pi_110214239
registreer om deze reclame te verbergen

Die Romney moet het niet gekker maken, de republikeinse hetze tegen abortus en dergelijke is hij zeker voor het gemak even vergeten. Ongelooflijk dat hij nog een aplaus krijgt voor zijn gebrabbel.
pi_110229824
Het is vooral het hele debakel rond anticonceptie geweest (afgezien van het gebeuren rond de verplichte transvaginal ultrasounds dan :|W) waarmee de Republikeinen vrouwen weggejaagd hebben. Romney bijvoorbeeld heeft maar slapjes afstand genomen van de woorden van Limbaugh. Maarja, de aanval is de beste verdediging. Het is een strategie die wel vaak werkt, zeker voor de Republikeinen.
pi_110237658
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:37 schreef PKRChamp het volgende:

Die Romney moet het niet gekker maken, de republikeinse hetze tegen abortus en dergelijke is hij zeker voor het gemak even vergeten. Ongelooflijk dat hij nog een aplaus krijgt voor zijn gebrabbel.
Ignorante belastingontduiker. 8)7
  vrijdag 13 april 2012 @ 05:20:33 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110262978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:50 schreef Viajero het volgende:
Inderdaad. Ik vraag me uberhaupt af wat de macht van de President nou eigenlijk echt is...
Het veto-recht is vrij machtig. Maar in het dagelijkse bestuur van het land, is het congress toch machtiger. Wel heeft de President de macht om militaire operaties te starten zonder toestemming te vragen, zolang ie maar binnen 60 dagen toestemming vraagt. In de praktijk (zie Libie) is het wel weer zo dat als de toestemming niet wordt gegeven binnen 60 dagen, dat de militaire operaties moeten stoppen. Maar geheel theoretisch is het een vrijgelijde om "oorlogjes-van-60-dagen" te voeren wanneer hij het nodig acht. :P

Verder heeft de President de macht om bepaalde mensen aan te stellen. Hij stelt het kabinet aan bijvoorbeeld, en ministers kunnen binnen het huidige kader van de wet gewoon het beleid bepalen. Ook stelt de President rechters voor het hooggerechthof aan, en die worden voor het leven aangesteld, dus het kan een zeer belangrijke, en invloedrijke keus zijn als er bijv. 2 rechters vertrekken binnen zijn periode. Bush heeft er 2 aangesteld, Obama zit in de eerste termijn al op twee, mede omdat 1 van die twee perse niet wilde dat Bush zijn vervanger aanstelde.

Verder: http://en.wikipedia.org/w(...)of_the_United_States
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_110265007
De huidige staat van zaken is dat de executive order (de white house) meer is opgeschoven ten koste van Congress.
Iedereen heeft het altijd over de approval ratings van de president, maar die van Congress zijn pas echt erbarmelijk, die doen hun werk gewoon echt niet goed. Vandaar dat de VS makkelijk zoveel oorlogen voert, theoretisch zou het Congress veel meer moeten tegenhouden.
pi_110265957
Volgens een poll van FoxNews zou Romney op dit moment populairder zijn dan Obama: http://www.foxnews.com/po(...)val-president-drops/

We denken hier in NL altijd al snel dat het een gelopen race is voor Obama, maar Bush wist ook twee keer te winnen, dus het zou me niks verbazen als het inderdaad zo spannend wordt tussen Obama en Romney.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
#ftr, hét kanaal voor filmliefhebbend FOK! Iedereen zit daar!
Meld je aan bij de FOK! Alliantie van CyberNations!
pi_110269319
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:48 schreef Mike het volgende:
Volgens een poll van FoxNews zou Romney op dit moment populairder zijn dan Obama: http://www.foxnews.com/po(...)val-president-drops/

We denken hier in NL altijd al snel dat het een gelopen race is voor Obama, maar Bush wist ook twee keer te winnen, dus het zou me niks verbazen als het inderdaad zo spannend wordt tussen Obama en Romney.
mwah, ik denk eerder dat er bij de media veel behoefte is de indruk te wekken dat de presidentsverkiezingen nog héél spannend zijn...
Dat is immers hun werk en des te minder intersse voor de verkiezingen, bv omdat iedereen al denkt dat de race gelopen is, des te minder verdienen ze...

Ook in 2008 werd nog lang gedaan alsof het heel spannend zou worden, ook al stond Obama al langer iets van 10 procentpunten voor op Mccain en was dat ook de einduitslag (66% van de kiesmannen voor Obama, best wel een landslide)..

deze FOX-enquete heeft een aantal medewerkende personen van 910 potentiele kiezers...
geen erg overtuigende grootte imho.
bovendien is het een ongeveer twee-maandelijks hehraalde vraag en daarin zie je dat Romney al een half jaar heel dicht op Obama zat..
bv in November haalde Obama in die pol 42%( nu 44%) en Romney haalde 44% (46% nu) ... ook toen had Romney al een voorsprong, hooguit wat meer twijfelaars..

Ik zou echter eerder wachten op wat meer subjectieve polls, deze FOX-poll komt me nogal 'beinvloed' over..

in praktisch alle andere poll haalt Obama 7-8 procentpunten voorsprong op Romney.
Hooguit was er recentelijk ook een rasmussen Poll over 1500 'likely Voters' die een gelijke stand tussen Romney en Obama voorspelde (dezelfde Poll voorspelde een winst bij een verkiezing tussen Ron pal en Obama, Paul liep dan 1 procentpunt voor wat vermeld moet woden als je niet deel wilt uitmaken van het 'complot')
Sij comen bij paren | Om te vergaren | In Den Haegh | Sij sijn ’er so graegh.
Sij drinken een glas | Sij pissen een plas | En laten de saak soo als hij was.
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:24:51 #183
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_110269461
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:21 schreef RM-rf het volgende:
[...]
Ongeveer wat ik ook wilde zeggen. De FOX News poll komt niet echt overeen met de andere polls en mijn vertrouwen in FOX News is niet erg hoog.
pi_110271176
Wel een beetje flauw om een poll weg te wuiven puur omdat hij voor Fox is gedaan. Die huren daar ook gewoon een onafhankelijk bureau voor in..
pi_110272537
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:07 schreef noruas_ het volgende:
Wel een beetje flauw om een poll weg te wuiven puur omdat hij voor Fox is gedaan. Die huren daar ook gewoon een onafhankelijk bureau voor in..
ik wuif niks weg, maar bekijk kritisch de claim dat 'in een recente poll opeens Romney voor op Obama stond...'
in diezelfde poll is dat niet uniek, maar eigenlijk een situatie die Fox continue pollt, waarbij ze ook continue 7 of 8 punten verschil hebben ten voordele van Romney op meerdere andere polls.

De Fox-poll geeft geen grote trendbreuk aan, ze pollen vooral onder een doelgroep waar kennelijk Obama al lange tijd gelijk opgaat met Romney...
en de score in die poll is juist zeer vergelijkbaar met november vorig jaar (ondanks dat sinds die tijd Romney 6 maanden fulltime campagne heeft kunnen voeren); ook tov van de laatste poll hiervoor is het verschil best minimaal, maar net iets meer ten voordele van Romney.

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 13-04-2012 14:26:09 ]
pi_110275246
quote:

Wij van wc-eend......
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:04:31 #187
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_110276092
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik wuif niks weg, maar bekijk kritisch de claim dat 'in een recente poll opeens Romney voor op Obama stond...'
in diezelfde poll is dat niet uniek, maar eigenlijk een situatie die Fox continue pollt, waarbij ze ook continue 7 of 8 punten verschil hebben ten voordele van Romney op meerdere andere polls.

De Fox-poll geeft grote trendbreuk aan, maar ze pollen vooral onder een doelgroep waar kennelijk Obama al lange tijd gelijk opgaat met Romney...
en de score in die poll is juist zeer vergelijkbaar met november vorig jaar (ondanks dat sinds die tijd Romney 6 maanden fulltime campagne heeft kunnen voeren)
De polls 'dupen' is bovendien lucratieve business. Als je dat maar lang genoeg volhoudt beinvloedt het ongetwijfeld de uitslag.

Zonder rare dingen is dit simpelweg een gelopen race, Fox gaat dat echt niet zomaar laten gebeuren :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_110276977
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

Zonder rare dingen is dit simpelweg een gelopen race
:D de race is nog niet eens begonnen
pi_110311344
quote:
Bush stond dan ook voor in de peilingen. Zoals Obama het nu ook redelijk goed doet in allerlei peilingen.

Sowieso wordt het inderdaad spannend. Amerika is een behoorlijk stoïcijns en tribaal verdeeld land, wat politiek betreft. Obama versus McCain, nieuw elan versus four more years. De resultaten? 53% voor Obama, 47% voor McCain. Máár zes procent verschil.

Toch zou Obama vooralsnog goede hoop moeten hebben. Hij is vrij succesvol geweest als president, zijn tegenstander is bijna net zo menselijk als een robot en heeft geen aantrekkelijke ideeën.
  Yvonne Awards Winnaar 2013 zaterdag 14 april 2012 @ 12:58:38 #190
78918 SeLang
is op vakantie 7 juni tot ????
pi_110311453
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:54 schreef Monidique het volgende:

Toch zou Obama vooralsnog goede hoop moeten hebben. Hij is vrij succesvol geweest als president, zijn tegenstander is bijna net zo menselijk als een robot en heeft geen aantrekkelijke ideeën.
Het paradepaardje van Obama (Romneycare) is gejat van zijn tegenstander! Dus ja, als je daarmee wegkomt dan maak je inderdaad een goede kans.
You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment. Fools stand on their island of opportunities and look toward another land. There is no other land; there is no other life but this - Henry David Thoreau
pi_110311484
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 05:20 schreef maartena het volgende:
Wel heeft de President de macht om militaire operaties te starten zonder toestemming te vragen, zolang ie maar binnen 60 dagen toestemming vraagt. In de praktijk (zie Libie) is het wel weer zo dat als de toestemming niet wordt gegeven binnen 60 dagen, dat de militaire operaties moeten stoppen. Maar geheel theoretisch is het een vrijgelijde om "oorlogjes-van-60-dagen" te voeren wanneer hij het nodig acht. :P
Dat recht heeft de president niet, de president heeft alleen het recht om zestig dagen zonder toestemming aan het congres te vragen militaire acties ondernemen als er sprake is van een onmiddellijke dreiging. Dat was overduidelijk niet het geval bij Libië. Kortom, Obama heeft een ongrondwettelijke oorlog gevoerd.
pi_110311557
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het paradepaardje van Obama (Romneycare) is gejat van zijn tegenstander! Dus ja, als je daarmee wegkomt dan maak je inderdaad een goede kans.
Het is inderdaad erg geïnspireerd door Republikeinse voorstellen. Al van vóórdat Romney gouverneur van Massachusetts werd. Het is meer naar rechts, deze wet, dan veel Democraten aanvankelijke wilden, meer dan wat Obama wilde, er is zeer veel water bij de wijn gedaan door de Democraten, maar dat maakt het wat dat betreft een redelijk gebalanceerde wet, niet waar? Dat Romney ook voor zoiets getekend heeft, dat sterkt de positie van Obama toch alleen maar?

Ik snap niet helemaal waar de hilariteit dus om is.
  Yvonne Awards Winnaar 2013 zaterdag 14 april 2012 @ 13:02:20 #193
78918 SeLang
pi_110311559
Ik hoop echt dat de volgende debt-ceiling break midden in de verkiezingen valt. En volgens de meest recente prognoses is dat inderdaad het geval. Dan moet Obama weer gaan stelen uit de pensioenpot.
You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment. Fools stand on their island of opportunities and look toward another land. There is no other land; there is no other life but this - Henry David Thoreau
pi_110311621
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:02 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop echt dat de volgende debt-ceiling break midden in de verkiezingen valt. En volgens de meest recente prognoses is dat inderdaad het geval. Dan moet Obama weer gaan stelen uit de pensioenpot.
Dat zou een godsgeschenk voor Obama zijn. Laat Romney maar uitleggen waarom mensen moeten lijden omdat de Republikeinen recalcitrante kleuterideologen zijn.
  Yvonne Awards Winnaar 2013 zaterdag 14 april 2012 @ 13:09:13 #195
78918 SeLang
pi_110311738
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou een godsgeschenk voor Obama zijn. Laat Romney maar uitleggen waarom mensen moeten lijden omdat de Republikeinen recalcitrante kleuterideologen zijn.
Jammer dat ik op vakantie ben als die hele soap weer gaat spelen (oktober + november)
  zaterdag 14 april 2012 @ 13:13:20 #196
93664 waht
maresciallo
pi_110311864
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:02 schreef Monidique het volgende:

Ik snap niet helemaal waar de hilariteit dus om is.
De hilariteit zit in de achterlijkheid van dit toneelspel.
Verbrannte Erde | Strategia della tensione
pi_110316561
quote:
dat was ook precies de essentie van het voorstel de vorige keer en vervolgens hebben de republikeinen héél snel toegestemd daarin, juist omdat ze dan speculeren politiek vuurwerk ervan te maken...

die volgende verhoging van de debt-ceiling zal eind september/begin oktober dit jaar zijn en idd de essentiële fase van de verkiezingsstrijd, anderhalve maand voor de verkiezingen

ikzelf denk eerder dat het een bewuste en tactische keuze was van Obama en vermoed dat hij het dan kei- en keihard kan spelen dat er _niet_ verder op terreinen als onderwijs, gezondheidszorg en sociale uitkeringen of de middenklasse bespaard mag worden, maar ingregrepen op dingen als bedrijfssubsidies en belastingvoordelen vor de hogere inkomens..
En dan denk ik dat het voor de Republikeinen erg moeilijk wordt hem daarin tegen te spreken en juist de republikeinen wel eens in een impopulaire positie brengt die verkiezingen te winnen juist lastiger maakt.

Het congress zal bij bv een tijdelijk government shutdown , als zij weigeren de debt-ceiling te verhogen niet populairder worden en makkelijk de schuld toegeschoven kunnen worden als zij juist meer bezuinigingen op sociale thema's eisen die ten goede komen van de middenklasse...

ik vermoed dat de vorige keer toen de republikeinen zo ontzettend snel instemden toen Obama hen een volgende debt-ceiling in een half jaar voorschotelde juist in een strategische val gelokt zijn, waarin ze riant gaan verliezen, ténzij ze nu al een goede stratgie hebben hoe ze het dan gaan aanpakken (en dat zullen ze dan moeten coördineren met de Romney campagne)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bush stond dan ook voor in de peilingen. Zoals Obama het nu ook redelijk goed doet in allerlei peilingen.

Sowieso wordt het inderdaad spannend. Amerika is een behoorlijk stoïcijns en tribaal verdeeld land, wat politiek betreft. Obama versus McCain, nieuw elan versus four more years. De resultaten? 53% voor Obama, 47% voor McCain. Máár zes procent verschil.
incorrect, het was ruim 53% voor Obama en 45% voor mcCain, dat zijn 8 procentpunten verschil en ongeveer 10 miljoen kiezers...

in kiesmannen (wat nu eenmaal in amerika het enige is dat wérkelijk telt, niet de 'popular vote') was het zelfs 66% die Obama won, tegen 34% voor mcCain

de winst van Obama op mcCain ook maar mimaal als een 'close call' omschrijven is gewoon onzin, het was een landslide overwinning en mcCain had gewoon geen enkele kans (stond ook in alle polls de laatste twee maanden al op die onoverbrugbare achterstand en bleef daar ook moeiteloos staan, voor Obama was de strijd met Clinton moeizamer en spannder dan met mcCain)... hooguit heeft de media natuurlijk alles gedaan om de schijn van spanning enigszins op te houden

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 14-04-2012 16:03:59 ]
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:42:00 #198
78242 heiden6
ha sempre ragione
pi_110317665
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, je kunt ze veel verwijten maar idealisme toch niet.
Please continue.
The experiment requires that you continue.
It is absolutely essential that you continue.
You have no other choice, you must go on.
pi_110317788
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:58 schreef RM-rf het volgende:
incorrect, het was ruim 53% voor Obama en 45% voor mcCain, dat zijn 8 procentpunten verschil en ongeveer 10 miljoen kiezers.
7,2% ja. My bad.

quote:
de winst van Obama op mcCain ook maar mimaal als een 'close call' omschrijven is gewoon onzin,
Ik zou het geen 'close call' noemen, maar je weet ook wel dat zo'n verkiezing bepaald wordt door de uitslag in een handvol staten.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:18:14 #200
10763 popolon
using coconuts
pi_110318617
quote:
Die komt er zeker. Zal me niet verbazen als de staatsschuld na 8 jaar Obama meer dan verdubbelt is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')