abonnement Unibet Coolblue
pi_109371354
Twee vragen:

Het toilet op de begane vloer heeft z'n langste tijd gehad en wil ik dus binnenkort gaan aanpakken. De huidige tegels komen tot 1,75m hoogte. Daarboven zit nu een laag latex. Ik ben van plan om tot aan het plafond te gaan tegelen.

Nu is er het probleem dat ik bij het verwijderen van de tegels, een niet-vlakke muur overhou en deze glad wil hebben. Nu kan ik dat doen door gipsplaten te gebruiken, maar omdat het natuurlijk een relatief kleine ruimte is, zorgen eventuele rachels voor een verdere verkleining van de ruimte. Is het mogelijk om deze zonder de rachels te monteren of gaat dit niet goed werken?

Tweede vraag: de trap naar de eerste verdieping moet geverfd worden en deze wordt natuurlijk best intensief gebruikt.(vijf personen) Welke verf kunnen jullie me hierin aanraden?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:25:37 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109371607
1) Ik ga er van uit dat het een kalkzandsteen muur is waar nu de tegels op zitten? Die gipsplaat is mij totaal onduidelijk. Kun je de oude tegels niet weghakken, de boel gladsmeren (rotband/fix&finish oid) en nieuw tegelwerk zetten? Heel die voorzetwand met rachels en gipsplaat lijkt mij onzin.

2) Van Sikkens Rubbol is er een speciale trappenlak, beter is er niet.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_109372038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:25 schreef error_404 het volgende:
1) Ik ga er van uit dat het een kalkzandsteen muur is waar nu de tegels op zitten? Die gipsplaat is mij totaal onduidelijk. Kun je de oude tegels niet weghakken, de boel gladsmeren (rotband/fix&finish oid) en nieuw tegelwerk zetten? Heel die voorzetwand met rachels en gipsplaat lijkt mij onzin.
Ik denk a: dat ik het niet glad krijg en dit scheelt me tijd en moeite (en ergernis, heb ik het idee). Vandaar de optie om de muren glad te maken door er een gipsplaat voor te zetten. In één keer glad. :)

quote:
2) Van Sikkens Rubbol is er een speciale trappenlak, beter is er niet.
Satura kom ik tegen....?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_109373221
Gisplaat koud tegen de muur zou opzicht kunnen, ik zou het zelf niet doen.
Bij de hoogte verschillen kan het gaan scheuren e.d.

Voor 100 euro is je wc strak gestuct.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 22 maart 2012 @ 00:15:41 #5
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_109373472
kijk anders eens bij de hornbach bij het isolatie materiaal. Je hebt daar van die grote platen . In het midden een soort schuim en de oppervlaktes hebben een dun gewapend(glasfiber) cement laagje. de platen zijn er in diverse diktes en je kunt ze met de juiste kit feiloos tegen een muur zetten.

Snel en betere startmuur krijg je bijna niet.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_109385823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 00:15 schreef klusfoobje het volgende:
kijk anders eens bij de hornbach bij het isolatie materiaal. Je hebt daar van die grote platen . In het midden een soort schuim en de oppervlaktes hebben een dun gewapend(glasfiber) cement laagje. de platen zijn er in diverse diktes en je kunt ze met de juiste kit feiloos tegen een muur zetten.

Snel en betere startmuur krijg je bijna niet.
Fermacell?
pi_109386006
nee, wedi plaat is dat.
pi_109386937
qboard heet dat bij de Hornbach
pi_109388177
Voor trappenlak kun je het beste een thinner verdunbare 2 componenten bootlak nemen. Is ook nog een stuk goedkoper en technisch het beste.
pi_109391516
iemand enig idee van de kosten van dat qboard?
Hoor ik die Griekse melodie...
  donderdag 22 maart 2012 @ 16:43:47 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_109392294
Bij de hornbach noemen ze het idd Qboard. Mara het is in wezen Wedi plaat.

Spul is niet het allergoedkoopste maar de winst zit um in snel werken en het niet nodig hebben van bijv. een stucadoor.

Het isoleert ook als een mamoet!

Zorg wel dat je het met de juiste KITT aan de muur vastzet. Overigens ook erg handig is dat kant en klare afschot ding voor een douche.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 22 maart 2012 @ 16:46:29 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_109392396
Pverigens 5H..

Je muur is dus rommelig zeg maar. Zo'n Qboard kun je er perfect tegen aan zetten. Kijk wara de muu rhet meeste uitsteekt en probeer dat wat weg te werken. Zodra je op de meeste plekken wel ok zit. Kit tegen de muur en plaat ertegen.

Eventueel kun je met pur schuim de holle stukken daarna wat opvullen. Niet te veel he!


en om het je helemaal makkelijk te maken...

de folder
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_109655407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:42 schreef machtpen het volgende:
Voor trappenlak kun je het beste een thinner verdunbare 2 componenten bootlak nemen. Is ook nog een stuk goedkoper en technisch het beste.
Een 2-componentenlak kan alleen over een bestaande 2-componentenlak of op een onbehandelde ondergrond, zeker niet over een bestaande gewone (1-componenten) verf of lak.

Bovendien heb je met bootlak nogal last van enorme vergeling.

Beter is om een goede trapverf te kopen, zoals bijvoorbeeld op trapverf.com en deze in zo veel mogelijk lagen aan te brengen (minimaal 3)
pi_109660749
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:28 schreef Klusbaas het volgende:

[..]

Een 2-componentenlak kan alleen over een bestaande 2-componentenlak of op een onbehandelde ondergrond, zeker niet over een bestaande gewone (1-componenten) verf of lak.

Bovendien heb je met bootlak nogal last van enorme vergeling.

Beter is om een goede trapverf te kopen, zoals bijvoorbeeld op trapverf.com en deze in zo veel mogelijk lagen aan te brengen (minimaal 3)
Een 2 componentenlak kan zeer zeker over een oude laag 1 componenten verf. Voor de hechting zul je sowieso goed moeten schuren. Een bootlak vergeelt niet , ga maar eens bootjes kijken. Die vergeling komt trouwens door uv, ergens waar je bij een trap geen last van zult hebben.

Een 2 componenten bootlak of verf is kwalitatief het beste wat je kunt krijgen en voor een redelijke prijs.

Niet alleen loop je je dubieuze bedrijfje te spammen maar is je produktkennis lachwekkend.
pi_109811949
Vergeling van een alkydlak (ongeacht 1 of 2-componenten) ontstaat juist in het donker (daarom heet het ook donkervergeling). Smeer het maar eens over een witte trap en je zult zien dat het binnen een paar weken al geel begint te worden. Google maar eens op "donkervergeling".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')