abonnement Unibet Coolblue
pi_109807503


Welkom bij het skeeler- en skatetopic van FoK!, het leukste topic over de mooiste sport, inline skaten!

Historie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Skeeleren, skaten, hoe moet ik het nu noemen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke skates moet ik nemen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Skate termen (Materiaal)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Skate termen (Techniek)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Techniek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige tips

• Last van je bovenvoet?
Je skates hoeven alleen maar heel strak bij je enkels en je tenen. Bovenop hoeven ze niet persé tot het maximale te worden dichtgetrokken.

• Last van tintelende voeten, of een brandend gevoel?
Kijk of dit na een aantal keer nog steeds het geval is. Het kan zijn dat je voeten nog moeten wennen aan de skate.Mocht het echter aanhouden, kijk dan of een inleg/steunzooltje een uitbrengst kan zijn.

• Oefen een keer in het gras lopen! Dit kan een uitstekende noodstop zijn wanneer je dit eerder hebt gedaan heb je een goed reflex.

• Wees niet bang om te vallen, ooit val je toch wel! ;)

Handige links

Skate Lifestyle sites
www.powerblading.org
www.rollernews.com
www.be-mag.com
www.oneblademag.com

Shops
www.skatepro.nl
www.skate-dump.nl
www.thisissoul.com
www.futurumshop.nl

Weer
www.hetweeractueel.nl
www.buienradar.nl

Locaties
www.geoskating.com
www.vmgv.nl/asfalt/kaart.html

De OP kan je hier vinden http://goo.gl/sA6KF

laatste post was een oproepje van M2theC
quote:
Zijn er hier ook actieve skaters die mee willen doen met de eerste Friday Night Skate van Almere?

Het wordt geheel door vrijwilligers verzorgd en het betreft een funskate. De eerste is ongeveer 21 km met 2 "bail out" opties. Zal er nog wel een apart topic voor openen. We starten 27 april rond 19.00 uur bij BBQ burger. De route info staat op facebook.com/FNS.Almere

Iedereen is welkom en meeskaten is op eigen risico


[ Bericht 19% gewijzigd door Maisnon op 12-04-2012 14:53:55 ]
pi_109808294
Ik heb nu solomon skate's, 4 wielen van ik denk 83mm. Waren rond de 120euro.
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een paar die lekker snel gaan voor de wat langere afstand, het zou ook fijn zijn als je minder trilling voelt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van zulke skeelers? maat van wielen? 4 of 5 wielen?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_109808429
Zo, nu is de ziel gerust... *)

40km/u [X] check
halve marathon 1:05:34 [X] check
hele marathon 2:12:46 [X] check


pi_109808457
-fout-

[ Bericht 99% gewijzigd door hugsy33 op 02-04-2012 16:25:55 ]
pi_109808673
@mergbot,

Hoe groter de wielen hoe meer snelheid. De hardheid is uitgedrukt in het getal voor de A, 78A is het zachtst en rijd comfortabel maar is minder snel dan de hardere wielen.

4 of 5 wielen is een persoonlijke keuze, een korter frame is wendbaarder maar 5 wielen is weer wat sneller.

Dan kun je ook nog kiezen uit een hoge schoen of een lage à la noren. Hoge schoenen, gedeeltelijk soft boot gedeeltelijk hard boot geven veel meer steun dan een lage schoen.

Lagers met een hoger ABEC nummer zijn preciezer en dus beter dan lagers met een laag nummer.
pi_109809595
Top! bedankt voor je reactie. Zijn lage schoenen altijd van leer/zacht materiaal? op noren kom ik niet vooruit dus ik zoek een wat stevige schoen, maar zie wel mooie aanbiedingen zoals dit
http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=989
maar die schoen is denk ik niet erg stevig om de enkel?

[ Bericht 86% gewijzigd door ._HAAK_. op 02-04-2012 16:51:34 ]
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_109810039
Of ze ook met harder materiaal bestaan durf ik niet te zeggen. Maar met zo'n lage schoen heb je idd geen steun bij je enkel, het skeelerd aan ook met zo als noren, ff wennen dus ;)

die aanbieding zou ik persoonlijk niet voor kiezen, het doel van een echte skeeler is hard en ver kunnen, die van je link hebben echter 78mm wielen wat zonde is. Het is veel nuttiger om 90/100 of zelfs 110mm wielen te hebben.
pi_109810171
Zoiets:
http://www.nietzoduur.nl/(...)t-45--N_art_1388.php

is misschien beter voor jou, heeft een hoge schoen met 100mm wielen, en voor n mooie prijs ;)

ik heb er zelf m'n oog ook op, ik zou je trouwens wel aanraden om ze in de winkel te passen, als ze niet perfect zitten kom je op geen enkele skeeler ver ;
  maandag 2 april 2012 @ 17:08:19 #9
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109810555
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:44 schreef mergbot het volgende:
Top! bedankt voor je reactie. Zijn lage schoenen altijd van leer/zacht materiaal? op noren kom ik niet vooruit dus ik zoek een wat stevige schoen, maar zie wel mooie aanbiedingen zoals dit
http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=989
maar die schoen is denk ik niet erg stevig om de enkel?
Het leer zoals bij schaatsen zal je bij skeelers niet vaak zien, omdat er veel grotere krachten op skeelers werken dan op schaatsen. Leer is daar vaak niet stevig genoeg voor.
Als je er wat geld voor over hebt, dan kun je bijvoorbeeld net als bij schaatsen voor thermoplastische schoenen kiezen, welke naar je voet gevormd kunnen worden en behoorlijk stevig zijn. Je zal echter, net als bij lage schaatsen, ook bij deze lage skeelers bij je enkel weinig tot geen steun hebben.
Je betaalt er echter wel behoorlijk voor. ;)
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  maandag 2 april 2012 @ 17:38:36 #10
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109811734
Pfff. erg druk geweest afgelopen week, misschien vanavond week een (kort) rondje.

Ik heb ook salomon oid, met 5 wielen, maar tegenwoordig zie je 5 wielen nergens meer. Alles is 4 wielen en dan 100mm :)
  maandag 2 april 2012 @ 17:45:51 #11
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_109811965
TVP
Dit, dus.
pi_109813004
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 16:58 schreef hugsy33 het volgende:
Zoiets:
http://www.nietzoduur.nl/(...)t-45--N_art_1388.php

is misschien beter voor jou, heeft een hoge schoen met 100mm wielen, en voor n mooie prijs ;)

ik heb er zelf m'n oog ook op, ik zou je trouwens wel aanraden om ze in de winkel te passen, als ze niet perfect zitten kom je op geen enkele skeeler ver ;
Oke dat valt inderdaad nog wel mee. Niet mijn maat overigens ;) heb rond de 42.

quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 17:08 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Het leer zoals bij schaatsen zal je bij skeelers niet vaak zien, omdat er veel grotere krachten op skeelers werken dan op schaatsen. Leer is daar vaak niet stevig genoeg voor.
Als je er wat geld voor over hebt, dan kun je bijvoorbeeld net als bij schaatsen voor thermoplastische schoenen kiezen, welke naar je voet gevormd kunnen worden en behoorlijk stevig zijn. Je zal echter, net als bij lage schaatsen, ook bij deze lage skeelers bij je enkel weinig tot geen steun hebben.
Je betaalt er echter wel behoorlijk voor. ;)
Het is slechts hobby, ik kijk maar tot c.a. 150.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_109813940
Ze zijn er in verschillende maten, moet je ff één stapje terug ^O^
  maandag 2 april 2012 @ 19:03:55 #14
545 dop
:copyright: dop
pi_109814987
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:44 schreef mergbot het volgende:
Top! bedankt voor je reactie. Zijn lage schoenen altijd van leer/zacht materiaal? op noren kom ik niet vooruit dus ik zoek een wat stevige schoen, maar zie wel mooie aanbiedingen zoals dit
http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=989
maar die schoen is denk ik niet erg stevig om de enkel?
een lage skeeler schoen is niet het zelfde als een schaatsschoen , een skeeler schoen is harder en steviger.

die raps schoen zou ik je sterk afraden , het is vlees nog vis. hij houd op een verkeerde manier het midden tussen een recreatie skate en een snelle skeeler schoen.
maar als je hem kan uitproberen gewoon doen , waarschijnlijk snap je dan wat ik bedoel , maar wie weet is het toch juist wat je zoekt.

wat lager klasse betreft verkijk je daar niet teveel op , alles boven klasse 5 is eigenlijk voor olie smering in een afgesloten omgeving , een keer wat zand of vuil in je lagers en ze zijn gelijk aal klasse 3 of lager.

als je een hoge schoen neemt twijfel ik ook of 100mm wel de juiste keuze is , dat betaalt zich pas uit bij hoge snelheden en lange afstanden. niet echt geweldig voor recreatief rijden.
ook afhankelijk van je schoenmaat/ lengte, grotere mensen kunnen makkelijker met 4x100 overweg als kleine

[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 02-04-2012 19:23:25 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 2 april 2012 @ 19:08:29 #15
545 dop
:copyright: dop
pi_109815176
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:19 schreef hugsy33 het volgende:
Zo, nu is de ziel gerust... *)

40km/u [X] check
halve marathon 1:05:34 [X] check
hele marathon 2:12:46 [X] check

[ afbeelding ]
begint een mooi rondje te worden , nu nog even de heinenoord tunnel kun je de 50km/h ook nog halen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_109838380
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:03 schreef dop het volgende:

[..]

een lage skeeler schoen is niet het zelfde als een schaatsschoen , een skeeler schoen is harder en steviger.

die raps schoen zou ik je sterk afraden , het is vlees nog vis. hij houd op een verkeerde manier het midden tussen een recreatie skate en een snelle skeeler schoen.
maar als je hem kan uitproberen gewoon doen , waarschijnlijk snap je dan wat ik bedoel , maar wie weet is het toch juist wat je zoekt.

wat lager klasse betreft verkijk je daar niet teveel op , alles boven klasse 5 is eigenlijk voor olie smering in een afgesloten omgeving , een keer wat zand of vuil in je lagers en ze zijn gelijk aal klasse 3 of lager.

als je een hoge schoen neemt twijfel ik ook of 100mm wel de juiste keuze is , dat betaalt zich pas uit bij hoge snelheden en lange afstanden. niet echt geweldig voor recreatief rijden.
ook afhankelijk van je schoenmaat/ lengte, grotere mensen kunnen makkelijker met 4x100 overweg als kleine

Bedankt. Ik ben 1.85m schoen 42.
Voordat ik op de snelle weg ben moet ik toch wel een stukje over minder gladde weg dus misschien is een grotere diameter en mindere hardheid dan wel prettiger. Ik ga maar eens in de winkel wat uitproberen, het lijkt mij iig wel prettiger (en sneller) dan de skate waar ik nu op rol.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:12:50 #17
545 dop
:copyright: dop
pi_109839797
met 1,85 meter heb je denk ik wel voldoende been lengte om 100 mm te rijden.
maar staar je er niet blind op er zijn ook zat lekker karretjes met kleinere wielen.
wat schoen betreft is het de vraag hoe diep je kunt / wil zitten uiteindelijk kan iedereen gewoon op lage schoenen rijden slappe enkels bestaan niet , verkeerde schoenen wel.
ik zou je aan raden om zeker ook eens een goede lage schoen te passen.
om echt rendement uit je slag te halen is een goede lage schoen de enige weg.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_109842055
Hm oke
Ik zag nu deze (Nijdam 52RC) http://www.telstarstore.n(...)/58490/52rc-pro-line en denk dat ik binnenkort maar eens bij de telstar ga kijken. Ja ja, wel een 100mm. en hardheid van 85A stond erbij.
oh nvm is dezelfde als hugsy hierboven postte.

[ Bericht 3% gewijzigd door ._HAAK_. op 03-04-2012 12:25:57 ]
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  Redactie Sport dinsdag 3 april 2012 @ 11:23:25 #19
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_109842235
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:19 schreef hugsy33 het volgende:
Zo, nu is de ziel gerust... *)

40km/u [X] check
halve marathon 1:05:34 [X] check
hele marathon 2:12:46 [X] check

[ afbeelding ]
Waarmee sla je dit op? Ziet er gaaf uit... :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:24:01 #20
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_109844844
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:08 schreef dop het volgende:
begint een mooi rondje te worden , nu nog even de heinenoord tunnel kun je de 50km/h ook nog halen
Dan kun je gelijk dit rondje doen, de Kiltunnel is ook een leuke voor de snelheid (al kun je beter een hoge brug hebben, dan blijft gps het tenminste doen :))

Minimumafstand zo'n 37km, alleen een paar keer opletten bij een wildrooster :P
pi_109846817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:23 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Waarmee sla je dit op? Ziet er gaaf uit... :o
met sportstracker, een gratis app *)
pi_109846921
@mappy, ik ga altijd richting zwijndrecht. De andere kant op heb ik eerst een heel lang stuk @#%!$ asfalt ;)

maar zal ook niet regelmatig zo'n afstand rijden, is eigenlijk niet te doen met lyme maar ik wilde per se 1x een marathon hebben gereden :7
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:41:42 #23
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109847710
Ik doe het je niet na, eerst even wat meer oefenen. Morgen misschien even na het werk langs de winkel voor andere skates
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:45:20 #24
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_109847837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef hugsy33 het volgende:
@mappy, ik ga altijd richting zwijndrecht. De andere kant op heb ik eerst een heel lang stuk @#%!$ asfalt ;)

maar zal ook niet regelmatig zo'n afstand rijden, is eigenlijk niet te doen met lyme maar ik wilde per se 1x een marathon hebben gereden :7
Goed asfalt is altijd leuker ja :P Maar ik houd niet zo van altijd hetzelfde rondje, dus af en toe een schelpenpaadje moet kunnen ;)
Vraag me af of ik momenteel een marathon in 2 uur en een beetje zou halen overigens :D Nette tijd!
pi_109848871
thx *)

@ganzz, ik had ook niet echt getraind, 1x een halve marathon gedaan en voor de rest alleen maar rondjes van 10 à 12km.

Het was ook niet makkelijk, kreeg al na 8km weer last van m'n rug 8)7. Maar 90% is doorzettingsvermogen, en uiteraard genoeg eten & drinken mee en goede skeelers.
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:55:32 #26
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_109863455
"Even een rondje skaten" werd achteraf gezien precies een marathonafstand vanmiddag. Alleen jammer dat de zon verdween op het moment dat ik de deur uitrolde...

  dinsdag 3 april 2012 @ 20:17:53 #27
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109864664
Net lekker 19km in een uur geskate.
Heb nu wel een blaar aan de binnenkant van mijn voet.. :(
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:24:43 #28
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109864971
damn, bij mij ontbreekt toch echt de tijd naast mijn baan om vaak te skaten:(

Wanneer is de eerste FOK! skatetocht ;)?
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:26:31 #29
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109865040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:24 schreef Ganzz het volgende:
damn, bij mij ontbreekt toch echt de tijd naast mijn baan om vaak te skaten:(

Wanneer is de eerste FOK! skatetocht ;)?
Balen! Ook 's avonds geen tijd?

Een Fok! skatetocht is idd wel tof! :D
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:39:30 #30
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109865665
Ik laad even mijn mobiel op en dan ga ik nog even snel een rondje doen, even kijken naar het weer :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:06:23 #31
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_109871854
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef hugsy33 het volgende:
maar zal ook niet regelmatig zo'n afstand rijden, is eigenlijk niet te doen met lyme maar ik wilde per se 1x een marathon hebben gereden :7
Jeemig... Lyme is niet zo lekker nee. Mijn broer heeft dit ook. Hij staat onder behandeling in Nijmegen, hij was ingeloot voor een speciaal experimenteel programma, maar dit lijkt zijn vruchten wel af te hebben geworpen.

Veel succes in ieder geval!

On another note, deze zaterdag even deze skates gaan passen.


Ik weet het, hier wordt meer gesproken over snelheid, maar deze liggen meer in mijn straatje van vroeger. ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 19:44:16 #32
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109908078
Ziet er robust uit, maar wat voor wielen zitten daar dan onder?

Ik ben vanmiddag even langs Lageja gegaan, leuke winkel, nog best een poosje staan praten. Voor de prijs van de allwheater lagers kan ik 10 sets lagers kopen bijna. Daarnaast kon hij niet garenderen dat ik echt geen onderhoud meer hoefde te doen als ik die lagers zou kopen. Dus hij adviseerde gewoon eerder lagers vervangen. En dan toch maar schoonvegen, de lagers en wielen die ik zoek bestaan denk ik niet.

Ik heb vanmiddag deze aangehad:



Zit beter als mijn huidige, en loop ook nog eens veel soepeler. Dus ik denk dat dit het maar moet gaan worden. :D

Van de week even de knoop doorhakken en ze gaan halen *O*
pi_109908382
Zien er mooi uit!
pi_109908502
@n00cl3on, ik heb hier ook nog stuntskates liggen van anarchy, nauwelijks gebruikt, misschien interesse? (ik woon in de buurt van zwijndrecht/dordt)
pi_109913993
word voor mij ook maar is tijd om de skeelers weer uit de kast te trekken nu ik weer wat meer tijd heb, volgens mij eerste nieuwe wieltjes en alles nodig vwant geloof dat de laatste keer dat ik erop stond ze al moeilijk draaide
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
pi_109914492
Heb je al een grote schoonmaak gedaan? Dat maakt vaak al een wereld van verschil ;)
pi_109914779
nee dat niet maar zijn al jaar of 5-6 oud (misschien al wel ouder) en nooit iets aan onderdelen ofzo aan vervangen, maar als ik het straks weer opgepakt heb wss ook een keer nieuwe kopen :)
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  woensdag 4 april 2012 @ 21:42:55 #38
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_109914797
Pfff ik wil ook weer skaten ;( Voorheen veel gedaan, maar nu al zeker 2 jaar niet meer. In m'n eentje een rondje gaan rijden durf ik (nog) niet aan, vind mezelf veel te instabiel daarvoor. Iemand hier toevallig enig idee hoe of waar ik iemand ga vinden die mee wil? In m'n vriendenkring is 't allemaal 'huu! gevaarlijk!' en 'nee ik ben lui' :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_109914956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:42 schreef Pien85 het volgende:
Pfff ik wil ook weer skaten ;( Voorheen veel gedaan, maar nu al zeker 2 jaar niet meer. In m'n eentje een rondje gaan rijden durf ik (nog) niet aan, vind mezelf veel te instabiel daarvoor. Iemand hier toevallig enig idee hoe of waar ik iemand ga vinden die mee wil?
ik ken het idee van niet alleen willen gaan, soms vooral de motivatie om dan toch op de skeelers te stappen enzo, en vaak lastig om mensen te vinden die mee willen, behalve me zusje maar die zegt na een paar km al van ik heb er genoeg van ik wil zitten en ik wil naar huis en weet ik veel wat nog meer
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  woensdag 4 april 2012 @ 21:48:54 #40
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109915209
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:42 schreef Pien85 het volgende:
Pfff ik wil ook weer skaten ;( Voorheen veel gedaan, maar nu al zeker 2 jaar niet meer. In m'n eentje een rondje gaan rijden durf ik (nog) niet aan, vind mezelf veel te instabiel daarvoor. Iemand hier toevallig enig idee hoe of waar ik iemand ga vinden die mee wil? In m'n vriendenkring is 't allemaal 'huu! gevaarlijk!' en 'nee ik ben lui' :')
Zijn er geen andere skaters op je roze wolk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 4 april 2012 @ 21:50:26 #41
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_109915297
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:48 schreef Ganzz het volgende:

[..]

Zijn er geen andere skaters op je roze wolk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh haha, dat was ik een beetje vergeten te vermelden ja... Amstelveen :)
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  woensdag 4 april 2012 @ 21:55:22 #42
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109915585
Pff, volgensmij hadden we die nog niet in de FOK! skate collectie... ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 21:55:40 #43
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_109915604
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:55 schreef Ganzz het volgende:
Pff, volgensmij hadden we die nog niet in de FOK! skate collectie... ;)
Er moet 'r 1 de eerste zijn he ;)
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_109916738
en al iemand uit omgeving zutphen in de FOK! skate collectie
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  woensdag 4 april 2012 @ 22:22:25 #45
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109917262
Helaas :P

Ik iig niet, volgens mij ook niemand anders.
We zijn allemaal goed verspreid...
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 4 april 2012 @ 22:40:03 #46
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109918540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:42 schreef Pien85 het volgende:
Pfff ik wil ook weer skaten ;( Voorheen veel gedaan, maar nu al zeker 2 jaar niet meer. In m'n eentje een rondje gaan rijden durf ik (nog) niet aan, vind mezelf veel te instabiel daarvoor. Iemand hier toevallig enig idee hoe of waar ik iemand ga vinden die mee wil? In m'n vriendenkring is 't allemaal 'huu! gevaarlijk!' en 'nee ik ben lui' :')
Heb je niet een skeelerbaan in de buurt waar je eventueel zelf eens wat rondjes kunt rijden om weer te oefenen? Dan word je vanzelf weer stabieler tijdens het rijden.
In de tussentijd kun je dan op zoek gaan naar sportievere vrienden.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_109918560
das wel jammer dan, zodalijk is kijken wat het weer morgen doet anders is kijken of ik de skeelers weer aan het werk kan krijgen
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  woensdag 4 april 2012 @ 22:43:00 #48
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_109918711
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:40 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Heb je niet een skeelerbaan in de buurt waar je eventueel zelf eens wat rondjes kunt rijden om weer te oefenen? Dan word je vanzelf weer stabieler tijdens het rijden.
In de tussentijd kun je dan op zoek gaan naar sportievere vrienden.
Niet dat ik weet in elk geval :) Hoewel ik natuurlijk prima achter mn huis op de stoep een beetje heen en weer kan gaan rijden hoewel ik dan weer zo'n 'wat moeten de buren wel niet denken gevoel' heb :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  woensdag 4 april 2012 @ 22:47:30 #49
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109918983
Ik heb me op een paar sportmaatjessites ingeschreven maar veel nut heeft het niet gehad. Er zat bijna niemand uit mijn regio bij op eentje na, maar daar heb ik nooit een reactie van gehad op mijn bericht.
Volgens mij schrijven die mensen zich eens in en doen er dan nooit meer wat mee.

Maar je zou eventueel eens kunnen kijken.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 4 april 2012 @ 22:48:51 #50
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109919067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:43 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Niet dat ik weet in elk geval :) Hoewel ik natuurlijk prima achter mn huis op de stoep een beetje heen en weer kan gaan rijden hoewel ik dan weer zo'n 'wat moeten de buren wel niet denken gevoel' heb :')
Ik zie het al helemaal voor me :D
Maarja moet je gewoon schijt aan hebben! :P
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 4 april 2012 @ 23:01:17 #51
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_109919793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:47 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb me op een paar sportmaatjessites ingeschreven maar veel nut heeft het niet gehad. Er zat bijna niemand uit mijn regio bij op eentje na, maar daar heb ik nooit een reactie van gehad op mijn bericht.
Volgens mij schrijven die mensen zich eens in en doen er dan nooit meer wat mee.

Maar je zou eventueel eens kunnen kijken.
Heb me ook ooit eens ingeschreven bij zoiets ja... Wel reactie gehad, nooit kunnen bekijken omdat ik dan eerst iets van 25 euro moest betalen :') Iemand nog andere sites?
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:48 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik zie het al helemaal voor me :D
Maarja moet je gewoon schijt aan hebben! :P
Als een totaal onbekende er al om moet lachen, wat moeten de buren dan wel niet denken? :o
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_109919874
Schijt hebben aan de buren :+ of anders een leeg parkeerterrein zoeken, doordeweeks is de voetbal/tennis/hockey vereniging bv uitgestorven net als stadions/evenementenhallen.
pi_109919908
Of een verlaten polderweggetje
  woensdag 4 april 2012 @ 23:05:19 #54
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_109919985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:44 schreef Ganzz het volgende:
Ziet er robust uit, maar wat voor wielen zitten daar dan onder?
In vergelijking met die 100mm wieltjes die onder die Rollerblade Tempest zitten, onwijs kleine. (Ik geloof 56mm 90A wieltjes van Eulogy.)

[/quote]
Ik ben vanmiddag even langs Lageja gegaan, leuke winkel, nog best een poosje staan praten. Voor de prijs van de allwheater lagers kan ik 10 sets lagers kopen bijna. Daarnaast kon hij niet garenderen dat ik echt geen onderhoud meer hoefde te doen als ik die lagers zou kopen. Dus hij adviseerde gewoon eerder lagers vervangen. En dan toch maar schoonvegen, de lagers en wielen die ik zoek bestaan denk ik niet.
[/quote]
En wat als je nu eens wat stevigere lagers neemt met wat lagere ABEC gradatie?

quote:
Ik heb vanmiddag deze aangehad:

Zit beter als mijn huidige, en loop ook nog eens veel soepeler. Dus ik denk dat dit het maar moet gaan worden. :D

Van de week even de knoop doorhakken en ze gaan halen *O*
Nice hoor, ik denk dat je er geen buil aan kunt vallen. Ik ben alleen bij dit soort skates nog wel eens bang voor een wat verkeerde gewichtsverdeling.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:50 schreef hugsy33 het volgende:
@n00cl3on, ik heb hier ook nog stuntskates liggen van anarchy, nauwelijks gebruikt, misschien interesse? (ik woon in de buurt van zwijndrecht/dordt)
Thanks, maar ik heb een paar keer eerder tweedehands skates gehad en ik kreeg ze nooit helemaal lekker naar mijn voet.

Misschien dat ik in de toekomst ooit nog wel eens zo'n onderstelletje als dit eronder zet, mocht ik voor de USD Carbon gaan:
  woensdag 4 april 2012 @ 23:05:38 #55
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109919999
Ik zie ineens een soort beeld voor mij, een stukje uit çhicken run, waar ze proberen te vliegen >:)

Moest toch even zoeken:

(zet je geluid uit)

[ Bericht 49% gewijzigd door Ganzz op 04-04-2012 23:11:37 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 23:08:24 #56
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109920150
@ n00cL30n

Dat is zeker een verschil, hardheid 90 is echt kanonhard, meer voor banen en niet voor on the road dacht ik. Jij zit dan met je skates aan de andere kant van de sport :P

Wat er standaard onderzit bij mijn skates is 85 dacht ik, met abec 9 lagers. Ik kan altijd nog met wat lagers gaan spelen, skates heb ik toch nodig :).
  woensdag 4 april 2012 @ 23:09:28 #57
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_109920215
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:50 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Oh haha, dat was ik een beetje vergeten te vermelden ja... Amstelveen :)
Hoofddorp hier. ;)
pi_109920365
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:05 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

In vergelijking met die 100mm wieltjes die onder die Rollerblade Tempest zitten, onwijs kleine. (Ik geloof 56mm 90A wieltjes van Eulogy.)

Ik ben vanmiddag even langs Lageja gegaan, leuke winkel, nog best een poosje staan praten. Voor de prijs van de allwheater lagers kan ik 10 sets lagers kopen bijna. Daarnaast kon hij niet garenderen dat ik echt geen onderhoud meer hoefde te doen als ik die lagers zou kopen. Dus hij adviseerde gewoon eerder lagers vervangen. En dan toch maar schoonvegen, de lagers en wielen die ik zoek bestaan denk ik niet.
[/quote]
En wat als je nu eens wat stevigere lagers neemt met wat lagere ABEC gradatie?

[..]

Nice hoor, ik denk dat je er geen buil aan kunt vallen. Ik ben alleen bij dit soort skates nog wel eens bang voor een wat verkeerde gewichtsverdeling.

[..]

Thanks, maar ik heb een paar keer eerder tweedehands skates gehad en ik kreeg ze nooit helemaal lekker naar mijn voet.

Misschien dat ik in de toekomst ooit nog wel eens zo'n onderstelletje als dit eronder zet, mocht ik voor de USD Carbon gaan:
[ afbeelding ]
[/quote] oké np ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 23:13:45 #59
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_109920486
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:09 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Hoofddorp hier. ;)
Oh! Das nog wel te doen af en toe! :D
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  woensdag 4 april 2012 @ 23:31:34 #60
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_109921549
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:08 schreef Ganzz het volgende:
@ n00cL30n

Dat is zeker een verschil, hardheid 90 is echt kanonhard, meer voor banen en niet voor on the road dacht ik. Jij zit dan met je skates aan de andere kant van de sport :P
Och heb zelfs een periode op 47mm 101a rondgereden. Moet heel eerlijk zeggen dat 56mm om 88a mijn het beste bevielen als ik aan het stunten was.
De Cozmo 72mm 85a bevielen mij ook heerlijk. (Volgens mij heb ik nog een setje van 4 ergens liggen. :) )
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:11 schreef hugsy33 het volgende:
oké np ;)
Gelukkig maar. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:13 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Oh! Das nog wel te doen af en toe! :D
Jups, Toolenburgse plas of rondje Haarlemmermeerse Bos is heel fijn om te doen. ;)
pi_109933158
Iemand die weet hoe je het beste je skeelers kan afstellen ten opzichte van je schoen? Gericht op de breedtesleuf van je schoen.
  donderdag 5 april 2012 @ 11:55:02 #62
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109933593
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand die weet hoe je het beste je skeelers kan afstellen ten opzichte van je schoen? Gericht op de breedtesleuf van je schoen.
Dat is heel persoonlijk. Ik heb ze allebei zelf bijvoorbeeld redelijk ver naar binnen staan om te compenseren voor mijn enkel, maar iemand anders heeft ze wellicht liever "in het midden" staan.
Ik denk dat je zelf gewoon moet proberen wat jij het prettigste vindt: begin in het midden en ga eventueel van daaruit verstellen.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_109933678
Ik had ze per ongeluk wat naar buiten gezet kwam ik achter :'). Heb namelijk een nieuw frame met 100mm wielen.

Vond mijn techniek al belabberd worden dus,... Nu maar ff in het midden gezet en dan kijken wat het prettigst voelt.

Wat is er eigenlijk mis met je enkel?

Ook nog mensen die skeeleren in omgeving Emmen btw?
  donderdag 5 april 2012 @ 15:21:39 #64
314606 Victim.of.Fate
Herr Hokkaidokürbiskopf
pi_109941749
+1 Hoofddorp hier! :D

Ben wel in de markt voor nieuwe (eerste) speedskates, dus ik spendeer eerst nog wat tijd aan mijn, euh, 'techniek' voor ik m'n geklungel aan anderen durf te tonen :P
pi_109941954
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 16:58 schreef hugsy33 het volgende:
Zoiets:
http://www.nietzoduur.nl/(...)t-45--N_art_1388.php

is misschien beter voor jou, heeft een hoge schoen met 100mm wielen, en voor n mooie prijs ;)

ik heb er zelf m'n oog ook op, ik zou je trouwens wel aanraden om ze in de winkel te passen, als ze niet perfect zitten kom je op geen enkele skeeler ver ;
Ik heb deze gister gekocht. Hij zit goed strak om de voet. Mijn oude was btw 78mm dus een behoorlijk verschil. Ik ga de hardlopers nu lekker snel voorbij :p
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_109942459
Super ^O^ (ik ben jaloers ;( )
pi_109943544
Haha, ze zijn maar 100euro dus verkoop je huidige en koop deze :p Al vermoed ik dat jouw huidige skeelers wel van wat betere kwaliteit zijn.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_109943607
Nou zoveel kan ik voor deze niet vangen hoor Haha, ga wel proberen mijn oude, nog bijna nieuwe stuntskates te verkopen *)
  donderdag 5 april 2012 @ 16:55:10 #69
545 dop
:copyright: dop
pi_109945543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand die weet hoe je het beste je skeelers kan afstellen ten opzichte van je schoen? Gericht op de breedtesleuf van je schoen.
beginnen in het midden en als je slag het toe laat iets meer naar binnen maar opletten dat je niet te ver gaat en vervolgens je andere skate telkens aantikt.
als je zit en afzet moet je het gevoel hebben dat je de kracht vloeiend kwijt kunt zonder te wankelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 05-04-2012 17:01:16 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_109947358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:55 schreef dop het volgende:

[..]

beginnen in het midden en als je slag het toe laat iets meer naar binnen maar opletten dat je niet te ver gaat en vervolgens je andere skate telkens aantikt.
als je zit en afzet moet je het gevoel hebben dat je de kracht vloeiend kwijt kunt zonder te wankelen.
Ik skeeler al een jaar of 4, meerdere malen techniektrainingen gehad en zelf trainingen aan beginners hebben mogen geven.

Maar pas toen ik mijn onderstel verving erbij stil gestaan dat je het onderstel kan afstellen :'). Heb ze nu een klein stukje naar binnen gezet en dat gaat wel een heel stuk vloeiender om eerlijk te zijn.
  donderdag 5 april 2012 @ 20:21:17 #71
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109954046
Ik wist ook niet dat je het onderstel kunt afstellen :o

Net 20,2 km geweest. Ik kan bijna niet verder want aan 1 voet heb ik last van een blaar (nu wel pleister op) en aan andere voet last van pijn aan de knokkel van de skate die daarop drukt ofzo :{
Heb niet het idee dat de skate te strak zit. Iemand tips hiervoor?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_109955206
Het kan idd dat je skeeler dan te strak zit, maar hoe strak een skeeler moet is per persoon verschillend dus dat is een kwestie van testen.
pi_109956930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:26 schreef mergbot het volgende:

[..]

Ik heb deze gister gekocht. Hij zit goed strak om de voet. Mijn oude was btw 78mm dus een behoorlijk verschil. Ik ga de hardlopers nu lekker snel voorbij :p
heb jij ze in een fysieke winkel gevonden?
  donderdag 5 april 2012 @ 21:26:57 #74
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109957916
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:21 schreef Luxuria het volgende:
Ik wist ook niet dat je het onderstel kunt afstellen :o

Net 20,2 km geweest. Ik kan bijna niet verder want aan 1 voet heb ik last van een blaar (nu wel pleister op) en aan andere voet last van pijn aan de knokkel van de skate die daarop drukt ofzo :{
Heb niet het idee dat de skate te strak zit. Iemand tips hiervoor?
Mocht je last hebben van die blaar en toch wilen skeeleren, probeer dan eens Compeed erop te doen. Geweldig spul wat je een paar dagen kunt laten zitten, waardoor je niets meer van je blaar voelt.
Als je last krijgt van je knokkel (ik neem aan die aan de buitenkant van je enkel?), kan dat aan meerdere dingen liggen. Wellicht zit er een bepaalde vorm in je skeeler die juist daar een drukpunt creëert, maar het is ook mogelijk dat je bijvoorbeeld niet helemaal goed (recht) op je skeelers staat, of wat meer naar binnen zakt naarmate je langer skeelert, zodat de skeeler door die veranderende houding aan de buitenkant meer tegen je knokkel gaat drukken. Zoiets kan na verloop van tijd wat pijn in die knokkel veroorzaken.
In het laatste geval zul je je er dan op moeten trainen dat je rechter erop blijft staan, ook als je vermoeider wordt.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  donderdag 5 april 2012 @ 22:26:41 #75
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109961433
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:26 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Mocht je last hebben van die blaar en toch wilen skeeleren, probeer dan eens Compeed erop te doen. Geweldig spul wat je een paar dagen kunt laten zitten, waardoor je niets meer van je blaar voelt.
Als je last krijgt van je knokkel (ik neem aan die aan de buitenkant van je enkel?), kan dat aan meerdere dingen liggen. Wellicht zit er een bepaalde vorm in je skeeler die juist daar een drukpunt creëert, maar het is ook mogelijk dat je bijvoorbeeld niet helemaal goed (recht) op je skeelers staat, of wat meer naar binnen zakt naarmate je langer skeelert, zodat de skeeler door die veranderende houding aan de buitenkant meer tegen je knokkel gaat drukken. Zoiets kan na verloop van tijd wat pijn in die knokkel veroorzaken.
In het laatste geval zul je je er dan op moeten trainen dat je rechter erop blijft staan, ook als je vermoeider wordt.
Thnx! Ik zal compeed eens gaan proberen :)

Het is wel de knokkel aan de binnenkant van mijn enkel, maar het zou evengoed best dat kunnen zijn wat jij zegt. Ik heb er nu de laatste twee keren last van nu ik langere afstanden heb geskate. Ik zal op mijn houding en die van mijn voet gaan letten. Heb idd wel het idee dat dat verandert als ik langer aan het skaten ben.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 5 april 2012 @ 23:06:16 #76
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109963626
Morgen naar eindhoven, de nieuwe skates + dingen erbij halen :D
  donderdag 5 april 2012 @ 23:17:15 #77
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_109964175
Als het op je enkel is en je er vaker last van hebt en de oplossingen hierboven nog niet helpen, kun je dit proberen:
http://www.ezeefitsports.com/booties.htm

Ik gebruik ze altijd bij skaten en skiën ^O^
pi_109967571
Bij mijn vorige skates kreeg ik altijd blaren op dezelfde plek. Daar plakte ik dan van te voren een stukje sporttape op, toen had ik ook bijna nooit meer blaren. Het nadeel was alleen wel dat als een hoekje omkrulde dat je dan op die plek een pijnlijke plek kreeg, dus wel goed plakkend spul gebruiken en goed aandrukken.
  vrijdag 6 april 2012 @ 05:59:43 #79
545 dop
:copyright: dop
pi_109970573
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:21 schreef Luxuria het volgende:
Ik wist ook niet dat je het onderstel kunt afstellen :o

Net 20,2 km geweest. Ik kan bijna niet verder want aan 1 voet heb ik last van een blaar (nu wel pleister op) en aan andere voet last van pijn aan de knokkel van de skate die daarop drukt ofzo :{
Heb niet het idee dat de skate te strak zit. Iemand tips hiervoor?
met lang niet alle skates kan dat zeker de recreatieve modellen die meer allround zijn hebben die mogelijkheid niet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:55:58 #80
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109974454
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:17 schreef Mappy het volgende:
Als het op je enkel is en je er vaker last van hebt en de oplossingen hierboven nog niet helpen, kun je dit proberen:
http://www.ezeefitsports.com/booties.htm
[ afbeelding ]
Ik gebruik ze altijd bij skaten en skiën ^O^
Dat ziet er handig uit, ook tegen de blaren ^O^
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:57:13 #81
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109974500
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 05:59 schreef dop het volgende:

[..]

met lang niet alle skates kan dat zeker de recreatieve modellen die meer allround zijn hebben die mogelijkheid niet.
Welke mogelijkheid bedoel je precies?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_109975689
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:12 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

heb jij ze in een fysieke winkel gevonden?
Telstar Deventer, hele oplage. Zijn nog niet zolang in de winkel dus ik denk dat elke vestiging ze wel heeft liggen.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:25:19 #83
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_109979851
Hoi. De laatste tijd skate ik weer. Het mooie weer komt er weer aan, dus trek ik ze weer uit de kast, om op een steeds terugkerend probleem te stuiten. Op een rare manier ga ik steeds door mijn enkels heen tijdens het skaten. Toen kwam ik met een dubbele laag sokken optie, maar daar krijg ik uiteindelijk kramp in de onderkant van mijn voet door.

Ja, dan krijg ik er al meteen genoeg van. Zijn hier oplossingen of tips voor?

Ohja, TS O+
pi_109980483
Hey oerbeer, jij hier :D

@mergbot, bedankt dan zal ik dat eens gaan kijken, zijn ze daar ook ¤100,-? Misschien m'n moeder maar eens lief aankijken of ik een vervroegd verjaardagscadeau mag O-)
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:01:54 #85
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_109981465
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Hey oerbeer, jij hier :D

@mergbot, bedankt dan zal ik dat eens gaan kijken, zijn ze daar ook ¤100,-? Misschien m'n moeder maar eens lief aankijken of ik een vervroegd verjaardagscadeau mag O-)
Ja. Ik moest even zwijmelen bij je. :@ En natuurlijk kijken of iemand een oplossing heeft want skaten met constante pijn in de voeten is niet echt fijn enzo. :')
pi_109981885
Tja, of langzaam opbouwen zodat je spieren sterker kunnen worden. Als ik een paar weken niet heb geskate heb ik ook altijd last van mijn enkels maar dat wordt wel beter als ik vaker ga.

Maar als het niet beter wordt heb je misschien niet de juiste schoenen en kun misschien een keer proberen op skates met wat stevigere schoenen. Trouwens, als je meerdere paren sokken aan kunt zijn ze misschien ook wel gewoon te groot. Dat gaat bij mijn skates echt niet passen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:23:22 #87
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109982518
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:25 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi. De laatste tijd skate ik weer. Het mooie weer komt er weer aan, dus trek ik ze weer uit de kast, om op een steeds terugkerend probleem te stuiten. Op een rare manier ga ik steeds door mijn enkels heen tijdens het skaten. Toen kwam ik met een dubbele laag sokken optie, maar daar krijg ik uiteindelijk kramp in de onderkant van mijn voet door.

Ja, dan krijg ik er al meteen genoeg van. Zijn hier oplossingen of tips voor?

Ohja, TS O+
Met "door je enkels heen gaan" bedoel je neem ik aan dat je scheef op je skeelers staat? Als dat het geval is, moet je er wat op gaan trainen om beter je balans te vinden. Probeer langere slagen te maken, en daarbij te proberen of je langer op 1 skeeler kunt blijven rijden. Op die manier word je bijna gedwongen om rechter erop te gaan staan.

Zoals Miendientje ook al aangeeft, als je twee paar sokken kunt dragen zijn je skeelers te ruim. Doordat je twee paar sokken draagt, verlies je grip met je voet, waardoor je waarschijnlijk je spieren in je voet gaat aanspannen (misschien tenen krommen of zo) wat kramp veroorzaakt.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:25:39 #88
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_109982627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:10 schreef Miendientje het volgende:
Tja, of langzaam opbouwen zodat je spieren sterker kunnen worden. Als ik een paar weken niet heb geskate heb ik ook altijd last van mijn enkels maar dat wordt wel beter als ik vaker ga.

Maar als het niet beter wordt heb je misschien niet de juiste schoenen en kun misschien een keer proberen op skates met wat stevigere schoenen. Trouwens, als je meerdere paren sokken aan kunt zijn ze misschien ook wel gewoon te groot. Dat gaat bij mijn skates echt niet passen.
Dan zijn ze dus gewoon te groot. Moet ik dan andere sokken kopen o.i.d, of is het dan echt een kwestie van nieuwe skates?

quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:23 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Met "door je enkels heen gaan" bedoel je neem ik aan dat je scheef op je skeelers staat? Als dat het geval is, moet je er wat op gaan trainen om beter je balans te vinden. Probeer langere slagen te maken, en daarbij te proberen of je langer op 1 skeeler kunt blijven rijden. Op die manier word je bijna gedwongen om rechter erop te gaan staan.

Zoals Miendientje ook al aangeeft, als je twee paar sokken kunt dragen zijn je skeelers te ruim. Doordat je twee paar sokken draagt, verlies je grip met je voet, waardoor je waarschijnlijk je spieren in je voet gaat aanspannen (misschien tenen krommen of zo) wat kramp veroorzaakt.
Ja dat bedoel ik inderdaad. Dan klapt het dubbel. Erg vervelend. Bedankt voor de tip. Zal wat meer trainen. :)
pi_109982708
Vandaag is het nog lekker weer, skeelertijd? :)

Mijn skeeleroutfit zit in de was :')
pi_109982853
Slechte smoes maisnon ;)

ik heb er net weer n marathon opzitten :9

@oerbeer, verplaats je je hele gewicht bóven je standbeen?
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:31:42 #91
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_109982886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:31 schreef hugsy33 het volgende:
Slechte smoes maisnon ;)

ik heb er net weer n marathon opzitten :9

@oerbeer, verplaats je je hele gewicht bóven je standbeen?
Euh? Geen idee? Wil je het mij leren? :D
pi_109982928
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:31 schreef hugsy33 het volgende:
Slechte smoes maisnon ;)

Ik zou wel willen :')
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:42:46 #93
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109983364
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:25 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi. De laatste tijd skate ik weer. Het mooie weer komt er weer aan, dus trek ik ze weer uit de kast, om op een steeds terugkerend probleem te stuiten. Op een rare manier ga ik steeds door mijn enkels heen tijdens het skaten. Toen kwam ik met een dubbele laag sokken optie, maar daar krijg ik uiteindelijk kramp in de onderkant van mijn voet door.

Ja, dan krijg ik er al meteen genoeg van. Zijn hier oplossingen of tips voor?

Ohja, TS O+
Heb je misschien doorgezakte voeten?
Dan heb je zooltjes nodig.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_109985505
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Heb je misschien doorgezakte voeten?
Dan heb je zooltjes nodig.
Als je skates te groot zijn kun je ook nog zooltjes proberen.
pi_109985606
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Hey oerbeer, jij hier :D

@mergbot, bedankt dan zal ik dat eens gaan kijken, zijn ze daar ook ¤100,-? Misschien m'n moeder maar eens lief aankijken of ik een vervroegd verjaardagscadeau mag O-)
Afgeprijsd van ik geloof 126e naar 100e zoiets.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_109986027
Top ^O^, bedankt en jij alvast veel plezier ;)
  vrijdag 6 april 2012 @ 16:06:43 #97
545 dop
:copyright: dop
pi_109986768
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:57 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Welke mogelijkheid bedoel je precies?
onderstel afstellen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_109987680
Even 64,8 kilometertjes gedraaid samen met mijn broer. Lange tijd geleden dat ik verder dan 40 ben gegaan. Zal het morgen wel in mijn bene gaan voelen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:08:43 #99
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109993021
Ik heb mijn skates binnen, morgen maar eens een eerste ronde gaan doen!
pi_109993130
Welke heb je gekocht Ganzz?
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:43:57 #101
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110016389
Ja ben benieuwd!

Kun je je ook verkeerd strekken? Ik heb echt ontzettende spierpijn alleen in mijn rechterkuit.
En ik heb me deze keer pas voor het eerst gestrekt na het skaten, daarvoor deed ik dat nooit.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:13:56 #102
545 dop
:copyright: dop
pi_110017074
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:43 schreef Luxuria het volgende:
Ja ben benieuwd!

Kun je je ook verkeerd strekken? Ik heb echt ontzettende spierpijn alleen in mijn rechterkuit.
En ik heb me deze keer pas voor het eerst gestrekt na het skaten, daarvoor deed ik dat nooit.
dat kan , maar normaal moet je jezelf dan wel echt martelen.
echte warming up doe ik nooit, is met skaten ook niet heel erg nodig.
zolang je niet van uit de start een sprintje inzet, maar normaal begint.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:15:19 #103
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110017106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:10 schreef Kandijfijn het volgende:
Welke heb je gekocht Ganzz?
Dezelfde als de foto hierboven, ik zal zo eens een foto maken. Eindelijk (paas)weekend, is het kloteweer hier... ;(
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:16:29 #104
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110017131
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:13 schreef dop het volgende:

[..]

dat kan , maar normaal moet je jezelf dan wel echt martelen.
echte warming up doe ik nooit, is met skaten ook niet heel erg nodig.
zolang je niet van uit de start een sprintje inzet, maar normaal begint.
Warming up doe ik inderdaad ook nooit. Gestrekt na het skaten donderdag voor het eerst.
Zal wel iets verkeerds gedaan hebben dan.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:17:50 #105
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110017165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:13 schreef dop het volgende:

[..]

dat kan , maar normaal moet je jezelf dan wel echt martelen.
echte warming up doe ik nooit, is met skaten ook niet heel erg nodig.
zolang je niet van uit de start een sprintje inzet, maar normaal begint.
wat is de reden om achteraf te strekken ? bang dat je te korte beenspieren krijgt ?
lijkt me beter om dan op een ander moment regelmatig strek oefeningen te doen.
Sinds ik skate heb ik het idee dat ik de dag na het skaten minder energie in mijn benen heb.
Ik dacht dat dat misschien zou verbeteren als ik ging strekken na het skaten.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:18:21 #106
545 dop
:copyright: dop
pi_110017181
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Warming up doe ik inderdaad ook nooit. Gestrekt na het skaten donderdag voor het eerst.
Zal wel iets verkeerds gedaan hebben dan.
wat is de reden om achteraf te strekken ? bang dat je te korte beenspieren krijgt ?
lijkt me beter om dan op een ander moment regelmatig strek oefeningen te doen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:21:06 #107
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110017237
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:18 schreef dop het volgende:

[..]

wat is de reden om achteraf te strekken ? bang dat je te korte beenspieren krijgt ?
lijkt me beter om dan op een ander moment regelmatig strek oefeningen te doen.
Sinds ik skate heb ik het idee dat ik de dag na het skaten minder energie in mijn benen heb.
Ik dacht dat dat misschien zou verbeteren als ik ging strekken na het skaten.

M.b.t. op een ander moment strekoefeningen te doen, dat is toch niet goed om met 'koude' spieren te doen?
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:27:50 #108
545 dop
:copyright: dop
pi_110017374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:21 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Sinds ik skate heb ik het idee dat ik de dag na het skaten minder energie in mijn benen heb.
Ik dacht dat dat misschien zou verbeteren als ik ging strekken na het skaten.

M.b.t. op een ander moment strekoefeningen te doen, dat is toch niet goed om met 'koude' spieren te doen?
volgens mij moet je licht opwarmen en dan rekken en strekken.
maar gezien ik dat nooit doe heb ik daar weinig ervaring mee.
maar goed ik fiets ook heel veel en gebruik daar bij veel dezelfde spiergroepen , dus spierpijn is bij mij zelden een probleem.
volgens mij zou je achteraf beter uitrijden op de fiets om spier pijn te verminderen , maar meer training zou ook minder spierpijn moeten betekenen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110017444
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:18 schreef dop het volgende:

[..]

wat is de reden om achteraf te strekken ? bang dat je te korte beenspieren krijgt ?
lijkt me beter om dan op een ander moment regelmatig strek oefeningen te doen.
Tijdens de cooling down doe ik altijd wat rek en strekoefeningen. Als ik dat niet doe merk ik het de volgende dag echt wel.

Een goede cooling down is altijd een goede gewoonte als je intensief bent bezig geweest. s
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:37:10 #110
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110032900
Ik doe vooraf lichte stretches als onderdeel van warming up. Niet overstrekken, wat je vaak wel ziet bij veel mensen als ze aan het stretchen zijn.

Vandaag langs geweest bij thisissoul.com
Heerlijk webshopje met ditto magazijntje. Was echt heel erg verbaast dat ik mijn voet zonder al te veel proppen in een maat 42 wist te krijgen. Zeker als je net uit een DC SHoe company schoen stapt waarin ik maatje 45 zou moeten hebben.

Maar goed... Hier de twee paar skates die ik aangeschaft heb:

pi_110033401
Zijn dat stuntskates?
pi_110033443
2 paar?! Heb je geld over :D
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:15:39 #113
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110034099
@Kandijfijn:
Klopt. Dat heb ik nu speciaal voor gekozen. Ik kom zelf uit het aggressive skate wereldje. Wil dus skates die absoluut tegen een stootje kunnen, ik ook nog wel eens een verdwaald grindje wil kunnen maken etc.
Hiernaast heeft mijn vriendin alleen nog maar op rollerskates gestaan. Om haar een beetje vertrouwd te maken met de wieltjes die nu achter elkaar staan, heb ik gekozen voor skates die lager bij de grond staan, voor een lager zwaartepunt en dus ook iets meer stabiliteit.
Door de kleinere wieltjes heb je dus bijna het gevoel dat je met de schoenen op de grond komt.
(Breedte van de wieltjes tellen ook voor iets, allebei de paren hebben 58mm 88a wieltjes.)

Mocht het vertrouwen van mijn vriendin toeneemt, kunnen we heel makkelijk deze frames vervangen dankzij het zogeheten UFS(Universal Frames System) systeem.
Op dat moment kunnen er zogeheten Powerblade frames onder gezet worden, onder welke 80 mm wieltjes gezet kunnen worden.

Wat ook een beetje meetelt voor het idee, dat we nu zelf meer werk moeten verrichten voor dezelfde afstand, dan iemand met grotere wieltjes.

@hugsy33:
Tja.. geld over... helaas niet. ;)

Het zwarte paar is voor mijn vriendin, die kan wat meer stevigheid in haar schoen gebruiken. Ik heb zelf het groen zwarte paar.
Het zwarte paar is het USD signature model van Dominic Sagona, een waanzinnig goede aggressiev skater.
Het groenzwarte paar is een USD Carbon2 Olive Limited Edition. Een softboot skate met carbon ondersteunings skelet. Heerlijk licht dus in vergelijking met andere aggressive skate modellen. :)
pi_110045198
Maar uhmmm met stunt skates kun je toch helemaal niet lekker skaten *denk ik*? Bedoel over echt super strak asfalt zal het wel gaan maar als het kwaliteit al iets minder is skate het toch helemaal niet fijn?
  zondag 8 april 2012 @ 11:26:27 #115
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110051306
Iedereen hier nieuwe skates :)



Van 5x 84mm 83A wielen naar 3x10mm + 1x90mm 84A wielen. Volgensmij allebij ABEC9.

De onderkant van de nieuwe zijn helemaal van carbon, dus voorlopig moeten die weer mee kunnen. Het gaat om de rollerblade tempest 100

Het is nog wel even flink wennen. Ik heb hier veel slecht wegdek, en ik heb nu hardere wielen. Ik dacht dat een maat harder niet zoveel invloed zou hebben. Ik ga het even aankijken en daarna misschien terug naar 83A. Misschien is het het allemaal maar gevoelsmatig.

Het is overigens heerlijk skateweer!

@ n00cL30n

Ziet er mooi uit!
pi_110051806
Ze zijn wel mooi :7, bewust voor hoge schoenen gekozen?

Mijn pareltjes hier R2 schoenen+Zandstra onderstel (van failliete inboedel gekocht)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 april 2012 @ 12:32:13 #117
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110053005
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Ze zijn wel mooi :7, bewust voor hoge schoenen gekozen?

Mijn pareltjes hier R2 schoenen+Zandstra onderstel (van failliete inboedel gekocht)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb graag wat stevigheid in mijn enkels, ik heb ook lage geprobeerd, maar dat vond ik niet echt wat. Zandstra zie je niet zoveel meer, de meeste winkels zitten toch met powerslide, rollerblade, K2 etc. De echte schaatsmerken zijn zeldzamer. (en vaak nog duurder)...

Jij hebt 4x 100mm ofzo? welke hardheid heb jij ?
pi_110053159
Ik rijdt op 84A, altijd op deze hardheid gereden nooit meer omgekeken eigenlijk. Ik had voorheen 5*84mm wielen. Maar wilde wat groter gaan rijden.

Kwam dit onderstel op markplaats tegen voor 170e toen een van de weinige onderstellen die nog een steek van 165 ondersteunt. Modernere skeelers zijn vrijwel altijd 195. Deze schoenen net aangeschaft voor de shift.

Maar no way dat ik ooit afstand ga doen van mijn geliefde R2's :@
  zondag 8 april 2012 @ 12:46:31 #119
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110053383
Jij komt dus ook van dezelfde maat skeelers af. Hoe ging bij jouw de overstap?
pi_110054632
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:46 schreef Ganzz het volgende:
Jij komt dus ook van dezelfde maat skeelers af. Hoe ging bij jouw de overstap?
Heel makkelijk eigenlijk, het versnellen in eerste instantie gaat iets zwaarder. Maar op snelheid blijven, doorversnellen gaat allemaal sneller.

Alleen bochten op de baan weer op oude niveau leren reden heeft mij wel even gekost.

Nog andere idioten die pootje naar recht beheersen? Of bezig zijn dit te oefenen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kandijfijn op 08-04-2012 13:36:05 ]
pi_110056056
Ik ben pootje over naar rechts aan t oefenen, maar kan nog niet ver overstappen.

Maar ik zag net dat m'n wieltjes bijna helemaal zijn afgesleten dus moet snel op zoek naar wat anders (en hopelijk ook 100mm)
pi_110056509
Ik wil 110 ;(
  zondag 8 april 2012 @ 14:32:16 #123
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110056733
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wil 110 ;(
ik ook :{
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110056804
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 14:32 schreef Luxuria het volgende:

[..]

ik ook :{
Weinig vrouwen die op 110 rijden :@
  zondag 8 april 2012 @ 14:35:27 #125
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110056832
Maarja ik heb vorig jaar al nieuwe skates gekocht.
Nu ga ik mijn verjaardagsgeld aan hardloopschoenen uitgeven (voor op regenachtige dagen) :)
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 8 april 2012 @ 14:37:19 #126
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110056910
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:34 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Weinig vrouwen die op 110 rijden :@
Is dat zo? Ik ben wel iemand van de snelheid :)
Ik zou wel 100 of 110 mm willen ja!
Heb nu 84 mm.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110058047
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 14:37 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik ben wel iemand van de snelheid :)
Ik zou wel 100 of 110 mm willen ja!
Heb nu 84 mm.
Iedereen heeft gewoon een omslagpunt, dat de extra krachtinspanning niet opweegt tegen de voordelen van de extra grote wielen. Bij veel vrouwen is ligt dat voor de 110 (ook bij redelijk wat mannen).

Maar natuurlijk een kans dat jij die uitzondering bent :P, maar heb nog zelden een vrouw op 110 zien rijden.
pi_110060383
Met de nijdam 100mm besteld O+ O+ :9~ :9~ ^) *;
  zondag 8 april 2012 @ 16:08:59 #129
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110060402
Het verbaast me altijd dat mensen niet pootje over naar rechts kunnen. Ik heb van jongs af aan als ik ging skaten (op straat) dit beide kanten op direct geprobeerd/aangeleerd. Die verbazing kwam eigenlijk deze winter pas voor het eerst, toen ik tijdens een schaatstourtje doodleuk pootje over in een bocht naar rechts deed en mijn schaatsgenoot mij vol verbazing aankeek waarom dat zo soepel ging :')...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 8 april 2012 @ 16:10:09 #130
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110060441
En ik wil deze zomer ook weer nieuwe skates. Heb nu 4x84mm onder m'n skates (Paar Fila's). Ben niet van het fanatiek elke dag afstanden skaten maar 1 a 2x per week een tochtje van 15-20km zou toch wel fijn zijn. Ik ben alleen bang de wendbaarheid te gaan missen die ik op 84mm nog redelijk heb...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110060910
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:08 schreef Luco het volgende:
Het verbaast me altijd dat mensen niet pootje over naar rechts kunnen. Ik heb van jongs af aan als ik ging skaten (op straat) dit beide kanten op direct geprobeerd/aangeleerd. Die verbazing kwam eigenlijk deze winter pas voor het eerst, toen ik tijdens een schaatstourtje doodleuk pootje over in een bocht naar rechts deed en mijn schaatsgenoot mij vol verbazing aankeek waarom dat zo soepel ging :')...
ik denk omdat de meeste kinderen niet op pootje over oefenen, dat ga je (ik tenminste) pas doen als je rondjes gaat rijden op de ijsbaan en dat is altijd linksom.
pi_110060979
Oké, ik ga nu naar buiten om te oefenen op de double push :'( helm op polsbeschermers aan *;
pi_110061759
Succes ^O^
  zondag 8 april 2012 @ 17:19:07 #134
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110062686
@Dale:
Niet anders dan met normale skates. Je moet alleen indenken dat wieltjes iets kleiner zijn.
(Moet je heel eerlijk zeggen dat de laatste keer dat ik op 76mm heb gereden was in 1994, 72mm heb ik denk ik nog rond '98 gedaan.)
Zelfs toen ik met 48mm(98 of 101A) wieltjes reed, deed ik nog afstandjes van Zwanenburg naar Museumplein.

Maar zoals ik al zei, dit is even tijdelijk voor mijn vriendin om even over te stappen van 'quads'(rollerskates) naar inline skates.
Waarschijnlijk gaan er dit jaar nog zogeheten Advance Powerblade frames onder met 80mm wieltjes.


Freerolling 2 door Charles-Alexandre Nantel
Meer info over dat Powerblade gedoe is trouwens hier terug te vinden.
  zondag 8 april 2012 @ 17:33:32 #135
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110063094
@ Ganzz:
Dat van jou ziet er ook heel erg netjes uit man!
  zondag 8 april 2012 @ 18:32:25 #136
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110064821
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 17:19 schreef n00cL30n het volgende:
@Dale:
Niet anders dan met normale skates. Je moet alleen indenken dat wieltjes iets kleiner zijn.
(Moet je heel eerlijk zeggen dat de laatste keer dat ik op 76mm heb gereden was in 1994, 72mm heb ik denk ik nog rond '98 gedaan.)
Zelfs toen ik met 48mm(98 of 101A) wieltjes reed, deed ik nog afstandjes van Zwanenburg naar Museumplein.

Maar zoals ik al zei, dit is even tijdelijk voor mijn vriendin om even over te stappen van 'quads'(rollerskates) naar inline skates.
Waarschijnlijk gaan er dit jaar nog zogeheten Advance Powerblade frames onder met 80mm wieltjes.
[ afbeelding ]

Freerolling 2 door Charles-Alexandre Nantel
Meer info over dat Powerblade gedoe is trouwens hier terug te vinden.
_O_
Daar twijfel ik ook over, om dat soort skates te nemen en zoiets op te pakken. Ben als ik over straat loop al de hele tijd in de verleiding overal op en af te springen, iets wat ik nog meer heb als ik skates aan heb. Ik zie de gaps en mogelijkheden wel in de stad maar doe er dus nooit iets mee. Heb bij mijn ouders nog wel een oud setje Roces Majestic 12's liggen, misschien moet ik die maar eens meenemen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110069880
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:08 schreef hugsy33 het volgende:
Met de nijdam 100mm besteld O+ O+ :9~ :9~ ^) *;
haha nice.
vandaag tot mijn verbazing 20km gemaakt. (normaal nooit zoveel)
eerste 8km 22km/u. daarna 16km/u (tegen de wind in), vervolgens stukje 26km/u en toen weer 16. Ging lekker.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_110070092
Ik lijk de double-push langzamerhand onder controle krijgen althans bijna 50% rake klappen. Ik ga in eerste instantie dan normaal en dit zal ook nog wel even blijven zo.

Maar zodra je de slag echt goed uitvoert voel je wel direct dat je een schop in je reet krijgt en dat het echt vloeiend voelt. Je moet wel echt diep zitten en veel zelfvertrouwen hebben in je techniek (of geen angst kennen).
  zondag 8 april 2012 @ 20:47:53 #139
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110070726
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:32 schreef Luco het volgende:

[..]

_O_
Daar twijfel ik ook over, om dat soort skates te nemen en zoiets op te pakken. Ben als ik over straat loop al de hele tijd in de verleiding overal op en af te springen, iets wat ik nog meer heb als ik skates aan heb. Ik zie de gaps en mogelijkheden wel in de stad maar doe er dus nooit iets mee. Heb bij mijn ouders nog wel een oud setje Roces Majestic 12's liggen, misschien moet ik die maar eens meenemen.
Majestic 12s, niiiiice! Je weet dat die tegenwoordig dienen als skelet van het merk Valo? (Gerund door Jon Julio! ;) )

Als je hier meer van wilt bekijken, zoek dan ook eens op urban roller of op freeride/freerolling op youtube. ;)
In dit geval zul je veelvoudig Seba skates voorbij zien komen evenals de Rollerblade X5.
pi_110071528
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:33 schreef mergbot het volgende:

[..]

haha nice.
vandaag tot mijn verbazing 20km gemaakt. (normaal nooit zoveel)
eerste 8km 22km/u. daarna 16km/u (tegen de wind in), vervolgens stukje 26km/u en toen weer 16. Ging lekker.
26km/u is wel hard voor gemiddeld, hoe vind jij de hardheid van de wielen?

ik ben wel benieuwd hoeveel verschil het gaat maken, ik rij nu 20km/u gemiddeld op 80mm.

Maar in het begin zal t best even wennen zijn :+
pi_110072022
Ben trouwens best n beetje hyper :@

Ben 5 jaar te ziek geweest om te sporten dus vind dat ik nu kan skeeleren echt geweldig. Plus dat dit de enige droomskates zijn die ik kan betalen dus ik hoop echt heel erg dat ze goed zitten O+

:@
  zondag 8 april 2012 @ 21:16:38 #142
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110072305
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:06 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Iedereen heeft gewoon een omslagpunt, dat de extra krachtinspanning niet opweegt tegen de voordelen van de extra grote wielen. Bij veel vrouwen is ligt dat voor de 110 (ook bij redelijk wat mannen).

Maar natuurlijk een kans dat jij die uitzondering bent :P, maar heb nog zelden een vrouw op 110 zien rijden.
Ohh op die manier. Dat weet ik eigenlijk niet want ik heb het nog nooit geprobeerd op die grootte :)
Kan me niet voorstellen dat dat zo'n extra krachtinspanning vergt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110072481
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 21:02 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

26km/u is wel hard voor gemiddeld, hoe vind jij de hardheid van de wielen?

ik ben wel benieuwd hoeveel verschil het gaat maken, ik rij nu 20km/u gemiddeld op 80mm.

Maar in het begin zal t best even wennen zijn :+
Was ook maar een klein stukje :p 1km ofzo, ging vooral 22km/u
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_110074411
Ik ga morgen ff een fatsoenlijke op schrijven denk ik,.. zon hippe met veel informatie! Om beginners ook blij te krijgen :). Iemand die een banner gaat fotosoepen?
pi_110075300
Ik vind t wel leuk om te soepen. Wat zijn de beste afmetingen daarvoor
  zondag 8 april 2012 @ 22:12:11 #146
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110075596
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ga morgen ff een fatsoenlijke op schrijven denk ik,.. zon hippe met veel informatie! Om beginners ook blij te krijgen :). Iemand die een banner gaat fotosoepen?
Goed bezig ^O^ dat ziet er toch altijd veel beter en meer uitnodigender uit ja :)
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 8 april 2012 @ 23:32:11 #147
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110080528
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:47 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Majestic 12s, niiiiice! Je weet dat die tegenwoordig dienen als skelet van het merk Valo? (Gerund door Jon Julio! ;) )

Als je hier meer van wilt bekijken, zoek dan ook eens op urban roller of op freeride/freerolling op youtube. ;)
In dit geval zul je veelvoudig Seba skates voorbij zien komen evenals de Rollerblade X5.
Geen flauw idee :+. Mijn setje is 8 jaar oud nu en zijn echt net net te klein ;(. Zien er ook best afgeragd uit, hebben geen UFS systeem maar zaten wel prima vroeger. Misschien die maar weer kopen met UFS. Die 150¤ was wat ik er toen ook voor betaald heb volgens mij. Maak van de week wel fotos van de staat waar ze nu in verkeren.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 9 april 2012 @ 11:23:00 #148
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110089388
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ga morgen ff een fatsoenlijke op schrijven denk ik,.. zon hippe met veel informatie! Om beginners ook blij te krijgen :). Iemand die een banner gaat fotosoepen?
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:07 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vind t wel leuk om te soepen. Wat zijn de beste afmetingen daarvoor
Daar zat ik net ook aan te denken, maar zelf ben ik daar niet zo handig mee, dus leef je uit!
pi_110094450
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:07 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vind t wel leuk om te soepen. Wat zijn de beste afmetingen daarvoor
Gewoon ff in andere topics spieken :@
pi_110094966
Ja dat bedacht ik me later ook :+

Dit is wat ik had bedacht, wilde hem vrij strak houden, wat denken jullie?

  maandag 9 april 2012 @ 14:37:35 #151
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110095178
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:31 schreef hugsy33 het volgende:
Ja dat bedacht ik me later ook :+

Dit is wat ik had bedacht, wilde hem vrij strak houden, wat denken jullie?

[ afbeelding ]
Ja ik vind hem erg leuk! *O*
Ik weet niet of 'skeelertopic' nog iets duidelijker kan? Het is nu een beetje lastig leesbaar :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110095562
Met skeelertopic lijkt het trouwens net alsof het alleen voor mensen is met skeelers/afstand rijders. Volgens mij kunnen we de naam sowieso beter veranderen in 'skaten' ipv 'Skeeleren/skaten'. Dan is het wat algemener.
pi_110095820
Skeelers zijn trouwens een merknaam van Zandstra 8-), Inline-skaten, speedskating zijn betere termen. Maar skeeleren is nu eenmaal veel bekender in Nederland.

Ik ben ben half/half aan het werk met de op.
pi_110096053
inline skate is een beetje lang dat gaat niet passen, zal ik er skate topic van maken?
pi_110096194
Als er dan skateboardes zijn die zich willen aansluiten bij dit topic kan dat ook als ze dat willen. Of hebben die al een eigen topic?
pi_110096270
Ik weet niet of die al bestaat maar die zouden ev zelf een skateboard topic kunnen maken, aangezien het iets totaal anders is
pi_110096335
Ja dat is waar, al doen longboarders dan wel weer net zo iets.
Misschien dan een plaatje van een skate in de banner, of we zetten het in de tekst er onder.
pi_110096366
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:02 schreef hugsy33 het volgende:
inline skate is een beetje lang dat gaat niet passen, zal ik er skate topic van maken?
Ik vind zowel skeeler als skate wel goed,... Vind het ook een mooie banner verder _O_
pi_110096403
THX, heb hem net ff leesbaarder gemaakt.

@miendientje, dat word idd wel duidelijk in de OP, en de TT kan natuurlijk gewoon skeeleren/inline skaten worden..?

Nieuwe versie, als het goed is(fingers crossed) is het precies de goede maat.
EDIT: nog even iets veranderd

pi_110097094
Mooi hoor!
pi_110097215
Dankje :s)
pi_110097882
https://docs.google.com/d(...)otZ9YEJgg/edit?pli=1

Hier is mijn OP tot nu toe ongeveer.

Iemand die nog dingen wil toevoegen voel jezelf welkom *)
pi_110099721
Je skeelers hoeven alleen maar heel strak bij je enkel je tenen

bovenstaande zin klopt niet helemaal ;)

verder is het een goede OP, misschien nog wat uitleg en/of linkjes naar houding/techniek en remtechnieken?
pi_110100079
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:53 schreef hugsy33 het volgende:
Je skeelers hoeven alleen maar heel strak bij je enkel je tenen

bovenstaande zin klopt niet helemaal ;)

verder is het een goede OP, misschien nog wat uitleg en/of linkjes naar houding/techniek en remtechnieken?
Wat klopt er niet? Hoe de zin loopt of de stelling zelf?
pi_110100144
Hoe de zin loopt, of ik stelling klopt durf ik eigenlijk niet te zeggen.


Je skeelers hoeven alleen maar heel strak bij je enkel (EN?)je tenen Of je skeelers hoeven alleen maar heel strak bij enkel je tenen?

Snap je wat ik bedoel? Ik denk dat het woordje "en" mist?
pi_110100588
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:08 schreef hugsy33 het volgende:
Hoe de zin loopt, of ik stelling klopt durf ik eigenlijk niet te zeggen.

Je skeelers hoeven alleen maar heel strak bij je enkel (EN?)je tenen Of je skeelers hoeven alleen maar heel strak bij enkel je tenen?

Snap je wat ik bedoel? Ik denk dat het woordje "en" mist?
Owjah ty,..

Als goed is kan iedereen het nu zelf ook aanpassen :P, staat wel weinig in namelijk over agressive stunt skating. Maar weet daar gewoon vrijwel niks van :').
pi_110100646
Yw ;)
pi_110101420
Ik heb ook nog even 2 linkjes toegevoegd
  maandag 9 april 2012 @ 19:22:08 #169
545 dop
:copyright: dop
pi_110104916
prima banner

de op is ook goed behalve dat ik dat hele historie verhaal zou overslaan , heb je weinig aan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110105254
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:22 schreef dop het volgende:
prima banner

de op is ook goed behalve dat ik dat hele historie verhaal zou overslaan , heb je weinig aan.
Ik heb het niet geschreven :{w, maar vind het wel wat hebben :@.

Gewoon verschillende delen in een spoiler drukken lijkt me :).
  maandag 9 april 2012 @ 19:40:20 #171
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_110105608
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:08 schreef Luco het volgende:
Het verbaast me altijd dat mensen niet pootje over naar rechts kunnen. [...] Die verbazing kwam eigenlijk deze winter pas voor het eerst, toen ik tijdens een schaatstourtje doodleuk pootje over in een bocht naar rechts deed en mijn schaatsgenoot mij vol verbazing aankeek waarom dat zo soepel ging :')...
Die zijn een schaatsbaan gewend, alleen maar rondjes tegen de klok in...
pi_110105985
Pootje over rechts trouwens in een half uurtje geleerd laatste training,... Alleen de beweging met de arm is nog niet zo natuurlijk voor de rest is het niet zo lastig alleen weer ff angstig omdat je het gevoel nog niet kent.
  maandag 9 april 2012 @ 21:55:14 #173
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110113143
Zo, even wat toevoegingen gedaan, en wat misverstanden eruit gehaald. ;)
pi_110115325
Oké, ik trap hem naar een modje toe
pi_110143705
Net ook nog ff een achtergrond voor m'n mobiel gemaakt, voor de mensen die t leuk vinden:






[ Bericht 10% gewijzigd door hugsy33 op 10-04-2012 17:47:08 ]
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:27:58 #176
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110160746
Mooi gemaakt hoor!

Waar blijft de OP eigenlijk?! :o
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110160926
Ja dat vroeg ik me ook af, heb je een tr gedaan of pm?
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:40:04 #178
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110165199
Ik weet eerlijk gezegd niet wat kandijfijn heeft gedaan? ;)
pi_110183741
Ik heb het in het FB topic van sprt gevraagd

[SPT] Feedback enzulks

Maar ze reageren niet :'),.. beetje trage modjes blijkbaar
  woensdag 11 april 2012 @ 15:38:24 #180
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110184537
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb het in het FB topic van sprt gevraagd

[SPT] Feedback enzulks

Maar ze reageren niet :'),.. beetje trage modjes blijkbaar
Ja nogal idd :')
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 11 april 2012 @ 20:19:46 #181
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110198607
waarschijnlijk snappen ze hem nog niet helemaal. ;)
pi_110225536
Ik heb met m'n nijdam 52rc skates binnen gekregen maar ik twijfel een beetje of ze goed passen.

Mijn huidige skates zij namelijk te groot dus misschien is dit wel zoals het hoort.

Aan de voorkant hb ik ruimte genoeg om "piano" te spelen.

Heb ook voor m'n tenen ruimte genoeg.

Maar ik vrees dat ze misschien te krap zijn, bij mijn knokkels(net iets eronder)

desondanks heb ik in de skate- stand met m'n gewicht op m'n voorste voet nergens last van.

Bij de voet die dan afzet voel ik wel m'n knokkels tegen de skate zitten. Maar echt alleen voelen geen pijn!

Maar dat kan misschien ook komen omdat m'n huidige binnenschoen veel dikker is op de plek.

Wat denken jullie?
pi_110227224
T begint op de rode plekken nu ook behoorlijk te tintelen.(moet er wel bij zeggen dat ik al 1,5 uur stil op de bank zit wat natuurlijk geen skatehouding is :P)

  donderdag 12 april 2012 @ 13:29:32 #184
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_110227229
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:51 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb met m'n nijdam 52rc skates binnen gekregen maar ik twijfel een beetje of ze goed passen.

Mijn huidige skates zij namelijk te groot dus misschien is dit wel zoals het hoort.

Aan de voorkant hb ik ruimte genoeg om "piano" te spelen.

Heb ook voor m'n tenen ruimte genoeg.

Maar ik vrees dat ze misschien te krap zijn, bij mijn knokkels(net iets eronder)

desondanks heb ik in de skate- stand met m'n gewicht op m'n voorste voet nergens last van.

Bij de voet die dan afzet voel ik wel m'n knokkels tegen de skate zitten. Maar echt alleen voelen geen pijn!

Maar dat kan misschien ook komen omdat m'n huidige binnenschoen veel dikker is op de plek.

Wat denken jullie?
1) Dat je skates altijd in de winkel moet passen en niet zonder te weten wat de pasvorm is ze via internet moet bestellen.
2) Heb je al last van dat drukpunt bij het aantrekken? Zo ja, dan kun je ze misschien beter terugsturen, want tijdens het rijden krijg je er dan alleen maar meer last van.
Drukpunten rond je knokkels zijn vaak wat lastig, omdat ze meestal pas na langere tijd pijn gaan doen.
Dat je alleen van dit drukpunt last hebt bij het afzetten, komt omdat dan je skate wat "kantelt" onder je, en de druk op andere plekken van je voet komt. Vooral rond je knokkels kun je dat merken als je skate niet goed aansluit of zoals bij jou te dik is.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:29:51 #185
545 dop
:copyright: dop
pi_110227249
in een goede schoen zou het geen probleem moeten zijn.
maar erg moeilijk iets zinnigs te zeggen , over de pasvorm van een ander.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110227574
Een tank benzine zou een stuk duurder zijn dan verzendkosten (ev x2) vandaar dat ik ze besteld heb om thuis te passen.

Ik zal ze nu ff uit houden en dan kijken of ik het al voel als ik ze aantrek, volgens mij niet.
  donderdag 12 april 2012 @ 14:20:48 #187
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_110229446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Een tank benzine zou een stuk duurder zijn dan verzendkosten (ev x2) vandaar dat ik ze besteld heb om thuis te passen.

Ik zal ze nu ff uit houden en dan kijken of ik het al voel als ik ze aantrek, volgens mij niet.
Dat kan ik begrijpen ja, al is het dan wel te hopen dat je niet meerdere paren hoeft te bestellen en vervolgens weer terug moet sturen.

Die punten die gaan tintelen, die je aangaf op het plaatje, kunnen er op wijzen dat je skates daar wat te smal zijn. Vooral die punten aan de buitenkant van je voet, heb je daar alleen aan de onderkant last van of ook aan de zijkant van je voet?

Wat betreft dat drukpunt bij je knokkels, soms kom je daar pas achter als je een paar dagen achter elkaar veel gereden hebt, maar dat is misschien wat lastig als je ze eventueel nog wilt terugsturen.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_110229555
Met polsbandjes om m'n enkels voelt het wel goed in de schaatshouding, alleen bij m'n rechtervoet de buitenste knokkel is nog niet top
pi_110229607
Ja dan kan ik ze idd niet met terug sturen ;)

volgens mij was dat tintelen alleen aan de onderkant
pi_110230098
Het hoeft niet maar pijn op die plekken is ook heel vaak een teken van een verkeerde techniek. Te weinig op de hakken rijden en met de voorvoet afzetten.

Maar voor hetzelfde geld is het de pasvorm :).
  donderdag 12 april 2012 @ 14:38:42 #191
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_110230217
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:24 schreef hugsy33 het volgende:
Ja dan kan ik ze idd niet met terug sturen ;)

volgens mij was dat tintelen alleen aan de onderkant
Oke, dan zal het waarschijnlijk door het lange zitten komen. Je krijgt vaak van de zijkant last als je skate te smal is.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_110230362
@kandijfijn, heb er niet mee geskeelerd want dan kan ik ze niet meer ruilen ;)

zal vanavond ook ff met m'n stiefvader overleggen, die heeft er ook een hoop verstand van, maar denk dat ik toch een maatje groter bestel.
pi_110230438
@hugsy,

Kan je bijna al vanaf hier vertellen dat je pasvorm zeer waarschijnlijk niet goed :+ :@

Waar blijft onze OP :(
  donderdag 12 april 2012 @ 14:48:03 #194
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_110230682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:41 schreef hugsy33 het volgende:
@kandijfijn, heb er niet mee geskeelerd want dan kan ik ze niet meer ruilen ;)

zal vanavond ook ff met m'n stiefvader overleggen, die heeft er ook een hoop verstand van, maar denk dat ik toch een maatje groter bestel.
Een maat groter hoeft het probleem niet op te lossen in dit geval. Het kan zo zijn dat bij een grotere maat die verdikking in je schoen bij je knokkel ook een fractie groter is (kleiner zal het iig niet worden). Een grotere skate geeft je voornamelijk meer ruimte voor je tenen en soms ook in de breedte.
Het kan ook gewoon zo zijn dat het model niet bij je voet past. Er zijn vaak behoorlijk wat verschillen per merk te vinden qua model schoen en een aantal daarvan zullen gewoon niet goed bij je voet passen.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_110230686
Dus groter heeft volgens jou geen zin?
pi_110230741
Ik heb als regelmatige bezoeker hier, de OP maar even aangepast :)

Maar de opmaak klopt nog niet precies

EDIT: zo lijkt t me wel overzichtig genoeg

[ Bericht 11% gewijzigd door Maisnon op 12-04-2012 14:54:29 ]
pi_110230760
Ja mijn voeten zijn erg breed vandaar daar mijn huidige skates ook te groot zijn zodat ze wel qua breedte passen
pi_110230980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:49 schreef hugsy33 het volgende:
Ja mijn voeten zijn erg breed vandaar daar mijn huidige skates ook te groot zijn zodat ze wel qua breedte passen
Toen ik nog bij Hou streek schaatste/skeelerde had je ook genoeg mafketels die zelf hun maat aanpasten. Net het mes in bepaalde stukken voor wat ruimte. Oprekken met een blokje hout. Allerlei ongein gezien waarvan er redelijk wat succesvol waren :P

Het is trouwens belachelijk dat er in Emmen geen skeeler-club o.i.d. is :'). Als ik trainingen wil bij een club moet ik naar Gramsbergen (dorp met 3000 inwoners en 15 koeien)

[ Bericht 2% gewijzigd door Kandijfijn op 12-04-2012 14:59:52 ]
pi_110250125
ik neem toch maar t zekere voor t onzekere, ga de nijdam skates retourneren.

Heb een nieuw frame gevonden + 100mm, 80A, iets zachter dan de nijdamwielen dus dat is ook wel fijn.
pi_110250233
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:19 schreef hugsy33 het volgende:
ik neem toch maar t zekere voor t onzekere, ga de nijdam skates retourneren.

Heb een nieuw frame gevonden + 100mm, 80A, iets zachter dan de nijdamwielen dus dat is ook wel fijn.
80A? Is dan niet aan de hele zachte kant? Vooral voor 100mm wielen omdat die veel opvangen dan 84mm wielen.

Voor de liefhebber heb ik trouwens nog een 5*84mm onderstel+redelijke wielen+goede lagers in de aanbieding :P
pi_110251004
We zullen t ontdekken ;) beetje comfort is nooit weg.
pi_110251950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:31 schreef hugsy33 het volgende:
We zullen t ontdekken ;) beetje comfort is nooit weg.
Voor de eerste keer dat je op 100mm gaat rijden?
pi_110253187
Jup :D, behalve vandaag binnenshuis om de nijdams te testen, ik had 80mm
pi_110253795
Hoppa, binnenkort maar FOK-skeelertocht :P?
pi_110253947
Rijden we allemaal naar het midden van het land, komen we elkaar daar vanzelf tegen. Ik denk alleen dat me dat niet in een dag skaten lukt :P
pi_110254270
Ik ben eigenlijk wel aan een nieuwe uitdaging toe.

Wat zou een haalbare afstand zijn op 100mm ? (Op 80mm heb ik 43km gehaald)
pi_110254469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:23 schreef hugsy33 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel aan een nieuwe uitdaging toe.

Wat zou een haalbare afstand zijn op 100mm ? (Op 80mm heb ik 43km gehaald)
Ga maar uit van 30 de eerste 2 weken, foutjes in je techniek worden harder gestraft en je rijdt constant in een zwaardere versnelling. Nu weet ik niet hoe goed je basistechniek en hoeveel kracht je hebt in je benen. Het zal dus zomaar kunnen zijn dat je in 2 dagen gewend bent.

Maar na verloop van tijd toch wel een winst 60 moet ook wel haalbaar zijn.
pi_110254723
Harder gestraft als in vallen?

Moet sowieso idd eerst wennen maar t is wel leuk om ergens naar toe te trainen. Hoe de kracht in m'n benen is weet ik niet, maar heb nog nooit spierpijn gehad, zelfs niet op 43km.

Techniek is redelijk, ik maak lange slagen maar moet er nog opletten dat ik m'n rug bol maak.
pi_110257789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:30 schreef hugsy33 het volgende:
Harder gestraft als in vallen?

Moet sowieso idd eerst wennen maar t is wel leuk om ergens naar toe te trainen. Hoe de kracht in m'n benen is weet ik niet, maar heb nog nooit spierpijn gehad, zelfs niet op 43km.

Techniek is redelijk, ik maak lange slagen maar moet er nog opletten dat ik m'n rug bol maak.
Niet direct vallen maar je hebt meer tijd en remt harder af als je technisch niet goed rijdt.

Dat je lange slagen maakt zegt trouwens niet zo heel veel. Er zijn meer mensen die te LANGE slagen maken dan te KORTE.
pi_110288791
Ik wil ook eens een keer een techniekcursus gaan volgen dit jaar. Mijn slagen zijn volgens mij helemaal niet zo efficiënt. Ik kan er volgens mij veel meer uit halen.
pi_110293186
Miendientje, paar Youtube filmpjes kijken. Wat plaatjes over techniek etc. En keer een uur uberkritisch gaan rijden en op je techniek letten gaat ook veel helpen.
pi_110293894
Tja, ik rij vaak met andere mensen samen, dat is denk ik efficiënter.

Maar ik wil graag dat iemand anders eens naar mijn techniek kijkt. Ik heb het idee dat ik best goed rij maar als ik in een treintje rij dan kost het mij erg veel moeite om met het zelfde aantal slagen net zo hard te gaan, vooral als het tempo er lekker in zit. Ik heb zelf echt geen idee wat ik kan veranderen.
pi_110296912
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:24 schreef Miendientje het volgende:
Tja, ik rij vaak met andere mensen samen, dat is denk ik efficiënter.

Maar ik wil graag dat iemand anders eens naar mijn techniek kijkt. Ik heb het idee dat ik best goed rij maar als ik in een treintje rij dan kost het mij erg veel moeite om met het zelfde aantal slagen net zo hard te gaan, vooral als het tempo er lekker in zit. Ik heb zelf echt geen idee wat ik kan veranderen.
ZIt je wel constant af te zetten?

Sommige mensen zetten past hun werkelijke kracht in op het einde van hun push.
pi_110328302
Beetje dood topic nu hea :(,...

Vandaag ff 30km solo gereden, maar in een groep of met een maatje is toch wel een heel stuk lichter dan solo. Gem. 25,4 maar ook wat interval erin waar ik toch tegen 37 aan tikte.
pi_110329162
Ja t weer was tot vandaag ook gewoon kut :+

ik heb vanmiddag mijn nieuwe skates in elkaar gezet dus alfa t morgenochtend een beetje weer is doe ik ook weer een klein rondje. T is geloof ik al twee weken geleden, eerst griep, daarna tegen en keelontsteking aan en nu verkouden :')
pi_110329597
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:00 schreef hugsy33 het volgende:
Ja t weer was tot vandaag ook gewoon kut :+

ik heb vanmiddag mijn nieuwe skates in elkaar gezet dus alfa t morgenochtend een beetje weer is doe ik ook weer een klein rondje. T is geloof ik al twee weken geleden, eerst griep, daarna tegen en keelontsteking aan en nu verkouden :')
Hier (Emmen, Dr) viel het reuze mee eigenlijk maar een paar druppen gehad :). Morgen mijn skeelers nog verder naar binnen afstellen denk ik om te kijken als mij slag wat vloeiender kan worden :s)

Straat en baan maken wel een belachelijk verschil trouwens. Op de baan redt je 40 alsof het vrijwel niks is :') (nee, niet constant).
  zondag 15 april 2012 @ 01:40:06 #217
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110337967
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Beetje dood topic nu hea :(,...
Hier ook slecht weer idd, helaas!
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 15 april 2012 @ 02:28:32 #218
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110339082
Vandaag een kilometertje of 4 gedaan. Niet zoveel als de meeste die hards hier, maar, was een klein ritje achter het dochtertje aan. (Die had net een nieuwe fiets en we moesten nog ff naar het winkelcentrum)
pi_110345490
Al een tijdje aan het lurken hier maar toch maar eens aangemeld.

Gisteren na een break van 3 weken de skeelers weer onder gebonden. M'n standaard rondje door de IJsseldelta van 30 kilometer. Ik heb alleen een probleem, mijn gemiddelde ligt altijd tussen de 20 en 21 kilometer per uur. Het maakt niet uit of ik nou 30 of 80 km doe, op een of andere manier zit ik tegen barrière aan. Ik heb alleen geen idee wat het is.

Zijn er trouwens nog meer mensen uit de omgeving van Zwolle
pi_110350584
ADK

Wat voor een skeelers rijdt je op?
Wat voor een soort asfalt/beton rijdt je?
Wind mee wind tegen?

Het kan ook gewoon een kwestie van een gebrek aan fysieke kracht zijn in je bovenbenen.
pi_110351093
Zoef de haas is er niks bij, ik zweef over t asfalt met m'n nieuwe onderstel :D


@adk, hoe hard haal je met sprintjes?
En kán je ook echt niet harder als je erop let of val je automatisch terug op dat tempo omdat je lichaam dat t fijnst vind?
pi_110351182
Ik ben sowieso wel nieuwsgierig hoe hard mensen in de sprint redden (8>

Hier 40,7 op de weg en 46,5 op de baan, wat frusterend is omdat ik sommige men ken die ver over de 50 trekken.
pi_110351304
Ik haalde 40 op de weg met 80mm, dat hoop ik met m'n 100mm te verbeteren.

Op de baan heb ik nog nooit gereden.
  zondag 15 april 2012 @ 18:47:41 #224
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110360073
Vandaag toch maar even sports tracker op mijn android telefoon gezet. ;)
pi_110360227
quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef n00cL30n het volgende:
Vandaag toch maar even sports tracker op mijn android telefoon gezet. ;)
Ik ging laatst 83km/u op skeelers volgens die app :{w
pi_110360354
Ja ik had van de week ook ineens 74km/u :')
  zondag 15 april 2012 @ 18:56:49 #227
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110360379
Hahahahahaha..... Zo traag? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110360433
Tis verder een goede applicatie, alleen soms is die ff de GPS kwijt :P. Vandaar die topsnelheden.
pi_110360485
Toch gebeurd t gelukkig niet vaak, bij mij was dit de eerste keer op 500km
  zondag 15 april 2012 @ 19:04:38 #230
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110360686
Och, het gaat mij vooral om afstanden en routes loggen. De rest.. och... Leuk als het lukt. :)
pi_110361196
Zometeen maar ff gaan hardlopen :P, wat waarschijnlijk weer een stuk langzamer gaat :s),..

Misschien een idee voor de OP om woonplaatsten vaste bezoekers van dit topic te gaan vermelden? Handig voor mensen die een keer een skeelermaatje zoeken?

Kandijfijn=Emmen

@hugsy

http://www.inline-skate.nl/forum/viewtopic.php?t=2884

Jouw topic?

[ Bericht 16% gewijzigd door Kandijfijn op 15-04-2012 19:31:10 ]
pi_110361975
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 14:55 schreef Kandijfijn het volgende:
ADK

Wat voor een skeelers rijdt je op?
Wat voor een soort asfalt/beton rijdt je?
Wind mee wind tegen?

Het kan ook gewoon een kwestie van een gebrek aan fysieke kracht zijn in je bovenbenen.
Topsnelheid ligt op vlakke weg redelijk tot goed asfalt rond de 35 (met moeite en gunstige omstandigheden).
Verder sta ik op 4x110 en is het asfalt over het algemeen van goede kwaliteit (met uitzondering van de wegen die afgestrooid zijn met split of van die vervelende scheuren gevuld met bitumen die bij + 15 graden Celsius al zacht worden. ). Sommige wegen zijn erg smal maar voor de rest is het voornamelijk parallelwegen of dijkweggetjes. Ik rijd altijd alleen en redelijk door poldergebied.
Ter info de log van gisteren.

Lees in het topic wat hierboven gelinkt wordt iets over afzetten met de hakken. Voor zover ik het voor de geest kan halen zet ik meer af met mijn tenen.

[ Bericht 18% gewijzigd door adk op 15-04-2012 19:45:49 ]
pi_110362299
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:37 schreef adk het volgende:

[..]

Topsnelheid ligt op vlakke weg redelijk tot goed asfalt rond de 35 met moeite.
Verder sta ik op 4x110 en is het asfalt over het algemeen van goede kwaliteit (met uitzondering van de wegen die afgestrooid zijn met split of van die vervelende scheuren gevuld met bitumen die bij + 15 graden Celsius al zacht worden. ). Sommige wegen zijn erg smal maar voor de rest is het voornamelijk paralelwegen of dijkweggetjes. Ik rijd altijd alleen en redelijk door poldergebied.
Ter info de log van gisteren.
Je hartslag constant rond de 180, das waarschijnlijk je Anaerobe drempel. Je ziet jou ook een keer een keer 120 seconden rust nemen en je hartslag verlaagt amper. Je hartslag zou toch echt wel flink wat slagen lager moeten worden dan.

Het is vooral een gebrek aan conditie denk ik dan :).

-Edit-
Niet dat je een slechte conditie hebt o.i.d. in tegendeel zelfs. Maar ik denk wel dat dat is waar je tegen aan loopt wil je harder gaan.

Ps wat is je leeftijd?
pi_110362665
24 jaar. Conditioneel is het zeker niet top met sprintjes te voet of dergelijke is het snel gebeurt bij mij. Het vage is dat ik wel de 80km kan volbrengen zonder moe te zijn maar korte afstanden wat harder lukt dus niet.

Maar de conditie is op zich iets waar aan gewerkt kan worden. De slag is er na jaren schaatsen en skeeleren wel in gesleten dus zou lastig worden omdat totaal om te gooien.
pi_110362859
@kandijfijn, dat is mijn topic idd :s)
  zondag 15 april 2012 @ 19:57:03 #236
545 dop
:copyright: dop
pi_110362952
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Zometeen maar ff gaan hardlopen :P, wat waarschijnlijk weer een stuk langzamer gaat :s),..

Misschien een idee voor de OP om woonplaatsten vaste bezoekers van dit topic te gaan vermelden? Handig voor mensen die een keer een skeelermaatje zoeken?

Kandijfijn=Emmen

@hugsy

http://www.inline-skate.nl/forum/viewtopic.php?t=2884

Jouw topic?
je zou haast zeggen van wel

inline-skate.nl ligt redelijk op zijn kont , al een paar jaar , vroeger vaak met Wout van inline skate gereden , en met veel van de bezoekers van inline skate.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110362966
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:51 schreef adk het volgende:
24 jaar. Conditioneel is het zeker niet top met sprintjes te voet of dergelijke is het snel gebeurt bij mij. Het vage is dat ik wel de 80km kan volbrengen zonder moe te zijn maar korte afstanden wat harder lukt dus niet.

Maar de conditie is op zich iets waar aan gewerkt kan worden. De slag is er na jaren schaatsen en skeeleren wel in gesleten dus zou lastig worden omdat totaal om te gooien.
Jij haalt conditie en duurvermogen nu door elkaar, wat veel mensen doen maar toch belangrijk is om uit elkaar uit te houden.

Conditie=Hoeveel bloed en zuurstof je lichaam richting je spieren kan brengen. Dat gaat puur over je longen en je hart.

Duurvermogen=Hoelang houden je spieren een belasting vol en hoeveel afvalstoffen (melkzuur) kan je mentaal en fysiek verdragen. Nu heeft conditie wel een grote invloed op je duurvermogen maar je moet het wel los van elkaar kunnen zien.

Als ik de grafiek van je log zo bekijk zie ik je hart vrijwel op zijn maximaal werken. Dat duid erop dat gewoon niet genoeg brandstof (bloed met rijk zuurstof) in je benen kan krijgen voor een nog grotere krachtinspanning.
pi_110363198
Duidelijk verhaal, ik denk dat ik dan toch maar eens wat fanatieker moet wezen. Iets vaker de skeelers onder binden ook als het niet iets te hard waait. Nu het 's avonds wat warmer wordt moet dat zeker lukken.
  zondag 15 april 2012 @ 20:02:43 #239
545 dop
:copyright: dop
pi_110363246
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jij haalt conditie en duurvermogen nu door elkaar, wat veel mensen doen maar toch belangrijk is om uit elkaar uit te houden.

Conditie=Hoeveel bloed en zuurstof je lichaam richting je spieren kan brengen. Dat gaat puur over je longen en je hart.

Duurvermogen=Hoelang houden je spieren een belasting vol en hoeveel afvalstoffen (melkzuur) kan je mentaal en fysiek verdragen. Nu heeft conditie wel een grote invloed op je duurvermogen maar je moet het wel los van elkaar kunnen zien.

Als ik de grafiek van je log zo bekijk zie ik je hart vrijwel op zijn maximaal werken. Dat duid erop dat gewoon niet genoeg brandstof (bloed met rijk zuurstof) in je benen kan krijgen voor een nog grotere krachtinspanning.
conditioneel zal hij zeker niet op zijn toppen zijn , hoe voelt de inspanning tijdens die rit ?
zeg je ik doe mijn best maar heb nog over of rij je tegen je toppen aan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110363420
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:02 schreef dop het volgende:

[..]

conditioneel zal hij zeker niet op zijn toppen zijn , hoe voelt de inspanning tijdens die rit ?
zeg je ik doe mijn best maar heb nog over of rij je tegen je toppen aan.
Kijk de log, je ziet dat hij op of over de 180 qua hartslag zit soms tikt die 190 aan (over de Anaerobe drempel) om vervolgens een stukje terug te vallen in hartslag richting de 170.

Je maximaal hartslag=220-leeftijd
Anaerobe drempel=+maximale hartslag-20

Ik trek dan echt de conclusie dat hij tegen zijn top aan zit te rijden qua maximaal vermogen. Wel knap dat hij 1+ uur tegen vol vermogen aan kan lopen rijden _O_
pi_110363521
De rit van afgelopen zaterdag was er een met het doel het gemiddelde omhoog te krijgen. Als ik dan een stuk probeer tegen de 30 aan te blijven dan houd ik dat niet lang vol en gaat de snelheid terug naar rond de 20. De beperking ligt dan niet in de zere benen maar meer dat de puf uit m'n longen is.
  zondag 15 april 2012 @ 20:07:46 #242
545 dop
:copyright: dop
pi_110363652
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kijk de log, je ziet dat hij op of over de 180 qua hartslag zit soms tikt die 190 aan (over de Anaerobe drempel) om vervolgens een stukje terug te vallen in hartslag richting de 170.

Je maximaal hartslag=220-leeftijd
Anaerobe drempel=+maximale hartslag-20

Ik trek dan echt de conclusie dat hij tegen zijn top aan zit te rijden qua maximaal vermogen. Wel knap dat hij 1+ uur tegen vol vermogen aan kan lopen rijden _O_
knap maar redelijk nutteloos , leuk voor een wedstrijd , maar om conditie snelheid of kracht mee op te bouwen berijkt je er helaas weinig mee
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 15 april 2012 @ 20:09:33 #243
545 dop
:copyright: dop
pi_110363793
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:06 schreef adk het volgende:
De rit van afgelopen zaterdag was er een met het doel het gemiddelde omhoog te krijgen. Als ik dan een stuk probeer tegen de 30 aan te blijven dan houd ik dat niet lang vol en gaat de snelheid terug naar rond de 20. De beperking ligt dan niet in de zere benen maar meer dat de puf uit m'n longen is.
meer trainen op een lagere snelheid/hartslag , deze hartslagen zijn leuk bij stukjes interval maar niet voor tempo werk.
als je toch wat sneller wil trainen dan niet alleen maar in een groepje uit de wind
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110364047
Dus mijn trainingschema moet om met vaker skeeleren met een lagere snelheid en proberen de hartslag op rond de 150 te houden of is dat nog te hoog.
pi_110364081
Ik sluit me wel redelijk aan bij dop, je vermogen vergroten doe je volgens mij vooral met intervall training.

Ga je trouwens echt goed goed kapot :') :r :r

Gaat nu toch echt hardlopen voordat het donker word :+
  zondag 15 april 2012 @ 20:15:45 #246
545 dop
:copyright: dop
pi_110364231
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:13 schreef adk het volgende:
Dus mijn trainingschema moet om met vaker skeeleren met een lagere snelheid en proberen de hartslag op rond de 150 te houden of is dat nog te hoog.
beetje afhankelijk van welke afstand je uiteindelijk goed wil rijden , maar voor die 30 kilometer lijkt me dat inderdaad de goede richting.

en als je interval gaat doen wel zorgen dat je tussen elk blokje de hartslag ook terug laat zakken.
als je conditie dan beter word zal je zien dat je hartslag ook sneller zakt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110364618
De 30 kilometer is om route technische redenen zo ongeveer het minimum en een leuke afstand om even op een avondje te doen. Dat het me bij de 80km over de Veluwe niet lukt is niet zo'n ramp.

U allen bedankt voor dit medisch sportconsult ik ga er aan werken.

Interval over 30 kilometer is wat teveel van het goede denk ik. Ik kan de route tussentijds niet afbreken want dan moet ik de IJssel over zwemmen en dat wordt weer te duur aan lagers.
  zondag 15 april 2012 @ 20:33:24 #248
545 dop
:copyright: dop
pi_110365445
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:21 schreef adk het volgende:
De 30 kilometer is om route technische redenen zo ongeveer het minimum en een leuke afstand om even op een avondje te doen. Dat het me bij de 80km over de Veluwe niet lukt is niet zo'n ramp.

U allen bedankt voor dit medisch sportconsult ik ga er aan werken.

Interval over 30 kilometer is wat teveel van het goede denk ik. Ik kan de route tussentijds niet afbreken want dan moet ik de IJssel over zwemmen en dat wordt weer te duur aan lagers.
zit vast wel een brug of een heuveltje in je route waar je de hartslag den een keer omhoog mag jagen :)
verder ben ik geen medisch adviseur , dus bedenk dat ik adviezen geef die aansluiten bij mijn eigen ervaring en kennis , maar dat het geen keiharde wetenschap is van mijn kant.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110371597
Nog meer mensen belang om binnenkort een keer te gaan rijden in omgeving hardenberg-zwolle?
pi_110374235
Ow hee, ik wist niet dat hier een topic over was :)

Kent iemand toevallig nog een skate vereniging die deze zomer nog een keer naar Parijs gaat?

Ik krijg het gevoel dat mijn vereniging (feest skate Tilburg) dit jaar over gaat slaan. :-(

Of misschien wat avontuurlijker: weet iemand of er toevallig vanuit Nederland skate tochten in Amerika gehouden worden? (New York, Miami, Californië?)
  zondag 15 april 2012 @ 23:50:02 #252
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110378869
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:34 schreef stephano_mc het volgende:
Ow hee, ik wist niet dat hier een topic over was :)

Kent iemand toevallig nog een skate vereniging die deze zomer nog een keer naar Parijs gaat?

Ik krijg het gevoel dat mijn vereniging (feest skate Tilburg) dit jaar over gaat slaan. :-(

Of misschien wat avontuurlijker: weet iemand of er toevallig vanuit Nederland skate tochten in Amerika gehouden worden? (New York, Miami, Californië?)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar....

Ik weet dat er een paar jaar geleden echt compleet verzorgde en geörganiseerde (bus/tgv)tours waren die naar de Friday Night Skates van Parijs gingen. :)
pi_110379590
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:50 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar....

Ik weet dat er een paar jaar geleden echt compleet verzorgde en geörganiseerde (bus/tgv)tours waren die naar de Friday Night Skates van Parijs gingen. :)
Ja ik ben ook drie jaar op rij naar Parijs geweest met mijn vereniging, Was echt mooi georganiseerd en de stad zelf verveeld na zoveel keer ook nog steeds niet. Maar ik heb wat gehoord over dat niet iedereen dit jaar naar Parijs wilde, en dat ze naar een andere locatie zochten. En volgens mij is er nu nog steeds niets bekend ondanks dat vorig jaar rond dit moment de plekken in de bus al bijna uitverkocht waren!

Zou echt jammer zijn als het dit jaar niet door gaat, maar als dat zo is, dan willen ik en een klein groepje vrienden waarschijnlijk met een andere vereniging mee liften naar Parijs.
  maandag 16 april 2012 @ 00:14:09 #254
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110380030
Ik ga wel mee naar parijs :P
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 16 april 2012 @ 08:21:21 #255
545 dop
:copyright: dop
pi_110384326
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:34 schreef stephano_mc het volgende:
Ow hee, ik wist niet dat hier een topic over was :)

Kent iemand toevallig nog een skate vereniging die deze zomer nog een keer naar Parijs gaat?

Ik krijg het gevoel dat mijn vereniging (feest skate Tilburg) dit jaar over gaat slaan. :-(

Of misschien wat avontuurlijker: weet iemand of er toevallig vanuit Nederland skate tochten in Amerika gehouden worden? (New York, Miami, Californië?)
lex van buuren van skate-a-round organiseerde vroeger veel vakanties naar verschillende bestemingen weet niet of hij dat nog doet maat google eens op skate-a-round

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 16-04-2012 08:46:00 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 16 april 2012 @ 10:31:54 #256
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_110387073
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:34 schreef stephano_mc het volgende:
Kent iemand toevallig nog een skate vereniging die deze zomer nog een keer naar Parijs gaat?
Skatefun elk jaar, in 2012 van 10 tot 12 augustus:
http://skatefun.nl/info.php?landingid=2&landing_onderdeelid=16

Maar net zo leuk is met een paar vrienden in de auto stappen en een weekendje Parijs doen :) Meeste hotels in Parijs kun je tot op dag van aankomst cancelen, dus gewoon wat boeken en kijken of het mooi weer wordt.
Voor wie nog nooit de Pari-Roller heeft gereden: in vergelijking met Nederlandse skateparades die ik ken zoals Rotterdam :O, Utrecht, Haarlem, Amersfoort, Tilburg, Den Haag gaat het lekker snel en zitten er in de route meestal wel een paar heuveltjes.
  maandag 16 april 2012 @ 11:37:55 #257
545 dop
:copyright: dop
pi_110389135
als je niet op zoek bent naar een 3 sterren hotel kun je in parijs mits niet in het hoogseizoen , overal terecht om te overnachten , veel kleine hotlletjes, overal in de stad.
je kunt met de auto , maar bus of trein is ook een optie.
door de stad skaten en de metro gebruiken.

goedkoopste optie is denk ik met eurolines (bus) dan ben je voor een prikie in parijs
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110389161
Yoo allemaal!

Ik ben Bas, ik ben 18 jaar en ben zelf skateboarder. Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een webshop in t-shirts en wil me een beetje op de skaterscene gaan richtten daarmee. Voordat ik ga beginnen zou ik eerst heel graag jullie mening over mijn t-shirtjes willen horen, van zowel vrouwen als mannen. Ik hoop dat jullie heel even kort de tijd willen nemen het zijn maar 5 vraagjes, volledig anoniem.

Dit is de link naar de enquete: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=106200

Bas
  maandag 16 april 2012 @ 11:43:54 #259
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110389342
Als je http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JAVYJ6PL.jpg nou eens even verandert in een Nederlandse vlag (of een Italiaanse) zou ik het al een stuk toffer vinden.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 16 april 2012 @ 11:48:20 #260
545 dop
:copyright: dop
pi_110389497
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:38 schreef Musicagit het volgende:
Yoo allemaal!

Ik ben Bas, ik ben 18 jaar en ben zelf skateboarder. Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een webshop in t-shirts en wil me een beetje op de skaterscene gaan richtten daarmee. Voordat ik ga beginnen zou ik eerst heel graag jullie mening over mijn t-shirtjes willen horen, van zowel vrouwen als mannen. Ik hoop dat jullie heel even kort de tijd willen nemen het zijn maar 5 vraagjes, volledig anoniem.

Dit is de link naar de enquete: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=106200

Bas
waarom wil je iets over muziek en vakantie weten terwijl je shirts wil verkopen?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110389518
Skate a round slaat dit jaar volgens mij over, omdat Lex zich op andere zaken richt... Wij zijn in 2010 met Skate A round naar Parijs geweest.. Maar volgens mij is het op eigen gelegenheid ook goed te doen..

En denken alle noorderlingen er even aan? Aankomende vrijdag gaat de FridayFunSkate in Groningen weer van start!!!
pi_110389572
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:48 schreef dop het volgende:

[..]

waarom wil je iets over muziek en vakantie weten terwijl je shirts wil verkopen?
Goeie vraag, we willen graag weten wie onze potentiele klanten zijn en wie onze klanten niet zijn. Als we weten waar ze heen gaan op vakantie en watvoor muziek ze luisteren en dat kunnen koppelen aan of ze het wel of niet mooi vinden weten we wat onze doelgroep ongeveer is.
  maandag 16 april 2012 @ 12:06:16 #263
545 dop
:copyright: dop
pi_110390060
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
Skate a round slaat dit jaar volgens mij over, omdat Lex zich op andere zaken richt... Wij zijn in 2010 met Skate A round naar Parijs geweest.. Maar volgens mij is het op eigen gelegenheid ook goed te doen..

En denken alle noorderlingen er even aan? Aankomende vrijdag gaat de FridayFunSkate in Groningen weer van start!!!
ben zelf ook naar parijs gegaan zonder organsatie , maar ken een aantal mensen die soms voor lex werkte (marco en marc), lex ken ik niet goed wel eens mee geskate in nederland in een groepje, vandaar dat ik wel weet wat skate around is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 16 april 2012 @ 13:25:09 #264
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110392830
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:38 schreef Musicagit het volgende:
Yoo allemaal!

Ik ben Bas, ik ben 18 jaar en ben zelf skateboarder. Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een webshop in t-shirts en wil me een beetje op de skaterscene gaan richtten daarmee. Voordat ik ga beginnen zou ik eerst heel graag jullie mening over mijn t-shirtjes willen horen, van zowel vrouwen als mannen. Ik hoop dat jullie heel even kort de tijd willen nemen het zijn maar 5 vraagjes, volledig anoniem.

Dit is de link naar de enquete: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=106200

Bas
Ik heb de enquete ingevuld.
Die t-shirts zijn echt totaal niet mijn smaak.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110393517
Wat een kansloze bull-shit enquête. Wat wil je exact met de gegevens gaan doen? Bepalen welke posters+muziek er in de winkel moeten komen?
pi_110393607
Enquete ingevuld, al ga je er weinig aan hebben.

Er zijn veel te weinig vragen om je doelgroep te bepalen.

Wil ik bv max 20 of max 50 euro uitgeven aan een t-shirt?

Wil ik als vrouw baggy shirts of getailleerd?
pi_110394057
Hey leuk, een skate topic :D

Nu het wat mooier weer begint te worden, ga ik binnenkort maar eens mijn skates uit de kast trekken. Weet iemand leuke routes in/rond eindhoven?
  maandag 16 april 2012 @ 14:56:37 #268
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110396638
Whoei, weer terug uit duitsland, maar het weer is ook hier bagger. Ik heb mijn nieuwe skates pas 1 keer gebruikt. Misschien vanavond weer een rondje, ik moet toch wat gaan wennen aan mijn 100mm wielen.

Ik weet dat er op de website van de skate parade in utrecht ook altijd over parijs werdt geadverteerd. misschien is dat wat.
pi_110396793
T weer is idd ruk t is hier nu wel droog maar t stormt ;(
pi_110400816
Het weer is hier geweldig, alleen een beetje frisjes en waait redelijk. Maar wel lekker zonnetje
  maandag 16 april 2012 @ 20:48:33 #271
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110412288
Het weer is op zich aardig, maar ik ga het rondje toch uitstellen naar morgen. De bank ligt echt te lekker...
  maandag 16 april 2012 @ 21:02:50 #272
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110413357
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:48 schreef Ganzz het volgende:
Het weer is op zich aardig, maar ik ga het rondje toch uitstellen naar morgen. De bank ligt echt te lekker...
Dit... voornamelijk!
pi_110414241
Ik ga me morgen ook maar over mijn haat voor de wind zetten :+
het ziet er niet naar uit dat t deze week nog mooier word
  maandag 16 april 2012 @ 22:02:56 #274
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
  woensdag 18 april 2012 @ 19:51:37 #275
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110500042
Net wel 5km geskate, het begon te regenen, dus rap naar huis! En dus nu weer thuis, en buiten regent t. Ga maar een filmpje opzetten voor vanavond :(

Waar blijft de zon!
pi_110501748
Idd :(

ik hoop dat t morgenochtend nog even kan.
pi_110501970
Mijn vriendin had bijna mijn skeelers uitgeleend aan iemand :(,..

Mag ik der slaan nu :(?
  woensdag 18 april 2012 @ 20:30:11 #278
545 dop
:copyright: dop
pi_110502251
vandaag weer eens ouderwets op de rolschaatsen gereden, viel me erg mee, de slag zit er zo weer in.
ik weet niet wat ik leuker vind .skeeler of rollerskate.

rollerskate rijd vooral erg relaxed
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 18 april 2012 @ 20:51:51 #279
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110503524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Mijn vriendin had bijna mijn skeelers uitgeleend aan iemand :(,..

Mag ik der slaan nu :(?
Vooral HARD!
pi_110504084
Als je met een netjesinasappels slaat krijgt ze geen blauwe plekken (lees: geen bewijs ;))

aan t weerbericht te zien hou ik het morgen bij voetballen ;(
  woensdag 18 april 2012 @ 21:58:47 #281
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110508381
Ik hoop op goed weer vrijdag! Ik moet toch een keer wennen aan mijn nieuwe skates
pi_110508448
Kandij, broertje mag toch wel even je skeelers lenen morgen?
Ik: Pardon?
Zij: Ja, gewoon ff om uit te proberen als race-skeelers wat voor hem zijn.
Ik: Gaat hem niet worden, en ze passen hem toch niet zijn op maat gevormd.
Zij: Je kan toch ff in die van hem vormen.

Uhr,....

Ik ga op zoek naar een netje sinaasappels -O-
  woensdag 18 april 2012 @ 22:01:47 #283
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
  woensdag 18 april 2012 @ 22:06:27 #284
545 dop
:copyright: dop
pi_110508923
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Kandij, broertje mag toch wel even je skeelers lenen morgen?
Ik: Pardon?
Zij: Ja, gewoon ff om uit te proberen als race-skeelers wat voor hem zijn.
Ik: Gaat hem niet worden, en ze passen hem toch niet zijn op maat gevormd.
Zij: Je kan toch ff in die van hem vormen.

Uhr,....

Ik ga op zoek naar een netje sinaasappels -O-
ik zou er een netje skate wielen van maken lefst 105a
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 18 april 2012 @ 22:08:19 #285
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110509082
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Kandij, broertje mag toch wel even je skeelers lenen morgen?
Ik: Pardon?
Zij: Ja, gewoon ff om uit te proberen als race-skeelers wat voor hem zijn.
Ik: Gaat hem niet worden, en ze passen hem toch niet zijn op maat gevormd.
Zij: Je kan toch ff in die van hem vormen.

Uhr,....

Ik ga op zoek naar een netje sinaasappels -O-
_O-
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110509601
Sinds 2006 heb ik die schoenen :s), nimmer nooit dat ik wil veranderen. Ze zitten gewoon te perfect.

Ik twijfelde ook nog een 1,5 seconde hea :+, maar mijn liefde voor mijn schoenen overwon O+
pi_110537211
Sinaasappels zijn helemaal beurs hier :@ :@ :@

Prachtig weer mensen, vanavond lekker rijden!!! zonnet even een kort stukje gereden en even superdiep gaan zitten. Merk dat ik sinds ik heel goed op mijn techniek let ik veel minder last van mijn rug lijk te hebben :O.
pi_110540111
Huh mooi weer? Dan woon jij vast in het noorden?
pi_110540194
Ik zit in het noorden maar net onderweg naar huis (op de fietst) wel nat geregend.
pi_110540203
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:37 schreef hugsy33 het volgende:
Huh mooi weer? Dan woon jij vast in het noorden?
In het prachtige Emmen,..
pi_110540471
Ah dan bof je, t heeft hier (zh) met weer knetterhard geregend :+
pi_110540706
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef hugsy33 het volgende:
Ah dan bof je, t heeft hier (zh) met weer knetterhard geregend :+
Hier vanmorgen al :),.. Ik ga nu even een uurtje rijden kijken als ik 26km ga redden
  donderdag 19 april 2012 @ 17:52:03 #293
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_110540735
Ik zit in de bus van het zuiden naar het midden. Vlakbij Utrecht nu en de zon schijnt heerlijk! Maar de wolken voorspellen niet veel goeds, het wordt vanavond weer indoor sport...
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:11:19 #294
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110547850
Hier in limburg was het ook de hele dag mooi weer!
Alleen beetje veel wind.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110553067
Net weer 9km geskeelerd, maar t ging echt kut!

Was na 3km nog vermoeider dan normaal na 40 :{ Ben toch nog grieperiger dan ik dacht (hoop ik, 100mm kan toch niet zó veel zwaarder skeeleren? :@ )
pi_110559241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:19 schreef hugsy33 het volgende:
Net weer 9km geskeelerd, maar t ging echt kut!

Was na 3km nog vermoeider dan normaal na 40 :{ Ben toch nog grieperiger dan ik dacht (hoop ik, 100mm kan toch niet zó veel zwaarder skeeleren? :@ )
Mensen onderschatten griep of herstellen van griep altijd zo. Een griepje verslaan is vergelijkbaar met 1-2 dagen (soms langer) keihard sporten.

En dan gek vinden dat je de dag(en) erna nog niet optimaal presteert in je sport :+

Ik denk dat het je wielen zijn })

-Edit-
Hugsy een veel gemaakte fout die ik deed toen ik overstapte op 100mm was te lang doorrollen omdat het zoveel makkelijker was. Rollen is leuk maar zodra de slag af is is die af. Dan moet je gewoon direct over gaan in je nieuwe slag anders verlies gewoon momentum.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kandijfijn op 20-04-2012 16:00:41 ]
pi_110559996
Ja ik merkte dat ik eigenlijk automatisch mijn slagen al korter maakte. Ik had trouwens t gevoel dat ik minder lang/makkelijk doorrolde, voor mijn gevoel gaat dit stroever?

Ik denk idd dat je gelijk hebt, had eerst griep en daarna verkouden/hoesten/keelpijn, terwijl ik natuurlijk ook nog ziekte van lyme heb.

Had daarom expres al extra rust gehouden maar blijkbaar niet lang genoeg. Dus nu nog een paar daagjes luilakken zonder schuldgevoel _O-
pi_110560274
Kijk even naar de afstelling van je skeelers (nadat je fit bent), naar binnen draaien van de 'schaats'' ten opzichte van de schoen heeft bij mij enorm geholpen.

Sommige skeelers worden zelfs opgelevert met de schaats naar buiten gedraaid :'). Dat zou heel goed kunnen verklaren waarom jij ''stroef'' rijdt.

Maar ga eerst maar fit worden, dan is dat in ieder geval uitgesloten :)
pi_110560410
Ik heb alleen een lengtesleuf dus denk niet dat dat kan toch?
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:16:08 #300
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110575420
Heb je eigenlijk veel last van de ziekte van lyme? Vind het wel knap dat je zo veel/ver/hard kan skeeleren.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:17:05 #301
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110575468
En dicht :9
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')