Op zaterdag 12 mei 2012 12:05 schreef AmaninFull het volgende:Het is heel simpel. Op dit moment moet het systeem de spelers dienen, niet andersom. Je begint dus met wie er absoluut in moeten staan: Van Persie, Huntelaar, Sneijder en Robben. Dan bouw je er een elftal omheen. Huntelaar moet in de punt, als je dat niet begrijpt, moet je maar gaan korfballen. Van Persie moet als een nummer 10 net achter Klaas fungeren, daar zal hij oom excelleren. Sneijder moet dan maar naast de controleur gaan spelen- dat kan hij prima, je zag ook op het WK dat hij zijn lange steekpasses en 'bananenballen' vaak gaf terwijl hij zelfs nog achter! de middellijn stond, als controleur heb ik het liefst Van Bommel of De Jong, misschien liever De Jong die oogt nl. nog wat fitter. Linksbuiten - het liefst Robben- ik heb toch liever een buitenspeler op z'n goede been- dan kan hij Huntelaar en RVP goed bedienen, en rechts Afellay, toch de beste optie, Narsingh zou ik hier dan als eerste back-up zetten.
Als linksback wil ik dan of Buttner, die het prima gedaan heeft dit seizoen- er zit snelheid in, felheid, techniek, en schotkracht (kijk z'n penalties); of Emanuelson- maar die moet dan wel goed meeverdedigen.
Centraal in de verdediging is het zonneklaar dat Mathijssen over the hill is, hij staat niet eens in de basis bij Malaga, dus dan heb ik liever een Stefan de Vrij of een Van Rhijn daar, naast uiteraard Heitinga, een degelijke centrale verdediger.
Rechtsback dan maar Van der Wiel, ben eigenlijk geen fan van deze man, speelt bij Ajax vaak dramatisch en zonder puf, maar bij Oranje doet ie het wel goed, back-up is van Rhijn.
Dan in de goal, wie heeft er het best gekeept dit seizoen, wie is DE keeper in vorm? Juist dat is Krul of Vorm, Stekie heeft een rotseizoen achter de rug en mist zelfvertrouwen.
Laatste noot: Het is een schande dat Ricky van Wolfswinkel niet is meegenomen.
Eindopstelling:
Huntelaar (Spits)
Van Persie (nr. 10)
Robben (Linksbuiten) Afellay (rechtsbuit)
Sneijder (LVM)
De Jong (RVM)
Buttner/Emanulson (LB) De Vrij Heitinga Van der Wiel/Van Rhijn(RB)
Krul (Keeper)
Hiermee wordt je Europees kampioen