abonnement Unibet Coolblue
pi_109496096
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat inzicht er gaat komen. Het gros gaat van emotie in emotie, die is goed, die is fout. Er is zoveel passieve onvrede onderling, een excentriekeling gaat over tot een daad die ze dan weer veroordelen maar ze zitten allemaal in hetzelfde schuitje in dezelfde mallemolen van oordelen en veroordelen.
Pas wanneer inzicht komt dat ethische achtergrond, komaf, kleur en dergelijk geen excuus geven, is er alleen nog maar de daad en zien we het lijden.
Er is geen boeman, er is geen zwakkeling, we kijken naar onszelf.
Maar zodra de pleuris uitbreekt, moeten we iemand de schuld geven he.
Deze keer zullen dat de moslims zijn, zoals het vroeger de Joodse bevolking was.
De haatcampagnes draaien al lange tijd op volle toeren, overal steken Wildertjes de kop op en de rechtse politiek wint overal verkiezingen in Europa.
Het is WOII all over again, maar dat mag ik niet zeggen he. Of wel :)

[ Bericht 0% gewijzigd door DrunkenBuddha op 25-03-2012 17:24:06 ]
pisvlek
pi_109496195
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat inzicht er gaat komen. Het gros gaat van emotie in emotie, die is goed, die is fout. Er is zoveel passieve onvrede onderling, een excentriekeling gaat over tot een daad die ze dan weer veroordelen maar ze zitten allemaal in hetzelfde schuitje in dezelfde mallemolen van oordelen en veroordelen.
Pas wanneer inzicht komt dat ethische achtergrond, komaf, kleur en dergelijk geen excuus geven, is er alleen nog maar de daad en zien we het lijden.
Er is geen boeman, er is geen zwakkeling, we kijken naar onszelf.
Dat laatste is zo herkenbaar; heb bij wijze van experiment eens met een maat elkaar geprobeerd te wijzen op hoe een frustratie voortkomt uit een stukje onvrede in jezelf. Het bleek dat vrijwel altijd het probleem lag bij diegene die het probleem aan de kaak stelde.

Hieruit ontstond een fijne methode om met externe problemen om te gaan, door altijd eerst te vragen aan jezelf: waarom is dit een probleem voor mij? En vervolgens: verdwijnt de frustratie wanneer ik het voor mezelf niet langer als een probleem zie? Dit loste veel frustratie op als sneeuw voor de zon (door het licht te schijnen op de oorzaken ;) ).

Lastig bleek wel om dit zelfstandig te doen; blijkbaar is dit niet een denkwijze waarmee wij worden geboren/opgevoed. Goede sociale contacten met eerlijke mensen zijn daarom wel zeer handig bij het aanleren van deze benaderingswijze. :)

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:06 schreef Joris_ het volgende:

[..]

Maar het gaat niet alleen om het stilstaan bij het pijn en onrecht in jouw omgeving. Maar op wereldwijd niveau. De wereld is toch 1, waarom het volk niet? Laat de media zien dat het volk wel 1 is.
Een nobel streven, zeker waar! Toch denk ik dat het eenvoudiger en effectiever is wanneer mensen zich richten op hun naasten. Als dit een sneeuwbaleffect zou creëren komen ook de andere delen van de wereld vanzelf aan de beurt. ;)
pi_109496213
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:16 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Maar zodra de pleuris uitbreekt, moeten we iemand de schuld geven he.
Deze keer zullen dat de moslims zijn, zoals het vroeger de Joodse bevolking was.
De haatcampagnes draaien al lange tijd op volle toeren, overal steken Wildertjes de kop in en de rechtse politiek wint overal verkiezingen in Europa.
Het is WOII all over again, maar dat mag ik niet zeggen he. Of wel :)
Nee dat mag niet, en ik zou het liefst niet te politiek maken.

People for the people. No politics, no policy, no racism. Just human.
pi_109496239
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:15 schreef Joris_ het volgende:

[..]

Global Awareness day gelooft wel in de mens en dat ze iets kunnen veranderen.

En dat gaan we dan ook bewijzen ook. Dat doe je niet door pessimistisch te doen dat het niet gaat werken, dat doe je door reclame te maken en erover te vertellen. Zelf gepassioneerd zijn, anders krijg je er anderen niet warm voor.
Ik steun het idee, maar 16 april zal niets teweeg brengen ben ik bang.
Ga eens naar de gemiddelde persoon op straat toe en vraag of hij van Global Awareness day gehoord heeft?
En zoveel maakt het ook niet uit, mensen zien het nieuws nu ook al. Het is iedere dag awareness dag als een beetje tv kijkt en alle ellende in Syrië bijvoorbeeld ziet. Daar zal een extra dagje nadenken over die ellende niets aan veranderen.
pisvlek
pi_109496256
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:19 schreef Joris_ het volgende:

[..]

Nee dat mag niet, en ik zou het liefst niet te politiek maken.

People for the people. No politics, no policy, no racism. Just human.
Mag dat niet, ook niet als het klopt?
pisvlek
pi_109496355
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat laatste is zo herkenbaar; heb bij wijze van experiment eens met een maat elkaar geprobeerd te wijzen op hoe een frustratie voortkomt uit een stukje onvrede in jezelf. Het bleek dat vrijwel altijd het probleem lag bij diegene die het probleem aan de kaak stelde.

Hieruit ontstond een fijne methode om met externe problemen om te gaan, door altijd eerst te vragen aan jezelf: waarom is dit een probleem voor mij? En vervolgens: verdwijnt de frustratie wanneer ik het voor mezelf niet langer als een probleem zie? Dit loste veel frustratie op als sneeuw voor de zon (door het licht te schijnen op de oorzaken ;) ).

Lastig bleek wel om dit zelfstandig te doen; blijkbaar is dit niet een denkwijze waarmee wij worden geboren/opgevoed. Goede sociale contacten met eerlijke mensen zijn daarom wel zeer handig bij het aanleren van deze benaderingswijze. :)

[..]

Een nobel streven, zeker waar! Toch denk ik dat het eenvoudiger en effectiever is wanneer mensen zich richten op hun naasten. Als dit een sneeuwbaleffect zou creëren komen ook de andere delen van de wereld vanzelf aan de beurt. ;)
Zelfreflectie ^O^

Ik heb het trouwens wel altijd alleen gedaan en ik moet zeggen dat ik daar heer en meester in ben.(ahum)
pisvlek
pi_109496420
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:20 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Mag dat niet, ook niet als het klopt?
Het mag, maar geef de dag geen uitgesproken politiek standpunt. :p

En de gemiddelde persoon moet net via deze weg te weten komen over Global Awareness day. Maak wat reclame op facebook, hangt wat posters op, deel flyers uit...


En het gaat me niet om Syrië, het is elk land. Hoor jij ooit iets als er een bus verongeluk in India? Waarom moeten we er hier zo over doorgaan? Het gaat om het nieuws wat niet op tv komt maar wat iedereen wel kent en wil negeren.
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 18:54:39 #33
249559 crew  Lavenderr
pi_109500031
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:16 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Maar zodra de pleuris uitbreekt, moeten we iemand de schuld geven he.
Deze keer zullen dat de moslims zijn, zoals het vroeger de Joodse bevolking was.
De haatcampagnes draaien al lange tijd op volle toeren, overal steken Wildertjes de kop op en de rechtse politiek wint overal verkiezingen in Europa.
Het is WOII all over again, maar dat mag ik niet zeggen he. Of wel :)
Vreemd dat je dit zegt, nadat van de week een moslim 3 joodse kindjes, 3 soldaten en een rabbijn vermoord heeft. Over haat gesproken.
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 19:02:50 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_109500344
Maar goed, 16 april een minuut stilte voor de wereld.
Hopelijk zet het iets in werking. Al denkt men maar even na.
pi_109500482
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vreemd dat je dit zegt, nadat van de week een moslim 3 joodse kindjes, 3 soldaten en een rabbijn vermoord heeft. Over haat gesproken.
Exact mijn punt :)

Dat soort idioten wakkeren die haat tegen moslims nog meer aan. Terwijl je natuurlijk nooit kan zeggen dat deze man alle moslims vertegenwoordigt.
Net zoals niet alle Duitsers Nazi's zijn, en net zoals niet alle Joden Zionisten zijn.
pisvlek
pi_109512037
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
Maar goed, 16 april een minuut stilte voor de wereld.
Hopelijk zet het iets in werking. Al denkt men maar even na.
You get the point.

Maar voordat we met 16 april iets kunnen, moeten we eerst allemaal samen het woord verspreiden.
pi_109518680
Ik heb het net even gedaan, ben ik alvast klaar ermee ;)
pi_109528017
zinloos dit.
pi_109585133
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
Maar goed, 16 april een minuut stilte voor de wereld.
Hopelijk zet het iets in werking. Al denkt men maar even na.
Denk allemaal nog eens even na.

Post op facebook, like en share.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:57:32 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109586076
Ja gewoon je bek houden als je het er niet mee eens bent :') __________!

Wat dacht je van 5 minuten der meningsuiting, elke maand even 5 minuten roepen wat jou dwars zit!
pi_109592534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
Ja gewoon je bek houden als je het er niet mee eens bent :') __________!

Wat dacht je van 5 minuten der meningsuiting, elke maand even 5 minuten roepen wat jou dwars zit!
Dat is toch helemaal niet wat hij schrijft? Waar haal je het vandaan? 8)7
pi_109597569
Net alsof de mensen die het echt nodig hebben, in Afrika en andere delen in de wereld waar oorlog woedt dit zullen lezen/weten en zelfs dan al zouden doen!
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:52:10 #43
370662 Zytijov
Sovjet-ambassadeur.
pi_109636240
Gaat niet werken. Mensen zijn te geblindeerd, afhankelijk van het systeem in deze wereld dat merendeel het inzicht nooit zal vergaren. Daarnaast zitten er mijns inziens ook lagen in bewustzijn creëren/meer achter dingen zien. Hoeveel stappen lig je nog af van het vinden van waarheid en kan je deze zetten zonder het systeem te volgen met je denkpatroon? In mijn persoonlijke omgeving zie ik wel meer bewustwording, maar schaars. Ik heb nooit open gesproken, in real life, met mensen die ongeveer het zelfde gedachtengoed nastreven. Waar zijn die dan?
Ideas are more powerful than guns. We would not let our enemies have guns, why should we let them have ideas?
  donderdag 29 maart 2012 @ 02:43:31 #44
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109639570
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet wat hij schrijft? Waar haal je het vandaan? 8)7
Jawel "we moeten de wereld stil zetten" Dus gewoon je bek houden en niets doen, ja dat werkt!
pi_109639793
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:52 schreef Zytijov het volgende:
Gaat niet werken. Mensen zijn te geblindeerd, afhankelijk van het systeem in deze wereld dat merendeel het inzicht nooit zal vergaren. Daarnaast zitten er mijns inziens ook lagen in bewustzijn creëren/meer achter dingen zien. Hoeveel stappen lig je nog af van het vinden van waarheid en kan je deze zetten zonder het systeem te volgen met je denkpatroon? In mijn persoonlijke omgeving zie ik wel meer bewustwording, maar schaars. Ik heb nooit open gesproken, in real life, met mensen die ongeveer het zelfde gedachtengoed nastreven. Waar zijn die dan?
Ik van alle mensen die ik ken maar met 3 uit persoonlijke kring (en dan bedoel ik mensen die ik ken vanaf de basis/middelbare school). Heel erg weinig eigenlijk. De overige mensen uit die categorie maakt het niets uit, 'kan er toch niets aan doen' of bezit zo goed als geen algemene kennis.
pi_109652751
quote:
17s.gif Op donderdag 29 maart 2012 02:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jawel "we moeten de wereld stil zetten" Dus gewoon je bek houden en niets doen, ja dat werkt!
Stil zetten en stil wezen is toch niet niets doen? Dat is bezinning. ;)
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 16:03:04 #47
249559 crew  Lavenderr
pi_110399217
Even een kickje.
Is er nog een minuut stilte geweest vandaag? Ergens?

Joris, kun je ons nog wat nieuws vertellen?
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 16:25:13 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_110400146
Hier duurt de stilte iig langer dan 1 minuut :D
Ik neem dan maar aan dat het niet doorgegaan is.
pi_110403704
Je kan beter een minuut actief iets doen tegen een bepaald onrecht dan onzinnig stil zijn. Nooit begrepen dat we die belachelijke traditie nog in stand houden.
Conscience do cost.
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 18:06:55 #50
249559 crew  Lavenderr
pi_110404165
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef ems. het volgende:
Je kan beter een minuut actief iets doen tegen een bepaald onrecht dan onzinnig stil zijn. Nooit begrepen dat we die belachelijke traditie nog in stand houden.
Herdenken vind ik dan nog wat anders. Kan me voorstellen dat je even de tijd neemt om aan je geliefde overledenen te denken.
Maar een minuut voor de wereld kan ik ook niet plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')