quote:
Op woensdag 16 mei 2012 17:45 schreef dvr het volgende:Van mij zouden Beursvloer en Bulls, Bears & Bucks trouwens ook wegens teveel overlap samengevoegd mogen worden.
Dat is indertijd gesplitst toen tijdens de creditcrunch er meerdere topics per dag werden volgeluld. Beursvloer was bedoeld voor "Het gaat omhoog!", "Ow nu is het weer rood..!", etc. Een groot deel van de mensen is echter helemaal niet geinteresseerd in elke up or down tick van de AEX (of überhaupt beleggings gerelateerde zaken) maar wel in algemene economie, daarom kwam er het Bulls &Bears topic voor meer inhoudelijke discussies.
Echter, nu er al tijden niets meer gebeurt op de beurs loopt dat Beursvloer topic ook niet hard meer en zijn de discussies daar ook veel beter en inhoudelijker geworden, dus nu lijkt Bulls&Bears inderdaad overbodig. Maar ik verwacht dat als er weer een keer iets gebeurt op de beurs dat er dan opeens weer behoefte is aan een adrenaline topic met 1000 post per dag.
Zelf kom ik overigens ook nauwelijks meer in Beursvloer omdat ik de beurs toch niet volg zolang de S&P500 boven de 1000 staat, maar ik kijk wel in de meeste andere topics.
You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment. Fools stand on their island of opportunities and look toward another land. There is no other land; there is no other life but this - Henry David Thoreau