quote:
Op woensdag 28 maart 2012 15:29 schreef Ulx het volgende:[..]
En dan is het bedrag ineens weer belangrijk. Wat is het nou? Wel of niet? Bovendien, d'r zijn genoeg directieleden die helemaal niet uit de branche komen waarin ze nu werken.
En kunde hebben is bij werken in de kassen niet zo? Iemand die van niets weet kan niet zomaar de complete oogst verpesten? Laat mij een middag los in een kas tomatenplanten en de oogst kan, of mag, echt de markt niet meer op.
Ik werkte ooit in de fabriek. Gewoon productiewerk. Lekker aanpakken, van half 8 tot 4.
Nergens over nadenken, gewoon meters maken. 12 uur "toet" boterhammen eten, voor je uit staren, half 1 "toet" en weer door tot 4.
Om 16.01 stond ik buiten en zat ik op de fiets naar huis.
Ik deed dat tijdelijk. Ik vroeg aan mensen die daar ook werkten waarom ze dat altijd bleven doen terwijl ze toch wat meer konden. Het antwoord was "laat mij maar lekker, als ik naar huis ga hoef ik nergens meer over na te denken".
Nu ben ik manager in mijn eigen bedrijf. Ik heb de verantwoordelijkheid voor mijn medewerkers en hun gezinnen. Elke maand weer moet ik zorgen dat die salarissen betaald kunnen worden en dat we aan de slag blijven. Ik heb daar regelmatig zorgen over. In het weekend werk ik, 's avonds werk ik, het enige moment dat ik niet aan het werk ben, is als ik op vakantie ben.
Als ik moest kiezen tussen die varianten voor dat minimumloon, dan doe mij maar datgene zonder die kopzorgen.