zaterdag 24 maart 2012 @ 20:49:58 #251
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109472275
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klopt maar er wordt veel gesponsord, congressen voedingsleer met allerlei merken ;)
Dat is misschien bij dat lachwekkende keurmerk zo, maar ik vind dit op de site van het voedingscentrum:

quote:
Het Voedingscentrum accepteert geen financiële bijdragen van bedrijven of andere instellingen in ruil voor het overnemen en/of uitdragen van een bepaalde stellingname.
http://www.voedingscentru(...)rkingsverbanden.aspx

Overigens is je laatste opmerking het belangrijkste denk ik :) Je moet doen waar je lichaam zich het prettigst bij voelt....
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
"Ik ben niet negatief. Ik heb alleen andere ideeen over hoe dingen zouden moeten!" - PdeHoog, 2012
last.fm | RYM
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:50:39 #252
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109472295
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ja zeg. Wil ik helemaal los gaan vanavond en had ik speciaal iets evils uitgezocht, blijk ik nog moeite te moeten doen om de 2000 kcals aan te tikken vandaag. Een magere knakworst is maar 25 en een mini danerolle maar 32! En ik gebruik maar een halve knakworst per 'croissant' ook. Wat een teleurstelling :(. Ik pik lekker een slokje Poolse pivo om mn verdriet te verdrinken.
De vraag is nu: heb je echt genoten van die magere knakworst? Of had je toch liever die normale gehad? :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
"Ik ben niet negatief. Ik heb alleen andere ideeen over hoe dingen zouden moeten!" - PdeHoog, 2012
last.fm | RYM
pi_109472447
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is misschien bij dat lachwekkende keurmerk zo, maar ik vind dit op de site van het voedingscentrum:

[..]

http://www.voedingscentru(...)rkingsverbanden.aspx

Overigens is je laatste opmerking het belangrijkste denk ik :) Je moet doen waar je lichaam zich het prettigst bij voelt....
Het zijn ok geen bijdragen, maar becel komt op zo'n dag zichzelf promoten enz.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:54:42 #254
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109472483
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het zijn ok geen bijdragen, maar becel komt op zo'n dag zichzelf promoten enz.
Tijdens wat voor soort dag dan?
last.fm | RYM
pi_109472807
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tijdens wat voor soort dag dan?
Bijscholing dieetiek.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:05:38 #256
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109472928
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bijscholing dieetiek.
Ok. Wordt zoiets georganiseerd door het voedingscentrum? Apart dan.
last.fm | RYM
pi_109473127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok. Wordt zoiets georganiseerd door het voedingscentrum? Apart dan.
Nee niet door het voedingscentrum :D
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:14:30 #258
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109473320
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nee niet door het voedingscentrum :D
Ok :) Nou ja...never mind :D
last.fm | RYM
pi_109473666
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De vraag is nu: heb je echt genoten van die magere knakworst? Of had je toch liever die normale gehad? :P
Jazeker, ik heb er best van genoten. Ook voor ik dik was at ik al liever de magere of de runder. Ben niet zo'n varkensvleesfan, met uitzondering van spek uiteraard.
It's like déjà vu all over again
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:59:02 #260
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109474820
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jazeker, ik heb er best van genoten. Ook voor ik dik was at ik al liever de magere of de runder. Ben niet zo'n varkensvleesfan, met uitzondering van spek uiteraard.
:D :P Spekjes :9 :@
last.fm | RYM
pi_109474937
:Y
pi_109477973
Ik weet niet zo goed wat ik van het Voedingscentrum moet vinden. Ik denk wel dat hun voedingsadviezen op nuchter verstand zijn gebaseerd en als elke Nederlander zo zou eten zou iedereen al stukken gezonder zijn. Maar soms komen ze wat log over en worden nieuwe inzichten niet tot zeer traag doorgevoerd in de advisering. En ik ben gewoon niet zo'n fan van de margarinepromotie :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 25 maart 2012 @ 08:47:54 #263
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109482630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik van het Voedingscentrum moet vinden. Ik denk wel dat hun voedingsadviezen op nuchter verstand zijn gebaseerd en als elke Nederlander zo zou eten zou iedereen al stukken gezonder zijn. Maar soms komen ze wat log over en worden nieuwe inzichten niet tot zeer traag doorgevoerd in de advisering. En ik ben gewoon niet zo'n fan van de margarinepromotie :D
Gezond verstand is goed. En technisch gezien is margarine ook de betere keus. Dat wij het niet eens zijn met het productieproces en de smaak is een ander verhaal ;)
last.fm | RYM
pi_109482869
Waarom is margarine de betere keus?
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 25 maart 2012 @ 09:27:18 #265
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109482904
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:22 schreef Vanyel het volgende:
Minder verzadigde vetten.
last.fm | RYM
  zondag 25 maart 2012 @ 10:17:45 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109483518
Ik neem altijd Halvarine, of dieet-becel. Margarine vind ik niet lekker, roomboter al helemaal niet *bovendien mag ik geen roomboter hebben, lactosetechnisch gezien*

Hier nu een lekker ontbijtje van twee warme bruine broodjes :Y) Gisteren liep dieettechnisch eigenlijk nog best aardig, en vandaag wordt het moeilijker, maar ik ga het wel gewoon volhouden. Heb gisteren enorm naar nieuws gehad, maar da's geen reden om te eten...*is streng voor zichzelf, maar weet nu al dat ze dat later fijn vindt* zie de gigantische off-topic spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, volgende week begint de verhuizing, dus ik ga weer dozen inpakken en meubels uit elkaar halen. Vooralsnog vindt m'n weegschaal nog steeds niet dat ik afgevallen ben van alle verhuisstress... vorige keer verloor ik toen 10 kilo, puur door de zenuwen. Dat was ook niks hoor, maar nu blijf ik gewoon rond de 91 schommelen, terwijl ik zo graag een getal dat met een 8 begint op dat schermpje wil zien. Zou de eerste keer zijn sinds ik 18 was ofzo.

Xx
Die van Peter Pan dus, niet de Teletubbie...
pi_109483636
Tink, wat heftig! Ik denk dat het heel normaal is hoor dat je je zo dubbel voelt, dat zou ik denk ik ook hebben. Sterkte :* .
  zondag 25 maart 2012 @ 10:28:53 #268
65551 PdeHoog
Fascinating
pi_109483795
Tink, dat is idd beroerd nieuws zeg -O- Sterkte!
last.fm | RYM
pi_109483873
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:22 schreef Vanyel het volgende:
Niet. Gewoon maat houden met roomboter. Vetzuurketens zijn verzadigd, maar omdat ze relatief kort zijn, is het niet per se slecht. Je hebt half-half nodig, door huidige patroon krijg je te weinig onverzadigd (vooral omega-3) binnen om de balans goed te houden. Becel heeft verkeerde onverzadigde vetzuur, die mag je skippen. Margarine heeft altijd wat transvet en dat is helemaal slecht.

Lekker met mate roomboter blijven eten, dagelijks bewegen.
crap in = crap out
pi_109483936
Ik zie in mijn grafiekje dat ik sinds maandag de 12e eigenlijk niets meer ben afgevallen :{ . Ik geef mijn huidige regime nog 1 week de tijd om zich te bewijzen.

Gisteren, 1948 kcal:
O Yoghurt, muesli, lijnzaad
S 2 miles met gewichtjes
T 2 meergranen beschuit met jam
S Slaapkamers, trap en badkamer
L 2 bruin met sandwichspread
S Woonkamer, wc, keuken
T Peijenburg Tussendoor, 3 dropjes
A Krieltjes, grote salade met weinig spekkies en creme fraiche, kaas-broccoli vegading
T 8 mini Danerolles met 3 magere knakworsten

Straks gezellig naar het tuincentrum om kruidenplantjes te halen. Daarna shepherd's pie, tuna casserole, kip/prei quiche en Maleisische kipcurry maken *; .
pi_109484116
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet. Gewoon maat houden met roomboter. Vetzuurketens zijn verzadigd, maar omdat ze relatief kort zijn, is het niet per se slecht. Je hebt half-half nodig, door huidige patroon krijg je te weinig onverzadigd (vooral omega-3) binnen om de balans goed te houden. Becel heeft verkeerde onverzadigde vetzuur, die mag je skippen. Margarine heeft altijd wat transvet en dat is helemaal slecht.

Lekker met mate roomboter blijven eten, dagelijks bewegen.
Ook als margarine echt de betere keus is, weiger ik het op mijn brood te doen, maar fijn om daar ook rechtvaardiging voor te hebben :)
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 25 maart 2012 @ 10:51:50 #272
323106 Audreyoot
Don't give me evils!
pi_109484271
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat bedoel je met vroeger? Want volgens mij is zoiets als brood er al heeeeeeel lang. En dingen als pasta en noedels zijn er ook al lang. Aardappelen worden al sinds voor 1800 geteeld en gegeten in Europa en nog veel eerder in Zuid-Amerika. Dus ja...ik snap wel waarom ze carbs normaal vinden.

Ik snap persoonlijk ook al dat gezeik over het Voedingscentrum niet eigenlijk :{ De mensen die daar werken hebben er, net als dietistes, voor geleerd ga ik voor het gemak maar even vanuit en, no offense, de mensen hier halen hun kennis met name van internet muv Isabeau denk ik, die het merendeel van de theorieeen tijdens haar opleiding heeft gehad en kennis van internet staat niet bekend om zijn 100% betrouwbaarheid!
Ik haal mijn kennis vooral bij mensen die een opleiding over voeding hebben gedaan, of mensen in de sportschool die heel veel met voeding bezig zijn. Voedingscentrum heeft op veel gebieden nog verouderde info zoals bv met eieren per dag.
pi_109484330
Ik ga zo ontbijten met een bagel *O*

Zondag is de enige dag in de week waarop ik echt lekker ontbijt *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room. / May your heart always be joyful. may your song always be sung. Stay forever young.
  zondag 25 maart 2012 @ 11:03:55 #274
323106 Audreyoot
Don't give me evils!
pi_109484530
Ik ontbijt elke dag lekker :D
pi_109484549
Ik niet hoor, geen tijd, geen geld, noem maar op, bakje kwark it is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room. / May your heart always be joyful. may your song always be sung. Stay forever young.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')