pi_109367935
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
EU-mensenzoekmachines
Mensenzoekmachines vormen een onderdeel van de totale veiligheidsstrategie van de Europese Unie. In mei 2009 had de EU 46 technologische ‘veiligheids’-onderzoeksprojecten lopen onder verschillende namen.xxxix

Zo ontwikkelt de Europese Unie controlesystemen voor automatische opsporing van burgers met ‘abnormaal’ gedrag in drukke ruimten (het EU-project ‘Adabts’; Automatic Detection of Abnormal Behaviour and Threats in crowded Spaces). Het Nederlandse TNO, dat goudgeld verdient aan dit soort systemen voor de EU, heeft in dit verband inmiddels de ‘Vijandige Voornemens Technologie’ ontwikkeld om ‘afwijkend’ gedrag reeds vóór een eventueel vergrijp te detecteren op straat en de politie te alarmeren; de zogenaamde HIT-technologie. Met de Rand Corporation behoort TNO tot de belangrijkste onderzoeksinstituten op het vlak van defensie die betrokken zijn bij de immense Europese veiligheidsindustrie die het EU-beleid bepaalt, aldus onderzoeker en mensenrechtenadvocaat Raf Jespers. xl

De EU ontwikkelt technologieën die geautomatiseerde controle van mensen in één set integreert, zodat de ambtenaar via een enkele druk op de knop al uw biometrische gegevens, digitale documenten, gezichtsscans, stemopnames enzovoort, combineert tot een profiel (het EU-project ‘Effisec’; Efficient Integrated Security Checkpoints).

De Europese Unie ontwerpt technologie ter bewaking van belangwekkende evenementen, zoals Bilderbergvergaderingen of politieke topontmoetingen (w.o. het Onderzoeksprogramma Security van het EU-project ‘KP7’).

De EU ontwikkelt een systeem dat alle mogelijke gegevens van burgers combineert bij het toezicht op grote topbijeenkomsten als de G20. De nieuwste sensortechnologie, gezichtsherkennende camera’s, radar, x-stralen en gammastraling, leveren daartoe de benodigde informatie aan. Techniek ter opsporing van explosieven en radioactiviteit, beheersing van ruimtes en ter bescherming van prominenten worden gecombineerd. Dit alles moet leiden tot een pijlsnelle analyse zodat de politie onmiddellijk kan optreden (dit EU-project is bekend onder de naam ‘Imsk’; Integrated Mobile Security Kit).xli

Maar de EU bouwt een nog geavanceerdere mensenzoekmachine die de gehele Europese samenleving doorlopend observeert en controleert. Hiertoe heeft zij reeds in 2009 een eerste investering gedaan van 10 miljoen euro (het EU-project ‘Indect’; Intelligent Information System Supporting Observation). Het voorgewende doel is opnieuw de ‘veiligheid’ van burgers in verband met de vermeende terroristische bedreiging. Inmiddels is het doel verbreed tot het voorkomen van allerlei mogelijke overtredingen die de ‘veiligheid’ bedreigen door tevoren ‘abnormaal’ gedrag vast te stellen via een fijnmazig netwerk van technologie.

Deze Indect-mensenzoekmachine werkt als een reusachtig sleepnet voor informatiegaring over burgers. Zij koppelt talloze, geharmoniseerde systemen als databases aan toezichtsystemen voor gezichts-, gedrags-, nummerplaat- en locatieherkenning, die weer zijn verbonden aan camera’s, video’s en satelieten. Dit gebeurt vanaf straatniveau en vanuit de lucht.

De Indect-mensenzoekmachine doorzoekt behalve de fysieke werkelijkheid, tevens de virtuele werkelijkheid. Zij doorzoekt het internet op basis van ‘verdachte’ zoek- en trefwoorden en de daaraan gekoppelde bronnen als peer-to-peer en sociale netwerken als Facebook, webpagina’s, blogs, sociale nieuwssites, discussiefora, servers, computernetwerken, alsmede privé computersystemen en -berichten.

Alles lijkt geoorloofd in de strijd tegen het ‘terrorisme’. Indect gebruikt niet alleen Trojan Horses voor computer infiltratie maar ook ‘(nano)drones’ oftewel onbemande (mini)vliegtuigjes om vanuit de lucht te observeren, ‘spy satelites’ vluchtrecorders, sociale databanken, openbaar vervoerregistratiesystemen, leest persoonlijke communicatie als e-mail en volgt automatisch mobiele objecten en personen, aldus onderzoeker en informaticawetenschapper Sylvia Johnigk.

Op basis van de verkregen gegevens brengt de EU haar verschillende burgerpopulaties vervolgens onder in ‘profielen’. Johnigk legt uit dat de mensenzoekmachine de verzamelde informatie automatisch koppelt aan databases met profielen van ‘staatsgevaarlijke’ mensen. Tegenstanders van de Europese eenwordingsproject en de rol van de banken worden gemerkt met een kleurcode. (Over dit laatste en over het plaatsen van EU-onderdanen op lijsten, meer in deel VI). Mensenrechtenactiviste Shami Chakrabarti zegt daarover: ‘Het maken van profielen van hele populaties in plaats van het observeren van individuele verdachten, is een sinistere stap in iedere samenleving.’

Gebruikers van de mensenzoekmachines zijn met name de samenwerkende politie en geheime diensten, overkoepeld door de Europese geheime politiedienst SitCen die, aldus een rapport van Statewatch uit 2009, volstrekt obscuur is in haar activiteiten en net als Europol, geen verantwoording aflegt aan burgers.xlii
bron
Het is wel duidelijk hoe ultraextreem fout de EU is. Heeft men nog steeds niets te verbergen?!!

Nederland is het meest foute, corrupte regime mede door de fascistoïde wetswijzigingen.

Rompuy is wederom verkozen tot EUpresident. Maar zeer waarschijnlijk zal er een HitlerSarkozy-fuhrer gepositioneerd worden als het informatie-grid volledig in werking is.

quote:
“This is more than just a data center,” an official source close to the project told the online magazine Wired.com. The source says the center will actually focus on deciphering the accumulated data, essentially code-breaking. This means not only exposing Facebook activities or Wikipedia requests, but compromising “the invisible” Internet, or the “deepnet.” Legal and business deals, financial transactions, password-protected files and inter-governmental communications will all become vulnerable.

“It is the next generation of domestic spying”, says Paul Queen of Charlotte. “Once communication data is stored, data-mining can begin. That is when control will happen”, he said.
bron
Er staat ons nog veel moois te wachten...

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 22-03-2012 07:19:41 ]
Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality - Michael Ellner
pi_109369027
Welnee, onze vrijheden zijn groter dan ooit. :Y)
pisvlek
pi_109369755
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:06 schreef Lambiekje het volgende:

Nederland is het meest foute, corrupte regime mede door de fascistoïde wetswijzigingen.
Waarom ben je nog steeds in Nederland dan? Denk je nou echt dat het ergens anders beter is? Ja, misschien in technologisch minder ontwikkelde landen...

quote:
Rompuy is wederom verkozen tot EUpresident. Maar zeer waarschijnlijk zal er een HitlerSarkozy-fuhrer gepositioneerd worden als het informatie-grid volledig in werking is.
Waarom doe je het nu wéér? Die verwijzingen van jou naar WO2 zijn zo lachwekkend krampachtig dat in ieder geval ik je totaal niet serieus meer kan nemen.

quote:
De popcorn staat al klaar.
Doe mee met FOK! Whatpulse en typ FOK! naar de 1e plaats!!
Forever shall the wolf in me desire the sheep in you!
Between the velvet lies, there's a truth that's hard as steel!
pi_109371756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:46 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Waarom ben je nog steeds in Nederland dan? Denk je nou echt dat het ergens anders beter is? Ja, misschien in technologisch minder ontwikkelde landen...

[..]

Waarom doe je het nu wéér? Die verwijzingen van jou naar WO2 zijn zo lachwekkend krampachtig dat in ieder geval ik je totaal niet serieus meer kan nemen.

[..]

De popcorn staat al klaar.
Heb jij het idee dat iedereen hier zit om goedkeuring te krijgen van jou? :')
Is het misschien in je opgekomen dat het hem helemaal niet interesseert of jij hem serieus neemt of niet.

Ik neem hem in ieder geval niet minder serieus door zulke uitspraken, dat geeft gewoon het sentiment weer. Maar dat zal wel aan mij liggen...
pisvlek
pi_109372036
Mensen die dit wegwuiven zijn nog dommer dan een ezel. Van Rompuy een niet gekozen president en de regeringen in Italië en Griekenland die ook niet gekozen zijn en tel daar bij cctv en het geen wat lambiekje poste bij elkaar op en we zijn inderdaad flink op weg naar een hele enge wereld waar ik liever niet in wil leven.
De laatste echt vrije plek op aarde (VS) is ook al verpest door corruptie en hebzucht en niemand die het door heeft.

Er staan ons de komende jaren inderdaad nog heel wat te wachten en wanneer de massa dan eindelijk wakker word is het al te laat en lopen we met een chip in onze nek.
pi_109373612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:28 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Heb jij het idee dat iedereen hier zit om goedkeuring te krijgen van jou? :')
Nee natuurlijk niet. Gelukkig niet, dat zou pas echt slecht zijn voor de mensheid. >:)

quote:
Is het misschien in je opgekomen dat het hem helemaal niet interesseert of jij hem serieus neemt of niet.
Ja hoor, maar voordat je over mij oordeelt, zou je eens wat topics die hij gestart heeft, moeten lezen. En daarna dingen waar 'ie gereageerd heeft.

quote:
Ik neem hem in ieder geval niet minder serieus door zulke uitspraken, dat geeft gewoon het sentiment weer. Maar dat zal wel aan mij liggen...
Dat ligt het zeker. Laat ik het erop houden dat hij al eens een ban gekregen heeft voor bepaalde uitspraken betreffende WO2.
pi_109374569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:46 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ook al is het niet beter in andere landen, dan mag je toch wel je mening uiten over hoe het er in je eigen land aan toe gaat?

Okay, het taalgebruik mag wat minder, maar toch... :)
"Our thoughts produce words, our words produce actions, our actions produce habits, our habits produce character, our characters produce culture." - B.T. Swami
pi_109374719
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Ook al is het niet beter in andere landen, dan mag je toch wel je mening uiten over hoe het er in je eigen land aan toe gaat?

Okay, het taalgebruik mag wat minder, maar toch... :)
Uiteraard mag dat, daar veroordeel ik TS ook niet op. Maar hij zegt dat zo ongeveer in ieder topic dat 'ie opent...
Dan is het toch niet zo gek dat ik (of wie dan ook) op een gegeven moment zoiets vraag? :)
pi_109375873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 00:21 schreef bas-beest het volgende:

Dat ligt het zeker. Laat ik het erop houden dat hij al eens een ban gekregen heeft voor bepaalde uitspraken betreffende WO2.
ik zal het maar wel doen. ... de parallellen zijn te over.
Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality - Michael Ellner
pi_109375901
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:35 schreef PKRChamp het volgende:
Mensen die dit wegwuiven zijn nog dommer dan een ezel. Van Rompuy een niet gekozen president en de regeringen in Italië en Griekenland die ook niet gekozen zijn en tel daar bij cctv en het geen wat lambiekje poste bij elkaar op en we zijn inderdaad flink op weg naar een hele enge wereld waar ik liever niet in wil leven.
De laatste echt vrije plek op aarde (VS) is ook al verpest door corruptie en hebzucht en niemand die het door heeft.

Er staan ons de komende jaren inderdaad nog heel wat te wachten en wanneer de massa dan eindelijk wakker word is het al te laat en lopen we met een chip in onze nek.
quote:
Als de Europese Unie de techniek invoert, verkrijgen burgers in de toekomst met deze chip gedragen op of in hun lichaam, wel of niet toegang tot bijvoorbeeld luchthavens, computers, databestanden, openbaar vervoer, kantoren, vrachtauto’s en betaalautomaten van uw bank. Biologische processen die afwijken van uw biometrisch profiel verraden trouwens medische problemen, drank- en druggebruik.xlv In feite fungeert uw brein dan als sleutelbos.xlvi
bron
Dat is even leuk. Straks heb je te veel gedronken, gerookt of vies gegeten. Dan kan je niets meer ...
Je hebt meteen een arts op je dak en je premies schieten omhoog en je huis is verkocht.

Waarschijnlijk wordt je in quarantaine geplaatst als je weer eens een Dr. Oetker-pizza met een blikje Fernandes koopt.
pi_109383355
quote:

Kleine kanttekening van staatsrechtelijke aard: Regeringen zijn -ook in nederland- niet gekozen.
pi_109384170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 00:21 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Gelukkig niet, dat zou pas echt slecht zijn voor de mensheid. >:)

[..]

Ja hoor, maar voordat je over mij oordeelt, zou je eens wat topics die hij gestart heeft, moeten lezen. En daarna dingen waar 'ie gereageerd heeft.

[..]

Als zo'n vergelijking gerechtvaardigd is mag hij hem van mij best gebruiken. Onterecht flamen en trollen over WOII mag van mij een IP-ban op staan.

Geloof me, ik zal de laatste zijn die WOII en de ellende wil bagatelliseren, maar ik vind die regel dat je WOII niet in discussies mag betrekken of er vergelijkingen mee mag maken totale onzin.

En je hebt gelijk, dat ligt ook aan mij. De vraag is echter of daar iets mis mee is, of mijn mening minderwaardig is aan die van jou. Ik dacht van niet.
pisvlek
pi_109384233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:52 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Als zo'n vergelijking gerechtvaardigd is mag hij hem van mij best gebruiken. Onterecht flamen en trollen over WOII mag van mij een IP-ban op staan.

Geloof me, ik zal de laatste zijn die WOII en de ellende wil bagatelliseren, maar ik vind die regel dat je WOII niet in discussies mag betrekken of er vergelijkingen mee mag maken totale onzin.

En je hebt gelijk, dat ligt ook aan mij. De vraag is echter of daar iets mis mee is, of mijn mening minderwaardig is aan die van jou. Ik dacht van niet.
Ik beweer nergens dat jouw mening minderwaardig zou zijn. ;)

Verder heb ik niet WO2 erbij gehaald.
pi_109384508
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:54 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat jouw mening minderwaardig zou zijn. ;)

Verder heb ik niet WO2 erbij gehaald.
Maar de suggestie was er wel ;)

En ik snap gewoon niet dat je er iedere keer zo over valt, een vergelijking maken met WOII doet verder niets af aan de ellende die toen is geschied. Het is hooguit beledigend voor de persoon die in de vergelijking worden geplaatst, maar daar moeten ze dan maar mee omgaan.
Vrijheid van meningsuiting toch?
pisvlek
pi_109385601
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Dat is even leuk. Straks heb je te veel gedronken, gerookt of vies gegeten. Dan kan je niets meer ...
Je hebt meteen een arts op je dak en je premies schieten omhoog en je huis is verkocht.

Waarschijnlijk wordt je in quarantaine geplaatst als je weer eens een Dr. Oetker-pizza met een blikje Fernandes koopt.
Terecht, dat is toch ook smerig?
'Three can keep a secret, if two of them are dead'
Benjamin Franklin
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:49:06 #16
287079 Gray
Grrrrrray!
pi_109386195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:25 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Uiteraard mag dat, daar veroordeel ik TS ook niet op. Maar hij zegt dat zo ongeveer in ieder topic dat 'ie opent...
Dan is het toch niet zo gek dat ik (of wie dan ook) op een gegeven moment zoiets vraag? :)
Het is evenmin gek als zinvol, aangezien het vaker gevraagd wordt aan TS. Die heeft daar echter klaarblijkelijk geen boodschap aan, en dus voegt die vraag niets toe. ;)
"Our thoughts produce words, our words produce actions, our actions produce habits, our habits produce character, our characters produce culture." - B.T. Swami
pi_109386598
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Terecht, dat is toch ook smerig?
O+
It's like dynamite.
pi_109393340
quote:
*knip/censuur*

Zeker!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_109402513
pi_109421459
Huiveringwekkend. :N

quote:
Mensen die dit wegwuiven zijn nog dommer dan een ezel.
Zulke scherpe bewoordingen wil ik niet gebruiken, maar mensen die dit afdoen als "complotdenken" doen er goed aan naar zichzelf te kijken, en de tekst nog eens goed te lezen... Als iemand een bericht zoals in de OP weglacht, dan zegt dat meer over die persoon dan over het bericht.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:31:22 #21
66714 YuckFou
*nu niet, nooit niet*
pi_109426486
quote:
Het is wel duidelijk hoe ultraextreem fout de EU is. Heeft men nog steeds niets te verbergen?!!
Wat betreft INDECT, ik heb me er tijden mee bezig gehouden, slaan ze de plank nogal mis, de subsidie is sinds 2011 stopgezet en ik heb nog geen berichten gezien dat het plan weer is vlotgetrokken, al zou op het EK in Polen dit jaar de pilot uitgerold moeten worden....
quote:
Geen geld meer naar Europees Big Brother-project Indect
Woensdag 8 juni 2011, 14:49u - Judith Sargentini Indectprivacy
De Europese subsidie voor het omstreden onderzoeksproject Indect moet worden opgeschort. Dat standpunt heeft het Europees Parlement woensdag ingenomen. Het Europarlement is bezorgd dat de grondrechten van burgers worden geschonden door de veelomvattende observatiemethode die Indect ontwikkelt. GroenLinks-Europarlementariër Judith Sargentini is verheugd dat het Europees Parlement nu de Europese Big Brother de voet dwars zet.

Het onderzoeksproject Indect wil de politie in staat stellen te voorspellen wie er op welke plek de wet gaat overtreden. Daartoe worden privacygevoelige gegevens uit een veelheid van bronnen gecombineerd: beeld en geluid van bewakingscamera's; gegevens uit databanken, zoals vingerafdrukken, gezichtsscans en bankoverschrijvingen; informatie van het internet en zelfs uit individuele computers. Indect ontvangt tot en met 2013 elf miljoen euro onderzoekssubsidie van de Europese Unie.

Judith Sargentini is uiterst kritisch over Indect: “Met deze alomvattende, geautomatiseerde observatiemethode komt Big Brother akelig dichtbij. Mocht de methode ooit worden toegestaan, dan is één ding met zekerheid te voorspellen: er zullen veel onschuldige burgers tot verdachte worden bestempeld.”

In de woensdag aangenomen tussentijdse evaluatie van het Zevende Kaderprogramma waaronder de subsidie valt, eist het Europees Parlement opheldering over het doel van Indect, inzage in alle documenten en toetsing aan het Grondrechtenhandvest van de Europese Unie. Tot die tijd mag er geen Europees geld meer gaan naar het onderzoeksproject.

“Ik verwacht van de Europese Commissie dat zij de subsidiekraan voor Indect nu dichtdraait en dichthoudt”, stelt Sargentini. “Een serieuze grondrechtentoets zal dit project niet doorstaan.”
bron
google
Op maandag 6 februari 2012 19:39 schreef dadgad het volgende:
"Hun angst is dat wij wakker worden en de leugen inzien."
pi_109432695
quote:
Aaaa, vandaar dat kleine lichtflitsje toen ik hier net een vlieg doodsloeg. Dat was gewoon kortsluiting.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_109438499
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:31 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Wat betreft INDECT, ik heb me er tijden mee bezig gehouden, slaan ze de plank nogal mis, de subsidie is sinds 2011 stopgezet en ik heb nog geen berichten gezien dat het plan weer is vlotgetrokken, al zou op het EK in Polen dit jaar de pilot uitgerold moeten worden....

[..]

Maar wat is subsidie stopgezet? Is het dan echt niet meer of is het dan buiten het huishoud boekje?
700 miljard voor bailout bleek toch ook later stiekem 16000 miljard.

Regeringen kunnen ettelijke miljarden verduisteren in het huishoudboekje.
pi_109528144
quote:

ik denk het ook..we kunnen onszelf binnenkort onzichtbaar maken...
sssst, voor je houden hoor.
  maandag 26 maart 2012 @ 16:38:50 #25
287079 Gray
Grrrrrray!
pi_109534254
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:44 schreef badabingie het volgende:

[..]

ik denk het ook..we kunnen onszelf binnenkort onzichtbaar maken...
sssst, voor je houden hoor.
Daar zijn al technologieën voor, waar nog steeds aan wordt gewerkt ook. ;)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')