abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 maart 2012 @ 08:13:41 #1
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109683643


Vorig deel


Geselecteerde Thailand Links


TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(wat verouderde informatie en dode links weggelaten)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot, Krabi
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

_______________________________________________________________________________
  vrijdag 30 maart 2012 @ 08:18:12 #2
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109683687
LaPo uit het vorige topic, over het nemen van een spiegelreflexcamera:

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:12 schreef Gaoxing het volgende:
Waarom zou het niet safe zijn? Ga er gewoon verstandig mee om, en het is geen probleem hoor. Ik voel me veiliger in BKK dan in Utrecht....

Hou je alsjeblieft wel aan de regels wb fotograferen in tempels e.d.
Ik laat m'n foto's trouwens alleen nog ontwikkelen op de electronica-afdeling van Central Chitlom, met de vermelding dat ze van de instellingen af moeten blijven, en dat gaat redelijk goed. Elders zijn de resultaten meestal bedroevend. QLab op Ekamai is bijzonder goed, maar duur en langzaam.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 08:47:18 #3
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109684003
Is wel zwaar verouderd hoor die OP.

Wie gaat daar wat aan doen??

quote:
Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt.
Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet.
Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht 400 Baht niet meer.
Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen.
Ga in de rij staan voor een taxi
Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:38:32 #4
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_109685130
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:18 schreef Gaoxing het volgende:
LaPo uit het vorige topic, over het nemen van een spiegelreflexcamera:

[..]

Ik laat m'n foto's trouwens alleen nog ontwikkelen op de electronica-afdeling van Central Chitlom, met de vermelding dat ze van de instellingen af moeten blijven, en dat gaat redelijk goed. Elders zijn de resultaten meestal bedroevend. QLab op Ekamai is bijzonder goed, maar duur en langzaam.
Bedankt voor de tip , zal ik zeker doen :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:14:36 #5
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109704073
Vette storm hiero op Phuket..

Overigens vananavond aan de Thaise bbq gezeten.. Relax! Aanradertje ;)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:56:43 #6
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_109727681
euh er waren weer wat bommetjes afgegaan :(
kijk hier maar even bangkokpost
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_109730663
Wat is een centrale (gunstig gelegen plek) in Bangkok voor accomodatie?
pi_109730732
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:56 schreef MissHobje het volgende:
euh er waren weer wat bommetjes afgegaan :(
kijk hier maar even bangkokpost
Irrelevant wat mij betreft.

Wat ze daar in het verre zuiden doen, moeten ze zelf weten. Als toerist zijnde, hoor je gewoon te weten dat je daar weinig te zoeken hebt.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:21:20 #9
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109732754
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:57 schreef Bowny het volgende:

[..]

Irrelevant wat mij betreft.

Wat ze daar in het verre zuiden doen, moeten ze zelf weten. Als toerist zijnde, hoor je gewoon te weten dat je daar weinig te zoeken hebt.
Helaas is het zuiden ernstig onveilig, de trein wordt bijvoorbeeld goed bewaakt door voldoende militairen, net zoals toen ik 2 weken geleden in de verschillende steden aldaar rondliep er ook voldoende militairen aanwezig zijn, maar uiteindelijk kunnen die ook niets doen tegen een bomaanslag.

Het viel mij op dat in de trein en bussen en in de binnenstad van Yala waar nu een bom is afgegaan eigenlijk heel veel moslims rondlopen toen ik daar was, dus de slachtoffers welke vallen door dergelijke aanslagen zijn veelal de bevolkingsgroep in naam waarvan ze zeggen de aanslagen te plegen.

Maar je kunt niet zonder meer zeggen dat het irrelevant is, de aanslagen beperken zich nu tot het zuiden en zijn niet veel verder dan Hat Yai gekomen, maar dat betekent niet dat er geen wens is om de toeristische plekken aan te vallen.
Sterker nog, er zijn zeer ernstige aanwijzingen waar publiekelijk niet zoveel over bekend zal worden gemaakt om het toerisme niet te schaden en niet onnodig paniek te veroorzaken, dat ze een grote klapper willen maken in een groot toeristisch centrum. De nieuwsberichten van de laatste tijd over bijvoorbeeld de Iraniër die zichzelf opblies in Bangkok is helaas maar een kleine schakel in het geheel en een voorbode wat komen gaat.

Wat niet zegt dat je niet richting Thailand kunt gaan, de kans dat je door een stadsbus wordt aangereden of überhaupt letsel in het verkeer oploopt is velen malen groter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109734004
Wat kost Thailand nou?
If not now, then when.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 17:30:37 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_109734465
Zo'n $586.9 miljard, in 2010... Moet je zelf de inflatie even berekenen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109734496
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo'n $586.9 miljard, in 2010... Moet je zelf de inflatie even berekenen
Grappig miss.

Ik bedoel meer een toffe vakantie.
If not now, then when.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 17:32:39 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_109734525
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Grappig miss.

Ik bedoel meer een toffe vakantie.
Dat ligt er aan wat jij tof vind. In Thailand kun je het zo goed maken als je zelf wilt. Wil jij twee weken op een privé strand in een resort liggen, dan hangt daar uiteraard een ander prijskaartje aan als wanneer je twee weken hardcore gaat backpacken. Alles kan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109734883
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:54 schreef EL_Presidente het volgende:
Wat is een centrale (gunstig gelegen plek) in Bangkok voor accomodatie?
iemand?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:01:24 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109735221
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:54 schreef EL_Presidente het volgende:
Wat is een centrale (gunstig gelegen plek) in Bangkok voor accomodatie?
nana plaza
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:17:13 #16
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109735601
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:48 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

iemand?
Misschien moet jij ook even iets duidelijker vertellen wat je onder gunstig verstaat? Wat wil je doen, wat vind je belangrijk en wat voor soort accomodatie zoek je, ongeveer?
pi_109735686
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Misschien moet jij ook even iets duidelijker vertellen wat je onder gunstig verstaat? Wat wil je doen, wat vind je belangrijk en wat voor soort accomodatie zoek je, ongeveer?
toeristische attracties maybe..
ik bedoel de Dam ligt best wel centraal in Amsterdam.. heeft Bangkok niet zoiets?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:25:08 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109735811
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:20 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

toeristische attracties maybe..
ik bedoel de Dam ligt best wel centraal in Amsterdam.. heeft Bangkok niet zoiets?
oh Patpong
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_109735826
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

oh Patpong
Pingpong *O*
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:49:33 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109736553
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:20 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

toeristische attracties maybe..
ik bedoel de Dam ligt best wel centraal in Amsterdam.. heeft Bangkok niet zoiets?
Nee. Amsterdam heeft nog geen 800.000 inwoners. Bangkok zo'n 12 miljoen. Dan liggen dingen iets verder uit elkaar.
pi_109744143
Ik kan door vakanties van collega's helaas alleen in september op vakantie (3 weken). Is Thailand dan echt niet aan te raden i.v.m. het regenseizoen? Ik wil graag naar Thailand en Vietnam, maar wil wel een dagje of 3 op het strand kunnen liggen. Constant regen lijkt me niets.

Iemand hier persoonlijk ervaring mee? Het wordt me door bekenden afgeraden, maar heb het idee dat het een beetje overdreven wordt.
^ To je nesmysl ^
  zondag 1 april 2012 @ 10:23:33 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109755652
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:08 schreef TyVole het volgende:
Ik kan door vakanties van collega's helaas alleen in september op vakantie (3 weken). Is Thailand dan echt niet aan te raden i.v.m. het regenseizoen? Ik wil graag naar Thailand en Vietnam, maar wil wel een dagje of 3 op het strand kunnen liggen. Constant regen lijkt me niets.

Iemand hier persoonlijk ervaring mee? Het wordt me door bekenden afgeraden, maar heb het idee dat het een beetje overdreven wordt.
Wel, het regent niet altijd de gehele dag, maar er valt wel bijna elke dag regen, meestal aan het eind van de dag als het meezit, maar kan ook op andere tijdstippen gebeuren.

Je zult opzich wel zon zien, maar het komt voor dat gebieden overstromen waaronder bijvoorbeeld treinrails of wegen en dergelijke wat vertraging in reizen zal opleveren, of bijvoorbeeld in de steden busstations, of beter gezegd de weg om de busstations heen welke kunnen overstromen, want de platformen bevinden zich uiteraard op dusdanige hoogte dat deze niet onderlopen.

Ik ging in het verleden in september, opzich ging dat wel prima, maar eind oktober is wel een iets betere periode, afgelopen jaar niet, maar normaliter is dat een betere tijd.
Je hebt voldoende kans om wat zon te zien, maar op Bali is de kans op een gehele dag groter in die periode.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109763283
weet iemand waar dit strand is?? :@

pi_109763346
quote:
5s.gif Op zondag 1 april 2012 14:37 schreef EL_Presidente het volgende:
weet iemand waar dit strand is?? :@

[ afbeelding ]
De fotograaf
pi_109763426
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

De fotograaf
:?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')