abonnement Unibet Coolblue
pi_109765307
De titel spreekt voor zich. In het kader van Ancient Aliens een zeer interessant filmpje van nieuwe vondsten die behoorlijk duidelijk zijn.
Ik heb geen idee over de echtheid anders dat de Mexicanen (de overheid zelfs. Wat ik me daarbij moet voorstellen weet ik niet) er binnenkort een docu over maken (zegt wellicht iets over de echtheid) en dat Nassim Haramein erbij betrokken is, iemand die zichzelf erg controversieel maakt met zijn voorgaande ideeën.

Mochten de artifacten echt zijn, waar ik nu in grote mate wel vanuit ga, dan is het wel een behoorlijk bewijs voor de theorie ancient aliens.
Maar goed, kijk zelf maar. Ik laat het welles en nietus aan jullie over.


















Laatste post:

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Ervan uitgaand dat:
1)Ze dezelfde ontwikkeling hadden qua soort technologie, wellicht zijn er anderen, zoals biomachines oid.
2)Dat ze zich tot een soortgelijk niveau hebben ontwikkeld. Wellicht hebben ze nooit ruimtevaart bereikt, of zelfs het wiel.


[ Bericht 21% gewijzigd door Gray op 02-04-2012 00:51:49 ]
pi_109765409
Misschien kunnen we het topic beter vernoemen naar ancient humans, of ancient civilizations. Of juist Hidden Civilizations. :)
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 15:29:45 #3
249559 crew  Lavenderr
pi_109765482
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:27 schreef Gray het volgende:
Misschien kunnen we het topic beter vernoemen naar ancient humans, of ancient civilizations. Of juist Hidden Civilizations. :)
Hidden Civilizations, mooie titel ^O^
pi_109765620
Forgotten Civilizations :P
pi_109765627
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hidden Civilizations, mooie titel ^O^
Eensch!
Of dit ervoor: Forgotten
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 1 april 2012 @ 15:40:40 #6
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_109765926
ancient aliens
pi_109766444
Later, later. Moet ik eerst weer wat onderzoek voor doen, plus dat ik dit weekend al een ander uitgebreid topic heb aangemaakt. :%

Nu eerst even zien hoe E_C op de knieen gaat voor mij fantastische debatteerskills! 8-)
pi_109767374
Een deel 2!
We hebben een vervolgtopic in dit subforum. Ik ben ontroerd. O+

Waarom een Engelse titel? 'Vergeten beschavingen' klinkt toch ook leuk?
  zondag 1 april 2012 @ 16:40:41 #9
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_109768762
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een soort die dezelfde ontwikkeling als de mensheid doormaakte zou zich over de hele planeet hebben verspreid en vele sporen hebben achtergelaten.
Gebouwen, kerncentrales, infrastructuur, vele fossielen, mijnschachten .. Vlag op de maan, whatever.
...als ze daar de tijd/kans voor kregen. Zelf denk ik overigens dat als een soort eenmaal dat niveau bereikt ze ook niet meer zo maar uitsterven. Hooguit door eigen toedoen, of een globale catastrofe waar alles groter dan een bacterie het loodje door legt.

Zo ver ontwikkeld als de mens is er dus nog nooit iets geweest.

Primitieve beschavingen daarentegen kunnen er makkelijk zijn geweest. Echter zijn die sporen na zoveel jaar weg. Stel dat er 150 miljoen jaar geleden een intelligente soort was, alles wat je daar van terug vind zijn onder de juiste omstandigheden versteende restanten.

Bovendien zijn er meerdere 'mensachtigen' geweest. Het is niet zo dat slechts één evolutionaire lijn tot de moderne mens heeft geleid. De rest heeft het echter niet gehaald. Het is een beetje gissen waarom, maar één ding is duidelijk, de moderne mens houdt niet van "concurrentie".

De kans dat 2 hoogontwikkelde soorten op één planeet leven (zonder elkaar uit te roeien) is niet zo groot... denk ik.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_109769074
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:40 schreef R0N1N het volgende:

[..]

...als ze daar de tijd/kans voor kregen. Zelf denk ik overigens dat als een soort eenmaal dat niveau bereikt ze ook niet meer zo maar uitsterven. Hooguit door eigen toedoen, of een globale catastrofe waar alles groter dan een bacterie het loodje door legt.

Zo ver ontwikkeld als de mens is er dus nog nooit iets geweest.

Primitieve beschavingen daarentegen kunnen er makkelijk zijn geweest. Echter zijn die sporen na zoveel jaar weg. Stel dat er 150 miljoen jaar geleden een intelligente soort was, alles wat je daar van terug vind zijn onder de juiste omstandigheden versteende restanten.

Bovendien zijn er meerdere 'mensachtigen' geweest. Het is niet zo dat slechts één evolutionaire lijn tot de moderne mens heeft geleid. De rest heeft het echter niet gehaald. Het is een beetje gissen waarom, maar één ding is duidelijk, de moderne mens houdt niet van "concurrentie".

De kans dat 2 hoogontwikkelde soorten op één planeet leven (zonder elkaar uit te roeien) is niet zo groot... denk ik.
Maar zou het waarschijnlijk zijn dat een primitieve beschaving met zo'n geweldige intelligentie het niet haalt?
Als er 150 miljoen jaar geleden een beschaving was die vergelijkbaar was met de onze, dan zouden ze het aangezicht van de aarde hebben veranderd, mi. We zouden daar nog steeds iets van terug moeten vinden in de aarde, denk ik.
Tenzij ze maar kortstondig bestaan hebben, maar dan is intelligentie niet zo'n goede voorwaarde om te kunnen overleven. Zeker niet in vergelijking met de sauriërs, die tientallen miljoenen jaren de aarde hebben gedomineerd.
  zondag 1 april 2012 @ 17:46:55 #11
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_109771256
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar zou het waarschijnlijk zijn dat een primitieve beschaving met zo'n geweldige intelligentie het niet haalt?
Ja. Intelligentie biedt geen bescherming tegen slagtanden, ziektes, ijstijden enz.

Zonder het lichaam om die intelligentie te gebruiken om je omgeving aan te passen, of om b.v. wapens en schilden te maken, heb je er niet zo heel veel voordeel bij tegenover andere, fysiek beter uitgeruste, roofdieren.

quote:
Als er 150 miljoen jaar geleden een beschaving was die vergelijkbaar was met de onze, dan zouden ze het aangezicht van de aarde hebben veranderd, mi. We zouden daar nog steeds iets van terug moeten vinden in de aarde, denk ik.
Mja, maar zoals ik al zei, een soort die zich net als ons over de hele aarde verspreidt sterft niet zo maar meer uit. Daarmee zijn we vrijwel zeker de eerste.

quote:
Tenzij ze maar kortstondig bestaan hebben, maar dan is intelligentie niet zo'n goede voorwaarde om te kunnen overleven. Zeker niet in vergelijking met de sauriërs, die tientallen miljoenen jaren de aarde hebben gedomineerd.
Wie zegt dat intelligentie een manier of voorwaarde is om te overleven ?
Voor ons, met ons fragiele lichaam, is het dat wel een beetje uiteraard.

Kortstondig en relatief lokaal is de enige mogelijkheid.

Persoonlijk denk ik dat het met de 'beschaving' net zo is gegaan. Terwijl er ergens al "stammen" vuur, hutten en bootjes maakten leefde andere "stammen" nog zonder dat alles. (zie hiervoor b.v. de film: Quest for Fire)

Dat zou b.v. ook "Atlantis" kunnen zijn / verklaren. Een volk wat als eerste beschaving ontwikkelde, maar slechts op een relatief klein gebied, welke door een ramp werd weggevaagd.

Kan best dat zoiets al heel vaak is gebeurd, alvorens "wij" echt doorbraken.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 18:00:49 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_109771707
Even niet over Mexico, maar over de Inca's. Ook een oude beschaving toch. Dat waren geweldige bouwmeesters.

'De Inca’s waren uitstekende bouwmeesters die grote granieten blokken zo precies konden uithakken dat deze ‘in elkaar sloten’. Ze hoefden daarom geen mortel te gebruiken.

Archeologen vonden een steen met wel 12 vlakken die toch perfect in de muur paste. En de muren bleven overeind tijdens aardbevingen: de stenen ‘dansten’ rond en kwamen weer terug in hun normale positie wanneer de beving voorbij was. De Inca’s leerden veel van vroegere culturen uit het gebied, en namen het een en ander aan bouwtechnieken over van de volkeren die ze hadden onderworpen.

Elitebouwmeesters ontwierpen bouwwerken en steden terwijl arbeiders graniet uithakten in grote steengroeven, die meestal dicht bij de bouwplaats lagen. De Inca’s kenden het wiel niet en maakten gebruik van spierkracht en boomstammen om de blokken naar de bouwplaats te vervoeren.'

En een linkje met foto erbij:
http://historianet.nl/bou(...)-muren-zonder-mortel



edit: op verzoek plaatje bijgevoegd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 01-04-2012 18:09:24 ]
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 18:38:45 #13
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109773030
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
Even niet over Mexico, maar over de Inca's. Ook een oude beschaving toch. Dat waren geweldige bouwmeesters.

'De Inca’s waren uitstekende bouwmeesters die grote granieten blokken zo precies konden uithakken dat deze ‘in elkaar sloten’. Ze hoefden daarom geen mortel te gebruiken.

Archeologen vonden een steen met wel 12 vlakken die toch perfect in de muur paste. En de muren bleven overeind tijdens aardbevingen: de stenen ‘dansten’ rond en kwamen weer terug in hun normale positie wanneer de beving voorbij was. De Inca’s leerden veel van vroegere culturen uit het gebied, en namen het een en ander aan bouwtechnieken over van de volkeren die ze hadden onderworpen.

Elitebouwmeesters ontwierpen bouwwerken en steden terwijl arbeiders graniet uithakten in grote steengroeven, die meestal dicht bij de bouwplaats lagen. De Inca’s kenden het wiel niet en maakten gebruik van spierkracht en boomstammen om de blokken naar de bouwplaats te vervoeren.'

En een linkje met foto erbij:
http://historianet.nl/bou(...)-muren-zonder-mortel
[ afbeelding ]

edit: op verzoek plaatje bijgevoegd.
Ik moet nog maar bezien of het door Inca's is gebouwd.
Deze techniek in onverklaarbaar. Het lijkt wel of de stenen in weke/zachte toestand in een mal zijn geplaatst. Het is heel moeilijk de exacte techniek te achterhalen aangezien sommige stenen met meerdere hoeken als reden zo geplaatst zijn omdat de steen eronder die hoeken had of juist andersom:





In Puma Punku gaat het nog verder. Daar liggen stenen met nog raadselachtiger vormen, en zelf inkepingen/boorgaten die onmogelijk door de mens uit die tijd gemaakt konden zijn met de gereedschappen die ze toen bezaten:



Hier is precisie gereedschap gebruikt wat naar mijn idee computergestuurd was.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109773061
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een deel 2!
We hebben een vervolgtopic in dit subforum. Ik ben ontroerd. O+
Moest het wel handmatig doen, de teller ging niet vanzelf lopen. :')

quote:
Waarom een Engelse titel? 'Vergeten beschavingen' klinkt toch ook leuk?
Engels is cool, man!
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 18:45:28 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_109773273
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik moet nog maar bezien of het door Inca's is gebouwd.
Deze techniek in onverklaarbaar. Het lijkt wel of de stenen in weke/zachte toestand in een mal zijn geplaatst. Het is heel moeilijk de exacte techniek te achterhalen aangezien sommige stenen met meerdere hoeken als reden zo geplaatst zijn omdat de steen eronder die hoeken had of juist andersom:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In Puma Punku gaat het nog verder. Daar liggen stenen met nog raadselachtiger vormen, en zelf inkepingen/boorgaten die onmogelijk door de mens uit die tijd gemaakt konden zijn met de gereedschappen die ze toen bezaten:

[ afbeelding ]

Hier is precisie gereedschap gebruikt wat naar mijn idee computergestuurd was.
Die tweede foto, die steen die om een hoekje gaat :o hoe kan het he?
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 18:47:16 #16
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109773338
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die tweede foto, die steen die om een hoekje gaat :o hoe kan het he?
Vermoed dat hier een intelligentie aan het knutselen is geweest met een voorsprong van pak-em-beet duizend tot miljoen jaar.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 18:53:41 #17
249559 crew  Lavenderr
pi_109773573
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vermoed dat hier een intelligentie aan het knutselen is geweest met een voorsprong van pak-em-beet duizend tot miljoen jaar.
Dat lijkt er zeker op ja.
Die laatste foto van jou kon wel in pak em beet 2007 gemaakt zijn. Ziet er helemaal niet oud uit.
pi_109773863
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik moet nog maar bezien of het door Inca's is gebouwd.
Deze techniek in onverklaarbaar. Het lijkt wel of de stenen in weke/zachte toestand in een mal zijn geplaatst. Het is heel moeilijk de exacte techniek te achterhalen aangezien sommige stenen met meerdere hoeken als reden zo geplaatst zijn omdat de steen eronder die hoeken had of juist andersom:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In Puma Punku gaat het nog verder. Daar liggen stenen met nog raadselachtiger vormen, en zelf inkepingen/boorgaten die onmogelijk door de mens uit die tijd gemaakt konden zijn met de gereedschappen die ze toen bezaten:

[ afbeelding ]

Hier is precisie gereedschap gebruikt wat naar mijn idee computergestuurd was.
Op UFOtv heb ik wel eens een documentaire gezien over het vergelijken van bouwstenen van piramides met harde metalen en steen dat nu in de bouw gebruikt wordt. Tegenwoordig maken we vrij exacte uitsneden, tot op de micrometer exact, met freesmachines. Deze laten altijd sporen na op het materiaal, daar ontkom je niet aan. Bleek dat het gesteente in Egypte ook dit soort sporen vertoonde. :o

Zelfde voor Puma Punku; ook daar zaten freessporen op, wat voor een deel de precisie van het werk verklaart.

Mallen zouden inderdaad een andere mogelijkheid zijn, maar hoe doe je dat met gesteente?


quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
Even niet over Mexico, maar over de Inca's. Ook een oude beschaving toch. Dat waren geweldige bouwmeesters.

'De Inca’s waren uitstekende bouwmeesters die grote granieten blokken zo precies konden uithakken dat deze ‘in elkaar sloten’. Ze hoefden daarom geen mortel te gebruiken.

Archeologen vonden een steen met wel 12 vlakken die toch perfect in de muur paste. En de muren bleven overeind tijdens aardbevingen: de stenen ‘dansten’ rond en kwamen weer terug in hun normale positie wanneer de beving voorbij was. De Inca’s leerden veel van vroegere culturen uit het gebied, en namen het een en ander aan bouwtechnieken over van de volkeren die ze hadden onderworpen.

Elitebouwmeesters ontwierpen bouwwerken en steden terwijl arbeiders graniet uithakten in grote steengroeven, die meestal dicht bij de bouwplaats lagen. De Inca’s kenden het wiel niet en maakten gebruik van spierkracht en boomstammen om de blokken naar de bouwplaats te vervoeren.'

En een linkje met foto erbij:
http://historianet.nl/bou(...)-muren-zonder-mortel
[ afbeelding ]


edit: op verzoek plaatje bijgevoegd.
Ik heb m'n twijfels bij dat ze het wiel niet zouden kennen. Het kan zijn omdat het niet in m'n referentiekader past, maar ik heb gewoon het gevoel dat dat niet klopt. :N

Dat van die dansende stenen is wel echt briljant! :D
pi_109775613
Hier een linkje naar een interessante lezing "High tech in de oudheid" aan de TU in Delft. Duurt een uur en drie kwartier, maar is de moeite wel waard.

http://collegerama.tudelf(...)415bbe77e5692d0b872e

quote:
Zagen, boren, draaien, frezen, smelten, gieten en pleisteren
Dr. Bert Thurlings heeft daarover onlangs (18 februari 2009) op de TU Delft een interessante lezing gegeven. Onder de titel ‘High Tech in de Oudheid’, laat hij de bijzondere technieken die de ouden massaal toepasten zien. Zoals het zagen, boren, draaien, frezen, smelten, gieten en pleisteren in en met de hardste steensoorten zoals graniet, basalt, dioriet, enz.

Tijdens zijn lezing haalt hij oude vondsten aan gevonden in landen zoals Malta, Griekenland, Egypte, Peru en Bolivia. En geloof me, je staat verstelt van wat men daar aan technische bewerkingsstaaltjes in en aan steen deed en je mag je tevens afvragen of men in al die plaatsen op aarde dezelfde kennis bezat, want de gebruikte technieken lijken vaak exact op elkaar.
Ik geef wat voorbeelden uit de lezing van Bert Thurlings, maar hij geeft er zelf nog veel meer:

Tarxien, Malta



Kuip gemaakt uit 1 stuk hardgesteente, uitgehakt? De dikte van de wand is ongeveer 1 cm.

Mycene, Griekenland



Een blok steen doormidden gesneden, gezaagd? Tevens volkomen glad gepolijst.

http://www.ancientmysteri(...)0mycene/MYSTERY.html

Gizeh, Egypte


Zaagsneden in een blok basaltsteen recht voor de piramides.

Tiahuanacu, Bolivia


Freeswerk in stenen met meterslange afmetingen of zijn het gietstukken?

http://www.ancientmysteri(...)20punke/MYSTERY.html
  zondag 1 april 2012 @ 22:11:09 #20
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_109783777
uit alles blijkt dat ze " powertools" hadden.. toch zouden ze volgens de archeologen dat met de hand doen..... yeahh right
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 22:28:17 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_109784761
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Op UFOtv heb ik wel eens een documentaire gezien over het vergelijken van bouwstenen van piramides met harde metalen en steen dat nu in de bouw gebruikt wordt. Tegenwoordig maken we vrij exacte uitsneden, tot op de micrometer exact, met freesmachines. Deze laten altijd sporen na op het materiaal, daar ontkom je niet aan. Bleek dat het gesteente in Egypte ook dit soort sporen vertoonde. :o

Zelfde voor Puma Punku; ook daar zaten freessporen op, wat voor een deel de precisie van het werk verklaart.

Mallen zouden inderdaad een andere mogelijkheid zijn, maar hoe doe je dat met gesteente?

[..]

Ik heb m'n twijfels bij dat ze het wiel niet zouden kennen. Het kan zijn omdat het niet in m'n referentiekader past, maar ik heb gewoon het gevoel dat dat niet klopt. :N

Dat van die dansende stenen is wel echt briljant! :D
Dat vind ik ook zo geweldig! ;)
  zondag 1 april 2012 @ 22:28:49 #22
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_109784793
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:11 schreef huupia het volgende:
uit alles blijkt dat ze " powertools" hadden.. toch zouden ze volgens de archeologen dat met de hand doen..... yeahh right
Idd :D
Met koper, graniet zagen ed. _O-
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_109790434
Gray, je vergeet de meest interessante artefacten in de OP te zetten!















"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109790729
Cool..

ff een noob vraagje... Zie ik op deze afbeelding nou Saturnus?



Van Wiki:
quote:
Saturnus is met het blote oog zichtbaar als een heldere heldergele "ster" die niet flikkert. De ringen zijn niet met het blote oog te zien, met een verrekijker is wel te zien dat Saturnus niet cirkelvormig is. Een kleine telescoop laat de ringen al goed zien.
Hoe wist men dat Saturnus een ring heeft?
pi_109790916
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 00:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Gray, je vergeet de meest interessante artefacten in de OP te zetten!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:o!

Had de OP vrijwel direct overgenomen, met aanvulling van de laatste post. :@
Maar heb het er al bijgezet. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')