pi_109638480
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 00:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het stopt zeker niet als ze blijven.
Ja .. nou en..
Ook niet als een groot deel wegloopt.
Dan nog... de gewone supporter is niet verantwoordelijk voor het gedrag van reltrappers.
Wij zijn ook niet verantwoordelijk als in een ander topic een fokuser aan het rellen is.

Natuurlijk.... alle supporters weg. Het hele clubgevoel weg. Club weg Dan haken de hooligans af.
Maar dan is het voetbal kapot gemaakt door een handjevol figuren. Terwijl die ander 99, 9 % van de supporters er niks mee te maken hebben.
pi_109639404
Misbruik (in alle vormen) komt voort uit verschillen in machtsverhoudingen. Je treft het dus overal aan waar die verschillen bestaan. Thuis, op school, op de scoutingclub en de voetbalvereniging, op je werk, en ook in de kerk (van welke religie dan ook).

Als je deze stelling zou willen doorvoeren, is iedereen (niemand uitgezonderd) medeplichtig aan welk (seksueel) misbruik dan ook. Want allemaal maken we deel uit van tenminste één groepering waarin iemand zich hier persoonlijk schuldig aan maakt.

De stelling lijkt mij daarom niet juist te zijn. Want in iedere groepering is tevens op zijn minst (en waarschijnlijk zijn dat er veel meer) 1 persoon aanwezig die zich hier heftig tegen zal verzetten wanneer er kennis is genomen van dat misbruik.

Dan blijft nog het vraagstuk of je daar dan verplicht aangifte van zou moeten doen. Belangrijker vind ik zelf het vraagstuk of je bereid bent hulp te bieden (al is het maar een luisterend oor) aan het slachtoffer.
pi_109641106
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:20 schreef Harlon het volgende:
Binnen de maffia zijn ook alle aangesloten mensen verantwoordelijk, de kerk is daarin niet anders. Dus absoluut wel ja.
Daar is alleen de wet overtreden een beetje de doelstelling, dus een vrij dommig vergelijk als je het mij vraagt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_109641185
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 02:16 schreef Tayu het volgende:

Als je deze stelling zou willen doorvoeren, is iedereen (niemand uitgezonderd) medeplichtig aan welk (seksueel) misbruik dan ook. Want allemaal maken we deel uit van tenminste één groepering waarin iemand zich hier persoonlijk schuldig aan maakt.
^O^

Zoals ik gisteren ook al zei:

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:20 schreef DS4 het volgende:

Oei... Ik denk dat bij grote ondernemingen veel ernstiger misstanden zijn dan bij de kerken. De grootste misstanden vind je bij overheden. Wat the hell, iedereen die een nationaliteit heeft moet afgerekend worden.

Nou, we hebben wat te doen in 2012!
pi_109641205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:35 schreef De_Guidance het volgende:
Zijn wij verantwoordelijk als het NL leger, met mandaat van de volksvertegenwoordiging in een oorlog burgerslachtoffers maakt ?
Moeilijke stelling, daarom is het vooral van belang om welopgeleiden en ontwikkelde burgers te hebben, vind ik. Niet dat iedereen dan een zelfde opleiding zou moeten hebben, maar wel een redelijk begrip van de aangelegenheden die er toe doen.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109643933
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar is alleen de wet overtreden een beetje de doelstelling, dus een vrij dommig vergelijk als je het mij vraagt.
Binnen de kerk niet dan? Okay bij scientology doen ze het iets minder obscuur maar bij die religie is het precies hetzelfde: de schaapjes binnenboord houden, indoctrineren en zoveel mogelijk geld uit de zak kloppen. Of dacht je dat al die kostbare dingen in de kerk door de priesters en bisschoppen zelf betaald worden?

al moet ik wel toegeven niet heel erg neutraal te zijn als het op het gristentuig aankomt.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_109643946
Er zit een kern van waarheid in.

(In tegenstelling tot al die religieverhalen _O- :7 )
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109643970
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:24 schreef Ulx het volgende:
Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Niet omdat je toevallig lid bent van een organisatie die niet eens dat soort dingen tot doel heeft.
Dus als ik lid ben van let's say 1 of andere moordende staatsonderneming, bv een geheime dienst in Syrie of zo, maar ik moord zelf niet, dan ben ik niet medeplichtig?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109644141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:44 schreef paddy het volgende:

[..]

Nergens in de bijbel staat dat je kinderen seksueel moet misbruiken. Overal in de bijbel staat dat vreemdgaan of wilde weg seksen zondig is. Hoe moet ik dat als aanmoediging zien?
Beetje nutteloos om de bijbel erbij te slepen, natuurlijk staat zoiets daar niet in. Maar het verzwijgen van misbruik, wat inmidels toch al diverse keren naar buiten is gekomen kun je wel degelijk als aanmoediging zien. De kerk hangt de vuile was liever niet buiten, en daar word dan ook volop misbruik van gemaakt door heel wat hitsige predikanten.
They eat da poopoo
pi_109644244
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Beetje nutteloos om de bijbel erbij te slepen, natuurlijk staat zoiets daar niet in. Maar het verzwijgen van misbruik, wat inmidels toch al diverse keren naar buiten is gekomen kun je wel degelijk als aanmoediging zien. De kerk hangt de vuile was liever niet buiten, en daar word dan ook volop misbruik van gemaakt door heel wat hitsige predikanten.
Door hitsige predikanten zelfs? _O-
Cool story bro.
pi_109644274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Door hitsige predikanten zelfs? _O-
Tsja, als ze niet van de koorknaapjes kunnen afblijven kun je dat rustig zo stellen.
They eat da poopoo
pi_109644436
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, als ze niet van de koorknaapjes kunnen afblijven kun je dat rustig zo stellen.
Ik neem aan dat je het nu hebt over de protestantse kerkgenootschappen? Enig idee hoe hoog het percentage precies is van predikanten die zich (direct) schuldig hebben gemaakt aan seksueel misbruik?
Cool story bro.
pi_109644515
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het nu hebt over de protestantse kerkgenootschappen? Enig idee hoe hoog het percentage precies is van predikanten die zich (direct) schuldig hebben gemaakt aan seksueel misbruik?
Ik had het meer over de katholieke tak, maar ik mag aannemen dat er aan protestantse zijde gelijksoortige gevallen bekend zijn.
They eat da poopoo
pi_109644657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik had het meer over de katholieke tak,
Waarom heb je het dan over predikanten?

quote:
maar ik mag aannemen dat er aan protestantse zijde gelijksoortige gevallen bekend zijn.
En dat concludeer je op basis van wat nieuwsitems waarin dit naar voren is gekomen? Want het kunnen geen mensen zijn die betrokken zijn bij kinderen omdat ze zich bijvoorbeeld inzetten ( :r ) voor een -12 vereniging van de kerk?
Cool story bro.
pi_109644701
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik had het meer over de katholieke tak, maar ik mag aannemen dat er aan protestantse zijde gelijksoortige gevallen bekend zijn.
De vraag blijft hetzelfde.
Zijn de misbruikcijfers van de kerk, procentueel gezien hoger dan het landelijk gemiddelde? Om maar een vergelijking te noemen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_109644794
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:14 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Zijn de misbruikcijfers van de kerk, procentueel gezien hoger dan het landelijk gemiddelde? Om maar een vergelijking te noemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool story bro.
pi_109645090
Wat een onzin. Het katholicisme is geen clubje of vereniging waar je je alleen vanwege interesse of een gedeelde hobby bij aanmeldt. :') Het gaat hier om een religie. Ik begrijp sowieso niet wat het katholicisme an sich te maken heeft met dat misbruik, pak gewoon de daadwerkelijke misdadigers (d.w.z. de mannen die aan kindjes hebben gezeten) aan en laat het daarbij. Waarom die Bodar steeds door het stof moet is me ook compleet onduidelijk.

Ik ben niet zo van het 'verantwoordelijken aanwijzen' en dan doorgaan tot de persoon die mijlenver van de daadwerkelijke dader staat.
pi_109646350
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:51 schreef Harlon het volgende:

[..]

Binnen de kerk niet dan? Okay bij scientology doen ze het iets minder obscuur maar bij die religie is het precies hetzelfde: de schaapjes binnenboord houden, indoctrineren en zoveel mogelijk geld uit de zak kloppen. Of dacht je dat al die kostbare dingen in de kerk door de priesters en bisschoppen zelf betaald worden?
Dit is niet illegaal en bovendien werd de link met kindermisbruik gelegd en dat is echt niet het doel van de kerk.

quote:
al moet ik wel toegeven niet heel erg neutraal te zijn als het op het gristentuig aankomt.
Dat is eerlijk en het verklaart ook jouw post. ;)
pi_109649650
Uiteraard ben je schuldig als lid bent van die pedofielenclub.
Do you even lift?
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:50:22 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109651206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:14 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ook belangrijk is de vraag of de top van de kerk medeplichtig is en hardnekkig weigert misbruik aan te pakken zoals in de RK Kerk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')