abonnement Unibet Coolblue
pi_5148187
Hey Fokkers,

het is misschien vrij kinderachtig , maar ik wil al een heeeele tijd een cavia.. Lijken me zulke lieve beesies! Zit er ook serieus over te denken om er na de vakantie eentje te kopen...(als ik mn ouders kan overtuigen )
maargoed, wat ik aan jullie wou vragen, wie heeft er zo'n beestje?? en ist wat of niet?? Op dit moment heb ik alleen een hamster en die is vrij saai aant worden .. Kan ie ook niets aan doen, hij is 6=hoogbejaard voor een hamster.

Maargoed ,hebben jullie nog ervaringen, iemand die zegt van "dat moet je echt niet doen want..", of juist wel??

Ik wil jullie ervaringen allemaal horen

Pittige tijden!
pi_5148202
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
  donderdag 25 juli 2002 @ 18:09:09 #3
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_5148235
Cavias zijn in ieder geval minder saai als Hamsters, want Cavia's leven ook overdag en Hamsters niet, want die slapen de hele dag, en maken pas herrie als jij wil gaan slapen.
En nog een voordeel van een Cavia is, dat je niet heel voorzichtig dat beest hoeft beet te pakken zonder dat je ze ingewanden fijnduwt.
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
pi_5148336
Cavia's rulen. Echt die beesten zijn zo liev als het maar zijn kan, oke ben wel is gebeten maar dat kwam omdat of het een agresieve was of dat ie uit angst beet (kwam van andere baas vandaan die hem niet verzorgde, nu nog wel schitig maar bijten doet ie niet meer.) En nee je bent niet kinderachtig.
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  donderdag 25 juli 2002 @ 18:23:37 #5
9325 KOE
Eat my pig!
pi_5148362
Dat moet je echt niet doen want ze piepen de hele nacht door! En niet zo zacht ook..
Maar ik nuek niet!
  donderdag 25 juli 2002 @ 18:29:01 #6
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5148421
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 18:23 schreef KOE het volgende:
Dat moet je echt niet doen want ze piepen de hele nacht door! En niet zo zacht ook..
Nou, die van mij piept niet snachts of heel zacht gewoon...nooit last van verder. Ik ben echt heel blij met mijn cavia, hij is echt hartstikke lief en ze doen af en toe best vreemd. Is wel kewl..haha
Gewoon doen, je hebt er echt veel plezier van hoor...
To infinity…and beyond!
pi_5148474
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 18:23 schreef KOE het volgende:
Dat moet je echt niet doen want ze piepen de hele nacht door! En niet zo zacht ook..
Geef je ze dan wel eten???, mijnes piept ook wel is een keer 's nachts maar dan ben ik vergeten hem eten te geven.
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  donderdag 25 juli 2002 @ 18:37:21 #8
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_5148483
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 18:21 schreef Ajaxno1 het volgende:
Cavia's rulen. Echt die beesten zijn zo liev als het maar zijn kan, oke ben wel is gebeten maar dat kwam omdat of het een agresieve was of dat ie uit angst beet (kwam van andere baas vandaan die hem niet verzorgde, nu nog wel schitig maar bijten doet ie niet meer.) En nee je bent niet kinderachtig.
Ik ben ook weleens gebeten door een Cavia, maar dat kwam omdat ik eerst met me handen in de sla had gezeten, dus mijn handen zagen ze als sla geloof ik
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
  donderdag 25 juli 2002 @ 18:48:45 #9
11066 punksquad
-------------
pi_5148578
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 18:35 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Geef je ze dan wel eten???, mijnes piept ook wel is een keer 's nachts maar dan ben ik vergeten hem eten te geven.


tuurlijk niet moeten die beesten eten?
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_5148605
Ik zou voor een chinchilla gaan, die zijn ultra l33t.

(soort kruising tussen een konijn een cavia en een eekhoorn)

pi_5148634
Je kan ook zelf een cavia breien van de overgebleven wol van je oma ofzo...

Ikzelf heb laatst een fiets gebreid van overgebleven staalwol...

Genoeg gekheid : als jij zo'n beestje graag wilt hebben moet je 'm gewoon nemen, je zult er veel plezier aan beleven denk ik...

B Red Ten
  donderdag 25 juli 2002 @ 18:59:53 #12
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5148687
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 18:52 schreef tec het volgende:
Ik zou voor een chinchilla gaan, die zijn ultra l33t.

(soort kruising tussen een konijn een cavia en een eekhoorn)


Ja joh, zeg er dan wel meteen bij wat voor kooi zo'n beest nodig heeft en dat die dus echt onwijs duur zijn...en die hebben ook echt heel veel aandacht nodig. En daarnaast, het ging hier over cavia's, niet over chinchilla's

btw, kooi voor chinchilla:
kost dus 142 euro

quote:
Een aanbevolen hoogte van zo'n kooi is 120 cm. Voor breedte en diepte kun je zelf iets invullen, ik heb zelf kooien van 1 meter tot 120 cm hoog, met als breedte 60 tot 100 cm en als diepte 50 tot 70 cm. Deze ruimte moet in elk geval niet kleiner zijn
To infinity…and beyond!
  vrijdag 26 juli 2002 @ 01:35:57 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5153348
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 18:52 schreef tec het volgende:
Ik zou voor een chinchilla gaan, die zijn ultra l33t.

(soort kruising tussen een konijn een cavia en een eekhoorn)


...en nachtdieren...

Cavia's zijn hartstikke lieve en sociale diertjes, die met de juiste verzorging een ontzettend gezellige aanwinst zijn.

Op dit moment zitten zelfs de asiels vol met die diertjes, dus als je er één wilt (maar doe liever twee, want het zijn sociale diertjes die snel eenzaam zijn) zou ik het daar proberen. Bezorg je een paar arme diertjes nog een leuk vervolg.

Zorg voor een fatsoenlijke kooi, geef ze elke dag aandacht, koop een boekje over cavia's, geef ze elke dag een vitamine C-tabletje EN speciaal met vitamine C verrijkt caviavoer en het moet goed gaan.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 01:54:37 #14
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_5153495
Om je maar ff over te halen ff een foto

DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
  † In Memoriam † vrijdag 26 juli 2002 @ 01:57:43 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5153518
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 01:35 schreef Verbal het volgende:

geef ze elke dag een vitamine C-tabletje EN speciaal met vitamine C verrijkt caviavoer en het moet goed gaan.

V.


i.p.v chemisch kun je ook gewoon knalrode paperika en groene andijvie geven.(heeft het beestje ook nog iets te knabbelen..)

Wedden dat hij/zij na 1 week keihard gaat piepen als je met het krakende zakje andijvie naast hem/haar staat.

  vrijdag 26 juli 2002 @ 01:58:44 #16
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_5153528
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 01:57 schreef Loedertje het volgende:

[..]

i.p.v chemisch kun je ook gewoon knalrode paperika en groene andijvie geven.(heeft het beestje ook nog iets te knabbelen..)

Wedden dat hij/zij na 1 week keihard gaat piepen als je met het krakende zakje andijvie naast hem/haar staat.


Kijk ... nog een die ook een cavia heeft
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
  vrijdag 26 juli 2002 @ 02:02:59 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5153564
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 01:57 schreef Loedertje het volgende:

[..]

i.p.v chemisch kun je ook gewoon knalrode paperika en groene andijvie geven.(heeft het beestje ook nog iets te knabbelen..)

Wedden dat hij/zij na 1 week keihard gaat piepen als je met het krakende zakje andijvie naast hem/haar staat.


Duh, dat deden we ook, maar desondanks was het kwakkelen (met name Bloem, die hieronder op de foto staat). Die is zelfs zo ziek en zwak geworden dat we haar drie maanden moesten bijvoeren met warme babysojamelk.
TOT we op advies van de dierenarts bijvoedden met een vitaminetabletje (hun verse groenvoer kregen ze uiteraard ook elke dag). Als een zonnetje.

Bloempie

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_5161423
Je moet alleen van die beestjes nemen als je weet dat je ze goed gaat verzorgen. Dus niet weg laten rotten in een kooi die twee maanden niet is schoongemaakt..

Ik vond mijn cavia altijd heel erg lief..
Aleen heb ik nare herinneringen aan mijn hamstertjes. Toen de ene dood was, ging de ander hem opeten. Vond ik een aangevreten hamster in de kooi

pi_5161613
ik ben sinds 2 weken ook in het bezit van 2 kjoetie jonge caviatjes na jarenlang de drang te hebben gehad zo'n beestje te willen hebben.
En het is echt hardstikke leuk, en gezellig om die gekke zwabbers te hebben !
pi_5162291
cavia's roelen big time

heb er 2,de oudste(4 jaar ofzo)eet gewoon patat,frikandellen,kaassoufles,ham,boterham met met elk beleg enzovoorts.

het begon toen hij een maand of 3 was en ik hem een stukje ham gaf,toen begon het en ging hij alles vreten,maar die andere wil er niks van hebben.

maar aangezien hij nog super gezond is en ook niet dik vind ik het prima,altijd lachen als je van de snackbar komt en hij hoort de zakjes ritslen en ruikt de patat,dan gaat hij piepen als een gek
maar de helf van zn voer bestaat nog altijd uit gezond caviavoer.


gewoon kopen die beesten

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 23:08:15 #21
14790 EvilFaith
zie signature
pi_5163548
Jaaa!!
Jammer genoeg is de mijne 3mnd geleden dood gegaan maar hij is wel 7,5jaar geworden!!! Best oud dus. Ik vind het erggg lieve diertjes, maar die kooi verschonen, das toch wen een rotwerkje vind ik..
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 23:34:30 #22
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5163792
Ik heb ook cavia's gehad! Heel leuke diertjes hoor. Ik had een broertje en een zusje, die samen ook kindjes kregen. Zooo schattig! Daarna heb ik het mannetje laten steriliseren. Ze konden inderdaad flink piepen als ze een ritselende zak hoorden (van de andijvie). Maar zelfs dat geluid/gedrag is schattig! Doen!!!
Nu heb ik ze niet meer, omdat mijn man (toen nog vriend) allergisch bleek . Ik heb ze naar de kinderboerderij gebracht, waar een caviaparadijsje is: prachtige buitenhokjes (mini-boerderijtjes) met veel gras er omheen. En 's winters lekker warme binnenhokken.
pi_20846446
Cavia's zijn ontzettend leuke diertjes!! Zeker doen als je de tijd én de zin hebt om er goed voor te zorgen!!

Wij hebben er gisteren een aangeschaft. Mijn jongste dochter is nu 2,5 jaar oud en vindt dieren helemaal geweldig. Ze is natuurlijk nog veel te jong om er voor te zorgen, maar ze leert zo wel hoe ze met dieren om moet gaan en hoe ze verzorgd moeten worden. Zo deelde ze vandaag haar appeltje al met hem

Mijn man is nu onderweg voor een andere cavia, Kuifje gaat samenhokken!! :')


Kuifje

  zondag 25 juli 2004 @ 17:04:23 #24
39446 303
(C) Roland
pi_20847820
Langharige cavia's zijn heel erg leuk!

Mijn zus heeft er 1 en sinds kort 2 kortharige erbij. Heel leuk, vooral als je voor de zomer een ren maakt zodat ze buiten kunnen rondlopen op bijv. het gras.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_20852550
Als je erover denkt om en cavia te nemen kun je er het beste wel meteen 2 aanschaffen. Het zijn namelijk sociale dieren (net als konijnen en ratten bijv.) en die hebben het veel leuker met z'n 2-en!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')