abonnement Unibet Coolblue
pi_60938323
Oja, misschien een geruststellend bericht voor mijn (en jullie) overbezorgde moeder(s)
quote:
Toerisme Israël in de lift
AMSTERDAM - Het toerisme naar Israël zit na een aantal moeizame jaren duidelijk weer in de lift. In totaal bezochten 1,5 miljoen toeristen in de eerste zes maanden van het jaar het beloofde land, een stijging van 45 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden.

Dat blijkt maandag uit cijfers van het Israëlische CBS, die het Israëlisch Nationaal Bureau voor Toerisme naar buiten bracht.

Ook Nederlanders reizen weer veel vaker af naar Israël. In de eerste zes maanden van dit jaar bezochten 28.500 Nederlandse toeristen de joodse staat. Dat is eveneens een stijging van 45 procent. Volgens een woordvoerster heeft dat onder meer te maken met het feit dat het de afgelopen tijd relatief rustig is in Israël. Ook is het een populaire bestemming voor groepsreizen en gaan steeds meer christenen op bedevaart naar plaatsen als Jeruzalem.

Topjaar voor het toerisme in Israël was het jaar 2000. Toen reisden 92.157 Nederlanders af naar het land. (ANP)
Alle 28.500 Nederlandse toeristen hebben het zover ik weet overleefd
pi_60944819
Bertmaalderink, ik ben er zelf in maart geweest. Week na aanslag in Jeruzalem. Heb vrij weinig gemerkt van de onrust. In Jeruzalem welgeteld 2 militairen gezien, en ja, die muur die ze bouwen is indrukwekkend. Maar that's it! Oke, ik was er op uitnodiging van het Verkeersbureau, dus alles wordt wel goed geregeld (stel je voor, komt er een journalist om, weg imagocampagne), maar ook bij toeristen die ik heb gesproken; je merkt er als toerist gewoon weinig van,
pi_60945736
Ja, ik ben ook nergens bang voor, maar sommige vrienden of familieleden reageren zo spastisch, omdat ze denken dat er de hele dag door bommen ontploffen
pi_60947333
Net nadat ik terugwas uit Jerzulam had een Palestijn met een bulldozer over een bus heen gejakkerd, op een plek waar wij ook een paar keer zijn geweest. Dat zet je wel weer even aan het nadenken Ik zou het er niet om laten, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen daarom thuis blijven.

@Laura_V: dat je 2 militairen in Jeruzalem hebt gezien ligt aan de plekken waar je geweest bent. Bij de klaagmuur bijvoorbeeld zul je er tientallen tegenkomen. Ook bij de poorten zijn er nogal wat.
-
pi_60947994
Ja, maar daar heb je toch geen last van? Ik zie liever een soldaat, dan een dwaas met een bomgordel

Via waar zijn jullie eigenlijk gevlogen? Vanuit Amsterdam is het allemaal vrij prijzig geloof ik.
pi_60948732
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:48 schreef BertMaalderink het volgende:
Ja, maar daar heb je toch geen last van? Ik zie liever een soldaat, dan een dwaas met een bomgordel

Via waar zijn jullie eigenlijk gevlogen? Vanuit Amsterdam is het allemaal vrij prijzig geloof ik.
Nee, je hebt geen last van die soldaten, ze zitten daar voor je veiligheid. Wel vond ik ze wel es wat arrogant overkomen. Op een gegeven moment wilde ik een praatje met één van die soldaten aanknopen nadat-ie ons vroeg of we uit Holland kwamen, iets in de trend van "atah jachol lishmoa she'anachnoe ba'iem meeholland"? ( "kun je horen dat we uit Holland komen" oid ) Waarop-ie tegen een vriendin van me in het Engels zat te zeggen dat ie geen bal begreep van wat ik dan wou zeggen, alsof ik een schlemiel was Ook bij de grensposten waren ze nog al es arrogant. Bij Palestijnen was het net andersom: als je daar 1 woord Arabisch tegen sprak, dan vonden ze het al helemaal fantastisch. Een vriend van me werd gecomplimenteerd voor z'n ajin door de hosteleigenaar

We zijn vanaf Amsterdam gevlogen, ticket was 400 euro. Dat kan inderdaad wel goedkoper
-
pi_60973241
quote:
@Laura_V: dat je 2 militairen in Jeruzalem hebt gezien ligt aan de plekken waar je geweest bent. Bij de klaagmuur bijvoorbeeld zul je er tientallen tegenkomen. Ook bij de poorten zijn er nogal wat.
Ik heb ongeveer 1,5 uur bij de muur gestaan en er dus 2 gezien (donderdags, tijdens bar mitswa), dat waren de bewuste twee. Ja, en onderweg wel bij poorten en tolpunten enzo, maar dat vond ik eigenlijk niet meer dan logisch
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:23:56 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61225639
We hebben net geboekt!

We vliegen 26 dec naar Tel aviv via Budapest waar we ook een paar uurtjes kunnen rondkijken.

Voorlopig programma:

26 Budapest
27-30 Tel Aviv
30-2 Jerusalem (voor oud en nieuw)
2-4 Dode Zee
4-9 Eilat (met dagtrips naar Egypte en Jordanie)
9-10 reis naar Tel Aviv met stops in de tussengelegen bezienswaardigheden.

Ik begrijp dat we niet erg veel tijd hebben in deze plaatsen, maar we zijn nu eenmaal hoge snelheids toeristen.

Mijn vragen:

Wat zijn de beste bezienswaardigheden tussen Eilat en Tel Aviv?
Waar te verblijven bij de Dode Zee? (hostels graag)
Waar te verblijven in Eilat? (hostels graag)
Wat kunnen we van het weer in Eilat verwachten?
Hoe makkelijk kom je Palestina binnen?
Dos en don'ts?
reset
pi_64503647
Lijkt me wel een interessant land om een keer een rondreisje te maken.

Ik ben alleen niet zo van het zelf organiseren en er is geen enkele 'bekende' reisorganisatie die dit als groepsreis aanbiedt geloof ik.
pi_64504003
Zoveel werk is het niet hoor Wat hostels, een huurautootje en een leuke reisgids, en je bent al een heel eind.

Er zullen vast reisorganisaties zijn die reizen naar Israel organiseren. In ieder geval gaan er nogal wat reizen uit van de kerken, maar als religie je verder weinig zegt heb je daar niet zoveel aan.
-
pi_64506070
Hostels.

En een huurauto is in je eentje niet echt aantrekkelijk.
pi_64506911
Ons hostel in Tel Aviv was inderdaad verschrikkelijk, maar dat in Jeruzalem en Nes Ammim waren heel comfortabel
-
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:55:07 #113
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64508300
Een kennis uit Israel belde me vandaag nog waarom ik niet naar Tel Aviv kom. Nu heb ik nog een vraagje: hoe zit het daar met het uitgaansleven?
  woensdag 31 december 2008 @ 11:09:32 #114
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64526027
Even gekopieerd uit mijn geopende topicje:

Kon zo snel even niet een topic vinden hierover.
Mijn man wil graag naar Israel. Mij trekt het op het eerste oog niet zo maar ik ben altijd in voor nieuwe landen. Ik ben zelf echt Azië minded maargoed, compromissen horen erbij

Is dit land wel veilig om heen te gaan? Ik snap dat we niet moeten gaan happy campen op de Gaza strook, maar het binnenland, is dat te doen nu? Zag gister weer op het nieuws dat Israel een grondoffensief begint en dat doet mijn vertrouwen in een mooie vakantie niet echt groeien.

Opzich wil ik er best heen en ik snap dat je in elk land wel bepaalde risico's hebt, zijn het geen aardbevingen dan zijn het wel malariamuggen. Maar hoe mieterig ook, het lijkt me zo'n grote stap om op vakantie te gaan in een land wat niet bepaald bekend staat om de rust.

Verder, iemand tips in welk gebied het het mooist is? Hoe zit het met prijzen voor eten/drinken? Is eten/drinken goed te doen daar? En aan te raden om het op eigen houtje te doen of een georganiseerde reis te boeken?

Ben benieuwd naar de ervaringen!
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 31 december 2008 @ 13:56:01 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64531580
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:21 schreef Haushofer het volgende:
Ons hostel in Tel Aviv was inderdaad verschrikkelijk, maar dat in Jeruzalem en Nes Ammim waren heel comfortabel
Die van mij ook... zat je toevallig in Subkuch Miliga of zijn ze daar allemaal ranzig?

Hier in J'lem wel ok, maar geen alcohol, ik zit in de Muslim Quarter... : (
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 31 december 2008 @ 13:59:35 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64531695
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:09 schreef Maria2.0 het volgende:
Even gekopieerd uit mijn geopende topicje:

Kon zo snel even niet een topic vinden hierover.
Mijn man wil graag naar Israel. Mij trekt het op het eerste oog niet zo maar ik ben altijd in voor nieuwe landen. Ik ben zelf echt Azië minded maargoed, compromissen horen erbij

Is dit land wel veilig om heen te gaan? Ik snap dat we niet moeten gaan happy campen op de Gaza strook, maar het binnenland, is dat te doen nu? Zag gister weer op het nieuws dat Israel een grondoffensief begint en dat doet mijn vertrouwen in een mooie vakantie niet echt groeien.

Opzich wil ik er best heen en ik snap dat je in elk land wel bepaalde risico's hebt, zijn het geen aardbevingen dan zijn het wel malariamuggen. Maar hoe mieterig ook, het lijkt me zo'n grote stap om op vakantie te gaan in een land wat niet bepaald bekend staat om de rust.

Verder, iemand tips in welk gebied het het mooist is? Hoe zit het met prijzen voor eten/drinken? Is eten/drinken goed te doen daar? En aan te raden om het op eigen houtje te doen of een georganiseerde reis te boeken?

Ben benieuwd naar de ervaringen!
Ik zit nu in Jerusalem, en geen enkel probleem. In Tel Aviv ook niks gemerkt. Eten en drinken is in TA extreem duur, maar in Jerusalem valt het mee. Over een week kan ik je meer over andere delen vertellen : )
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 31 december 2008 @ 14:02:30 #117
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64531761
Extreem duur, zijn dat NL prijzen of is dat nog meer? Ben geen krent maar het is altijd handig om te weten hoeveel budget je moet ramen.
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 31 december 2008 @ 14:07:11 #118
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_64531910
Oh, en wij zullen het ws zelf moeten regelen. Fly drives zijn idioot duur en alleen een hotel in Eilat heeft ook onze voorkeur niet. We zullen denk ik 12 dagen gaan en ik zat te denken aan 7 dagen rondtouren en eindigen met 5 dagen Eilat.
Is dat zelf regelen te doen, ook qua route uitstippelen? Wij hebben nog nooit echt zelf een fly drive geregeld.
Wbt terugvliegen, is het te doen om te eindigen in Eilat? Is daar een vliegveld in de buurt vanwaar we zouden kunnen vertrekken of moeten we dan vanaf Eilat naar Tel Aviv? En hoever is dat rijden ongeveer?

Sorry voor de vele vragen hoor maar ik ben erg benieuwd
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:36:56 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64558477
Het is zelfs duurder dan London. Als je falafel en kebab eet dan kan je de kosten wel wat beperken.

Eilat naar TA is ongeveer 5 uur.

Groeten uit Jerusalem.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_64580104
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik zit nu in Jerusalem, en geen enkel probleem. In Tel Aviv ook niks gemerkt. Eten en drinken is in TA extreem duur, maar in Jerusalem valt het mee. Over een week kan ik je meer over andere delen vertellen : )
Ik heb in Tel Aviv voor minder dan 10 euro heel goed gegeten aan de boulevard, ik vond het ontzettend meevallen qua kosten
-
  maandag 5 januari 2009 @ 14:08:26 #121
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_64685087
Ik ga binnenkort voor een half jaar in Israel studeren, Tel Aviv welteverstaan.

Voor zover ik weet is TA wel redelijk duur ja
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:05:55 #122
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64990995
Fantastisch land! Heel erg intense vakantie was het! Een vakantie om nooit te vergeten!

Tel Aviv: (behalve Jaffa) stoffig, smerig, duur, afbraak, ongeorganiseerd
Jerusalem: veel historie, interessant, mooi, intens
Ein Gedi: warm, prachtige omgeving, goed georganiseerd, vriendelijk (behalve de spa bij ein gedi, ga er niet heen)
Eilat: stoffig, duur, afbraak, ongeorganiseerd, teveel russen, kamperig, kitsch (volendam en zandvoort zijn er niets bij)
Petra: spectaculair, adembenemend
Taba: saai en stoffig

Veel zwaar bewapende soldaten overal, een bommelding bij onze hostel, zwarte rook en apache's boven Gaza (we waren op zo'n 5-10km afstand) en de troepenopbouw in Be'er Sheva waren de tekenen van de oorlog, maar geen enkel moment bedreigd gevoeld. Het leven ging onveranderd door.

Wat is de vliegveldbeveiliging van Ben Gurion trouwens slecht zeg! Ik heb per ongeluk een 15cm Arabische dolk het vliegtuig ingesmokkeld! Het rontgenmachinemeisje was meer geinteresseerd in mij dan in m'n handbagage!
reset
pi_69658196
nou, ik ga morgen :]
ik ben niet zo bang, heb er wel zin in! zie op tegen de lange vliegreis (ben niet zo'n vlieger) en de hitte die me daar zal overvallen (33 graden tegenover de 14 die het hier morgen is) maargoed, ik zal jullie een beetje updaten.
pi_69658499
't Is volgens mij maar 4 uurtjes vliegen, dus da's nog te overzien Heel veel plezier morgen, n'siyah tovah en hopelijk zien we wat van je ervaringen terug

Zou zo weer meewillen
-
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:17:36 #125
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_69671505
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:05 schreef Individual het volgende:
Wat is de vliegveldbeveiliging van Ben Gurion trouwens slecht zeg! Ik heb per ongeluk een 15cm Arabische dolk het vliegtuig ingesmokkeld! Het rontgenmachinemeisje was meer geinteresseerd in mij dan in m'n handbagage!
Lijkt me sterk. Wij kregen na het röntgenapparaat ook een stickertje dat we helemaal doorzocht moesten worden. kwam waarschijnlijk doordat we in Jordanië geweest waren. Daar konden we onze tassen leeghalen. Nix gevonden, maar lijkt me heel sterk dat jij met je dolk door kon lopen. Of je bent een geluksvogel.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:56:16 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69678689
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:17 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Wij kregen na het röntgenapparaat ook een stickertje dat we helemaal doorzocht moesten worden. kwam waarschijnlijk doordat we in Jordanië geweest waren. Daar konden we onze tassen leeghalen. Nix gevonden, maar lijkt me heel sterk dat jij met je dolk door kon lopen. Of je bent een geluksvogel.
Ik kan het ook nog steeds moeilijk geloven, maar toch is het zo. Het was vrij druk en misschien hebben ze het rontgenapparaat op hyperparanoia gezet door de oorlog en al afging bij een appel en dus minder effect heeft. Wel hebben ze me bij het inchecken van de bagage ondervraagd over een flesje met Dode Zee zout en water. Ik had eigenlijk een foto in het vliegtuig moeten maken met de dolk.

Wat me opviel is dat het personeel er niet veel ouder dan 18 uitzag, net als de soldaten die op de bus naar het front in Gaza stonden te wachten.

De dolk (15cm lemet) had ik in Jordanie gekocht en bij terugkomst in Israel vroegen ze of ik wapen had en vertelde ze van de dolk. Die namen ze in en gaven ze me aan het eind van de controle weer terug. De Jordanie/Israel grens was veel beter als het om beveiliging gaat.

Het wordt me wel eens verteld dat ik een leger aan beschermengels om me heen heb, dus misschien ben ik wel een geluksvogel.
reset
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:51:25 #127
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_69683826
In Israel onkomt niemand aan de dienstplicht. Alles boven de 18 moet in dienst. Alleen met zware psychische problemen kun je er aan ontkomen. Jongens moeten drie jaar verplicht dienen, meisjes twee jaar. Daarom zijn al die 'militairen' zo jong.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:00:33 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69687172
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:51 schreef Terreros85 het volgende:
In Israel onkomt niemand aan de dienstplicht. Alles boven de 18 moet in dienst. Alleen met zware psychische problemen kun je er aan ontkomen. Jongens moeten drie jaar verplicht dienen, meisjes twee jaar. Daarom zijn al die 'militairen' zo jong.
Ik weet het en het is te merken. En na die 2 of 3 jaar gaan ze met z'n allen naar Goa om te feesten.
reset
pi_69856782
zo, nou weer een levenservaring rijker :]

het was toch een stuk minder 'moeilijk' dan ik had gedacht. de indrukwekkendste bewaking was op schiphol eigenlijk.
je ziet op straat wel veel militairen en in jerusalem bij toeristische plaatsen detectiepoortjes, maar dat gng allemaal heel relaxed. ik moest wel m'n koffer openmaken bij de grens, maar toen het 'verdachte' item een kinderbijbel (ja, echt) bleek te zijn was alles ok.

niets tot wienig van de spanningen gemerkt in jerusalem.

De oude stad is fantastisch, zeker de arabische wijk. alles wel stoffig en vies en kapot, maar zo sfeervol. het moderne deel van de stad, zeker het uitgaans-gedeelte (waar ons hotel zat) is ontzettend westers. ook wel een hoop orthodoxe joden, en bijna elke man met een keppeltje op. maar zo relaxed, en er wordt behoorlijk gefeest. en gezopen. wel erg gezellig. (maar de popmuziek loopt een beetje achter)

wat me opviel, is de relatief kleine stroom chistelijke/katholieke pilgrims die jerusalem trekt. ik heb het graf van jesus gezien, de steen waarop hij gebalsemd is, getsamene, de tombe van de heilige maria, de olijventuin waar jesus en z'n apostelen chillde. maar het was overal ontzettend rustig, en ik vond die sites toch indrukwekkender dan dat stomme kleine kapelletje in lourdes bijv. waar miljoenen mensen op af komen. (en waar dus eigenlijk veel minder 'is gebeurd')

ik ben zelf niet religieus, maar een grote jesuschirst superstar fan dus voor mij was dat allemaal ook heel leuk.


verder is de joodse wijk (waar je als toerist eigenlijk niet mag komen) een vreemde belevennis. ik ben met mijn (joodse) grootmoeder er door heen gelopen. en ik had een lange rok aan + lange mouwen. een shawltje om mijn hoofd, geen zonnebril of fototoestel, en nog werden we nagespuugd op straat "tfoew tfoew" of juist compleet genegeerd. tragische wijk, heel veel armoede en iedereen heel erg streng religieus.


zo, dat was het voorlpig eventjes.
edit; ohja, heen was 4,5 uur vliegen (te doen) maar terug bijna 6 uur wat ik echt wel lang vond. en het weer was heerlijk, elke dag rond de 30 graden, was alleen jammer dat je dus bij elke religieuse plek lange mouwen en rokken/broeken moest dragen. dan was het wel erg warm. maar verder goed te doen. heerlijk gegeten ook

[ Bericht 6% gewijzigd door cemeteryslut op 09-06-2009 12:06:23 ]
pi_70550517
Ik ben er 2 jaar geleden ook geweest, en wil nu eigenlijk weer terug. Ik zou graag eens per boot willen, en dan bijvoorbeeld in italie opstappen en zo naar Tel Aviv of Netanya. Weet iemand of dit kan?
pi_70551132
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:01 schreef cemeteryslut het volgende:
zo, nou weer een levenservaring rijker :]

het was toch een stuk minder 'moeilijk' dan ik had gedacht. de indrukwekkendste bewaking was op schiphol eigenlijk.
je ziet op straat wel veel militairen en in jerusalem bij toeristische plaatsen detectiepoortjes, maar dat gng allemaal heel relaxed. ik moest wel m'n koffer openmaken bij de grens, maar toen het 'verdachte' item een kinderbijbel (ja, echt) bleek te zijn was alles ok.

niets tot wienig van de spanningen gemerkt in jerusalem.

De oude stad is fantastisch, zeker de arabische wijk. alles wel stoffig en vies en kapot, maar zo sfeervol. het moderne deel van de stad, zeker het uitgaans-gedeelte (waar ons hotel zat) is ontzettend westers. ook wel een hoop orthodoxe joden, en bijna elke man met een keppeltje op. maar zo relaxed, en er wordt behoorlijk gefeest. en gezopen. wel erg gezellig. (maar de popmuziek loopt een beetje achter)

wat me opviel, is de relatief kleine stroom chistelijke/katholieke pilgrims die jerusalem trekt. ik heb het graf van jesus gezien, de steen waarop hij gebalsemd is, getsamene, de tombe van de heilige maria, de olijventuin waar jesus en z'n apostelen chillde. maar het was overal ontzettend rustig, en ik vond die sites toch indrukwekkender dan dat stomme kleine kapelletje in lourdes bijv. waar miljoenen mensen op af komen. (en waar dus eigenlijk veel minder 'is gebeurd')

ik ben zelf niet religieus, maar een grote jesuschirst superstar fan dus voor mij was dat allemaal ook heel leuk.


verder is de joodse wijk (waar je als toerist eigenlijk niet mag komen) een vreemde belevennis. ik ben met mijn (joodse) grootmoeder er door heen gelopen. en ik had een lange rok aan + lange mouwen. een shawltje om mijn hoofd, geen zonnebril of fototoestel, en nog werden we nagespuugd op straat "tfoew tfoew" of juist compleet genegeerd. tragische wijk, heel veel armoede en iedereen heel erg streng religieus.


zo, dat was het voorlpig eventjes.
edit; ohja, heen was 4,5 uur vliegen (te doen) maar terug bijna 6 uur wat ik echt wel lang vond. en het weer was heerlijk, elke dag rond de 30 graden, was alleen jammer dat je dus bij elke religieuse plek lange mouwen en rokken/broeken moest dragen. dan was het wel erg warm. maar verder goed te doen. heerlijk gegeten ook
Ik neem aan dat je me'ah she'arim bedoelt? Daar had ik zelf niet zoveel last van, zijn nog in een boekenzaakje daar geweest, erg leuke gesprekken gehad met de eigenaar. Een vriendin van me was ook mee, maar die had zelfs een lange broek aan, dat wordt daar ook niet zo gewaardeerd, geloof ik.

Voor de lange broeken had ik een linnen broek mee genomen. Heel fijn Wil eigenlijk wel weer terug naar Jisraël, 'erets tovah
-
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:54:11 #132
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70573868
aah, Israel..

Ben net terug. Half jaar gestudeerd in Tel Aviv. Geweldige ervaring. Helaas ging te terugreis niet zo vlot als ik gehoopt had, 2 1/2 apart genomen voordat ik het vliegtuig inmocht..

Maar zou zo terug gaan...
pi_70574549
Wat studeer je dan?
-
pi_70575090
Weet iemand of je de toegang tot Israel wordt geweigerd als je landen als Iran,Syrie oid hebt bezocht want ik hoorde van iemand ooit dit verhaal dat je in bepaalde landen w.o. Israel geweigerd wordt als je bepaalde landen hebt bezocht.
75 topics = FIN
pi_70575141
Een vriendin van me die mee was naar Israel had een Syrische stempel in haar paspoort. Ze is wel een uur lang apart genomen (ook omdat haar 2e naam Petra was ), maar verder waren er geen problemen. Andersom volgens mij wel; Syrië kom je niet in met een Israëlische stempel in je paspoort.
-
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:14:05 #136
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70586417
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:20 schreef Haushofer het volgende:
Wat studeer je dan?
Finance
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:18:45 #137
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70586529
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:39 schreef FP128 het volgende:
Weet iemand of je de toegang tot Israel wordt geweigerd als je landen als Iran,Syrie oid hebt bezocht want ik hoorde van iemand ooit dit verhaal dat je in bepaalde landen w.o. Israel geweigerd wordt als je bepaalde landen hebt bezocht.
Ik ben twee maanden geleden nog in Syrie, Libanon en Iran geweest. Je komt daarna gewoon de Israelische grens weer over. Je wordt waarschijnlijk wel nog voor een uurtje apart gezet..

Echter, vanuit Israel (met een Israelische stempel dus) naar deze landen gaan is onmogelijk. Zelfs als je geen stempel in je paspoort hebt en je via een landsgrens (bijvoorbeeld Jordanie) Syrie wil binnen komen krijg je gegarandeerd problemen. Je hebt dan namelijk of een grenstempel van Israel naar Jordanie in je paspoort, of je hebt geen bewijs dat je via de lucht Jordanie bent binnengekomen.

De oplossing hiervoor is bij je gemeente een tweede paspoort aanvragen. Zo heb ik het gedaan.
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:10:05 #138
111528 Viajero
Who dares wins
pi_70587685
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:18 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Ik ben twee maanden geleden nog in Syrie, Libanon en Iran geweest. Je komt daarna gewoon de Israelische grens weer over. Je wordt waarschijnlijk wel nog voor een uurtje apart gezet..

Echter, vanuit Israel (met een Israelische stempel dus) naar deze landen gaan is onmogelijk. Zelfs als je geen stempel in je paspoort hebt en je via een landsgrens (bijvoorbeeld Jordanie) Syrie wil binnen komen krijg je gegarandeerd problemen. Je hebt dan namelijk of een grenstempel van Israel naar Jordanie in je paspoort, of je hebt geen bewijs dat je via de lucht Jordanie bent binnengekomen.

De oplossing hiervoor is bij je gemeente een tweede paspoort aanvragen. Zo heb ik het gedaan.
Een tweede paspoort werd mij bij de ambassade in London geweigerd met als reden dat Israel geen paspoorten stempelt. Ik ga binnenkort weer eens terug om ze mijn paspoort met zes Israelische stempels te laten zien. Ik ben van plan volgend jaar naar Iran te gaan, en ik zou ook graag Libya, Lebanon en Syrie willen bezoeken. Eventueel ook Noord Irak.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:59:09 #139
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_70618089
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:39 schreef FP128 het volgende:
Weet iemand of je de toegang tot Israel wordt geweigerd als je landen als Iran,Syrie oid hebt bezocht want ik hoorde van iemand ooit dit verhaal dat je in bepaalde landen w.o. Israel geweigerd wordt als je bepaalde landen hebt bezocht.
Ik zou het er niet op wagen. Als ze het bij de douane niet vertrouwen, sturen ze je rustig terug. Hebben ze geen argument voor nodig.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:18:44 #140
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70618739
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:59 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik zou het er niet op wagen. Als ze het bij de douane niet vertrouwen, sturen ze je rustig terug. Hebben ze geen argument voor nodig.
Ze sturen je 100% niet terug als je een toerist bent. Je wordt alleen even op de 'pijnbank' gelegd. Dat betekent een aantal uur ondervraagd worden, bagage intensief gechecked en je hele verhaal op inconsistenties onderzoeken.

Ze zullen aan je vragen wat je in die landen gedaan hebt, waar je hebt overnacht, of je er vrienden hebt en waarom je naar Israel.

Zoals ik al zei, als je een toerist bent en je geen kwade intenties hebt kom je Israel gewoon zonder problemen binnen na het bezoeken van landen als Syrie, Libanon en Iran.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:23:48 #141
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70618906
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:10 schreef Viajero het volgende:

[..]

Een tweede paspoort werd mij bij de ambassade in London geweigerd met als reden dat Israel geen paspoorten stempelt. Ik ga binnenkort weer eens terug om ze mijn paspoort met zes Israelische stempels te laten zien. Ik ben van plan volgend jaar naar Iran te gaan, en ik zou ook graag Libya, Lebanon en Syrie willen bezoeken. Eventueel ook Noord Irak.
Hmm.

Het is inderdaad waar dat de Israelische douna, als je er om vraagt, in principe niet stempelt. Echter, toen ik naar Israel ging toen al die Gaza shit bezig was waren ze hier veel minder makkelijk in. Je hebt te maken met de mood van de beambte. De persoon voor mij in de rij kreeg een stempel, hoe zeer ze daar ook tegen in protest ging. Soms kan je dus pech hebben en dan zit je daar met je Israelische stempel in je paspoort met vergin visums van Syrie in Iran... argh
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:10:42 #142
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71768244
Ik vertrek de 28ste naar Tel Aviv.

Ik zoek alleen nog een goede, redelijke goedkope hotel. De meeste hotels op internet, zelfs de 2-sterren kosten al gauw ¤ 95,- per nacht. Dat is mij net iets teveel. Dus ik zoek een overnachtingsplek voor ongeveer ¤ 70,- per nacht? Iemand nog suggesties?
pi_71781792
Ik heb na lang zoeken geboekt via een Israelische site, die zijn toch wat goedkoper dan de grote internationale boekingssites.

ik sliep zelf hier: http://www.inisrael.com/sun_hotels/sun_aviv/

dat kostte me toendertijd (zomer 2008) ¤50 per nacht. Vlakbij het strand aan Rehov Allenby, en daarvandaan zit je ook zo in het centrum.

Kijk anders hier even:
http://www.travelbyclick.net/
pi_71962994
Jordanië en Egypte kan je toch wel binnenkomen met een stempel?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:49:57 #145
111528 Viajero
Who dares wins
pi_71963676
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:34 schreef Slappy het volgende:
Jordanië en Egypte kan je toch wel binnenkomen met een stempel?
Ja hoor, geen probleem. Je krijgt er zelfs mooie Arabische stempels bij.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_71964071
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja hoor, geen probleem. Je krijgt er zelfs mooie Arabische stempels bij.
Omdat die landen met elkaar bevriend zijn toch of neutraal
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:38:43 #147
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_71965579
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:59 schreef Slappy het volgende:

[..]

Omdat die landen met elkaar bevriend zijn toch of neutraal
Egypte en Jordanie hebben als enige twee landen van de Arbische Liga vrede gesloten met Israel..
pi_88825580
Meldt zich, tweede keer over paar maanden, Israël èn Palestijnse autoriteit
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_89001862
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2009 17:17 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Wij kregen na het röntgenapparaat ook een stickertje dat we helemaal doorzocht moesten worden. kwam waarschijnlijk doordat we in Jordanië geweest waren. Daar konden we onze tassen leeghalen. Nix gevonden, maar lijkt me heel sterk dat jij met je dolk door kon lopen. Of je bent een geluksvogel.
Bij mij namen ze zelfs een bankpasjes-reader in beslag (:') !!) , apple spullen en nog wat zaken. Alles is uiteindelijk in 8 dozen aangekomen (op verschillende vluchten).

Als iemand nog een goed/leuk hotel zoekt in Tel Aviv: neem zeker deze http://www.booking.com/hotel/il/diaghilev.en.html
pi_90577692
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 december 2008 18:37 schreef k_man het volgende:
Lijkt me wel een interessant land om een keer een rondreisje te maken. :)

Ik ben alleen niet zo van het zelf organiseren en er is geen enkele 'bekende' reisorganisatie die dit als groepsreis aanbiedt geloof ik. :{
Da's inmiddels veranderd. Vanaf komend jaar zijn er zelfs minstens drie organisaties die rondreizen Israel aanbieden; Djoser, Koning Aap en Shoestring. :)

Djoser heeft de interessantste, uitgebreidste, langste reis (14 dgn). Het is ook de enige met een (mogelijkheid tot een) bezoek aan Palestijns gebied (Bethlehem). Dus het ziet er naar uit dat ik komend voorjaar met Djoser naar Israel ga. :)

Kom maar op met die tips. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')