abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 maart 2012 @ 06:57:00 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109595818
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



De voorgaande topics

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
dutchman79 woont in Aachen
El_Matador woont in Aachen
FB14 woont in München
Felagund woont in Bonn
Gateway woont in Bocholt
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
Siemi Woont in Kleve-Rindern
ueberduitser Woont in Ringe
Waldheini woont in Aachen
Z80 woont in Kleve
Pietverdriet woont binnenkort vlakbij Anholt
Wonderer woont in Frankfurt


De OP van deze topicreeks staat hier.
Opgeven als vaste deelnemer kan via PM

[ Bericht 1% gewijzigd door Rewimo op 28-03-2012 09:13:40 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 maart 2012 @ 06:58:27 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109595821
opinionr, gefeliciteerd met je nieuwe baan en je aanstaande emigratie :)

Gwywen, jullie schieten ook al op zo ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf woensdag 28 maart 2012 @ 07:42:53 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109596008
Mijn auto heb ik vorig jaar tweedehands gekocht. Opel astra caravan uit 1996, benzine. Ik heb ook geen sticker op mijn auto zitten.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 28 maart 2012 @ 07:46:46 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_109596044
het is ook niet verplicht, alleen als je een umweltzone in wilt, ik heb vrienden midden in Oberhausen en als ik daar heen wil met de auto kom ik niet om een stickertje heen :P

maar goed, ik ben reserveduitsers woon aan de verkeerde kant van de paal, al zie ik Duitsland wel liggen als ik uit mijn slaapkamerraam kijk, telt dat ook mee :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 maart 2012 @ 08:04:50 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109596181
Nee :6
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_109597887
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 06:58 schreef Rewimo het volgende:
opinionr, gefeliciteerd met je nieuwe baan en je aanstaande emigratie :)

Gwywen, jullie schieten ook al op zo ^O^
Thx :)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 07:46 schreef Klonk het volgende:
het is ook niet verplicht, alleen als je een umweltzone in wilt, ik heb vrienden midden in Oberhausen en als ik daar heen wil met de auto kom ik niet om een stickertje heen :P

maar goed, ik ben reserveduitsers woon aan de verkeerde kant van de paal, al zie ik Duitsland wel liggen als ik uit mijn slaapkamerraam kijk, telt dat ook mee :+
Ik heb vorig jaar een half jaar lang met een oude diezel in Bochum gereden voordat ik er achter kwam dat het verplicht was. Volgens mij zijn ze niet zo streng op gele kentekens.
pi_109598054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 06:58 schreef Rewimo het volgende:
opinionr, gefeliciteerd met je nieuwe baan en je aanstaande emigratie :)

Gwywen, jullie schieten ook al op zo ^O^
Ja, het lijkt erop dat er eindelijk schot in de zaak komt. :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:59:57 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_109606169
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:54 schreef opinionr het volgende:

[..]

Thx :)

[..]

Ik heb vorig jaar een half jaar lang met een oude diezel in Bochum gereden voordat ik er achter kwam dat het verplicht was. Volgens mij zijn ze niet zo streng op gele kentekens.
ik ben zo'n braverik die liever 5 euro voor een sticker uitgeeft dan een veelvoud voor een bekeuring met van die consumptiebonnetjes :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_109610886
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:59 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik ben zo'n braverik die liever 5 euro voor een sticker uitgeeft dan een veelvoud voor een bekeuring met van die consumptiebonnetjes :P
Ik ook hoor, maar ik wist gewoon niks van de verplichting af. Mijn auto en Führershein-loze vriendin wist het ook niet, dus van wie had ik het moeten horen?
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:27:22 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109612031
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:54 schreef opinionr het volgende:

[..]

Thx :)

[..]

Ik heb vorig jaar een half jaar lang met een oude diezel in Bochum gereden voordat ik er achter kwam dat het verplicht was. Volgens mij zijn ze niet zo streng op gele kentekens.
Ik was gister nog in Bochum, met dikke diesel en zonder umweltplakete!
  Milf woensdag 28 maart 2012 @ 20:27:32 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109622939
Wisten jullie dat de ANWB een test heeft laten uitvoeren over het gebruik van E10? Duitsland en Frankrijk verkopen dit sinds dit jaar i.p.v. euro95.

Hier kun je testen of je auto geschikt is voor E10.

Mijn auto kan er inderdaad op rijden. Ik heb ook gemerkt dat hij minder zuinig rijdt. Ik had al zo'n vermoeden dat het aan de brandstof lag. De komende periode ga ik kijken of de auto zuiniger is met super.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:33:50 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_109623315
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:56 schreef opinionr het volgende:

[..]

Ik ook hoor, maar ik wist gewoon niks van de verplichting af. Mijn auto en Führershein-loze vriendin wist het ook niet, dus van wie had ik het moeten horen?
met alle respect, het is zo uitgebreid in het nieuws geweest dat mijn broer in Amsterdam het wist :P en als je je ook niet afvraagt wat die rare bordjes betekenen bij veel steden dan vraag ik me toch af onder welke degelijke (want Duitse) steen je hebt gezeten. zulk soort dingen hoor je gewoon te weten als je ergens anders gaat wonen.

onwetendheid is trouwens geen reden om geen boete te krijgen :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:35:56 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_109623442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:27 schreef nikky het volgende:
Wisten jullie dat de ANWB een test heeft laten uitvoeren over het gebruik van E10? Duitsland en Frankrijk verkopen dit sinds dit jaar i.p.v. euro95.

Hier kun je testen of je auto geschikt is voor E10.

Mijn auto kan er inderdaad op rijden. Ik heb ook gemerkt dat hij minder zuinig rijdt. Ik had al zo'n vermoeden dat het aan de brandstof lag. De komende periode ga ik kijken of de auto zuiniger is met super.
ik hoor veel verhalen over E10, volgens die lijst en alle andere lijsten kan ik het tanken, maar mijn dealer vindt het een minder goed idee, drie maal raden wie ik dan meer vertrouw :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_109623446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:33 schreef Klonk het volgende:

[..]

met alle respect, het is zo uitgebreid in het nieuws geweest dat mijn broer in Amsterdam het wist :P en als je je ook niet afvraagt wat die rare bordjes betekenen bij veel steden dan vraag ik me toch af onder welke degelijke (want Duitse) steen je hebt gezeten. zulk soort dingen hoor je gewoon te weten als je ergens anders gaat wonen.

onwetendheid is trouwens geen reden om geen boete te krijgen :P
Dat ik er ga wonen is ook pas heel wat recenter.
De straat waar mijn vriendin aan woont is ook geen Umweltzone, maar ik reed er wel door.
Mijn vriendin dacht dat het iets was wat alleen voor Duitse auto's verplicht was en ik had het gewoon even gemist. Nu ik er ga wonen heb ik me natuurlijk goed ingelezen in alle regels en wetten.
  Milf woensdag 28 maart 2012 @ 20:37:36 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109623559
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:35 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik hoor veel verhalen over E10, volgens die lijst en alle andere lijsten kan ik het tanken, maar mijn dealer vindt het een minder goed idee, drie maal raden wie ik dan meer vertrouw :P
Er staat ook bij dat je het voor de zekerheid moet navragen bij je dealer.
En waarom vindt je dealer het een minder goed idee? De garagehouder hier geeft aan dat het geen enkel probleem is.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:38:19 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_109623614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:35 schreef opinionr het volgende:

[..]

Dat ik er ga wonen is ook pas heel wat recenter.
De straat waar mijn vriendin aan woont is ook geen Umweltzone, maar ik reed er wel door.
Mijn vriendin dacht dat het iets was wat alleen voor Duitse auto's verplicht was en ik had het gewoon even gemist. Nu ik er ga wonen heb ik me natuurlijk goed ingelezen in alle regels en wetten.
goed plan :)

alleen had vriendinlief het misschien beter even eerder kunnen uitzoeken, 40 euro (volgens mij) en een punt in Flensburg is natuurlijk ook sneu :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Milf woensdag 28 maart 2012 @ 20:40:12 #17
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109623737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:35 schreef opinionr het volgende:

[..]

Dat ik er ga wonen is ook pas heel wat recenter.
De straat waar mijn vriendin aan woont is ook geen Umweltzone, maar ik reed er wel door.
Mijn vriendin dacht dat het iets was wat alleen voor Duitse auto's verplicht was en ik had het gewoon even gemist. Nu ik er ga wonen heb ik me natuurlijk goed ingelezen in alle regels en wetten.
Dat is natuurlijk onzin.

Je kent het burgerlijk wetboek (etc) van Nederland ook niet uit je hoofd, dus die van Duitsland ook niet.
Zolang je van de meest gangbare dingen op de hoogte bent is het prima in orde. Wil je wat anders of denk je dat er iets op je pad komt, dan lees je je in voordat het daadwerkelijk je pad kruist.
Dat iemand roept dat je geacht bent de wet te kennen heeft wel gelijk, maar is een onbegonnen taak.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_109623967
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:40 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin.

Je kent het burgerlijk wetboek (etc) van Nederland ook niet uit je hoofd, dus die van Duitsland ook niet.
Zolang je van de meest gangbare dingen op de hoogte bent is het prima in orde. Wil je wat anders of denk je dat er iets op je pad komt, dan lees je je in voordat het daadwerkelijk je pad kruist.
Dat iemand roept dat je geacht bent de wet te kennen heeft wel gelijk, maar is een onbegonnen taak.
Wat is onzin? Dat ik me een inlees? Ik ken natuurlijk het hele wetboek niet uit mijn hoofd, maar of fora en website kun je je redelijk laten informeren over veel voorkomende regelingen. Misschien gebruikte ik het woord "alle" ten onrechte.
  Milf woensdag 28 maart 2012 @ 20:47:21 #19
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109624227
Ik was een maand of wat geleden in Essen met mijn auto die een Groene sticker hoort te hebben (maar er niet opzit). Er was een Latinfeest buiten het centrum van Essen. We konen het niet vinden (vijf andere bestuurders en ik). Ik heb op een gegeven moment aan een taxichauffeur gevraagd of hij wist waar we naar toe moesten. Hij geeft aan dat we naar het centrum moeten. Ik vraag aan hem, volgens mij mag ik daar niet in met mijn auto, want... oud beestje.
Geen probleem zegtie, je mag er gewoon in.

We zijn naar het centrum gereden en ik ben heel wat bordjes tegengekomen, maar ik weet zeker dat ik daar niet mocht rijden met mijn zwaar vervuilende_benzine slurpende_oude station :@. Ben maar weer gauw het centrum uitgereden.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:43 schreef opinionr het volgende:

[..]

Wat is onzin? Dat ik me een inlees? Ik ken natuurlijk het hele wetboek niet uit mijn hoofd, maar of fora en website kun je je redelijk laten informeren over veel voorkomende regelingen. Misschien gebruikte ik het woord "alle" ten onrechte.
Je laatste zin inderdaad. Je leest je in in de meest voorkomende zaken. ;) Je leest je niet in in alle wetten en regels en etc.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:05:20 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109629410
We hebben de overdracht gehad en zijn nu aan het schilderen
:-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:27:14 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_109631358
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
We hebben de overdracht gehad en zijn nu aan het schilderen
:-)
je hebt mazzel met het weer. de verf droogt lekker vlot. en als je binnen bezig bent kun je rustig alles open zetten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:56:24 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109633305
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:27 schreef z80 het volgende:

[..]

je hebt mazzel met het weer. de verf droogt lekker vlot. en als je binnen bezig bent kun je rustig alles open zetten.
Nee, dan droogt het te snel en vloeit het niet mooi glad.
:-)
Maar idd, het weer is geweldig, als ik het even gehad heb met behang krabben of schilderen, etc, dan ga ik lekker in de tuin bezig. Heb bessenstruiken gezet, mos verwijderd, gefreesd, bloemen gezaaid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109657740
Wat zijn de ervaringen met een bankrekening openen in Duitsland?
Het Duitse bankensysteem is nogal anders dan de onze.
Ervaringsdeskundigen: Wat raden jullie aan?
pi_109660702
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:15 schreef opinionr het volgende:
Wat zijn de ervaringen met een bankrekening openen in Duitsland?
Het Duitse bankensysteem is nogal anders dan de onze.
Ervaringsdeskundigen: Wat raden jullie aan?
De comdirect bank wordt vaak als beste getest in Duitsland. Mijn moeder heeft daar ook een rekening en is zeer tevreden. Het is een internetbank dochter van de commerzbank.
pi_109660990
Het is in ieder geval handig om een bank te kiezen met veel filialen bij jouw in je buurt, omdat je i.h.a. betaalt voor het pinnen bij een andere bank.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')