quote:
Ik vind van niet. Je noemt iemand anders een utopist omdat hij in een zeker model gelooft.
Dat jij een ander model aanhangt en er vanuit gaat dat er een ongelijke standaardsituatie is, zou net zo utopisch genoemd kunnen worden. Geloven in absolute gelijkheid is niet dommer of utopischer dan geloven in absolute ongelijkheid.
quote:
Volledig gelijk zal die ook nooit zijn, dat staat los van de vraag of een overheid zich er mee moet of gaat bemoeien. Dat is gewoon de realiteit in de echte wereld.
Dat is dan jouw utopische plaatje.
Verwar je eigen perceptie niet met de realiteit of de echte wereld.
Als ik een appel koop, heb ik dezelfde rechten en plichten als iemand die appels verkoopt.
Buiten dat er miljoenen appels zijn en een kleiner aantal afnemers, maakt dat de handelsrelatie tussen mij en de verkoper nog niet ongelijk.
Zo zit dit ook met arbeid; er zijn een paar miljard aanbieders van arbeid en een kleiner aantal vragers. Dit maakt de aanbieder van arbeid niet ongelijkwaardig aan de afnemer van arbeid. Ze moeten allebei, op vrijwillige basis, akkoord gaan met de overeenkomst die zij tekenen en zodra de afnemer van arbeid zichzelf rechten gaat toebedelen die niet in de arbeidsovereenkomst stonden, kan de aanbieder stoppen met het werk dat hij doet.
Op maandag 24 september 2012 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:GS lijkt me dunner, minder dom, knapper en arroganter :P