quote:
Op dinsdag 27 maart 2012 00:59 schreef Aardappel2610 het volgende:Om een lang verhaal kort te houden: Ik heb een relatie met iemand van gemiddeld IQ. Daarbij komt haar familie met dergelijk gemiddeld IQ. Ik ben echter "gezegend" met een bovengemiddeld IQ, wat tot gevolg heeft dat ik mij intellectueel ontzettend eenzaam voel. Mijn eigen familie wist mij nog een beetje uit te dagen soms, maar daar heb ik echter geen contact meer mee om goede redenen. Mijn schoonfamilie daarentegen is naar mijn beleving erg saai, voorspelbaar en soms een tikkeltje dom.
Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?
Wat jij hiermee moet? Ten eerste stoppen met jezelf boven anderen plaatsen. Sommige mensen zijn intelligenter/mooier/leuker/watdanook dan anderen, wat mij betreft mag dat genoemd worden, maar dat je alle vervelende eigenschappen van je schoonfamilie toeschrijft aan hun 'gemiddeld IQ' is wat kortzichtig. Ze zouden namelijk ook heel goed heel saai en voorspelbaar kunnen zijn als ze hoogbegaafd waren.
Daarnaast: hebben deze mensen totaal geen andere leuke eigenschappen waar je iets mee kan? Niet iedereen in je leven hoeft je mentaal uit te dagen, als dat is wat je nodig hebt dan lijkt het me wijs om te accepteren dat dit iets is wat je niet bij je schoonfamilie hoeft te zoeken. Dat is toch niet erg? Het is goed om te onderzoeken wat je wél uit de relatie met deze mensen kan halen, want ook mensen die zogenaamd minder intelligent zijn dan jij kunnen een waardevolle bijdrage leveren aan je leven. Haal je de intellectuele uitdaging uit andere dingen, klaar.