abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 26 april 2012 @ 14:39:05 #226
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_110814892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:38 schreef HSG het volgende:

[..]

En de islamitisch deel van de oude stad?
Idem. Alleen is het daar 's avonds weer uitgestorven
  donderdag 26 april 2012 @ 14:39:29 #227
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110814911
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:38 schreef HSG het volgende:

[..]

En de islamitisch deel van de oude stad?
Geen idee. Abdalfawaz kan hier wellicht op reageren. :)
pi_110815048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:39 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Idem. Alleen is het daar 's avonds weer uitgestorven
En weet jij een leuk restaurantje waar ik kan eten op de rustdagen?
Ik ben HSG-Bomber niet.
  donderdag 26 april 2012 @ 14:44:16 #229
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_110815129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:42 schreef HSG het volgende:

[..]

En weet jij een leuk restaurantje waar ik kan eten op de rustdagen?
Poe, dat is een lastige vraag, heb niet echt uitzonderlijk gegeten in Jeruzalem. Zaterdags zijn 's avonds ook de restaurants in de rest van de stad wel weer open hoor..
pi_110815313
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:44 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Poe, dat is een lastige vraag, heb niet echt uitzonderlijk gegeten in Jeruzalem. Zaterdags zijn 's avonds ook de restaurants in de rest van de stad wel weer open hoor..
En vrijdagavond dan?
Ik ben HSG-Bomber niet.
  donderdag 26 april 2012 @ 14:51:53 #231
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_110815440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:48 schreef HSG het volgende:

[..]

En vrijdagavond dan?
Dan kun je inderdaad beter in de Arabische wijk wat eten, als je bij de Damascus-poort staat in de oude stad zijn er legio mogelijkheden, ik kan zo niet op een naam komen van een restaurant waar ik gegeten heb ;)
pi_110815481
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:51 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Dan kun je inderdaad beter in de Arabische wijk wat eten, als je bij de Damascus-poort staat in de oude stad zijn er legio mogelijkheden, ik kan zo niet op een naam komen van een restaurant waar ik gegeten heb ;)
aah kijk aan man. ;) Kom ik weer een heel eind verder :D Dank voor advies.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  donderdag 26 april 2012 @ 15:09:37 #233
6280 k_man
pedante eikel
pi_110816186
De betere restaurantjes in de oude stad zijn Joods. Als je op vrijdagavond wat wilt eten - en dus op de Arabieren bent aangewezen - is de keuze vooral kebab, shoarma of falafel. Op zich niks mis mee.
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
foto's
pi_110901658
Heb nog een vraag: wat is verstandig qua kleding om daar rond te lopen. Is een korte broek prima of is een drieskwartsbroek of lange broek aangeraden.
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_110902762
Korte broek kan in veel gevallen wel; wel is het handig om een lange broek bij je te hebben voor bepaalde plekken aangezien je sommige kerken e.d. niet binnenkomt met korte broek.

Afritsbare broekspijpen zijn wat dat betreft ideaal :P
  maandag 14 januari 2013 @ 17:09:31 #236
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_121553369
Ik kick hem even, want ik ga hoogstwaarschijnlijk deze zomer. We hebben nog niet eens een bestemming op het oog, maar over 4 weken willen we geboekt hebben. Ik vind het moeilijk zoeken buiten de all-in hotels, daar zit ik niet echt op te wachten. En ook twijfel ik nog over welke manier van vervoer als we eenmaal daar zijn.
Dit, dus.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:09:22 #237
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121555770
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:09 schreef Buitendam het volgende:
Ik kick hem even, want ik ga hoogstwaarschijnlijk deze zomer. We hebben nog niet eens een bestemming op het oog, maar over 4 weken willen we geboekt hebben. Ik vind het moeilijk zoeken buiten de all-in hotels, daar zit ik niet echt op te wachten. En ook twijfel ik nog over welke manier van vervoer als we eenmaal daar zijn.
hotels.com of hostelworld.com voor slaapplaatsen.

Bus of auto?

Jerusalem, Ein Gedi en omgeving zijn tof, Tel Aviv en vooral Eilat vermijden. Als je in de buurt bent is Petra in Jordanie onvergetelijk.
Live fast, die young.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:25:30 #238
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_121605465
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:09 schreef Individual het volgende:

[..]

hotels.com of hostelworld.com voor slaapplaatsen.

Bus of auto?

Jerusalem, Ein Gedi en omgeving zijn tof, Tel Aviv en vooral Eilat vermijden. Als je in de buurt bent is Petra in Jordanie onvergetelijk.
Ik zit te zoeken op Jeruzalem, omdat daar nogal wat te zien blijkt. Het drukke nachtleven trekt me niet, dus dat sla ik over. Auto huren misschien een optie, hoewel ik niet echt een duidelijk beeld heb van het verkeer, dat ik het misschien beter met het OV daar kan doen. Van hostel naar hostel hoppen.
Dit, dus.
pi_121674559
In Jeruzalem hadden wij het Hashimi hostel. Prima prijs, en prachtig uitzicht 's ochtends bij het (heel fijne!) ontbijt :)

Waarom je Tel Aviv zou moeten vermijden is me niet duidelijk. Het is juist fascinerend om de grote verschillen te zien tussen b.v. Jeruzalem en Tel Aviv :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:04:44 #240
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121676227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:14 schreef Haushofer het volgende:
In Jeruzalem hadden wij het Hashimi hostel. Prima prijs, en prachtig uitzicht 's ochtends bij het (heel fijne!) ontbijt :)

Daar heb ik ook verbleven. Als je met vriendin gaat zeg dan tegen ze dat je getrouwd bent anders mag je niet in dezelfde kamer slapen. (even nepringen kopen?) Erg strikt Moslim daar. Wel een fantastisch uitzicht vanaf het dakterras. ^O^

Alcohol is er strikt verboden en het is duidelijk geen 24 uurs hotel. Wij hebben daar ruim een uur voor een dichte deur staan koukleumen toen we om 7 uur 's ochtends terugkwamen na een feestje. Wel een erg goed Palestijns restaurant/cafe om de hoek. :)
Live fast, die young.
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:11:30 #241
6280 k_man
pedante eikel
pi_121689994
Mijn hotel in Jerusalem. Palestijns hotel. Ook niks mis mee. :)

Edit: Palestijns staat overigens niet gelijk aan islamitisch, veel Palestijnen zijn christelijk. Er is dus wel alcohol verkrijgbaar in dit hotel.

[ Bericht 15% gewijzigd door k_man op 17-01-2013 19:18:45 ]
foto's
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:15:51 #242
6280 k_man
pedante eikel
pi_121690200
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:14 schreef Haushofer het volgende:
Waarom je Tel Aviv zou moeten vermijden is me niet duidelijk. Het is juist fascinerend om de grote verschillen te zien tussen b.v. Jeruzalem en Tel Aviv :)
Eens. :)

In Tel Aviv is bovendien best wat te doen. Er zijn bijv. diverse interessante musea en je kunt een rondleiding doen langs de Bauhaus architectuur. Als je dat niks vindt kun je altijd nog naar het strand en/of het nachtleven in.

Jerusalem is weliswaar tien keer zo interessant, maar ja... zie maar eens een stad te vinden die net zo interessant is als Jerusalem.
foto's
pi_121698167
Israel is een bijna een ideaal land om een auto te huren, OV is niet bepaald super, afstanden zijn niet te groot, veel bezienswaardigheden liggen buiten de steden. Enige nadeel is het verkeer: chaotisch af en toe. Zelden zo'n chaos en getoeter gezien als in Nazareth (even buiten de miljoenensteden in Azie om dan). Zou aanraden een GPS mee te nemen. Met auto kun je van plek naar plek trekken. Als je begint of eindigt in Jeruzalem heb je voor die dagen geen auto nodig. Wat betreft hotels: booking.com werkt vaak goed.
pi_157501822
Met een beetje zoeken naar Israel kwam ik hier uit, volgens mij geen recenter algemeen topic van IsraŽl?

Ik heb een vraag over Eilat, met name transport. Ik ga er in december een week heen om te duiken (verder ga ik weinig doen in Israel). Ik heb een kamer in downtown Eilat en het duikcentrum zit een stuk naar het zuiden, vlak bij de Almog Beach Marina. Ik ga dus elke dag heen en weer rijden.

Wat is de meest praktische en goedkoopste oplossing? Ik kan elke dag met de taxi gaan, maar kan nergens iets concreets vinden qua kosten. Ergens vond ik iets van 20 euro enkele rit, maar weet niet of dat klopt, klinkt nml. nogal duur. Iemand een idee hoeveel dat kost?
Ik kan ook een auto of scooter huren. Voor autos kan ik wel genoeg vinden, maar van scooters weer niks. Weet iemand hoeveel je voor een scooter kwijt bent? Lijkt me wel lekker om op rond te touren. :)

Voordeel van een auto is dat ik 's middags eens een wat verder trip kan doen t.o.v. scooter, maar ik weet niet of dat het waard is (en of de leuke plekken ook wel met een scooter te bereiken zijn)?
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:21:52 #245
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_157542117
Volgens mij ligt er in de omgeving van Eilat niet zoveel bijzonders, en ligt Jeruzalem op 5 uur rijden. En de grens kom je niet zo makkelijk over daar, maar ik ben alweer zes jaar geleden voor het laatst in die omgeving geweest.

Anyway, de vliegtickets Amsterdam - Tel Aviv zijn erg goedkoop. Ik zit er dus ook over te denken om eens een weekendje IsraŽl te pakken. Zag dat je in januari al voor 107 euro op en neer kan vliegen, van donderdag tot maandag. Dan ga ik voor 57 euro vier dagen in een hostel liggen en ben ik voor 165 dus al klaar qua reis en verblijf. :)

Twee dagen Tel Aviv, voetbalwedstrijdje van Maccabi erbij, dagje Jeruzalem, beetje stappen, en weer terug. Wel lekker in de winter. Is het daar qua klimaat een beetje relaxed in januari?
Gourmetten of steengrillen?
pi_157715854
Een jaar geleden ben ik ook in Israel geweest,

Ben toen begonnen in Tel Aviv, zoals de meeste, waarna de reis ging naar Haifa (mooie stad) en vervolgens een nacht in de woestijn (met een kampvuurtje) geslapen in een slaapzak zonder tent om de volgende dag een klein bergje te beklimmen en te zwemmen in de dode zee. Uiteindelijk natuurlijk ook nog een paar dagen in Jeruzalem rondgelopen.

Echter, de woestijn in het zuiden schijnt erg de moeite waard te zijn!
facebook
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:21:37 #247
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170990918
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Eens. :)

In Tel Aviv is bovendien best wat te doen. Er zijn bijv. diverse interessante musea en je kunt een rondleiding doen langs de Bauhaus architectuur. Als je dat niks vindt kun je altijd nog naar het strand en/of het nachtleven in.

...
Ff kickuh... :P

Heb je dat White City/ Bauhaus wijk van Tel Aviv zelf bekeken? Is er echt veel te zien, of valt dat wat tegen? Krijg wat wisselende signalen als ik wat Google.

En is Tel Aviv op zaterdag een soort zondags Staphorst, of merk je weinig van de sjabbat?

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 16-05-2017 21:28:29 ]
#ivorytowerlivesmatter
  woensdag 17 mei 2017 @ 08:37:26 #248
6280 k_man
pedante eikel
pi_170996473
Ik vond het wel leuk om een guided tour te doen door dat wijkje, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ze presenteren het dus als Bauhaus, maar ik vond het meer Miami. Het is wel merendeels ontworpen door gevluchte Duitse joden, maar de stijl doet eerder Amerikaans aan, met pastelkleurtjes en zo.

Afijn, je moet zelf maar even kijken. Mijn foto's van IsraŽl staan hier. Foto's van het betreffende wijkje staan bijna achteraan; foto 13_04 t/m 13_19. Kwaliteit van de foto's is niet optimaal, maar het geeft wel een idee denk ik. De foto's zijn een beetje gelig, ik denk door de apparatuur op het vliegveld. Laatste keer dat ik rolletjes heb gebruikt.

Van de sjabbat heb ik zo geen idee meer. Ik weet niet of ik er toen was.
foto's
  woensdag 17 mei 2017 @ 09:56:59 #249
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170997367
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 08:37 schreef k_man het volgende:
Ik vond het wel leuk om een guided tour te doen door dat wijkje, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ze presenteren het dus als Bauhaus, maar ik vond het meer Miami. Het is wel merendeels ontworpen door gevluchte Duitse joden, maar de stijl doet eerder Amerikaans aan, met pastelkleurtjes en zo.

Afijn, je moet zelf maar even kijken. Mijn foto's van IsraŽl staan hier. Foto's van het betreffende wijkje staan bijna achteraan; foto 13_04 t/m 13_19. Kwaliteit van de foto's is niet optimaal, maar het geeft wel een idee denk ik. De foto's zijn een beetje gelig, ik denk door de apparatuur op het vliegveld. Laatste keer dat ik rolletjes heb gebruikt.

Van de sjabbat heb ik zo geen idee meer. Ik weet niet of ik er toen was.
Thnx ^O^
Leuke fotoserie. Rolletjesfoto. 8-)
#ivorytowerlivesmatter
  woensdag 31 mei 2017 @ 09:30:01 #250
289177 Iwanius
Gedachten zijn net als Wolken
pi_171342386
haifa-16.jpg

Mijn lievelingsplek als ik er ben.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')