
Al zou het zo zijn, zou ik het nog niet zeggen. Maar nee. Wellicht ben ik net als jij hier daar van geslacht veranderd?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115580955
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moderators horen bij een forum. Niks mis mee, en die horen ook (onderbouwd) in te grijpen. Luie moderators horen niet op een forum. Moderators die een topic sluiten zonder te melden door wie en waarom horen ook niet op een forum, die snappen hun taak simpelweg niet eens.

Ik begrijp wat je bedoelt, echter is het modereren op fok een stuk vrijwilligerswerk. Ik ga dus geen commentaar leveren op de moderators. Ik ben eigenlijk ook wel een beetje uitgebaggerd in deze reeks. Alles is zo'n beetje wel gezegd en de kloof is dusdanig groot dat een oplossing nog heel ver te zoeken valt. De tijd zal het ons leren hoe de markt gaat verlopen maar ik ben optimistisch.... de prijzen zullen dalen en de zeepbel zal leeglopen.

quote:
Al zou het zo zijn, zou ik het nog niet zeggen. Maar nee. Wellicht ben ik net als jij hier daar van geslacht veranderd?
De geslachtsverandering heeft er wel toe geleid dat ik niet langer werd gebanned uit de AEX ;)
Ik had het ook liever anders gezien maar de administrator heeft nooit gereageerd op mijn verzoek om de ban te liften. Het zijn dus niet alleen de mods die hier lui zijn ~O>
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_115581280
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, echter is het modereren op fok een stuk vrijwilligerswerk. Ik ga dus geen commentaar leveren op de moderators.
Dus als je vrijwilliger bent en er consequent een puinhoop van maakt, mag dat niet gezegd worden?

Ik heb respect voor mensen die zich vrijwillig (waar dan ook voor) inzetten. Maar heb je al een mod gezien hier in de laatste tig dagen, die de koe bij de horens vat? Dat verdiend geen respect, maar het predicaat 'puinhoop'...

quote:
De geslachtsverandering heeft er wel toe geleid dat ik niet langer werd gebanned uit de AEX ;)
Ik had het ook liever anders gezien maar de administrator heeft nooit gereageerd op mijn verzoek om de ban te liften. Het zijn dus niet alleen de mods die hier lui zijn ~O>
Precies mijn punt. Niemand doet geen flikker, het drukt maar wat op knopjes, en denkt dat het wel overwaait. Kom op hee...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115581567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Precies mijn punt. Niemand doet geen flikker, het drukt maar wat op knopjes, en denkt dat het wel overwaait. Kom op hee...
Bolk en splitter zullen wel vakantie hebben, na hun vakantie zullen ze hun wraak over ons uitstorten :P

Misschien dat Bolkie dan weer deeltje 208 van die prachtige reeks heropend O+
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_115581654
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
Bolk en splitter zullen wel vakantie hebben, na hun vakantie zullen ze hun wraak over ons uitstorten :P
Tja, als je op vakantie gaat, zorg je dat je taken waargenomen worden. Lukt je dat niet (en dat kan) dan moet je na afloop ook niet huilen dat je taken niet zijn overgenomen. Dat is je immers zelf niet gelukt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115581744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja, als je op vakantie gaat, zorg je dat je taken waargenomen worden. Lukt je dat niet (en dat kan) dan moet je na afloop ook niet huilen dat je taken niet zijn overgenomen. Dat is je immers zelf niet gelukt.
Ik gun een ieder zijn vakantie, vandaar dat ik er niet zo hard over oordeel. Misschien moet je ook gewoon even wat vrije dagen opnemen en over een paar weken nog eens terug komen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_115581765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik gun een ieder zijn vakantie, vandaar dat ik er niet zo hard over oordeel. Misschien moet je ook gewoon even wat vrije dagen opnemen en over een paar weken nog eens terug komen.
Ik heb elke dag vakantie. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115581809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb elke dag vakantie. ;)
Misschien heeft fok dan nog een baantje voor je?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_115581882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Misschien heeft fok dan nog een baantje voor je?
Misschien wel. Maar dat is niet boeiend want ik ben niet op zoek naar 'een baan'. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115588455
En wederom gaat dat volkomen voorbij aan de vraag waarom de kinders niet een dagje alleen gelaten kunnen worden, kennelijk.

En iemand haar neus in dit topic is aanzienlijk aan het groeien.
pi_115603345
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:05 schreef michaelHD9 het volgende:
Waar zijn ze?
:?
pi_115619666
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En wederom gaat dat volkomen voorbij aan de vraag waarom de kinders niet een dagje alleen gelaten kunnen worden, kennelijk.
'Een dagje' alleen zeg je? Really? Haha... Zelfs hier leest en reageert niemand. En in het betreffende topic al jaren vrijwel niet. Als je dan zo graag moderator wilt zijn, doe dan gewoon wat je moet doen. (Het is namelijk niet voor niets dat je moet doen, wat je moet doen. Dat heeft een reden....)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 15-08-2012 22:33:00 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115632955
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

'Een dagje' alleen zeg je? Really? Haha... Zelfs hier leest en reageert niemand. En in het betreffende topic al jaren vrijwel niet. Als je dan zo graag moderator wilt zijn, doe dan gewoon wat je moet doen. (Het is namelijk niet voor niets dat je moet doen, wat je moet doen. Dat heeft een reden....)
Jij begrijpt het punt best. Als dat topic alleen fatsoenlijk kan lopen als er mod als een moederkloek op moet zitten, gaat het niet meer open. Dan had er beter een goeie sluitpost bij kunnen staan, maar het zijn toch echt de deelnemers en niet de mods die zo'n topic onredbaar maken.

Dus hernieuwd de vraag waarom de deelnemers zich niet normaal kunnen gedragen, want daar begint (en eindigt) het.

Overigens zou je eens moeten weten hoeveel energie er in dat topic gestoken is nadat het de vorige keer heropend was.

Dus het is leuk en aardig om dat de mods allemaal in de schoenen te schuiven, maar dat is in beginsel niet terecht. Ja, ze zijn geen van beiden erg aanwezig (in ieder geval de laatste tijd), en dat is niet bevorderend, een topic dichtgooien zonder sluitpost is not-done (ik weet geeneens wie het dichtgegooid heeft), en hier niet reageren ook niet. Maar het probleem wordt in eerste instantie niet door de mods veroorzaakt, en ze hebben ook zeer beperkte invloed op wie geschopt wordt, en wie niet.

Dit is het probleem


Wat maakt het onmogelijk om dit soort simpele uitgangspunten niet in acht te nemen?
En niet alleen in dat bewuste topic?
pi_115633446
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jij begrijpt het punt best. Als dat topic alleen fatsoenlijk kan lopen als er mod als een moederkloek op moet zitten, gaat het niet meer open. Dan had er beter een goeie sluitpost bij kunnen staan, maar het zijn toch echt de deelnemers en niet de mods die zo'n topic onredbaar maken.

Dus hernieuwd de vraag waarom de deelnemers zich niet normaal kunnen gedragen, want daar begint (en eindigt) het.

Overigens zou je eens moeten weten hoeveel energie er in dat topic gestoken is nadat het de vorige keer heropend was.

Dus het is leuk en aardig om dat de mods allemaal in de schoenen te schuiven, maar dat is in beginsel niet terecht. Ja, ze zijn geen van beiden erg aanwezig (in ieder geval de laatste tijd), en dat is niet bevorderend, een topic dichtgooien zonder sluitpost is not-done (ik weet geeneens wie het dichtgegooid heeft), en hier niet reageren ook niet. Maar het probleem wordt in eerste instantie niet door de mods veroorzaakt, en ze hebben ook zeer beperkte invloed op wie geschopt wordt, en wie niet.

Dit is het probleem
[ afbeelding ]

Wat maakt het onmogelijk om dit soort simpele uitgangspunten niet in acht te nemen?
En niet alleen in dat bewuste topic?
Dan houden ze toch gewoon het topic open als ze geen invloed hebben op wie er geschopt wordt. Of de FA zorgen er voor dat ze dissonanten wel schopppen. Kijk het is leuk dat ze regels opstellen maar dat een xeno geband wordt en vervolgens onder een nieuwe relkloon weer met het getroll verder kan gaan dat is toch ook wel bizar om te constateren. En als je dan als mod dat met lede ogen moet toezien kan ik me voorstellen dat je je eht afvraagt waarom je nog modt.

Zijn user ook niet te bannen voor losse topics, dan komt er 1 troll topic waar iedereen in mag kloten en 1 beetje normaal topic waar geen telegraaf links, graan acers links en zeepsop links mogen voorkomen. :D
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:27:31 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115652873
Aangezien de moderators blijven zwijgen over het sluiten van het topic, ga ik er vanuit dat het per ongeluk is gebeurd. Dus gewoon een nieuwe openen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 augustus 2012 @ 19:38:19 #118
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_115652962
Even terug lezen. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 augustus 2012 @ 19:49:28 #119
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_115653389
Ok.

Ik heb een vermoeden waarom het huizentopic gesloten is, gezien er 19!! topicreports stonden. :')
Hou de persoonlijke aanvallen buiten de deur ( hihi een grapje :') ) en hou het gewoon leuk en interessant.
Er zijn maar een paar spelregels en ik vermoed dat iedereen hier oud en wijs genoeg is om die gewoon op te volgen.
It ain't rocket science. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_115655110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat maakt het onmogelijk om dit soort simpele uitgangspunten niet in acht te nemen?
Je zegt het zelf al... De uitgangspunten zijn simpel. Die zou een ieder moeten kunnen begrijpen.

Ik hoef je niet te vertellen dat er een aantal mensen zijn die consequent (en constant) zich er niet aan houden. En dan is het ineens de schuld van (de rest van) de users dat een mod niet ingrijpt?

Doe gewoon als mod wat je moet doen. Punt. Zielig op een knopje drukken en op vakantie gaan kunnen we allemaal. Kwalitatief goed modereren is een ander verhaal. En als je dan toch een topic sluit, hoort daar inderdaad een sluitpost bij (het liefst 1 waaruit blijkt dat er langer dan 2 seconden over is nagedacht). Laat je een sluitpost achterwege ben je ronduit onbeschoft. (Sorry, maar een ander woord kan ik er niet 1-2-3 voor vinden)

Door gebrek aan daadkracht (of inzet whatever) van de mods verplaatsen de trollen zich gewoon vrolijk naar de andere topics, net zolang totdat ook die gesloten worden. Enzovoorts. Ik kan me vergissen hoor, maar juist een mod hoort dat te voorkomen.

En dan is er een apart feedbacktopic, en zelfs dan nog hebben ze schijt aan de Fok!-users aangezien ze ook daar niet (binnen een redelijke termijn) reageren.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115660973
Kijk eerst eens in de spiegel voor je een ander gaat verwijten dat ie jou niet in de greep houdt.
pi_115661580
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:39 schreef snabbi het volgende:
Kijk eerst eens in de spiegel voor je een ander gaat verwijten dat ie jou niet in de greep houdt.
Ook ik mag eruit gegooid worden hoor. Zal me worst zijn. Maar wees dan zo flink om me op mijn fouten te wijzen, en ik kom in de 'bantijd' niet eens terug met een 'kloon' (dat is namelijk een hele kleine moeite). Recht is recht, krom is krom. Dus als ik een 'onderbouwde' ban krijg, leg ik me daar gewoon bij neer, en ga ik geen klonen aanmaken of wat dan ook. (En laat de mods nu maar even driftig 'mijn' notes doorbladeren, je kunt me van een hoop beschuldigen, maar daar niet van! En als ik nu lieg, mag om het even welke mod dan ook die note m.b.t. mij hier quoten.)

(Overigens... Als je dan toch een spiegel in gedachten hebt... Zou voor jou ook geen slecht idee zijn. ;) )


Feit blijft dat er nu tig (goede) users geband worden uit een topic, zonder dat er zelfs maar een onderbouwing bijstaat. En het probleem verschuift zich uiteraard (duh...) gewoon.

Ivo Opstelten zou er jaloers op zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 16-08-2012 23:02:52 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_115721469
spammer/baggeraar en gaat gewoon verder waar het huizenmarkt topic gesloten is: Fundateller #28: nu wel door naar de 265.000

Maar als dat de norm is, helemaal prima hoor, weten we dat ook weer :)
pi_115722763
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:49 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb een vermoeden waarom het huizentopic gesloten is, gezien er 19!! topicreports stonden. :')
Dus in plaats van de topicreports inhoudelijk te lezen, en daarop actie te ondernemen, gaat dan het hele topic op slot???

Feitelijk geeft Fok! daarmee aan om vooral geen topicreports te doen, aangezien ze toch niet inhoudelijk gelezen worden. Toch? 8)7 (Naar een topicreport-teller kijken kunnen we allemaal, heus...)

quote:
Hou de persoonlijke aanvallen buiten de deur ( hihi een grapje :') ) en hou het gewoon leuk en interessant.
Ja, want als je dat niet doet, krijg je een ban... Oh nee... Sorry, dom van mij... Dan krijgt iedereen een ban voor dat topic natuurlijk... 8)7

quote:
Er zijn maar een paar spelregels en ik vermoed dat iedereen hier oud en wijs genoeg is om die gewoon op te volgen.
Je bedoelt iets als een sluitpost? Sorry, kennelijk is niet iedereen oud en wijs genoeg. (Don't blame the messenger, for what you already know...)

quote:
It ain't rocket science. :)
Deze uitspraak komt in het licht van bovenstaande een beetje wrang over...

@MichaelHD9: Ja, dat zal inderdaad wel de bedoeling zijn. Je maakt mij niet wijs dat zelfs Viola Holt (of Kelly) dat niet aan zag komen... :D

Ik had het al gezien, maar wou geen topicreport maken. (Kennelijk kan de Fok!-crew er niet mee overweg zeg maar)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 18-08-2012 19:58:56 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:01:57 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115723076
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 19:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Feitelijk geeft Fok! daarmee aan om vooral geen topicreports te doen, aangezien ze toch niet inhoudelijk gelezen worden.
En neem je ze dat kwalijk? Er is toch sowieso geen hond meer die die huizentopics nu nog leest (behalve de spammerts zelf). Voor serieuze posters is er niks meer aan.

Als ik mod was dan gaf ik die topics een schop naar ONZ om er vanaf te zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')