pi_109588072
registreer om deze reclame te verbergen
We zijn al drie weken verder en de heren komen er maar niet uit. Tijd dat wij ze eens helpen. Wat zullen de komende bezuinigingen zijn?

Ik start met:

- verlaging van de kilometervergoeding van 19 naar 12 cent
- 1 miljard bezuinigen op osw. Hiermee kunnen de lopende projecten gefinancierd blijven, maar worden er (voorlopig) geen nieuwe opgestart.
- 0 lijn op de salarissen van ambtenaren
- fusie van Noord-Holland/utrecht en Flevoland, fusie van Groningen/Drenthe en Friesland
- De tanks gaan nu echt weg bij de landmacht
- verlaging van de kinderopvangtoeslag / huursubsidie en zorgtoeslag
- verkoop van ABN Amro

Wie biedt meer!
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 22:32:45 #2
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109588497
ABN AMRO verkopen? Dat is een lekkere afschrijving. Slecht idee dus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109589070
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
Hoezo? brengt geld in het laatje en Zalm kan nu goedkoop veel aandelen krijgen en zo over een jaar of vijf voor 20+ miljoen teruggeven als hij bij de bank weggaat. Klinkt als een prima liberaal plan volgens mij ;)

Oke nog een serieuze dan:

Vervroeging van de verhoging van de pensieonsleeftijd. per 1-1-2013 al naar 66, per 1-1-2015 naar 67 en per 1-1-2020 naar 68.
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 22:41:16 #4
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109589144
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:40 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Hoezo? brengt geld in het laatje en Zalm kan nu goedkoop veel aandelen krijgen en zo over een jaar of vijf voor 20+ miljoen teruggeven als hij bij de bank weggaat. Klinkt als een prima liberaal plan volgens mij ;)

Oke nog een serieuze dan:

Vervroeging van de verhoging van de pensieonsleeftijd. per 1-1-2013 al naar 66, per 1-1-2015 naar 67 en per 1-1-2020 naar 68.
Dat laatste is een verstandig plan. Nadeel is wel dat er nu al massa's 50+'ers thuiszitten, die zitten dan dus langer in de bijstand.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109589657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat laatste is een verstandig plan. Nadeel is wel dat er nu al massa's 50+'ers thuiszitten, die zitten dan dus langer in de bijstand.
Yep, krijg ze maar eens aan het werk als ze eenmaal ergens ontslagen zijn. Niemand die op een ongeschoolde 60 plusser zit te wachten. Dat is ook het hele probleem met het nieuwe werken zolang je goed in de markt ligt kun je in crisistijd van job naar job hoppen. Op het moment dat je echter wat moeilijker in de markt zit (ouderdom, ziekte, verkeerde opleiding of je bent gewoon niet zo goed) ga je toch de ww/bijstand in. Ik kan me wel voorstellen dat je dan coute a coute dat vaste contract wilt binnenslepen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:54:38 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_109590078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:27 schreef Zemi77 het volgende:
We zijn al drie weken verder en de heren komen er maar niet uit. Tijd dat wij ze eens helpen. Wat zullen de komende bezuinigingen zijn?

Ik start met:

Schieten we daar wat mee op? Zullen de werkgevers de bestaande vergoeding handhaven of gewoon zakken naar 12c/km?
quote:
- 1 miljard bezuinigen op osw. Hiermee kunnen de lopende projecten gefinancierd blijven, maar worden er (voorlopig) geen nieuwe opgestart.
Prima idee. Zoiets zal er ook wel gebeuren, hooguit het CDA zal wel willen vasthouden aan de 0.7%-norm, maar ook die hebben andere prioriteiten.
quote:
Goed idee, maar ligt politiek wel gevoelig. Sluit niet uit dat het toch gebeurd, overigens. De zittende partijen hebben weinig affiniteit met de Abvakabo.
quote:
- fusie van Noord-Holland/utrecht en Flevoland, fusie van Groningen/Drenthe en Friesland
Levert op korte termijn niks op ivm de organisatorische kosten die gemaakt moeten worden. Sowieso moeten alle provincies als bestuurslaag worden afgeschaft, voegt niets toe.
quote:
Waren ze dat niet al?
quote:
- verlaging van de kinderopvangtoeslag
Zou tijd worden, maar zo lang het CDA erbij zit zal het niet gebeuren.
quote:
/ huursubsidie
Alleen in combinatie met grootschalige hervorming van de huurmarkt, terugbrengen van het aantal sociale huurwoningen tot 25% van het huidige geheel en huursubsidie alleen voor de echte minima.
quote:
en zorgtoeslag
Basisverzekering beperken zodat alleen maar overblijft alle zorg voor kinderen, eerste hulp en basiszorg tot je 75e. Al het andere is voor aanvullende verzekeringen. De premie voor de basisverzekering zal daarmee dusdanig zakken dat de zorgtoeslag ook ver omlaag kan.
quote:
- verkoop van ABN Amro
Dom idee, beter wachten tot het meer oplevert.
quote:
Wie biedt meer!
HRA is bedoeld geweest om bezit te stimuleren. Niet om lenen of schulden te stimuleren. De HRA moet dus zo worden omgevormd dat aflossen rendeert, en niet het aangaan van een schuld. Hoef je banken ook geen regels meer op te leggen voor het al dan niet willen afsluiten van tophypotheken.

En het is een illusie, maar als we onze grootheidswaan een beetje zouden laten varen en geen geld meer uitgeven aan megalomane projecten als de Olympische Spelen van 2028 die toch wel naar een corrupte oliestaat gaan, kan het ook nog wel wat geld schelen.
pi_109590948
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:54 schreef Janneke141 het volgende:

Schieten we daar wat mee op? Zullen de werkgevers de bestaande vergoeding handhaven of gewoon zakken naar 12c/km?
Die zakken dan terug naar 12 c/km natuurlijk. Maar het levert de staat direct geld op (indirect trouwens niet hoor zegt iemand die 40.000 per jaar moet rijden voor zijn werk)

quote:
Levert op korte termijn niks op ivm de organisatorische kosten die gemaakt moeten worden. Sowieso moeten alle provincies als bestuurslaag worden afgeschaft, voegt niets toe.

Provincies hebben een heel belangrijke taak met name op RO. Wateschappen overhevelen naar de provincies zou ook een goed idee zijn. Verhoging van de WAO leeftijd levert direct ook niet zoveel op net zoals het afschaffen van de HRA maar op de lange termijn wel.

quote:
HRA is bedoeld geweest om bezit te stimuleren. Niet om lenen of schulden te stimuleren. De HRA moet dus zo worden omgevormd dat aflossen rendeert, en niet het aangaan van een schuld. Hoef je banken ook geen regels meer op te leggen voor het al dan niet willen afsluiten van tophypotheken.

Mee eens, maar daar zullen de heren politici niets van willen weten

quote:
En het is een illusie, maar als we onze grootheidswaan een beetje zouden laten varen en geen geld meer uitgeven aan megalomane projecten als de Olympische Spelen van 2028 die toch wel naar een corrupte oliestaat gaan, kan het ook nog wel wat geld schelen.
Goed idee, komt in het lijstje.

Nog eentje:

- eerste twee maanden na verlies van je baan geen WW, daarna direct terug naar 70%
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:16:40 #8
346939 Janneke141
pi_109591242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:10 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Die zakken dan terug naar 12 c/km natuurlijk. Maar het levert de staat direct geld op (indirect trouwens niet hoor zegt iemand die 40.000 per jaar moet rijden voor zijn werk)
Waarom zou het dan geld opleveren?
quote:
- eerste twee maanden na verlies van je baan geen WW, daarna direct terug naar 70%
Waarom zou je dat willen? [Even los van mij mening dat een werkloosheidsverzekering individueel moet worden afgesloten en niet collectief] heb je toch gewoon premie betaald? Echt niet iedere (ex-)werknemer heeft de middelen om wel even twee maanden compleet zonder inkomen te kunnen. Als je de WW inkort, dan aan de achterkant en niet aan de voorkant.
pi_109591409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

Waarom zou het dan geld opleveren?

Omdat je als staat over 7c per km meer belasting kunt heffen.

quote:
Waarom zou je dat willen? [Even los van mij mening dat een werkloosheidsverzekering individueel moet worden afgesloten en niet collectief] heb je toch gewoon premie betaald? Echt niet iedere (ex-)werknemer heeft de middelen om wel even twee maanden compleet zonder inkomen te kunnen. Als je de WW inkort, dan aan de achterkant en niet aan de voorkant.
1. omdat het meer geld oplevert (er zijn meer mensen die van de eerste twee maanden gebruik maken dan mensen die van de laatste twee maanden gebruik maken.
2. omdat het een stimulans is om snel weer aan de bak te komen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:23:18 #10
346939 Janneke141
pi_109591598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:19 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Klein zakje geld op zeer korte termijn. Binnen de kortste keren zakken alle km-vergoedingen naar beneden.
quote:
[..]

1. omdat het meer geld oplevert (er zijn meer mensen die van de eerste twee maanden gebruik maken dan mensen die van de laatste twee maanden gebruik maken.
Ik hoop dat dit een grapje is, maar ik ben bang dat je het serieus meent.
pi_109591710
quote:

[..]

[..]

Dus die eerste twee maanden mag je verrekken? :') Lekker als je een gezin hebt en je hebt keurig je premies zitten te betalen. Leuk dat je zegt dat het een stimulans kan zijn maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om zo snel aan het werk te komen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
pi_109591883
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:23 schreef Janneke141 het volgende:

Klein zakje geld op zeer korte termijn. Binnen de kortste keren zakken alle km-vergoedingen naar beneden.

Klein zakje inderdaad maar wel voor de lange termijn, in plaats van de komende decennia 19 cent belastingvrij te laten rijden gebeurt het nu over 12 cent. Scheelt toch weer voor de staat (niet voor de burger, want alle bedrijven zakken inderdaad direct terug naar 12 cent)

quote:
Ik hoop dat dit een grapje is, maar ik ben bang dat je het serieus meent.
Het is geen grapje, er zijn zeker vanuit de liberale en ook progressieve partijen sterke geluiden om zo de ww aan te pakken. (mijn keuze zou het niet zijn, maar dat geld voor de meeste plannen hier. Ze zijn allen desastreus voor de koopkracht en brengen ons alleen maar dieper de recessie in. Ik ben echter wel bang dat het kabinet hier naar aan het kijken is, de drie procent is heilig).
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:32:42 #13
346939 Janneke141
pi_109592016
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:28 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Klein zakje inderdaad maar wel voor de lange termijn, in plaats van de komende decennia 19 cent belastingvrij te laten rijden gebeurt het nu over 12 cent. Scheelt toch weer voor de staat (niet voor de burger, want alle bedrijven zakken inderdaad direct terug naar 12 cent)
Het kan zijn dat ik gek word, maar volgens mij snap je niet wat belastingvrije km-vergoeding betekent.
quote:
[..]

Het is geen grapje, er zijn zeker vanuit de liberale en ook progressieve partijen sterke geluiden om zo de ww aan te pakken. (mijn keuze zou het niet zijn, maar dat geld voor de meeste plannen hier. Ze zijn allen desastreus voor de koopkracht en brengen ons alleen maar dieper de recessie in. Ik ben echter wel bang dat het kabinet hier naar aan het kijken is, de drie procent is heilig).
Deze hoor ik toch echt voor het eerst. Ik ken geen enkele partij die welke inwoner van NL dan ook 2 maanden zonder enige vorm van inkomen wil laten zitten, en al helemaal niet werknemers die na een dienstverband buiten hun schuld werkloos worden. Think again.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:36:07 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109592140
quote:

Het is eerder een stimulans om krampachtig aan je baan vast te houden, omdat een ontslag je klauwen met geld kost.

Bovendien, binnen 2 maanden na ontslag aan de slag bij een nieuwe werkgever is weinigen gegeven. Daar gaat vaak wel iets meer tijd overheen. Een stimulans om sneller aan de bak te komen is het dus niet, de termijn is zodanig kort dat het eerder een loterij is. De enige manier om eraan te ontkomen is hopen dat alles meezit.
pi_109592412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ik gek word, maar volgens mij snap je niet wat belastingvrije km-vergoeding betekent.

lees deze eens

quote:
Deze hoor ik toch echt voor het eerst. Ik ken geen enkele partij die welke inwoner van NL dan ook 2 maanden zonder enige vorm van inkomen wil laten zitten, en al helemaal niet werknemers die na een dienstverband buiten hun schuld werkloos worden. Think again.
Kan inderdaad hiervan zo snel geen bron vinden.
pi_109592565
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:36 schreef freako het volgende:

[..]

Het is eerder een stimulans om krampachtig aan je baan vast te houden, omdat een ontslag je klauwen met geld kost.

Bovendien, binnen 2 maanden na ontslag aan de slag bij een nieuwe werkgever is weinigen gegeven. Daar gaat vaak wel iets meer tijd overheen. Een stimulans om sneller aan de bak te komen is het dus niet, de termijn is zodanig kort dat het eerder een loterij is. De enige manier om eraan te ontkomen is hopen dat alles meezit.
Het is ook een slecht plan, maar is het korten op toeslagen, het inperken van de HRA, de nullijn bij ambtenaren etc. dan wel een goed plan. De crisis komt nu grotendeels door een ingestort consumentenvertrouwen. Hoe meer je de burger afpakt hoe minder ze gaan uitgeven, hoe dieper de recessie zal worden. Investeren zul je moeten, maar ja dan kom je boven de drie procent.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:55:18 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109592889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:43 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Plannen voor inperking van de WW gaan dan ook uit van een inperking tot bijvoorbeeld maximaal 12 maanden, waar dit nu nog maximaal 38 maanden is. De eerste 12 maanden worden echter ongemoeid gelaten.
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 00:02:41 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109593139
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:43 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

lees deze eens

[..]

Ik vind dat toch dun. Wat er gaat gebeuren is dat werkgevers de vergoeding prompt naar 12 cent bijstellen, en er daar dus niet te halen valt voor de fiscus. De werknemer zal dan ook minder kosten proberen te maken zodat je per saldo alleen maar minder verbruik hebt.

Het hele voordeel is gestoeld op het feit dat werkgevers kostendekkend blijven vergoeden. Ik betwijfel dat.
Bis bis bis
pi_109594594
Met stip op 1 en 2:
- Beginnen met afbouw hypotheekrenteaftrek (overdrachtsbelasting wordt afgeschaft).
- Nu verhogen van de AOW-leeftijd met 2 of 3 maanden per jaar.

Op gepaste afstand:
- Ontwikkelingssamenwerking terug naar 0,7 procent van het BNP.
- Zeer beperkte verlaging van de zorgtoeslag.
- Verhoging van de btw van 19 naar 20 procent. (NB: Duitsland zit op 21 procent)
- Verhoging alcoholaccijns (levert extra geld op en beperkt alcoholmisbruik, met name onder jongeren.

En in reactie op TS:
Fusies van bestuursorganen, zoals gemeenten of provincies, kosten bakken met geld en vergen veel energie van betrokken organisaties, terwijl men juist op de overheid wil bezuinigen. Slecht idee. Als je al met fusies bezig wilt, maak dan eerst de gemeentelijke herindelingen af. Op dit moment is in een deel van Nederland volop gefuseerd, terwijl elders nog kleine gemeenten van 3-/4-duizend inwoners bestaan.

Niet tornen aan de kilometervergoeding. Deze is al jaren op het huidige niveau, terwijl brandstofprijzen fors zijn gestegen. De factor kosten:vergoeding is al behoorlijk negatief veranderd. Lagere kilometervergoeding beperkt de koopkracht van een grote groep Nederlanders. Bovendien: kun je van mensen verlangen dat ze hun eigen auto inzetten ten behoeve van de zaak, terwijl de vergoeding die ze daarvoor ontvangen lager dan hun kostprijs per kilometer? Dat is toch niet reëel?

Salarissen van ambtenaren op de nullijn zetten, zie ik als goedkoop populisme. Als je een goed functionerend overheidsapparaat wilt, zul je in mensen moeten investeren. If you pay peanuts, you get monkeys. Als deskundige mensen bij de overheid weglopen, is de overheid klauwen met geld kwijt aan het inhuren van externe partijen.
pi_109594909
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:54 schreef Janneke141 het volgende:

Waren ze dat niet al?

Die tanks staan hier nu allemaal ergens in een loods geloof ik.
Indonesie wil ze kopen voor een paar honderd miljoen euro om er vervolgens mee op de eigen bevolking te gaan schieten en dat vinden sommigen in de Tweede Kamer niet zo'n fijn idee.
Wow, dat zijn mooie koolmezen.
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:02:51 #21
346939 Janneke141
pi_109596754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 00:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind dat toch dun. Wat er gaat gebeuren is dat werkgevers de vergoeding prompt naar 12 cent bijstellen, en er daar dus niet te halen valt voor de fiscus. De werknemer zal dan ook minder kosten proberen te maken zodat je per saldo alleen maar minder verbruik hebt.

Het hele voordeel is gestoeld op het feit dat werkgevers kostendekkend blijven vergoeden. Ik betwijfel dat.
Dank voor je uitleg, dit was inderdaad wat ik bedoelde. In de bron-link wordt nergens uitgelegd of uitgerekend waar die anderhalf miljard vandaan komt.
pi_109605153
-edit-

[ Bericht 95% gewijzigd door Voorschrift op 28-03-2012 14:26:01 (onzin) ]
pi_109609283
Als de lasten toch weer worden verzwaard waarom kan de vennootschapsbelasting dan ook niet wat omhoog? Het tarief in Nederland is een van de laagste in de EU.
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:55:10 #24
324445 Ajacied422
Busje komt zo....
pi_109610825
Bezuinigingen afhalen van de zorg. Belachelijk dat je dan wel 130 mag rijden
pi_109863493
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:55 schreef freako het volgende:

[..]

Plannen voor inperking van de WW gaan dan ook uit van een inperking tot bijvoorbeeld maximaal 12 maanden, waar dit nu nog maximaal 38 maanden is. De eerste 12 maanden worden echter ongemoeid gelaten.
Ik hoorde de bekende klok luiden maar waar was die klepel ook alweer.

Het plan was: Afschaffing de WW de eerste X aantal maanden, De ontslagvergoeding gaat omlaag (of verdwijnt helemaal) en plaats daarvan betaald het bedrijf de eerste X maanden je ww uitkering. Op die manier hoopt men dat werklozen snel weer een nieuwe baan hebben, en hoopt men natuurlijk veel geld te besparen ;)

Nog een tip: Opheffen Nederland 3.
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:16:54 #26
307551 Romanus
Caesar _O_
pi_109864625
Kan iemand mij vertellen hoeveel er nou precies wordt bezuinigd op onderwijs?
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:55:02 #27
8130 raptorix
Boula is een baas!
pi_109866457
Parkeerplaatsen verkopen in grote steden.
"In sociaal democratische maatschappijen spelen problemen van milieuvervuiling, armoede, segregatie, hufterig gedrag, opsluiting en criminaliteit veel minder." aldus klopkoek
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:12:56 #28
197798 Sicstus
Stem tegen!
pi_109867598
Waarom zouden we in godsnaam moeten bezuinigen?
"And the life of man, solitary, poore, nasty, brutish, and short."
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:42:25 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109869930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:56 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik hoorde de bekende klok luiden maar waar was die klepel ook alweer.

Het plan was: Afschaffing de WW de eerste X aantal maanden, De ontslagvergoeding gaat omlaag (of verdwijnt helemaal) en plaats daarvan betaald het bedrijf de eerste X maanden je ww uitkering. Op die manier hoopt men dat werklozen snel weer een nieuwe baan hebben, en hoopt men natuurlijk veel geld te besparen ;)
Als bedrijven eigenrisicodrager kunnen worden voor de WW, net zoals voor de WGA, kan dat voor sommigen best interessant zijn, als die bedrijven in ruil daarvoor een lagere WW-premie gaan betalen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:09:12 #30
337465 Bram_van_Loon
Wegens boete voor een ander
pi_109872077
quote:
Eerst moet het maar eens aantrekkelijker worden gemaakt voor werkgevers om oudere werknemers in te huren. Het zou al schelen als ze niet via CAO's gebonden zouden zijn aan die anciënniteit.
Je bent toch gek als je iemand met 30 jaar werkervaring aanneemt die 1,5 keer zo duur is terwijl je een even goed iemand kan hebben die 10 jaar ervaring heeft en die even goed functioneert.
Waarschijnlijk kloppen de getallen niet maar ik moet eventjes wat getallen invullen om mijn punt te maken.
Vervoegen van werkwoorden: http://www.dr-lex.be/info-stuff/werkwoorden.html
Samenstellingen: www.spatiegebruik.nl/
pi_109874453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
Volgens mij hanteert de overheid geen commerciële boekhouding maar een kameralistische boekhouding. Dat betekent dus dat de overheid in de boekhouding geen overzicht van bezitting en schulden hanteert en dat er dus ook ook geen afschrijvingen plaats kunnen vinden. Wat wel kan is dat men al bepaalde opbrengsten heeft ingeboekt voor in de toekomst en dat die hoger of lager uitvallen.
"Using transport policy for just about any purpose is not a sign that one takes a broad view of the possible objectives, it is merely a manifestation of a narrow view of the available means."
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:50:30 #32
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_109874939
Hypotheekrenteaftrek: Gefaseerd afbouwen en gelijk baseren op belastingaftrek voor een bepaald gedeelte van je salaris (platfond). Je trekt de voordelen dus gelijk met huursubsidie en ook dat afbouwen.

Meer vrijheid voor bedrijven om allochtonen en asielzoeker in dienst te nemen. Immigratiebeleid gericht op "bijdrage aan de samenleving" i.p.v selectie vanwege achterhaalde regulering, afkomst, geloof of levensovertuiging.

Niet meedoen met de mogelijk aankomende interventie in Iran, Dit propageren in de EU en als "dwarsligger" fungeren en met de hele EU goede deals met de oliestaten afsluiten.

Ontwikkelingshulp kan op bezuinigd worden door het te verplaatsen naar kleinschalige lokale projecten zonder overhead van overheden en grote NGO's.

Aanpak internationale internetcriminaliteit en betere bescherming voor de burger door de Nederlandse overheid in plaats van de Nederlanse burger aan hun lot over te laten.

Sterkere regulering om malafide bedrijven (vaak legaal in andere landen zoals Rusland, China en VS) te weren en daar mankracht op in te zetten: er verdwijnen miljarden per jaar aan dit soort freeweelers, die zelfs zover gaan om bedrijven in NL op te kopen met duister geld.

Internationaal gezien worden we weleens de "Watjes" van de wereld genoemd: Daar zit een kern van waarheid in. Europa heeft geen mening meer, niet tov van mekaar en zeker niet tegenover de rest van de wereld:

Mijn samenvatting voor de bezuinigingen: Ga weg van de slup van EU en VS en profileer je als een sterk land met samenwerking wat:een eigen mening en filosofie heeft (zoals we in het verleden hadden) en geen samenleving, dieis veranderd in luiheid en zelfs door de meest dramatische regering ooit nog steeds alles accepteerd.

Drugsbeleid, vrijheid van meningsuiting, euthanasie en prostitutie worden/werden we als initiators gezien en het wordt in het buitenland met ongeloof gezien hoe onze samenleving zo is veranderd.
Enig idee hoeveel omzet de lokale economie in Amsterdam heeft met touristen, die als entertainment komen naar Amsterdam om de grachten, goed avondje stappen, wallen en een goede coffeshop te zien? (90% dus).

De touristen, die altijd in het vliegtuig zitten naar Nederland praten onzin dus...

Nederland verdient beter en vertrouwen in onze toekomst zoals we in het verleden deden levert meer op, dan haat en angst: Recht door zee, zien waar ons Nederlandse schip strandde: Een van de meest welvarende landen in de wereld EN dat moeten we blijven!!!

Lang leve onze toekomst *O*

Weg met het huidige kabinet!

[ Bericht 2% gewijzigd door edcetera op 03-04-2012 23:46:39 ]
The best firms advertise the least...
pi_109884876
Ik zeg het voor de zoveelste maal, we worden belazerd:
Verreweg de meeste "bezuinigingen" zijn ordinaire lastenverzwaringen.
Echte bezuinigingen krijg je als je hetzelfde of meer met minder middellen doet.

Dus bijv. de gezondheidszorg:

Regering: De kosten van de al maar groeiende inefficiente bureaucratische zorg, gewoon doorschuiven naar de burger.
Wat zou moeten: Efficientere zorg, concurrentie, etc.
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 4 april 2012 @ 16:01:27 #34
337465 Bram_van_Loon
pi_109898488
quote:
De huurtoeslag moet heilig zijn bij de huidige huurprijzen, deze zijn het gevolg van de HRA en de grondspeculatie (met als grootste speculant de gemeentes).

De kinderbijslag mag van mij worden beperkt tot 2 kinderen. Hoeveel zou dat opleveren?
  woensdag 4 april 2012 @ 16:02:12 #35
337465 Bram_van_Loon
pi_109898520
Oud-student, dat zijn woorden naar mijn hart.
  woensdag 4 april 2012 @ 21:45:03 #36
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_109914954
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij hanteert de overheid geen commerciële boekhouding maar een kameralistische boekhouding. Dat betekent dus dat de overheid in de boekhouding geen overzicht van bezitting en schulden hanteert en dat er dus ook ook geen afschrijvingen plaats kunnen vinden. Wat wel kan is dat men al bepaalde opbrengsten heeft ingeboekt voor in de toekomst en dat die hoger of lager uitvallen.
Lekkere boekhouding is dat, gebaseerd op "wishful thinking". We zijn er nu wel achtergekomen, dat dit desastreus kan zijn. Zie huizenmarkt, schuldencrisis enzovoort.
The best firms advertise the least...
pi_109915231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:12 schreef Sicstus het volgende:
Waarom zouden we in godsnaam moeten bezuinigen?
Haha.

Weet je hoe veel we nu aan rentelasten betalen? Kun je nog
herinneren wat er met Griekenland is gebeurd/gaande is?
Bescherm je privacy, gebruik DuckDuckGo als zoekmachine.
https://duckduckgo.com/
  woensdag 4 april 2012 @ 22:30:38 #38
307551 Romanus
Caesar _O_
pi_109917853
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Haha.

Weet je hoe veel we nu aan rentelasten betalen? Kun je nog
herinneren wat er met Griekenland is gebeurd/gaande is?
Ik denk dat het slimmer zou zijn om sectoren te hervormen, en als daar dan bezuinigingen voor nodig zijn dan is dat (binnen bepaalde grenzen) prima. Maar je kan ook je economie kapot bezuinigen
pi_109919302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:30 schreef Romanus het volgende:

[..]

Ik denk dat het slimmer zou zijn om sectoren te hervormen, en als daar dan bezuinigingen voor nodig zijn dan is dat (binnen bepaalde grenzen) prima. Maar je kan ook je economie kapot bezuinigen
Hervormingen zijn broodnodig, maar de term kapotbezuinigingen ben ik op tegen. De overheid als motor van de economie zien gebeurt anno 2012 nauwelijks nog. Het is beter om het investeren aan particulieren over te laten.

We bezuinigen nu om sterker uit de recessie te kunnen komen.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:19:45 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109936654
U zoekt 16 miljard?

quote:
Red het land, sta drugs toe

Het verbod op drugs kost miljarden: het leidt tot misdaad en is slecht voor de volksgezonhdeid. Hef het op.

In het kader van de ‘brede heroverwegingen’ hebben ambtelijke werkgroepen onderzocht hoe de rijksoverheid zo’n 30 miljard euro kan bezuinigen. Alle onderzochte opties doen pijn. Maar er is één optie die een weldadige opluchting zou zijn: regulering van drugs. Onder regulering van drugs verstaan wij het toestaan van productie en verkoop onder voorwaarden, gericht op een zo gering en veilig mogelijk gebruik.

Regulering is echter een kolossaal taboe, en hoewel het kabinet had verklaard dat voor de heroverwegingen geen taboes zouden gelden, heeft de desbetreffende werkgroep ‘veiligheid’ zijn vingers er nauwelijks aan durven branden. Hij heeft alleen gekeken naar regulering van softdrugs. Dat zou, met allerlei slagen om de arm, wellicht 183 miljoen euro aan uitgaven voor politie, justitie en bestuur besparen, en 260 miljoen euro aan belasting opleveren. Over de andere drugs zwijgt men.

Al ruim veertig jaar zijn drugs verboden. Maar het gebruik is groter dan ooit en niets wijst er op dat het verbod werkt. Wél staat als een paal boven water dat het verbod schade veroorzaakt. De ongehoorde omvang daarvan dringt echter nauwelijks tot de publieke opinie door. Minstens de helft van alle criminaliteit in ons land is er direct of indirect het gevolg ervan.

De meest recente gegevens van Justitie melden: „Tussen de 27 en 33 procent van de detentiejaren is opgelegd wegens een opiumwetdelict.” En: „In 2006 is driekwart van de ruim 300 onderzoeken naar ernstige vormen van georganiseerde criminaliteit gericht op de handel in of productie van drugs.” (WODC- Nationale Drugsmonitor, Jaarbericht 2007.) Deze cijfers geven alleen de directe opiumwetdelicten weer. Denk aan dealers en runners, veelplegers, cannabiskweek in woonhuizen en loodsen, bolletjesslikkers, xtc-labs en uit- en doorvoer. Erbovenop komt indirecte criminaliteit: omkoping, bedreiging, corruptie, witwassen, aantasting van sectoren als vastgoed, afrekeningen tussen drugsbenden, gebruik van drugsgeld voor illegale wapenhandel. En dan zwijgen we nog maar over de internationale gevolgen, waaronder de ontwrichting van hele landen.

Deze – ook letterlijk – ongehoorde feiten zijn de grote afwezige in het drugsdebat. En, even verbijsterend, in het debat over veiligheid. Iedereen die zich zorgen maakt over veiligheid zou zich moeten afvragen of er geen alternatief is voor het drugsverbod. Het verbazingwekkende is echter dat juist crimefighters verbeten vasthouden aan het verbod. Beseffen zij niet dat ze zich tot steunpilaren van de drugsmaffia maken?

Kan het beter? Zeker, en dat is bewezen. Het dertigjarige experiment met de verkoop van cannabis via coffeeshops is uniek. Regulering van deze drug heeft niet geleid tot meer gebruik, noch van cannabis noch van andere drugs. Gebruik en verslaving van soft- en harddrugs liggen in Nederland op of onder het Europese gemiddelde. Heel wat lager dan in meer repressieve landen als Frankrijk, Engeland en de VS. Ook hebben de coffeeshops bereikt dat honderdduizenden cannabisconsumenten geen strafblad hebben gekregen, geen intrekking van hun rijbewijs of erger, zoals elders.

Het verbod blijkt dus niet nódig. We kunnen deze uitzonderlijke maatregel om burgers tegen zichzelf te beschermen afschaffen. Regulering wérkt.

Bij deze gigadoorbraak verbleken de problemen rond regulering. Zoals bij coffeeshops: overlast in grensstreken. Die is door Venlo effectief opgelost door verplaatsing van enkele coffeeshops naar buiten de bebouwde kom, vlakbij de grens.

Om de coffeeshops volledig uit de criminaliteit te halen moet de kweek van cannabis gereguleerd worden. Gemeenten staan ervoor in de rij. Al twee keer is een motie van die strekking in de Tweede Kamer aangenomen. Voor de overige drugs dienen, voorzichtig maar vastberaden, proefprojecten te worden opgestart met regulering. Het gaat hierbij met name om cocaïne, xtc, amfetamine en heroïne. Voorstellen daartoe liggen klaar.

Staan de drugsverdragen in de weg? Nee. Juridisch is goed te beargumenteren dat ze regulering toestaan. Maar het eenvoudigste is, regulering net zoals bij de coffeeshops in te voeren via het opportuniteitsprincipe: niet-vervolgen als gestelde voorwaarden in acht zijn genomen. Ons land heeft zich dit recht altijd voorbehouden.

Tegenstand vanuit het buitenland dan? Bij beperking van de proefprojecten tot Nederlandse ingezetenen valt geen onoverkomelijke Europese weerstand te vrezen. Met bekwaam diplomatiek handwerk kan juist interesse worden gewekt. Overal heeft men immers dezelfde problemen. President Obama heeft verklaard dat hij het drugsbeleid zal stoelen op zakelijke, niet op ideologische basis. Het internationale politieke getij oogt zeldzaam gunstig.

Zodra de binnenlandse drugsmarkt is gereguleerd, is er voor drugsbendes geen droog brood meer aan te verdienen. . De samenleving wordt substantieel veiliger. En krijgt substantiële besparingen in de schoot geworpen. Het WODC berekende de totale kosten van de criminaliteit in 2006 op 31,5 miljard euro. De misdaad die het drugsverbod veroorzaakt kost de samenleving minstens de helft, 15,75 miljard euro, dat wil zeggen aan elke Nederlander 924 euro per jaar. De kosten van rechtshandhaving van het drugsverbod bedroegen volgens prof. Rigter (Erasmus Universiteit) over 2003 1,6 miljard euro. Daar bovenop komen dan nog de indirecte handhavingskosten. Bovendien wordt belasting op drugs geheven. Drugsregulering biedt dus een formidabele kans voor lastenverlichting.

Ook is de volksgezondheid ermee gediend. Door het wegvallen van de zwarte markt is met name de jeugd veel beter beschermd. De kwaliteit van de drugs is gewaarborgd, ze zijn voorzien van bijsluiters, en voorlichting wordt geloofwaardig.

Drugs laten zich niet wég-verbieden, ze zullen er altijd zijn. Een minderheid van de gebruikers zal erdoor in de problemen raken. De gevaren van drugs zijn echter véél kleiner dan die van alcohol en tabak: ons land kent dertien keer meer alcoholisten, vijftien keer meer alcoholdoden en 333 keer meer tabaksdoden. Maar juist omdat drugs gezondheidsrisico’s meebrengen, is regulering noodzakelijk. De drugscriminaliteit kunnen we echter missen.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109937236
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
U zoekt 16 miljard?

[..]

Ik ben het met je eens voor een keertje :P
pi_109939081
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:01 schreef Oud_student het volgende:
Ik zeg het voor de zoveelste maal, we worden belazerd:
Verreweg de meeste "bezuinigingen" zijn ordinaire lastenverzwaringen.
Echte bezuinigingen krijg je als je hetzelfde of meer met minder middellen doet.

Dus bijv. de gezondheidszorg:

Regering: De kosten van de al maar groeiende inefficiente bureaucratische zorg, gewoon doorschuiven naar de burger.
Wat zou moeten: Efficientere zorg, concurrentie, etc.
Dit dus.

Bezuinigen is uitgaven verminderen, niet lasten verzwaren.
Gewoon op de portemonee letten.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  donderdag 5 april 2012 @ 14:16:59 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109939132
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens voor een keertje :P
noooooooooooooooooooooooo! :o
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109939215
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
U zoekt 16 miljard?

[..]

Helemaal mee eens.

Leest het Catshuis mee?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  donderdag 5 april 2012 @ 14:41:22 #45
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109940154
Legalize, educate not criminate ^O^
http://youtu.be/KhaYSb1zbFs
"Never try and catch a falling knife. Wait for it to hit the ground then pick it up. The same applies to falling housing prices"
pi_109975853
Hier nog wat suggesties.

-stop ontwikkelingshulp van belasting centen.
Politieke partijen en burgers kunnen er zelf voor kiezen wat ze willen geven VAN HUN EIGEN CENTEN. Dit staat overigens los van noodhulp.

-Pak de politieke corruptie hardhandig aan.
Ja dat zullen ze niet doen want de hele tweede kamer is corrupt. Iedere ambtenaar die belachelijke bedragen declareert moet gelijk ontslagen worden, ongeacht hoe hoog ze op de politieke ladder staan. Het is onacceptabel en kost ons gruwelijk veel geld.

-Halveer het zakgeld van het koningshuis.
Ook een veel te dure kostenpost.

-Basiskennis Nederlandse taal vereist maken voor ieder beroep.
Er komen hier veel ongeschoolde goedkope gastarbeiders die hun verdiende geld grotendeels in eigen land uitgeven, tevens stijgt de werkloosheid.
Deze wetgeving zou een goede bestrijding van dit probleem kunnen zijn en verbeterd ook de algemene communicatie in de arbeidsmarkt.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_109977742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:38 schreef Rhalius het volgende:
Er komen hier veel ongeschoolde goedkope gastarbeiders die hun verdiende geld grotendeels in eigen land uitgeven, tevens stijgt de werkloosheid.
Deze wetgeving zou een goede bestrijding van dit probleem kunnen zijn en verbeterd ook de algemene communicatie in de arbeidsmarkt.
Ha! Grapjas. Driekwart van de Nederlanders beheerst de eigen taal niet, en dan ga jij het hebben over gastarbeiders.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:46:03 #48
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109978254
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:38 schreef Rhalius het volgende:
Deze wetgeving zou een goede bestrijding van dit probleem kunnen zijn en verbeterd verbetert ook de algemene communicatie in de arbeidsmarkt.
  vrijdag 6 april 2012 @ 14:13:54 #49
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_109982032
- HRA beperken tot de NHG. Aanpakken huursubsidie, mensen met een handicap krijgen financiële hulp de rest niet.
- WW verkorten naar 1,5 jaar. 100% eerste halfjaar, tweede halfjaar 80% laatste 6 maanden 70% van je laatst verdiende loon met een maximum voor het dan geldende maximumdagloon.
- De te dure tussenlagen in de zorg en onderwijs eruit, die overbodige managers weg die creëren alleen problemen om aan het werk te kunnen blijven.
- OSW? Kennis, goederen en controle.
- Landbouwsubsidies afschaffen.
- BTW hoog van 19% naar 21%. BTW laag van 6% naar 3%.
- Salarissen in de semi-publieke sector mogen niet hoger zijn dan die van een kamerlid, staatssecretaris en minister, directeur maximaal het salaris gelijk aan de MP.
- Kilometerheffing invoeren op basis van werkelijk gereden kilometers, hoogte accijns op brandstof wordt teruggeschroefd.

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 06-04-2012 14:24:23 ]
Niemand houdt meer van hard werken dan degene die ervoor betaalt.
Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger men wordt.
pi_109987647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:15 schreef sorcees het volgende:

[..]

Dit dus.

Bezuinigen is uitgaven verminderen, niet lasten verzwaren.
Gewoon op de portemonee letten.
Zover ik weet doet de overheid dat toch? HUN uitgaven verminderen.... Dat het toch ergens vandaan moet komen, dus dat de burger het moet betalen dat is een neveneffect en een bijkomstigheid.
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:11:24 #51
337465 Bram_van_Loon
pi_109989039
Het Polenmeldpunt afschaffen. Dit zou ons wel eens opdrachten kunnen kosten: minder inkomsten => meer bezuinigen.
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 17:34:25 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109989826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:13 schreef betyar het volgende:
- HRA beperken tot de NHG. Aanpakken huursubsidie, mensen met een handicap krijgen financiële hulp de rest niet.
- WW verkorten naar 1,5 jaar. 100% eerste halfjaar, tweede halfjaar 80% laatste 6 maanden 70% van je laatst verdiende loon met een maximum voor het dan geldende maximumdagloon.
- De te dure tussenlagen in de zorg en onderwijs eruit, die overbodige managers weg die creëren alleen problemen om aan het werk te kunnen blijven.
- Salarissen in de semi-publieke sector mogen niet hoger zijn dan die van een kamerlid, staatssecretaris en minister, directeur maximaal het salaris gelijk aan de MP.
- Kilometerheffing invoeren op basis van werkelijk gereden kilometers, hoogte accijns op brandstof wordt teruggeschroefd.
Goede voorstellen, muv BTW. Ik ben voor een uniform tarief van 20% en lagere IB in schijf 1 en 2.
Eventuele meevallers: grens voor 52% tarief omhoog.
Bis bis bis
pi_109990110
quote:
Prima. Voor de rest inkomstenbelasting omlaag ter compensatie van de BTW-verhoging en het beperken van de HRA.
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 17:43:42 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109990144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Prima. Voor de rest inkomstenbelasting omlaag ter compensatie van de BTW-verhoging en het beperken van de HRA.
Waar moet dat geld vandaan komen?

En hoezo geen kilometerheffing?
Bis bis bis
pi_109990221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waar moet dat geld vandaan komen?

En hoezo geen kilometerheffing?
Kilometerheffing vind ik een aantasting van de privacy en onnodig. Je betaald immers al accijns in de brandstoffen.

Bij een verlaagde inkomstenbelasting ga je er van uit dat er ook meer wordt gewerkt en meer wordt uitgegeven of in het geval van de hoogste inkomens, meer wordt geïnvesteerd. Dat hoeft dus niet per se veel geld te kosten.

[ Bericht 4% gewijzigd door robin007bond op 06-04-2012 17:52:33 ]
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 17:55:38 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109990607
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kilometerheffing vind ik een aantasting van de privacy en onnodig. Je betaald immers al accijns in de brandstoffen.

Bij een verlaagde inkomstenbelasting ga je er van uit dat er ook meer wordt gewerkt en meer wordt uitgegeven of in het geval van de hoogste inkomens, meer wordt geïnvesteerd. Dat hoeft dus niet per se veel geld te kosten.
Die accijns gaat dus omlaag dan. De gebruiker/vervuiler betaalt (met een t ;) ).

Of lagere IB automatisch leidt tot meer werk en dus inkomstenbelasting durf ik te betwijfelen. Toen het toptarief van 60 naar 52% ging bleef de opbrengst hetzelfde en dat was na een grondslagverbreding van 45 miljard gulden. Ergo: zo simpel is het allemaal niet.
Bis bis bis
pi_109990897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Die accijns gaat dus omlaag dan. De gebruiker/vervuiler betaalt (met een t ;) ).

Of lagere IB automatisch leidt tot meer werk en dus inkomstenbelasting durf ik te betwijfelen. Toen het toptarief van 60 naar 52% ging bleef de opbrengst hetzelfde en dat was na een grondslagverbreding van 45 miljard gulden. Ergo: zo simpel is het allemaal niet.
Dank.

Het gaat er vooral om dat ik lastenverzwaringen zo veel mogelijk probeer te vermijden, over het algemeen wordt het verlagen van loonbelasting beschouwd als een positieve economische prikkel.

Wat trouwens een leuk feit is. 1/3 van de Nederlanders is tegen de bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking. Als 1/3 van het Nederlandse volk allemaal een euro zou doneren, dan was bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking niet eens meer nodig geweest.
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 18:14:32 #58
41894 du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
pi_109991228
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]
Wat trouwens een leuk feit is. 1/3 van de Nederlanders is tegen de bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking. Als 1/3 van het Nederlandse volk allemaal een euro zou doneren, dan was bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking niet eens meer nodig geweest.
Jaja, met pakweg 6 miljoen euro hoeft er op OWS niet meer bezuinigd te worden?

Oh en je lijkt het niet helemaal te beseffen maar we zitten op zwart zaad, met alleen bezuinigen gaan we de overheidsbegroting niet in balans krijgen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109991688
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh en je lijkt het niet helemaal te beseffen maar we zitten op zwart zaad, met alleen bezuinigen gaan we de overheidsbegroting niet in balans krijgen.
Precies. Daarom ben ik ook voor het versoepelen van ontslagrecht, AOW omhoog, HRA en huursubsidie aanpakken etc.
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:05:58 #60
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109995638
Als het dan op een gemakkelijke manier moet: salarissen van ambtenaren met 7% verlagen. Dit hebben ze in Ierland voor elkaar gekregen. Ik ben zelf ambtenaar, en mijn ervaring is dat de mensen het wel prima vinden zolang ze hun werk kunnen behouden. Bij de laagste salarisschalen weet ik het niet of ze daar hetzelfde denken...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_109996575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:05 schreef schaal_9 het volgende:
Als het dan op een gemakkelijke manier moet: salarissen van ambtenaren met 7% verlagen. Dit hebben ze in Ierland voor elkaar gekregen. Ik ben zelf ambtenaar, en mijn ervaring is dat de mensen het wel prima vinden zolang ze hun werk kunnen behouden. Bij de laagste salarisschalen weet ik het niet of ze daar hetzelfde denken...
Wow, 7% is wel erg fors. Zou lonen bevriezen niet genoeg zijn?
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:26:44 #62
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109996765
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik denk dat hij bedoelt een euro per dag. We zitten inderdaad op zwart zaad. Ontwikkelingshulp even rustig aan hoor... laten we eerst eens voor onszelf zorgen. Die 15 miljoen voor de voedselbanken, waar we recht op hebben, gewoon pakken.

Denk ook aan behoud van kwalitatief goed onderwijs. Leraren hebben er in jaren geen salaris bijgekregen. Aangezien ze niet zo goed voor hun rechten opkomen, ligt er een taak voor de overheid voor goede arbeidsvoorwaarden, zodat goede krachten behouden blijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wow, 7% is wel erg fors. Zou lonen bevriezen niet genoeg zijn?
Het wordt zo natuurlijk wel heel aantrekkelijk om naar Frankrijk (of Duitsland) te emigreren. Bevriezen lijkt mij ook genoeg. Op 1 december 2009 is de eindejaarsuitkering nog gestegen, dat was de laatste verbetering (bij de rijksambtenaren).
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:27:34 #63
243391 Zienswijze
50 Years Ahead: Changing World
pi_109996808
quote:
Uitstekende maatregelen. Vooral het dikgedrukte spreekt mij aan.

Waarom word jij geen MP? :P
The oldest civilizations originated in Asia. Till the 17th century, only two countries in the world, India and China, together accounted for more than 50% of global GDP. Now, in the begin of this 21st century, the shift of power moves to Asia again
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 20:27:40 #64
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109996810
Ambtenaren met een eindejaarsuitkering _O-
Voor het "product" dat ze leveren _O-

:')
Bis bis bis
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:30:30 #65
243391 Zienswijze
pi_109996944
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om dat ik lastenverzwaringen zo veel mogelijk probeer te vermijden, over het algemeen wordt het verlagen van loonbelasting beschouwd als een positieve economische prikkel.
Een forse verlaging van de IB zit er in NL niet in denk ik. De rijkelijke vloei aan uitkeringen en de vele ambtenaren moeten immers ergens van betaald worden. Ik heb het allang opgegeven om in NL voor een verlaging van de IB te pleiten ;)
The oldest civilizations originated in Asia. Till the 17th century, only two countries in the world, India and China, together accounted for more than 50% of global GDP. Now, in the begin of this 21st century, the shift of power moves to Asia again
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:31:31 #66
297051 schaal_9
Caissière B
pi_109996994
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:27 schreef eriksd het volgende:
Ambtenaren met een eindejaarsuitkering _O-
Voor het "product" dat ze leveren _O-

:')
De eindejaarsuitkering is dan deels in plaats van een reguliere loonsverhoging. Een werkgever heeft eenvoudigweg een bepaalde loonruimte. Voor de VVD klinkt het waarschijnlijk als vloeken in de kerk, een eindejaarsuitkering voor ambtenaren.
pi_109997041
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een forse verlaging van de IB zit er in NL niet in denk ik. De rijkelijke vloei aan uitkeringen en de vele ambtenaren moeten immers ergens van betaald worden. Ik heb het allang opgegeven om in NL voor een verlaging van de IB te pleiten ;)
Mits er wat aan de sociale zekerheid wordt gedaan is dat wel te doen :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:33:08 #68
243391 Zienswijze
pi_109997081
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mits er wat aan de sociale zekerheid wordt gedaan is dat wel te doen :P
Dat klinkt in NL niet realistisch :P

Zelf wat van je leven maken is niet het motto hier. Ik heb me er allang bij neergelegd :)
pi_109997709
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zelf wat van je leven maken is niet het motto hier. Ik heb me er allang bij neergelegd :)
Damn, dat klinkt zo dramatisch. ;(
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:04:28 #70
243391 Zienswijze
pi_109998743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Damn, dat klinkt zo dramatisch. ;(
Misschien als de VVD ooit een andere koers zal varen. Of wellicht dat je jongerenafdeling wat voor elkaar kan krijgen :P
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 10:55:12 #71
41894 du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
pi_110016609
quote:

[..]
Je houdt er wat dat betreft dan ook wel een 'iets' simplistische visie op na :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_110016660
Alle ambtenaren vervangen door robots. Opgelost.
Carpe Libertatem
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:06:03 #73
297051 schaal_9
Caissière B
pi_110030028
quote:

[..]

Met de VVD aan het roer gaat dat wel veranderen. Voorbeeld: uitkeringen gaan omlaag, maar werkgevers zijn geenszins verplicht om mensen met een beperking of een lange afstand tot de arbeidsmarkt aan te nemen. Diverse landen kennen daarvoor wel wettelijke bepalingen.
pi_110630700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:27 schreef Zemi77 het volgende:

Ik start met:

- verkoop van ABN Amro

Wie biedt meer!

Later toegevoegd

- verdwijnen net drie
- vervroegen pensioenleeftijd

Ik zat toch vrij goed. Kilometervergoeding helemaal afgeschaft, pensioenleeftijd vervroegen, osw verlagen, 0-lijn ambtenaren, 75 miljoen bezuinigen op tv, niets doen aan ontslagrecht/ww. Elfletterig kwam nog met de verhoging van de BTW.

Jammer dat de fusie van de provincieen er niet in sttat, maar dat komt echt nog wel.

Overigens een slecht pakket, waarbij je zeker weet dat je volgend jaar voor eenzelfde bedrag opnieuw kunt gaan bezuinigen.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')