pi_109684212
registreer om deze reclame te verbergen
3714015533.jpg

Vrijdag nieuw bij SBS 6 de Talpa-quiz De Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen

Aanstaande vrijdag nieuw op de vrijdagavond van SBS 6 de muzikale Talpa-quiz De Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen. In deze zoektocht naar het ultieme Kroonjuweel uit de Nederlandse muziekgeschiedenis draait alles om de mooiste klassiekers uit de Nederlandse muziekgeschiedenis.

In iedere aflevering passeren de vier decennia aan Nederlandse muziek de revue; vanaf 1970 tot nu. Diverse bekende artiesten brengen hun persoonlijke Kroonjuweel ten gehore en proberen daarmee het deskundigenpanel bestaande uit Angela Groothuizen, Ad Visser en Gerard Ekdom en het aanwezige publiek te overtuigen dat dit hét Kroonjuweel is. Daarnaast spelen de artiesten samen met het publiek ludieke muziekspellen. De presentatie is in handen van Xander de Buisonje.

De Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen vanaf vrijdag nieuw om 21.30u na De Schat van de Oranje bij SBS 6.

http://www.sbs6.nl/progra(...)1/promo-aflevering-1

De nieuwe vrijdagavond van SBS, eerst dus de Schat ( SBS6 De Schat van De Oranje ) en daarna de muzikale variant (?) van Ik Hou Van Holland met Xander.

Ben benieuwd!
pi_109684336
Lijkt me leuk, maar helaas valt ook DIT weer net samen met de programmering op RTL4. Heel jammer.
Alas, I am a woman friendless, hopeless!
pi_109684392
En met vi
"Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn."
pi_109684473
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:08 schreef Karina het volgende:
Lijkt me leuk, maar helaas valt ook DIT weer net samen met de programmering op RTL4. Heel jammer.
Kijk je het toch terug op sbsgemist. Voordeel is dat je dan geen reclames er tussendoor hebt als je adblock gebruikt. Zo kijk ik altijd. VI hetzelfde.
'krak'
pi_109684503
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:15 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Kijk je het toch terug op sbsgemist. Voordeel is dat je dan geen reclames er tussendoor hebt als je adblock gebruikt. Zo kijk ik altijd. VI hetzelfde.
Dat doe ik ook vaak inderdaad. Maar ik zat ook aan de kijkcijfers te denken: omdat er twee andere populaire programma's tegenover staan zal het niet zo goed bekeken worden waarschijnlijk.
pi_109684567
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:17 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat doe ik ook vaak inderdaad. Maar ik zat ook aan de kijkcijfers te denken: omdat er twee andere populaire programma's tegenover staan zal het niet zo goed bekeken worden waarschijnlijk.
true. HGT scoort denk 1,2 miljoen minimaal.

Maar toch ga ik dit kijken. Ben wel benieuwd naar dit nieuwe programma.
pi_109684686
Wat meer info;

quote:
De mooiste liedjes uit de Nederlandse muziekgeschiedenis staan centraal in De Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen. Xander de Buisonjé: “Het gaat écht om het kroonjuweel, een nummer dat veel heeft betekend.”

Het nieuwste amusementsprogramma op de vrijdagavond heet De Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen. Bekende Nederlandse artiesten zingen onder toeziend oog van een deskundige panel hun ultieme kroonjuweel. Het panel bestaat uit Angela Groothuizen, Ad Visser en Gerard Ekdom. De presentatie van het muziekfeest is in handen van Xander de Buisonjé.

Kroonjuweel
De keuze van de liedjes is even divers als de artiesten zelf. Glennis Grace zingt Onderweg van Abel, terwijl Charly Luske een nummer van André Hazes zingt. Hoe goed ze het ook doen, volgens Xander gaat het dit keer niet om de performance van de artiesten. “Het gaat écht om het kroonjuweel, een nummer dat veel heeft betekend.”

Keuzes
Er is tijdens de opnames nog geen nummer geweest waarvan Xander dacht: ‘Hè, waarom zing je dit?’ "De meeste keuzes begrijp ik wel, al zijn ze vaak heel persoonlijk. Do zingt bijvoorbeeld Samen zijn omdat ze altijd al een groot fan is van Willeke Alberti. Ze heeft veel met dat liedje. Mijn eigen keuze zou een andere zijn - een nummer van De Dijk bijvoorbeeld. Wat dat betreft kon het kroonjuweel van Jeroen van der Boom ook mijn keuze zijn.

Sfeer
Dat dit programma er nu is, is volgens Xander de Buisonjé een logisch vervolg op het succes van De Vrienden van Amstel Live. “We begonnen ooit in De Heeren van Amstel voor 200 man publiek. Nu doen we dat ieder jaar voor 100.000 man in Ahoy. In De vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen nemen we diezelfde sfeer mee naar de studio. De biertjes zijn er, en ook de beroemde kroonluchter met de gitaren hangt aan het plafond.”
Bron; http://www.tvgids.nl/arti(...)_zingen_Kroonjuwelen
'krak'
pi_109685787
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:19 schreef StephanL het volgende:

[..]

true. HGT scoort denk 1,2 miljoen minimaal.

Maar toch ga ik dit kijken. Ben wel benieuwd naar dit nieuwe programma.
Dit lijkt me in ieder geval leuker dan IHVH of Nick tegen Simon.
pi_109686720
Een veel te lange naam voor een programma als je het mij vraagt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_109701382
quote:
Amusement met Talpa-sausje: SBS’ Kroonjuwelen

Talpa heeft al heel wat weekendamusement op de tv-kijker afgevuurd. Ik Hou van Holland is het paradepaardje, maar ook De Jongens Tegen de Meisjes, Lang Leve de TV en in zekere mate ook Nick Tegen Simon zijn goed aangeslagen. Hoewel de verschillen tussen al die titels zeker zijn te benoemen, kenmerken de shows zich door een zeker Talpa-sausje. Een sausje dat te herkennen is door gezelligheid, goedgemutste BN’ers en een licht-fanatieke vorm van vaderlandsliefde. De Vrienden van Amstel Zingen Kroonjuwelen is er ook zo eentje. Gepresenteerd door Xander de Buisonjé en met experts Angela Groothuizen, Ad Visser en Gerard Ekdom.

Dan zou je zeggen: De Vrienden van Amstel Zingen Kroonjuwelen gaat meteen om 20.30 uur de lucht in. “Nee hoor, om half tien, want bier mag niet voor negen uur”, weet Xander, die naar voren is geschoven door de sponsor. Die twee werken al jaren samen voor de Ahoy-concerten, Kroonjuwelen is echter zijn vuurdoop voor een groot weekendprogramma. Dat was pittig voor Xander, vertelde hij al eerder op deze blog, maar uiteindelijk ging het hem volgens eigen zeggen best goed af.

De Vrienden van Amstel Live Zingen Kroonjuwelen bestaat eigenlijk uit twee formats in één. Hoofdmoot is de uitverkiezing van het mooiste Nederlandse liedje uit vier decennia tijd. Maar omdat die verkiezing alleen wel wat aan de droge kant is, heeft Talpa bedacht om met mensen uit het publiek (die elk een decennium vertegenwoordigen) ook wat spelletjes te spelen, waarin dan allerlei herkenbare muziek te horen is en de kijker thuis ook mee kan doen.

Angela Groothuizen is erg enthousiast over haar uitstapje bij SBS 6. “De sfeer van De Vrienden van Amstel Live is fantastisch. Als je geluk hebt als muzikant maak je dan eens mee. Acht dagen lang een schoolreisje met je collega’s in een hotel en ‘s avonds een knalvol Ahoy. Dat sfeertje voel ik wel als ik Kroonjuwelen terugzie. Je ziet het publiek luidkeels meezingen, die grootste hits zijn gewoon van iedereen. Het is een gezellig vrijdagavondprogramma.” Collega-expert Ad Visser was ook meteen enthousiast. “Muziek stroomt door mijn aderen. Ik houd er van om alles uit elkaar te rafelen. Wat is de structuur van een nummer, hoe is het opgebouwd en wat is het geheim van een goede song?”

Toch kun je je afvragen waarom SBS nu een rangschikking maakt van de beste Nederlandse liedjes, terwijl de Top 2000 jaarlijks ook al een rangorde maakt. “Nou, zal ik je dat eens vertellen?”, zegt Groothuizen. “De Top 2000 is publieke omroep en dit is SBS 6. Die hebben ook programmering nodig. De Top 2000 vind ik fantastisch, elk jaar weer, maar Kroonjuwelen is wel voor een heel ander publiek. Ieder zijn dingetje. Ik denk dat deze lijst wat populairder is.”

Volgens de gezichten van Kroonjuwelen hoeft het niet bij één seizoen te blijven. Terwijl je zou kunnen zeggen dat na één seizoen hèt kroonjuweel wel is gevonden. Visser: “We hebben dit seizoen 24 liedjes die beoordeeld worden. Je kunt dus vaststellen welk nummer hèt kroonjuweel is van die selectie. Dat kun je volgend jaar best nog eens doen. Zelfs nog wel tien jaar. Wij hebben in al die jaren echt wel 200 fantastische nummers geschreven. Je kunt nog wel een tijdje doorgaan, maar dat zien we allemaal wel. Spanning en avontuur!”
Bron = zappen.
pi_109710508
Pff, een uur lang Xander... Das pas heftig.
  Supervogel vrijdag 30 maart 2012 @ 21:31:42 #12
270182 Pino112
Pino van Oranje.
pi_109710543
Jeroen van Nieuwenhuize! *O*
Op donderdag 21 februari 2013 00:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pino, je had gelijk :'( Ik zal je eeuwig eren.
pi_109710572
Het volgend project. Xander :{ Hadden ze daar Gerard Joling niet neer kunnen zetten?

O my God, Ben :')
  Supervogel vrijdag 30 maart 2012 @ 21:34:51 #14
270182 Pino112
Pino van Oranje.
pi_109710729
Ben :')
Kane :')
pi_109711166
Wilt nog niet echt leven op fok :D Voorteken voor een slecht programma :P
pi_109711426
Ik trek dit niet :{. Ook echt de setting van beste zangers.
pi_109986614
Vanavond met Jeroen van der Boom, Ellen ten Damme, Erwin Nyhoff en Glennis Grace... voor de liefhebber.
pi_109987875
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:48 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Ik trek dit niet :{. Ook echt de setting van beste zangers.
Voor mij is het de presentator en de langdurigheid van het programma. Jammer. Heeft volgens mij wel potentie.
  Supervogel vrijdag 27 april 2012 @ 22:17:44 #19
270182 Pino112
Pino van Oranje.
pi_110881001
Guuussjjeeeee *O* *O* *O*

Tevens geen Ekdom vandaag, die zat tijdens de opnamen vast op een vliegveld in Frankrijk :').

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')