abonnement Unibet Coolblue
pi_109921999
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ging 'm even installeren, maar bij nader inzien wacht ik toch maar even op een .deb :+
Ik ook :+
pi_109926806
quote:
15s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:29 schreef kucher het volgende:
Maar wat nu als je meerdere afbeeldingen tegelijk wil bewerken? Ik werk bijna nooit aan 1 enkele afbeelding :N
thumbnail tabs. Ik vond het eigenlijk wel makkelijk dat je meerdere images naast elkaar open kunt hebben.

  donderdag 5 april 2012 @ 03:39:17 #53
370539 kucher
is snucher
pi_109926827


Sta al een tijdje op #4
pi_109932774
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 03:39 schreef kucher het volgende:
[ afbeelding ]

Sta al een tijdje op #4
4$ dollar maar. o|O
pi_109957439
Is het mogelijk om binnen Linux een readonly snelkoppeling te maken?

Voorbeeld:
/data/images: bevat data/plaatjes
/data/test/images: dit moet een link zijn naar /data/images, echter als readonly, als in, lees rechten in /data/images hebben, maar niet kunnen verwijderen/wijzigen.

Iets zegt mij dat dit niet mogelijk is.
pi_109957623
Mijn SWAP is corrupt door een power cut

Kan het kwaad als ik die partitie met fdisk delete, en dan een nieuwe aanmaak met de ruimte die vrij is?

Of gaat dit problemen opleveren

de SWAP zit op dezelfde fysieke hdd als mijn system partitie
pi_109957708
quote:
4s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:22 schreef gogosweden het volgende:
Mijn SWAP is corrupt door een power cut

Kan het kwaad als ik die partitie met fdisk delete, en dan een nieuwe aanmaak met de ruimte die vrij is?

Of gaat dit problemen opleveren

de SWAP zit op dezelfde fysieke hdd als mijn system partitie
Nee hoor dat kan prima.
swapoff, dan met fdisk aan de gang, en dan swapon.

Formatteren als een swap partitie (type 82) is al voldoende denk ik.
pi_109957885
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nee hoor dat kan prima.
swapoff, dan met fdisk aan de gang, en dan swapon.

Formatteren als een swap partitie (type 82) is al voldoende denk ik.
dat laatste werkte niet, iets met dat hij kleiner dan 40kbit is. Maar dat komt dus omdat hij corrupt is denk ik, want als ik fdisk + p doe staat hij wel goed in de lijst
pi_109958125
Dan zou ik m gewoon inderdaad met fdisk weggoien en op exact dezelfde cylinders weer aanmaken.

Of met mkswap
http://linux.about.com/library/cmd/blcmdl8_mkswap.htm

Heb je geen grafische disk partition manager voor een beter overzicht?
pi_109959065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan zou ik m gewoon inderdaad met fdisk weggoien en op exact dezelfde cylinders weer aanmaken.

Of met mkswap
http://linux.about.com/library/cmd/blcmdl8_mkswap.htm

Heb je geen grafische disk partition manager voor een beter overzicht?
ik zit op een CLI linux 2.7 custom build. Maar wel met alle essentiele stuff.

Dus met die fdisk delete ik hem, maak een nieuwe aan van de lege sectors, en maak er een swap van met mkswap?

even kijken :D
pi_109962165
ok, het werkte

nu ben ik er ook achter gekomen dat ik bij het installeren van mijn OS iets gruwelijk verkeerd heb gedaan

op een schijf van 60GB heb ik de main partitie 20 GB gemaakt, en de swap 6GB de rest was "niet beschikbaar"

nu heb ik met mijn swap zitten kloten is dat ding 34GB en mijn main OS partitie dus maar 20 :')

Kan linux ook met meerdere data partities werken? bijvoorbeeld dat ik nu een backup partitie maak waar automatisch een backup van mijn minecraftbackups worden gemaakt?
pi_109962811
jazeker dat kan.
Een backup partitie mount je dan met een middels een entry in /etc/fstab
Bij het booten wordt 'ie dan automatisch gemount, met het handje kan het via
iets als
mount /dev/sda<nummer> /mountdir
pi_109963496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:50 schreef gebrokenglas het volgende:
jazeker dat kan.
Een backup partitie mount je dan met een middels een entry in /etc/fstab
Bij het booten wordt 'ie dan automatisch gemount, met het handje kan het via
iets als
mount /dev/sda<nummer> /mountdir
kijk eens aan :D

en hier kan ik ook via FTP bij?

Is het niet mogelijk om mijn sda1 (met het os) te vergroten? :@
pi_109964128
quote:
4s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:03 schreef gogosweden het volgende:

[..]

kijk eens aan :D

en hier kan ik ook via FTP bij?

Is het niet mogelijk om mijn sda1 (met het os) te vergroten? :@
Dat kan natuurlijk. Zoek maar naar goede ftp servers ;)

Partities vergroten en verkleinen kun je het best via een live cd doen van Gparted of Ubuntu met Gparted er op. Zorg er voor dat je je harde schijf dan niet mount.
pi_109964292
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Zoek maar naar goede ftp servers ;)

Partities vergroten en verkleinen kun je het best via een live cd doen van Gparted of Ubuntu met Gparted er op. Zorg er voor dat je je harde schijf dan niet mount.
toch maar eens naar kijken dan. zou zonde zijn als ik die shizzle niet gebruik :o
  donderdag 5 april 2012 @ 23:24:58 #66
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_109964490
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:20 schreef xaban06 het volgende:
Is het mogelijk om binnen Linux een readonly snelkoppeling te maken?

Voorbeeld:
/data/images: bevat data/plaatjes
/data/test/images: dit moet een link zijn naar /data/images, echter als readonly, als in, lees rechten in /data/images hebben, maar niet kunnen verwijderen/wijzigen.

Iets zegt mij dat dit niet mogelijk is.
Dat kan niet. Denk maar eens andersom: je maakt een read-write link naar een bestand dat feitelijk read-only is. Als je dat bestand edit, en opslaat, wordt dat bestand echt niet opeens overschreven. Daarom neemt de link dus de permissies aan van het bestand waarnaar verwezen wordt.

Kopietje van de bestanden in kwestie is geen optie?
pi_109975167
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Potverdomme,kan wel geluid horen met VLC maar,er komt geen beeld bij afspelen!En het zijn HD MKV bestanden,bij andere spelers is het juist andersom of soms niet/wel. _O-

* Blue_Panther_Ninja moet KDE herinstalleren,maar het lukt niet om het te verwijderen
pi_109980849
quote:
* Blue_Panther_Ninja moet KDE herinstalleren,maar het lukt niet om het te verwijderen
Welke package manager gebruik je? Wel handig om te weten.

Iig, gewoon alle packages eraf gooien, en dan opnieuw. Met binaries moet dat redelijk snel gaan, plus geen gezeik met dependencies. Of gewoon het hele OS opnieuw erop, indien je /home op een aparte partitie staat.
pi_109980946
quote:
Kan linux ook met meerdere data partities werken? bijvoorbeeld dat ik nu een backup partitie maak waar automatisch een backup van mijn minecraftbackups worden gemaakt?
Of kijk naar ZFS en snapshots. Dunno in hoeverre het werkt op Linux, maar hier op FreeBSD (desktop) werkt het heel goed.
pi_109987039
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:48 schreef NightH4wk het volgende:
Of kijk naar ZFS en snapshots. Dunno in hoeverre het werkt op Linux, maar hier op FreeBSD (desktop) werkt het heel goed.
ZFS op linux is nog niet echt productie klaar. Er is een FUSE implementatie, dus niet erg efficient, en de native implementatie is nog in een alpha fase (de laatste keer dat ik keek).
pi_109989722
SMplayer 0.8 kwam 4 dagen geleden uit,en wat zie ik op website van SMplayer??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga het pas morgen doen,niet nu!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 06-04-2012 17:55:01 ]
pi_109993325
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:13 schreef devzero het volgende:

[..]

ZFS op linux is nog niet echt productie klaar. Er is een FUSE implementatie, dus niet erg efficient, en de native implementatie is nog in een alpha fase (de laatste keer dat ik keek).
Helaas is dit correct, heb het ook al eens bekeken maar ZFS werkt alleen op Unix distro's tot zover begreep ik.
pi_109993636
Load van 4 op een 1.3GHz dual-core (Chromium compileren, wat Flash en R), en alles werkt gewoon smooth. Youtube schokt totaal niet, instant switchen tussen applications, zonder acceleratie van de videokaart, etc. :7
pi_109994488
quote:
ZFS op linux is nog niet echt productie klaar. Er is een FUSE implementatie, dus niet erg efficient, en de native implementatie is nog in een alpha fase (de laatste keer dat ik keek).
Hopelijk komt er nog een code dump van ZFSv30 of 31. Native encryption klinkt wel aardig, moet nu nog via GELI.
pi_109994925
watdafuck, ben bezig met eigen TLS/ RSA certificaten aanmaken en implementeren in LDAP
Had een ca.crt gemaakt voor LDAP. Ik importeer een .ldif file die de verwijzingen naar deze maar ook 2 andere crt / key files maakt en bam: Een of andere app knalt erover heen (SELinux) die aangeeft:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SELinux is preventing slapd (slapd_t) "write" to <Unknown> (etc_t). The SELinux type etc_t, is a 
generic type for all files in the directory and very few processes (SELinux Domains) are allowed
 to write to this SELinux type. 

This type of denial usual indicates a mislabeled file. By default a file created in a
 directory has the gets the context of the parent directory, but SELinux policy has rules about the
 creation of directories, that say if a process running in one SELinux Domain (D1) creates a file 
in a directory with a particular SELinux File Context (F1) the file gets a different File Context 
(F2). 

The policy usually allows the SELinux Domain (D1) the ability to write, unlink, and append on 
(F2). But if for some reason a file (<Unknown>) was created with the wrong context, this domain 
will be denied. The usual solution to this problem is to reset the file context on the target file, 

restorecon -v '<Unknown>'. If the file context does not change from etc_t, then this is probably a
 bug in policy. Please file a bug report against the selinux-policy package. If it does change, you 
can try your application again to see if it works. The file context could have been mislabeled by 
editing the file or moving the file from a different directory, if the file keeps getting mislabeled, 
check the init scripts to see if they are doing something to mislabel the file. 

En ineens is mijn ca.crt verdwenen. Maar de verwijzing in LDAP staat er wel in:

1
2
3
4
5
6
olcTLSCRLCheck: none
olcTLSVerifyClient: never
olcTLSCACertificateFile: /etc/openldap/ca.crt
olcTLSCertificateFile: /etc/openldap/ldap1.crt
olcTLSCertificateKeyFile: /etc/openldap/ldap1.key
olcAttributeTypes: ( OLcfgGlAt:68 NAME 'olcTLSCACertificateFile' SYNTAX 1.3.6.

Heb maar een nieuwe ca.crt gemaakt, maar heb sterk mijn twijfels of dat gaat werken.

- heb in de cnf file de TLS certificaten aan gezet, service herstart: Alles werkt. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2012 20:07:00 (edit... vaag) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')