abonnement Unibet Coolblue
pi_110137866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:13 schreef Wootism het volgende:

[..]

Een fucking 8 :')
Gast. Al vergeet je even de doodgeneukte baby's, dan is het nog steeds een flinterdun verhaal wat werkelijk nergens over gaat.
Ja, hij is beter dan The Human Centipide. Nee, nooit een 8 waard.

Een 5,3 voor mij.
Bij zieke noch 'goed' verhaal films moet ik altijd denken aan:

http://www.imdb.com/title/tt1029234/



ik hou van franse films! (hij is frans toch? :9 )
pi_110147824
Les Adoptés (2011)



'Les Adoptés' vertelt het verhaal van een familie. Een familie van vrouwen die het leven vaak niet gespaard heeft, maar die er uiteindelijk in geslaagd is alle moeilijkheden te overwinnen. Mannen hebben weinig plaats in dit leven en wanneer één van de vrouwen verliefd wordt komt alles op losse schroeven te staan. Het evenwicht moet opnieuw gevonden worden en de ene gaat hier al beter mee om dan de andere. De familie zal alles opnieuw moeten aanleren. Het mechanisme van de adoptie treedt opnieuw in werking en dwingt iedereen een nieuwe plaats in te nemen.

Mja, wat moet ik ervan zeggen. Speciaal is hij wel. Onderhoudend ook. Niet heel bijzonder, mooi verhaal verder.

IK: 7.0/10
IMDB:6.1
pi_110166195
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:30 schreef Wootism het volgende:

[..]

Niks aan toe te voegen :)
Voor mij een dikke 9. Lang geleden dat ik zo heb kunnen genieten van een film!
Niks aan toe te voegen over Intouchables. 1 van de betere films die ik de afgelopen tijd heb gezien. Ga hem in de bios zien zolang het nog kan. Het einde ontroerde me ook!
pi_110168785
The Book of Eli (2010)

http://www.imdb.com/title/tt1037705/

Het is de tweede keer dat ik hem heb gezien, en ook na herziening blijft dit een topper van jewelste. Denzel Washington en Gary Oldman horen bij mijn favoriete acteurs aller tijden, het is fijn ze samen te zien spelen en het is nog fijner dat ze allebei excelleren. De muziek is mooi duister en sfeervol en het beelden zien er echt prachtig uit. Mooi ook die 'harde' schaduwen. Het verhaal is dun, maar dat maakt me niet uit, het is duidelijk een style over subtance film. Eentje die erg goed uitpakt

4,5*/5* plus een plekje in mijn top 50.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_110168859
quote:
8s.gif Op maandag 9 april 2012 20:19 schreef computerprobleem het volgende:
Geen film, maar een serie. Schrijf normaal nooit wat ik van een serie (of film) vond, maar ik heb het al getypt, dus post ik het hier ook maar :P.

_____________________________________________________________________________________

Lost afgekeken!

Het is vandaag precies één maand geleden (9 maart) dat ik begon met deze prachtige serie.
Zojuist de allerlaatste aflevering 'The End' / Seizoen 6, afgekeken.

Hieronder mijn beoordelingen (enkel in cijfers) per seizoen:

Lost [Seizoen 1] - 9.5
Lost [Seizoen 2] - 9.5
Lost [Seizoen 3] - 10.0
Lost [Seizoen 4] - 9.8
Lost [Seizoen 5] - 9.5
Lost [Seizoen 6] - 9.8

Cijfer voor de gehele serie: 9.7 - afgerond (voor op IMDB) 10.0

---

Deze serie staat nu dus op nummer 1. Enkel de serie 'Band of Brothers' heb ik met een perfecte 10.0 beoordeeld, maar dat gaat om een mini-serie. Lost is een complete TV-serie, die zie ik dus anders.

Ik vond het verhaal origineel en spannend. Vooral de eerste 3 seizoenen vond ik erg goed.
Later begon de serie steeds meer op een science-fiction serie te lijken, waardoor mijn aandacht soms iets af nam. Uiteindelijk hebben de verschillende gebeurtenissen de serie toch wel goed gevormd. Ik heb de serie dan ook in één maand tijd afgekeken. Ik heb in de tussentijd bijna geen films gekeken, en dat zal nog wel een tijdje zo blijven, aangezien ik een aantal nieuwe series op het oog heb.

Mijn favoriete personages uit deze serie waren Hugo/Hurley, Benjamin Linus, Jin, Dokter Chang, Kate en Locke. Hugo toch wel op nummer een. Hij vertolkte zijn rol gewoon erg goed en had ook wel iets 'grappigs'. Echt zo'n persoon die je ongedeerd wilt laten :P.

Er waren ook wel een aantal irritante personages. Zo had ik een hekel aan Stuart Radzinsky, van het Dharma Initiative. Ik houd namelijk niet van mensen die altijd maar in de weg moeten staan, en die vooral erg koppig zijn.

Dan heb je nog de hoofdpersonages Jack, Sawyer/Ford, Jacob en nog wel een aantal anderen. Jack en James waren altijd erg goed aanwezig in de serie en zorgden ook wel voor de actie & drama in de serie. Zeer goede acteurs.

Ik kan nog lang doorpraten over de serie, maar dat is volgens mij niet nodig.
De serie zat gewoon erg goed in elkaar, de gebeurtenissen sluiten prima opelkaar aan, de casting was perfect, er zat veel spanning, drama en mysterie in de serie en het einde was gewoon erg goed en meer dan voldoende. Geen vragen meer aan het einde van de serie en daar gaat het uiteindelijk om.

Op naar de volgende serie :D!
Ik weet dat er veel mensen zijn die Lost niet zijn gaan waarderen, vooral om het feit dat de laatste seizoenen misschien minder sterk waren. Desondanks zal het mij niet verbazen als er NOOIT meer een serie komt die mij ooit zoveel aangrijpt als Lost. Ik denk dat ik alles zo'n beetje 5x heb gekeken, en de eerste drie seizoenen misschien we 7 tot 8x.. Echt een prachtige serie waar je je hoofd bij moet hebben en wel een sterk gevoel voor fantasie voor nodig hebt.
  woensdag 11 april 2012 @ 08:27:52 #281
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_110169709
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 03:16 schreef ValHallen het volgende:
The Book of Eli (2010)

http://www.imdb.com/title/tt1037705/

Het is de tweede keer dat ik hem heb gezien, en ook na herziening blijft dit een topper van jewelste. Denzel Washington en Gary Oldman horen bij mijn favoriete acteurs aller tijden, het is fijn ze samen te zien spelen en het is nog fijner dat ze allebei excelleren. De muziek is mooi duister en sfeervol en het beelden zien er echt prachtig uit. Mooi ook die 'harde' schaduwen. Het verhaal is dun, maar dat maakt me niet uit, het is duidelijk een style over subtance film. Eentje die erg goed uitpakt

4,5*/5* plus een plekje in mijn top 50.
Laatst ook gezien, wat een vette film inderdaad! :D
8/10
pi_110170769
quote:
17s.gif Op woensdag 11 april 2012 03:56 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Ik weet dat er veel mensen zijn die Lost niet zijn gaan waarderen, vooral om het feit dat de laatste seizoenen misschien minder sterk waren. Desondanks zal het mij niet verbazen als er NOOIT meer een serie komt die mij ooit zoveel aangrijpt als Lost. Ik denk dat ik alles zo'n beetje 5x heb gekeken, en de eerste drie seizoenen misschien we 7 tot 8x.. Echt een prachtige serie waar je je hoofd bij moet hebben en wel een sterk gevoel voor fantasie voor nodig hebt.
Ik vond het 1 grote aanfluiting eerlijk gezegd, lachwekkend slecht zelfs bij vlagen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_110171044
quote:
17s.gif Op woensdag 11 april 2012 03:56 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Ik weet dat er veel mensen zijn die Lost niet zijn gaan waarderen, vooral om het feit dat de laatste seizoenen misschien minder sterk waren. Desondanks zal het mij niet verbazen als er NOOIT meer een serie komt die mij ooit zoveel aangrijpt als Lost. Ik denk dat ik alles zo'n beetje 5x heb gekeken, en de eerste drie seizoenen misschien we 7 tot 8x.. Echt een prachtige serie waar je je hoofd bij moet hebben en wel een sterk gevoel voor fantasie voor nodig hebt.
7 of 8x... wow... de serie was goed maar 7 of 8x? respect... :z
  woensdag 11 april 2012 @ 11:57:50 #284
182073 invine
blablabla etc.
pi_110175215
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 03:16 schreef ValHallen het volgende:
The Book of Eli (2010)

http://www.imdb.com/title/tt1037705/

Het is de tweede keer dat ik hem heb gezien, en ook na herziening blijft dit een topper van jewelste. Denzel Washington en Gary Oldman horen bij mijn favoriete acteurs aller tijden, het is fijn ze samen te zien spelen en het is nog fijner dat ze allebei excelleren. De muziek is mooi duister en sfeervol en het beelden zien er echt prachtig uit. Mooi ook die 'harde' schaduwen. Het verhaal is dun, maar dat maakt me niet uit, het is duidelijk een style over subtance film. Eentje die erg goed uitpakt

4,5*/5* plus een plekje in mijn top 50.
Je vergeet mila kunis :D
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_110175309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:57 schreef invine het volgende:

[..]

Je vergeet mila kunis :D
:Y _O_
pi_110176033
Ken hem niet, misschien eens kijken of ik het wat vind!
  woensdag 11 april 2012 @ 12:20:28 #287
286575 Roces18
Chef de party
pi_110176042
Pulp Fiction

Ik zag dat iemand hem hier had gekeken, en ik bedacht me dacht ik hem eigenlijk nooit helemaal had afgekeken met een reden blijkbaar. Wat een overgewaarde film is dit overal strooit men maar met negens en tienen alsof het pepernoten zijn.

De verhaallijn van Uma is totaal overbodig, verder "zou" het een ingewikkelde film zijn? Ik wil niet lullig doen hoor maar 2 of drie delen in een andere volgorde zetten dat kan mijn oma van 95 nog volgen, daarbuiten voegt dat ook echt niks toe. Natuurlijk de dialogen zijn goed zoals we van Quentin kunnen verwachten maar een simpel verhaal over twee huurmoordenaars en hun baas en wat slachtoffers is niks nieuws in mijn opzicht. En als toppunt gooit die zichzelf ook nog even een rolletje toe waar hij niks van bakt en met die lengte is het natuurlijk helemaal niks. Misschien was het in 1998 (o.i.d.) een goede film maar nu mag die onder een dikke laag stof blijven.

geen emotie, boodschap of wat dan ook behalve wat standaard onzin resulteert dus in een magere zes.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_110176364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:20 schreef Roces18 het volgende:
Pulp Fiction

Ik zag dat iemand hem hier had gekeken, en ik bedacht me dacht ik hem eigenlijk nooit helemaal had afgekeken met een reden blijkbaar. Wat een overgewaarde film is dit overal strooit men maar met negens en tienen alsof het pepernoten zijn.

De verhaallijn van Uma is totaal overbodig, verder "zou" het een ingewikkelde film zijn? Ik wil niet lullig doen hoor maar 2 of drie delen in een andere volgorde zetten dat kan mijn oma van 95 nog volgen, daarbuiten voegt dat ook echt niks toe. Natuurlijk de dialogen zijn goed zoals we van Quentin kunnen verwachten maar een simpel verhaal over twee huurmoordenaars en hun baas en wat slachtoffers is niks nieuws in mijn opzicht. En als toppunt gooit die zichzelf ook nog even een rolletje toe waar hij niks van bakt en met die lengte is het natuurlijk helemaal niks. Misschien was het in 1998 (o.i.d.) een goede film maar nu mag die onder een dikke laag stof blijven.

geen emotie, boodschap of wat dan ook behalve wat standaard onzin resulteert dus in een magere zes.
Wij kijken die film nog regelmatig als we weer met een vast groepje op zaterdagavond zin hebben om een film te kijken. Blijft een toppertje imo. Reservoir Dogs is trouwens wel beter vinden wij.

Maar PF, blijft een dikke 8 hoor. Zit gewoon leuk in elkaar, blijft boeien en heeft van alles wat, actie, comedy...
  woensdag 11 april 2012 @ 12:36:49 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_110176650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik vond het 1 grote aanfluiting eerlijk gezegd, lachwekkend slecht zelfs bij vlagen.
Ja ik ook, en dat had ik eigenlijk halverwege het tweede seizoen al, toen langzaam maar zeker duidelijk begon te worden dat de schrijvers ook geen idee hadden waar het naartoe ging, en thema's die heel sterk in het eerste seizoen zaten gewoonweg genegeerd gingen worden (het monster bijv.). Juist het laatste seizoen was dan weer aardig imo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:40:55 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110176807
Lost ... nog steeds nachtmerries van de losse eindjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110176928
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja ik ook, en dat had ik eigenlijk halverwege het tweede seizoen al, toen langzaam maar zeker duidelijk begon te worden dat de schrijvers ook geen idee hadden waar het naartoe ging, en thema's die heel sterk in het eerste seizoen zaten gewoonweg genegeerd gingen worden (het monster bijv.). Juist het laatste seizoen was dan weer aardig imo.
Ik ben ook ergens tegen het einde van S2 afgehaakt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 13:04:54 #292
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_110177892
Slowchatten over Lost kan hier, mensen: Lost (USA) #150: Moving on

Er bestaan meer topics in FTR dan alleen deze. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_110179034
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:20 schreef Roces18 het volgende:
Pulp Fiction

Ik zag dat iemand hem hier had gekeken, en ik bedacht me dacht ik hem eigenlijk nooit helemaal had afgekeken met een reden blijkbaar. Wat een overgewaarde film is dit overal strooit men maar met negens en tienen alsof het pepernoten zijn.

De verhaallijn van Uma is totaal overbodig, verder "zou" het een ingewikkelde film zijn? Ik wil niet lullig doen hoor maar 2 of drie delen in een andere volgorde zetten dat kan mijn oma van 95 nog volgen, daarbuiten voegt dat ook echt niks toe. Natuurlijk de dialogen zijn goed zoals we van Quentin kunnen verwachten maar een simpel verhaal over twee huurmoordenaars en hun baas en wat slachtoffers is niks nieuws in mijn opzicht. En als toppunt gooit die zichzelf ook nog even een rolletje toe waar hij niks van bakt en met die lengte is het natuurlijk helemaal niks. Misschien was het in 1998 (o.i.d.) een goede film maar nu mag die onder een dikke laag stof blijven.

geen emotie, boodschap of wat dan ook behalve wat standaard onzin resulteert dus in een magere zes.
ik denk dat tarantino nu slapeloze nachten heeft :')
  donderdag 12 april 2012 @ 12:55:07 #294
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_110225700
Extremely Loud & Incredibly Close (2011, VS, Stephen Daldry)
Niet zo goed als het boek, maar ook weer niet zo slecht als de waardering van sommige critici.
Het jochie zelf is wel erg irritant haalt daarmee de film een stuk naar beneden. Gelukkig redden Max von Sydow en Tom Hanks de film voor een deel. Vooral Hanks weet met z'n kleine rol toch een hele grote stempel te drukken op de film.
De film probeert soms iets te hard een goede "Oscar film" te zijn. Er zijn momenten dat Daldry te duidelijk inspeelt op de emoties van de kijker en de film te veel neigt naar kitscherig melodrama. Maar er zijn ook momenten dat de film de juiste snaar raakt betreft de gevoelens van angst en onzekerheid over het waarom die bij zowel Oskar als in de VS heersten na 911.
cijfer: 7
pi_110229346


Ik heb eindelijk Tangled (Rapunzel) gezien.
Ik wilde hem al een tijdje zien, maar nooit de stap genomen. Eindelijk maar eens gedaan en ik vond het een zeer vermakelijke film. Er zit veel humor in, vooral van Flynn Rider (de medespeler van Rapunzel). Al kan de film niet tippen aan titels als Toy Story, Finding Nemo, etc, vond ik dit toch zeker wel een 8 waard. Aan het einde leek het een keer geen Disney cliché te worden, maar dat verdraaide toch al snel naar het verwachte einde. Was een beetje jammer, maar ik had er al op gerekend toen ik hem opzette.
Ook Mandy Moore doet het heel erg goed als stemacteur voor Rapunzel. Prachtige zangstem en niets te klagen over het acteren zelf.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:16:17 #296
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_110231870
Death at a Funeral (2010)



Cast: Chris Rock, Martin Lawrence and Keith David

A funeral ceremony turns into a debacle of exposed family secrets and misplaced bodies.

Ik had me duidelijk vergist met de eerder uitgebrachte Britse film (uit 2007) die dezelfde naam heeft.
Deze film haalde dan ook niet het niveau wat ik ervan had verwacht, maar hij was toch vermakelijk.
De cast maakt heel veel goed zal ik maar zeggen en Danny Glover heeft ook een leuke bijrol in deze film. Het gaat (uiteraard) over een begrafenis en tijdens deze bijeenkomst ontstaan er allerlei onverwachte en ietwat lachwekkende situaties.

Waardering
IMDb: 5.4
Moi: 6

Carlito's Way (1993)



Regie: Brian De Palma
Cast: Al Pacino, Sean Penn and Penelope Ann Miller

A Puerto-Rican ex-con, just released from prison, pledges to stay away from drugs and violence despite the pressure around him and lead on to a better life outside of NYC.

Ex-misdadiger Carlito Brigante (Pacino) komt vervroegd vrij en besluit nooit meer van het rechte pad af te wijken. Meteen na zijn vrijlating komt hij snel weer in contact met het criminele circuit, maar hij houdt zijn droom voor ogen. 75.000 dollar heeft hij nodig om een nieuw leven te beginnen op de Bahama's met een autoverhuurbedrijf.
Hij krijgt de mogelijkheid om een club te runnen en zodoende zijn geld bij elkaar te sparen.

Er zit minder actie in dan je zou verwachten. De film duurt 145 min. en in het begin denk je nog dat hij weer het verkeerde pad op gaat, maar eigenlijk is het zijn advocaat (Penn) die corrumpeert.

Waardering
IMDb: 7.9
Moi: 7

[ Bericht 1% gewijzigd door ArtistA op 12-04-2012 15:26:49 ]
pi_110233210
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:18 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb eindelijk Tangled (Rapunzel) gezien.
Ik wilde hem al een tijdje zien, maar nooit de stap genomen. Eindelijk maar eens gedaan en ik vond het een zeer vermakelijke film. Er zit veel humor in, vooral van Flynn Rider (de medespeler van Rapunzel). Al kan de film niet tippen aan titels als Toy Story, Finding Nemo, etc, vond ik dit toch zeker wel een 8 waard. Aan het einde leek het een keer geen Disney cliché te worden, maar dat verdraaide toch al snel naar het verwachte einde. Was een beetje jammer, maar ik had er al op gerekend toen ik hem opzette.
Ook Mandy Moore doet het heel erg goed als stemacteur voor Rapunzel. Prachtige zangstem en niets te klagen over het acteren zelf.
Maximus _O_
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_110240008
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:08 schreef vinnypassy het volgende:
Intouchables (2011, Olivier Nakache, Eric Toledano) [ afbeelding ]

Voorop staat dat ik geraakt ben door deze film. Als een film dat bereikt, kan ik de minpuntjes makkelijk vergeten. Zo wordt de invalide man bijvoorbeeld weinig uitgelicht en komen we niet te weten waarom hij zo rijk is, wat zijn verdriet verder met hem doet. Van dit laatste krijgen we, dankzij een prima vertolking van François Cluzet, gelukkig wel een klein tipje van de sluier opgelicht. Het doet hem pijn, maar dat moge duidelijk zijn.

Belangrijker is echter de band die zicht ontwikkelt tussen hem en zijn verzorger, een man uit een achterstandswijk. Kritiekpuntjes zijn dat stereotypes worden bevestigt, maar het stoorde mij geen moment. De band tussen de mannen blijft de hele film oprecht en verwordt nooit melodramatisch, vooral dankzij de energieke Omar Sy (die de Franse 'Oscar' won ten faveure van Jean Dujardin: terecht!).

Er is dus weinig plaats voor emotioneel drama, vooral omdat er veel grappen worden gemaakt en deze niet ten koste van iemand gaan: voor de invalide man is het een verademing dat hij niet zo blind als invalide gezien wordt. Samen met de prachtige muziek en de rustige momenten kon ik het tegen het einde toch niet laten met een klein traantje in mijn ogen toe te kijken. Wat een prachtige film!
Helemaal mee eens. Wat een geweldige film!

Ik lag trouwens helemaal in een deuk bij de laatste minuten van de film, met die snorretjes. :P
  donderdag 12 april 2012 @ 18:53:18 #299
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_110241331
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 21:05 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Eens. Nightcall, real hero en under your spell pasten erg goed.
100% mee eens. Wat een geweldige soundtrack. Vooral ' real hero'. Daar moeten ze een keer een goede bass ook onder zetten, dat wel.
pi_110242059
Super size me



Verenigde Staten
Documentaire

96 minuten

geregisseerd door Morgan Spurlock
met Morgan Spurlock, Bridget Bennett en Don Gorske

Filmmaker Morgan Spurlock maakt zichzelf proefkonijn door 30 dagen niets anders te eten dan McDonalds voedsel. Hij probeert hiermee aan te tonen wat de lichamelijke en geestelijke effecten zijn van het overmatig eten van fastfood, om zo inzicht te geven in één van de grootste problemen in Amerika: vetzucht.

geinige docu om een keer te zien maar verder tja.. wat moet je ermee en wat wilt ie ons vertellen?
ik bedoel iedereen weet dat een keertje fastfood oke is alleen als je er elke dag eet dat je dan gestoor dbent..
mja wel geinig om te zien
6-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')