abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 mei 2012 @ 23:30:24 #101
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_111560876
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:23 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

samen beetleborgs spelen O+ ?
:o Jhhhoooaaaa O+
Ik ben de Groene !!
  maandag 14 mei 2012 @ 23:40:09 #102
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_111561436
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:30 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

:o Jhhhoooaaaa O+
Ik ben de Groene !!
ik de rooie van dat is n meisje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 14 mei 2012 @ 23:45:40 #103
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_111561754
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik de rooie van dat is n meisje O+
_O_ _O_ _O_
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:00:19 #104
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_111562574
Beetleborgs! oO<
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 15 mei 2012 @ 17:39:30 #105
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_111587607
Ik verstond altijd Bikbek biedolbork bikbek biedolbork !! En dan bléhrde ik dat loeihard, en al rennende over het schoolplein, met mijn vuistje gebald, gestrekte arm voor me uit.

Wat een autie was ik vroeger toch ook :')
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 16 mei 2012 @ 11:50:15 #106
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_111618755
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:26 schreef Compliment het volgende:
Door het sleutelgat naar de meisjeskleedkamer loeren _O_

Toen ik het deed spoten ze er net deo doorheen ;( :') Ik daarna rood oog. Toen wisten ze meteen wie het gedaan had. :@ _O-
:')
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage woensdag 16 mei 2012 @ 13:29:12 #107
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_111622222
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:26 schreef Compliment het volgende:
Door het sleutelgat naar de meisjeskleedkamer loeren _O_

Toen ik het deed spoten ze er net deo doorheen ;( :') Ik daarna rood oog. Toen wisten ze meteen wie het gedaan had. :@ _O-
Dat deed ik ook toen ik nog geen bril had. Spoten ze sinaasappelsap in mijn oog :(
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:48:01 #108
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_111623041
Die meisjes waren zo dom nog niet blijkbaar.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 mei 2012 @ 16:50:01 #109
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111630148
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_111993342
'Wie vindt mij aardig ? Die mag op mijn feestje komen!'
pi_112019670
quote:
Door het sleutelgat naar de meisjeskleedkamer loeren _O_

Toen ik het deed spoten ze er net deo doorheen ;( :') Ik daarna rood oog. Toen wisten ze meteen wie het gedaan had.
Bullshit, dat is uit een scene van "Schatjes".
Je hoeft niks te verzinnen als je niks weet hoor.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 mei 2012 @ 19:58:18 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_112029612
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:25 schreef DerekB het volgende:

[..]

Bullshit, dat is uit een scene van "Schatjes".
Je hoeft niks te verzinnen als je niks weet hoor.
\

nou dat zal heus wel vaker zijn voorgekomen _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator vrijdag 25 mei 2012 @ 21:19:52 #113
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112033188
Mwhehe, ik zat op de basisschool op een gegeven moment écht op de verkeerde plek in de klas, nl aan het blok tafeltjes die met de zijkant tegen het bureau van de leraar aan stonden. En ik zat aan de kant waar hij ook zijn appel neerlegde altijd.

Naast zijn appel, helemaal op de hoek van de stond zo'n euh...hoe noem je dat? Zo'n pennenbak/houder, je weet wel, met van die cilinders van verschillende hoogtes. Nou, daar zat ook een schaar bij. Dus op een gegeven moment heb ik die schaar gepakt, en die heb ik zo in die appel gestoken en daarna er een beetje lafjes mee gezwaaid.

Vond de leraar helemaal niet grappig. Dat was het ook niet, maar om er nu boos over te worden vond ik niet zo. Daarna maakte ik een gooi beweging richting de rest van de klas. Ik hield de schaar uiteraard goed vast maar de appel vloog er vanaf :')

Had ik z'n appel vernacheld. Vond ie niet tof. Wederom, was het ook niet, maar zo erg vond ik 't nou ook weer niet 8)7

Ow, en een klasgenootje is, omdat wij natuurlijk hadden gezegd dat ie dat niet durfde, tijdens het voorlezen (want dat had je toen) opgestaan en heeft de Hitlergroet gebracht. Armpje omhoog, hakjes tegen elkaar en heel hard HEIL HITLER! geroepen 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:24:06 #114
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_112033373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:48 schreef Anon4c het volgende:

[..]

En als je niets had gedaan in je weekend, gewoon totaal iets randoms verzinnen, omdat je niet wilde vertellen dat je niets had gedaan in je weekend :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ik heb echt hele verhalen verzonnen inderdaad haha.
AFCA!
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:29:41 #115
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_112033562
Zijn ook grote ruzies geweest omdat sommige maar een bepaald aantal kinderen mocht uit nodigen voor hun kinderfeestje. Gelukkig werd ik altijd wel uitgenodigd maar dat kwam omdat ik ook zo eerlijk was om de hele klas uit te nodigen.

Behalve in groep toen mocht ik maar 4 uitnodigen omdat we naar een pretpark gingen, op schoolplein gingen 2 jongens vechten om wie er mee mocht. Ik voelde me natuurlijk super stoer me mijn macht.

Of in groep 4/5 toen de GameBoy Advance SP net uit was en ik de enige was die hem had gekocht (al mijn verjaardagsgeld erheen). Toen regende het en we zaten te schuilen onder het klimrek en iedereen mee kijken hoe ik gamede. Ging iemand perongeluk te hard lopen op het klimrek zodat er water naar beneden viel. Die kerel is zo in elkaar geslagen door groep 7/8 gewoon echt zielig. Toen moest je erom lachen en vertelde je het trots aan je ouders (die natuurlijk woedend waren).
AFCA!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:42:33 #116
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_112179108
Godver heldentopic.

-Inderdaad, die kring vroeger, gewoon shit verzinnen.
-Wij hadden in groep 4 zo'n gast die om niets ziekelijk boos kon worden. Maar nooit tegen ons, altijd tegen leraren. Ging die gooien met plastic bekers en pennen. Stonden daar twee docenten tegenover die knul op de gang. Epische battle. En hij was ook een keer weggelopen, alle leraren in paniek. Had ie zich verstopt in het bos naast onze school. Zagen we leraren door dat bos heen rennen, geniaal _O_ .
-Meisje in groep 4, deed haar spreekbeurt over katten. Ging ze naar poesjes.nl. Hoef toch niet uit te leggen wat daar te vinden was.
-Gast die compleet Donald Duck verslaafd was. Kon je roepen wat je wil, reageren deed ie pas heel laat. Zo intensief beleefde hij de avontuurtjes.
- En spelletjesdagen. We hadden altijd zo'n bazen bordspel waar iedereen om ging vechten. Maar nu ben ik de naam vergeten. Was in ieder geval iets met torens ofzo en geld. En het woord Buy was ook heel belangrijk, iedereen sprak dat altijd uit als Boei, maar ik de Engelse taalnazi moest ze in groep 7 al verbeteren :')
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:53:04 #117
361368 Compliment
Ki Ka Compliment
pi_112198022
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:25 schreef DerekB het volgende:

[..]

Bullshit, dat is uit een scene van "Schatjes".
Je hoeft niks te verzinnen als je niks weet hoor.
Dan geloof jij het niet, zal me werkelijk een rotzorg zijn.
pi_112221553
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:34 schreef Haifisch het volgende:
Spreekbeurten van iedereen: Ik hou het over mijn hond Doodle
Spreekbeurten van Haifisch: Radioactiviteit, Inpoldering van Flevoland, de werking van de oosterscheldekering, het principe van actie=reactie

_O_
Herkenbaar. Deed het in groep 7 over DNA. Leraar iets teveel onder de indruk, mocht ik het nog is doen voor groep 8. Scheet alle kleuren van de regenboog aangezien ik daar opeens alleen stond voor al die gasten die ik en mijn vriendjes totaal niet mochten.
Ik ben niet ziek
pi_112221773
Bij ons altijd elke dag, elke pauze Pokemon spelen :D
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:58:20 #120
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_112538262
Veel herkenbare dingen! Gedoe om feestjes, jaloers zijn op speeltjes van een ander en die maandag-kring ja _O-
Zijn er meer mensen in de 6de naar het Gustav Brieglebhuis geweest? (Noord Holland en misschien beter geschikt voor 40+) Was een erg leuk kamp om de basisschool af te sluiten *O*
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:22:48 #121
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_112539660
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:41:54 #122
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_112545454
Voor de mensen die het enigszins interessant vinden:


Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_112564861
Dit topic _O_
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:01:55 #124
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112580878
Eigenlijk als kind schaamde je je nergens voor.

Spreek soms nog mensen van toen en sommigen gaan dan mensen herinneren aan de stomme acties die ze deden. Tja, we waren klein, whatever. Beetje raar om daar nu nog moeilijk over te gaan doen.

Behalve pesten enzo, dat wordt toch een beetje altijd gedaan door kinderen die zelf echt een beetje verpest zijn, dat vind ik wel iets wat de rest van je leven aan je mag kleven }) c_/
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:54:15 #125
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_112778852
Pokémon naspelen door tegen iemand aan te duwen wat dan vlammenwerper moest voorstellen. _O_
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:51:56 #126
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_113897531
Dit topic _O_

Het speelkwartier, overlopertje van de ene naar de andere kant van het schoolplein, ruziemaken met een vriendje en dan uitpraten door elkaar een handje te geven, het knikker-tijdperk, de nieuwe tafeltennistafel, het klimtoestel, stenen zitpaddestoelen, hinkelen (deden de meiden dan, net zoals die springelastieken), en verder alles wat al in dit topic genoemd is _O_
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:55:40 #127
361368 Compliment
Ki Ka Compliment
pi_113907670
Op schoolkamp in groep 8 speelde we vaak voetbal! En nee niet zomaar voetbal. Echt LOMP voetbal _O_

Werkelijk alle 12 jongens deden fanatiek mee, door heel de blokhut en buiten. Iedereen die de bal had werd door de tegenpartij helemaal de tering in getrapt. In de eredivisie zouden het donkerrode kaarten geweest zijn. _O- Met gestrekt been invliegen, twee benen alles _O_ Zo erg dat iemand verkeerd terechtkwam en zn pols brak :'). Man man, wat is er toen veel gesneuveld. _O_

Epische tijden. :7
  zondag 8 juli 2012 @ 08:56:19 #128
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_113916380
Schoolkamp _O_

Sowieso herinner ik me de glittertocht (Iedereen met zaklamp in de nacht de bossen in, die dan schenen op glitters die door het bos gestrooid waren, waarbij de laatste groep de glitters weer mocht meenemen), iedereen met van die kleine kutzaklampjes: Kwam ik ineens aanzetten met mijn 5000watt big ass LICHTBAK. :')

Met kamp zijn we nog serieus wezen zwemmen een middagje, écht wel chill :) Voor mij was het sowieso één van de eerste keren EVER dat ik langer dan 3 dagen van huis was (Ik reisde als kind niet veel). En dan later ook nog de schoolmusical enzo... Eigenlijk had ik het helemaal niet erg gevonden als mijn leven dat jaar gewoon was gefilmd voor een realitysoap (of een sitcom, gezien er genoeg komisch gebeurde in die tijd :P). Niet zozeer omdat ik gelukkig was (Hey, ik was niet populair, ook al had ik best wel vrienden werd ik wel eens gepest omdat ik vroeger dik was :P), maar omdat het gewoon een magisch tijdperk in een ieders leven is. :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_114018925
Op school hadden we 1 Dos 6.22 / Windows 3.11 computer (op zo'n 20 klassen) en daar speelde we altijd spelletjes op!



Thuis in het milieu!

Kan helaas de plaatjes niet vinden van De Zuivelfabriek en Het Grote Waterschapsspel!

_O_

Edit: Plaatjes even erbij gescreenshotted vanaf mn Dosbox project :)

De zuivelfabriek!



Het Grote Waterschapsspel!



[ Bericht 22% gewijzigd door Cl3tusss op 10-07-2012 21:03:51 ]
pi_114031925
ik zat op het speciaal onderwijs maar ook dat was leuk.
was een school voor vooral lichamelijk gehandicapten en niet zo zeer voor mensen met gedragsproblemen.

ook wij hadden elke maandag een kring gesprek in de kleuterklassen om te vertellen wat je het weekend had gedaan.

elke maandag gingen we schoolzwemmen in het zwembad in de school het bad had een beweegbare bodem dus die werd denk ik ingesteld op 1.50 cm zodat de juf goed kon lopen en klasgenootje goed kon begeleiden maar soms was dat klasgenootje er niet en dan was het heel spannend als ze terwijl we in het bad waren de bodem op 1.70 deden zodat niemand meer kon staan.
en na het eerste half uur baantjes zwemmen voor de conditie gingen we altijd afsluiten met een partijtje waterpolo

het werken in de schooltuinen in dan kregen we de groenten zelf mee naar huis.
leuk was dat kloten in de modder en ach alles was leuker dan werkjes in de klas doen dus we waren super blij als je met nog een paar klasgenootjes een uurtje in de schooltuin mocht kloten en daarna er zo vies uitkomen dat we bij de gym maar even moesten douchen.
alles doen om maar niet te hoeven rekenen oid :')

uiteraard waren er ook genoeg momenten dat we wel echt in de klas aan het werk waren en op vrijdag was iedereen altijd super druk en wilde weekend en liepen soms ook te kloten en dan kregen we weer ons "preek"dat we te druk waren en wel ons weekschema af moesten hebben anders was het huiswerk in het weekend :(

het zorgen voor mensen zat al in mn bloed want zeker in de laatste klas hielp ik soms een vriendin van me in haar jas want ze was spastisch en kon heel weinig, ook met eten hielp ik haar, net als een paar andere van mn vriendinnen.
de klassenassistent deed dat ook wel maar wij mochten ook helpen met geen medische dingen.
en ze at dus heel moeilijk en had soms geen trek meer en dan was de klassenassistent soms al pauze houden en dan flikkerde wij het brood in de bosjes tot ze inneens zei: heej er groeit brood met worst in de bosjes :D

uiteraard speelde we ook graag tikkertje want had ook klasgenootjes die wel konden lopen en we hadden ook nooit als hele klas gym, lopende kinders apart van de kinderen in de rolstoel.
maarja gym was kut want kon niet zo goed vangen en als we dan weer eens moesten volleyballen was dat niks..

en soms mocht ik met een klasgenootje in de pauze achter de pc en dan deden we idd van die spellen zoals: thuis in het millieu en iets met dat je verkeersborden moest maken.

achja zo kan ik nog wel even doorgaan.
kon misschien niet met al mn klasgenootjes tikkertje doen maar met vele wel, net als knikkeren.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_114067724
Rode wijn uit shotglazen drinken in groep zes! Franse thema in de klas ofzo! De leraar had een hele doos shotglazen in het kastje staan :D

Schoolkamp in groep 8! Ge-wel-dig. Je helemaal kapot eten aan chips en snoep! Nooit meer slapen. Alleen jammer dat onze bedden eruitzagen alsof ze rechtstreeks uit een concentratiekamp waren gehaald. En er 's ochtends spinnen uitkropen :')

Hand- en voetbaltoernooi tegen de andere scholen. Altijd rellen.

Meeneem-middag op maandag! Mijn nijntje knuffel werd toen in de zandbak gepleurd :(

gvd ik wil weer naar de basisschool
  donderdag 19 juli 2012 @ 12:06:14 #132
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114408222
Pokemonkaarten, Bey'blades (of hoe je dat ook schrijft). Mooie herinneringen zijn dat.

Wij hadden altijd zo'n bos achter school en daar had je allemaal kliekjes die een eigen hut hadden. En dan elkaars hutten slopen en zo snel mogelijk naar het bos om takken te jatten etc.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 14:01:10 #133
9859 crew  Karina
Woman
pi_114495439
In de zesde klas gingen we stiekem roken :@ Iemand had een pakje Belinda Menthol gekocht en iedereen mocht er eentje proberen.

Achter de school waren wat bosjes en wij hebben daar een keer een slaapplaats van een zwerver gevonden, er lagen allemaal kleren en hij had een soort hutje gemaakt van takken :{
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 21 juli 2012 @ 15:21:23 #134
361368 Compliment
Ki Ka Compliment
pi_114498044
In groep 6 hadden we een sintimeisje in de klas en die kwam vaak gewoon niet zonder enige reden. Toen was ze een keer een hele week niet op school en toen vroeg de juf waar ze vorige week was. "Ja ik moest naar de tandarts :X "
-"DE HELE WEEK?! :( "
"ja maar ik had een gaatje.. :@ "


Heel de klas. _O- _O- :D _O_ _O- :D :D :'( :{ _O- _O- _O_ :D :D
pi_114500695
In de maandag ochtend verhaaltje vertellen wat je in het weekend had gedaan..
Ik was altijd verlegen en durfde nooit veel te vertellen...
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 16:51:23 #136
9859 crew  Karina
Woman
pi_114501068
Oh ja ik herinner me nog iets, wij hadden een zigeunermeisje in de klas op een gegeven moment en die was volgens mij een stuk ouder dan de rest, ze had best al dikke tieten en een bh, nou dat was wat!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_115449517
Tien tellen in de rimboe spelen
Jeugdcrimineeltjes :') op mijn basisschool stikte het ervan en pas nadat mijn groep 8 weg was werden ze van school gestuurd :'(
Bitches :')
Koerd vs Marokkaan vs Nederlander
Dat in gr 8 een meisje naar de jongenskleedkamer ging met gym we allemaal gejuich hoorden en ze terugkwam zonder bh

Rebelse tijden :')
pi_115450021
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2012 02:17 schreef x-Lily het volgende:
Tien tellen in de rimboe spelen
Jeugdcrimineeltjes :') op mijn basisschool stikte het ervan en pas nadat mijn groep 8 weg was werden ze van school gestuurd :'(
Bitches :')
Koerd vs Marokkaan vs Nederlander
Dat in gr 8 een meisje naar de jongenskleedkamer ging met gym we allemaal gejuich hoorden en ze terugkwam zonder bh

Rebelse tijden :')
hey lilly
pi_115455663
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:40 schreef Cl3tusss het volgende:
Op school hadden we 1 Dos 6.22 / Windows 3.11 computer (op zo'n 20 klassen) en daar speelde we altijd spelletjes op!

[ afbeelding ]

Thuis in het milieu!

Kan helaas de plaatjes niet vinden van De Zuivelfabriek en Het Grote Waterschapsspel!

_O_

Edit: Plaatjes even erbij gescreenshotted vanaf mn Dosbox project :)

De zuivelfabriek!

[ afbeelding ]

Het Grote Waterschapsspel!

[ afbeelding ]
thuis in het millieu :D ik dacht dat ik de enige was met zon groenlinksprogramma thuis op de pc _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_115474038
Haha ik weet nog dat toen ik naar de eerste ging het eerste wat ik dacht was "huh er zitten maar iets van 3 buitenlanders op deze school?". Terwijl ik op een van de weinige gemengd tot witte basisscholen in Leiden zat :')

Nederlandse juffen die altijd wilden dat de moslimmeisjes allemaal dingen vertelden over de Islam
Multikultiruzies
Iemand is hem niemand is hem met gym
Apekooien in de laatste gymles voor de vakantie, al noemden wij dat appeldiefje
Met Pasen vieze zachtgekookte eieren te eten krijgen :r
Losgaan op de Cheeky Girls :') Très triest.
Met schoolzwemmen elke keer Superstar van Jamilla in de kleedkamer horen draaien
Fan zijn van K3 O+
De 1miljoen msn-ruzies die er waren en ik had nog geen MSN, achteraf erg blij mee :P
Al die ezels die we als juffen en meesters hadden :') Tjongejonge
Kinderpostzegels verkopen
De Unicefloop in de Leidse Hout en het werven van sponsors
De muziekkring, de discussiekring, de krantenkring, de boekenkring :P
Theemiddagen
In groep 8 als meiden onder elkaar over ongesteld zijn praten :')
In groep 7 of zelfs eerder al zeker zijn van dat ik naar het vwo/gymnasium ga _O_
Altijd het slimste meisje van de klas zijn :@
Tot groep 7/8 ofzoiets was ik ook altijd de langste van de klas :') En niet een klein stukje ook
Diddl/winx verzamelen

Ik heb trouwens op 2 basisscholen gezeten, omdat de eerste zo'n lompe school is waar iedereen naar 't vmbo ging en die is intussen ook al opgeheven, maar op de tweede werkten echt kutmensen :'(
pi_115592932
Wij keken altijd "Ik, Mik Loreland" met Karbonkel:D

Goeie tijd dat _O_
Je weet het niet?!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 augustus 2012 @ 15:51:34 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_115600773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:44 schreef Impect het volgende:
Wij keken altijd "Ik, Mik Loreland" met Karbonkel:D

Goeie tijd dat _O_
we hebben daar zelfs een topic over :D Ik Mik Loreland
Marjolein O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_115605437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 00:33 schreef Danger.Mouse het volgende:
Betreft de TT, ik ben vroeger in de lagere klassen zo erg gepest dat ik van school gewisseld ben ;(
Same here, 13 scholen totaal....
pi_115605769
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:21 schreef bobbernaut het volgende:
Als we pauze hadden kwam er dus soms zo gozer, beetje rare gozer..
Hij had dan zijn keyboard mee, ging wat spelen, en OPEENS werd ie HE-LE-MAAL gek!
Helemaal schreeuwen en zn keyboard op de grond gooien! :')
Kwam ik laatst achter dat ie ook op FOK! zit, hoi Braddie! :D
True story!
True Story kan ik beaamen ja... gelukkig veranderen mensen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:06:54 #145
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_115605789
:D
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_115605797
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:58 schreef Danger.Mouse het volgende:
Ik heb nog geplaybackt voor de hele school. Het kabouterlied. Verkleed als kabouter Kwebbel :7 _O_

Er keiharde schijt aan hebben hoe je eruit zag of wat je deed *O*
Bonte avond, prachtig... heb 2 x de 1e prijs gewonnen met m`n keyboard :')(En nu speel ik in meerdere bandjes :D)
pi_115607136
Doen durven of de waarheid spelen wat opeens verboden werd door de juffen _O_
pi_115607214
Een elite die geselecteerd moet worden uit een groepje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115714988
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:34 schreef Haifisch het volgende:
Spreekbeurten van iedereen: Ik hou het over mijn hond Doodle
Spreekbeurten van Haifisch: Radioactiviteit, Inpoldering van Flevoland, de werking van de oosterscheldekering, het principe van actie=reactie

_O_
dit.
held
Tanto nomini nullum par elogium
pi_115715221
Wij hadden een meisje op school, Lola heette ze, en die was goed gek. Ze stond altijd op de lerarentafel op het plein te dansen (met haar rokje omhoog, dus alle jongens kijken). Ze had ook iets met katten. Ze ging eens op haar zij op het bureau van meester Casper (dat ik dat nog weet) liggen en klauwde met haar hand naar hem, terwijl ze "Mraauuuw..." zei. Pas jaren later had ik door wat die arme meester Casper gedacht moest hebben...
Tanto nomini nullum par elogium
pi_115723357
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:01 schreef ChemicalVial het volgende:
Wij hadden een meisje op school, Lola heette ze, en die was goed gek. Ze stond altijd op de lerarentafel op het plein te dansen (met haar rokje omhoog, dus alle jongens kijken). Ze had ook iets met katten. Ze ging eens op haar zij op het bureau van meester Casper (dat ik dat nog weet) liggen en klauwde met haar hand naar hem, terwijl ze "Mraauuuw..." zei. Pas jaren later had ik door wat die arme meester Casper gedacht moest hebben...
Haha kreeg ze geen hulp?
pi_115723483
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:11 schreef x-Lily het volgende:

[..]

Haha kreeg ze geen hulp?
Geen idee... Ze heeft maar een jaar bij ons op school gezeten (maar goed ook). Ze probeerde altijd paddestoelen te eten :P
Tanto nomini nullum par elogium
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:17:18 #153
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_115723531
Stickers op je schrift omdat je het goed had gedaan
Van de juf andermans werk mogen nakijken
Kerstdiners
Sinterklaas
Alles wat er voor zorgde dat je niet normaal aan het werk moest
In de zandbak spelen in de kleuterklas, wij hadden enorm grote relaxte zandbakken waar je heerlijk kon keutelen dan wel prestatiegerichte taartencompetities kon houden
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:21:37 #154
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_115723652
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:01 schreef ChemicalVial het volgende:
Wij hadden een meisje op school, Lola heette ze, en die was goed gek. Ze stond altijd op de lerarentafel op het plein te dansen (met haar rokje omhoog, dus alle jongens kijken). Ze had ook iets met katten. Ze ging eens op haar zij op het bureau van meester Casper (dat ik dat nog weet) liggen en klauwde met haar hand naar hem, terwijl ze "Mraauuuw..." zei. Pas jaren later had ik door wat die arme meester Casper gedacht moest hebben...
Wij hadden Herman (of was het nou Harry), Herman had knalrood haar en een ruig koppie met wild stekeltjeshaar en een matje en hij had altijd een snottebel. In de pauze probeerde hij altijd meisjes te zoenen. Als je gezoend was door Herman was je de pineut. Hij had ook zo'n heerlijke schorre stem O+

Herman bleek later te zijn doodgereden door zijn dronken vader :{
pi_115723691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wij hadden Herman, Herman had knalrood haar en een ruig koppie met wild stekeltjeshaar en een matje en hij had altijd een snottebel. In de pauze probeerde hij altijd meisjes te zoenen. Als je gezoend was door Herman was je de pineut. Hij had ook zo'n heerlijke schorre stem O+

Herman bleek later te zijn doodgereden door zijn dronken vader :{
Arme Herman -O-
Tanto nomini nullum par elogium
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:05:26 #156
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_115730158
Ik had een hekel aan mijn klas, ze vonden mij raar. Dat was ik ook, maar zij overdreven het zo.
- wij hadden 'bakstenen' muren, waar buddy in bleef zitten, en dat peuterden we er dan uit. Wij noemden dat altijd buddyprut, en het werd ook echt 'gejat' als de juf de werkjes verving en even niet oplette. En dan met gelpennen kleuren, en heel veel verschillend gekleurde stukjes hebben :D
- verzamelwoedes, waar ik nog aan mee heb gedaan ook ;(
- zelfstandig werken -> een lijst die je op vrijdag af moest hebben. Ik had hem altijd op maandag al af en dan kon ik de rest van de week, als iedereen zelfstandig werkte, lezen. Ik las altijd. Zelfs in de pauze, maar dat mocht niet want je moest rennen en shit. Ik verstopte me altijd met mijn boek :D
- ik verstond een paar mensen uit mijn klas nooit. De juffen niet, en er zat een afrikaanse jongen in de klas en die heb ik nooit begrepen.
- schoolreisjes naar nonbestemmingen (avi fauna, met 80 kinderen vogels kijken... Alleen de speeltuin gezien dus.
pi_115748178
Ik was goed met computers en een vriend van me ook en dan mochten we altijd als die zooi weer ergens kapot was die computers opnieuw installeren. O+ Dat duurde natuurlijk een eeuwigheid op die oude bakken. Maar je hoefde lekker niet naar de les!
Kon ook goed leren dus ik miste de lessen dan ook niet echt. Werd er niet populairder van trouwens, ben nog wel eens gepest maar had een paar goede vrienden dus vermaakt me wel. Toen heb ik in groep 7 één van die pestkoppen een blauw oog geslagen. :') Toen was het gelukkig (op wat geplaag na, maar iedereen was wel een keer aan de beurt :P) afgelopen. :D

Verder ging ik altijd (als ik niet ergens ging spelen) vrijdags kibbeling bij de visboer halen en dan stond er thuis een bakje thee voor me klaar en dan lekker voor de buis buigelbekkie ofzo kijken. :D

Ik had een hekel aan overblijven en dan zorgde ik altijd dat ik bij een vriend kon eten en als zijn ouders niet thuis waren kwam hij weer bij mij eten. :)

Sneeuwballengevechten in de winter O+
Het jaarlijkse watergevecht in de zomer O+
Sinterklaas op school O+ en het sinterklaasjournaal en dat ene programma met die belg. O+
Oh en ik was toen vet zenuwachtig voor dat fietsexamen-achtigiets in groep 8! :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 januari 2018 @ 17:33:42 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176285056
even een kick want er is behoefte aan: MLN / Bassisschool was supertoll-herinneringen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_176298348
Mijn basisschool was een klein platteland school waar rond de 40 leerlingen op zaten.
Leuke gezellige school, iedereen kende elkaar. Tot er een jongen met Asperge op school kwam. Was een aardig jongen, alleen werkte het bij hem alles anders. Heeft ons ook veel gekost, waardoor hij niet door iedereen geliefd werd. Zo kwam het dat hij een woede uitbarsting kreeg tijdens maken van een Vaderdag cadeau. Mijn leraar was er toen helemaal klaar mee, en het was direct de laatste keer dat we een Vaderdag cadeau hebben gemaakt :'). Ook hadden wij een vriend die een beetje aan de Tokkie kant stond, hij had altijd een zakmes bij zich. Hij was op een dag zo kwaad op die jongen met Asperge dat die zo het zakmes naar die jongen gooide, miste hem op een haar _O-.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 16:34:49 #160
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_176304761
Kanonnen, bijna 6 jaar later en er wordt weer nieuw leven ingeblazen :D

Ik heb er nog eentje:

D.M. heeft op het middelbaar altijd een kopie van de schoolstatuten in zijn tas.

In het scheikundelokaal is net een nieuw Smartboard opgehangen. Bij het Smartboard hoort een afstandbediening.

Docent scheikunde (50) woont waarschijnlijk nog bij zijn moeder en is maagd. :D :') :')

D.M. pakt voor de les begint afstandsbediening van Smartboard en stopt deze in zijn tas. Tijdens de les instellingen verneuken terwijl docent iets probeert op te schijven. >:) Docent snapt er niets van. 8)7 De hele klas geniet intens van een onzekere docent die de orde niet weet te bewaren terwijl de aderen op zijn slaap steeds meer zichtbaar worden. D.M. blijft doorgaan met Smartboard uitzetten, beeld omdraaien, etc. etc. NSB'er van klas verlinkt van D.M. aan docent. :r Docent schreeuwt zo hard dat D.M. de klas uit moet dat spuugklodders uit zijn mond komen. :% :%

D.M. wordt naar rector gestuurd. :R

Rector (kennis van ouders D.M.): 'D.M., wat heb je nu weer gedaan? Je weet dat we geen andere docent beschikbaar hebben, we moeten het met hem doen dus hou je a.u.b. rustig.

* D.M. pakt school statuut in rugzak* "Meneer Rector, kun je me vertellen waar in het statuut staat dat dit niet mag? :D :D'

Yep, ik was een kutkind. :') :@ :P
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  dinsdag 9 januari 2018 @ 17:07:43 #161
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176391206
Ik kan me de speelafspraken met vriendjes nog wel herinneren. Thuis had ik geen leuke computerspelletjes, terwijl een vriendje GTA en Road Rash op de computer had. Dus daar ging in na school regelmatig computeren. En we kregen nog echte cola ook, dus dat was vergeleken met de ranja van thuis wel pure luxe.

Verder natuurlijk geregeld kapotte broeken door valpartijen tijdens schoolpleinspelletjes, en dan was moeders weer eens furieus. Een populair spel was verstoppertje met buut. Het mooiste was om de zoeker eruit te rennen en dan keihard 'BUUTVRIJ VOOR DE HELE POT' te kunnen roepen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:53:05 #162
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176401322
Nog een mooi verhaal:

In het zwembad waar het schoolzwemmen plaatsvond, waren aparte groepskleedkamers voor jongens en voor meisjes. Deze kleedkamers werden gescheiden door een muur die niet helemaal tot het plafond reikte, maar die wel hoog genoeg was om er niet overheen te kunnen kijken.

Een keer gooide een klasgenootje in een dolle bui mijn natte zwembroek na het zwemmen over de muur de meisjeskleedkamer in. Dit leverde natuurlijk een hoop tumult op. Ik stormde daarop de meisjeskleedkamer in om m'n zwembroek terug te halen. Dit zorgde uiteraard voor een enorm gegil van de meisjes en een boze meester.

Later die dag moest ik bij de meester komen om te verklaren waarom ik de meisjeskleedkamer was ingelopen tijdens het omkleden. Van geen kwaad bewust zei ik maar dat ik gewoon m'n zwembroek terug wilde. Dat ik even had kunnen wachten totdat de meisjes omgekleed waren, was blijkbaar niet in me opgekomen... :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176929150
Basisschool, goh dat is heel lang geleden. Ik herinner mij meer van de lagere school. Weet niet of dat interessant voor dit topic is...
pi_177434095
Leuk topic!

Van de vijfde klas naar groep 8 gaan :D

Als kleuter vol eerbied over het hekje kijken wat de speelplaats van de kleuterschool met die van de lagere school scheidde. Volgend jaar mag ik op de Grote Speelplaats *O* 8-)
Bij de overgang naar de derde klas was het hekje weggehaald, één grote speelplaats }:| Al gingen de grote kinderen toch echt niet aan de kleuterkant spelen, nu je legaal over en weer kon voelde het toch anders. ;(

Scheikunde op lagere school niveau: er werd een grote pot kwik tevoorschijn gehaald en de meester deed er op zijn tafel wat experimentjes mee. We mochten er zelf niet aankomen, maar wel wiebelen met het schaaltje dikke vloeistof en zien hoe het reageerde op een magneet _O_ Tot de grote fles kapot viel. Halve lokaal vol met druppels kwik. Gelukkig had de meester handveger en blik en was de (meeste?) rotzooi snel opgeruimd. _O-

Ik zat op een oude school, heb het 100 jarig bestaan meegevierd. Helaas is hij nu gesloten en raakt steeds meer in verval ;( Door het getouwtrek tussen gemeente en dorp duurde het wat lang voordat er een nieuwe school klaar was. Dus de laatste jaren zakten er af en toe leerlingen door de vloer of viel er een stuk plafondplaat naar beneden. :|W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:14:17 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195463058
twitter


omg, dit muziekje ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_195506880
Op de bassischool zat bij mij een jongen in de klas en die kon om niks heel erg boos worden. Hij gooide zijn tafel omver gooide met spullen door de klas. Als hij boos was probeerde hij de eerste de beste aan zijn haren te trekken. Hij liep ook wel eens boos de klas uit en bleef dan ook een behoorlijke tijd weg. Op een dag liep hij zelfs van het schoolplein af met leraren achter hem aan. :+ Toen klom hij in een boom die in een tuin stond van bewoners die naast de school woonden en hij kwam er niet meer uit :D Inmiddels ging de school uit dus iedereen naar huis. Dus ik op mijn fietsje na schooltijd naar de boom waar hij nog steeds inzat :D Later hoorde ik dat zijn ouders naar school zijn gekomen om hem uit de boom te praten. :')

En in de klas zat een jongen die een oudere broer had en via hem wist hij waarschijnlijk al veel over sex. Hij gebruikte woorden waar ik van dacht waar heeft hij het over. Op een dag ging hij naar de zolder van de school dat was een opslag plek van allemaal oude troep daar kwam je als leerling nooit maar de deur was altijd open. Was wel dicht maar niet op slot. En hij ging in de pauze altijd geile teddy neuken :') Dat was een grote oranje teddybeer helemaal onder het stof die daar waarschijnlijk al jaren lag en daar kroop hij boven op met de begingen die hij natuurlijk van zijn broer had geleerd. :')

En één schooljaar op de basisschool hadden wij les van een leraar die al bijna met pensioen mocht maar hij was elke week wel een keer ziek. En toen kwam als vaste vervanger stagiair Arthur maar die heeft het niet lang volgehouden }) Vraag mij wel eens af hoe het nu met hem gaat :@ Een jongen die achterin de klas zat en hij was helemaal niet bang. Rolde een stapel papieren op als een soort van knuppel vouwde een paperclip open dat ging in het stopcontact en sloegen met zijn papieren knuppel de paperclip in het stopcontact en toen was het donker in de klas en de stoppen eruit :')

En in de decembermaand voor kerst moesten wij een kerstbakje maken. En als opdracht moesten wij wat groene takjes verzamelen mocht je wat extra's vinden kon je dat meenemen voor iemand anders zijn kerstbakje. Dat had één jongen wel heel letterlijk genomen kwam met een half Staatsbos naar school :') Ik zie zijn moeder nog zo met de grote blauwe vuilniszakken de klas binnenkomen lopen en met een echte boom uit het bos. Dit was niet helemaal de bedoeling kreeg hij toen te horen :D

Mooie tijd gehad. :)
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_195959495
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:05 schreef WcPot het volgende:
Op de bassischool zat bij mij een jongen in de klas en die kon om niks heel erg boos worden. Hij gooide zijn tafel omver gooide met spullen door de klas. Als hij boos was probeerde hij de eerste de beste aan zijn haren te trekken. Hij liep ook wel eens boos de klas uit en bleef dan ook een behoorlijke tijd weg. Op een dag liep hij zelfs van het schoolplein af met leraren achter hem aan. :+ Toen klom hij in een boom die in een tuin stond van bewoners die naast de school woonden en hij kwam er niet meer uit :D Inmiddels ging de school uit dus iedereen naar huis. Dus ik op mijn fietsje na schooltijd naar de boom waar hij nog steeds inzat :D Later hoorde ik dat zijn ouders naar school zijn gekomen om hem uit de boom te praten. :')
Daar was misschien iets niet goed mee?

En tot hoe lang zijn handwerkjuffen en catacheselessen ongeveer gebruikelijk geweest? Ik heb daar nog het nodige van mee gekregen.
pi_196120909
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:28 schreef Munnmaske het volgende:

[..]

Daar was misschien iets niet goed mee?

En tot hoe lang zijn handwerkjuffen en catacheselessen ongeveer gebruikelijk geweest? Ik heb daar nog het nodige van mee gekregen.
Catecheselessen heb ik rond 1990-1995 niet meer gehad, maar op een christelijke basisschool waren natuurlijk wat vaste prikken:
- Liedboek in je laatje
- De jarige mocht kiezen wat er gezongen werd
- Gebed aan het eind van de dag, waarin de meester de Heer dankte dat we zo fijn gespeeld hadden
- Zingen uit Alles wordt nieuw, van Hanna Lam en Wim ter Burg
- Een dagopening met een bespreking rondom een bijbeltekst. Wat we vonden van eerlijk delen, tolerant zijn, goedmaken na ruzie en dat soort dingen.

En als de openbaren dit indoctrinatie noemen, ik zit toch ook op dit forum? En ik doe bij net zulke winkels boodschappen als jullie? Ik heb er niets aan overgehouden, vond het normaal, vind het nu nog normaal en accepteer alle andere smaken ook.
pi_196229323
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 00:36 schreef TwentyFourr het volgende:
betreft de TT, ik heb vroeger in de lagere klassen iemand zo erg gepest dat hij naar huis ging om het kapmes van zijn vader op te halen :') heb er nog steeds trauma's van :') maar hij waarschijnlijk ook :') :')
Jezus :')

Ik had een vriendje in de derde klas toe was ik 8 jaar ofzo? En die stotterde, hij heette Wimpie O+
We mochten zijn ouders spelen, we hadden stoeltjes en een tafeltje en als slak als huisdier :D 8)7

Zijn moeder kwam altijd Thee brengen en toen we een keertje samen bij mijn ouders gingen
op een Zondagochtend ging mijn broer hem pesten met zijn stotteren weet ik nog, de eerste
en ook meteen de laaste keer dat mijn broer heb geschopt :') later kreeg ik op mijn flikker.. care :D

Ik zeil tegen Wimpie... KOM WE GAAN WEG :( ...

En toen we ons ''raport'' kregen, we gingen allebei ''over'' zo noemde je dat..... óf je ''bleef zitten''
dat betekende dat je het hele jaar overnieuw moest doen, met nieuwe kinderen dus...

Dus wij blij *O* we waren ''over'' , dus ik achterop zijn fiets, ik zou onze raporten vasthouden
en het regende. niet een béétje, maar écht zeiknat... en toen we bij zijn moeder kwamen was ik
zijn rapport verloren :@ Wimpie huilen... vriendschap was over :'( Wimpie was boos.. zijn moeder
zei, ga maar naar huis... Later hoorde ik dat hij gewoon een nieuw rapport had gekregen, maar Willepie
heeft nooit meer met me gepraat ;(
pi_196229640
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:28 schreef PietPossum het volgende:
Bij ons de pastoor die elke vrijdagmiddag een van de jongens persoonlijk op kwam halen! [ afbeelding ]
tegenwoordig overigens vooral politiek actief begrijp ik
Bijbelles :')

Met een Frater of een Pater of hoe zo'n Kneus ook heet :D

Omdat ik altijd ''vaak' praatte... gewoon met diegene die op toen naast me zat... geen idee met
wie ... Kreeg ik Keihard een klap met die grote Bijbel op mijn hoofd :')

en daarna moest je bij het schoolbord knielen op dat bankje, de hele les lang. had je wel blauwe
kniëen :X

Zoiets dus...



Eikels :')
  Redactie Frontpage vrijdag 13 november 2020 @ 22:18:43 #171
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196230319
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 18:46 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Catecheselessen heb ik rond 1990-1995 niet meer gehad, maar op een christelijke basisschool waren natuurlijk wat vaste prikken:
- Liedboek in je laatje
- De jarige mocht kiezen wat er gezongen werd
- Gebed aan het eind van de dag, waarin de meester de Heer dankte dat we zo fijn gespeeld hadden
- Zingen uit Alles wordt nieuw, van Hanna Lam en Wim ter Burg
- Een dagopening met een bespreking rondom een bijbeltekst. Wat we vonden van eerlijk delen, tolerant zijn, goedmaken na ruzie en dat soort dingen.

En als de openbaren dit indoctrinatie noemen, ik zit toch ook op dit forum? En ik doe bij net zulke winkels boodschappen als jullie? Ik heb er niets aan overgehouden, vond het normaal, vind het nu nog normaal en accepteer alle andere smaken ook.
Deze man _O_ Ik ben ook christelijk opgevoed en naar een christelijke school geweest. Niets verkeerd aan. Alles wordt nieuw, verrek, was het helemaal vergeten. Ook na elk bijbelverhaal een tekening hiervan gemaakt? Eind van het schooljaar werden je tekeningen ingebonden tot een tekeningenbijbel _O_
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_196230864
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:18 schreef Djeez het volgende:

[..]

Deze man _O_ Ik ben ook christelijk opgevoed en naar een christelijke school geweest. Niets verkeerd aan. Alles wordt nieuw, verrek, was het helemaal vergeten. Ook na elk bijbelverhaal een tekening hiervan gemaakt? Eind van het schooljaar werden je tekeningen ingebonden tot een tekeningenbijbel _O_
Nou ik heb er geen leuke herinneringen aan :')

Ten minste.... totdat ik in de ''zesde klas'' kwam.. die leraar sloeg ook... mij niet... maar
er was een jongen in de klas die kreeg eigenlijk zo goed als iedere dag een pak slaag van
de Pater of de Frater. dat was de Leraar.. ik geloof dat hij Frater was.

En waarom hij sloeg? Bij deze jongen was dit waarschijnlijk omdat hij de enige was die een
moeder had die gescheiden was en werkte... nou dat was wat hoor in die tijd... dat was een schande :Y

En het maakte ook verschil, één groot verschil..... of je van rijke ouders kwam of je een kind was
van een ''arbeiders gezin'' .

Voorkeursbehandeling tot en met :')

In de vijfde klas hadden we een Hippe Jonge Meester O+ en voor het eerste keer een beetje een
sexuele voorlichting :D En die sloeg nooit... hij zei alleen maar als iemand iets fouts deed of schold
of wat dat ook...

''Straks na de les gaan we h'eel even praten Kees of Wim of Trudy'' of hoe ze heten..

Iedereen was dol op hem de jongens én de meisjes... *;
pi_196231129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:18 schreef Djeez het volgende:

[..]

Deze man _O_ Ik ben ook christelijk opgevoed en naar een christelijke school geweest. Niets verkeerd aan. Alles wordt nieuw, verrek, was het helemaal vergeten. Ook na elk bijbelverhaal een tekening hiervan gemaakt? Eind van het schooljaar werden je tekeningen ingebonden tot een tekeningenbijbel _O_
In groep 1 en 2 wel. Het verhaal van Naomi en Ruth die voedsel vergaarden in Moab heb ik getekend met Boaz als boze politieagent met harkarmpjes. :')
En nog een grappige herinnering is dat een meisje in de klas haar nieuwe Barbie had meegenomen en daarvan bij het gebed aan het einde van de dag de handen vouwde.
Zolang kinderen niet hel en verdoemenis preken met bijbelteksten tijdens het spelen, gaat het allemaal gewoon z’n gangetje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou ik heb er geen leuke herinneringen aan :')

Ten minste.... totdat ik in de ''zesde klas'' kwam.. die leraar sloeg ook... mij niet... maar
er was een jongen in de klas die kreeg eigenlijk zo goed als iedere dag een pak slaag van
de Pater of de Frater. dat was de Leraar.. ik geloof dat hij Frater was.

En waarom hij sloeg? Bij deze jongen was dit waarschijnlijk omdat hij de enige was die een
moeder had die gescheiden was en werkte... nou dat was wat hoor in die tijd... dat was een schande :Y

En het maakte ook verschil, één groot verschil..... of je van rijke ouders kwam of je een kind was
van een ''arbeiders gezin'' .

Voorkeursbehandeling tot en met :')

In de vijfde klas hadden we een Hippe Jonge Meester O+ en voor het eerste keer een beetje een
sexuele voorlichting :D En die sloeg nooit... hij zei alleen maar als iemand iets fouts deed of schold
of wat dat ook...

''Straks na de les gaan we h'eel even praten Kees of Wim of Trudy'' of hoe ze heten..

Iedereen was dol op hem de jongens én de meisjes... *;
Dat is gewoon fout. Slaan en voortrekken is geen normaal lerarengedrag. Is mij gelukkig op school niet gebeurd. Wel eens stevig bij mijn arm gepakt door een strenge juf, maar er is een verschil tussen iemand aanpakken en iemand mishandelen.
pi_196231421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:58 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]


Dat is gewoon fout. Slaan en voortrekken is geen normaal lerarengedrag. Is mij gelukkig op school niet gebeurd. Wel eens stevig bij mijn arm gepakt door een strenge juf, maar er is een verschil tussen iemand aanpakken en iemand mishandelen.
Het rare is dat we allemaal (9 kinderen) naar de zelfde lagere school hebben gezeten, en mijn één na
oudste broer dad ook diezelfde Frater als Leraar, hij was gewoon het ''Schoolhoofd'' en later, véél later
hoorde ik dat die ene broer van mij ook veel geslagen was....mijn ouders wisten dat niet totdat
die vent hem een Hersenschudding sloeg en een bloedneus door die Hersenschudding was een
''ongelukje'' want hij ziel zó had tegen die muur dat ie ''out'' was...

voor de rest weet ik eigenlijk niet wat we toen gebeurde... waarschijnlijk niks... :')

We woonde in een dorp dus je had maar een paar scholen.

Mijn ouders waren van die mensen die de huisarts ''Meneer de Dokter'' noemde dus tja...

Zo waren ze nou eenmaal, als je straf had gekregen, ''dan zal je dat wel verdiend hebben'' :D

Niets aan te doen ... ik denk dat ze het nu anders zouden doen...ik vertelde ook niks thuis :N
pi_196231451
Nee de rest van de leraren waren normaal hoor trouwens :+

Alleen dat ''schoolhoofd'' was een idioot :')
pi_196231521
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 23:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nee de rest van de leraren waren normaal hoor trouwens :+

Alleen dat ''schoolhoofd'' was een idioot :')
Elke school heeft wel een rotjuf of rotmeester gehad. Leraren, het zijn net mensen... (en soms net onmogelijke mensen)

Een aantal jaar geleden was ik op een reünie. Loop je als middendertigers door je oude lokaal en geef je het de meester te doen dat hij met veertig druktemakers die hyper van de Yoki en Liga het speelkwartier in renden... (en dan tot de middagpauze die Yazoo-aardbeienwalm in het lokaal :r )
pi_196231766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 23:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Elke school heeft wel een rotjuf of rotmeester gehad. Leraren, het zijn net mensen... (en soms net onmogelijke mensen)

Een aantal jaar geleden was ik op een reünie. Loop je als middendertigers door je oude lokaal en geef je het de meester te doen dat hij met veertig druktemakers die hyper van de Yoki en Liga het speelkwartier in renden... (en dan tot de middagpauze die Yazoo-aardbeienwalm in het lokaal :r )
ik geloof dat jij jonger bent dan ik :P wij hadden geen Yazoo wel van die driehoekjes met schoonmelk
van die lauwe melk :X

Kwam door die Melk overschot dus toen gingen iedereen wijsmaken dat je veel melk moest drinken...






Melk moet. Melk doet je goed.
Jaren later bedacht het Zuivelbureau ‘de M-Brigade’ waarbij kinderen het aantal glazen per melk per dag konden noteren in een logboek. En herinner jij je de campagne van Joris Driepinter nog? Deze ‘Melk held’ kwam voor in allerlei stripverhalen, filmpjes en boeken en werd sterk door het drinken van 3 glazen melk per dag.

quote:
De melk werd rechtstreeks van melkfabriek Zuidbarge naar de scholen gereden. ‘s Winters kwam het half bevroren aan en werd door de sterkste onder ons van de straat bij de grote potkachel gezet om het te laten ontdooien. De echte volle melk zat in wat tegenwoordig slagroomflesjes zijn. De flesjes zaten in gegalvaniseerde kratten.

Lawaai alom, en ook wanneer de flesjes gezamenlijk werden ‘leeggedronken’. Jan Oosting was en is altijd kampioen ‘schoolmelk- flesjes-leegdrinken’ gebleven. De zilverpapiercapsules werden keurig netjes bewaard en ingezameld door mij. Ze konden ergens ingeleverd worden en de opbrengst werd gebruikt voor beugels en hulpmiddelen voor kinderen die Engelse ziekte hadden gehad.”



Kreeg jij vroeger ook schoolmelk?
Weet jij nog welke variant je kreeg? Kreeg jij de melk in een driehoekje, glazen flesje of kartonnen pakje?
Dus er waren ook van die acties voor ''arme negerkindertjes'' dan spaarde je de zilverpapiertjes
en dan ging het naar Afrika ofzoiet....

De Chocolade mocht je zelf opvreten :D :') :'( 8)7
pi_196232050
Nee, er werd wel schoolmelk uitgedeeld, maar alleen aan de ‘abonnementhouders’. Ik ben van begin jaren ‘80 trouwens, dus mijn basisschoolherinneringen zijn van midden jaren ‘80 tot begin jaren ‘90.

Iets nieuws: wat zijn de herinneringen aan de gymlessen? Ik begin met alle balsporten. Trefbal, basketbal (kleinste meisje werd ingesloten door twee grotere jongens en een derde hield zijn handen boven haar hoofd, waardoor ze niet kon gooien - huilend gaf ze de bal af) en een radio met 2 unlimited aan in de kleedkamer tijdens het nadouchen.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 november 2020 @ 11:30:12 #179
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196236021
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2020 23:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ik geloof dat jij jonger bent dan ik :P wij hadden geen Yazoo wel van die driehoekjes met schoonmelk
van die lauwe melk :X

Kwam door die Melk overschot dus toen gingen iedereen wijsmaken dat je veel melk moest drinken...

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Melk moet. Melk doet je goed.
Jaren later bedacht het Zuivelbureau ‘de M-Brigade’ waarbij kinderen het aantal glazen per melk per dag konden noteren in een logboek. En herinner jij je de campagne van Joris Driepinter nog? Deze ‘Melk held’ kwam voor in allerlei stripverhalen, filmpjes en boeken en werd sterk door het drinken van 3 glazen melk per dag.
[..]

Dus er waren ook van die acties voor ''arme negerkindertjes'' dan spaarde je de zilverpapiertjes
en dan ging het naar Afrika ofzoiet....

De Chocolade mocht je zelf opvreten :D :') :'( 8)7
Aha, je komt van Emmen?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_196242569
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 11:30 schreef Djeez het volgende:

[..]

Aha, je komt van Emmen?
Nee :N

Nog nooit geweest zelfs :P

Maar ik denk dat er andere scholen in die jaren ook schoolmelk kregen hoor.
En die acties voor de arme kindertjes enzo...
  Redactie Frontpage zaterdag 14 november 2020 @ 19:55:43 #181
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196243266
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee :N

Nog nooit geweest zelfs :P

Maar ik denk dat er andere scholen in die jaren ook schoolmelk kregen hoor.
En die acties voor de arme kindertjes enzo...
O, dacht ik. Omdat je het over Zuidbarge had
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_196243370
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:55 schreef Djeez het volgende:

[..]

O, dacht ik. Omdat je het over Zuidbarge had
Zuidbarge?

waar dan? :D

oh ja... dat was dus via Googel..

quote:
De melk werd rechtstreeks van melkfabriek Zuidbarge naar de scholen gereden. 's Winters kwam het half bevroren aan en werd door de sterkste onder ons van de straat bij de grote potkachel gezet om het te laten ontdooien. De echte volle melk zat in wat tegenwoordig slagroomflesjes zijn. De flesjes zaten in gegalvaniseerde kratten.

Lawaai alom, en ook wanneer de flesjes gezamenlijk werden 'leeggedronken'. Jan Oosting was en is altijd kampioen 'schoolmelk- flesjes-leegdrinken' gebleven. De zilverpapiercapsules werden keurig netjes bewaard en ingezameld door mij. Ze konden ergens ingeleverd worden en de opbrengst werd gebruikt voor beugels en hulpmiddelen voor kinderen die Engelse ziekte hadden gehad."


Kreeg jij vroeger ook schoolmelk?
Weet jij nog welke variant je kreeg? Kreeg jij de melk in een driehoekje, glazen flesje of kartonnen pakje?
Het waren voorbeelden.... :+
pi_196247172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee :N

Nog nooit geweest zelfs :P

Maar ik denk dat er andere scholen in die jaren ook schoolmelk kregen hoor.
En die acties voor de arme kindertjes enzo...
Acties voor de arme ‘negertjes’ (indertijd een in het lokaal zonder hatelijkheid uitgesproken) hadden we geregeld. Elke maandag al een gulden mee voor de zending (klasgenootje uit een ‘wedergeboren’ gezin gaf een bankbiljet van fl. 5 en voelde zich als met één been reeds in het paradijs), dacht dat het een ‘centding’ was. -O- Per klas een soort wedstrijd wie het hoogst eindigde. Wij zaten in de grootste groep en dan ben je in april de fl. 500 wel gepasseerd.
Geregeld hadden we een fancy-fair voor een goed doel, waarop de limonade rijkelijk vloeide en ik op de kleedjesmarkt wat meuk voor mijn ouders kocht waar ze niets aan hadden - het hoeft tenslotte niet altijd van één kant te komen...
pi_196251318
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 23:56 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Acties voor de arme ‘negertjes’ (indertijd een in het lokaal zonder hatelijkheid uitgesproken) hadden we geregeld. Elke maandag al een gulden mee voor de zending (klasgenootje uit een ‘wedergeboren’ gezin gaf een bankbiljet van fl. 5 en voelde zich als met één been reeds in het paradijs), dacht dat het een ‘centding’ was. -O- Per klas een soort wedstrijd wie het hoogst eindigde. Wij zaten in de grootste groep en dan ben je in april de fl. 500 wel gepasseerd.
Geregeld hadden we een fancy-fair voor een goed doel, waarop de limonade rijkelijk vloeide en ik op de kleedjesmarkt wat meuk voor mijn ouders kocht waar ze niets aan hadden - het hoeft tenslotte niet altijd van één kant te komen...
Wij namen het serieus hoor... écht sparen voor die kinderen en we hadden ook een soort kartonnen box
maar ik weet écht niet meer precies wat dat voor actie was, daar ging altijd een paar centjes in van
je zakgeld. Ik weet ook niet meer dat je dat naar het postkantoor moest brengen of naar school
want het was een ''gezins dingetje'' zeg maar...

Er stonden wel fotootjes op van hongerige kindertjes en tegen etenstijd werd het op de eettafel gezet.

Of dat moest weet ik niet, maar dat was waarschijnlijk in ieder huis anders hoor.

Late, véél later... was er een programma op de TV dat dat geld écht niet bij de hongerige kindertjes
kwamen.. misschien een béétje met hulp van het Rode Kruis, maar het meeste werd ingepikt
door eh... ''tja criminelen of wat dat ook'' .

Net als het Foster kind plan.
Ben had ook nog ooit een ''Fosterkind'' geadopteerd in de jaren 80 tot 90 of zoiets
dan kreeg je een schattig jongetje en een tekening of een briefje.

en later was er ook een programma met mensen die allemaal dezelfde tekening
hadden gekregen en dat soort dingen.

Ik weet nog dat ik ooit een briefje gekregen dat ''kuch''' de non of zuster die daar
de kindertjes hielp (weet ik weel... misschien wat er gewoon een vent die die briefjes schreef :')
en zich doodlachte om die domme Hollanders :D

Maar in dat briefje stond dus geschreven dat huppelepup ... ik weet niet meer hoe dat jongetje
heette... iets van 24 broertjes en zusjes had, stiefbroertjes en stiefzusje en die waren allemaal
érg dus toen dacht ik nog.....
'(Ja sorry als ik dat niet mag zeggen? )

Maar ik zag me een geile neger voor me die van de ene plaggenhut naar het andere plaghut wandelde :')

Dus toen dacht ik nog... hmmmmm een sterilatie zou een beter plan zijn :P
En toen voelde het ineens niet zo goed meer om iedere maand geld te sturen.

Ergens in mijn achterhoofd ging er een belletje rinkelen (8> :D en toen wilde
ik er vanaf wat nog een heel gedoe was trouwens....

En toen kwam er een programma gezien op de TV!

Dus ik had gelijk, wel een beetje laat.... maar ja... :D

Een heel lang verhaal ... maar in het kort...

Al dat geld van adoptieouders bij elkaar hadden gebracht, kwam nooit de bij die kinderen
terecht. Ja misschien 1 % ofzo...

https://www.trouw.nl/nieu(...)nts-blijft~bb34c53f/
Han Koch14 december 2000, 0:00

Rumoer om Foster Parents blijft
Foster Parents Plan (FFP) is sinds september tienduizend donateurs kwijtgeraakt en loopt daardoor 5,4 miljoen gulden mis. De adoptie-ouders zouden er vooral de brui aan hebben gegeven door de negatieve publiciteit de afgelopen maanden. Afgelopen weekeinde meldde de hulporganisatie de melding van de opzeggingen, op een zeer strategisch moment, kort voor een veelbekeken tv-uitzending.


Na zes voorafleveringen bracht de Tros-televisie dinsdagavond het sluitstuk van de jaarlijkse campagne. Presentatrice Caroline Tensen praatte na met de bekende Nederlanders Wilbert Gieske, Wendy van Dijk, Xander de Buisonjé, Paulien Huizinga, Bart Chabot, Martine van Os en Ivette Forster die een weekje bij een Foster Parents Plan-gezin hadden doorgebracht. Deze finale van de campagne 'Een wereld van verschil' zal ongetwijfeld weer nieuwe adoptieouders opleveren. Maar daarmee is de kritiek op de FPP nog niet geluwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foster Parents Plan ligt nog steeds onder vuur. Donateurs lopen weg, hebben kritiek op de hulporganisatie. Maar Foster Parents gaat door met zijn bekende strategie: donateurs verbinden aan hun geadopteerde kind. Ook al krijgt dat kind slechts een klein deel van het voor hem of haar bestemde geld.

Hopelijk is het nu beter geregeld, al doe ik er niet meer hoor...

https://www.zendingovergr(...)-fwsb50aai6jealw_wcb
pi_196251339
Het werd tóch nog een lang verhaal... sorry...
pi_196299658
En dan de lessen handvaardigheid. Helaas was het bij ons vooral breien, knippen en plakken. Die potjes lijm met een kwastje erin, lijm die nog aan je vingers plakte vond ik altijd vervelend.
Figuurzagen was de handwerkjuf niet gewend. Kregen we een keer de kans en werd ze boos bij het eerste gebroken zaagje. Of wij wel wisten wat die zaagjes kostten. Ja hoor, een gulden per tien stuks bij de Gamma. :6
pi_200034990
schopje!
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200101194
Ik beschouw mijzelf als geschopt en zal nog een dingetje delen.
Het is musicaltijd en het is warm. Zo ook toen ik mijn rol als tovenaar moest spelen tijdens een hittegolf. Mijn gewaad was gemaakt van een velours gordijn en de zon had de hele middag het platte dak van het dorpshuis ingestraald. Dus met maar één klein kledingstukje onder mijn gewaad heb ik mijn liedje gezongen en mijn rol gespeeld. Blij dat het voorbij was...
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 juni 2021 @ 16:23:10 #189
414785 sirdanilot
pi_200127612
Ik weet maar weinig meer van de basisschool (rondom de eeuwwisseling in mijn geval).

We hadden ene juf Addy en ze leek een beetje op een pad dus we noemden haar ook wel paddy. Ze schreeuwde altijd TEMPOO !!!! TEMPO !!!!! tijdens de gym en het omkleden voor de gym :')

Oh en ik kreeg in groep 7 'Engelse les' maar toen bleek dat de juffrouw geen Engels sprak. Ze kon wel een paar woordjes Frans :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200150110
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:23 schreef sirdanilot het volgende:
Ik weet maar weinig meer van de basisschool (rondom de eeuwwisseling in mijn geval).

We hadden ene juf Addy en ze leek een beetje op een pad dus we noemden haar ook wel paddy. Ze schreeuwde altijd TEMPOO !!!! TEMPO !!!!! tijdens de gym en het omkleden voor de gym :')

Oh en ik kreeg in groep 7 'Engelse les' maar toen bleek dat de juffrouw geen Engels sprak. Ze kon wel een paar woordjes Frans :')
Had mijn meester in groep 8 ook last van. Zei je ‘ai ken’, dan verbeterde hij met ‘neu, its ai kahn. Its inglies not amereken.’ De man had de oorlog nog meegemaakt.
Mooi vond ik dat hij een piano in het lokaal had gezet, waarmee hij ons tijdens de muziekles begeleidde. Was er iemand jarig, dan speelde hij ‘lang zal hij/zij leven’ mee. Vrijdag nog een stukje lezen, maar hij had vaak te veel na te kijken. Parkeerde hij mij op een hoge kruk en mocht ik de klas voorlezen. Mocht, niet moest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')