Ik ben best een broodmens, niet omdat ik denk dat het de allerbeste keus is, maar gewoon omdat ik ervan houd. Vooral zelfgebakken

Als ik niet bezig ben met strakker worden dan eet ik er zo 7/8 sneden op een dag. Mits ik daarnaast voldoende blijf bewegen blijf ik daarmee prima op gewicht..
Voordeel bij cutten is dat ik dat dan ook niet geheel hoef te schrappen, gewoon teruggaan naar 5 sneden en de rest vervangen door vetten-eiwitten is al voldoende.
Overigens heb ik wel veel KH geschrapt tov van wat me is meegegeven vanuit thuis. Daar was ontbijten met brood met zoet beleg, bij de koffie een koek, 's middags weer brood met 1x vlees en de rest zoet, tussendoor koekje of chocolade, avondeten met een zoet toetje, en 's avonds weer iets bij de koffie een 'normaal' patroon. Iedereen bij ons thuis (behalve m'n ma en ik) was tenger, dus niemand maakte zich daar ook druk om. Maar ik vind dat dus niet normaal, dat koek er standaard in zit (zelfs 3x) en dat fruit, groente, naturel yoghurt of kwark, vette vis, noten etc. iets is waar je echt aan moet denken of zomaar eens 'een keertje' eet. En aan 200g groenten per persoon kwamen we dus echt niet.
Als ik naga wat ik al niet aan nutteloze energie (en idd voornamelijk suiker/kh) geschrapt heb door die 'standaard' snacks en zoet beleg te vervangen door voedzaam voedsel (en wat mij betreft kan dat deels ook best volkorenbrood zijn en blijven), dan scheelt dat echt enorm. Mijn huidige KEV verhouding is iets van 35-25-40 en dat bevalt me prima. Voorheen zat ik wel aan de 50-60% KH denk ik.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ciske- op 25-03-2012 15:08:05 ]