woensdag 28 maart 2012 @ 13:17:26 #201
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109604324
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:08 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, wanneer je bij moeders woont kan je ditt uiteraard nog doen. De tijd is er al dat werkgevers je gewoon in dienst nemen met behoud van uitkering (wajong) De mensen op plekken zetten waar eerst nog het minimumloon voor werd gegeven.
Ergens is er dan sprake van een contradictie, iemand die wajong ontvangt krijgt deze omdat hij of zij beperkt is in het werk dat hij of zij kan uitvoeren. Verreweg de meeste wajong-ers zijn langdurig 80-100% arbeidsongeschikt. Iemand die wajong-ontvangt op basis van een lager percentage arbeidsongeschiktheid doet dus gewoon wat hoort. Een gedeelte wajong en een gedeelte inkomsten uit arbeid. Dat is toch heel wat anders dan iemand die 100% arbeidsgeschikt is maar werk weigert op basis van, JA DAAR HEK GEEN ZIN IN!, JA IK HEB EEN DIPLOMA BEN GEEN TOKKIE et cetera. Alsof een wajonger niet liever een andere functie had willen hebben of had gehad als hij of zij geen beperkingen had.
pi_109604635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:17 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ergens is er dan sprake van een contradictie, iemand die wajong ontvangt krijgt deze omdat hij of zij beperkt is in het werk dat hij of zij kan uitvoeren. Verreweg de meeste wajong-ers zijn langdurig 80-100% arbeidsongeschikt. Iemand die wajong-ontvangt op basis van een lager percentage arbeidsongeschiktheid doet dus gewoon wat hoort. Een gedeelte wajong en een gedeelte inkomsten uit arbeid. Dat is toch heel wat anders dan iemand die 100% arbeidsgeschikt is maar werk weigert op basis van, JA DAAR HEK GEEN ZIN IN!, JA IK HEB EEN DIPLOMA BEN GEEN TOKKIE et cetera. Alsof een wajonger niet liever een andere functie had willen hebben of had gehad als hij of zij geen beperkingen had.
Je weet dus duidelijk niet waar ik het over heb. Die groep waar ik het over heb kunnen dat werk vaak niet aan. Zijn idd niet voor niets afgekeurd. Werken el degelijk maar hebben meer begeleiding nodig. Kunnen vaak de werkdruk niet aan zonder die begeleiding, dus krijgen begeleiding. Met drie van deze werknemers op een plaats waar normaal 1 voor staat maakt de werkgever nog steeds winst. TNT betaald voor 16 uur p wk zo'n 120 euro per maand.(als voorbeeld)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:27:04 #203
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109604689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Je weet dus duidelijk niet waar ik het over heb. Die groep waar ik het over heb kunnen dat werk vaak niet aan. Zijn idd niet voor niets afgekeurd. Werken el degelijk maar hebben meer begeleiding nodig. Kunnen vaak de werkdruk niet aan zonder die begeleiding, dus krijgen begeleiding. Met drie van deze werknemers op een plaats waar normaal 1 voor staat maakt de werkgever nog steeds winst. TNT betaald voor 16 uur p wk zo'n 120 euro per maand.(als voorbeeld)
Voordeel voor de werkgever, voordeel voor de overheid. Dus wat is dan het probleem?
pi_109604772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Voordeel voor de werkgever, voordeel voor de overheid. Dus wat is dan het probleem?
Nadeel voor de werknemer die geen handicap heeft, want het zijn banen waar andere werknemers voor ontslagen zijn Dus meer uitkeringen Lood om oud ijzer. Alleen voordelig voor werkgever, niet voor economie dus
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_109604789
Er is geen wajonger die niet werkt tegenwoordig hoor. Werken ze niet in een regulier bedrijf dan wel in een soort dag opvang.

Je weet dus helemaal niet wat er in de samenleving speelt?
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:33:20 #206
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_109604984
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef paddy het volgende:
Er is geen wajonger die niet werkt tegenwoordig hoor. Werken ze niet in een regulier bedrijf dan wel in een soort dag opvang.

Lol wat.
Op maandag 29 augustus 2011 15:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het lijkt me ultiem, een video van jou en je fleshlight. Als dat gay is, so be it :D
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:34:26 #207
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109605036
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Nadeel voor de werknemer die geen handicap heeft, want het zijn banen waar andere werknemers voor ontslagen zijn Dus meer uitkeringen Lood om oud ijzer. Alleen voordelig voor werkgever, niet voor economie dus
Er rammelt wel meer aan die wetgeving.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef paddy het volgende:

Ik ken geen één wajonger die niet voor 80-100% arbeidsongeschikt is. Derhalve ken ik ook geen wajonger die werkzaam is.
pi_109605048
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lol wat.
Je bent niet bekend met de nieuwe regeling voor de nieuwe wajongers? Wanneer jij je handen boven je navel kunt tillen kan je werken met behoud van uitkering.
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:36:29 #209
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109605116
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lol wat.
Blijkbaar weet jij net zo min als ik blijkbaar wat er in de samenleving speelt. Blijkbaar werken mensen die arbeidsongeschikt zijn verklaard natuurlijk tegenwoordig allemaal wel. Of er moet hier stilletjes worden beweerd dat mate van arbeidsongeschiktheid niets meer zegt over de arbeidsgeschiktheid?
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:42:04 #210
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109605357
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met de nieuwe regeling voor de nieuwe wajongers? Wanneer jij je handen boven je navel kunt tillen kan je werken met behoud van uitkering.
Bij de wetgeving die eraan komt geldt het volgende voor wajongers:

quote:
Volledig en duurzaam arbeidsongeschikte jonggehandicapten
Als u jonggehandicapt bent en volledig en duurzaam arbeidsongeschikt, verandert er voor u niets. U behoudt de Wajong-uitkering. Die uitkering bedraagt 75% van het wettelijk minimumloon. De partner- en middelentoets is niet van toepassing.
http://www.rijksoverheid.(...)t-de-wet-wajong.html
Er wordt vanaf dan gewoon onderscheid gemaakt in mensen die nog wel theoretisch aan het werk kunnen en zij die dat niet meer kunnen. In de toekomst is de groep mensen die wajong ontvangt per definitie niet meer in staat om te werken.

Dat wajongers er nu nog bij kunnen werken is dat mensen ook wajong ontvangen die niet duurzaam en volledig arbeidsongeschikt zijn.
pi_109605401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:36 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Blijkbaar weet jij net zo min als ik blijkbaar wat er in de samenleving speelt. Blijkbaar werken mensen die arbeidsongeschikt zijn verklaard natuurlijk tegenwoordig allemaal wel. Of er moet hier stilletjes worden beweerd dat mate van arbeidsongeschiktheid niets meer zegt over de arbeidsgeschiktheid?
Uit het begrotingsplan van Den Haag 2012-2015:

"Vanaf 2013 zal een nieuwe wet van kracht worden, de Wet werken naar vermogen. Deze wet zal de gemeente de mogelijkheid geven om Haagse burgers die met een beperking aan de kant staan door middel van loondispensatie te plaatsen bij werkgevers. Door deze wet krijgt de gemeente ook de wettelijke taak om een deel van de mensen met een Wajong-uitkering te re-integreren."

Bron: http://zbs.denhaag.nl/risdoc/2011/RIS181195A.PDF
pi_109605435
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:52 schreef Ulx het volgende:

Als een branche niet levensvatbaar is moet de overheid gaan ingrijpen?

Waarom doe je zo je best om te negeren dat de uitkering overheidsingrijpen is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_109605458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:56 schreef Hephaistos. het volgende:

De overheid heeft er zelf belang bij als werkzoekenden die in de bijstand zitten een baan vinden. Dus overal waar vacatures zijn die opgevuld kunnen worden door bijstandstrekkers, zullen mensen heen gestuurd worden.

Dat heeft niets met de levensvatbaarheid van de branche te maken. Eerder omgedraaid, doordát er een bijstandsuitkering is, heeft de branche moeite om mensen te vinden.
Precies.
pi_109605477
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:58 schreef paddy het volgende:

Ik ben meer benieuwd voor hoelang er werk is voor die mensen.
Dat is ook een relevante vraag.
pi_109605601
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:59 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

maar als we die loslaten dan dalen de kosten van levensonderhoud direct mee?
Ik ben voor de goede orde niet voor het verlagen van het minimumloon. Wel voor het verhogen van het aantal uren waaruit een werkweek zou moeten bestaan. Waarbij dit misschien niet het beste moment is.

quote:
is dat bruto of netto trouwens?
Bruto, maar bij dit soort inkomens is het verschil tussen bruto en netto niet zo groot.
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:48:42 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109605668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom doe je zo je best om te negeren dat de uitkering overheidsingrijpen is?
Omdat jij je best doet om er een algemeen "alle uitkeringen zijn slecht en het minimumloon ook" topic van te maken.

En ik blijf wèl liever ontopic. Vandaar dat ik het over die tuinders blijf hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_109605795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:48 schreef Ulx het volgende:

Omdat jij je best doet om er een algemeen "alle uitkeringen zijn slecht en het minimumloon ook" topic van te maken.
Dat is wel een heel aparte stelling aangezien ik geen enkel probleem heb met het sociale vangnet en ook geen enkel probleem met het minimumloon.

Misschien dat jij wat moeite hebt met lezen?

quote:
En ik blijf wèl liever ontopic. Vandaar dat ik het over die tuinders blijf hebben.
Nee, je zit uit je nek te lullen dat de overheid nu bezig zou zijn om een branche kunstmatig overeind te houden, terwijl de overheid slechts poogt om het aantal inactieve Nederlanders te verlagen.
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:56:15 #218
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109606003
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Uit het begrotingsplan van Den Haag 2012-2015:

"Vanaf 2013 zal een nieuwe wet van kracht worden, de Wet werken naar vermogen. Deze wet zal de gemeente de mogelijkheid geven om Haagse burgers die met een beperking aan de kant staan door middel van loondispensatie te plaatsen bij werkgevers. Door deze wet krijgt de gemeente ook de wettelijke taak om een deel van de mensen met een Wajong-uitkering te re-integreren."

Bron: http://zbs.denhaag.nl/risdoc/2011/RIS181195A.PDF
Zie ook erboven. Jongeren en mensen met een aangeboren beperking die voor hun 18e of tijdens hun studie arbeidsongeschikt raken, maar nog wel in staat zijn te werken ontvangen niet langer meer Wajong, maar inkomsten uit de WWNV. Deze mensen voldoen niet langer meer aan de nieuwe voorwaarden van de wajong en moeten dus conform de richtlijn zelf een gedeelte uit arbeid hun inkomsten zien te verwerven.

Mensen die wel volledig en duurzaam arbeidsongeschikt zijn vallen nu onder de wajong, maar voldoen ook aan de nieuwe voorwaarden van de wajong. Zij blijven de wajong ontvangen en hoeven niet te werken, want daar zijn ze immers niet toe in staat.

Zoals reeds gezegd komt in de toekomst de wajong te vervallen voor mensen die geen 80-100% arbeidsongeschikt zijn verklaard of waarvan de aard van de beperking niet duurzaam van aard is.

Schematisch:

Nu: Wajong bij 25 tot 100% arbeidsongeschikt en/of beperking van tijdelijke aard.
Toekomst: WWNV bij 25 tot 80% arbeidsongeschiktheid of bij 80-100% arbeidsongeschiktheid van tijdelijke aard, Wajong bij 80 tot 100% arbeidsongeschiktheid bij beperkingen van langdurige aard.

Volgens mij snappen hier mensen die hele wet maar half.
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:57:35 #219
3928 Ulx
pi_109606055
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:51 schreef DS4 het volgende:
, terwijl de overheid slechts poogt om het aantal inactieve Nederlanders te verlagen.
De overheid laat zich voor het karretje spannen van bedrijven die niet marktconform willen belonen. Heeft de overheid gezegd dat die bedrijven als ze geen personeel kunnen krijgen maar meer moeten bieden? Vast wel. Kregen ze als antwoord dat ze dat niet kunnen want dan gaan ze een slechtere concurrentiepositie krijgen. Tja, sorry. Da's geen overheidprobleem. Bezuinig als bedrijf dan maar ergens anders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_109606194
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:57 schreef Ulx het volgende:

De overheid laat zich voor het karretje spannen van bedrijven die niet marktconform willen belonen. Heeft de overheid gezegd dat die bedrijven als ze geen personeel kunnen krijgen maar meer moeten bieden? Vast wel. Kregen ze als antwoord dat ze dat niet kunnen want dan gaan ze een slechtere concurrentiepositie krijgen. Tja, sorry. Da's geen overheidprobleem. Bezuinig als bedrijf dan maar ergens anders.
Nogmaals: als de bijstand afgeschaft zou worden (waar ik niet voor ben, maar for the sake of the argument!) zou men rijen dik klaar staan om voor minimumloon dit werk te gaan doen.

Kortom: er wordt marktconform betaald.
  woensdag 28 maart 2012 @ 14:00:39 #221
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_109606199
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als je zo'n voorstander van marktwerking bent, waarom dan niet aan beide kanten? Bedrijven belonen op basis van vraag en aanbod, werknemers nemen banen aan op basis van vraag en aanbod. En onder vraag verstaan we dan niet een uitkering waar geen tegenprestatie tegenover staat.
  woensdag 28 maart 2012 @ 14:43:31 #222
3928 Ulx
pi_109608001
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nogmaals: als de bijstand afgeschaft zou worden (waar ik niet voor ben, maar for the sake of the argument!) zou men rijen dik klaar staan om voor minimumloon dit werk te gaan doen.

Kortom: er wordt marktconform betaald.
Dan zou een directiefunctie ook het minimumloon waard zijn.
pi_109608079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:43 schreef Ulx het volgende:

Nee.
  woensdag 28 maart 2012 @ 14:46:02 #224
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109608098
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
Ik ben benieuwd naar zijn argumentatie.
  woensdag 28 maart 2012 @ 14:46:38 #225
3928 Ulx
pi_109608121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:46 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar zijn argumentatie.
Ik ook.
pi_109608241
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:46 schreef Ulx het volgende:

Ik ook.
Heb jij een gespleten persoonlijkheid dan?
  woensdag 28 maart 2012 @ 14:51:17 #227
3928 Ulx
pi_109608302
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb jij een gespleten persoonlijkheid dan?
Nee
pi_109608560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:51 schreef Ulx het volgende:

Nee
Maar je snapt wel waarom ik de vraag stel?
  woensdag 28 maart 2012 @ 14:58:49 #229
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109608599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar je snapt wel waarom ik de vraag stel?
Ik denk inmiddels dat ie nog moeite heeft met de blokkendoos!
pi_109608660
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:58 schreef De_Kardinaal het volgende:

Ik denk inmiddels dat ie nog moeite heeft met de blokkendoos!
Dat weet ik dan weer niet, maar ik kan hem niet betrappen op zorgvuldig lezen in dezen...
pi_109608877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je dit schakelt. Vertel :)
pi_109609007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:06 schreef lezzer het volgende:

Ik snap niet hoe je dit schakelt. Vertel :)
Waarschijnlijk omdat er ook rijen dik mensen zijn die dat werk willen doen voor minimumloon als er geen bijstand bestaat.

Hij "vergeet" alleen dat dat werk ook enige kunde vereist en dat het aantal geschikte kandidaten die het voor dat bedrag willen doen nihil is.
pi_109609186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:09 schreef DS4 het volgende:
Waarschijnlijk omdat er ook rijen dik mensen zijn die dat werk willen doen voor minimumloon als er geen bijstand bestaat.
Ik vraag me af of er iemand is die na een week dat werk nog steeds wil doen voor minimumloon. :D
pi_109609314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:15 schreef lezzer het volgende:

Ik vraag me af of er iemand is die na een week dat werk nog steeds wil doen voor minimumloon. :D
Zoals we allemaal weten is een bestuursfunctie niets anders dan een potje golf afwisselen met etentjes. En dat allemaal met vrienden, want oldboysnetwork enzo...
pi_109609406
quote:
12s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals we allemaal weten is een bestuursfunctie niets anders dan een potje golf afwisselen met etentjes. En dat allemaal met vrienden, want oldboysnetwork enzo...
:7
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:29:21 #236
3928 Ulx
pi_109609733
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij "vergeet" alleen dat dat werk ook enige kunde vereist en dat het aantal geschikte kandidaten die het voor dat bedrag willen doen nihil is.
En dan is het bedrag ineens weer belangrijk. Wat is het nou? Wel of niet? Bovendien, d'r zijn genoeg directieleden die helemaal niet uit de branche komen waarin ze nu werken.

En kunde hebben is bij werken in de kassen niet zo? Iemand die van niets weet kan niet zomaar de complete oogst verpesten? Laat mij een middag los in een kas tomatenplanten en de oogst kan, of mag, echt de markt niet meer op.
pi_109609810
Werken zullen ze! Stelletje luie opdonders.
pi_109609995
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

En dan is het bedrag ineens weer belangrijk. Wat is het nou? Wel of niet? Bovendien, d'r zijn genoeg directieleden die helemaal niet uit de branche komen waarin ze nu werken.

En kunde hebben is bij werken in de kassen niet zo? Iemand die van niets weet kan niet zomaar de complete oogst verpesten? Laat mij een middag los in een kas tomatenplanten en de oogst kan, of mag, echt de markt niet meer op.
Ik werkte ooit in de fabriek. Gewoon productiewerk. Lekker aanpakken, van half 8 tot 4.
Nergens over nadenken, gewoon meters maken. 12 uur "toet" boterhammen eten, voor je uit staren, half 1 "toet" en weer door tot 4.
Om 16.01 stond ik buiten en zat ik op de fiets naar huis.

Ik deed dat tijdelijk. Ik vroeg aan mensen die daar ook werkten waarom ze dat altijd bleven doen terwijl ze toch wat meer konden. Het antwoord was "laat mij maar lekker, als ik naar huis ga hoef ik nergens meer over na te denken".

Nu ben ik manager in mijn eigen bedrijf. Ik heb de verantwoordelijkheid voor mijn medewerkers en hun gezinnen. Elke maand weer moet ik zorgen dat die salarissen betaald kunnen worden en dat we aan de slag blijven. Ik heb daar regelmatig zorgen over. In het weekend werk ik, 's avonds werk ik, het enige moment dat ik niet aan het werk ben, is als ik op vakantie ben.

Als ik moest kiezen tussen die varianten voor dat minimumloon, dan doe mij maar datgene zonder die kopzorgen.
pi_109610197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:29 schreef Ulx het volgende:

En dan is het bedrag ineens weer belangrijk. Wat is het nou? Wel of niet?
Het bedrag is belangrijk. Zijn er veel meer geschikte mensen beschikbaar dan het aantal functies, dan zal het loon lager zijn, met het minimumloon als ondergrens en zijn er minder geschikte mensen beschikbaar dan het aantal functies dan zal het loon stijgen met als bovengrens "de waarde van het nut", danwel de kosten van uitbesteding van die functie, enz.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

quote:
Bovendien, d'r zijn genoeg directieleden die helemaal niet uit de branche komen waarin ze nu werken.
Wat is je punt?

quote:
Aarbeien plukken (ik noem maar wat) is natuurlijk veel moeilijker dan leiding geven aan een bedrijf.

Dag hoor!
pi_109610242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:35 schreef lezzer het volgende:

Als ik moest kiezen tussen die varianten voor dat minimumloon, dan doe mij maar datgene zonder die kopzorgen.
Precies.
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:46:50 #241
3928 Ulx
pi_109610470
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:35 schreef lezzer het volgende:

Jij wil je bed niet voor uitkomen voor een minimumloon voor die functie omdat het een stressvol rotwerk is. Ik zie weinig verschil met rotwerk aan de onderkant van de hierarchie

Ik ben trouwens ZZP'er en dus per definitie directeur.
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:48:51 #242
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109610546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij wil je bed niet voor uitkomen voor een minimumloon voor die functie omdat het een stressvol rotwerk is. Ik zie weinig verschil met rotwerk aan de onderkant van de hierarchie

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:29 schreef ElisaB het volgende:
Eigenlijk vind ik het nog veel sneuer als zzp'ers zich directeur noemen :@
pi_109610571
quote:

[..]

Jij maakt in ieder geval niet uit mijn woorden op wat ik er mee bedoel.

quote:
Die ZP aan het eind maakt een hoop verschil.
pi_109610658
quote:

Volgens mij gaf ze aan dat ze voor hetzelfde geld liever de kas in gaat. Dat is wezenlijk anders dan je bed niet uit willen komen voor die functie als het slechts minimumloon oplevert.

quote:
Nee. Dan ben je ZZP-er.
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:54:55 #245
3928 Ulx
pi_109610813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:48 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Ik noem me dan ook geen directeur, maar meestal free-lancer.

ZZP-er/'er is ook maar een jeukwoord. Of anders noem ik me Wizard.
pi_109610899
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:54 schreef Ulx het volgende:
Ik noem me dan ook geen directeur, maar meestal free-lancer.

ZZP-er/'er is ook maar een jeukwoord. Of anders noem ik me Wizard.
Jezelf directeur noemen is ook inderdaad diep triest en beschamend. Noem jezelf dan gewoon professional, consultant of inderdaad free-lancer of zo.
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:58:37 #247
3928 Ulx
pi_109610954
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:57 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Jezelf directeur noemen is ook inderdaad diep triest en beschamend. Noem jezelf dan gewoon professional, consultant of inderdaad free-lancer of zo.
Wizard.

Consultants en professionals zijn er al genoeg.
pi_109611006
Tove
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef Ulx het volgende:
Wizard.

Consultants en professionals zijn er al genoeg.
Tover jezelf dan maar de deur uit ;)
pi_109611033
Ze willen wel werken zeggen ze vaak.

Maar alleen werk doen dat ze zelf leuk vinden.

En dat werk krijgen ze niet aangeboden omdat het er niet is.

Dus dat betekent weer dat ze niet werken.

Een verziekte mentaliteit beloont met een uitkering.
pi_109611083
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:00 schreef DrMabuse het volgende:
Ze willen wel werken zeggen ze vaak.

Maar alleen werk doen dat ze zelf leuk vinden.

En dat werk krijgen ze niet aangeboden omdat het er niet is.

Dus dat betekent weer dat ze niet werken.

Een verziekte mentaliteit beloont met een uitkering.
Ze willen wel werken maar dan 10 uur per week voor 2000 euro netto.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')