pi_109726485
registreer om deze reclame te verbergen
1. Ideal Theoretical Candidate (100%)
2. Ron Paul* (71%)
3. Joseph Biden (56%)
4. Newt Gingrich* (55%)
5. Mitt Romney* (54%)
6. Rick Santorum* (54%)
7. Robby Wells* (51%)
8. Gary Johnson* (46%)
9. Tim Pawlenty (45%)
10. Barack Obama* (43%)
11. Tim Pawlenty (42%)
12. Michael Bloomberg (35%)
13. Rick Perry (33%)
14. Michele Bachmann (32%)
15. Jon Huntsman (28%)
16. Jill Stein* (28%)
17. Kent Mesplay* (28%)
18. Donald Trump (24%)
19. Stewart Alexander* (23%)
20. Buddy Roemer* (21%)
21. Rocky Anderson* (17%)

Weinig vertrouwen in stemwijzers, maar het resultaat klopt wel ongeveer met wat ik gevoelsmatig al werwachtte: afgezien van Ron Paul liggen de relevante kandidaten dicht bij elkaar en hebben een lage score. Ron Paul steekt er ver bovenuit maar ook die komt niet verder dan 71%.

[ Bericht 8% gewijzigd door SeLang op 31-03-2012 12:18:15 ]
You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment. Fools stand on their island of opportunities and look toward another land. There is no other land; there is no other life but this - Henry David Thoreau
pi_109731923
Wat een hoog percentage op de eerste plek hebben jullie allemaal :o

quote:

2. Ron Paul* (61%)
3. Joseph Biden (56%)
4. Barack Obama* (55%)
5. Jill Stein* (48%)
6. Robby Wells* (45%)
7. Gary Johnson* (42%)
8. Kent Mesplay* (42%)
9. Michael Bloomberg (36%)
10. Stewart Alexander* (36%)
11. Newt Gingrich* (34%)
12. Mitt Romney* (34%)
13. Herman Cain (33%)
14. Rick Santorum* (33%)
15. Jon Huntsman (29%)
16. Tim Pawlenty (29%)
17. Rocky Anderson* (27%)
18. Michele Bachmann (24%)
19. Buddy Roemer* (23%)
20. Rick Perry (21%)
21. Donald Trump (9%)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:24:05 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_109734281
Ik zat met Obama op 2 met 81% of zoiets, (heb de test gisteren al gedaan, resultaten niet gekopieerd) en Biden op plek 4. Ron Paul had 41%, de rest van de Republikeinen zaten daar onder.

Verder eens met sneakypete, er zat een enorm zwart/wit gehalte onder de vragen en antwoorden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:15:55 #54
197798 Sicstus
Stem tegen!
pi_109746520
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:24 schreef maartena het volgende:
Ik zat met Obama op 2 met 81% of zoiets, (heb de test gisteren al gedaan, resultaten niet gekopieerd) en Biden op plek 4. Ron Paul had 41%, de rest van de Republikeinen zaten daar onder.

Verder eens met sneakypete, er zat een enorm zwart/wit gehalte onder de vragen en antwoorden.
Politiek is ook zwart-wit.
"And the life of man, solitary, poore, nasty, brutish, and short."
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:59:26 #55
178523 Rumille
Smurf zijn is gezond!
pi_109747937
2. Barack Obama* (81%)

3. Jill Stein* (80%)

4. Joseph Biden (78%)
A.F.C. Ajax
The ways of a Smurfachu are unpredictable.
pi_109758011
Samenvatting:

Biden 81%
Obama 80%
Huntsman 22%
Romney 17%
RP 15%
Gingrich 14%
Santorum 10%
Cain 5%
Perry 4%
Bachmann 0%

Op 1 staat de theoretische kandidaat, grappig dat Biden dan volgt voor Obama...en zoals verwacht maken de republikeinse kandidaten weinig kans bij mij...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109783342
:D
2. Barack Obama* (87%)
3. Joseph Biden (82%)
4. Jill Stein* (73%)
5. Kent Mesplay* (73%)
6. Stewart Alexander* (63%)
7. Michael Bloomberg (56%)
8. Ron Paul* (38%)
9. Rocky Anderson* (36%)
10. Jon Huntsman (32%)
11. Robby Wells* (24%)
12. Gary Johnson* (21%)
13. Mitt Romney* (16%)
14. Buddy Roemer* (15%)
15. Donald Trump (14%)
16. Tim Pawlenty (13%)
17. Newt Gingrich* (9%)
18. Rick Perry (6%)
19. Herman Cain (5%)
20. Rick Santorum* (4%)
21. Michele Bachmann (1%)
Op vrijdag 21 oktober 2011 00:31 schreef Jojoortje het volgende:
Geeft niks. Ik kom altijd een beetje klaar als ik een slotje zet.
  zondag 1 april 2012 @ 22:07:18 #58
78242 heiden6
ha sempre ragione
pi_109783590
Dankzij die test weet ik wel dat ik op Ideal Theoretical Candidate moet stemmen in november.
Please continue.
The experiment requires that you continue.
It is absolutely essential that you continue.
You have no other choice, you must go on.
pi_109881612
Maryland voor Romney aldus CNN
pi_109881682
Wisconsin nog onbeslist
pi_109881692
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 03:00 schreef rubbereend het volgende:
Wisconsin nog onbeslist
exit poll

Romney 43%
Santorum 35%
Paul 11%
Newt 5%

oftewel diet er weer goed uit voor Romney
  woensdag 4 april 2012 @ 06:58:20 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_109882410
Mitt Sweeps.

We komen steeds dichter bij de allang verwachtte Obama vs. Romney
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_109890507
Zelfs bij stemmers die zichzelf zeer conservatief noemen heeft Santorum niet van Romney kunnen winnen in Wisconsin. De acceptatie is begonnen..
  woensdag 4 april 2012 @ 12:49:02 #64
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_109890750
Nu door naar Pennsylvania. Als hij daar (in z'n home state) niet wint zal Santorum zich wel terugtrekken.

Ben benieuwd naar de VP pick van Romney.
Zolang je niet naar NAC gaat, leer je nooit echt vloeken.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_109894606

2. Barack Obama* (85%)

3. Joseph Biden (81%)

4. Kent Mesplay* (65%)

5. Jill Stein* (65%)

6. Stewart Alexander* (59%)

7. Michael Bloomberg (36%)

8. Rocky Anderson* (36%)

9. Jon Huntsman (32%)

10. Ron Paul* (32%)

11. Robby Wells* (31%)

12. Buddy Roemer* (24%)

13. Donald Trump (20%)

14. Gary Johnson* (13%)

15. Herman Cain (13%)

16. Tim Pawlenty (11%)

17. Newt Gingrich* (10%)

18. Rick Perry (10%)

19. Mitt Romney* (10%)

20. Michele Bachmann (6%)

21. Rick Santorum* (6%)
  woensdag 4 april 2012 @ 15:39:50 #66
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109897680

2. Barack Obama* (82%)

3. Joseph Biden (79%)

4. Kent Mesplay* (72%)

5. Jill Stein* (70%)

6. Stewart Alexander* (55%)

7. Michael Bloomberg (48%)

8. Ron Paul* (40%)

9. Rocky Anderson* (37%)

10. Gary Johnson* (32%)

Wow, had geen benul dat ik schijnbaar zo dicht tegen Obama aanzit. Heb wel geprobeerd vooral gewicht te geven aan ethische kwesties en minder aan specifieke, aangezien ik daar te weinig vanaf weet. Ook geeft zo'n test altijd wel erg weinig ruimte voor nuance. Logisch, maar toch...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_109898884
Hoelang gaat Newt nog meedoen?
  woensdag 4 april 2012 @ 17:15:58 #68
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_109902098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:10 schreef rubbereend het volgende:
Hoelang gaat Newt nog meedoen?
Die is zo volhardend, ik verwacht dat hij doorgaat tot het mathematisch onmogelijk is dat er een brokered convention komt. Mocht Romney de 1144 delegates niet halen (en dat zou goed kunnen al word die kans, zeker als Santorum stopt, wel kleiner) dan zal Gingrich in Tampa voor zijn kans gaan.
Zolang je niet naar NAC gaat, leer je nooit echt vloeken.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_109928131
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:49 schreef Niox het volgende:
Nu door naar Pennsylvania. Als hij daar (in z'n home state) niet wint zal Santorum zich wel terugtrekken.
Santroum zal dat vast redelijk makkelijk winnen, die staat in Pennsylvania al drie maanden deels ruim voor en leidt nog altijd met ongeveer 10 procentpunten..
maar misschien dat santroum gewoon direkt na pennsylvania uit de race stapt, voordeel daarvan kan zijn dat hij met een 'succes-resultaat' én opgeheven hoofd de race dan kan verlaten ...
Na pennsylvania zal het steeds lastiger worden en zal de druk op hem ook steeds groter worden eenheid te tonen en op te geven om Romney niet verder te verzwakken.

Direkt opgeven na een duidelijke winst in zijn thuisstaat zou Santorum's campagne eigenlijk al 'perfect' maken. S. kan ook terugblikken op gewoon een super-strategie... in december gaf niemand hem ook maar een minimale kans, maar hij heeft een hele grote rol gespeelt en hij is nu een aanvoerder van christelijk-consevatief rechts geworden in de GOP.

quote:
Ben benieuwd naar de VP pick van Romney.
in Wisconsin heeft heel opzichtig Paul Ryan naast Romney campagne gevoerd... (die afgevaardigde komt ook uit Wisconsin)

Ryan is een groot politiek talent (alhoewel hij al 14 jaar in het Huis van Afgevaardigden zit, is hij toch ook net boven de 40) op financieel-economisch gebied, en al bekend van het Ryan-Plan, het republikeinse budgetvoorstel (tegenvoorstel versus Obama's budget-voorstellen) dat alle republikeinse kandidaten ook willen aanhouden...
Er is volgens mij best wel een grote kans dat Ryan een grote kans zal maken op de positie van VP...

het enige dat tegen hem spreekt is dat hij voor Romney niet een erg 'taktische' keuze is; geen vrouw en geen minderheid, geen zuiderling, geen religieus.. eerder een typische supply-side cosnervatieve reagnomics-aanhanger uit de centrale vleugel van de Republikeinse partij waartoe ook Romney eerder behoort..
Overigens vrees ik ook dat dat exact de grond is dat hij het niet zal worden, alhoewel het imho politiek gezien één van de beste kandidaten is
Sij comen bij paren | Om te vergaren | In Den Haegh | Sij sijn ’er so graegh.
Sij drinken een glas | Sij pissen een plas | En laten de saak soo als hij was.
pi_109929752
Ik ben even in de war over Paul Ryan's budget. Obama valt het aan als sociaal darwinisme, maar is dit nu al door het Huis goedgekeurd? En moet dit ook nog door de Senaat en de president ondertekend worden (is dit niet het soort budget dat door Obama zelf moet voorgesteld worden?)
pi_109930056
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:05 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben even in de war over Paul Ryan's budget. Obama valt het aan als sociaal darwinisme, maar is dit nu al door het Huis goedgekeurd? En moet dit ook nog door de Senaat en de president ondertekend worden (is dit niet het soort budget dat door Obama zelf moet voorgesteld worden?)
Het werd wel door het Huis van Afgevaardigden aangenomen (Doordat de republikeinen daar een meerderheid hadden), maar sneuvelde in de Senaat (stevig, alhoewel de democraten daar een meederheid hadden stemden daar ook meerdere republikeinen tégen het plan, wat ook een stevige inperking van Obama's gezondheidswetgeving bevatte)...

het ryan-plan is verder vooral een hoop politiek theater en zal vermoedelijk niet leiden tot daadwerkelijke wetgeving of een uitgevoerd budget maar het is een goed voorbeeld van krachtenverhoudingen;
En de republikeinen gebruiken het om zch af te zetten tegen Obama's financiele politiek. (alhoewel ook het ryan Plan uitgaat van langdurige grote tekorten op de begroting en pas in 2030 weer een daling van de staatschuld tot het huidige niveau)
pi_109935344
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Santroum zal dat vast redelijk makkelijk winnen, die staat in Pennsylvania al drie maanden deels ruim voor en leidt nog altijd met ongeveer 10 procentpunten..
maar misschien dat santroum gewoon direkt na pennsylvania uit de race stapt, voordeel daarvan kan zijn dat hij met een 'succes-resultaat' én opgeheven hoofd de race dan kan verlaten ...
Na pennsylvania zal het steeds lastiger worden en zal de druk op hem ook steeds groter worden eenheid te tonen en op te geven om Romney niet verder te verzwakken.

Direkt opgeven na een duidelijke winst in zijn thuisstaat zou Santorum's campagne eigenlijk al 'perfect' maken. S. kan ook terugblikken op gewoon een super-strategie... in december gaf niemand hem ook maar een minimale kans, maar hij heeft een hele grote rol gespeelt en hij is nu een aanvoerder van christelijk-consevatief rechts geworden in de GOP.

Als hij Pennsylania wint gaat hij door.. Er zijn er die geloven dat Santorum door wil tot de conventie zodat hij daar een vlammende speech kan geven als basis voor een campagne in 2016. Als hij echt al aan het vooruit denken is zal hij sowieso niet stoppen, tenzij z'n campagne in elkaar stort misschien, maar hij heeft ook nog goede vooruitzichten in mei. Die winst daar is helemaal niet zo voor de hand liggend trouwens hoor, het was al eerder close in de peilingen in Pennsylvania en in de meest recente peiling ligt Romney voor. Niet onderschatten wat zo'n winstavond zoals de vorige keer voor de Romney campagne kan doen.
pi_109935792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:43 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Als hij Pennsylania wint gaat hij door.. Er zijn er die geloven dat Santorum door wil tot de conventie zodat hij daar een vlammende speech kan geven als basis voor een campagne in 2016.
Santorum's team 'zegt' dat ze doorgaan, overigens of ze nu winnen in PA. of niet..
enkel dat is natuurlijk een nietszeggende uitspraak omdat een team nooit wat anders zal zeggen dan dat...

Realistisch gezien is het echter zo dat _als Santroum zou verliezen, hij eigenlijk geen enkele reden heeft door te gaan, je thuisstaat verliezen zou het einde zijn..
maar ook als hij wint is het geen erg waardevolle voorverkiezing en kan het best mogelijk zijn dat Romney alhoewel hij mogelijk de popular vote zou verliezen meer delegates haalt (de superdelegates lijkt hij sowieso al binnen te hebben en verder zijn pennsylvanie delegates ook non-plegged en dus niet gebonden, wat vermoedelijk eerder in het voordeel van Romney zal zijn)...

Santroum kan juist een publicitair succes boeken door met een 'succes' en een overwinning ook afscheid te nemen, wat qua uitstraling natuurlijk een betere indruk wekt dan na pennsylvania een hoop verliespartijen te hebben en geen succes-moment meer..
Santroum is juist en meester in het grijpen van het juiste 'momentum'...

Verder, santorum hoeft helemaal niet door te gaan om te kunnen Speechen op de Conventie... dat zal hij sowieso mogen en vast ook doen.
en natuurlijk kan hij dan zn aanspraak op een kandidatuur in 2016 doen... alhoewel ik wel denk dat hij dan meer moeite zal hebben, dan ofwel eenveel sterker veld zal verschijnen, ervan uitgaande dat Obama dan na zn twede termijn niet meer mee mag doen... of bij een onwaarschijnlijk wnst van Romney, deze dan voor herverkiezing zou gaan
pi_109936547
Maar waar haal je het idee vandaan dat hij zou stoppen als hij wint? Natuurlijk zegt z'n campagne dat ze doorgaan, maar hij legt minder nadruk op zijn thuisstaat dan bv Gingrich, in plaats daarvan kijken ze juist al nadrukkelijk vooruit richting de conservatievere staten in mei. En het gaat niet zomaar om de speech, een speech blijft alleen lang hangen als die de kracht heeft van een kandidaat die blijkbaar momentum kan houden tot aan de conventie. Dat is wat je wil dat kiezers onthouden voor de volgende keer.
pi_109937393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:17 schreef noruas_ het volgende:

Maar waar haal je het idee vandaan dat hij zou stoppen als hij wint?
zelfs al Santroum PA wint... wat kan hij daarna nog bereiken?

de nominatie winnen lukt hem nooit, zn achterstand is té groot...
na Pennsylvania komen een hoop staten waar Romney lijkt te winnen, hooguit in nebraska en North Carolina komt Santrourm daar enigszins mee...

vervolgens duurt het echter nog wel anderhalve maand voordat texas en California komen, echt grote staten met veel delegates, maar ook erg duur om serieus campagne te voeren... geld heeft santroum niet eindeloos, en zeker minder dan Romney...

verder is er wel degelijk een behoorlijke druk vanuit de GOP op Santroum om terug te treden, opvallend zelfs dat die druk veel groter is op santroum dan op Gingrich (die sowieso een bijrol speelt, maar wel door wil gaan tot het einde, maar ook zn campagneteam al enorm teruggeschroeft en in spaarmodus gekomen).

Santroum heeft domweg niet veel meer te winnen, imho, als hij na pennsylvania door blijft gaan en loopt dan ook een risico juist zn enorme winst die hij nu bereikt heeft (niemand had in december gedacht dat hij 4 maanden later tot dé uitdager van Romney zou zijn geworden), deels te verspelen door over te komen als iemand die de inner-partijlijke machtsverhouding te sterk wil aanvallen en dus ook inern vijanden krijgt.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')