abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:11:56 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109586978






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:24:48 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109587899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:31 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de rest in Zurich gisterenavond: zitplaatsen, dus stijf publiek en sfeerloze atmosfeer, en de 'Magical Mystery Tour'-set werd gespeeld ('Got To Get You Into My Life' in het begin, 'And I Love Her' en 'I'm Looking Through You' in het midden), maar dus zónder 'Venus And Mars / Rock Show', en uiteraard ook geen 'Ram On' en 'Yellow Submarine'. We hebben het goed gedaan afgelopen zaterdag!
Die setlist had me eigenlijk leuker geleken :o
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:25:39 #3
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109587948
Uhh, op welk topic zullen we nu verder gaan? :D
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:26:56 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109588040
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:25 schreef Peter88Online het volgende:
Uhh, op welk topic zullen we nu verder gaan? :D
Deze verscheen in MyAt als de opvolger.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:27:47 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109588114
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:25 schreef Peter88Online het volgende:
Uhh, op welk topic zullen we nu verder gaan? :D
Jij hebt geen volgende in de reeks aangemaakt, daardoor verscheen hij niet in MyAT.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:28:35 #6
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109588169
Ok, dan gaan we vrolijk verder met deze ;).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  ESF Reporter dinsdag 27 maart 2012 @ 22:30:48 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_109588336
Het is alweer 3 dagen geleden en ik ben alleen maar meer onder de indruk aan het raken van het concert van zaterdag. Zit in m'n vrije avonden clipjes te kijken, ben gestart met het chronologisch luisteren van alle Beatles albums (want ik ken alleen de bekende liedjes en ik wil meer, meer, meer), struin deze topic reeks af en zit me een gigantische Beatles n00b te voelen. :D
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik heb hier een stukje geschreven over m'n concertbelevenis.
Nu wil ik graag een DVD van ze aanschaffen, het liefst een goede documentaire, als die er een bestaat. Een mooi overzicht van de groep door de jaren heen met archiefbeelden en anekdotes. Er is redelijk wat in omloop maar is er iets wat jullie me aanraden?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:34:26 #8
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109588614
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:30 schreef Cee het volgende:
Het is alweer 3 dagen geleden en ik ben alleen maar meer onder de indruk aan het raken van het concert van zaterdag. Zit in m'n vrije avonden clipjes te kijken, ben gestart met het chronologisch luisteren van alle Beatles albums (want ik ken alleen de bekende liedjes en ik wil meer, meer, meer), struin deze topic reeks af en zit me een gigantische Beatles n00b te voelen. :D
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik heb hier een stukje geschreven over m'n concertbelevenis.
Nu wil ik graag een DVD van ze aanschaffen, het liefst een goede documentaire, als die er een bestaat. Een mooi overzicht van de groep door de jaren heen met archiefbeelden en anekdotes. Er is redelijk wat in omloop maar is er iets wat jullie me aanraden?
Het beste antwoord daarop in de Anthology dvd box. Maar dat is bij elkaar wel 10 uur. Maar ook wel 10 uur boeiend ;).

En voor een wat kortere documentaire zou je misschien eens moeten zoeken naar The Beatles on Record documentaire (bonus dvd bij de boxset uit 2009).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109589758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:30 schreef Cee het volgende:
Het is alweer 3 dagen geleden en ik ben alleen maar meer onder de indruk aan het raken van het concert van zaterdag. Zit in m'n vrije avonden clipjes te kijken, ben gestart met het chronologisch luisteren van alle Beatles albums (want ik ken alleen de bekende liedjes en ik wil meer, meer, meer), struin deze topic reeks af en zit me een gigantische Beatles n00b te voelen. :D
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik heb hier een stukje geschreven over m'n concertbelevenis.
Nu wil ik graag een DVD van ze aanschaffen, het liefst een goede documentaire, als die er een bestaat. Een mooi overzicht van de groep door de jaren heen met archiefbeelden en anekdotes. Er is redelijk wat in omloop maar is er iets wat jullie me aanraden?
Leuke review, ik kan me vooral identificeren met het beseffen dat Paul fucking McCartney opeens voor je staat. 2,5 jaar geleden in het Gelredome stond ik de eerste paar seconden (tijdens Magical Mystery Tour, inclusief de gepaste psychedelische achtergrond) ook domweg naar zijn gezicht te staren, ik kon het gewoon niet geloven dat ik deze legende in levende lijve zag. Ik kende 'm alleen maar van liedjes en zwart-wit video's.
  ESF Reporter dinsdag 27 maart 2012 @ 22:51:37 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_109589854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:34 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Het beste antwoord daarop in de Anthology dvd box. Maar dat is bij elkaar wel 10 uur. Maar ook wel 10 uur boeiend ;).

Wauw. Ik zit even rond te kijken in de dvd shops, lijkt me geweldig om te zien! Ik denk dat ik 'm aan ga schaffen. Muziek-educatief verantwoord. :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:50 schreef psychedelicate het volgende:

[..]
ik kon het gewoon niet geloven dat ik deze legende in levende lijve zag. Ik kende 'm alleen maar van liedjes en zwart-wit video's.
Dat had ik dus ook regelmatig maar met name nu, achteraf. De beelden van vroeger en het besef van nu, het was die avond moeilijk te rijmen (en nog moeilijker uit te leggen). En nu valt het kwartje pas. Ik word er een beetje melancholisch van.
pi_109589905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:20 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Zou gaaf zijn. Want was er ook niet een gerucht over een reissue van Venus & Mars?
Alle pijlen wijzen in de richting van 'Venus & Mars' als volgende in de reeks, inderdaad.

Opvallend genoeg speelt hij van die handjevol Wings-tracks die hij sinds maart 2010 heeft durven toe te voegen bijna alleen maar nummers van dat album, terwijl hij de andere nog steeds volkomen negeert. 'Venus And Mars', 'Rock Show', 'Letting Go'...


quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:24 schreef TNA het volgende:

[..]

Die setlist had me eigenlijk leuker geleken :o
Nou, die is met uitzondering van 'I'm Looking Through You' dus veel meer hetzelfde als Gelredome. Ik zag die setlist nog een keer op de openingsavond van de eerste helft van de Europese tournee in Italië in november, en ik moet zeggen dat ik die ook prefereer, op het ontbreken van 'I Will' na. Het is altijd makkelijk vooraf te voorspellen voor welke setlist hij gaat in welke stad, alleen voor morgenavond blijft het gissen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:55 schreef Peter88Online het volgende:
Damm, I'm Looking Through You had ik ook wel tof gevonden.
En dát snap ik dan weer niet, waarom er dan niet gekozen wordt om die in het blokje op akoestische gitaar toe te voegen voor een show in Rotterdam, in plaats van 'I've Just Seen A Face' die hij in 2003 en 2011 al in Nederland en in de buurt deed. Echt een hoogtepunt van de show in 2010, evenals 'Letting Go', die beide veel te vroeg ten koste gingen van mindere Beatles album-tracks die al 20 jaar rotsvast zitten.

En oh ja, zoals ik vooraf voorspelde voor de piano-set: 'Come And Get It' er uit, 'My Valentine' d'r in :P. Dat zijn er ook twee die er natuurlijk gewoon beide in hadden moeten zitten. Noemde die eerste al eerder de meest gewaagde keus die hij ooit in zijn set heeft durven te doen, en niet onverwacht heeft die het gelijk moet bekopen met de hakbijl.
pi_109593657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:50 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Leuke review, ik kan me vooral identificeren met het beseffen dat Paul fucking McCartney opeens voor je staat. 2,5 jaar geleden in het Gelredome stond ik de eerste paar seconden (tijdens Magical Mystery Tour, inclusief de gepaste psychedelische achtergrond) ook domweg naar zijn gezicht te staren, ik kon het gewoon niet geloven dat ik deze legende in levende lijve zag. Ik kende 'm alleen maar van liedjes en zwart-wit video's.
Dat is inderdaad zo bizar. Het was voor mij de eerste keer zaterdag en ik heb heel Hello Goodbye eigenlijk niet eens gehoord. :D
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109594637
brianrayguitar twitterde op woensdag 28-03-2012 om 01:18:41 @CGJFerg no, we actually just listened to an old live version on the system there to check speakers/sound, that's all. B reageer retweet
LOL :'). Afleidingsmanoeuvre of niet, komisch is het wel. (Over 'Listen To What The Man Said' soundcheck).

Oh ja, we hebben onze volkomen onverwachte gig in Nederland te danken gehad aan de planning rondom het aankomende benefietconcert in de Royal Albert Hall. Om de kosten te drukken, en niet het hele team voor één avond op te hoeven trommelen, hebben ze wat willekeurige data in de buurt weten te plannen, nu ze d'r toch waren.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 00:21 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo bizar. Het was voor mij de eerste keer zaterdag en ik heb heel Hello Goodbye eigenlijk niet eens gehoord. :D
Vet hè. Al begon dat in Rotterdam wel een beetje te slijten, valt de rest van de band me ook altijd pas na een paar nummers op :D. Ik denk dat dit nog wel de meest indrukwekkende entree is die ik me kan bedenken. In vroegere tournees kwam hij op met een uitgebreide pre-show, in 2004 bijvoorbeeld een circus, andere keren zoals eerder besproken een aansluitende film, maar het eind van de huidige pre-show met Booker T & The MG's versie van 'The End', z'n iconische gitaar op de schermen, en dan de man zelf die ineens voor je staat, lijkt me onovertroffen. Dat moment dat je McCartney op de schermen ziet zoals je gewend bent van alle beelden die je van hem kent, en als je dan voor je kijkt hij er ook echt in levende lijve staat, blijft bijzonder.

Hoop dat het morgenavond in Antwerpen weer net zo voelt! :9

[ Bericht 6% gewijzigd door Aisumasen op 28-03-2012 01:38:44 ]
pi_109595669
Zo jammer dat ie met Hello Goodbye opende, Magical Mystery Tour is toch veel gaver? :D Een van de gaafste intro's ooit. Het nummer zelf is uiteraard maar matig :D
Bleuh.
  woensdag 28 maart 2012 @ 07:49:45 #15
134538 chansadres
Black & White
pi_109596060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:51 schreef Cee het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook regelmatig maar met name nu, achteraf. De beelden van vroeger en het besef van nu, het was die avond moeilijk te rijmen (en nog moeilijker uit te leggen). En nu valt het kwartje pas. Ik word er een beetje melancholisch van.
Dat gevoel ken ik. En ik ben enkele jaren geleden ook begonnen met een Bucketlist qua artiesten die ik live wil zien. Op het moment stond Paul ook fier bovenaan. En afgelopen drie jaar heb ik kunnen doorstrepen: Queen& Paul Rodgers, Alice Cooper, Todd Rundgren, Rammstein, Joe Jackson, Snowy White, Mark Knopfler, Muse, Meat Loaf, Roger Waters, Moby, Roger Hodgson van Supertramp, Ringo Starr, Journey, Joe Cocker, Roxette, Sinead O' Connor, The Stranglers, Simple Minds, Bruce Springsteen en nog veel meer. En toen ik jonger was, heb ik op oude lullenfestival Bospop elk jaar acts gezien die me toen niks deden maar nu helemaal fantastisch vind zoals Sting. _O_
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109596593
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 05:50 schreef PimD het volgende:
Zo jammer dat ie met Hello Goodbye opende, Magical Mystery Tour is toch veel gaver? :D Een van de gaafste intro's ooit. Het nummer zelf is uiteraard maar matig :D
Ik hoopte op Venus and Mars/Rockshow als opener, maar gelukkig kwam die even later als nog _O_
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:03:28 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109603848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:50 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Leuke review, ik kan me vooral identificeren met het beseffen dat Paul fucking McCartney opeens voor je staat. 2,5 jaar geleden in het Gelredome stond ik de eerste paar seconden (tijdens Magical Mystery Tour, inclusief de gepaste psychedelische achtergrond) ook domweg naar zijn gezicht te staren, ik kon het gewoon niet geloven dat ik deze legende in levende lijve zag. Ik kende 'm alleen maar van liedjes en zwart-wit video's.
Hier precies hetzelfde, echt een bijzonder gevoel O+
pi_109608031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:30 schreef Cee het volgende:
Het is alweer 3 dagen geleden en ik ben alleen maar meer onder de indruk aan het raken van het concert van zaterdag. Zit in m'n vrije avonden clipjes te kijken, ben gestart met het chronologisch luisteren van alle Beatles albums (want ik ken alleen de bekende liedjes en ik wil meer, meer, meer), struin deze topic reeks af en zit me een gigantische Beatles n00b te voelen. :D
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik heb hier een stukje geschreven over m'n concertbelevenis.
Nu wil ik graag een DVD van ze aanschaffen, het liefst een goede documentaire, als die er een bestaat. Een mooi overzicht van de groep door de jaren heen met archiefbeelden en anekdotes. Er is redelijk wat in omloop maar is er iets wat jullie me aanraden?
Grappig haha, had ik ook na Roger Waters vorig jaar :P
pi_109608201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 08:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik hoopte op Venus and Mars/Rockshow als opener, maar gelukkig kwam die even later als nog _O_
Dat was voor mij eigenlijk de grootste verassing van de avond
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:05:03 #20
134538 chansadres
Black & White
pi_109608826
Ik hoop dat er een bootleg verschijnt van dit concert. Zou het wel ontzettend tof vinden om dit concert nog vaker te beluisteren/zien.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:09:11 #21
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109618698
Grappig interview van Paul op de Vlaamse Radio 1: http://www.radio1.be/programmas/sonar/paul-mccartney-belt-radio-1
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109620268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:09 schreef Peter88Online het volgende:
Grappig interview van Paul op de Vlaamse Radio 1: http://www.radio1.be/programmas/sonar/paul-mccartney-belt-radio-1
Wetenswaardigheden die we nog niet weten over Hey Jude... en dan komt Paul voor de zoveelste keer met het "the movement you need is on your shoulder"-verhaal. :D
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:57:17 #23
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109621234
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 05:50 schreef PimD het volgende:
Zo jammer dat ie met Hello Goodbye opende, Magical Mystery Tour is toch veel gaver? :D Een van de gaafste intro's ooit. Het nummer zelf is uiteraard maar matig :D
Haha ik vond dat juist gaaf! YOU SAY YES!!!!!!! :D
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  ESF Reporter woensdag 28 maart 2012 @ 20:02:40 #24
87554 Cee
Welluk?
pi_109621549
quote:
11s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef chansadres het volgende:
Ik hoop dat er een bootleg verschijnt van dit concert. Zou het wel ontzettend tof vinden om dit concert nog vaker te beluisteren/zien.
Er moet toch wel een manier zijn om de beste audio van YouTube filmpjes als mp3 te bewaren en ze op zo'n manier aan elkaar te rijgen dat het 1 naadloos aaneengesloten concert is?
Niet dat ik het kan, maar er moet een manier zijn denk ik. :P

Heb overigens net de Anthology DVD box besteld. Laat maar komen *O*
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:22:46 #25
282544 Kakpizza
haha ja doei
pi_109626459
et is noe tait om afSKAIT te nemen
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
pi_109636662
Wederom een fabuleuze show zojuist in het Sportpaleis. Zoals ik al had verwacht niet setlist A, niet setlist B, maar een verrassende twist in een C-setlist. 'Venus And Mars / Rock Show' als opener! Geen 'Maybe I'm Amazed' en 'Helter Skelter' (!), zou hij z'n stem sparen voor morgen in de Royal Albert Hall? Later meer.

edit: 'Drive My Car' in de toegift, een unicum. Dus geen 'Helter Skelter', eerst sinds 2004. Wél 'Got To Get You Into My Life'. 'Let 'Em In' in de piano-set uit het niets. Akoestische set was zoals te voorspellen 'I'm Looking Through You' en 'And I Love Her'. Geen 'Hello, Goodbye', geen 'Magical Mystery Tour'. Een bijzondere setlist, en een onvergetelijke avond vanaf rij 6.

[ Bericht 18% gewijzigd door Aisumasen op 29-03-2012 00:25:37 ]
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:34:27 #27
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109643413
Waarom wisselt hij zijn setlists steeds af? Ik vind het erg tof hoor, maar menig band werkt keurig een hele tour af met een identiek lijstje.
pi_109644280
Zit de setlist van Antwerpen te kijken en heb het gevoel dat ik het juiste concert heb gekozen. Maybe I'm Amazed en Helter Skelter waren juist voor mij de toppunten. De twee nummers die er voor in de plaats zijn gekomen, heb ik dan weer niks mee. Perfecte keuze om toch Ahoy te kiezen tegen over het iets goedkopere Antwerpen ^O^
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:06:45 #29
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109644424
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:02 schreef chansadres het volgende:
Zit de setlist van Antwerpen te kijken en heb het gevoel dat ik het juiste concert heb gekozen. Maybe I'm Amazed en Helter Skelter waren juist voor mij de toppunten. De twee nummers die er voor in de plaats zijn gekomen, heb ik dan weer niks mee. Perfecte keuze om toch Ahoy te kiezen tegen over het iets goedkopere Antwerpen ^O^
Helter Skelter was echt dodelijk O+
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:36:54 #31
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109645892
Nog iemand op het podium geweest in Antwerpen? :P
pi_109651712
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:34 schreef TNA het volgende:
Waarom wisselt hij zijn setlists steeds af? Ik vind het erg tof hoor, maar menig band werkt keurig een hele tour af met een identiek lijstje.
Weet niet helemaal zeker of dit ironisch is of niet :P. Jarenlang heeft hij tour na tour, avond na avond dezelfde selectie liedjes in dezelfde volgorde met dezelfde praatjes tussendoor gedaan. Sinds het tij is gekeerd in begin 2010 en hij eindelijk een aantal (alsnog véél te weinig) afwijkende keuzes heeft durven maken, zijn het nog altijd dezelfde paar liedjes die volledig voorspelbaar worden afgewisseld. Antwerpen gisterenavond was een grote uitzondering met bepaalde liedjes die hij anders nooit in een toegift zou doen, maar het gaat alsnog altijd om dezelfde liedjes die hij afwisselt, wat gewoon ongelooflijk zonde is.

Op het moment hanteert hij 2 versies: setlist A heeft opener 'Hello, Goodbye', in het begin 'Drive My Car', en in het gedeelte op akoestische gitaar 'I've Just Seen A Face' en 'I Will', setlist B 'Magical Mystery Tour' als opener, 'Got To Get You Into My Life' in het begin en akoestisch 'I'm Looking Through You' en 'And I Love Her'.

Deze 3 losse optredens gaf hij dat een kleine twist, en aangezien hij in Rotterdam setlist A, en in Zurich al setlist B deed, had ik al verwacht dat hij een mogelijke setlist C zou doen, gezien de optredens zo dicht bij elkaar waren. En inderdaad, 'Venus And Mars' als opener, zoals het hoort. (Middenin de set was niet echt op z'n plek). 'Let 'Em In' kwam - alhoewel bekend uit tour 2002, 2003, 2010... - toch nog als een verrassing. En dus dit keer 'Got To Get You Into My Life' én 'Drive My Car', wat ten koste ging van 'Helter Skelter', eentje die sinds 2004 op de vaste plek in de toegift zat.

Opnames Zurich en Antwerpen zijn er al, Rotterdam nog niet.
pi_109654034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:43 schreef MrBadGuy het volgende:
Nog iemand op het podium geweest in Antwerpen? :P
Nee, daar zijn ze gelukkig nu voorgoed van genezen. Wel 'Ram On' op verzoek, en de 'spontane' versie van 'Yellow Submarine' (refrein, couplet, refrein). Hij maakte een mooie vergissing tijdens 'Blackbird', speelde wat daarop aansluitende akkoorden, en niemand die er wat van merkte.

http://www.deredactie.be/(...)uurenmedia/1.1257826

Ook in Antwerpen weer een 'meet and greet', wat echt een unicum is. De pers kreeg ook al meerdere exclusieve interviews in de schoot geworden in deze landen, ben benieuwd waar ze dat aan te danken hebben gehad, aan de kaartverkoop lag het echt niet. Gelukkig een erg dankbare jongen op de radio gehoord die zeer onder de indruk was van zijn ontmoeting met McCartney in Rotterdam, de rest leken me 'day trippers', zoals dat altijd met prijsvragen lijkt te gaan.

Oh, en hij begroette het Vlaamse publiek met: 'alles kits....'

...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109654641
Interviewtje gezien maar vond hem bij Jet vrij schor klinken? Toch een te druk programma? Vind het echt jammer dat er nog geen opnamens circuleren van Rotterdam. Met zoveel man moet er toch iemand zijn die even op "Record" heeft geduwd. Misschien proberen om via Youtube een bootleg te maken. Wilde eigenlijk een dvd maken van het optreden met allerlei opnamens maar daar heb ik gewoon te weinig tijd voor op het moment.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:59:46 #36
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109666103
Wow, Venus & Mars/Rockshow weer eens als opener _O_. Mooie setlist. Al ben ik ook wel blij dat hij bij ons wel Helter Skelter heeft gedaan. Maar Let 'Em In (die ik me nog kan herinneren van Gelredome 2003) en I'm Looking Through You zijn mooie toevoegingen.

Zo te zien was het in Antwerpen een zittend concert?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109666220
Heeft hij A Day in the Life gespeeld?

Geen betere CD dan Sgt Peppers Lonely hearts Club Band in mijn ogen
pi_109670298
Die speelt ie al een paar jaar in een medley met Give Peace A Chance.
Bleuh.
pi_109675075
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:02 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Geen betere CD dan Sgt Peppers Lonely hearts Club Band in mijn ogen
Revolverrrrr. Het enige wat daar nog beter aan kon was Yellow Submarine eraf en Paperback Writer of Rain erop.
pi_109675206
Revolver _O_

Jammer van Yellow Submarine idd :')
Bleuh.
pi_109681312


Zojuist in de Royal Albert Hall: Paul McCartney, Paul Weller, Ronnie Wood en Roger Daltrey tijdens 'Get Back'.

Volgens de berichten set van 2 uurtjes, zonder 'Jet'! Zelfs als hij korter dan een uur speelt op speciale gelegenheden zit die er altijd tussen. Durf bijna te zeggen: eerste lange show van hem ever zonder die track. Ook geen 'Live And Let Die' (heb het altijd gezegd: zit er alleen maar in vanwege de pyro) of 'A Day In The Life'.

[ Bericht 40% gewijzigd door Aisumasen op 30-03-2012 01:06:02 ]
  vrijdag 30 maart 2012 @ 01:37:43 #42
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_109681933
setlist! setlist!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_109682153
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 01:37 schreef darktower het volgende:
setlist! setlist!
Verwacht je bijzonderheden :P? Gewoon dezelfde liedjes.

Magical Mystery Tour
Junior's Farm
All My Loving
Drive My Car
Sing The Changes
The Night Before
Let Me Roll It / Foxy Lady
Paperback Writer
Long and Winding Road
1985
My Valentine
Maybe I'm Amazed
I've Just Seen A Face
Blackbird
Here Today
Dance Tonight
Eleanor Rigby
Something
Band On The Run
Back in the USSR
I've Got A Feeling
Let It Be
Hey Jude

Encore

Day Tripper
Get Back (with Ronnie Wood, Roger Daltrey, Paul Weller)

Encore 2

Yesterday
Golden Slumbers/Carry That Weight/The End

Geen 'Jet', geen 2de song in het akoestische blokje, geen 'Mrs. Vandebilt', godzijdank geen 'Ob-La-Di, Ob-La-Da', en zoals eerder gezegd dus ook geen 'A Day In The Life' en 'Live And Let Die'. Toegiften 'The Word / All You Need Is Love' geskipt en 'Helter Skelter' ook. Behalve de speciale locatie weinig gemist zo te zien.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 08:33:27 #45
134538 chansadres
Black & White
pi_109683840
Ik zat te twijfelen tussen deze 3 concerten (Ahoy, Sportpaleis en London). Toch maar voor Ahoy gekozen doordat het op een zaterdag was. Ik zie nu dat ik daar geen spijt van heb O+
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:01:21 #46
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_109684194
Het zou wel leuk zijn: gewoon ineens een setlist met ook 42 nummers, maar dan 42 nummers die hij NOOIT speelt. Kans daarop: nihil. Iets met oefenen enzo. Toch wel maf trouwens dat ik na Ahoy twee dagen lang met 'Help' in mijn hoofd zat. Wat de logica daar nu van is?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_109717989
Paul McCartney in uitverkocht Sportpaleis: Letterlijk te veel van het goede **

Lees: De Morgen wil ook eens lekker ageren

http://www.demorgen.be/dm(...)ht-Sportpaleis.dhtml

Ik ben het er niet zo mee eens :). Een andere kant:

"McCartney geeft enthousiast Sportpaleis veel hits": http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20120329_038

"Paul McCartney: de magie herbeleefd":
http://damusic.be/live/paul-mccartney/de-magie-herbeleefd

"McCartney serveert bijna 40 klassiekers in 3 uur tijd": http://www.hbvl.be/nieuws(...)uur-tijd-foto-s.aspx

"Paul McCartney bouwt feestje in uitverkocht Sportpaleis": http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=EM3O4792

"Paul McCartney laat Sportpaleis drie uur lang glunderen" http://focus.knack.be/ent(...)le-4000074041500.htm

"Liliane leert Paul McCartney (een beetje) Nederlands": http://www.eurosong.be/40(...)en-beetje-nederlands (het verhaal achter 'alles kits achter de rits')

En tot slot een verslag van één van de vele cameraploegen die er rondliepen, "Paul McCartney speelt Sportpaleis plat": http://www.hln.be/hln/nl/(...)ortpaleis-plat.dhtml

Wel schokkend hoe veel journalisten opschreven dat hij met 'Jet' opende, terwijl dat toch voor het allereerst sinds 1976 op het Europese vasteland 'Venus And Mars / Rock Show' was, een historische avond. Én het begint op te vallen hoe veel 'casual fans' en muziekjournalisten opmerken dat er zo weinig afwisseling in de tours zit. Het is magisch om de man aan het werk te zien, en ik kan me de tijd dat we járen moesten wachten op ook maar één show op vliegafstand nog heel erg goed herinneren, maar na mijn 4de keer in 4 maanden moet ik helaas toch tot de conclusie komen dat een volledige opschudding van de setlist nodig is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aisumasen op 30-03-2012 23:59:42 ]
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:59:43 #48
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109718177
Die recensent van De Morgen heeft ook dit artikel geschreven:
http://www.demorgen.be/dm(...)overschat-zijn.dhtml

Dus wat dat betreft kan je zijn objectiviteit wel in vraag stellen :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_109718255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:59 schreef Arn0 het volgende:
Die recensent van De Morgen heeft ook dit artikel geschreven:
http://www.demorgen.be/dm(...)overschat-zijn.dhtml

Dus wat dat betreft kan je zijn objectiviteit wel in vraag stellen :D
WikiPedia-journalist, zo te merken aan de slotzin waarin hij toch nog wel effe weet te melden dat 'Helter Skelter' (eerste keer niet gespeeld in 8 jaar!) en 'Maybe I'm Amazed' (vaste prik, één avond overgeslagen) miste. Als ik even door bovenstaand artikel heenscan, krijg ik het idee dat zijn doel bereikt is met de discussie die hij heeft losgemaakt.
pi_109718765
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 00:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

WikiPedia-journalist, zo te merken aan de slotzin waarin hij toch nog wel effe weet te melden dat 'Helter Skelter' (eerste keer niet gespeeld in 8 jaar!) en 'Maybe I'm Amazed' (vaste prik, één avond overgeslagen) miste. Als ik even door bovenstaand artikel heenscan, krijg ik het idee dat zijn doel bereikt is met de discussie die hij heeft losgemaakt.
Ach die Belgen. Als je David Bowie relevanter noemt dan The Beatles tja.

Hij moet gewoon meer nummers van zijn laatste albums spelen, die zijn zo goed.
Of een solotour doen in kleinere zalen zoals Ahoy.
pi_109719274
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 00:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ach die Belgen. Als je David Bowie relevanter noemt dan The Beatles tja.

Hij moet gewoon meer nummers van zijn laatste albums spelen, die zijn zo goed.
Of een solotour doen in kleinere zalen zoals Ahoy.
De schitterende uitvoeringen van '(I Want To) Come Home' en 'My Valentine' (ik zou er graag meer op willen noemen, maar hij heeft er niet meer gedaan :P) bewijzen dat voor welk publiek dan ook hij makkelijk wat solo-liedjes kan spelen, zelfs diegene die (nog) volledig onbekend zijn bij het publiek.

Het 'give the people what they want'-argument vind ik altijd zo'n bullshit-reden. Sinds wanneer moet een artiest zich conformeren aan wat het jukebox-publiek wil horen? En dat is bij McCartney natuurlijk al helemaal niet aan de orde: hij speelt ook echt sowieso wel al die liedjes die het grote publiek wil horen. Er is echt geen enkel excuus om 'Bluebird' en 'Sun Is Shining' al 2 jaar lang bij elke soundcheck in volledig uitgewerkte uitvoering te spelen, maar niet één keer tijdens deze optredens in het openbaar, maar wel avond na avond 'Let Me Roll It' en zelfs 'Sing The Changes' die me de keel uit is gaan hangen. (Zie, een hele redelijke vergelijking: 'Band On The Run' voor 'Band On The Run' en The Fireman voor The Fireman). Het is een doelbewuste keuze.

pi_109725685
tvp.
pi_109725956
ja I want to come home, prachtig nummer ook live.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:32:55 #54
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109728598
quote:
Wat zou ik die graag live willen horen _O_ .
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109740443
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:24 schreef webfreak het volgende:
tvp.
Waar was je :(?!


quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:45 schreef macca728 het volgende:
ja I want to come home, prachtig nummer ook live.
Tom Jones heeft gisteren zijn nieuwe album met covers uit een breed reportaire aangekondigd, waaronder... McCartney "(I Want To) Come Home".

[ Bericht 9% gewijzigd door Aisumasen op 31-03-2012 20:44:30 ]
  zondag 1 april 2012 @ 14:50:55 #56
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109763847
Nog altijd geen bootleg te vinden van Ahoy? Ik heb ze alleen van Antwerpen en Zurich kunnen vinden.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109767564
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:50 schreef Peter88Online het volgende:
Nog altijd geen bootleg te vinden van Ahoy? Ik heb ze alleen van Antwerpen en Zurich kunnen vinden.
Er is sowieso wel een volledige opname, maar die schijnt onbruikbaar te zijn door het vele geklets om de taper heen. D'r is wel de gebruikelijke compilatie van YouTube-beelden op DVD-tjes gezet, maar zo te zien worden daar veel inferieure beelden gebruikt.

Ik heb deze snippets nog geupload van de week, heb nog wel meer:
Zie ook Rusty de fout in gaan, niet de eerste en laatste keer die avond :P. 'Day Tripper' sloeg-ie een bar over, 'The Word' ging hij dus wederom (!) te vroeg naar de solo, 'Band On The Run' slachtte hij de slide-solo aan het eind tot grote hilariteit van de rest van de band... Hij had een mindere avond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 01-04-2012 18:04:42 ]
pi_109776563
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 16:14 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Er is sowieso wel een volledige opname, maar die schijnt onbruikbaar te zijn door het vele geklets om de taper heen. D'r is wel de gebruikelijke compilatie van YouTube-beelden op DVD-tjes gezet, maar zo te zien worden daar veel inferieure beelden gebruikt.

Ik heb deze snippets nog geupload van de week, heb nog wel meer:
Zie ook Rusty de fout in gaan, niet de eerste en laatste keer die avond :P. 'Day Tripper' sloeg-ie een bar over, 'The Word' ging hij dus wederom (!) te vroeg naar de solo, 'Band On The Run' slachtte hij de slide-solo aan het eind tot grote hilariteit van de rest van de band... Hij had een mindere avond.
Ach ja, als je zolang speelt heb je altijd wel een mindere dag. En gelukkig is er haast niemand die dat merkt (behalve jij dan misschien, haha :P )
pi_109776617
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:32 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Wat zou ik die graag live willen horen _O_ .
Die had ik niet eens gezien :o Zou ik idd ook wel heel graag willen horen
pi_109777595
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Ach ja, als je zolang speelt heb je altijd wel een mindere dag. En gelukkig is er haast niemand die dat merkt (behalve jij dan misschien, haha :P )
Hehe, 't is ook zeker niet erg, alleen maar geweldig om te zien hoe veel spelplezier ze hebben en hoe zulke foutjes feilloos opgevangen worden onder groot gelach van de rest. Zelfs de zanger gaat nog wel eens de mist in, al werd dat bij dit voorbeeld iets minder gladjes opgelost:


Maar om terug te komen op wat ik eerder zei: de versies van bijvoorbeeld 'The Word', 'Letting Go', 'Venus And Mars / Rock Show', 'My Valentine' en ook 'We Can Work It Out' met Stevie Wonder bewijzen dat deze band echt álle liedjes eer aan kan doen, en een perfecte lijn tussen 'studio perfect' en live weet te houden. Ik kan niet wachten om die oh zo spaarzame toevoegingen in de komende tijd te horen. 'Listen To What The Man Said' in Zuid-Amerika over 2 weken? Al zou ik me gepiepeld voelen, we kunnen er toch maar beter wel op hopen.
pi_109802218
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hehe, 't is ook zeker niet erg, alleen maar geweldig om te zien hoe veel spelplezier ze hebben en hoe zulke foutjes feilloos opgevangen worden onder groot gelach van de rest. Zelfs de zanger gaat nog wel eens de mist in, al werd dat bij dit voorbeeld iets minder gladjes opgelost:

Die is ook wel heel ernstig. :D Je ziet de totale verbijstering op Pauls gezicht.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109804868
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 16:14 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Er is sowieso wel een volledige opname, maar die schijnt onbruikbaar te zijn door het vele geklets om de taper heen. [..]
Gelukkig is er ook nog deze:

quote:
Paul McCartney - Rotterdam 2012.03.24 (AUD) MvD-090

Artist: Paul McCartney
Title: Kisses from Rotterdam
Date: 24 march 2012
Type: Audience
Tour: On The Run tour
Location: Ahoy, Rotterdam, Netherlands
Rating: A- (rated by taper)
Catalog: MVD-090

SOURCE: Church ST-11 Cards - Church pre-amp STC-9000 (high pass filter on) - iRiver H340 (44.1 kHz) - HDD - FLAC, Recorded by Symfan
  maandag 2 april 2012 @ 14:59:57 #63
134538 chansadres
Black & White
pi_109805208
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Gelukkig is er ook nog deze:

[..]

Deze heb ik ook net gevonden en hij klinkt netjes! Maar het downloaden duurt even :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109805819
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:59 schreef chansadres het volgende:

[..]

Deze heb ik ook net gevonden en hij klinkt netjes! Maar het downloaden duurt even :')
Zou niet moeten hoeven, had 'em gisteren in luttele ogenblikken binnen. Opname is een stukje directer dan die van Antwerpen, dus dat is wel mooi, met het oog op 'My Valentine'. Jammer dat er in Rotterdam iemand effe op een kabel ging staan tijdens de slotakkoorden. Maar hij was op die song wel stúkken beter bij stem dan tijdens het iTunes-concert. (Niet per se op dit voorbeeld te horen, maar wel leuke video).

  maandag 2 april 2012 @ 15:55:16 #65
134538 chansadres
Black & White
pi_109807372
Alweer genieten! Kijken als ik er wat beelden onder kan zetten. O+
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109809195
In ander nieuws, afgezien van de 4 clunkers op kant B, ben ik erachter gekomen dat 'London Town' zeker in mijn top 10 van favoriete McCartney-albums staat. Had er in plaats van één van de Denny Laine-minpuntjes en de 3 grapjes tegen het einde van de plaat de sessie-leftover 'Waterspout' (onbegrijpelijk hoe je zo'n catchy song gewoon kunt wegleggen) of zelfs 'Did We Meet Somewhere Before' en 'Same Time Next Year' opgestaan, had het zelfs top 5-potentie gehad. Klassiek McCartney-werk en flink overkeken. En dan te bedenken dat in het half jaar daarna hij exact zo'n zelfde kwalitatief hoge plaat met net zo veel onbegrijpelijk afgekeurde liedjes zou maken. Blijkt wederom dat McCartney niet de beste keurmeester van zijn eigen werk was. Op naar de 'Back To The Egg' en 'London Town' 'Archive Releases'... in 2019!
  maandag 2 april 2012 @ 20:55:20 #67
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109821576
Ik heb die bootleg inmiddels ook binnen gehaald. Ik ben benieuwd. Ik moest wel even lachen om de cover van die bootleg. :D

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109826394
Geweldige cover :D
  ESF Reporter maandag 2 april 2012 @ 22:23:11 #69
87554 Cee
Welluk?
pi_109828243
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:55 schreef Peter88Online het volgende:
Ik heb die bootleg inmiddels ook binnen gehaald. Ik ben benieuwd. Ik moest wel even lachen om de cover van die bootleg. :D

[ afbeelding ]
:D Geniaal.

In other news, m'n Anthology DVD box is vandaag op de post gegaan, hij is onderweg hij is onderweg, m'n Beatles-huiswerk is onderweg! *O*
Zou het niet heel grappig zijn als er Easter Eggs in die dvd's zitten?
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:06:31 #70
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_109848716
quote:
Beatles-zonen denken over band

De zonen van de legendarische Britse band The Beatles overwegen een eigen band op te richten. Ze denken over The Beatles - The Next Generation.

"We moeten afwachten en kijken wat er gebeurt'', zei James McCartney, zoon van Paul McCartney, dinsdag tegen de BBC.



Hij vertelde dat John Lennons zoon Sean en George Harrisons zoon Dhani wel iets voelen voor zo'n groep. Ringo Starrs zoon Zak Starkey zou weinig zin hebben, maar zijn andere zoon Jason wel. Die is drummer, net als zijn vader.
Is deze grap niet twee dagen te laat? :')
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_109849264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:06 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Is deze grap niet twee dagen te laat? :')
Als dit nou serieus zou zijn, ik zie er enigzins potentie in..
pi_109852980
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:06 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Is deze grap niet twee dagen te laat? :')
3 april, kikker in je ......
:D

Het zou mij op een bepaalde manier fantastisch lijken als ze dit ooit zouden doen, ze zouden een complete band kunnen vormen, maar je kan zoiets nooit forceren, ze moeten het wel zelf willen. Ten tweede zullen ze heel veel kritiek krijgen, "slaatje willen slaan", etc. Dat zullen ze zelf wel willen voorkomen.

Ik heb er wel eens over gedacht, maar volgens mij zou je nog niet eens 2 zoons bij elkaar kunnen krijgen in 1 band. Julian is fotograaf geweest bij Sean (backstage/live), verder dan dat zal het voorlopig niet komen. ;)
pi_109853797
Uit het oorspronkelijke artikel:

quote:
Q. What would you say to forming The Beatles - The Next Generation, with Sean Lennon, Dhani Harrison and Zak Starkey [Ringo Starr's son]?

I don't think it's something that Zak wants to do. Maybe Jason [another of Starr's sons and also drummer] would want to do it. I'd be up for it. Sean seemed to be into it, Dhani seemed to be into it. I'd be happy to do it.

Q. Has it been mooted?

Yeah, a little bit.

Q. Do you think it could happen?

Yeah, hopefully, naturally. I don't know, you'd have to wait and see. The will of God, nature's support, I guess. So yeah, maybe.
pi_109858188
http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17547939

Het is wel een beetje in de mond gelegd antwoord.....

[ Bericht 0% gewijzigd door awijmans op 04-04-2012 08:13:17 ]
pi_109872238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:43 schreef awijmans het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17547939

Het is wel een beetje in de mond gelegt antwoord.....
Ook het eerste wat ik deed, zeker gezien Nu.nl: de originele bron checken. Reactie James McCartney, vers van de pers: "Hi Everyone...well, looks like quite some attention being given to my BBC interview! Honestly, I was just thinking out loud about playing with Beatles family friends, nothing more."

Het zou mij geweldig lijken, maar in de verste verte niet om hun ouders te beleven door de kinderen te zien. Of zoals Sean Lennon het al lang geleden eens mooier heeft gezegd, ik citeer:

"[..] If anyone is expecting to hear Beatles or JL tunes, they should look elsewhere. You see, no one loves my dad or his music more than me. But if you are looking to have an experience of HIM through ME you'd better stay home. You can only have an experience of ME through ME. I am not here to facilitate a vicarious JL experience. If you want to experience JL listen to Plastic Ono Band. If you're looking for someone to cater to your need for all things JL, well, 'IT AIN'T ME BABE, IT AIN'T ME YOU'RE LOOKING FOR BABE!' [..]"

Waarom het me wel interessant zou lijken, is omdat Sean Lennon en Paul McCartney nu eenmaal 2 van mijn favoriete songwriters van de afgelopen 15 jaar zijn, en ik zeker weet dat ze elkaar goed zouden kunnen aanvullen, muzikaal en compositorisch. Ik ga niet doen alsof er voor mij helemaal geen waarde aan hun Beatles-connectie zou zitten, want ik zou het ook nog altijd toejuichen om McCartney samen met Sean 'Whatever Happened To' en bijvoorbeeld 'She's A Friend Of Dorothy's' te zien afmaken. Gezien de liedjes zonder enige zware lading (zoals 'Real Love' en 'Free As A Bird' dat uiteraard wel heel erg hadden) en zonder pers-bombarie en zonder enige druk. Het is jammer dat ze beide een te drukke agenda hebben om zich hier mee bezig te houden, maar dat is hun goed recht.
pi_109938138
On The Run to Rotterdam.

Met "achter de schermen" en in de auto op weg naar Ahoy:


O+
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  donderdag 5 april 2012 @ 17:34:46 #78
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109947197
Toffe video.

Zijn er trouwens nog mensen die hier zondag naartoe gaan?: http://www.beatles-unlimi(...)-beatles-convention/
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109966887
quote:
17s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:53 schreef nomar83 het volgende:
On The Run to Rotterdam.

Met "achter de schermen" en in de auto op weg naar Ahoy:


O+
Heel erg cool, voor het eerst een 'professioneel' filmpje achter de schermen, in plaats van de losse beelden die John Hammel doorgaans schiet. Ik zag hem wel z'n gebruikelijke beelden maken vanaf de bijrijdersstoel toen McCartney aankwam, maar dit is werk van een ander team, leuk om naar te kijken.

Bevestiging van waar ik al eerder mijn vermoeden over uitsprak, namelijk dat McCartney al vanaf vrijdag in Nederland was voor een laatste repetitie in Ahoy'. Door zijn late aankomst bij de zaal dacht ik nog even dat hij rond het middaguur vanuit zijn huis in Londen was vertrokken, en dat hij slechts voor de show was ingecheckt bij The Manhattan Hotel vlakbij CS, maar hij heeft daar dus het hele weekend vertoefd.
pi_109974952
Enig idee waar Paul geslapen heeft dan in Nederland? Belgie miscchien?
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:15:32 #81
134538 chansadres
Black & White
pi_109975036


^O^
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109977861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:12 schreef awijmans het volgende:
Enig idee waar Paul geslapen heeft dan in Nederland? Belgie miscchien?
Dat zeg ik net :P. The Manhattan Hotel. Of bedoel je na de show? Wat chansadres zegt, dus in Londen ;).
pi_110125619
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat zeg ik net :P. The Manhattan Hotel. Of bedoel je na de show? Wat chansadres zegt, dus in Londen ;).
Oeps, in mijn enthousiasme overheen gelezen ;) Een vriend van mij sliep in een hotel op slechts 1 km afstand van Paul. Als hij dat toch eens had geweten.........
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:16:05 #84
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_110125916
Ik sliep in mijn eigen slaapkamer, op nog minder dan 1km afstand van Paul ;)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:13:45 #85
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110151501
quote:
Demo’s George Harrison verzameld op album

AMSTERDAM – Tien demo-opnames van ex-Beatle George Harrison verschijnen eind april op

Dat meldt platenmaatschappij Universal Music.

Het album verschijnt naar aanleiding van de documentaire Living In The Material World, die Martin Scorsese maakte over de in 2001 overleden Harrison. Op Early Takes, Volume 1 staat onder meer Harrisons eerste versie van My Sweet Lord.

Ook demoversies van onder meer Let It Be Me, Run Of The Mill, de Bob Dylan-cover Mama You’ve Been On My Mind en vroege opnames van Woman Don’t You Cry For Me en Awaiting On You All zijn present op het album. Early Takes, Volume 1 werd samengesteld door Giles Martin, de zoon van Beatles-producer George Martin.
http://www.nu.nl/muziek/2(...)verzameld-album.html

Kwam deze cd niet al eerder uit bij de deluxe boxset van de documentaire Living in the Material World in november?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:15:38 #86
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110151611
Ik las trouwens dat het vandaag 50 jaar geleden is dat Stuart Sutcliffe overleed. De vijfde Beatle.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110159599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:13 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/muziek/2(...)verzameld-album.html

Kwam deze cd niet al eerder uit bij de deluxe boxset van de documentaire Living in the Material World in november?
Jup, uitmelking van uitmelking. Vorige maand veel hoop toen er een exclusieve CD met outtakes en demo-materiaal werd aangekondigd, blijkt het een losse release van het enige exclusieve item uit de peperdure Blu-Ray deluxe-editie van de Scorsese-docu. Moderne vorm van oplichting.

Dat gaat nooit meer wat worden met nieuw materiaal vanuit de Harrison-estate, zo gesloten als een oester. Definitief alle hoop verloren toen Olivia Harrison vorig jaar aangaf dat dit wat haar betreft het definitief project was. En dat was de documentaire helaas toch vérre van.

Toch, die take van 'Awaiting On You All' op deze uitgave is geniaal, dat moet gezegd worden. Harrison vocaal op z'n allerbest. Waren alle nummers op het productioneel verpeste album 'All Things Must Pass' maar opgenomen zoals de schitterende demo's die we kennen.
pi_110169821
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:15 schreef Peter88Online het volgende:
Ik las trouwens dat het vandaag 50 jaar geleden is dat Stuart Sutcliffe overleed. De vijfde Beatle.

[ afbeelding ]
1 van de meerdere 5e Beatles.... ;)

En om die reden is er een boek verschenen over Stu met medewerking van oa zus Pauline:
http://www.stuartsutcliff(...)th-stuart-sutcliffe/
£29.99

Misschien een goede reden om backbeat weer eens te kijken......
pi_110172648

Paul mcCartney, live @ Capital studio, complete show :P
  zaterdag 14 april 2012 @ 09:46:27 #90
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110307746

Nieuwe videoclip voor My Valentine met daarin Natalie Portman en Johnny Depp.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110311032
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:56:25 #92
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110321431
Niet dat het veel toevoegd, maar er zijn ook twee andere versies van de clip met daarin Natalie Portman en Johnny Depp afzonderlijk van elkaar.


“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110358797
Zoals verwacht heeft McCartney de nieuwe toevoegingen aan de setlist bewaard voor de start van de tournee in een ander werelddeel. Zoals ook in Rotterdam maakte McCartney gebruik van de zaal om de dag voor de show een laatste repetitie te doen. Hou je vast, gehoord binnen de muren van de zaal: 'Hope Of Deliverance', 'Listen To What The Man Said' (zie je nou wel) en een onbevestigde versie van 'Ticket To Ride'.
  zondag 15 april 2012 @ 18:16:00 #94
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110359182
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:12 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals verwacht heeft McCartney de nieuwe toevoegingen aan de setlist bewaard voor de start van de tournee in een ander werelddeel. Zoals ook in Rotterdam maakte McCartney gebruik van de zaal om de dag voor de show een laatste repetitie te doen. Hou je vast, gehoord binnen de muren van de zaal: 'Hope Of Deliverance', 'Listen To What The Man Said' (zie je nou wel) en een onbevestigde versie van 'Ticket To Ride'.
zo verrassend !!
pi_110377600
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:12 schreef Aisumasen het volgende:
'Hope Of Deliverance', 'Listen To What The Man Said' en 'Ticket To Ride'.
Tof, geweldig en geweldig!
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_110379459
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:25 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Tof, geweldig en geweldig!
Let wel, onbevestigd. Die laatste geloof ik niet zo in, gezien de bron die ik niet zo erg hoog acht. Die eerste twee zijn wederom gesoundcheckt eerder vandaag, gaan 100% zeker gebeuren, zeker nu Brian Ray ze wederom beide heeft ontkend, terwijl er nu ook beelden zijn van de doorloop van 'Hope Of Deliverance' uit de oefen-sessie van de dag voor het optreden. Dan zal de ontkenning van de oefening van 'Listen To What The Man Said' ook niet geheel de waarheid zijn geweest ;). En terecht, we komen het snel genoeg te weten. Ik verwacht ze alleen nog niet vanavond.

pi_110381452
Opnames van de clip ook al te zien :P
pi_110383903
Ze gaan waarschijnlijk de weg van 'Bluebird': één of twee keer als rotatie-liedje in de landen waar hij meer optredens in hetzelfde stadion doet. Want vanavond zaten ze er dus niet bij, slechts 'Two Of Us' voor het eerst in een jaar, 'Hello, Goodbye' opener.
  maandag 16 april 2012 @ 20:48:03 #100
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110412246
Net was bij De Wereld Draait Door een item over die nieuwe George Harrison Guitar App. Hadden ze onder andere weer die Dave von Ravon van The Madd. Die ook in november bij De Wereld Draait Door was vanwege de documentaire Living In The Material World. Die is meer een Lennon en McCartney fan dan een Harrison fan. Begrijp niet waarom hij nou weer werd uitgenodigd.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110423096
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:48 schreef Peter88Online het volgende:
Net was bij De Wereld Draait Door een item over die nieuwe George Harrison Guitar App. Hadden ze onder andere weer die Dave von Ravon van The Madd. Die ook in november bij De Wereld Draait Door was vanwege de documentaire Living In The Material World. Die is meer een Lennon en McCartney fan dan een Harrison fan. Begrijp niet waarom hij nou weer werd uitgenodigd.
Gebrek aan beter?
pi_110440361
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:48 schreef Peter88Online het volgende:
Net was bij De Wereld Draait Door een item over die nieuwe George Harrison Guitar App. Hadden ze onder andere weer die Dave von Ravon van The Madd. Die ook in november bij De Wereld Draait Door was vanwege de documentaire Living In The Material World. Die is meer een Lennon en McCartney fan dan een Harrison fan. Begrijp niet waarom hij nou weer werd uitgenodigd.
Nee dat begrijp ik ook niet. Die onderwerpen over the Beatles bij DWDD zijn altijd bijzonder akelig om te kijken vind ik, het loopt altijd uit op een domme discussie. Het onderwerp begon goed, er werd met liefde gesproken over de sound van de gitaren van George, maar in de tweede helft ging de focus van de discussie, mede door Prem in het publiek, opeens naar onnozele vragen als wie was de beste Beatle en waren er niet veel betere gitaristen dan George Harrison. :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door nomar83 op 18-04-2012 14:38:51 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 17 april 2012 @ 17:14:32 #103
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110446742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:48 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik ook niet. Die onderwerpen ove the Beatles bij DWDD zijn altijd bijzonder akelig om te kijken vind ik, het loopt altijd uit op een domme discussie. Het ontwerp begon goed, er werd met liefde gesproken over de sound van de gitaren van George, maar in de tweede helft ging de focus van de discussie, mede door Prem in het publiek, opeens naar onnozele vragen als wie was de beste Beatle en waren er niet veel betere gitaristen dan George Harrison. :{w
Dat is dus ook wat mij irriteerde. Over wie de beste Beatle was. Terwijl we allemaal weten dat ze alle vier een belangrijke rol hadden (zelfs Ringo).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 18 april 2012 @ 00:20:51 #104
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110469086
"This is quite lovely - Paul McCartney looks back on the making of his 1971 album 'Ram'. Click below to watch "
http://www.nme.com/nme-vi(...)eak-up/1564979532001

Cool :D Preview dus van de video feature op de deluxe editie van Ram.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_110478135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 00:20 schreef Arn0 het volgende:
"This is quite lovely - Paul McCartney looks back on the making of his 1971 album 'Ram'. Click below to watch "
http://www.nme.com/nme-vi(...)eak-up/1564979532001

Cool :D Preview dus van de video feature op de deluxe editie van Ram.
Hetgeen me vooral enthousiast maakte toen Amazon deze video laatst publiceerde, was dat er ergens in een hoekje de details van de DVD stonden:

quote:
1. Ramming [DVD: 15 minute documentary piece about the album]
2. 3 Legs [DVD: promo video]
3. Heart of the Country [DVD: promo video]
4. Hey Diddle [DVD: Paul & Linda performing the track in Scotland not used before in its entirety]
5. Eat At Home On Tour [DVD: Behind the scenes footage from 1972 European tour]
Helaas blijkt 'Sunshine Sometime' in tegenstelling tot de versie die we kennen instrumentaal te zijn. 'Hey Diddle' is wel nadrukkelijk aangekondigd als 'een' definitieve versie, want er zijn er nogal wat door de vele malen dat deze track opnieuw werd opgepakt door de decennia heen. Benieuwd naar hun keus om voor het grootste geval bepaalde 80's mixen te gebruiken voor de nooit eerder uitgebrachte tracks uit de 'Ram'-sessies.

Exclusief materiaal is er ook, het enige beschikbare materiaal wat er miste in deze deluxe-editie van 'Ram': het live-materiaal uit 1972 van de nummers. 'Eat At Home' en 'Smile Away', live in Groningen, worden toegevoegd. Evenals een nog onbekend stuk wat de naam 'Uncle Albert Jam' heeft meegekregen.

pi_110490421
Other content:
112-page book with 32 page scrapboook, 5 photo prints, wallet including facsimiles of Paul's handwritten lyrics and notes, mini-photographic book of outtakes from the album cover photo shoot, plus digital-only premium membership to paulmccartney.com.
(Digital Membership will only include access to a premium account, the members pack and digital downloads are not included)

Wat zal dit nu weer betekenen ? Geen gratis Hi rez downloads bij aankoop van de Deluxe Box (die al flink duurder is geprijst )

Ik koop hem dan wel in de aanbieding.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:09:42 #107
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110492561
Helemaal geen reacties op de video's van My Valentine? Ik vind de video van Natalie Portman echt prachtig, maar de intense blikken van Johnny Depp mogen er ook wezen. Het past m.i. perfect bij het nummer O+
  woensdag 18 april 2012 @ 17:24:35 #108
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110493187
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:09 schreef TNA het volgende:
Helemaal geen reacties op de video's van My Valentine? Ik vind de video van Natalie Portman echt prachtig, maar de intense blikken van Johnny Depp mogen er ook wezen. Het past m.i. perfect bij het nummer O+
Zeker een mooie sfeervolle videoclip. En leuk dat Natalie Portman (die natuurlijk eerder meedeed in de clip van Dance Tonight ;)) en Johnny Depp hun medewerking aan verleenden.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 18 april 2012 @ 21:32:36 #109
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110506329
Er is weer een nieuwe tourdata van de On The Run tour toegevoegd: 30 juni in Horsens, Denemarken.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110508983
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:32 schreef Peter88Online het volgende:
Er is weer een nieuwe tourdata van de On The Run tour toegevoegd: 30 juni in Horsens, Denemarken.
En de volgende dag ook. Toen het vanmiddag werd aangekondigd vond ik het weer net zo verrassend als de data van afgelopen maand, gezien ik eerder de te verwachten optredens in Barcelona en Lissabon had gedacht, maar later bedacht ik me dat ik beter had moeten weten: de reden is dezelfde als waarom wij zo gefêteerd werden met het optreden in Rotterdam. Toen plande hij 3 optredens in landen waar het toevallig goed uitkwam om het benefietconcert in de Royal Albert Hall heen in dezelfde week. Nu doet hij hetzelfde met zijn optreden bij het Queen's Jubilee.

Helaas moet ik bekennen dat, terwijl ik een half jaar geleden nog elke kans had aangegrepen om af te reizen naar een concert relatief in de buurt, en dat ook deed (4 keer in 4 verschillende landen in 4 maanden), ik het nu allemaal aan me voorbij ga laten gaan, wat puur en alleen met de setlist te maken heeft.

Gisteren in Paraguay was weer hetzelfde, de 'Magical Mystery Tour'-versie, maar dan wél met 'Venus And Mars / Rock Show' als vierde track, wat hij tot nu toe alleen in Rotterdam had gedaan. Tijdens de soundcheck droeg hij 'My Love' op aan Linda, op haar 15de sterfdag, maar deed zoals gewoonlijk 'Maybe I'm Amazed' op de oude plek van de eerstgenoemde tijdens de show in de avond. Opvallend genoeg is 'The Word'/'All You Need Is Love' óók al verdwenen, als vervolg op de kortstondige affaire die 'Come And Get It' bleek. 'Lady Madonna' is terug. Nu alleen nog maar 'I Saw Her Standing There' weer terug in de toegift, en 'Sgt. Pepper'/'The End', en we zijn rond: 'Back In The World Tour 10th Year Anniversary Tour' ;).

Wat betreft de nieuw gerepeteerde liedjes:


De gebruikelijke band-repetitie zonder McCartney dus. Heb ooit eens live in persoon een repetitie zonder McCartney gehoord, maar dat had slechts souncheck-doeleinden, en klonk als de nummers die we kennen zonder bas en zang. Ben dus benieuwd wie al die stand-ins op de beelden zijn. En nog geen toegewijde beelden op de achtergrond. Allemaal nog heel erg pril zoals het oogt, verwacht hem nu minder snel dan we allemaal hoopten.
pi_110527180
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:09 schreef TNA het volgende:
Helemaal geen reacties op de video's van My Valentine? Ik vind de video van Natalie Portman echt prachtig, maar de intense blikken van Johnny Depp mogen er ook wezen. Het past m.i. perfect bij het nummer O+
Op deze manier zijn het 3 mooie clips geworden. De mooiste video clips sinds jaren van Paul.

Voor mij erg leuk dat mijn favoriete acteur in een clip zit bij mijn favoriete zanger :Y Nathalie Portman is geweldig in haar expressie.
pi_110550246
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Wat betreft de nieuw gerepeteerde liedjes:


De gebruikelijke band-repetitie zonder McCartney dus. Heb ooit eens live in persoon een repetitie zonder McCartney gehoord, maar dat had slechts souncheck-doeleinden, en klonk als de nummers die we kennen zonder bas en zang. Ben dus benieuwd wie al die stand-ins op de beelden zijn. En nog geen toegewijde beelden op de achtergrond. Allemaal nog heel erg pril zoals het oogt, verwacht hem nu minder snel dan we allemaal hoopten.
Ennnn natuurlijk gebeurd dan juist het tegenovergestelde. Een aantal uur geleden in Bogota, tijdens het akoestische rotatie-blokje in het midden van de set: 'Things We Said Today' en... 'Hope Of Deliverance'. De vloek is doorbroken, hij heeft een 90's nummer aan de set toegevoegd.
pi_110564782
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ennnn natuurlijk gebeurd dan juist het tegenovergestelde. Een aantal uur geleden in Bogota, tijdens het akoestische rotatie-blokje in het midden van de set: 'Things We Said Today' en... 'Hope Of Deliverance'. De vloek is doorbroken, hij heeft een 90's nummer aan de set toegevoegd.


Wat ontzettend cool uitgevoerd. Semi-akoestisch! Verklaart gelijk de 'stand-ins' op de vage repetitiebeelden waar ik het over had. En ach, natuurlijk speelt Abe Jr. bas :P
pi_110565461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]



Wat ontzettend cool uitgevoerd. Semi-akoestisch! Verklaart gelijk de 'stand-ins' op de vage repetitiebeelden waar ik het over had. En ach, natuurlijk speelt Abe Jr. bas :P
Wat een bijzondere opstelling. Is dat voor het eerst dat hij met deze band een nummer uitvoert zonder drum of keyboard?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_110565941
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]



Wat ontzettend cool uitgevoerd. Semi-akoestisch! Verklaart gelijk de 'stand-ins' op de vage repetitiebeelden waar ik het over had. En ach, natuurlijk speelt Abe Jr. bas :P
Geweldig. Zal wel wat lesjes van z'n vader hebben gekregen :P
pi_110566015
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:44 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Wat een bijzondere opstelling. Is dat voor het eerst dat hij met deze band een nummer uitvoert zonder drum of keyboard?
Eleanor Rigby en All My Loving ;)
pi_110566045
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:01 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Eleanor Rigby en All My Loving ;)
Want op 'Eleanor Rigby' komen de strijkers niet uit Wix's toverdoosje :P?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:44 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Wat een bijzondere opstelling. Is dat voor het eerst dat hij met deze band een nummer uitvoert zonder drum of keyboard?
Hun uitvoeringen van 'Here, There And Everywhere' en 'Mother Nature's Son' vallen daar een beetje onder, al speelde op die eerste Abe percussie naast de andere bandleden vooraan op het podium, en is die laatste natuurlijk een beetje flauw, gezien Wix daar accordeon op speelt. Het is dus niet de allereerste keer dat z'n met de voltallige band vooraan staan, wel dat Abe iets anders dan percussie speelt.

Ik ben vorige shows tot de conclusie gekomen dat ik live het meest geniet van McCartney akoestisch, en op z'n sterkst vindt in de meer intiemere nummers. Het is een schande dat hij een nummer als hierboven als eerste genoemd slechts één keer in de afgelopen 10 jaar heeft gespeeld. (En toen wél met Abe achter z'n drumstel trouwens).
pi_110566088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Want op 'Eleanor Rigby' komen de strijkers niet uit Wix's toverdoosje :P?

[..]

Hun uitvoeringen van 'Here, There And Everywhere' en 'Mother Nature's Son' vallen daar een beetje onder, al speelde op die eerste Abe percussie naast de andere bandleden vooraan op het podium, en is die laatste natuurlijk een beetje flauw, gezien Wix daar accordeon op speelt. Het is dus niet de allereerste keer dat z'n met de voltallige band vooraan staan, wel dat Abe iets anders dan percussie speelt.
Ik ben vorige shows tot de conclusie gekomen dat ik live het meest geniet van McCartney akoestisch, en op z'n sterkst vindt in de meer intiemere nummers. Het is een schande dat hij een nummer als hierboven als eerste genoemd slechts één keer in de afgelopen 10 jaar heeft gespeeld. (En toen wél met Abe achter z'n drumstel trouwens).
Hij vraag naar nummers zonder drum óf keyboard, dus die geef ik hem :)
pi_110566115
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:03 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Hij vraag naar nummers zonder drum óf keyboard, dus die geef ik hem :)
Oh, maar dan kan ik er nog wel meer noemen :P.
pi_110566127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oh, maar dan kan ik er nog wel meer noemen :P.
Die zullen er ongetwijfeld zijn maar komen even niet in me op, haha ;)
pi_110566207
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:59 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Geweldig. Zal wel wat lesjes van z'n vader hebben gekregen :P
Nah.


;)
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:36:36 #122
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110567380
Hope of Deliverance ^O^
Things We Said Today ^O^

Mooie toevoegingen. Ik hoop toch nog op een toevoeging van Ram. Heart of the Country zou toch ook best kunnen in de akoestische set van de show?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110570763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:03 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Hij vraag naar nummers zonder drum óf keyboard, dus die geef ik hem :)
Ja, maar ik bedoelde natuurlijk dat de gehele band op het podium staat te spelen, met niemand achter de drums en keyboard. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:59:01 #124
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110571571
Er is morgen tijdens Record Store Day als één van de exclusieve producten een 7'' singlesbox van The Beatles verkrijgbaar.

Singles Box, 4x 7"

1. "Ticket To Ride" / "Yes It Is"
2. "Hey Jude" / "Revolution"
3. "Something" / "Come Together"
4. "Yellow Submarine" / "Eleanor Rigby"

En als voorproefje op de reissue van Ram is speciaal voor Record Store Day de single Another Day/Oh Woman Oh Why opnieuw uitgebracht.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110572868
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:36 schreef Peter88Online het volgende:
Hope of Deliverance ^O^
Things We Said Today ^O^

Mooie toevoegingen. Ik hoop toch nog op een toevoeging van Ram. Heart of the Country zou toch ook best kunnen in de akoestische set van de show?
De Zuid-Amerikaanse optredens hebben altijd iets speciaals, dat straalt alleen al van de beelden af. McCartney is bezig met het organiseren van een gratis optreden in Mexico City begin volgende maand, als dank aan het publiek, voor een absurd hoog aantal toeschouwers. Goed, in ieder geval, als hij daar meerdere dagen achter elkaar in een stadion staat, of meer dan eens in dezelfde regio, husselt hij de liedjes wat meer dan bij de 2 roterende setlists die hij hanteert. Dat is waar 'Things We Said Today' om de hoek komt kijken, evenals nu zéér sporadisch oude rotsvaste nummers als 'Coming Up', 'I Saw Her Standing There' en 'Birthday'. De liedjes die ze kunnen dromen, en overal toepasbaar zijn. Maar ook 'Bluebird' vorig jaar, exclusief. Ik ga er van uit dat 'Hope Of Deliverance' onderdeel daarvan is, en de komende weken ook 'Listen To What The Man Said', en waarschijnlijk de reden dat nu 'Lady Madonna' ook terug is.

De set van gisterenavond werd live gestreamd in beeld en geluid, en een paar van de aankomende ook weer. Ook weer profijt van de optredens die niet in Europa of Amerika zijn.
pi_110575262
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:59 schreef Peter88Online het volgende:
Er is morgen tijdens Record Store Day als één van de exclusieve producten een 7'' singlesbox van The Beatles verkrijgbaar.

Singles Box, 4x 7"

1. "Ticket To Ride" / "Yes It Is"
2. "Hey Jude" / "Revolution"
3. "Something" / "Come Together"
4. "Yellow Submarine" / "Eleanor Rigby"

En als voorproefje op de reissue van Ram is speciaal voor Record Store Day de single Another Day/Oh Woman Oh Why opnieuw uitgebracht.
De Beatles-box is dezelfde als vorig jaar uitkwam op Black Friday in Amerika:


Leuk exclusief dingetje. Dde site van Record Store Day zegt wel dat je er vroeg bij moet zijn en het geluk hebben dat ze het bij je lokale platenwinkel verkopen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_110575331


pi_110577018
Lots of stuff! Kijk, dat noem ik een Deluxe Edition. ^O^

Ik was bij de vorige releases niet zo overtuigt van de meerwaarde van deze boekenversies van albums, maar Ram ziet er goed uit.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_110584412
quote:
EINDELIJK!
Kijk. Hier zat ik dus al een half leven op te wachten.
Over een maandje leverbaar ziet ik. Top.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 april 2012 @ 09:55:20 #131
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_110586625
Oh my god...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 21 april 2012 @ 09:58:40 #132
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_110586663
Kippenvel die uitvoering van Hope of deliverance...dit nummer is enorm belangrijk voor me en bovendien komt het uit mijn favoriete Paul periode.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:23:08 #133
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110590995
quote:
Wow, dat ziet er goed uit!! _O_

Ik was vanochtend bij Plato als eerste voor die exclusieve singlesboxset voor Record Store Day. Ziet er mooi uit.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:32:48 #134
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_110591261
Vraagje aan de fans: Welke albums van Paul McCartney mogen volgens jullie niet in mijn collectie ontbreken? Het zijn er zoveel :@
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_110591404
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 02:10 schreef webfreak het volgende:

[..]

EINDELIJK!
Kijk. Hier zat ik dus al een half leven op te wachten.
Over een maandje leverbaar ziet ik. Top.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Oh my god...
Ik vroeg me al af waar jullie toch bleven! 'Ram On' en 'Venus And Mars' in Ahoy', deluxe-editie 'Ram' en 'Hope Of Deliverance' live...

Heb net die nieuwe 7" van 'Another Day' aan me voorbij laten gaan. 18 euro voor een 7" kan ik op geen enkele manier rechtvaardigen, en al helemaal niet in het teken van een industrie-feestje als Record Store Day. Volgende maand op eBay voor een vijfje ben ik de eerste.
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:38:12 #136
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110593210
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:32 schreef Lov1 het volgende:
Vraagje aan de fans: Welke albums van Paul McCartney mogen volgens jullie niet in mijn collectie ontbreken? Het zijn er zoveel :@
Sowieso Ram, Band On The Run, Venus & Mars, Wings over America, Tug of War, Flaming Pie, Chaos & Creation in the Backyard en Memory Almost Full.

En misschien als live album Back in the World of Good Evening New York City.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:37:41 #137
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_110595394
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:38 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Sowieso Ram, Band On The Run, Venus & Mars, Wings over America, Tug of War, Flaming Pie, Chaos & Creation in the Backyard en Memory Almost Full.

En misschien als live album Back in the World of Good Evening New York City.
Thanks! De eerste 2 heb ik inmiddels op lp, de anderen komen op mijn verlanglijstje :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:58:16 #138
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110596195
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:32 schreef Lov1 het volgende:
Vraagje aan de fans: Welke albums van Paul McCartney mogen volgens jullie niet in mijn collectie ontbreken? Het zijn er zoveel :@
Flaming Pie. Muzikaal meesterwerk.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:50:55 #139
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110603181
Morgenavond wordt op Canvas vanaf 21:55 weer de documentaire LennonNYC uitgezonden.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110603814
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:32 schreef Lov1 het volgende:
Vraagje aan de fans: Welke albums van Paul McCartney mogen volgens jullie niet in mijn collectie ontbreken? Het zijn er zoveel :@
Wat Peter zegt. Starten met 'Ram' en 'Band On The Run' uit de 70's. 'Tug Of War' en 'Flaming Pie' niet vergeten uit de 80's en 90's, en zijn beste post-Wings album noem ik 'Chaos And Creation'.

Graag voeg ik daar aan toe: 'London Town' (1978) en 'Back To The Egg' (1979), twee overkeken albums die ik beide beter vind dan 'Wings At The Speed Of Sound' en 'Venus And Mars' bij elkaar. 'Flowers In The Dirt' uit 1989.

En als je de solo-carriere van McCartney verder wilt ontdekken kan ik de 'Wingspan'-compilatie aanraden, staan veel sterke singles op en een gezonde selectie van goede liedjes van iets minder sterke albums. En vergeet op live-gebied 'Wings Over America' niet, misschien wel McCartney op z'n best. Laat je bevindingen vooral weten, vind ik leuk.
  ESF Reporter zaterdag 21 april 2012 @ 19:25:54 #141
87554 Cee
Welluk?
pi_110604495
Vorige week kwam eindelijk m'n Anthology DVD box binnen, 5 dagen later heb ik alle afleveringen gekeken. Ik had 'm op aanraden van iemand hier aangeschaft en heb er zeker geen spijt van! Ik geniet iedere dag van nieuwe (lees: oude) nummers van The Beatles die ik nog niet kende en er is nog zo veel om te ontdekken. Ben nu Ram aan het luisteren. voor 't eerst in m'n leven :@
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:58:50 #142
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_110605807
Leuk he Cee? :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  ESF Reporter zaterdag 21 april 2012 @ 20:06:33 #143
87554 Cee
Welluk?
pi_110606156
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:58 schreef darktower het volgende:
Leuk he Cee? :)
Heerlijk, het is alsof je al jarenlang een leuk pretpark bezoekt waar je tot voorheen alleen in die ene rollercoaster gaat. En nu voor het eerst besluit alle andere attracties uit te proberen.
Ik gebruik graag metaforen. :P
pi_110825665
30 jaar vandaag:

Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  donderdag 26 april 2012 @ 19:10:34 #145
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110826563
Haha, ik wilde bijna hetzelfde hier plaatsen. Verreweg het beste album dat McCartney in de jaren '80 gemaakt heeft.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 29 april 2012 @ 02:42:39 #146
14505 OProg
A Life in Music
pi_110920088
Ik had ooit Back to the Egg op cassette. Heeft eigenlijk nooit indruk achter gelaten. Ik kwam hem op vinyl tegen dit weekeinde en meegenomen. En nog steeds eig geen indruk. Wat dat betreft toch wel zo ongeveer het dieptepunt van Wings.

En nu na een flinke sloot bier nog ff thuis zitten met Revolver. Dat ik me na twintig jaar dat ik serieus luister nog altijd verbaas wat een juweeltje elk nummer is. _O_ :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_110921314
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:42 schreef OProg het volgende:
Ik had ooit Back to the Egg op cassette. Heeft eigenlijk nooit indruk achter gelaten. Ik kwam hem op vinyl tegen dit weekeinde en meegenomen. En nog steeds eig geen indruk. Wat dat betreft toch wel zo ongeveer het dieptepunt van Wings. [..]
Je doet me verdriet! Één van mijn favoriete Beatle solo-albums.
  Redactie Frontpage zondag 29 april 2012 @ 11:00:47 #148
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_110922997
Iemand al de 'nieuwe' Harrison plaat gehoord?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 29 april 2012 @ 13:45:16 #149
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_110928084
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:00 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Iemand al de 'nieuwe' Harrison plaat gehoord?
In november al omdat die als bonus cd was toegevoegd aan de deluxe uitgave van de Living In The Material World documentaire. Op zich wel bijzondere opnames die erop staan, maar ik vind 10 nummers voor zo'n cd best karig. Aan de titel te zien zal er dan nog wel een tweede deel op volgen met andere demo's, maar dat had makkelijk in éé'n keer uitgebracht kunnen worden lijkt mij zo.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_110929318
Wat Peter zegt :P. Ik heb daar ongetwijfeld in die tijd al een keer een rant over geplaatst... Enige positieve is dat in de tijd van de eerste uitgave van deze opnames Olivia Harrison liet doorschemeren dat het wat haar betreft wel welletjes was, maar in een recent interview met haar over deze standalone release ze niet wilde ontkennen dat ze al dan niet in de toekomst alsnog toestemming voor een archief-release zal geven, wat de titel inderdaad al inpliceert.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:22:21 #151
270641 nomar83
duimpje
pi_110997744
Een voorproefje op Ram: De remastered "Uncle Albert/Admiral Halsey".

En de clip van "Heart of the Country".

Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_110998452
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:22 schreef nomar83 het volgende:
Een voorproefje op Ram: De remastered "Uncle Albert/Admiral Halsey".

En de clip van "Heart of the Country".

Remastered... in 360p :P.

Zo te zien weer niet de moeite gedaan om de originele negatieven op te zoeken. Aan de andere kant is het ook wel weer een goede gedachtegang: de originele edit, met originele mono-mix uit die tijd staan op de deluxe-edities, zie ook de vorige albums. En de gerestaureerde beelden met geremixte audio staan op 'The McCartney Years'.
pi_110999975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Remastered... in 360p :P.

Zo te zien weer niet de moeite gedaan om de originele negatieven op te zoeken. Aan de andere kant is het ook wel weer een goede gedachtegang: de originele edit, met originele mono-mix uit die tijd staan op de deluxe-edities, zie ook de vorige albums. En de gerestaureerde beelden met geremixte audio staan op 'The McCartney Years'.
dus de DVD kunnen we weer weggooien eigenlijk ? Hoe moeilijk is het om een gerestaureerde versie op een deluxe versie te zetten.
pi_111000070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus de DVD kunnen we weer weggooien eigenlijk ? Hoe moeilijk is het om een gerestaureerde versie op een deluxe versie te zetten.
Nogmaals: dan krijg je weer dát gezeur, dat de originele promo-video mist, of dat ze de promo-mono-mix hebben vervangen door de stereo-mix en die nu niet beschikbaar is, en het niet meer authentiek is, en... Het is altijd wel wat, nu heb je in ieder geval meerdere opties.
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:43:30 #155
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111049837

Paul kwam vorige week even langs in 30 Rock. :P
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_111065759
Verder op het onderwerp van de recente losse release van de half jaar-oude bonus-CD van de 'Living In The Material World' Blu-Ray deluxe-set (die na hevige promotie toch nog 15,000 exemplaren in de eerste week schijnt te doen): een onthullend interview hierover met compilator Giles Martin en Olivia Harrison: http://www.spinner.com/20(...)VD-interview-olivia/

"How much unreleased music do you have and will it ever see the light of day?

Olivia: There is some more material. There may be a minute of something he was writing, and it will never be finished. I had an idea of giving unfinished songs to different people. Giving one to Paul [McCartney], maybe, or giving one to somebody else and saying, "Here are the bones of a song, would you like to finish it?" I think that would be a nice idea."


JA. Alleen dat "some more material" is weer storend... Er is alleen al genoeg materiaal van enkel ukelele George Formby-covers om een 4-CD boxset te vullen.

"With this documentary do you feel like you've gotten everything off your chest, and you are closing a chapter, or is this the tip of the iceberg?

Olivia: We did go into and really this is it. I don't think there is any more I could express in a film or a documentary about George than Marty has managed to express with "Living in the Material World." But having said that, there is some music that possibly will come out, some more early tapes, demos, nice things, nice performances of George. But really, this is it. This is a bookend. This was the last thing on George's list. He had a list, and this was it. As Dhani said, "You're off the hook, mom."


Brrrr... En weer zo'n soortgelijke uitspraak als waar ik eerder op doelde. Het is net nog niet in de trant van Yoko Ono die ooit zei over een eventuele heruitgave van 'Let It Be': "het leven is lang, en [wat 'Let It Be' betreft] hoop ik dat je een heel lang leven hebt"...
pi_111119222
Eet smakelijk :P

  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:01:04 #158
270641 nomar83
duimpje
pi_111135252

Geen boek dus, maar een boxset.

Mijn kritiek is dan, waarom de cd's in van die lullige papieren hoesjes zitten en geen digipacks.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111140226
Je kunt nu alles bestellen van paulmccartney.com maar niet als je IE gebruikt.

Kosten Deluxe 78 euro + 23 euro !!!!! verzendkosten.

Even duur als Bol.com totaal en dan heb je het waarschijnlijk eerder
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:10:08 #160
270641 nomar83
duimpje
pi_111142388
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:21 schreef macca728 het volgende:
Je kunt nu alles bestellen van paulmccartney.com maar niet als je IE gebruikt.

Kosten Deluxe 78 euro + 23 euro !!!!! verzendkosten.

Even duur als Bol.com totaal en dan heb je het waarschijnlijk eerder
Wat raar, bol.com heeft het over 18 mei.

Weet iemand goedkopere alternatieven? :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111142595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:10 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Wat raar, bol.com heeft het over 18 mei.

Weet iemand goedkopere alternatieven? :)
ja 18 mei wordt hij geleverd, je kan hem nu preoderen.

Amazon.de heeft hem voor 89,99 incl gratis verzenden.
pi_111142765
Boh 40 euro bovenop de normale prijs voor een shirt en een litho...
Bleuh.
pi_111147996
Altijd Amazon inderdaad, heb je 'em in dit geval voor 75 euro binnen. Niet lang zo scherp geprijsd als voor welke prijs ik de andere 3 deluxe-edities in de kast schoof (wat was het, 35 euro inclusief?), maar altijd beter dan waar de Nederlandse winkels hem voor moeten inkopen.
pi_111148144
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:49 schreef Aisumasen het volgende:
Altijd Amazon inderdaad, heb je 'em in dit geval voor 75 euro binnen. Niet lang zo scherp geprijsd als voor welke prijs ik de andere 3 deluxe-edities in de kast schoof (wat was het, 35 euro inclusief?), maar altijd beter dan waar de Nederlandse winkels hem voor moeten inkopen.
75 euro op Amazon ? Welke ?
pi_111148445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

75 euro op Amazon ? Welke ?
.com, eigenlijk altijd de goedkoopste. Prijs is zelfs nog iets lager geweest dan de pre-order-prijs op dit moment. http://www.amazon.com/RAM-Deluxe-Book-Edition-1DVD/dp/B007L96VG0/
pi_111148655
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

.com, eigenlijk altijd de goedkoopste. Prijs is zelfs nog iets lager geweest dan de pre-order-prijs op dit moment. http://www.amazon.com/RAM-Deluxe-Book-Edition-1DVD/dp/B007L96VG0/
betaal je nog 20 euro belaating en 11,50 inklaringskosten.
pi_111149711
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

betaal je nog 20 euro belaating en 11,50 inklaringskosten.
Oh ja? Het is mij best, dan waag je die verwaarloosbare gok niet, en bestel je hem op Bol.com. Stof ik ik m'n deluxe-edities à 35 euro ipv de Nederlandse winkelprijs van 90 euro nog eens af.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:26:37 #168
270641 nomar83
duimpje
pi_111150280
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oh ja? Het is mij best, dan waag je die verwaarloosbare gok niet, en bestel je hem op Bol.com. Stof ik ik m'n deluxe-edities à 35 euro ipv de Nederlandse winkelprijs van 90 euro nog eens af.
Jij hebt het steeds over Nederlandse winkelprijs, maar is de buitenlandse winkelprijs dan veel anders, op Amazon na?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111150860
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oh ja? Het is mij best, dan waag je die verwaarloosbare gok niet, en bestel je hem op Bol.com. Stof ik ik m'n deluxe-edities à 35 euro ipv de Nederlandse winkelprijs van 90 euro nog eens af.
het is toch gewoon zo, tenzij je veel geluk hebt. 80% betaalt belasting maar als jij de gok wlt nemen bestel je toch voor ons allemaal ??? Die andere waren veel goedkoper dan 90 euro trouwens.
pi_111150926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:26 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Jij hebt het steeds over Nederlandse winkelprijs, maar is de buitenlandse winkelprijs dan veel anders, op Amazon na?
nee op paulmccartney.com 78 euro maar dan wel 23 euro verzendkosten, amazon.de 89,99 euro
amazon.uk ook iets van 85 gbp.
pi_111151789
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

het is toch gewoon zo, tenzij je veel geluk hebt. 80% betaalt belasting maar als jij de gok wlt nemen bestel je toch voor ons allemaal ??? Die andere waren veel goedkoper dan 90 euro trouwens.
Inderdaad, dan zal ik wel tien keer per jaar geluk hebben. En ik verplicht je nergens om een x aantal procent korting te pakken, je moet het lekker zelf weten.
pi_111152023
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:26 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Jij hebt het steeds over Nederlandse winkelprijs, maar is de buitenlandse winkelprijs dan veel anders, op Amazon na?
Vaak wel, alles buiten de import-landen (Engeland of Amerika) komen vaak torenhoge kosten bij. Maar dan heb ik het puur over als je hem door je lokale platenzaak laat bestellen, of gaat halen bij een warenhuis als Mediamarkt. Alleen zijn de marges wat betreft 'Ram' een heel stuk minder dan normaal gesproken. Ik vond zelf 35 euro ipv 100 euro ('McCartney' en 'McCartney II') wel behoorlijk wat schelen, maar de aankomende deluxe-editie is nog niet ergens écht veel goedkoper te krijgen. Ik heb alleen zelf geen zin om te wachten op een actie, mede doordat ik het niet zie gebeuren dat deze versie veel goedkoper gaat worden, wat natuurlijk te maken heeft met dat het veel meer inhoud heeft dan de vorige 3.

En die verzendkosten bij Topspin (McCartney's site) zijn echt achterlijk. Heeft het nog geen enkel voordeel, tenzij je in Engeland of Amerika woont.
pi_111154920
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Inderdaad, dan zal ik wel tien keer per jaar geluk hebben. En ik verplicht je nergens om een x aantal procent korting te pakken, je moet het lekker zelf weten.
moeten we lekker zelf weten, maar dan moet je ook zo eerlijk zijn te zeggen dat je een grote kans hebt dat je extra kosten moet betalen.
pi_111155342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

moeten we lekker zelf weten, maar dan moet je ook zo eerlijk zijn te zeggen dat je een grote kans hebt dat je extra kosten moet betalen.
Waar ageer je tegen? Ik bén eerlijk, en heb je al gezegd dat ik er tien keer per jaar mee weg kom. Hoe denk je dat ik aan die spotgoedkope andere deluxe-edities ben gekomen, laat staan aan de andere producten met veel hogere winkelwaarde? Het is je goed recht om te denken dat de kans op controle bij de douane meer dan verwaarloosbaar is, tevens dwing ik je nergens.

Nu... Of het voor de in dit geval nihile korting waard is om een extra tijdje te wachten op pakketpost vanuit Amerika, dát is het discussiëren waard.
pi_111157399
Boh ja, die McCartney 1 & 2 boxen vorig jaar bij Borders voor 33 euro incl. porto ofzo. Dat waren nog eens leuke prijzen :D
Bleuh.
pi_111237855
Gastmuziekanten bij Obladi oblada in Guadalajara, Mexico :D Hoewel ik ze niet zo goed hoor.

pi_111249837
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 08:45 schreef awijmans het volgende:
Gastmuziekanten bij Obladi oblada in Guadalajara, Mexico :D Hoewel ik ze niet zo goed hoor.

De setlist is wat me verraste. Het is een vast patroon dat McCartney een bepaalde groep liedjes (Beatles-hits die in vorige tournees elke avond gespeeld werden, maar niet voorkomen in de huidige setlist) toevoegt als hij in een bepaald land meerdere shows doet, of er kort geleden nog geweest is. Brazilië voldoet aan dat beide, zo speelde hij 2 weken terug daar als laatste toegift 'Yesterday' én 'Birthday' én 'I Saw Her Standing There' én de Abbey Road-medley. ('The Word' is écht alweer geschrapt, lijkt het...) Nu is dat niet wat me verraste in de setlist van Guadalajara (Mexico, ook meerdere shows, ook recent nog gespeeld met dezelfde show), maar wel de plaatsing van de liedjes! Kijk maar:

quote:
Magical Mystery Tour
Junior's Farm
All My Loving
Jet
Drive My Car
Sing the Changes
The Night Before
Let Me Roll It
Paperback Writer
The Long and Winding Road
Nineteen Hundred and Eighty Five
My Valentine
Maybe I'm Amazed
I've Just Seen a Face
Hope of Deliverance
And I Love Her

Blackbird
Here Today
Dance Tonight
Every Night
Mrs. Vandebilt
Eleanor Rigby
Something
Things We Said Today
Band on the Run
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Back in the U.S.S.R.
I've Got a Feeling
A Day in the Life/Give Peace a Chance
Let It Be
Live and Let Die
Hey Jude

Encore:
Lady Madonna
Day Tripper
Get Back

Encore 2:
Yesterday
I Saw Her Standing There
Golden Slumbers/Carry That Weight/The End
Akoestische blokje met 'I've Just Seen a Face' én 'Hope of Deliverance' én 'And I Love Her', dus één nummer extra dan 'gebruikelijk'. En dan óók nog eens 'Things We Said Today' ineens tussen het vastgeroeste 'Something' en 'Band On The Run'-gedeelte. En óók nog, jawel, voor het eerst in 2 jaar (en voor de tweede keer in zo'n 10 jaar) 'Every Night', op een net zo'n ongebruikelijke plek. In de band-versie, zoals gezegd voor de tweede keer ooit live door deze band, terwijl ze hem elke middag soundchecken. Dus 3 nummers extra als je het vergelijkt met de verder identieke (met uitzondering van de wisselende opener) andere setlists van de afgelopen maand, en vrijwel allemaal unieke nummers.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:53:03 #178
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_111294700
Things We Said Today!!! MIJN FAVORIETE NUMMER!! Grrrr
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:54:54 #179
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_111294767
http://www.huffingtonpost(...)ml?ref=entertainment

Mad Men aflevering met Beatles nummer. Kostte 250.000 USD!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_111295269
A day in the life doet me altijd huilen gewoon :'(

Verder staat dat lied ook gewoon op de beste CD ooit gemaakt!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:36:28 #181
270641 nomar83
duimpje
pi_111296555
Ram Deluxe Edition besteld en Yellow Submarine op blu-ray besteld. *O*

Ik begrijp trouwens van Wikipedia nu dat de live tracks uit 1972 "Eat at Home" en "Smile Away" alleen digitaal te downloaden zijn op iTunes en paulmccartney.com. *Zucht* Waarom niet op de disc? :')
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111297514
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:36 schreef nomar83 het volgende:
Ram Deluxe Edition besteld en Yellow Submarine op blu-ray besteld. *O*

Ik begrijp trouwens van Wikipedia nu dat de live tracks uit 1972 "Eat at Home" en "Smile Away" alleen digitaal te downloaden zijn op iTunes en paulmccartney.com. *Zucht* Waarom niet op de disc? :')
ja waarom ? Om je te dwingen via de site zelf te kopen (maar 23 euro verzendkosten naar Nederland) of straks het hele album nog een keer te downloaden via Itunes (ongetwijfeld album only tracks). Topspin heeft trouwens ook al het geld afgeschreven 2 weken voor verzending van de editions, ook niet echt sjiek.
pi_111317252
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:36 schreef nomar83 het volgende:
Ram Deluxe Edition besteld en Yellow Submarine op blu-ray besteld. *O*

Ik begrijp trouwens van Wikipedia nu dat de live tracks uit 1972 "Eat at Home" en "Smile Away" alleen digitaal te downloaden zijn op iTunes en paulmccartney.com. *Zucht* Waarom niet op de disc? :')
Zelfde met 'Every Night' en 'No Words' etc. live in Glasgow, bonus-tracks bij de respectievelijk 'Archive Releases' van 'McCartney' en 'Band On The Run'. Een must voor de deluxe-edities (misschien in beide gevallen wel superieur aan de album-versies), en enkel digitaal te verkrijgen. En het is wederom niet anders: je gaat je verbazen over de kwaliteit van de 'Ram' live-tracks, als je de kruimelige publieksopnames van de tournee kent. Maar goed, we weten allemaal internet te gebruiken, en de opnames zijn in ieder geval naar buiten.

De gloednieuwe studio-tracks die op de tweede bonus-disc staan vallen een beetje tegen qua samenstelling, zoals al gevreesd na het lezen van de details. Mixen uit de jaren '80, instrumentale versies van tracks die vocalen hebben, onafgemaakte pre-overdub versies, etc. (Met een beetje creatief zoeken hier te vinden: www.mplcommunications.com).
pi_111349828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zelfde met 'Every Night' en 'No Words' etc. live in Glasgow, bonus-tracks bij de respectievelijk 'Archive Releases' van 'McCartney' en 'Band On The Run'. Een must voor de deluxe-edities (misschien in beide gevallen wel superieur aan de album-versies), en enkel digitaal te verkrijgen. En het is wederom niet anders: je gaat je verbazen over de kwaliteit van de 'Ram' live-tracks, als je de kruimelige publieksopnames van de tournee kent. Maar goed, we weten allemaal internet te gebruiken, en de opnames zijn in ieder geval naar buiten.

De gloednieuwe studio-tracks die op de tweede bonus-disc staan vallen een beetje tegen qua samenstelling, zoals al gevreesd na het lezen van de details. Mixen uit de jaren '80, instrumentale versies van tracks die vocalen hebben, onafgemaakte pre-overdub versies, etc. (Met een beetje creatief zoeken hier te vinden: www.mplcommunications.com).
En de rest (inclusief digital-only bonus tracks) die daar niet te vinden zijn als 90 seconden-samples op iTunes. Irritant genoeg denk ik dat die live-versies de meest vermakelijke bonussen zijn, en dus niet zijn terug te vinden op de CD's.
pi_111359364
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:31 schreef Aisumasen het volgende:
Irritant genoeg denk ik dat die live-versies de meest vermakelijke bonussen zijn, en dus niet zijn terug te vinden op de CD's.
Ja, dat was mijn punt dus. ;)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:37:13 #186
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111384690
Vanavond in DWDD komt Tom Egberts vertellen over zijn nieuwe boek dat hij heeft geschreven over Rory Storm. Ik hoef dat verder denk ik hier niet uit te leggen wie dat was? ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_111389098
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:37 schreef Peter88Online het volgende:
DWDD
:|W
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111392727
overigens komen Venus and Mars, Wings at the Speed of Sound, Wings over America en de Rockshow DVD waarschijnlijk voor december samen uit !! Dat zou goed nieuws zijn !!
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:45:38 #189
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111396607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:37 schreef macca728 het volgende:
overigens komen Venus and Mars, Wings at the Speed of Sound, Wings over America en de Rockshow DVD waarschijnlijk voor december samen uit !! Dat zou goed nieuws zijn !!
Dure grap als ze alle drie in grote boxsets verschijnen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:49:45 #190
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_111411733
dat was een erg leuk item bij DWDD!! Gaaf dat Liverpool publiek dat Beatles liedjes zingt...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_111412844
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:49 schreef darktower het volgende:
dat was een erg leuk item bij DWDD!! Gaaf dat Liverpool publiek dat Beatles liedjes zingt...
Ik moet toegeven, nu er niemand domme vragen doorheen zat te tetteren, was het best een mooi onderwerp dat goed besproken werd met leuk beeldmateriaal. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111430461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De Zuid-Amerikaanse optredens hebben altijd iets speciaals, dat straalt alleen al van de beelden af. McCartney is bezig met het organiseren van een gratis optreden in Mexico City begin volgende maand, als dank aan het publiek, voor een absurd hoog aantal toeschouwers. [..]
Ik weet niet of het kwam doordat het tijdsverschil zo groot is, of omdat ik zo vroeg uit de veren was, maar ieder geval heb ik vanochtend vroeg onderweg genoten van het middelste gedeelte van de live-stream van McCartney's optreden in Mexico City. Het gratis concert, 300.000 toeschouwers.

Ineens 'Birthday' in het roestende tweede deel van de set verraste me (niet de song-keuze, wel de plaatsing), maar vanaf 'Band On The Run' heb ik hem toch echt afgezet. Toch, voor die tijd kunnen genieten van een van de vele Mexicaanse bonussen, waaronder... (Zie thumbnail, zap naar ongeveer 3 minuten).


Ja, dat is nog eens een reactie van het publiek op deze lang verwaarloosde solo-hit!


En ook hier genieten vanaf een minuutje of 7.
pi_111523113
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik weet niet of het kwam doordat het tijdsverschil zo groot is, of omdat ik zo vroeg uit de veren was, maar ieder geval heb ik vanochtend vroeg onderweg genoten van het middelste gedeelte van de live-stream van McCartney's optreden in Mexico City. Het gratis concert, 300.000 toeschouwers.

Ineens 'Birthday' in het roestende tweede deel van de set verraste me (niet de song-keuze, wel de plaatsing), maar vanaf 'Band On The Run' heb ik hem toch echt afgezet. Toch, voor die tijd kunnen genieten van een van de vele Mexicaanse bonussen, waaronder... (Zie thumbnail, zap naar ongeveer 3 minuten).


Ja, dat is nog eens een reactie van het publiek op deze lang verwaarloosde solo-hit!


En ook hier genieten vanaf een minuutje of 7.
Er is een tijd geweest dat ik 'hope of deliverance' te vaak gehoord had, maar ik vind het geweldig dat hij dat nummer nu weer live speelt. Zoveel nummers uit de jaren 90 speelt hij niet. En als het publiek ook zo reageert, hoop ik dat Paul door krijgt dat het een goed idee is om vaker dit soort nieuwe toevoegingen te doen. ;)

De ole ole waar Paul op inhaakt is ook geweldig. Als de band/Paul met het publiek mee gaat doen, dan weet je dat de band er plezier in heeft :D
pi_111716477
RAM is binnen! Afgezien van de tegenvallende bonusnummers wel heel fijn om het album in stereo, mono en Thrillington-versie te hebben, remastered. En ik vind de box en boeken wel erg tof vormgegeven, de hele presentatie geeft de sfeer van het album goed weer. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:28:11 #195
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111717912
Ik heb hem ook binnen sinds vandaag. Wat een gave box. _O_ Ik krijg het alleen tot nu toe niet voor elkaar om via de site die twee bonustracks te downloaden ondanks code die bij de box zit :{ .
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_111718008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:28 schreef Peter88Online het volgende:
Ik heb hem ook binnen sinds vandaag. Wat een gave box. _O_ Ik krijg het alleen tot nu toe niet voor elkaar om via de site die twee bonustracks te downloaden ondanks code die bij de box zit :{ .
Haha, serieus? Wist ik niet eens! Ik had ze al via iTunes gekocht. :')
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111718291
En niet te vergeten:

pi_111718332
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:36 schreef Aisumasen het volgende:
En niet te vergeten:

[ afbeelding ]
Ja in december ws alledrie

Ben benieuwd wat er na komt.
pi_111718472
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:36 schreef Aisumasen het volgende:
En niet te vergeten:

[ afbeelding ]
Nu snap ik de verwarring: Op mijn kaartje staan de drie albums die al zijn uitgegeven in de serie, in plaats van deze 3 die in december gaan uitkomen. Plus er staat dat ik enkel de tracks in high-res gratis kan downloaden van het album en de 8 tracks van de bonus disc, niet de 2 bonusnummers die enkel online te verkrijgen zijn. Vreemd.

En ik vind nu dit op een blog:

quote:
Ram was released in several countries today, including my native Norway and that huge European country, Germany. It was a bit bigger than I expected, as you can see from the photo. Unfortunately, the HP guys over at paulmccartney.com hadn't taken into account that there are earlier release dates in some countries, so when I tried to redeem my code for downloading the 24k versions of the songs, I was sent to a page that wasn't there yet. And I had spent my can-only-be-used-once code...
Beter je code dus pas na 21 mei gebruiken, anders ben je 'm waarschijnlijk kwijt aan niks.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111718851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:40 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Nu snap ik de verwarring: Op mijn kaartje staan de drie albums die al zijn uitgegeven in de serie, in plaats van deze 3 die in december gaan uitkomen. Plus er staat dat ik enkel de tracks in high-res gratis kan downloaden van het album en de 8 tracks van de bonus disc, niet de 2 bonusnummers die enkel online te verkrijgen zijn. Vreemd.

Die 2 bonusnummers krijg je alleen als je via paulmccartney.com had besteld.

En dat van die code is (weer) heel erg slordig.
pi_111719704
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die 2 bonusnummers krijg je alleen als je via paulmccartney.com had besteld.

Ohw gelukkig. :)

Ga ik nu maar eens genieten met m'n koptelefoon op. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:09:54 #202
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111722503
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die 2 bonusnummers krijg je alleen als je via paulmccartney.com had besteld.

En dat van die code is (weer) heel erg slordig.
Ok, dat maakt het wat helderder. Maar inderdaad wel slordig.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:44:08 #203
134538 chansadres
Black & White
pi_111733048
Gisteren naar het concert van Tim Christensen and the Damn Crystals geweest. Omdat de band groot Macca fans zijn, het zwarte t-shirtje aangetrokken van het Ahoy concert. In de 2e toegave speelden ze ook Live and Let Die :D Maar dat nummer staat ook de gehele tour op de setlist omdat Tim binnenkort een Macca tribute concert gaat geven waar hij RAM in zijn geheel gaat spelen. Na het concert liepen ze ook meteen naar me toe om te zeggen dat ik een tof t-shirt aan had. En als ik ook echt naar het concert was geweest.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:08:58 #204
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111739984
Ik zit nu voor het eerst naar die bonustrack Uncle Albert Jam te luisteren. Had dat zou echt niet gewoon op die bonusdisc kunnen staan als bonustrack? Want zo bijzonder om het als 'download only' uit te brengen is het nou ook weer niet.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_111788302
Net de RAM box gekocht. Een stuk toffer dan die vorige reissues vind ik, qua packaging en prullaria :)
pi_111789159
Waar is ie nu het goedkoopst te krijgen? De eerste 3 heb ik, dus deze moet er uiteraard ook komen :)
Bleuh.
pi_111789651
Ik heb 'm bij Concerto gekocht. 120 euro is 'ie daar. Maar hij zal vast wel ergens goedkoper te vinden zijn als je goed zoekt. (ik kon niet echt langer wachten toen ik 'm daar zag staan :))
  zondag 20 mei 2012 @ 18:04:27 #208
270641 nomar83
duimpje
pi_111790893
Ik heb 'm van bol.com voor 99,99 euro. Amazon is echter het goedkoopst.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111796347
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 17:25 schreef PimD het volgende:
Waar is ie nu het goedkoopst te krijgen? De eerste 3 heb ik, dus deze moet er uiteraard ook komen :)
Amazon de ?? (90 euro nu eerst 87)
  zondag 20 mei 2012 @ 20:16:24 #210
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111798051
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 17:08 schreef webfreak het volgende:
Net de RAM box gekocht. Een stuk toffer dan die vorige reissues vind ik, qua packaging en prullaria :)
Het is inderdaad meer verzorgd en meer de moeite waard dan de vorige deluxe edities.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_111811368
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja in december ws alledrie

Ben benieuwd wat er na komt.
Ja, gewaagde voorspelling, stond al 2 jaar terug op de Concord-flyers :P. Dat gaat 2013 worden voordat we ze alle drie in onze collectie hebben. De verschillende persberichten sinds 2010 kun je op meerdere manier interpreteren, maar ik neem altijd maar als leidraad dat als 'McCartney II' al een super-deluxe-editie met een shitload aan unieke studio-outtakes kreeg, zelfs onterecht ondergeschoven kindjes als 'Back To The Egg' en 'London Town' wel aan bod komen. Tot nu toe lijkt het dat de minder populaire albums de meeste goodies bevatten, dus dat is iets om naar uit te kijken.

De bonus-tracks zijn zoals bij iedere uitgave in deze serie los te koop in de iTunes Store. 'Monkerry Moon Delight' staat nu online op McCartney's site om met wat losse elementen van het nummer te spelen. En de Thrillington-promotie gaat ook los, met geinig toegewijde Twitter- en Facebook-accounts. Maar op de (US-only) frontcover op de Uncut van deze maand na, en de actie in de Londense metro van aankomende ochtend, is dat het wel zo'n beetje wat de 'buzz' rondom deze release betreft. Had niet anders verwacht, toen al het kruid in één keer werd verschoten met de bombastische promo-campagne voor de zoveelste re-release van 'Band On The Run', een album dat toch al niet onderschat werd, anderhalf jaar terug. Erg jammer.

Zelf nog geen tijd gehad om de nieuwe release van de mono-LP op te halen, maar zie er naar uit om te bekijken wat ze er van gemaakt hebben.
  Redactie Frontpage zondag 20 mei 2012 @ 23:22:57 #212
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_111811645
Volgens verschillende bronnen is dit de laatste deluxe uitvoering.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_111811739
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Volgens verschillende bronnen is dit de laatste deluxe uitvoering.
welke bronnen ? Er zijn er nog 3 aangekondigd.
  Redactie Frontpage zondag 20 mei 2012 @ 23:30:51 #214
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_111812076
Er is geen deluxe aangekondigd. Enkel remasters.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_111840542
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Er is geen deluxe aangekondigd. Enkel remasters.
Is dat op dit moment niet een beetje afwachten? RAM is pas officieel sinds vandaag uit en die boxset vol boeken en foto's was ook nog niet bekend bij de vorige releases in de Archive Collection, McCartney I en II. Het lijkt me dat ze de verkoopcijfers afwachten tot ze een beslissing nemen over hoe de volgende set te presenteren.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_111842266
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:30 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Is dat op dit moment niet een beetje afwachten? RAM is pas officieel sinds vandaag uit en die boxset vol boeken en foto's was ook nog niet bekend bij de vorige releases in de Archive Collection, McCartney I en II. Het lijkt me dat ze de verkoopcijfers afwachten tot ze een beslissing nemen over hoe de volgende set te presenteren.
Het lijkt me sterk dat ze nu stoppen, de eerdere 3 waren ook alleen aangekondigd als remasters.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:35:45 #217
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111847457
Voor een website waar ik recensies voor schrijf heb ik de nieuwe reissue van Ram beoordeeld: http://gooddayz.nl/music/(...)ney-ram-2012-reissue
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:32:10 #218
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_111864562
Ik weet niet of het hier al is langsgekomen, maar toch:

quote:
A rare photograph showing the Beatles walking the "wrong way" across the Abbey Road pedestrian crossing is expected to fetch up to £9,000 at auction.

The version that found its way on to the 1969 Abbey Road album has the band walking from the photographer's left to right.

In the version up for sale John Lennon, splendid in white suit and shoes, leads the group from right to left.

Other differences are likely to tantalise Beatles fans, particularly Paul McCartney's footwear. On the album he has bare feet, but in this shot he is wearing chunky sandals. The cigarette, which he holds on the album version, is either missing or hidden.

The photograph was one of just a handful taken outside the Abbey Road studios in St John's Wood, north-west London, during the rapid shoot by the late Iain Macmillan as a police officer held up the traffic. This print is one of 25 created and is being sold by a private collector.

Sarah Wheeler, of Bloomsbury Auctions, in London, said: "Macmillan had 10 minutes to do the shoot and he took six photographs of the Beatles walking backwards and forwards across the zebra crossing. He was standing up a ladder to take the pictures.

"The photo has been called an icon of the 1960s. I think the reason it became so popular is its simplicity. It's a very simple, stylised shot and is a shot people can relate to."

The auction takes place on 22 May.

Bron: http://www.guardian.co.uk(...)y-road-beatles-photo
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:25:27 #219
139330 TNA
For the stars that shine
pi_111896127
Boh, na die foto's op superdeluxeedition.com kon ik niet langer wachten en heb 'm net ook maar besteld bij Bol.com voor 99 euro. Hopelijk maken ze hun belofte 'voor 22.30 besteld, morgen in huis' waar.
Bleuh.
pi_111900486
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:05 schreef PimD het volgende:
Boh, na die foto's op superdeluxeedition.com kon ik niet langer wachten en heb 'm net ook maar besteld bij Bol.com voor 99 euro. Hopelijk maken ze hun belofte 'voor 22.30 besteld, morgen in huis' waar.
van Amazon.de kreeg ik hem ook vandaag al, maakt weinig uit qua levertijd wel 10 euro goedkoper
pi_111904614
Op amazon.de is ie nu gewoon weer 96 euro geloof ik.
Bleuh.
pi_111905575
Het mono-vinyl is zo erg cool. Gewoon een bootleg-look, met enkel een kaartje aan informatie bijgevoegd en het nummer van je persing op het label van het vinyl gedrukt. Ken de mix uiteraard al jaren, maar hij komt pas voor het eerst tot leven bij deze niet-bootleg uitgave. Behalve de bekende (kleine) variaties in de mix, is het vooral de impact die op sommige nummers versterkt wordt. 'Monkberry Moon Delight' barst uit z'n voegen in deze punchy mono-mix, met de vocalen die door het op de stereo-mix onvindbare galmpje nóg urgenter klinken. Grote aanrader.

Ik had nog even het idee dat ze de master-tape kwijt waren gezien op de deluxe-edities de net zo unieke mono-versies van 'Another Day' en 'Oh Woman Oh Why' jammerlijk ontbreken, en ook door het gebrek aan hi-res download,, maar mocht dat het geval zijn hebben ze wel een héle goede back-up weten te vinden.
pi_112000509
Het duurt een paar dagen extra, maar mijn 'Ram' super-mega-deluxe-editie lag gisteren dan ook bij mij voor de deur, voor 75 euro inclusief verzendkosten. (Ok ok ok, ik zal eerlijk zijn, ik had hem nog láááng niet zo vroeg verwacht, en ik was blij verheugd met deze verrassing). De vorige edities waren al vrijwel foutloos, maar ze hebben zich hiermee weten te overtreffen. (Bizar om te bedenken dat hij dit album opnam toen hij 28 jaar oud was. Bijna niet voor te stellen dat dit post-Beatles was!) Het doet je inderdaad afvragen welke kant ze opgaan voor de langverwachte releases van de mid-70's albums. Terug naar een meer bescheiden uitgave, misschien wel een gekoppelde release met alle Wings Over America-gerelateerde albums?

Zo veel interessante technische details die een heel ander licht weten te werpen op bepaalde opnames en situaties. Het eerste waar ik aan moet denken is bijvoorbeeld het idee om de gehele mix, samenstelling van de nummers uit de sessies (een aantal opnames uit deze sessies verschenen later op 'Red Rose Speedway' in 1973) en ordening van het album over te laten aan de engineer, zonder dat McCartney betrokken was. Dat verbaasde me zo erg. Ik had een totaal ander idee over het album.

Wat me ergert, is dat in de persberichten en zeer geringe promo (zie ook de video-link hierboven) McCartney anno 2012 nog altijd een beetje luchtig over een album als dit praat, alsof het niet veel waard is en allemaal niet zo veel voorstelde. Ook met de altijd terugkomende verhalen over dat hij fans tegenkomt die hem vertellen dat ze 'Ram' te gek vinden, wat op een bijna gekscherende manier wordt weergegeven. Alsof het iets heel raars of obscuurs is. Het komt bijna over alsof hij deze liedjes niet eens allemaal herinnert en hij het voor het eerst weer ontdekt heeft en het toch niet zo héél slecht bleek, maar verder ook niet meer dan een leuke herinnering. Wacht, misschien ís dat ook oprecht wel zo voor hem persoonlijk. Ik denk sowieso dat hij weinig meer van deze tijden kan herinneren. En daar komt bij, McCartney's bekende revisionisme-machine draait ook weer op volle toeren, maar daar kijk ik niet eens meer van op.

Pitchfork had vandaag het volgende te zeggen over 'Ram', 41 jaar na dato: "Paul McCartney's Ram is a domestic-bliss album, one of the weirdest, earthiest, and most honest ever made. What 2012's ears can find is a rock icon inventing an approach to pop music that would eventually become someone else's indie pop."

9,2/10: http://pitchfork.com/reviews/albums/16651-ram

Nou, als dát McCartney niet ooit nog wat songs van dit album doet toevoegen aan zijn live-shows, weet ik het ook niet meer.
pi_112167066
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:36 schreef Aisumasen het volgende:
.......
Wat me ergert, is dat in de persberichten en zeer geringe promo (zie ook de video-link hierboven) McCartney anno 2012 nog altijd een beetje luchtig over een album als dit praat, alsof het niet veel waard is en allemaal niet zo veel voorstelde. Ook met de altijd terugkomende verhalen over dat hij fans tegenkomt die hem vertellen dat ze 'Ram' te gek vinden, wat op een bijna gekscherende manier wordt weergegeven. Alsof het iets heel raars of obscuurs is. Het komt bijna over alsof hij deze liedjes niet eens allemaal herinnert en hij het voor het eerst weer ontdekt heeft en het toch niet zo héél slecht bleek, maar verder ook niet meer dan een leuke herinnering. Wacht, misschien ís dat ook oprecht wel zo voor hem persoonlijk. Ik denk sowieso dat hij weinig meer van deze tijden kan herinneren. En daar komt bij, McCartney's bekende revisionisme-machine draait ook weer op volle toeren, maar daar kijk ik niet eens meer van op.

Pitchfork had vandaag het volgende te zeggen over 'Ram', 41 jaar na dato: "Paul McCartney's Ram is a domestic-bliss album, one of the weirdest, earthiest, and most honest ever made. What 2012's ears can find is a rock icon inventing an approach to pop music that would eventually become someone else's indie pop."

9,2/10: http://pitchfork.com/reviews/albums/16651-ram

Nou, als dát McCartney niet ooit nog wat songs van dit album doet toevoegen aan zijn live-shows, weet ik het ook niet meer.
Denk je echt dat Paul dit album zelf niet goed vindt? Het is toch het 5e album die de complete remaster/extra's make over krijgt van de hele serie albums die hij in de afgelopen 42 jaar gemaakt heeft. En het is ook niet zo dat hij alles netjes op volgorde afwerkt. Er is wel bewust gekozen voor RAM. Of zal Paul daar zelf niet zo veel over te zeggen hebben?

En dan ook nog: er worden heel veel verzoekjes geroepen tijdens een concert en eigenlijk speelt hij alleen Ram on op verzoek. Ik weet ook wel dat hij die ook tijdens de soudcheck doet, dus het is een nummer dat al gerepeteerd is. Maar ook het feit dat hij dat nummer tijdens de soundcheck doet, dat hij die kiest, lijkt mij ook een reden dat hij niks tegen dit album heeft. Of in ieder geval niet tegen dit ene nummer :P

Het is nu wachten op nog een nummer van dit album tijdens een concert. In London? Denemarken? Who knows?
pi_112200006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:20 schreef awijmans het volgende:

[..]

Denk je echt dat Paul dit album zelf niet goed vindt? Het is toch het 5e album die de complete remaster/extra's make over krijgt van de hele serie albums die hij in de afgelopen 42 jaar gemaakt heeft. En het is ook niet zo dat hij alles netjes op volgorde afwerkt. Er is wel bewust gekozen voor RAM. Of zal Paul daar zelf niet zo veel over te zeggen hebben?

En dan ook nog: er worden heel veel verzoekjes geroepen tijdens een concert en eigenlijk speelt hij alleen Ram on op verzoek. Ik weet ook wel dat hij die ook tijdens de soudcheck doet, dus het is een nummer dat al gerepeteerd is. Maar ook het feit dat hij dat nummer tijdens de soundcheck doet, dat hij die kiest, lijkt mij ook een reden dat hij niks tegen dit album heeft. Of in ieder geval niet tegen dit ene nummer :P

Het is nu wachten op nog een nummer van dit album tijdens een concert. In London? Denemarken? Who knows?
Welke ? Alleen Too Many People is realistisch, Uncle Albert and The Back Seat zullen wel te ingewikkeld zijn live en op nummers als Monkberry Moon Delight zit niemand te wachten toch ?
pi_112203711
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

Welke ? Alleen Too Many People is realistisch, Uncle Albert and The Back Seat zullen wel te ingewikkeld zijn live en op nummers als Monkberry Moon Delight zit niemand te wachten toch ?
Ten eerste: deze band van Paul kan elk nummer spelen. ik zie in Ram geen nummers die onmogelijk zijn. Too many people is een paar jaar terug al eens gedaan, Ram on wordt nu af en toe gedaan. Kom maar op met de rest. Ik weet zeker dat meer mensen graag nog meer nummers zouden willen horen. Hoewel ik wel denk dat sommige nummers op een andere manier gezongen zullen worden, qua stem gebruik :P

Luister er anders nog eens naar :D
pi_112224143
quote:
[op nummers als Monkberry Moon Delight zit niemand te wachten toch ?
:{
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_112310852
Yellow Submarine Songtrack binnen. Het is dezelfde versie als 1999, dus met de remixes, inclusief Pauls zang die in Eleanor Rigby gecentreerd, maar out of synch is.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:23:36 #231
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112321237
Aanstaande maandag is natuurlijk het Diamond Jubilee Concert. Ik ben benieuwd wat Paul hiervoor zal gaan spelen. Ik denk dat het wel wat voorspelbaar zal zijn en het weer Hey Jude zal worden. Hopelijk herhaalt hij zijn grap van 10 jaar geleden niet met Her Majesty. Want dat is slechts één keer leuk.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112373383
Ik weet niet of de Queen het erg gewaardeerd heeft, het nummer stond niet op de DVD :P
  maandag 4 juni 2012 @ 23:11:26 #233
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112454708
Over enkele ogenblikken dus... ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112455256
Oh hemeltjelief... Laat Stevie Wonder het hier bij houden. Ik bedoel, we weten wat er anders gaat gebeuren, toch? Voor de rest, laat me raden: 'Live And Let Die', 'Hey Jude'...
  maandag 4 juni 2012 @ 23:20:32 #235
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112455369
Magical Mystery Tour!!!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112455485
Hm, de soundcheck-lijst dus. 'All My Loving' hierna. Mooie keuzes wel.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:26:07 #237
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112455772
Let It Be!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112455773
O+

De meester weet me nog telkens te raken.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:29:44 #239
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112456039
Nu dus Live & Let Die
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112456117
De laatste?
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:33:57 #241
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112456316
Obladi-oblada :D
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112456327
Dit meen je niet?!
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:34:40 #243
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112456354
Ai, Paul is vanavond niet helemaal goed bij stem.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112456410
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:33 schreef Peter88Online het volgende:
Obladi-oblada :D
omg
pi_112456437
Come on, Paul. Nog eentje.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  maandag 4 juni 2012 @ 23:41:37 #246
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112456858
Ik ben bang voor Hey Jude net als 10 jaar geleden :')
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 4 juni 2012 @ 23:49:50 #247
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112457488
Geen extra nummer dus meer :{
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112463892
Kom, laten we 'm nog een keer met z'n allen kijken. gezellig


:D
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:11:17 #249
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_112463932
Wat was z'n stem slecht zeg, erg pijnlijk :/
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 18:41:43 #250
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112486034
Wel jammer dat hij op dit korte optreden wordt afgerekend terwijl we weten dat hij anno 2012 ook nog wel goed bij stem kan zijn. Hopelijk gaat het bij de opening van de Olympische Spelen eind juli beter met zijn stem ;) .
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112487870
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:41 schreef Peter88Online het volgende:
Wel jammer dat hij op dit korte optreden wordt afgerekend terwijl we weten dat hij anno 2012 ook nog wel goed bij stem kan zijn. Hopelijk gaat het bij de opening van de Olympische Spelen eind juli beter met zijn stem ;) .
ja in Rotterdam begon hij ook matig maar daarna was het prima !
pi_112505351
Zijn stem was niet best nee, maar de pyro's bij Live and Let Die en die ambiance op zich daar was echt prachtig _O_
pi_112508484
Af en toe merkte je dat hij zijn stem niet goed onder controle had, maar je merkt ook dat hij wel weet hoe hij die hoge noten er toch uit kan persen door de ervaring die hij heeft. Volgens mij heeft Paul ongeveer 4-5 nummers nodig op zijn stem op te warmen en kiest daar dan ook geschikte nummers voor uit bij zijn 3-urige concerten. Hier had hij niet meer dan 5 nummers en hij moest ook nog eens meteen volgas naar de finale. Misschien dat hij er eens over moet denken om wat stemoefeningen te doen vlak voor de show....... ;)

Ik zeg: RESPECT.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 22:30:42 #254
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_112544460
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_112546326
Ik wil niet vervelend doen, maar ik vind het altijd grappig hoe mensen denken dat hij 'een avond slechter bij stem was' als er weer eens een optreden op radio of televisie is geweest. Het spijt me om het nieuws te moeten breken: maar dit is simpelweg hoe hij vocaal klinkt anno 2012. En dan te bedenken dat het lang geleden is dat ik hem zo sterk heb gehoord op 'All My Loving' als afgelopen maandagavond. Voor een reality-check over hoe McCartney op bijna 70-jarige leeftijd klinkt:

  donderdag 7 juni 2012 @ 08:53:15 #256
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_112556328
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:54 schreef Aisumasen het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar ik vind het altijd grappig hoe mensen denken dat hij 'een avond slechter bij stem was' als er weer eens een optreden op radio of televisie is geweest. Het spijt me om het nieuws te moeten breken: maar dit is simpelweg hoe hij vocaal klinkt anno 2012. En dan te bedenken dat het lang geleden is dat ik hem zo sterk heb gehoord op 'All My Loving' als afgelopen maandagavond. Voor een reality-check over hoe McCartney op bijna 70-jarige leeftijd klinkt:

ik ben het daar echt niet mee eens... ik heb Macca 3 keer gezien dit/vorig jaar: in Stockholm, Liverpool en Rotterdam. In Stockholm was zijn stem ERG goed, in Liverpool matig, in Rotterdam ging het wel. Ook tussendoor nog optredensdingetjes gezien en het wisselt echt heel erg bij 'm.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:01:56 #257
139330 TNA
For the stars that shine
pi_112559697
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:54 schreef Aisumasen het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar ik vind het altijd grappig hoe mensen denken dat hij 'een avond slechter bij stem was' als er weer eens een optreden op radio of televisie is geweest. Het spijt me om het nieuws te moeten breken: maar dit is simpelweg hoe hij vocaal klinkt anno 2012. En dan te bedenken dat het lang geleden is dat ik hem zo sterk heb gehoord op 'All My Loving' als afgelopen maandagavond. Voor een reality-check over hoe McCartney op bijna 70-jarige leeftijd klinkt:

Onzin, er zitten grote verschillen tussen zijn optredens.
pi_112562534
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:01 schreef TNA het volgende:

[..]

Onzin, er zitten grote verschillen tussen zijn optredens.
Dat ontken ik ook niet, en ik heb het hier vaak genoeg over gehad hoe groot het verschil tussen de eerste helft en de tweede helft van de set kan zijn, en hoe erg het tour- en reisschema daarin kan meehelpen. Ik neem aan dat ik hier niet hoef te herhalen hoe veel respect ik voor de man heb. For the record: ik zag hem 4 keer in levende lijve in 4 verschillende landen in het afgelopen half jaar, en zelfs ter plekke is dat vocale verschil te merken.

Het is zoals awijmans hierboven realistisch zegt, hij heeft op deze leeftijd een bepaalde opwarmtijd nodig die hij op een of andere manier áltijd mist bij dit soort optredens, en je staat versteld als hij bij een reguliere show na bijna 3 uur ineens 'Helter Skelter' er nog uit weet te gooien. Maar, het blijft een feit dat de manier waarop hij maandagavond de noten op 'Live And Let Die' en 'Ob-La-Di' (niet) haalde en geforceerd er uit perste, niets te maken heeft met opwarmen, de weersomstandigheden, het tour-schema of zijn monitors. Hij schreeuwt zich al tijden door die nummers heen. En dat ga je echt niet zo merken als je er ter plekke bij staat. Het is niet voor niets dat het iedereen telkens pas weer opvalt als er weer eens een radio/televisie-optreden is (Mexico City, Grammy's, Queen's Diamond Jubilee, iTunes-optreden, Jools Holland, Jay Leno, Jimmy Fallon, allemaal zeer recent).

Hij weet zijn stem veel beter te forceren in de rock-nummers. Dingen als 'Get Back' en 'Back In The USSR' komen élke keer nog akelig dicht in de buurt van het origineel, maar dat is dan ook in een totaal ander register dan vooral de piano-set die gewoonweg pijnlijk aan het worden is. Het zou geen schande zijn om te transponeren, maar dat zal McCartney natuurlijk nooit van zijn leven gaan doen, en stiekem vind ik het ook wel beter zo.
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:24:37 #259
139330 TNA
For the stars that shine
pi_112566998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, en ik heb het hier vaak genoeg over gehad hoe groot het verschil tussen de eerste helft en de tweede helft van de set kan zijn, en hoe erg het tour- en reisschema daarin kan meehelpen. Ik neem aan dat ik hier niet hoef te herhalen hoe veel respect ik voor de man heb. For the record: ik zag hem 4 keer in levende lijve in 4 verschillende landen in het afgelopen half jaar, en zelfs ter plekke is dat vocale verschil te merken.

Het is zoals awijmans hierboven realistisch zegt, hij heeft op deze leeftijd een bepaalde opwarmtijd nodig die hij op een of andere manier áltijd mist bij dit soort optredens, en je staat versteld als hij bij een reguliere show na bijna 3 uur ineens 'Helter Skelter' er nog uit weet te gooien. Maar, het blijft een feit dat de manier waarop hij maandagavond de noten op 'Live And Let Die' en 'Ob-La-Di' (niet) haalde en geforceerd er uit perste, niets te maken heeft met opwarmen, de weersomstandigheden, het tour-schema of zijn monitors. Hij schreeuwt zich al tijden door die nummers heen. En dat ga je echt niet zo merken als je er ter plekke bij staat. Het is niet voor niets dat het iedereen telkens pas weer opvalt als er weer eens een radio/televisie-optreden is (Mexico City, Grammy's, Queen's Diamond Jubilee, iTunes-optreden, Jools Holland, Jay Leno, Jimmy Fallon, allemaal zeer recent).

Hij weet zijn stem veel beter te forceren in de rock-nummers. Dingen als 'Get Back' en 'Back In The USSR' komen élke keer nog akelig dicht in de buurt van het origineel, maar dat is dan ook in een totaal ander register dan vooral de piano-set die gewoonweg pijnlijk aan het worden is. Het zou geen schande zijn om te transponeren, maar dat zal McCartney natuurlijk nooit van zijn leven gaan doen, en stiekem vind ik het ook wel beter zo.
Oh, je had het over de opwarmtijd die gelijk is. Ja, dat ben ik wel met je eens.
pi_112792599
Hahaha, 'Scrambled Eggs' krijgt een release. :D

Album van Jimmy Fallon dan.

http://www.paulmccartney.(...)TANCE_UwM3&#p_33#top
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_112901329
McCartney's enige aankomende optredens (Denemarken, 30 juni en 1 juli) zijn geannuleerd.

"It has been decided to move Paul's upcoming Danish shows to accommodate further tour dates due to demand. Given the scale of Paul's production and his work on a fresh show it makes more sense to reschedule current one-off dates in line with the new shows yet to be announced."

:o
pi_112902760
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:24 schreef Aisumasen het volgende:
McCartney's enige aankomende optredens (Denemarken, 30 juni en 1 juli) zijn geannuleerd.

"It has been decided to move Paul's upcoming Danish shows to accommodate further tour dates due to demand. Given the scale of Paul's production and his work on a fresh show it makes more sense to reschedule current one-off dates in line with the new shows yet to be announced."

:o
oh misschien wel een paar nieuwe nummers !!
  ESF Reporter donderdag 14 juni 2012 @ 21:06:19 #263
87554 Cee
Welluk?
pi_112903185
Daar zou ik naartoe gaan. :'(
pi_112904321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:06 schreef Cee het volgende:
Daar zou ik naartoe gaan. :'(
Wat klote! Mag hopen dat je de vluchten nog niet geboekt had, maar ik vrees dat ik het antwoord al kan raden.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh misschien wel een paar nieuwe nummers !!
Een paar? Ik verwacht nu een complete omkat van de set. En het is hard nodig, in een vroeger tijdperk was ik zonder twijfel afgereisd naar Denemarken. Er moet wel een kern van waarheid is zitten, anders wordt deze beslissing niet gemaakt, slechts 2 weken van tevoren.

Het is natuurlijk ook vooral een smoesje, gezien het overduidelijk is dat ze er simpelweg niet in geslaagd zijn om er meer Europese data omheen te boeken, vlak voordat hij de Olympische Spelen in Londen zal openen. En dan zijn 2 losse dagen in Denemarken ineens niet zo rendabel meer. Dit is de eerste keer dat zo'n trucje geflikt wordt sinds 2002, toen een exclusief optreden op het Australische continent werd 'verzet' vanwege de terroristische aanslag op Bali toentertijd. 10 jaar later heeft hij daar nog steeds niet opgetreden. (Sheffield in 2003 werd verzet wegens stem-problemen).
  ESF Reporter donderdag 14 juni 2012 @ 22:58:49 #265
87554 Cee
Welluk?
pi_112909454
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wat klote! Mag hopen dat je de vluchten nog niet geboekt had, maar ik vrees dat ik het antwoord al kan raden.

[..]
Gelukkig hadden we uiteindelijk besloten er met de auto naartoe te gaan en was zelfs het hotel nog te annuleren, kostenloos. :) Dus het heeft me geen geld gekost, maar ik had er zo ongelofelijk veel zin in. En da's nog jammerder-der, eigenlijk.
pi_112915266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:58 schreef Cee het volgende:

[..]

Gelukkig hadden we uiteindelijk besloten er met de auto naartoe te gaan en was zelfs het hotel nog te annuleren, kostenloos. :) Dus het heeft me geen geld gekost, maar ik had er zo ongelofelijk veel zin in. En da's nog jammerder-der, eigenlijk.
Op het forum (pm.com?) zouden meerdere mensen geklaagd hebben, omdat ze hun hele vakantie er omheen geboekt hadden. En dat kan ik me voorstellen. :{
pi_112915311
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
[..]

Een paar? Ik verwacht nu een complete omkat van de set. En het is hard nodig, in een vroeger tijdperk was ik zonder twijfel afgereisd naar Denemarken. Er moet wel een kern van waarheid is zitten, anders wordt deze beslissing niet gemaakt, slechts 2 weken van tevoren.

Het is natuurlijk ook vooral een smoesje, gezien het overduidelijk is dat ze er simpelweg niet in geslaagd zijn om er meer Europese data omheen te boeken, vlak voordat hij de Olympische Spelen in Londen zal openen. En dan zijn 2 losse dagen in Denemarken ineens niet zo rendabel meer. Dit is de eerste keer dat zo'n trucje geflikt wordt sinds 2002, toen een exclusief optreden op het Australische continent werd 'verzet' vanwege de terroristische aanslag op Bali toentertijd. 10 jaar later heeft hij daar nog steeds niet opgetreden. (Sheffield in 2003 werd verzet wegens stem-problemen).
30/6 + 1/7 (Denemarken) en later 27/7 (London): dat zijn 2 keer losse shows, die zullen wel dichter bij elkaar komen te liggen. Stiekem hoop ik dat er nog andere optredens komen die redelijk in de buurt zijn, hoewel ik daar niet te veel op reken met Rotterdam & Antwerpen kort geleden. Daarnaast vrees ik dat de financiele middelen de komende tijd al een bestemming hebben :?
  zondag 17 juni 2012 @ 00:53:59 #268
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112990812
KX Radio heeft de komende 24 uur een McCartney marathon vanwege zijn 70ste verjaardag.

http://www.kxradio.nl/homepage.php
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 17 juni 2012 @ 05:04:33 #269
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_112995215
S'nachts van een feestje thuis komen. En dan nog even het album 'Love' opzetten. Er is niets mooiers! Welterusten allemaal!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_113041954
Paul Weller zingt speciaal voor Paul mcCartney "Birthday" :D


[ Bericht 0% gewijzigd door awijmans op 18-06-2012 11:04:53 ]
  maandag 18 juni 2012 @ 17:38:14 #271
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_113059627
They say it's his birthday *O*



Speciaal voor deze dag dit geplaatst op mijn website: http://petervc88.tumblr.com/post/25365830555/macca70

En een mooi verhaal op de website van Trouw: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)cert-overleven.dhtml
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_113080249
Gisteren de marathon gevolgd op KX Radio en vandaag even lekker de muren laten trillen op RAM. :)

Gefeliciteerd Paul!
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_113130927
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:38 schreef Peter88Online het volgende:
They say it's his birthday *O*

[ afbeelding ]

Speciaal voor deze dag dit geplaatst op mijn website: http://petervc88.tumblr.com/post/25365830555/macca70

En een mooi verhaal op de website van Trouw: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)cert-overleven.dhtml
Goed geschreven Peter. Ik heb afgelopen maandag 'back to the egg' en 'London Town' gedraaid, gewoon omdat ik die vond passen op die dag. Heel toevallig staan die allebei in jouw top-10 ;) Ram had ik kortgeleden al gedraaid en wilde iets anders.

Het stuk in Trouw snap ik niet. Die Stijn beweert een 'positieve mcCartney' te zijn, maar volgens zijn omschrijving vind ik hem vooral een 'negatieve Lennon'. Hij zeurt wat mij betreft iets te lang door over het onzuivere van macca, terwijl hij aan het eind van het lange artikel Paul roemt om zijn optreden in Ahoy, waar hij Paul juist heel zuiver vindt zingen (vanaf All my loving).
pi_113166725
Wow! Recent de briljante aflevering met Mark Ronson bekeken, en toen moest ik er nog aan denken hoe tof het zou zijn als... En boem, daar is het! The Ronnie Wood Show: met Paul McCartney.

http://skyarts.sky.com/th(...)de-11-paul-mccartney

Promo-video: http://video.sky.com/tv/r(...)0McCartney%20Special
pi_113446157
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef Aisumasen het volgende:
Wow! Recent de briljante aflevering met Mark Ronson bekeken, en toen moest ik er nog aan denken hoe tof het zou zijn als... En boem, daar is het! The Ronnie Wood Show: met Paul McCartney.

http://skyarts.sky.com/th(...)de-11-paul-mccartney

Promo-video: http://video.sky.com/tv/r(...)0McCartney%20Special


Ik geef geen spoilers, maar dit wil je niet missen! _O_
pi_113586577
http://www.ultimate-guita(...)_healing_powers.html

quote:
Sir Paul McCartney believes in the "healing power" of music.

The Beatles legend insists song has a "powerful" effect and even claims to have cured a headache by listening to one of his favourite records.

Speaking on "The Ronnie Wood Show", he said: "All it is, its little vibrations reaching your heart. Music, you know, it's only little vibrations, little words and little things, but it has this powerful effect.

"And the healing power of music is serious. I remember I had a mate called Ian James, just my little teenage mate, school mate, and we used to go down the fairs together and things.

"I remember one day I went back to his house and I had a headache, steaming headache, and I thought 'Oh God', but we put on 'All Shook Up' by Elvis. By the time that record had ended I didn't have a headache."

McCartney also revealed his late bandmate John Lennon's vanity used to cause some amusing mishaps.

He explained: "He wore horn-rimmed glasses, but any time there was any girls around he'd whip them off, and then he couldn't see a bloody thing, you know, he'd be as blind as a bat.

"One day we were writing together, John and I, it was around Christmas, and he used to come down to me, we'd write in the evening and he'd walk back up to his house, which was like a mile away or something, and he's walking back one night.

"As I say, if there was any possibility of girls around he wouldn't wear the horn-rims. He's walking back, and I saw him the next day, he said, 'Do you know, those people on that corner of Booker Avenue, they're mad!' He said, 'What time was it when I left you last night?' I said, 'I don't know, about 11.30 or something'. He said, 'Yeah, well I went passed their house and they were out, still playing cards in front of their house'. I said, 'I can't believe it'.

"So I go by there later and it's a nativity scene. You know, Mary and Joseph bent over the baby Jesus. I said 'Get your glasses on, man!'"
:)
pi_113587385
Lol leuke anekdote :D
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 14:16:45 #278
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_113592727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 12:22 schreef HunterSThompson het volgende:
Wordt anders voor een maand lid van Spotify. Kost je een tientje. Heb je alle albums van de Beatles tot je beschikking.

Edit: De Beatles niet dus, maar wel een hoop van hetzelfde.
_O-
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 14:18:12 #279
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_113592774
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_113884256
Happy birthday Ringo



:)
pi_113905888
Macca gaat muziek schrijven voor een videogame, samen met Bungie die de soundtrack heeft gemaakt van o.a. de Halo-games:

http://www.eurogamer.net/(...)ng-music-with-bungie
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:39:01 #282
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_113906993

Happy birthday Ringo! Geweldige muzikant :') :') :')
katten zijn lief
pi_114069502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 03:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik geef geen spoilers, maar dit wil je niet missen! _O_
Waar is 'ie in z'n geheel te vinden? (Behalve op Sky+ want dat heb ik niet)
pi_114136286
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:08 schreef webfreak het volgende:

[..]

Waar is 'ie in z'n geheel te vinden? (Behalve op Sky+ want dat heb ik niet)
Ik ga een manier proberen te vinden om je aan een tape-je te helpen.
pi_114187186
Sean & Yoko bij Jimmy Fallon gisteravond met een Bob Dylan achtige protestsong:

Is het origineel toevallig een Bob Dylan nummer? Hoe heet deze? Klinkt wel bekend, vind ik.

Gaat allemaal over: http://artistsagainstfracking.com/, gaswinning, maar dan gevaarlijk voor het drinkwater. In dit geval in New York.
pi_114188107
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:01 schreef awijmans het volgende:
Sean & Yoko bij Jimmy Fallon gisteravond met een Bob Dylan achtige protestsong:

Is het origineel toevallig een Bob Dylan nummer? Hoe heet deze? Klinkt wel bekend, vind ik.

Gaat allemaal over: http://artistsagainstfracking.com/, gaswinning, maar dan gevaarlijk voor het drinkwater. In dit geval in New York.
Yeah, The Times They Are a-Changin'. Het origineel staat niet op YouTube, dus hier dan maar een cover van The Byrds:

pi_114216376
Woah!!! McCartney heeft zojuist - vlak voordat ze werden afgeknepen wegens curfew :') - 'I Saw Her Standing There' en 'Twist And Shout' gespeeld tijdens de toegift van Bruce Springsteen in Hyde Park.
  zondag 15 juli 2012 @ 01:45:53 #288
123096 qwry
Stop Contact!
pi_114217470
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:59 schreef Aisumasen het volgende:
Woah!!! McCartney heeft zojuist - vlak voordat ze werden afgeknepen wegens curfew :') - 'I Saw Her Standing There' en 'Twist And Shout' gespeeld tijdens de toegift van Bruce Springsteen in Hyde Park.
Potverdorie, wat had ik daar graag bij willen zijn. Mijn 2 grootste helden op 1 podium!
pi_114220583
Wow. Wow. Wow.

Twist & Shout ? Heeft hij dat ooit eerder gezongen?


Daar komen vast nog wel betere filmpjes van :D

[ Bericht 16% gewijzigd door awijmans op 15-07-2012 09:10:00 ]
pi_114220593
Het complete interview incl optreden van Yoko & Sean. Sean is echt grappig als in-activist :)

  zondag 15 juli 2012 @ 11:39:56 #291
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_114222885
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:52 schreef awijmans het volgende:
Wow. Wow. Wow.

Twist & Shout ? Heeft hij dat ooit eerder gezongen?


Daar komen vast nog wel betere filmpjes van :D
Mijn twee grote helden samen op 1 podium _O_ . Helaas werden na een tijdje de microfoons uitgezet omdat het volgens de organisatie te lang duurde :N.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 15 juli 2012 @ 11:59:07 #292
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_114223296
Steven Van Zandt is er aardig pissig over op twitter dat het werd afgekapt.

quote:
I'm sorry but I have to be honest I'm pissed. Like I said, it didn't ruin the great night. But when I'm jamming with McCartney don't bug me!
https://twitter.com/StevieVanZandt/status/224327770988228608
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 15 juli 2012 @ 13:35:43 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_114226152
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_114228415
Mooi moment _O_
Belachelijk die curfew ja. 2 jaar geleden toen McCartney er stond ging het tot 11 uur door als ik het me goed herinner :?
pi_114427677
Belachelijk dat die artiesten zich niet aan de regels kunnen houden. Die jamsessie met Mccartney had ook eerder gestart kunnen worden. Met zoveel crew is tijd bijhouden geen probleem.
pi_114429342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:31 schreef Writersright het volgende:
Belachelijk dat die artiesten zich niet aan de regels kunnen houden. Die jamsessie met Mccartney had ook eerder gestart kunnen worden. Met zoveel crew is tijd bijhouden geen probleem.
Nee ze waren geen 5 min over tijd, maar 45. Dan kan je het best afkappen ja als politie zijnde.
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:56:27 #297
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_114435453
Als ze toch al 45 minuten over tijd waren, dan kunnen die laatste 10 er ook nog wel bij. Zeker een Stones fan, die eppo die het afkapte.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:57:46 #298
159761 Arn0
Abbey Road
pi_114435523
Ja, 11u op een zaterdagavond, waar gaat het over. Bureaucratie ten top, bah.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:40:51 #299
159761 Arn0
Abbey Road
pi_114479928

Jammer dat de titel de grap al verpest :D ("fucking council", haha)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_114486468
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:40 schreef Arn0 het volgende:

Jammer dat de titel de grap al verpest :D ("fucking council", haha)
"Well she was just seventy" :D
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_114496582
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:40 schreef Arn0 het volgende:

Jammer dat de titel de grap al verpest :D ("fucking council", haha)
Wat een top-acteurs zijn het ook. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')