pi_109408014
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Terwijl Brein de ene na de andere proxy sommeert te stoppen met de doorgifte van The Pirate Bay, heeft de Piratenpartij nog niks gehoord. "Brein is vooralsnog te druk bezig om kindjes op te jagen."

Stichting Brein is een grote schoonmaakactie begonnen onder de proxy's in Nederland die het mogelijk maken voor internetters om The Pirate Bay alsnog te kunnen gebruiken. Brein heeft er in januari voor gezorgd dat Ziggo en XS4ALL The Pirate Bay en al zijn filialen blokkeren voor hun abonnees. Brein wil een dergelijke blokkade ook via de rechter afdwingen voor andere internetserviceproviders.

Maar bijvoorbeeld de Nederlandse piratenpartij en hostingbedrijf GreenHost hebben nog geen sommatie ontvangen, bevestigen deze desgevraagd. "Vooralsnog is BREIN te druk bezig met kindjes opjagen", sneert Samir Allioui van de Piratenpartij.
Brein haalt proxies uit de lucht

Naar gisteren is gebleken probeert Brein nu ook de proxy-sites uit de lucht te halen. Sinds januari zijn er in Nederland verschillende mensen geweest die via het opzetten van een proxyserver het aanbod van The Pirate Bay toch toegankelijk maakten voor abonnees van Ziggo en XS4ALL.

Maar Brein heeft een zo geheten ex-parte verbod op de proxy van DeHomies.nl afgedwongen en gaat met dat document nu via email alle andere proxy-aanbieders langs. Kuik wil niet kwijt hoeveel sommaties er in totaal zijn verstuurd, ook omdat "dit proces nog bezig is". "Uiteindelijk komt iedereen met zo'n mirror of proxy aan de beurt. Er is geen enkele reden voor een uitzondering."
Beheerders krijgen 'leeg mailtje'

De beheerders van de proxy's Alwaysapirate.org en Remastered.nl kregen de sommatie van Brein "in een verder leeg mailtje" gistermiddag binnen. Aan het mailtje waren twee pdf's gekoppeld, de sommatie en het vonnis van de rechter in de ex-parte zaak tegen DeHomies.

"Of ik wel wist wat ik allemaal had aangericht en vervolgens werd me gesommeerd ermee te stoppen tegen een dwangsom van 1000 euro per dag, plus een eis tot schadevergoeding voor gedane schade die dan bij de rechtbank zou worden ingediend", zegt een van de beheerders van de twee sites, Jan Hendrik Mulder. De 16-jarige havo-scholier draait beide proxies samen met zijn vriend Niek Jan van den Hout.
'We zijn maar scholieren'

De twee jongens uit Overijssel hebben kort overlegd na de ontvangst van de dreigmail van Brein en toch al snel besloten eieren voor hun geld te kiezen. "We zijn maar scholieren en kunnen dat nooit aanvechten. En als we verliezen kost het een heleboel geld." Beide sites werden dus offline gehaald, hoewel Mulder Alwaysapirate.org heeft doorgelinkt naar een andere site van hem, waarop hij YouTube-filmpjes van top40-muzieknummers heeft ingebed.

De twee hadden direct na het vonnis van de rechter in januari besloten proxies op te zetten om The Pirate Bay bereikbaar te houden voor Nederlandse internetters. Toen de blokkade inderdaad van kracht werd, liep het storm op de sites van Mulder en Van den Hout. "Per dag tienduizenden bezoekers. De toenmalige hoster kon het al snel niet aan en dus moesten we verhuizen naar Strato. Maar uiteindelijk heb ik het op een eigen server gehost", zegt Mulder.
'Jammer maar geen ramp'

Dat hij nu op last van Brein de beide sites offline heeft gehaald en verplicht een waarschuwing van Bein moet laten zien, vindt hij jammer, maar geen ramp. "Ik heb er nooit wat mee verdiend en kan zelf wel nog naar The Pirate Bay als ik wil. Dus het kan me niet zo veel schelen. Ik laat het er verder bij. Laat iemand anders het maar doen."
bron
Volgens mij wil het doortrapt zwerend ziekelijk kwaadaardige tyfusgezwel het meest fantastisch eerlijke en oprechte persoon ter wereld het het internet kapot hebben.
Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality - Michael Ellner
pi_109408130
goed topic ...
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:27:23 #3
370341 AldoTheApache
Wie dit leest is gek!
pi_109408154
ik las kuyt :')
Op woensdag 30 januari 2013 11:45 schreef yvonne het volgende:
[...]
Hvjbjtwjnmk O+
pi_109408256
1 "proxy" ( ofwel doorgelinkte site) weg en 10 erbij.
_O-
Water <-> zee.
Vechten bierkaai.
etc etc..
Deze post werd mede mogelijk gemaakt door de tong80 fanclub
:P
pi_109408845
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:28 schreef GizartFRL het volgende:
1 "proxy" ( ofwel doorgelinkte site) weg en 10 erbij.
_O-
Water <-> zee.
Vechten bierkaai.
etc etc..
Jij kan er wel om lachen, maar dat hebben velen voor jou ook gedaan. Ik had niet voorzien dat dit vervelende heerschap toch al zulke successen heeft kunnen behalen.
pi_109409037
Als Kuikje mij als proxy aanklaagt,klaag ik BREIN terug. :Y
pi_109409066
De goedwillende Nederlandse burger is een crimineel. En de daadwerkelijke criminelen worden in de watten gelegd.
Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality - Michael Ellner
pi_109409154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:40 schreef Lambiekje het volgende:
De goedwillende Nederlandse burger is een crimineel. En de daadwerkelijke criminelen worden in de watten gelegd.
Hier heb je een punt. Hier moet de overheid ook tegen optreden, want je criminaliseert miljoenen mensen op deze manier.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:55:44 #9
193335 DjinN
Ik word helemaal wak!
pi_109410062
Domme flapdrol :') Het is gewoon water naar de zee dragen voor hem _O- Voor alles wat hij neerhaalt, komen er weer tig dingen voor terug :W
And in the end,
we lie awake
and we dream
of making our escape..
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:21:08 #10
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_109411746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:36 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Jij kan er wel om lachen, maar dat hebben velen voor jou ook gedaan. Ik had niet voorzien dat dit vervelende heerschap toch al zulke successen heeft kunnen behalen.
Ja ik lach erom.
Omdat iemand ( of in dit geval een organisatie) niet inziet dat met het plaatselijk verbieden van iets je niets opschiet.

Shoot 1, 10 will rise.
Shoot 10, 1000 will rise.

Dit is niet te "winnen" door het laten blokkeren van elk doorgeefluikje.
pi_109412635
quote:
Volgens Kuik zullen op deze manier alle proxyservers in Nederland die voor doorgifte van The Pirate Bay zorgen, aangepakt worden: "Uiteindelijk komt iedereen met zo'n mirror of proxy aan de beurt. Er is geen enkele reden voor een uitzondering."
Zinloos, je kunt toch nog altijd via buitenlandse proxyservers naar TPB gaan?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_109413045
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:37 schreef eight het volgende:

[..]

Het is inderdaad vrij kansloos wat BREIN nu probeert.
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:46:24 #13
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_109413099
quote:

[..]

Om van de ontelbare .tk adressen nog maar te zwijgen.
Of ( wat hier op het forum al eens voorbij is gekomen) wisselende doorgaven.
1e keer piratebay.
F5
Google
F5
Fok
F5
piratebay ;)
pi_109413379
Volgens mij werken al die aanklachten alleen maar averechts. Des te meer moeite BREIN doet om alles uit de lucht te krijgen, des te meer mensen zich tegen hen keren.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:00:05 #15
241662 Jian
well, well, well...
pi_109413655
Op wie probeert die Kuik nou indruk te maken? Op de grote productiemaatschappijen, zijn financiers, op een paar schooljongens, die uit angst meteen hun proxy-site platgooien ..... Wat een vreselijk triest figuur!
Sommeren en dreigen met een dwangsom kan overigens natuurlijk iedereen, maar Ik moet eerst nog maar zien dat een Rechter tot veroordeling van de eigenaar van een proxy-site overgaat, zeker nu er ook nog een beroepszaak loopt!?
pi_109414038
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:52 schreef Devv het volgende:
Volgens mij werken al die aanklachten alleen maar averechts. Des te meer moeite BREIN doet om alles uit de lucht te krijgen, des te meer mensen zich tegen hen keren.
Precies. Er zijn nog genoeg nitwits die proxyservers niet eens kennen maar die nu dankzij deze berichtgeving getipt worden en meteen gaan googelen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_109414870
BREIN is een particulier bedrijf,die hebben helemaal geen bevoegdheden. :W
pi_109415087
Tim is gewoon 1 van de vele zakkenvullers. Dat zijn missie zinloos is moet hij zelf ook wel snappen, maar meneer bulkt wel van het geld.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_109415474
Ik mis hier wel het Brein Webcare Team.
pi_109422435
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:21 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Ja ik lach erom.
Omdat iemand ( of in dit geval een organisatie) niet inziet dat met het plaatselijk verbieden van iets je niets opschiet.

Shoot 1, 10 will rise.
Shoot 10, 1000 will rise.

Dit is niet te "winnen" door het laten blokkeren van elk doorgeefluikje.
Hoop dat je gelijk hebt.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:44:06 #21
8130 raptorix
Boula is een baas!
pi_109423079
quote:

[..]

Of gewoon google zelf gebruiken :)

http://translate.googleus(...)YPTvEP8ewvMDpoTg8FIQ
"In sociaal democratische maatschappijen spelen problemen van milieuvervuiling, armoede, segregatie, hufterig gedrag, opsluiting en criminaliteit veel minder." aldus klopkoek
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:44:44 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109423101
Breinloos
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:50:22 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_109423277
Misschien een technicality, maar vervult Tim een ambt? Ik dacht het niet? :D
Fine, fuck you then!
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:22:43 #24
84418 Syd
The Good Die Young
pi_109424394
Een bedrijf dat opkomt voor de rechten van o.a. muzikanten maar zelf wel miljoenen binnen harken :') wat klopt er niet.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 18:36:11 #25
181126 MouzurX
Misschien?
pi_109436862
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of gewoon google zelf gebruiken :)

http://translate.googleus(...)YPTvEP8ewvMDpoTg8FIQ
Werkt niet als je iets zoekt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_109437262
Mijn proxy werkt ook niet meer iemand alternatieven?

Kankerbrein :)
Do you even lift?
pi_109438349
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
Misschien een technicality, maar vervult Tim een ambt? Ik dacht het niet? :D
Ik wil uiteraard een andere titel pakken .. maar helaas mag je niet ophitsen. Ik heb het er moeilijk mee wie nu een slechter persoon is... Robert Mickelson of Tim Kuik.
pi_109439606
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:53 schreef ems. het volgende:

Voor nog geen ¤3,- per maand kan je al een eigen privé proxy opzetten.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:05:11 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_109439736
Laat Tim lekker, die gozer heeft geen benul wat hij aan het doen is. Dweilen met de kraan open.
Op maandag 29 augustus 2011 15:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het lijkt me ultiem, een video van jou en je fleshlight. Als dat gay is, so be it :D
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:12:17 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109440056
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:05 schreef Scorpie het volgende:
Laat Tim lekker, die gozer heeft geen benul wat hij aan het doen is.
Genoeg reden om hem op te sluiten.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:20:24 #31
342435 Life2.0
One less car
pi_109440516
Pirate bay bezoeken is legaal.

Downloaden ook.

einde verhaal
..heet stiekem micha kat
  vrijdag 23 maart 2012 @ 22:08:37 #32
84418 Syd
The Good Die Young
pi_109446234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:20 schreef Life2.0 het volgende:
Pirate bay bezoeken is legaal.

Downloaden ook.

einde verhaal
[tim kuik mode]
Downloaden is legaal, downloaden van games is echter illegaal en dat kun je ook via de piratebay.
[/tim kuik mode]
pi_109454958
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:08 schreef Syd het volgende:

[..]

[tim kuik mode]
Downloaden is legaal, downloaden van games is echter illegaal en dat kun je ook via de piratebay.
[/tim kuik mode]
En welke schoften downloaden games. Juist ja de bloedhonden van BREIN
  maandag 26 maart 2012 @ 08:23:46 #34
116015 SicSicSics
pi_109520158
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:31 schreef Lambiekje het volgende:
Ik wil uiteraard een andere titel pakken .. maar helaas mag je niet ophitsen. Ik heb het er moeilijk mee wie nu een slechter persoon is... Robert Mickelson of Tim Kuik.
Ik wist dat er wat mis was met je beoordelingsvermogen, maar dit haalt mijn opvatting over jou nog verder naar beneden. Buiten proportioneel. Zonder meer.
Fine, fuck you then!
  maandag 26 maart 2012 @ 08:25:16 #35
116015 SicSicSics
pi_109520173
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Genoeg reden om hem op te sluiten.
Ja, laten wie iedereen die (volgens de tegenstanders) incompetent is in zijn werk maar in het gevang gooien! :')

Daar creeer je de veilige haven mee die je zo nastreeft papier! ^O^
Fine, fuck you then!
  maandag 26 maart 2012 @ 09:30:58 #36
102757 EdvandeBerg
Crawlin' King Snake
pi_109521055
Tja, we hebben allemaal een hekel aan Tim, zijn clubje en het grootkapitaal wat hij vertegenwoordigt, maar eigenlijk hebben ze natuurlijk wel gelijk dat ze proberen het gratis gebruik van copyrighted materiaal te voorkomen.

Ik ben zelf ook fervent downloader, maar ik snap wel dat de makers van muziek, films en software centjes willen voor datgene wat ze maken.
bigocat1: "I would give Lady Gaga's right testical to have Layne back"
pi_109521698
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Tja, we hebben allemaal een hekel aan Tim, zijn clubje en het grootkapitaal wat hij vertegenwoordigt, maar eigenlijk hebben ze natuurlijk wel gelijk dat ze proberen het gratis gebruik van copyrighted materiaal te voorkomen.

Ik ben zelf ook fervent downloader, maar ik snap wel dat de makers van muziek, films en software centjes willen voor datgene wat ze maken.
Die gaan voor 80% naar de bonzen en dergelijke. :+
pi_109523132
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:53 schreef ems. het volgende:

http://fuckbrein.info :s)
  maandag 26 maart 2012 @ 11:15:39 #39
102757 EdvandeBerg
Crawlin' King Snake
pi_109523658
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Er blijft idd. veel teveel geld hangen in 'de industrie' en er gaat te weinig naar de artiesten (met name in de muziek) en ze zijn niet innovatief genoeg.
bigocat1: "I would give Lady Gaga's right testical to have Layne back"
  maandag 26 maart 2012 @ 11:24:32 #40
78680 Nielsch
Dinamo! Dinamo Riga!
pi_109523876
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Inderdaad, kijk naar Radiohead. Die hebben een keer een album in eigen beheer uitgegeven. Bezoekers konden het album gratis downloaden van de website maar mochten ook een donatie achterlaten. Al dat geld kwam rechtstreeks bij de band terecht. Ze hadden nog nooit zoveel verdiend met het uitbrengen van een album. Alleen dat geeft al aan hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen.
For Boston, for Boston, we sing our proud refrain! For Boston, for Boston, 'tis wisdom's earthly fane!
pi_109524039
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

het blijkt dat (illegaal )downloaden juist meer oplevert. Mensen gaan toch meer naar de bioscoop. Mensen krijgen een bredere smaak. FRS kom je niet verder dan MJackson en Madonna. En die onbekende artiest is een kostbare grap.

Tevens blijkt dat de downloader ook de grootste gekochte DVD collectie te hebben en is het een regelmatige biosbezoeker.

Mond op mond reclame doet ook nog eens zijn werk.
pi_109524119
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het blijkt dat (illegaal )downloaden juist meer oplevert. Mensen gaan toch meer naar de bioscoop. Mensen krijgen een bredere smaak. FRS kom je niet verder dan MJackson en Madonna. En die onbekende artiest is een kostbare grap.

Tevens blijkt dat de downloader ook de grootste gekochte DVD collectie te hebben en is het een regelmatige biosbezoeker.

Mond op mond reclame doet ook nog eens zijn werk.
Als ik nu of aan een van je vrienden vraag om met enigszins betrouwbare cijfers te komen die jouw pistng onderbouwen... Dan blijft het stil he?

Ik wens je in ieder geval nog veel plezier met al je onzin
pi_109526228
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als ik nu of aan een van je vrienden vraag om met enigszins betrouwbare cijfers te komen die jouw pistng onderbouwen... Dan blijft het stil he?

Ik wens je in ieder geval nog veel plezier met al je onzin
Hey Hollywood, Online Piracy Doesn't Hurt Your U.S. Box Office Returns [STUDY]
The Surprising History of Copyright

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')