abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin zondag 25 maart 2012 @ 18:19:04 #1
35723 crew  GGMM
pi_109498730
Ricardo van Rhijn (Leiden, 13 juni 1991) is een Nederlandse voetballer die sinds het seizoen 2008 onder contract staat bij de Amsterdamse voetbalclub AFC Ajax. Hij speelt als centrale verdediger.

AFC Ajax

Drie jaar na zijn Amsterdamse transfer bereikte Van Rhijn de jeugdelftallen van het Nederlands elftal. Met name in Ajax B1 kende de centrale verdediger een succesvol jaar. De succesvolle lichting, getraind door Robin Pronk, werd landskampioen en Van Rhijn kreeg, net als veel andere talenten uit zijn generatie, zijn eerste contract voorgeschoteld. De mandekker tekende voor drie jaar bij de Amsterdamse club. Een jaar later zou hij de overstap naar Ajax A1 maken, terwijl de A2 doorgaans de normale stap is.

Onder de begeleiding van Frank de Boer, voormalig verdediger, kende Van Rhijn twee sterke seizoenen. De Leidenaar speelde het eerste jaar veel wedstrijden met Timothy van der Meulen, een jaar later was Bryan Ottenhof zijn verdedigingspartner. Van Rhijn stroomde door naar het beloftenteam van Ajax. Van Rhijn speelde een sterk seizoen en zijn contract werd met nog een jaar verlengd. In de voorbereiding mocht van Rhijn zich gaan bewijzen in het eerste, maar hij mag nog een jaartje zijn kwaliteiten laten zien in Jong Ajax. Op 21 september maakte hij zijn debuut voor Ajax. Hij debuteerde in een KNVB-bekerwedstrijd tegen vv Noordwijk. Zijn Eredivisiedebuut was op 18 december 2011 tegen ADO Den Haag. Hij speelde de hele wedstrijd en deze werd gewonnen met 4-0.



_O_
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:25:39 #2
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_109498967
speler
pi_109498970
Nieuwe Johan Cruijff.

Geweldige speler, potentie om beter te worden dan v/d Wiel :) leuk voor Ajax, en leuk voor het Nederlands elftal.
★★★
  zondag 25 maart 2012 @ 18:25:54 #4
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_109498981
Eindbaas in wording _O_
Snelle Egel
pi_109499109
Speelde weer sterk vandaag, durft ook te voetballen :)
pi_109499186
Vervangt VdW redelijk, maar waar is VDW gebleven, die zou na de winterstop AZ net wel/net niet halen en is er nu al een maand of 3, 4 uit?
Only the strong survive
pi_109499899
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:25 schreef ajacied4lf het volgende:
Nieuwe Johan Cruijff.
Vind ik een beetje voorbarig.
Ik bedoel Johan Cruijff kon wel een aardig balletje trappen maar om hem nou met DE Ricardo van Rhijn te vergelijken vind ik eigenlijk ongepast.
pi_109506065
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:19 schreef GGMM het volgende:
Hij speelt als centrale verdediger.

Hij speelt als rechtsback maar favoriete positie is centrale verdediger.
pi_109506119
En hij heeft nog steeds niet verlengd. :{
pi_109506173
Held _O_
pi_109506557
WAAR WAS DRIESJE NOU, WAAR WAS DRIESJE NOU, WAAR WAS DRIESJE NOU?

Leuk topic.
pi_109507848
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:08 schreef Gramulanion het volgende:
En hij heeft nog steeds niet verlengd. :{
Komt goed :7

Maar wel gevaarlijk natuurlijk, hoop dat ze het in de toekomst beter doen bij Ajax.
★★★
  Forum Admin woensdag 15 augustus 2012 @ 16:44:24 #13
35723 crew  GGMM
pi_115602983
quote:
Van Rhijn: 'Het kan snel gaan'
NOORDWIJK - Ricardo van Rhijn meldde zich maandag nog geen jaar na zijn debuut in de hoofdmacht van Ajax bij Oranje voor het oefenduel met België. De verdediger kon het zelf amper geloven.
Dit is heel speciaal. Ik ken dit eigenlijk alleen van de televisie. Echt bizar dat ik hier zelf sta”, zei Van Rhijn bij aankomst in Noordwijk tegen NUsport. “Het kan snel gaan. Een jaar geleden speelde ik nog gewoon in Jong Ajax.”

De 21-jarige Van Rhijn durft niet te zeggen of hij het niveau van Oranje al aan kan. “Het moet blijken of ik er klaar voor ben. Ik heb natuurlijk wel een fijn halfjaar gehad bij Ajax.”

Van Rhijn kijkt er naar uit om met Louis van Gaal te werken. Hij verwacht kansen voor de jeugd. “Van Gaal staat erom bekend graag met jonge spelers te werken en dat zie je nu al in het selectiebeleid."

"Ik ken hem zelf niet goed, maar het is natuurlijk wel één van de beste Nederlandse coaches ooit.”

Van der Wiel
De geboren Leidenaar gaat zijn periode bij Oranje ook gebruiken om advies te vragen aan geroutineerde internationals. “John Heitinga en Joris Mathijsen hebben veel ervaring. Daar ga ik veel naar kijken en wil ik van leren, al moet ik vooral genieten.”

Van Rhijn heeft zelf zijn ervaren teamgenoot Gregory van der Wiel verdrongen in de selectie. Hij waardeert het dat de rechtsback van Oranje tijdens het EK daar geen probleem van maakt.

“Greg heeft me gewoon gefeliciteerd en gezegd dat ik het verdiend heb. Dat was een heel mooi gebaar van hem.”
Terecht dat hij in de selectie zit. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen vanavond _O_
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_129543567
quote:
'Mooi dat Jaap Stam terug is'

Ondanks de landstitel met Ajax was Ricardo van Rhijn niet heel tevreden met zijn prestaties in het voorbije seizoen. De rechtsback weet precies waar voor hem nog winst te behalen is.

''Vooral het vooruit verdedigen kan een stuk beter bij mij'', vertelt Van Rhijn in NUsport magazine.

''In mijn eerste seizoen bij het eerste elftal ging dat een stuk beter dan afgelopen seizoen. Waar dat aan ligt is moeilijk te zeggen. Het is wellicht eerder een gebrek aan concentratie dan dat ik het niet kan. Soms verzaakte ik in dat opzicht.''

''Daarom is het mooi dat iemand als Jaap Stam teruggekomen is bij Ajax. Met hem heb ik in het verleden bij het tweede elftal al gewerkt. Dankzij die trainingen ging ik met stappen vooruit. Dit seizoen hoop ik ook weer een paar niveaus te stijgen."

Wat doe je dan met Stam?
"We trainen vooral veel op één tegen één duels tussen aanvallers en verdedigers. Jaap is dan heel intensief met het coachen van de verdedigers bezig. Hij vertelt me hoe ik me moet opstellen, wanneer ik vooruit moet verdedigen of wanneer ik juist moet inzakken."

Er wordt jou nog weleens verweten dat je tegenstanders te vaak binnendoor laat komen.
"Dat is ook een punt van aandacht. Een rechtsbenige linksbuiten probeert het negen van de tien keer met een actie binnendoor. Ik moet mezelf voorhouden dat ik hem koste wat kost naar buiten moet drijven."

Hoe komt het dat dit toch weleens misgaat?
"Vaak heb ik dan net een krachtinspanning gedaan in aanvallend opzicht en verzuim ik om me direct goed op het verdedigen te focussen. Het is niet zo dat ik de kracht tekortkom, er moet op zo'n moment gewoon een knopje om."
pi_146875946
  vrijdag 21 november 2014 @ 20:19:15 #16
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_146879124
quote:
Mooi dat hij dat zelf ook zo ziet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')